Hooligans

Na acht jaar discussiëren is er een kleine beweging in het integratiedebat merkbaar, in dat de bestuurlijke en intellectuele elite nu regelmatig gebruik maakt van opmerkingen als "Er is weliswaar een probleem, ....". Waarna er nog altijd allerlei uitspraken  volgen die er op neerkomen dat autochtone Nederlanders fouten maken en/of dingen anders moeten gaan doen ten einde de allochtone immigranten zich welkom en thuis te laten voelen.

Maar goed, er is dus een probleem, en iedereen met enig gezond verstand weet, ondanks het feit dat dit door bestuurlijke en intellectuele elite (nog) niet expliciet benoemd wordt, wat dat probleem is: een reeks van zaken lopende van allochtone afkeer van Nederland, zichtbaar middels de hoofddoeken en dergelijke, tot geweld tegen Nederland, in de vorm van aanvallen op hulpverleners, openbaar vervoer en politie. Overigens: dit ligt niet aan Nederland, want je kan daar net zo goed Frankrijk, Duitsland of Zweden voor invullen.

Zoals gezegd: de erkenning van het probleem is vooruitgang. Nog niet al te lang geleden werd iedere daad van geweld van allochtone zijde, en dat dan gaat het voornamelijk over moslims, gebagatelliseerd, met als archetypisch voorbeeld de Cohen-aanpak: Met de geweldplegers, plegers van handtastelijkheden tot enkele regelrechte terroristen, moest thee gedronken worden en begrip voor getoond - ze bedoelden het allemaal niet zo slecht (Volkskrant.nl, Opinie, 02-04-2010,  door Malou van Hintum uitleg of detail )

  'Ik maak je dood'

Anderhalve maand zat Brahim in de gevangenis. Waarom eigenlijk?

Tussentitel: Maar ja, Brahim is een 18-jarige Nederlander van Marokkaanse afkomst

Ik lees in de Volkskrant dat de chef van de Gelderlander tegen de rechter heeft verklaard dat 'Brahim dicht tegen hem aan kwam staan, zijn handen in zijn zakken hield (waardoor hij een wapen vermoedde) en zei: ik ken nu je gezicht, als het artikel wel verschijnt, maak ik jou, de Gelderlander en de journalist kapot.'
    We hebben het hier over een adolescent met een grote bek, misschien wel een van die jongens die onder elkaar voortdurend zeggen 'tyfuslijer' en 'ik maak je dood' - gebruikelijk van vmbo tot en met vwo.   ...
   Brahim zegt dat hij geïrriteerd was omdat de journalist de hoorn op de haak legde, en ook niet naar beneden kwam om met hem te praten.

Een goeie jongen met een wat grote mond, die Brahim, vindt Malou. En omdat hij door discriminatie niet alles kan krijgen wat de opgeleide werkende Nederlander wel heeft, zie de titels van het stuk, is dit soort gedrag begrijpelijk:

  Maar ja, Brahim is een 18-jarige Nederlander van Marokkaanse afkomst ... de broer van de jongen die samen met een vriend een voetganger doodreed, en daarna medewerkers van het UMC St Radboud bedreigde. Als een jongen zoiets doet, wat kun je dan van zijn broer verwachten?

Die broer is een crimineel met een veroordeling van twee jaar op zak, zijnde op de vlucht voor de politie. Diezelfde politie die met negen man Brahim en zijn familie en vrienden uit het ziekenhuis moest houden waar broer naar toe was gebracht uitleg of detail .

Dit soort houding van begrip voor allochtone criminelen, dus.

De houding waardoor het probleem dertig jaar door heeft kunnen etteren.

Maar je kan niet een sociologische wantoestand zolang laten bestaan, zonder dat er een tegenbeweging komt. Die tegenbeweging is tot nu toe vreedzaam, en heeft de vorm aangenomen van de PVV. Natuurlijk vertoont zo'n tegenbeweging trekjes van datgene dat ze bestrijdt - al was het in dit geval maar omdat ze op twee fronten moet strijden: de bezettingsmacht waar het tegen ageert, en de bestuurlijke en intellectuele elite die de bezetters afdekt. En op een gegeven moment komt dat agerende en agressievere karakter van de tegenbeweging ook naar buiten - de oorzaak van de huidige ophef over sommige Kamerleden van de PVV. Een vorm van agressiviteit die toch nog altijd een kindje is vergelijken bij de agressiviteit die vanuit de sociaal-vijandige islamitische gemeenschap op ons af komt.

