Bronnen bij Multiculturalisme, cultuurverraad: sociologen
De wetenschap der sociologie speelt in principe een essentiële rol in alles
rond immigratie en integratie - het is het wetenschap dat al dit soort
dingen tot zijn directe vakgebied kan rekenen.
Een uitstekende gelegenheid om te excelleren, zou je dus denken. Want
aandacht genoeg van de rest van de maatschappij.
Iedereen zal bekend zijn met de werkelijkheid: op een doodenkele
uitzondering na vermijden sociologen dit onderwerp als de spreekwoordelijke
hete aardappel. Een aantal doen er wel ruimschoots uitspraken over, maar die
hebben precies dezelfde wetenschappelijke status als de wijsheden van opa
Buiswater - puur particuliere meningen met een heel laag
houdbaarheidsgehalte. Die desondanks door talloze lichtgelovigen als zoete
koek geslikt worden, natuurlijk
In feite wordt er zo weinig zinnigs over immigratie en integratie
gezegd, dat in de dertig jaar dat het verschijnsel bestaat, maar één
publicatie is geweest die enige indruk heeft gemaakt, en dan hebben we het
natuurlijk over het essay van Paul Scheffer. Zo bekend dat je niet eens de
titel hoeft te noemen (Het multiculturele drama; NRC Handelsblad,
29-01-2000) - en zo berucht dat die titel nog steeds in staat is om heel
multicultureel Nederland in de gordijnen te jagen. Trouwens, net als het
grootste deel van sociologisch Nederland.
In het kader van een kritische studie van de menswetenschappen, is
natuurlijk ook de sociologie langsgekomen. Daarbij is ook een aparte
verzameling bijgehouden van sociologische ongelukjes betreffende alles
aangaande allochtonen, oftewel: immigratie en integratie
. En een nog specialistischer verzameling aangaande de beruchte
methodologische fout om mensen naar de mening over henzelf te vragen
. Naast dat we nu daarnaar verwijzen, willen we hier als tussenstap nog de
extra opvallende gevallen behandelen.
De eerste betreft een onderzoek dat de multiculturalisten nogal
een hart onder de riem stak, omdat er leek uit te komen dat Marokkanen
weliswaar wat meer misdaden plegen dan de gemiddelde bevolking, maar dat die
misdaden wel minder erg (gewelddadig) waren. Maar dat was schijn (NRC.nl, 25-09-2009, door Paul Andersson Toussaint, auteur van het boek 'Staatssecretaris
of seriecrimineel; het smalle pad van de Marokkaan’):
Dat is bijzonder charmant van Paul Andersson
Toussaint ... Om dit 'wetenschappelijk wegmasseren' te noemen. Het is natuurlijk
doodgewoon wetenschappelijke fraude. Als je dit als natuurkundige zou doen,
wordt je ontslagen.
Bijna vanzelfsprekend begaan de onderzoekers ook nog die
andere fout:
Tja. je kan niet veel anders verwachten na het voorgaande.
Maar daarmee was de koek nog niet op. Want wat bleek: de
dames onderzoeksters maakten niet alleen deze fundamentele fout ... ze wisten
dat ze hem maakten, en ze hebben hem welbewust gladgestreken:
In de carrière van de hoofdredacteur als student natuurkunde, moesten er ook
proefjes gedaan worden. Waarvan de uitkomst meestal wel bekend was, maar helaas
vaak niet degene die het proefje uitwees. Daarvoor hadden de studenten een
speciale correctiefactor voorhanden, genaamd de "Kamerlingh Onnes"-factor - de
groot van de factor was de gewenste uitkomst gedeeld door de werkelijke
uitkomst, en je moet de werkelijke uitkomst, ter correctie, met de "Kamerlingh
Onnes"-factor vermenigvuldigen.
Leuk als grapje verteld door de assistenten, natuurlijk.
Helaas hebben deze dames sociologisch-onderzoekers de
"Kamerlingh Onnes"-factor tot daadwerkelijke wetenschap verheven.
Je zou als natuurkundige niet alleen ontslagen worden, maar
ook nog door de rest van de gemeenschap in de gracht worden gesmeten.
Ook Paul Andersson Toussaint had hier nog wat opmerkingen
over
Maar natuurlijk stelden journalisten geen kritische vragen. Die uitkomsten
kwamen veel te goed uit.
Een strenge aanpak is wel gewenst als het om autochtonen of blanken gaat
(de Volkskrant, 11-12-2008, van verslaggeefster Violet Laverman):
Natuurlijk zijn extreme moslims "misleide mensen
die door ze te negeren vanzelf op het goede pad komen, en die ook totaal
geen gevaar vormen voor wie dan ook".
Of andersom: als je op deze wijze de houding en het gedrag
van rechtse jongeren ziet als een gevaar, kan je het gedrag van allochtonen
jongeren, die bussen bekogelen, betitelen als anti-staat-terrorisme. Nog los
van wat er in de buurt gebeurt, want dat is regelrechte volksterreur. En ook
deze vorm van terreur heeft zijn symbolen: hoofddoek, djellaba, baard en
moskee. Maar die worden niet bestreden, maar juist bevorderd.
Radicalisering: eigenlijk geen probleem
Oftewel: deze onderzoekers van racisme zijn zelf volstrekt
racistisch. En cultuurverraders.
Een reden voor een ander stel cultuurverraders, PvdA-politici en in dit
geval minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst, om een
cultuurverraderlijk onderzoek bij deze heren onderzoekers te bestellen (de Volkskrant, 31-10-2009, van verslaggeefsters Janny Groen en Annieke
Kranenberg):
Voor dit onderzoek geldt natuurlijk ongeveer
hetzelfde: passen de onderzoekers min of meer objectieve, wetenschappelijke,
normen toe, dan is de islam en haar aanhangers natuurlijk vele malen meer
radicaal dan Geert Wilders, zie die zeer extreme uitlatingen in de koran en het
geweld dat de aanhangers plegen. Door zich eenzijdig op Wilders te richten in
plaats van hun normen objectief, dat wil zeggen, overal, toe te passen, plaatsen
deze "onderzoekers", sociologen natuurlijk, zich buiten het wetenschappelijke
discours.
Een paar mmanden later komt het definitieve rapport naar buiten (de Volkskrant, 30-01-2010, van verslaggeefsters Janny Groen en Annieke
Kranenberg
De kop zegt al genoeg: 'We konden niet om
Wilders heen'. Dat ging niet om het niet-omheen-kunnen, want de heren
onderzoekers konden wel om de islam heen. Kortom: het ging om Wilders, en niet
om het niet-omheen-kunnen.
De heren onderzoekers zijn hypocrieten en/of leugenaars en
wetenschappelijke fraudeurs.
