Morele corruptie |
DE ANDERE KANT - NÍET
IN DE KRANT
|
|
Soms gaat er enige tijd overheen
voor het belang van een gebeurtenis duidelijk wordt. In het geval van de
rechterlijke vervolging van Geert Wilders is dat een betrekkelijk korte tijd.
Hoewel de peiling waarin de PVV
de grootste partij van Nederland wordt slechts een enkele is, geven ook andere
opiniepeilers een sterke stijging van de PVV aan. En dit alles slechts enkele
dagen nadat meer gedetailleerd onderzoek aantoonde dat de PVV steeds meer hoger
opgeleiden trekt, dat wil zeggen: haar potentiële kiezerskring heeft uitgebreid.
Bij al deze onderzoeken blijkt
ook één ander ding: de voornaamste oorzaak is het besluit tot vervolging van
voorman Geert Wilders. In de woorden van Marcia Nieuwenhuis in Dagblad De
Pers van 2 maart:
|
De PVV-leider is veel in de publiciteit
geweest sinds het gerechtshof in Amsterdam half januari stelde dat het
Openbaar Ministerie hem strafrechtelijk moet vervolgen voor mogelijk
anti-islamitische uitspraken. Sinds die omstreden uitspraak - die meer
weg heeft van een politiek pamflet dan van een juridische beslissing -
zette zijn partij een stevige opmars in de peilingen in. |
Eerder is op deze plaats
geschreven dat 'de rechterlijke wereld ernstig
aangestoken is door het multiculturalisme'. In het citaat uit De Pers
staat met bijna zoveel woorden dat de rechterlijke macht zich bezig houdt met
politieke vervolging.
Dat is de logische conclusie, met
dat kleine beetje afstand, aangaande de betekenis van de juridische vervolging
van Geert Wilders: Er wordt in Nederland gedaan aan politieke processen.
Dit is natuurlijk slechts de
culminatie van een langdurig proces. Het is de laatste stap in een hele reeks,
die niet mogelijk is zonder de voorgaande. Een reeks die begonnen is met de
meest simpele vormen van wat nu multiculturalisme heet: het aanpassen aan
de wensen en noden van (allochtone) immigranten. Wat is begonnen met de
gedwongen huisvesting van sociaal achterlijke immigranten in de wijken van de
lager betaalden, via zaken als onderwijs in eigen taal en cultuur ten koste van
de autochtone leerlingen, via letterlijke hoogtepunten in de vorm van moskeeën
met torenhoge minaretten, en nu is beland op het punt dat ons justitiële systeem
zich ten dienste heeft gekeerd van de politieke islam.
Dit proces is niet helemaal
zonder problemen verlopen: de allereerste zet leidde tot protesten in de
Rotterdamse Afrikaanderwijk. Die protesteerders werden door media en bestuurders
weggezet als racistisch, en zijn uiteindelijk verhuisd. Het tweede brandpunt
ontstond rond Pim Fortuyn, toen al hele wijken zwart en onveilig waren geworden.
Opnieuw werd de mestkar uitgereden, en Fortuyn gedemoniseerd als "minderwaardig
mens" die medeschuldig was aan de dood van Anne Frank.
En het bericht van de doorbraak
van de PVV naar de hoger opgeleiden stond nog niet op de telex, of de
columnisten wisten al te melden dat daardoor 'hun meningen niet minder abject
waren'. De laatste in een brede stroom vuilspuiterij, die een perfecte
herhaling is van het eerdere gebeuren met Pim Fortuyn, en waarvan de
bestuurlijke en intellectuele elite destijds en masse beweerde dat ze
ervan geleerd hadden.
Niets is dus minder waar.
Men doet weer volstrekt hetzelfde, zodra het erop aankomt. En nog erger, want nu
zitten we in de fase van de politieke vervolging: je mag in Nederland wel zeggen
dat het katholicisme niet deugt, als de paus of een van zijn bisschoppen weer
eens iets raars heeft gezegd, maar zeggen dat de islam niet deugt, doet je voor
de rechter belanden. De definitie van een sharia-staat.
Hoe heeft het zo ver kunnen
komen?
Daarover zal in de toekomst
waarschijnlijk nog veel geschreven en diepgaand gestudeerd worden, maar hier
moeten we ons beperken tot de globale conclusie: de bestuurlijke en
intellectuele elite van Nederland is moreel corrupt tot op het bot.
De term corruptie houdt in dat er
foute dingen gedaan worden uit eigenbelang. De vraag is dan: Wat is dat
eigenbelang? Die vraag is minder eenduidig te beantwoorden, maar
vermoedelijk loopt de hoofdlijn als volgt: de bestuurlijke en intellectuele
elite is in steeds hogere mate gericht op het buitenland, samen te vatten onder
het "kosmopolitisme"
- met als hoofdcomponent het vrij kunnen reizen tussen
verschillende landen. Dus vrije migratie. De weerstand tegen de allochtone
immigratie brengt ook meer weerstand tegen migratie in het algemeen. En dus moet
de weerstand tegen allochtone immigratie bestreden worden. Door te proberen de
autochtonen het te laten negeren (fase 1), de problemen stil te houden (fase 2),
de klokkenluiders te demoniseren (fase 3), en de klokkenluiders te vervolgen -
fase 4 en de fase waarin we nu beland zijn. Wat fase 5 is, ligt voor de
hand voor wie tot vijf kan tellen - de fase waartoe de bestuurlijke elite in het
verleden altijd is overgegaan als haar directe belangen in het geding kwamen.
Wat er gedaan kan worden om fase
5 te voorkomen is niet duidelijk. De methode van nu: het gaan stemmen op Geert
Wilders, is ook al een paardenmiddel. Die partij staan op economisch en sociaal
gebied voor dezelfde vorm van ideologie die nu net met de kredietcrisis met veel
geweld ter aarde is gestort. Het geeft aan hoe groot de nood is.
Die nood is naar het volgende, om
bijna dezelfde woorden als scherpzinnige observator wijlen H.J. Schoo te
gebruiken:
Waar is de partij die sociaal en
economisch links is, en cultureel rechts of behoudend?
|