WERELD & DENKEN
 
 

Landverraders: elite, kunst

Het eerste wat hij deed bewees het al: Trump is een verrader.

Want wat Trump deed, was het stoppen van moslimimmigratie uit opzichtig terreurislamitische landen.

En iedere vorm van het tegengaan van gekleurde immigratie naar de westerse wereld is een halsmisdaad en het tegengaan van moslimimmigratie oftewel islamisering is dat in het kwadraat.

En wat Trump deed in Amerika, wil Wilders doen in Nederland: het stoppen van de gekleurde immigratie en de islamisering.

En met rasse eschreden naderen er op het moment van schrijven, 10 februari 2017, Tweede Kamerverkiezingen en al maandenlang staat de PVV bovenaan in de peilingen.

Tijd voor alle krachten voor vrije immigratie en islamisering om zich te bundelen en hun stem te laten horen. Bij het linksfascistische Joop.nl verschijnen er dagelijkse meerdere noodkreten. De Volkskrant van is van voorpagina tot achterblad gevuld met Trump-alarmisme. En de kunstzinnige elite heeft een pamflet geplaatst in de landelijke dagbladen:


Even een voorbeeld van de weerzinwekkende fatsoensrakkerij:
  ... de overgrote meerderheid van Nederland hecht aan fatsoen.

("De politiek-correcte visie is de definitie van fatsoen")

Een voorbeeld van de diepzinnige onzin:
  ... de overgrote meerderheid van Nederland ...
Weet dat ieder mens bescherming nodig heeft. 

("Ieder mens is een mens")

Een voorbeeld van de achterliggende ideologie:
  ... Dat we geluk vermenigvuldigen door het te delen.

("We moeten onbeperkt moslims en negers binnenlaten").

En een voorbeeld van wat het vinden van de Gouden Pot aan het Eind van de Multiculturele Regenboog in de weg staat:
  Nederland, maak je los uit de traditie van Brexit en Trump.

Waarin de boodschap van dit manifest te lezen valt tussen het woord "Trump" en de "punt" die er op volgt:
STEMT NIET OP WILDERS


En dit alles u aangeboden door de verzamelde kunstsector:
  Adelheid Roosen
Theatergezelschap Zina

Aldith Hunkar
Journalist en presentatrice

Anton Philips
Directeur stichting Emergo, auteur

Christopher Max
Artiest, The Voice of Holland

Cornald Maas
Televisiepresentator en schrijver

Howard Komproe
Stand-up comedian

Ilco van der Linde
Organisator Bevrijdingsfestival, Dance4Life & MasterPeace

Jan Kooijman
Acteur en presentator

Janine Dijkmeijer
Directeur Nederlands Danstheater

Jeroen van Merwijk
Cabaretier

Jon van Eerd
Acteur

Kenneth Herdigein
Acteur

Marc van Warmerdam
Theater- en filmproducent

Marjolein Albers
Directeur Respect Education Foundation

Nicolas Mansfield
Directeur Nederlandse Reisopera

Ola Mafaalani
Theaterregisseur, o.a. Borgen

Omar Munie
Mode-ontwerper, initiatiefnemer Omarm-band voor Diversiteit

Sandra den Hamer
Directeur EYE Filmmuseum Amsterdam

Bij elkaar geroepen door en gelardeerd met een aantal maatschappelijke agitatoren afkomstig uit of werkend in de politiek:
  Han Noten
Burgemeester

Hedy d'Ancona
Politica en feministe

Job Cohen
Oud-burgemeester Amsterdam

Lieke Kuiper
Voorzitter Jonge Socialisten

Lodewijk Asscher
Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Lijsttrekker PvdA

En nog wat loslopende linksfascistische agitatoren en bestuurderen:
  Maarten van Rossem
Historicus

Wouter Booij
Mede-initiatiefnemer

Jet de Ranitz
Voorzitter College van Bestuur Hogeschool InHolland


En qua etnografie: op 29 man/vrouw: 7 gekleurden en 4 Joden.

"Wij zijn Nederland punt nl" bestaat al voor eenderde uit immigranten.

Dat ze maar snel de meerderheid mogen krijgen en de Brexit-, Trump- en Wilders-aanhangers een lesje mogen gaan leren !