Uit welk belang of voor welk doel ze het doen, is ook duidelijk:
zij steunen de kringen die het rapport meteen hartelijk omarmen: de neoliberale
kosmopolieten van D66, de PvdA, GroenLinks, en de rest van intellectuele en
bestuurlijke elite.
Een keuze die sociologen vrijwel unaniem maken.
Het volgende ligt op het terrein van de vrijheid van
meningsuiting. Ook hier is de keuzen tussen die van het "extremisme" van
Geert Wilders en dat van de islam - en ook hier kiezen ze voor dat van de islam
("iedereen" is het er over eens dat de PVV van Wilders een one-issue
partij is: anti-islam) (de Volkskrant, 16-01-2010, door Remco Meijer):
Kennelijk nooit iets over de koran gelezen, die
Hurenkamp, en nooit naar het Journaal gekeken ...
De kreet over dat" falen van de politiek om Wildes in te
perken" is een aardige demonstratie van het leugenachtige karakter van de
geciteerden: het verondersteld namelijk dat Wilders "uitbreiding" het gevolg is
van iets anders dan de werkelijkheid van de integratieproblemen. Als je die
integratieproblemen als werkelijkheid neemt, is er namelijk maar één manier om
iets aan het inperken van Wilders te doen, en dat is het veranderen van het veel
te tolerante integratie- en immigratiebeleid. En dat laatste is iets dat de
politiek juist beslist níet wil.
De volgende socioloog is Dick Pels. Weliswaar is hij kort geleden
aangetreden als directeur van het wetschappelijk bureau van GroenLinks, de
partij die met D66 in een felle strijd is gewikkeld wie het meest handig hun
neoliberale kosmopolitisme kan verbergen, maar daarvoor was hij als
socioloog verbonden aan diverse universiteiten en instellingen, waaronder de
Universiteit van Amsterdam (de Volkskrant, 26-01-2010, door Dick Pels):
Het betoog van Pels in het kort: de islam heeft
een absolute waarheid, Geert Wilders heeft een absolute waarheid. De absolute
waarheid van Geert Wilders deugt net een ietsje meer omdat hij geen geweld
predikt of gebruikt.
Natuurlijk is dat "ietsje" dat Pels er van maakt een reuze groot
gat. Wilders is weliswaar radicaal, maar een kind vergeleken bij Mohammed B.
Wilders is meer iets als Tofik Dibi, of Mohammed Benzakour, of Fouad Sidali of
de meiden van Halal
. Mens als Fawaz Jneid, Mohammed Enait, en nog talloze andere zitten daar weer
tussen.
De conclusie is volstrekt evident. Voor wie geen last heeft
van blindheid of een ideologische afwijking. Zo niet voor multiculturalist Dick
Pels. Als de islam en Wilders strijden om wie het meeste absolute waarheid
heeft, en de islam wint afgetekend, wat is dan het advies van Dick Pels:
Kortom: Pels heeft net zelf geconstateerd dat in dit opzicht de islam erger is
dan Wilders, en concludeert toch dat het Wilders is die moet worden bestreden.
Daaruit zijn maar een beperkt aantal mogelijke conclusies te
trekken:
- Dick Pels is zo stom als het achterend van een varken
- Dick Pels is een moslim
- Dick Pels is een cultuurverrader.
Volg je de methode van Sherlock Holmes, elimineer het onmogelijke, dan houd je dan
het laatste over.
Maar we kunnen de eigennaam “Dick Pels” hier ook met een
gerust hart vervangen door “multiculturalist in het algemeen". Dat “de
multiculturalist” geen probleem heeft met het verraden van het begrip
“waarheid”, is natuurlijk geen enkele verrassing - hij pleit er dagelijks voor
in zijn tirades over de negatieve berichten over allochtonen/Marokkanen/moslims.
Uit die hoek zijn al zoveel leugens afkomstig, dat de duivel tot schier in de
eeuwigheid bezig is om al die zonden te vergelden.
Het volgende gaat over een speciale branche van de
sociologie: de culturele antropologie - zeg maar: de culturen van de Derde
Wereld - voor de analyse van wat er in het artikel gezegd wordt over de
inburgeringrituelen zelf, zie hier
(de Volkskrant, 22-01-2010, door Sjaak van der Geest):
Inderdaad ... Het meest gehoorde standpunt is
"Cultuur bestaat niet". Dat wil zeggen: tot het over andere culturen gaat,
wat zonder bestaande cultuur zou er geen culturele antropologie zijn. En de
reiskaterns en columns van buitenlandse correspondenten staan vol van de zeer
duidelijke en expliciet omschreven culturele verschillen - dat wil zeggen:
verschillen tussen de hen bekende Nederlandse cultuur en de cultuur van andere
landen en streken. Dus dan is cultuur ineens een volkomen helder begrip.
Nee, waar er staat: "Cultuur bestaat niet", bedoelt
men altijd: "De Nederlandse cultuur bestaat niet". Maar andere culturen
bestaan dus wel. En omdat "Cultuur bestaat niet" volgens Sjaak van der Geest de
meest gehoorde uitspraak van antropologen over cultuur is, en dat klopt met wat
valt waar te nemen, en "Cultuur bestaat niet" hetzelfde is als "De Nederlandse
cultuur bestaat niet en de andere culturen wel", zijn de meest culturele
antropologen dus cultuurverraders.
Maar soms valt men uit de rol en blijkt er wel degelijk een
Nederlandse cultuur te bestaan:
Daar hebben we dus wel degelijk een aantal eigenschappen, die tezamen vallen
onder het begrip Nederlandse cultuur: we nemen migranten niet op, we bestrijden
migranten met onze cultuur (waar en door wie is volkomen onduidelijk), we zullen
migranten nooit accepteren, maar ze afwijzen en met achterdocht bekijken, we
zijn zelfgenoegzaam, nationalistisch, vinden onszelf verlichtingspioniers, en
zijn nogmaals nationalistisch, dus dubbel nationalistisch.
Dat vindt Oskar Verkaik. Sjaak Van der Geest heeft ook een
mening
Dit zijn de commentaren van Sjaak van der Geest in aansluiting opzijn bespreking
van wat Oskar Verkaik zegt: we nemen migranten onze cultuur door de strot (waar
en door wie is volkomen onduidelijk), we hebben geen oog voor wat de nieuwkomers
meebrengen, we miskennen de wederzijdsheid, we hebben een statisch cultuurbesef,
we hebben gebrek aan verbeeldingskracht, en we hebben niet het vermogen om de
schoonheid en waarde van immigranten te zien.