Objectief bezien zou je ten opzichte van de agressie van de tegenbeweging dezelfde hoeveelheid begrip verwachten als ten opzichte van de agressor, de moslims, zelf.

Maar deze opmerking is natuurlijk slechts een retorische truc. Iedereen weet  hoe de krachten in de maatschappij liggen: de reagerende agressor krijgt de volle laag. Niet omdat hij zo veel meer agressief  zou  zijn, maar omdat er een ideologische keuze is gemaakt: de gekleurde medemens en immigrant is zwak en dient beschermd te worden. Dus waar de gekleurde medemens in de aanpak van zijn grote stroom uitwassen ontzien en geëxcuseerd wordt, wordt de autochtone medemens die, geprovoceerd, hetzelfde gaat doen, met pek en veren door het publicitaire dorp gereden:

12-11-2010, voorpagina 12-11-2010, pagina 2

Dit is zeg maar een uitloper van de vorige campagne, die politieke opvattingen als van de PVV, die ingaan tegen multiculturalisme en kosmopolitisme, betitelt als "populisme". Of "fascisme', afhankelijk van het type auteur.
 

Het begin van de nieuwe campagne.

13-11-2010, pagina 2, 3

Zichtbaar uiterst links een stukje van oud-testamentisch migratiefundamentalist en  rel-columnist Bert Wagendorp over de PVV. Onder gebruik van zulke fijne volzinnen als 'Het maakt trouwens wel razend benieuwd naar de grommende holbewoners met lage voorhoofden die door Wilders níet geschikt werden geacht voor zijn fractie.'
    Wat beantwoord zou kunnen worden met even fijne volzinnen over de afstammelingen van woestijnbewonende religieuze zeloten met een waanzinnig superioriteitscomplex (met keuze uit twee smaken) - maar dat zullen we maar niet doen.
 

15-11-2010, pagina 7 16-11-2010, voorpagina

Even melden dat er niets te melden valt.
 

Einde van deel één.

16-11-2010, pagina 4, 5

Voor de duidelijkheid nog even een volledig overzicht.
 

17-11-2010, voorpagina 17-11-2010, pagina 3

Een kop als "Opnieuw moslims in opspraak" zou het land uit gelachen worden.Het commentaar op sites als GeenStijl zou luiden: "Noem eens een dag dat die mocro's niet in opspraak zijn ..."

Buurtbewoners met schijtende honden over het PVV-Kamerlid uit deel één. Let op het 'gorilla'. Vergelijk dit met het "rotjochie" verhaal van Malou van Hintum, en de talloze soortgelijke, gaande over habituele tasjesdieven, straatrovers en buurtterroristen.

 
18-11-2010, voorpagina

Zichtbaar in het midden, in het blauw, een stukje over het aftreden van PVV-Kamerlid Sharpe, dat duidelijk op het laatste moment aan de voorpagina is toegevoegd. Dit ter illustratie van de nadruk die men op de zaak wil leggen.
 

18-11-2010, pagina 2, 3

Zichtbaar uiterst links weer een stukje van oud-testamentisch migratie-fundamentalist en rel-columnist Bert Wagendorp over de PVV, onder gebruik van termen als 'straatterrorist Lucassen' en 'porno-oplichter Sharpe'.
 

19-11-2010, pagina 2

In de inhoud van het artikel is er sprake van slechts van ��n enkel ontevreden fractielid: Hero Brinkman, van wie al geruime tijd bekend is dat hij liever een open partijlidmaatschap ziet. Maar dat bekt niet zo lekker, en het vuurtje moet gaande gehouden worden, natuurlijk.
 

19-11-2010, pagina 8, 9

Voor de duidelijkheid nog maar eens een overzicht.
 

19-11-2010, pagina 20, 21

Zichtbaar uiterst links een hoofdredactioneel commentaar over de PVV. Uiterst rechts een stukje van oud-testamentisch migratiefundamentalist en columnist Max Pam over de PVV.
 