Addendum

Ter illustratie nog wat particuliere en extremere uitingen:

Of in de vorm in krant:

En in woorden, om te voorkomen dat men dit gematigd uitlegt (de Volkskrant, 18-03-2017, door Michiel Kruijt):
  Wat? Gaat het Stedelijk op de politieke toer? Mengt het zich in de strijd tegen PVV, Front National en AfD? Door, aldus het persbericht, een reeks van tentoonstellingen te organiseren die als verbindend thema 'migratie' hebben?
    Met iets van een ondeugende blik laat Beatrix Ruf (1960) in haar werkkamer boven in de 'badkuip' weten dat van een verschrijving geen sprake is. Het museum behoort volgens haar een 'politieke ruimte' te zijn, waarin betrokkenheid wordt getoond met de huidige maatschappij en het experiment niet wordt geschuwd.    ...
    De eerste tentoonstelling in de reeks, die vanaf vandaag is te zien ...
    Vijf tentoonstellingen die verband houden met migratie zijn er nu ingepland ...
    ... We leven in een wereld die is gebaseerd op mobiliteit. ...

Een aperte leugen die dus ook in de krantenkop staat:

Een aperte leugen. Hier is de werkelijkheid, uit Termen, kort :
  Migratie
Het trekken van parasieten van de ene plek naar de ander, zoals sprinkhanen trekken van het ene veld dat ze kaalgevreten hebben naar het volgende. Velden worden groen door de inspanningen van degenen die ter plekke blijven en de velden verzorgen.

De spreuk kan wel waar worden gemáákt en wel met slechts één enkele verandering:
"Migratie is onderdeel
van Joodse identiteit"

En van Joodsisten zoals bijna alle kunstenaars.

En het wordt alweer een hele campagne (De Volkskrant, 31-03-2017, door Jan Raes, algemeen directeur van het Koninklijk Concertgebouworkest):
  Muziek bakent af, maar overschrijdt ook grenzen

Het klimaat van uitsluiting ...  heeft behoefte aan de meerstemmigheid van de muziek.

Brullen van de lach!!! De uitsluiting door de Turken en de moslim in het algemeen van al het Nederlandse (behalve het geld) ga je echt niet met een beetje muziek goed krijgen. En al helmal niet met klassike muzoiek, wnat dat is bijsan archetypsich westerse. Die gorte orkesten wijzen op de vele groetere potneti eto smanwerking in de wresterse werld, en nhet de bedogidge khoeeleheid studie op de veel grte intellectuel toewijuoidng do voor heyt topniveau ervan nodiug is. Moslims ... die komen die veel verder dan wat snnarinstumentne en een schamij in ene klein gropeje. Negers: jazz met niet meer dan vier mensen wnat vijf is ruzie.
    Maar deze muziek-baas drait braaf alle poilitiek-correcte waabzin af:
  Het klimaat van uitsluiting en populisme...

In de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen opperde CDA-leider Buma dat Nederlandse kinderen weer het Wilhelmus moeten leren. Volgens Buma leven we in een multiculturele samenleving waarin een aantal dingen niet meer vanzelfsprekend zijn. 'Dus moeten we die blijkbaar expliciteren.'
    Die opmerking geeft de muziek van het Wilhelmus een begrenzende functie. Het volkslied bakent een gebied af waarin mensen iets met elkaar delen, iets wat mensen die daarbuiten leven niet delen. Muziek als begrenzer van de werkelijkheid, als bekrachtiger van identiteit.    ...
    Zelfs als we grenzen opheffen, zoals we dat in de Europese Schengenzone hebben gedaan, voelen we de behoefte om dat te expliciteren met een lied. Beethovens negende, de Ode an die Freude, is het officiële Europese volkslied. ...
    Muziek leert ons niet alleen dat schijnbare tegenstellingen verzoenbaar zijn, maar ook dat ze elkaar kunnen versterken. ...
    Kunst kan het perspectief veranderen op onze verdeeldheid: het klimaat van uitsluiting en populisme benadrukt de behoefte aan inclusiviteit en meerstemmigheid door empathie. ...

Of in losse termen:
  ... uitsluiting .. populisme ... multiculturele samenleving ... begrenzende functie ... delen ... identiteit ... grenzen ...  tegenstellingen ... tradities... identiteit ... ... verre horizonten ... grenzen ... de grensoverschrijdende droom ... wereldvrede ... gelijkheid ... solidariteit  ... begrenzing ... grenzeloosheid ... afbakening ... openheid ... tegenstellingen ... ... grenzen ... tradities... gastarbeiders ...  culturele ...  identiteit ... tradities... rondreizende ... roots ... onzuiverheden ... smeltkroes... identiteit... traditie ... tradities ... verdeeldheid ... uitsluiting ... populisme ... inclusiviteit ... meerstemmigheid ... empathie ... verbondenheid... uitdagingen ... bedreigingen. ... in onszelf gekeerd ... culturele ... intellectuele ... verschraling ... angst ... buitenwereld ... samen ...