Om dit allemaal even kort samen te vatten: volgens de heren
Verkaik en Van der Geest is Nederland een cultureel concentratiekamp, waar
iedere daar toevallig verwalde nieuwkomer (wie wil daar vrijwillig heen?) wordt
gemarteld en gedwongen wordt zijn volledige culturele persoonlijkheid in te
leveren. Op straffe van ...
Tja, dat ontbreekt ... kennelijk hebben de heren geen
straffen gevonden die de immigranten in Nederland moeten ondergaan als ze niet
aan al die immigrantencultuur onmiddellijk opgeven.
Natuurlijk zou het leuk zijn om nog even door te gaan met het
belachelijk maken van de heren, met opmerkingen over de verlichte culturele
achtergronden van de immigranten waar ze het over hebben, komende uit Turks
Anatolië
, de Marokkaanse Rif
, en Somalië
, maar dat is het intrappen
van zeer open deuren. Maar deze achtergronden toch genoemd hebbende, is het
volkomen duidelijk dat de heren met dit soort schrijverij redelijk dicht zitten
bij een intellectuele positie die niet anders omschreven kan worden dan
gestoord. Want het kan niet natuurlijk niet normaal zijn dat je lijdt aan een
volkomen omkering van de feiten.
En waar we het hier hebben over de heren, kunnen we dus
meteen ook het overgrote deel van culturele antropologie invullen, want het
wordt hier in het artikel eigenlijk al gezegd. Bovendien deed de laatste
opmerking van Sjaak van der Geest vermoeden dat hier niet zo maar een journalist
schreef, maar iemand met heel specifiek opvattingen. Dat bleek ook zo te zijn,
want de nieuwe wereld van de internet-zoekactie leverde op dat hij (emeritus)
hoogleraar culturele antropologie (aan de Universiteit van Amsterdam) is.
Tijdens die speuractie kwam ook naar voren dat op diverse
universiteiten de studierichting culturele antropologie inmiddels is opgeheven.
Dat is volkomen begrijpelijk.
Politicologen vallen op deze website ook onder de grotere
groep van de sociologie. Hier een representant (de Volkskrant, 16-02-2010, van verslaggeefsters Janny Groen en Annieke
Kranenberg):
Dit hele boek kan je afdoen met het volgende
citaat: 'In de jaren negentig kwamen de moslims nadrukkelijk in beeld, werden
moskeeën in brand gezet ...' Ten eerste: dat moskeeën was één of twee -
waarschijnlijk al geen drie. Ten tweede: er is alleen wat brandbaar materiaal
naar die moskeeën gegooid - geen enkel is in de brand gegaan. Ten derde:dit is
allemaal gebeurd in de nasleep van de moord op Theo van Gogh - een puur
racistische moord. Dat er niet meer moskeen echt in de brand zijn gegaan
is een waar wonder van tolerantie en gematigdheid. Het was de moslim Mohammed B.
en de talloze medemoslims die hem in mindere of meerdere mate gesteund hebben
die de echte racisten zijn.
Maar het fundamentele probleem zit hier: wat is nu één van de
ernstigste "incidenten" tussen bevolkingsgroepen de laatste jaren? Antwoord: de
rellen in Culemborg, die hebben geleid tot de afsluiting van een woonwijken een
de facto staat van beleg gedurende meerdere weken. En dit geen tussen
twee op ras verschillende groepen. Alleen waren er geen blanken bij. Het waren
Marokkanen en Molukkers. En dus werd er alom geroepen: "Het zijn geen
rassenrellen, hoor!" terwijl deze rellen net zo goed of beter voldoen aan
de definitie van Witte als de voorvallen tegen moskeeën, die niet tegen de
moslims op zich waren gericht, maar tegen hun gedrag middels Mohammed B. Een
gedrag en een houding die bij moslims structureel is, zie de volgende
voorbeelden:
.
Witte selecteert incidenten op ras dus betoont zich naast een
cultuurverrader ook een een racist.
Van een jaar later de openbare bevestiging van de etnische aard van het
probleem (de Volkskrant, 27-12-2010, van verslaggeefster Charlotte Huisman):
En dit zijn de etnische achtergronden:
Het racistische geweld heeft een kleurtje.
Ook onderzoekers die
onderzoek voor de politie doen, zijn besmet (de Volkskrant,16-03-2010, van verslaggever Merijn Rengers):
Duidelijke cijfers. Maar natuurlijk wordt dit op
de bekende manieren meteen vergoelijkt:
Natuurlijk is het precies andersom: de politie patrouilleert extra in wijken
waar veel criminaliteit is, en dat blijken dan de wijken van Marokkanen te zijn.
Maar het kan erger:
Die is mooi... Marokkanen worden onterecht als crimineel gezien,omdat
autochtonen te braaf zijn. Wie dat heeft opgeschreven heeft duidelijk een klap
van de molen gehad. De multiculturele molen, natuurlijk.
Maar ze hebben er nog eentje:
Het excuus voor Marokkaanse criminaliteit is hun neiging tot maffioos gedrag.
Tja ...
Het volgende sociologische talent (de Volkskrant, 11-06-2010, van verslaggever Sander Heijne):
Een aloude bewering vanuit
multiculturalistische kring die wat betreft sollicitatie inmiddels weerlegt is
door het praktijkonderzoek van uitzendbureau Manpower, een organisatie zonder
ideologie, zie hier
. Aangaande stageplaatsen zullen Marokkaanse leerlingen waarschijnlijk minder
populair zijn, maar dat is vanwege hun veel slechtere houding ten opzicht van
werk en gezag
- dat is geen discriminatie, maar selectie op capaciteiten.
Waarvan ook al bewezen is dat het een leugen is
- wat Van Tubergen ook zelf constateert
Klopt. Want er is geen (noemenswaardig grote) discriminatie van allochtonen bij
sollicitatie en promotie, en wat ze daar aan achterstand oplopen is het gevolg
van verschil in capaciteiten en andere zaken. Zoals:
Het is niet moeilijk raden hoe het netwerk heeft gewerkt om Frank van Tubergen
aan zijn positie als hoogleraar is gekomen: de multiculturalistische collega's
hebben een andere multiculturalist gekozen. Kundigheden niet nodig behalve goed
kunnen lullen, en het overpennen van andermans multiculturalistische leugens is
geen bewaar maar een pre.
De volgende onderzoeker - eerst even datgene wat
het onderzoek gaat beschrijven, sterk afgekort (de Volkskrant, 27-09-2010, door Janny Groen):
Slechts op ervaring gebaseerde klachten. Hier is de onderzoeker (de Volkskrant, 27-09-2010, door Janny Groen):
Leugen1: het is niet dat ze dat zo ervaren
- het
is zo.
Leugen 2: het is is niet een kwestie van toeschrijven, het is
zo.