20-11-2010, pagina 2

Bij Pauw & Witteman de avond ervoor verklaart NOS-Journaal-medewerker Tim Overdiek met zijn hand op zijn hart dat de informatie (uit derde hand) die ze hebben over de camerabeelden hoogst betrouwbaar is, en dat daarop te zien is dat PVV-Kamerlid Hernandez iemand slaat. Ongetwijfeld net zo betrouwbaar als de eerdere stellige berichten dat er sprake was van het uitdelen van een kopstoot ...
 

20-11-2010, bijlage Economie,  pagina 6 20-11-2010, bijlage Boeken, pagina 6

Een belangrijk element in dit soort campagnes is de "sluipmoord": op een irrelevante plaats of aangaande een licht tot totaal ander onderwerp wordt de te bestrijden zaak nog eens keer goed "onderuit gehaald", liefst gepaard gaande met geraffineerde retorische trucs.
    Op de linker pagina een voorbeeld van de "totaal irrelevante"soort, in column van Fokke Obbema geheel links, gaande over de economische perikelen van Ierland. De zeer gekunstelde verbinding is 'zwakke broeders', waarvan de PVV-Kamerleden dan ook voorbeelden zijn. Het feit dat dit zwakzinnige bruggetje in de hoofd van de auteur kan opkomen, bewijst hoe hoog hem de PVV zit.
    Onderop de rechter pagina een stukje van Olaf Tempelman, dat gaat over lieden die na een of andere krenking totaal doorslagen gedrag vertonen. Een uitermate geschikte gelegenheid tot het zwartmaken van mensen die jou niet zinnen, door ze ermee te associ�ren. Het stukje start dan ook met wat genre-opmerkingen over 'een stoet semi-criminele PVV'ers.
    Natuurlijk heeft Olaf Tempelman nooit iets dergelijks gedaan met full-time criminele moslims, of andere immigranten. Olaf Tempelman is namelijk, net als Bert Wagendorp en Max Pam, oud-testamentisch migratiefundamentalist. Voor wie de term niet geheel duidelijk is: een oud-testamentisch migratiefundamentalist is iemand wiens migratiefundamentalisme, dat wil zeggen: het tegenstander zijn van iedere vorm van beperking aan (im)migratie, afstamt van gebeurtenissen beschreven in het Oude Testament, en het volk dat daarin de hoofdrol speelt. Bij de Volkskrant staat, zoals gezien, een aantal van die mensen klaar om ieder bezwaar tegen (im)migratie neer te sabelen, met name als het van de PVV komt.

 

Deze twintig pagina's uit de Volkskrant zijn geen afwijking van de manier waarop de zaak  van de strijd tussen de achterlijkheid van de islam en de verlichting tot nu toe is verslagen. Ook zijn ze een perfecte weerspiegeling van wat er in de elektronische media gebeurt. Waar de Volkskrant de laatste "hete" ontwikkelingen rond de PVV op de voorpagina zet, zijn die voor de NOS aanleiding om er het Journaal mee te openen.

Natuurlijk zijn de mensen die dit schrijven en publiceren, linkse mensen, het toppunt van fatsoen, en plaatst het aanhangen van het multiculturalisme hen op een niveau dat heel dicht staat bij dat van een heilige. De dingen die de multiculturalist zegt of doet dienen dan ook in dat licht bezien te worden:het mag misschien af en toe "wat scherp overkomen", bijvoorbeeld bij mensen als Bert Wagendorp, Peter Middendorp of Jan Mulder, maar dat is niet minder dan gewenst en noodzakelijk voor het bereiken van het zonder een enkele twijfel heilige ideaal.

En even natuurlijk horen daar ook andere politiek-correcte opvattingen bij, zoals datgene dat zegt dat politiek over de inhoud en niet over de poppetjes zou moeten gaan. Maar die opvattingen bewaren we nu even, en wel tot het moment dat er uitdragers van het linkse, multiculturalistische of migratiefundamentalistische gedachtengoed zijn die toevallig in een wat minder gunstig daglicht komen te staan.

Op dat moment gaan we weer voluit met die andere principes erin, met name als iemand van rechts iets over linkse personen of moslims durft te zeggen, tezamen met beschuldigingen van onderbuikgevoelens en populisme.
 

   Rijnlandmodel  - 20 november 2010