Allemaal gericht aan de Nederlanders. En geen woord richting gekleurde immigranten die hierheen gekomen zijn om de profiteren zonder te integreren. Om te parasiteren, dus.

Oh ja .. Eén term viel nog speciaal op: 'empathie'. Zie de empathie van de gekleurde immigrant hier uitleg of detail en hier uitleg of detail .

Grappig. oor het eerst durft iemand binnnen de elite de pure rot ook aan te stippen (de Volkskrant, 13-10-2017, column door Elma Drayer):
  Stedelijk, bedien ook benepen kleinburgers als ik

Jarenlang was het Stedelijk Museum Amsterdam veruit mijn favoriet. De vaste collectie, de dikwijls opwindende exposities, de wonderschone bibliotheek, het tikje morose café-restaurant - genoeg redenen om er wekelijks binnen te wandelen. (Nou ja, bijna wekelijks.)
    Sinds de heropening in 2012 nam die aandrang gestaag af. ... Het was het museale aanbod zelf dat me zelden meer wist te verleiden.
    ... Vorige week kwam NRC Handelsblad met een brisant tweeluik over het Stedelijk. ...
    Eind september wijdde de Volkskrant daar al een analyse aan. Volgens Ruf, schreef kunstredacteur Rutger Pontzen, moet het museum een 'politieke ruimte' zijn. Met zo'n keuze, schreef hij erbij, heeft het Stedelijk afscheid genomen van zijn rol 'als artistiek centrum'. Het avondblad beaamde dat Rufs passie meer ligt 'bij avant-gardekunstenaars die zich bekommeren over maatschappelijke thema's dan bij blockbusters van kunstenaars die esthetiek en stijl vooropzetten'.
    Zacht uitgedrukt. Op vergaderingen, aldus een (anonieme) oud-medewerker in de krant, sprak Ruf 'vol dédain' over 'crowdpleasers'. Recentelijk organiseerde ze een forum te Zwitserland. Een van de conclusies luidde dat 'met het toenemend aantal museumbezoekers belangrijke waarden verloren gaan'.
    Hoog tijd, kortom, om het Stedelijk weer eens met eigen ogen te bekijken. ...
    Voorts bleken nogal wat exposities het thema identiteit en migratie te verkennen. ...

Pure identiteitspolitiek. Pure rottigheid. Bijvoorbeeld dit soort rottigheid:
  In de zalen met de (prachtige) foto's van 'visueel activiste' Zanele Muholi had ik het rijk vrijwel alleen.

Die merouw Muholi, pikzwart, was in het nieuws om een heel andere reden. een voiendin van haar was op oud-creoolse wijze anderhalf uur te laat met het ontruimen van haar bed-en-breakfastkamer, en viel bij een ruzie met de eigenaar van de trap. Eigenaar blank, "slachtoffer" zwart, dus per definitie "RACISME!!!". Brulde mevrouw Muholi uitleg of detail , pikzwart, door de media.
    Kijk, dat is nu volkomen echte conceptuele kunst. Conceptuele kunst van de zwartste soort. dat is, met bijvoorbeeld dus heel veel "RACISME!!!". En feite dus "BLANKENHAAT!!!" ...
    Dat is hoogste belangrijke kunst, volgens lieden van mevrouw Ruf, baas van het Stedelijk.
    Dat de echte kunst uit dat soort identiteits- en migratie-kringen voornamelijk rotzooi is ...
  In de zalen met de (prachtige) foto's van 'visueel activiste' Zanele Muholi had ik het rijk vrijwel alleen. Idem bij de videoinstallatie van Carlos Motta, bij de werken van Jana Euler.
    Lichtpuntje: zo'n weldadige rust maak je tegenwoordig in Amsterdam nauwelijks meer mee. Desondanks beving mij een diepe treurigheid.

...is van totaal ondergeschikt belang.