Die worden niet in hun ogen voorgetrokken, die worden
voorgetrokken.
'Nieuwkomers' in dat soortwijken die wel Nike-schoenen kunnen betalen, hebben
dat hoogstwaarschijnlijk van criminaliteit. Het is dus niet een kwestie van
wrok, maar van terechte verontwaardiging.
Smerige "Anil Ramdas"-achtige stemmingmakerij
.
Volgende twee exemplaren, aangegeven door een van de
weinige aanhangers van de niet-ideologische sociologie: Meindert Fennema (de Volkskrant, 11-10-2010, door Meindert Fennema):
Annelies Moors is hoogleraar sociologie en
antropologie aan de UvA
- dat laatste zegt eigenlijk al genoeg
- haar onderzoek over boerkadragende vrouwen
is dan ook op de bekende manier gegaan: door de boerkadraagsters zelf te vragen
wat ze ervan vinden:
- de bekende frauduleuze manier
. In de discussie over het niet-uitnodigen van Ayaaan Hirsi Ali
komen we nog een socioloog van de UvA tegen die zich cultuurverraderlijk
betoont: Abraham de Swaan (nu met emeritaat). De andere genoemde, Frances Gouda,
timmert minder aan de weg - maar het bovenstaande citaat laat niets aan twijfel
over: Gouda betwijfelt de waarde van de westerse cultuur boven die van de
Papoea's
.
Ook Annelies Moors kan het niet laten, geconfronteerd op papier met zo
gemakkelijk ingenomen multiculturele stellingnames, om te proberen zichzelf
vrij te pleiten (de Volkskrant, 11-10-2010, ingezonden brief van Annelies Moors,
hoogleraar Universitiet van Amsterdam):
Dat 'op navolgbare wijze' hebben we al
uitgelegd - al vele malen eerder is door de redactie in discussies
geconstateerd dat, net als religie, ook idealismen als multiculturalisme
leiden tot een verzwakking, soms aanzienlijke, van de rationele en dus ook
cognitieve capaciteiten.
Niveau: "Ik was te laat omdat de brug open stond, mijn band lek was,
..." enzovoort. Mevrouw Moors schijnt niet te beseffen dat het gaat om
deugdelijke argumenten die nodig zijn voor iets drastisch als een actie
tegen een persoon in dergelijke omstandigheden. En dat dit absoluut geen
deugdelijke argumenten zijn. In werkelijkheid was de drijfveer het
natuurlijk de kritiek van Hirsi Ali op de islam - want dat was de discussie
rond haar in die tijd.
Fennema kan dat herhalen, omdat het feitelijk gebeurd is.
Zwart-wit argument, of een vorm van "hellend vlak"
:
"Edelachtbare, ik heb het slachtoffer niet vermoord, dus het feit dat is hem
bewusteloos heb geslagen moet u maar door de vingers zien".
"Tu quoque", of "jij-bak"
.
Nog een bewijs van de verminderde rationele en cognitieve capaciteiten: het
ging er natuurlijk dat het juist vrouwen waren die zich tegeneen
vrouwenbevrijdster, Hirsi Ali, keerden. Maar alweer: het ging er natuurlijk
om dat deze vrouwenbevrijdster het over moslim-vrouwen had.
De aanleiding voor de volgende coming out is de ophef rond het
gebeuren in Duitsland, waar bondskanselier Angela Merkel de multiculturele
samenleving voor mislukt heeft verklaard (de Volkskrant, 23-10-2010, door Wim Willems):
Een gelijkstelling tussen oude en nieuwe
immigraties is natuurlijk volstrekt ongeldig. Het in dit verband essentiële
verschil: vroeger betrof voornamelijk de meest ondermende mensen in eigen
cultuur. In het geval van de moslimimmigranten in Europa betreft het de meest
inactieve en achtergebleven mensen uit eigen cultuur, want uit in eigen land
sterk achtergebleven gebieden als Anatolië en de Rif.
Inderdaad ... Alle twee semitische Midden-Oosten-woestijnvolken. Van wier cultuur
we in het westen,en overal elders, het best verschoond kunnen blijven, met hun
religieuze en genetische superioriteitsideeën.
Daar is tot toe aangaande de moslims niets van geleken. Ze zijn in Europa nog
harder hun ideologie in gedoken, zoals de uitbundige hoeveelheid hoofddoeken
laat zien.
Maar wordt verklaard door het vervangen van ideologie en religie door meer
redelijke vormen van denken.
Onwaarheid. Dat wordt dus wel bepaald door God - wie in God gelooft, als groep,
gaat steeds verder achterblijven.
De heren sociologen van de Racismemonitor mogen all
hun wijsheden en theorieën gaan uitleggen in
de Volkskrant. Het is bijzonder amusant (de Volkskrant, 15-12-2010, door Janny Groen):
Gunst. Pas als de politie had moeten uitrukken
voor het oprapen van tientallen verscheurde ledematen, was dat gerechtvaardigd
geweest volgens de manetjes. Want anders stigmatiseer je de moslims zo ...
Goh, ... 'wordt gezien'... Zijn er dan ook andere terroristische dreigingen die
door sommigen gezien worden als grotere dreigingen? De terroristische dreiging
van de PVV en rechts daarvan, bijvoorbeeld? Want die hebben de mannetjes altijd
als enige bestudeerd.
Maar de mannetjes voel toch wel enige nattigheid:
Goh, hoe zou dat nu komen...? Misschien doordat vrijwel alle (grote)
terroristische aanslagen gepleegd worden door moslims ...?
Tja. En dan krijg je dit:
Een volkome praktische conclusie - net als gebleken is in het geval van de
Somaliërs die vier keer zo vaak hun papsoort verliezen als Nederlanders. En
daarmee aan mensensmokkel en andere criminaliteit doen
.
Wat ook wel weer gesnapt wordt door de mannetjes:
Om de dooie dood dus wel. Niet uit hoofde van principe, maar wel uit hoofde van
de praktijk.
Precies. En dat is niet altijd raak, net als in de rest van de wereld:
Pech gehad. Betere tien, of honderd, conciërges te veel gearresteerd dan één
terrorist te weinig. Heeft de conciërge daar problemen mee, dan weet hij de deur
wel te vinden. Er is niemand die hem vast houdt.
Nog een belangrijke kwestie:
Goh, wat eigenaardig. Naar een mannetje in Feyenoord kraait natuurlijk geen
haan.
Overigens:de mannetjes liegen hier weer, want Wilders heeft
geen racistische uitlatingen gedaan. Hij heeft zich sterk gekeerd tegen
straattuig met een gemeenschappelijke afkomst en religieus fascisme.
Natuurlijk blijven de mannetjes bij hun ideologische censuur:
Tja, simpel: opzeggen die racistische verdragen. Vrijheid.
Nee hoor, geen enkel probleem mee. Ook over de joodse holocaust moet je alles
kunnen zeggen. De feiten blijven toch de feiten. Net als dit feit:
Juist. En door het niet-bestrijden van de islam , kiezen de mannetjes voor het
daaraan inherente antisemitisme.
Ze hebben trouwens ook weer iets nieuws verzonnen:
Wat zou je dan zeggen van een nieuwe term voor de islam: "Nieuw religieus
fascisme"?
Een andere socioloog die een voortdurende stroom
multiculturalistische onzin uitscheidt in de media is Jean Tillie - dat Meindert
Fennema zijn naam aan dit artikel vervindt is verbazingwekkend (de Volkskrant, 14-01-2011, door Meindert Fennema en Jean Tillie):
Een conclusie van de soort: "De zon gaat op
tegelijk als de bloemetjes opengaan, dus de bloemetjes zorgen ervoor dat ze zon
opkomt". In dit geval: de Turken gaan vaker stemmen dan Marokkanen niet omdat ze
mee willen doen met de de Nederlanders, maar omdat ze stemmen op Turken die een
eigen Turkse agenda hebben
. Er is geen integrerend motief, maar een segregerend.
Maar het ging Tillie vermoedelijk om de volgende, dus even
bespottelijke vervolgconclusies:
Turken plegen meer georganiseerde criminaliteit, in lijn met hun hogere
organisatiegraad - drugshandel en dergelijke. Voor de werkelijkheid over de
staat van integratie, zie hier
.
Weer een socioloog die zijn voorkeuren verkoopt voor feiten (de Volkskrant, 22-03-2011, van verslaggever Peter Giesen):
Dat laatste is nergens op de baseren:
Met soortgelijk beleid is dus eventuele toekomstige nieuwe of andere
migratie net zo makkelijk te terug te dringen. Dus is de voorspelling dat de
migratie niet zal dalen geen feit. Het is dus een mening. En omdat de feiten
voor de onderzoeker zichtbaar zijn, dus vermoedelijk ideologie.
Migratiefundamentalisme.
Volgende is een duo dat zich professioneel en door de overheid
gefinancierd gespecialiseerd heeft in het verkopen van de immigratieleugens.
Recensent Hans Wansink van hun laatste product begint met een klein
overzicht van de immigratiegeschiedenis en waarom de allochtone immigratie
fundamenteel daarvan afwijkt. Dat weten alle verstandige mensen allang, dus
dat slaan we grotendeels over. Daarna komt de bespreking (de Volkskrant, 30-04-2011, boekrecensie door Hans Wansink):
"Balletje balletje" met cijfers. Het gaat er
niet om de details van hoe en wanneer ze zijn binnengekomen - het gaat erom dat
er nu alleen al een kleine miljoen sociaal achterstandige moslims zijn. En nog
een ruime groep achterstandigen van diverse andere pluimage daarnaast. Maar de
ideoloog mag natuurlijk liegen ... Voor het goede doel. Wansink geef ze dit
punt, maar dat is veel te goedgeefs
Oei oei, meneer Wansink, daarmee begeeft u zich op glad ijs. Misschien bent u
wel een racist ... Een racist die gelijk heeft
, maar dat telt niet, de waarheid
, als het om zulke belangrijke dingen gaat.
Tja ...
Een grootschalig onderzoek van onderwijssocioloog Jaap
Dronkers heeft een poosje terug de etnische achtergrond van verschillen in
schoolprestaties aangetoond. Tijd voor de ideologen om terug te slaan. De bron
is het Sociaal Cultureel Planbureau, het bureau dat geleid wordt door
immigrantennakomeling Paul Schnabel, die verklaard heeft dat de Nederlandse
identiteit niet bestaat, en altijd een steunpilaar voor het multiculturalisme is
geweest
(de Volkskrant, 29-06-2011, van verslaggever Robin Gerrits):
Onderzoek gebaseerd op een grote
hoeveelheid cijfers - uit diverse landen. Wie iets anders wil betogen, moet
eerste deze cijfers en analyse weerleggen.
De motivatie om dat te doen is deze:
Dus tijd voor de tegenaanval:
Ideologisch taalgebruik van de verslaggever. Bij de onderzoeker zal het
waarschijnlijk ook het geval zijn.
Wat alleen op wetenschappelijke basis kan, door aan te geven waarom de
Nederlandse cijfers afwijken van de internationale. De eerste aanwijzing:
Iedereen weet dat de gemiddelde sociaal-economische achtergrond en opleiding van
de ouders sterk gekoppeld is aan etniciteit. De stelling dat het taalverschil
niet uit etnicitiet volgt is dus niet onderbouwd door deze tekst, en je mag, je
gezonde verstand gebruikende en kijkende naar de taalachterstand van allochtone
kinderen, algemeen bekend als zijnde gemiddelde anderhalf en meer jaar, stellen
dat de onderzoeker hier de zaak al systematisch oplicht.
Wat een goeie grap. Inderdaad: die verschillen hebben te maken met schooltype:
de zwak presterende allochtonen zitten voor het overgrote deel op vmbo, en de
veel beter presterende Nederlandse kinderen vormen een ruime meerderheid op havo
en vooral vwo.
SCP-onderzoeker Herweijer is dus een doodgewone fraudeur die
etnisch bepaalde verschillen vertaald in andere woorden. Verslaggever Gerrits
die het allemaal ook kan zien en er toch zo enthousiast over doet, is een
propagandist. En dat allemaal met deze reden en dit doel:
Oftewel: het multiculturalistische ideaal. Wij moeten accepteren dat immigranten
ons apen, honden varkens noemen en onrein vinden.
Het rechtse kabinet van 2011 heeft afscheid genomen van het
multiculturele ideaal, en minister Verhagen heeft dat nog eens duidelijk
geformuleerd. Zij het in termen van "angst voor" allochtone immigranten in
plaats van het juistere "afkeer van hun gedrag". De cultureel antropologen
stikken natuurlijk in hun maaltijd (de Volkskrant, 01-07-2011,
ingezonden brief van Rivke Jaffe, Maarten Onneweer & Annemarie Samuels,
Instituut Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie, Universiteit
Leiden):
Zoals gezegd: het is een kwestie van afkeer van
gedrag. Leugen één, dus.
Aan die verzuiling is geen einde gekomen door vermenging. Er is een eind aan
gekomen omdat aan beide kanten de kerken zijn leeggelopen. Antropologisch
onbenul, dus.
Nog een leugen: de richtingenstrijd altijd onderhuids aanwezig, en bij problemen
heftig.