Goed, dat was voor deze redactie aanleiding om eens in het archief te snuffelen. Een resultaatje - commentaar al in het stukje zelf (GeenStijl.nl, 19-01-2017, door Zentgraaff):
  Dhimmi Giovanni. Nationale Opera heeft islamhysterie

Tijd voor een topicje over de spanningen tussen leuke muziek en het intens verdrietige mohammedaanse treurgeloof. ... we gaan het dus hebben over opera. Niet zomaar opera, maar opera van de grand daddy van het genre: Wolfgang Amadeus Mozart. In Amsterdam wordt namelijk Die Entführung aus dem Serail uitgevoerd en de Stopera heeft in al haar wijsheid besloten om dit stuk te politiseren, omdat het over fictieve moslims gaat.
    U moet weten dat het in de tijd van Ome Wolf erg hip was om de blik naar het oosten te richten. ...
    Zo ook Mozart: hij schreef Die Entführung aus dem Serail over een harem en een meisje, een sultan en een verliefde edelman. ....
    Kortom, een redelijk luchtig stukkie, vol bewuste stereotypering en pastiche. Zou je denken, dus. Helaas is het 2017. De culturele hysterie heeft een hoogtepunt bereikt. Ja, je mag wel grappen, maar alleen over je eigen etnische groep. Andere mensen mag je alleen met respect en omzichtigheid behandelen: vooral Moslims. Iedereen in cultureel binnenderingië weet namelijk dat moslims van suiker zijn en niet als volwassen mensen behandeld moeten worden, maar als tere kwetsbloemetjes - anders wint Wilders en dat moeten we niet willen met z'n allen. ... Vandaar dat dus het bovenstaande inlegvelletje in het boekie van de voorstelling is gedaan, want ja, het operahuis moet natuurlijk wel duidelijk maken dat ze aan de Goede Kant van de Streep staan.
    Het gaat godverdomme om een humoristisch stuk voor en door de culturele elite uit de 18e eeuw! Als je denkt dat iets te maken heeft met de spanningen tussen de westerse maatschappijen en de radicaliserende islamitische onderklassen die ze herbergen, dan is dat best wel een beetje vreemd. Bovendien is het publiek van de Stopera zo wit een ijsbeertje in de mist, dus de kans dat er "biculturelen" zijn die zich er aan storen is vrij klein - tenzij je dus de munitie geeft om te klagen door Mozart al pre-emptief tot FOUT IN DE CULTUUROORLOG te verklaren. Ja, dan kunnen de SJW's, contactorganen, praatbaarden, discriminatieprofessionals en andere middelmatige types met net zoveel talent als de linkerkleineteennagel van WA inderdaad klagen over "cultural appropriation", "moslimstereotypering" en "polarisering". Oh, en het is heel raar dat je, omdat er een drieste moslimkampbeul (goed, het is de harembewaker) in het stuk voorkomt, je meteen moet zeggen dat niet alle moslims gewelddadig zijn. Ook niet helemaal consistent he, van die deugers, die normaal roepen islamitisch geweld niks met de islam te maken heeft. Dus waarom verontschuldigen in een aparte brief bij het programmaboekje? Dat kan alleen maar hysterie van kleine geesten met een deugcomplex zijn.    ...

Oh, voor wie behoefte heeft om in detail te lezen hoe als kunstenaar je verraad aan je eigen cultuur pleegt, download het stukje vanaf hier:

Und so geht's immer weiter ...
    Oftewel: er is een eindeloze stroom soortgelijk materiaal.

Een andere categorie (de Volkskrant, 04-01-2017, door Bart Jungmann):
  Nog een Le Pen is 'werkelijk schandalig'

De hoofdpersoon van de speelfilm Chez nous lijkt sprekend op Marine le Pen. Vinden ze niet leuk, bij het Front National.

Ruim twee maanden voor de première loopt het Front National te hoop tegen een speelfilm die wordt beschouwd als pure propaganda. Chez nous van de Belg Lucas Belvaux vertelt het verhaal van een extreem-rechtse partij. De leiding is in handen van een personage in wie Marine le Pen gemakkelijk te herkennen is. ...

Al dit soort rolpeneten komen uit de linksfascistische hoek en zijn erop gericht om het tegengeluid tegen globalisering, kosmopolitisme, Europees Imperialisme en vrije (im)migratie tegen te gaan.

Waarna je moeiteloos kan overstappen op iets als televisie en de rest van de media, ook gevuld door types die zichzelf als zeer kunstzinnig beschouwen, en die nog veel corrupter zijn.


Naar Landverraad , of site home .

 

 10 feb.2016