En antropologisch onbenul nummer twee: het aanroepen van de
verschillen tussen katholieken en protestanten berust op een gelijkstelling.
Neem nu het verschil tussen katholieken en protestant als dat tussen 5 en 6 - ze
hadden namelijk natuurlijk veel meer gemeen dan dat ze verschilden. Op dezelfde
schaal is het verschil tussen, zeg, protestanten en moslims dat tussen 5 en 25.
De gelijkstelling van het verschil tussen protestant en katholiek met dat tussen
protestant en moslim is ernstig onbenul.
Weer een jonge sociologe die zich in het verderf stoort (de Volkskrant, 04-07-2011, door Lidy Nicolassen):
Zwaarwegende argumenten genoeg. Overlast,
criminaliteit, onbeschoftheid, dominantie, cultureel imperialisme, geweld,
enzovoort.
De tegenkrachten van de beschaving en voor het religieuze obscurantisme zijn
ijzersterk en diep geworteld in de maatschappij. Vandaar ook dat de jonge
Lettinga deze verhandeling heeft geschreven. Was ze opgevoed in een redelijk
rationele maatschappij, zou zo'n verhaal als dit nooit in haar zijn opgekomen:
De vooruitgang, hè ...
Oh ja, nog eentje: de tussentitel:
De riposte:
En die kop ... :
... is dus in werkelijkheid:
Slechts twee letters verschil, maar meer dan een wereld.
Specialisten in multiprietpraat in de krant zijn natuurlijk de laatsten
van wie je het sociologische onderzoek vertrouwt. En terecht (de Volkskrant, 17-08-2011, column door Evelien Tonkens, bijzonder
hoogleraar actief burgerschap):
De multiculti-prietpraat, deel 1: "Ze zijn hartstikke geïntegreerd".Zo meteen wat nadere
analyse ervan. Der Zweite im Bunde:
De multiculti-prietpraat, deel 2. "We zijn hartstikke geïntegreerd" Nu de werkelijkheid:
Voorinstelling, of eenzijdigheid. Voor die andere organisaties kan net zo goed
gesteld worden dat ze, bijvoorbeeld, niet Nederlands leren uit overtuiging, maar
om makkelijker een uitkering en andere vormen van geldelijke steun te krijgen.
Een onjuiste voorstelling van zaken. Organisaties hebben geen slecht
ontwikkeld kritisch vermogen - mensen hebben een slecht ontwikkeld
kritisch vermogen. Allochtone immigranten in allochtone organisaties raken
steeds meer overtuigd van hun eigen gelijk en keren zich gezamenlijk van de boze
buitenwereld af.
Een aperte leugen. Allochtonen-organisaties worden geleid door de mensen op deze
website beschreven als "allochtone wordvoerders", en die vertonen alle tekenen
van "Meer overtuigd van hun eigen gelijk en keren zich gezamenlijk van de boze
buitenwereld af"
.
Kijk maar naar dit gelijktijdige voorbeeld (De Pers.nl, 16-08-2011):
Turken en hun organisaties willen helemaal niet
inburgeren. Een uistekende reden om te beginnen met een onderzoek naar
mogelijkheden om dit soort mensen het Nederlanderschap te ontnemen en ze
uiteindelijk uit te zetten.
Tonkens heeft ook nog een commentaar op de integratienota:
Het is volkomen duidelijk dat dit stuk van Tonkens en haar onderzoek niet
bedoeld is voor integratie, maar slechts beoogd om Tonkens en haar
multiculticlub een goed gevoel te geven, ten koste van hardwerkende
Nederlanders.
De volgende die zijn wetenschappelijke reputatie definitief te grabbel
gooit: terrorisme-onderzoekster Beatrice de Graaf - nogal eens te zien in de
media. Hier maakt ze gebruikt van hulpjes voor de kern van haar betoog: "Het
is niet de islam" (Leids universiteitsblad i>Mare, 22-09-2011, door Harmke Berghuis):
Pardon ... ? Het is natuurlijk andersom:
ze hadden zich aangesloten bij een extremistische organisatie annex
terroristische groep, en werden daarom maatschappelijk geïsoleerd, sneuvelde de
mede-extremist, en werd het kind haar afgenomen. En voor wie zich afvraagt hoe
deze redactie dat zo stellig weet: Op dezelfde manier las de "onderzoekers " dat
zo stellig weten: gewoon opschrijven wat je meent hoe het zit. De versie van de
redactie klinkt veel waarschijnlijker.
Pardon ...? Wat er in de krant staat is waar? We dachten het niet. De krnaten
staan vol met eenzijdigheid en propaganda.
Pardon...? De mening van de terrorist zelf? Die is net zo betrouwbaar als
de Kretenzer die zegt dat alle Kretenzers liegen.
Maar natuurlijk: iedere moslim zal ontkennen dat de islam de inspiratiebron is
voor geweld en terrorisme. Als je er zo direct naar vraagt. Maar vraag eens wat
ze allemaal geoorloofd vinden om het geloof te verdedigen tegen de atheïsten ...
En doe het met een verborgen bandrecorder. Dan krijg je heel andere antwoorden.
En dan aan het begin van de laatste alinea:
Tjonge.
Om te besluiten met:
Laten we het eens meer getalsmatig bekijken: iets als driekwart van India, bijna
heel Bangladesh, het grootse deel van Afrika, en nog talloze andere gebieden
bukken onder het juk van een uitzichtloos bestaan. En schrijnende armoede. En
alles dat daarbij hoort. Toch zie je daar geen terroristische aanslagen van de
soort bedreven door de Zwarte Weduwen. Een zeer kleine correlatie, dus.
Ga je uit van de andere kant: aanslagen zoals bedreven door
de Zwarte Weduwen, en zoekt wat daar bij komt aan achtergrond, dan vindt je
juist wel een sterke correlatie: met moslims. Ja, er zijn ook Basken en Tamils,
maar die plegen aanslagen in Spanje en India. De wereldwijde en anti-westerse
aanslag is de aanslag van de moslim.
Maar natuurlijk is dat soort getalsmatig onderzoek van het
type data mining
niet besteed aan Beatrice de Graaf en haar protegés - dat zou wel eens
onwelgevallige uitkomsten kunnen opleveren. Die schrijven liever sprookjes aan
de hand van ideologietjes. Die natuurlijk met applaus ontvangen worden door de
multiculturalistische meute:
We hebben Beatrice de Graaf voor deze prestatie maar toegevoegd aan de lijst
cultuurverraders.
Twee studenten blijken het foute al vroeg aangeleerd te hebben gekregen
(de Volkskrant, 02-11-2011, van verslaggever Jonathan Witteman):
Een discriminerend en racistisch onderzoek. Een
wetenschappelijk onderzoek naar discriminatie had soortgelijke verzoeken gedaan
aan niet-blanke uitzendbureaus, al dan niet in Nederland.
Overigens is het ernstig de vraag of je wel kan stellen dat
de uitzendbureaus disrimineren:
Het verzoek tot selectie kwam dus niet van het uitzendbureau, maar van de
opdrachtgevers. Het is ernstig de vraag of het juist is om uitzendbureaus de
taak van onbezoldigd opspoorder of uitvoerder van anti-discriminatiewetgeving te
geven.
En de volgende vraag is of selectie op dit soort mensen discriminatie is, want
er bestaan zeer reële en meetbare verschillen tussen deze groepen en de rest van
de bevolking. Zo wil een groot deel ervan het recht om religieuze symbolen te
dragen. Een uitstekende reden om ze niet te willen, en iets dat bij wet geregeld
zou moet worden.
iets dat de onderzoekers zlef ook uitstend beseffen:
Er zit is al die argumenten veel waarheid, alle verbiedt de
politieke-correctheid dat te zeggen. Maar politieke-correctheid is absoluut geen
enkele grond voor welke wet of regel dan ook.
Een geval uit het buitenland (de Volkskrant, 23-01-2012, van correspondent Patrick van IJzendoorn):
Keiharde leugens dus. Geen enkel cijfer van
sociologen of sociologische instituten is te vertrouwen, zodra het ook maar
enigszins afwijkt van de dagelijkse praktijk die je waarnemer en slachtoffer van
de multiculturele samenleving meemaakt. Op een doodenkele uitzondering na zijn
al die sociologen en instituten behept met het multiculturalisme en
kosmopolitisme.
Een nieuw rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau
onder leiding van Paul "Er is geen Nederlandse identiteit" Schnabel
(de Volkskrant, 09-02-2012, van verslaggeefster Janny Groen):
De boodschap. Die zo belangrijk wordt geacht
door de Volkskrant, dat hij nog een keer herhaald wordt:
'Werknemers discrimineren'. Dat is dus de regel - geen verdere kwalificaties,
dus de uitspraak zegt dat het geldt voor alle werkgevers (dit is de regel
gehanteerd bij de veroordeling van negatieve uitspraken over allochtonen, dus
die geldt ook hier). ' ... soms indirect', en dat is dus de uitzondering op de
regel- er is dus óf discriminatie, óf indirecte discriminatie. En waarom: omdat
als het SCP denkt dat alle omstandigheden gelijk zijn, dat allochtonen dan toch
nog meer zonder werk zitten.
Natuurlijk is het idee van het SCP dat zij kan bepalen
wanneer de situaties tussen een groep autochtonen en een groep allochtonen
precies gelijk is, een volkomen waanidee. Sowieso gaat Paul Schnabel er vanuit
dat Nederlanders geen identiteit hebben
, en dat kan allen maar betekenen dat allochtonen ook geen identioteit hebben.
En van twee groepen die beide geen identiteit hebben, kan je niet bepalen of ze
gelijk of ongelijk zijn. En kan je er dus helemaal geen uitspraken over doen.
En stel dat we deze uitspraak van Paul Schnabel laten vallen,
en er van uitgaan dat je wel de identiteit van groepen kan bepalen. Dan is het
dus zo dat Paul Schnabel regelrechte onzin kan verkopen. En is er geen enkele
garantie dat bovenstaande rapport geen regelrecht onzin is.
Maar laten we als volgende aannemen dat Paul Schnabel onzin
verkocht toen hij zei dat er geen Nederlandse identiteit bestaat, maar de
uitspraken in dit rapport wel serieus genomen kunnen worden. Dan nog is het
volstrekte onzin om te stellen dat hij kan bepalen wanneer groepen Nederlanders
en allochtonen sociologisch vergelijkbaar zijn. Want, met name daar waar het
over moslims gaat, allochtonen hebben een voor Paul Schnabel volkomen
ondetecteerbaar verschil met de autochtone Nederlanders. Alle moslims zijn
namelijk moslims. En moslims als groep zijn moslims, volgers van de islam. En de
islam is een godsdienst die redelijk denken moeilijk tot onmogelijk maakt
. En mensen die niet goed redelijk kunnen denken, presteren slecht in een
maatschappij waar redelijk kunnen denken een voorwaarde is om succes te hebben.
Hoe kan je goed leren op school over hoe de wereld werkt, als je thuis als 15
jaar hebt geleerd dat de wereld bestuurd wordt door Allah, en dat daar geen mens
of natuur aan te pas komt ...
Dit enorme en kwalitatieve verschil is ondetecteerbaar voor
Paul Schabel en zijn SCP, omdat Paul Schnabel en het SCP uitgaan van de
gelijkwaardigheid van culturen. Of je nu gelooft in redelijk denken, de wil van
Allah, winti, of tovernarij, volgens de opvattingen van Paul Schnabel, en zijn
vrienden, en zijn organisatie, is het allemaal gelijk. Dus moeten verschillen in
het succes op de arbeidsmarkt van hen die geloven in redelijk denken, de wil van
Allah, winti, of tovenarij wel het gevolg zijn van discriminatie.
En de Volkskrant gaat daar vol overtuiging in mee mee,
want ook de Volkskrant behoort tot de vriendenclub van Paul Schnabel.
Net als de volgende joker:
Oftewel: het is de schuld van de Nederlandse samenleving. Want, zoals Leers al
eerder stelde: allochtonen zijn een verrijking voor onze cultuur.
Schnabel had nog een argument voor zijn
discriminatie-beschuldiging: allochtonen presteren steeds beter op school
En vertoonde er het volgende lichtbeeld bij:
Een zeer merkwaardige grafiek, waarin, bijvoorbeeld, 70 procent van de
autochtonen een HBO-diploma heeft, en 80 procent een WO. Je moet dus wel
aannemen dat dit niet het percentage met een diploma is, zoals de grafiek stelt,
maat het slagingspercentage. Maar het slagingspercentage zegt natuurlijk
absoluut niets over het presteren op school van de twee groepen. Het aantal
autochtonen op WO-onderwijs kan wel duizend zijn, en het aantal allochtonen een
miljoen (of andersom ...). En dan zegt een klein verschil in slagingspercentages
absoluut niets, natuurlijk.
Conclusie: Paul Schnabel en zijn SCP-instituut zijn grotere
oplichter dan de inmiddels beruchte sociaal-psycholoog Diederik Stapel. En daar
waas Schnabel cum suis ongetwijfeld blijven zitten op hun sociologisch verheven
posities, willen we hier een pleidooi houden voor eerherstel van Stapel. Hoe
hypocriet is het om Stapel te veroordelen, als er hele instituten zijn die
ergere en maatschappelijk ingrijpender vormen van bedrog bedrijven. Het bedrog
dat bekend staan als multiculturalisme.
Tenslotte: Schnabel had nog een goede truc om ervoor te
zorgen dat er geen al te kritische blik op zijn rapport zou worden geworpen. Hij
heeft namelijk toegegeven dat allochtonen nog steeds zwaar oververtegenwoordigd
zijn in de criminaliteitscijfers. Een wagenwijd open deur, natuurlijk. Maar tot
voor kort werd zelfs dat ontkend - door zijn soort mensen.
De universiteit van Tilburg, katholiek dus religieus, begint zich
te ontwikkelen tot een broeinest van pro-islamisme - raddraaier Riemen zit
er ook al (de Volkskrant, 02-03-2012, door Toine Heijmans):
Wat De Ruiter wil zeggen is dat de met
ammoniakgas gevulde ballon van het multiculturalisme steeds meer doorgeprikt
begint te worden.
Tja, dat gebeurt wel meer als bij mensen hun waanideeën doorgeprikt worden.
Tja ...
Dit is nu een mooi voorbeeld van geparfumeerd liegen - wijzen naar een stoel met
vier poten, en dan uitvoerig gaan redeneren dat die vierde poot een
zinsbegoocheling is. En dat dan verkopen als wetenschap.
Gunst, Bosma heeft kennelijk de methodiek van de sociologen overgenomen. Het
moest niet mogen ...
Ah, nog zo'n sociologen-truc. En van historici: wijzen op die gevallen van
immigratie die wel goed zijn afgelopen, en niets zeggen over daar waar het mis
gaat, met burgeroorlog, enzo
.
Meerdere leugens tegelijkertijd. Ten eerste staat Bosma geen uitsluiting voor,
maar bestrijdt hij de insluiting van de islam. Een totaal andere zaak. De islam
was er dertig geleden hier niet, en er is geen enkele reden om de islam nu wel
te willen hebben, want de islam veroorzaakt overal waar ze binnenkomt rotzooi.
Leugen nummer twee: een maatschappij zonder islam is niet
monocultureel. De multiculturalisten zeggen zelf dat er geen duidelijke
Nederlandse cultuur bestaat, en dat hij uit veel deelculturen is opgebouwd.
Nederland is dus, volgens hun opvattingen, al multicultureel. Het enige dat
Bosma wil, is niet de cultuur van de islam erbij. Die cultuur van uithuwelijken,
eerwraak, vrouwenonderdrukking enzovoort.
En natuurlijk:
Uitstekend argument - voor Bosma. Want het toppunt van uitsluiting is natuurlijk
de islam (als je het judaïsme even niet meeneemt)
.
En verderop nog een potje gewoon liegen:
Natuurlijk is dat geen statement ... Noch het daarna versturen van een
persbericht natuurlijk, om iedereen op het niet-statement te wijzen ...
En tenslotte de eeneiige tweelingbroer van de leugen:
Iemand een fascist noemen, dat is ook makkelijk scoren. Een contradictie, dus
Iemands standpunten doortrekken naar de holocaust is de ultieme vorm van
zwart-witdenken. Nog een contradictie dus.
Conclusie: ook Jan Jaap de Ruiter is rijp voor de psychiater.
Zijn familie zou hem moeten waarschuwen, voor hem het lot van Anil Ramdas treft:
zelfmoord wegens overdadige zelfhaat
.
Er kwam nog iemand zout in de wonde wrijven (de Volkskrant, 03-03-2012, ingezonden brief van Pjotr Postma, Utrecht):
Je zal maar hoogleraar zijn en zo te
kakken worden gezet ...
Een socioloog doet mee aan de nieuwe hobby (Joop.nl, 08-05-2013, door Merijn Oudenampsen - Socioloog):
Waarop natuurlijk de bekende onzin volgt:
Nee. Het behoort tot de nog steeds bestaande dominantie van godsdienst dat die
de openbare orde mag verstoren. Nu nog alleen op zondagmorgen, maar evengoed.
Die gebedsoproep van de islam is vijf keer per dag. En die islam is een gore
godsdienst die zich keert tegen alle westerse waarden. Een "nazi"-godsdienst.
Dus ...
... ook dit is een leugen.
Maar die Oudenmapsen is kennelijk een bekeerling:
Alleen moslims beweren dat "islam" "vrede" betekent en "jihad"
"toewijding". Ieder ander weet dat "islam" "onderwerping" betekenend en "jihad"
"heilige oorlog".
Maar natuurlijk, dat wil iedere verstandig mens, democraat en liefhebber van
vrijheid en beschaving.
Tja, het idee van het willen afschaffen van een inquisitie was vast ook heel
reactionair.
Een sterk argument. Zo waren er in de nazi-beweging de SA, de SS, de Landwehr,
Organisation Todt, WA, Hitler Jugend, enzovoort. Dus je mag niet over nazi's
oordelen. Als groep.
Echt hoor. Een socioloog die opschrijft dat omdat een groep niet volstrekt
homogeen van samenstelling is, je niet mag oordelen over die groep. Omdat er ook
Japanners zijn die langer zijn dan sommige Nederlanders, mag je niet zeggen dat
Nederlanders langer zijn dan Japanners.
Waarop volgt de grote klapper:
Nee, er zijn echt geen verschillen tussen groepen. Absoluut niet. Wel
verschillen zien tussen groepen is 'discriminatoir'.
Waarna Oudenampsen ook nog blijkt mee te doen aan die
nevenhobby van intellectuele ideologen: het zelfportret:
Deze meneer Oudenampsen doet kennelijk aan sociologie bij een universiteit. Waar
men dus kennelijk niets geleerd heeft van de affaire Diederik Stapel, en zijn
politiek-correcte onderzoeken.
Leo Lucassen is ook nog steeds actief (Universiteit Leiden, Nieuws, (22 februari 2013/MvG)
):
Contradictie. Maar ja, je bent socioloog of niet
...
In deze verzameling is al een aantal keren het Sociaal en
Cultureel Planbureau tegengekomen, het instituut dat jarenlang geleid werd door
oud-testamentische immigrantennakomeling Paul Schnabel, en dat vrijwel
consequent immigranten-vriendelijke uitkomsten van sociologische onderzoeken
weet te produceren. Hier het definitieve bewijs dat dit het resultaat is van
regelrechte fraude, af te leiden uit twee opeenvolgende publicaties. Eerst een
artikel dat ten tijde van verschijnen een hoeveelheid stof deed opwaaien
(de Volkskrant, 11-03-2014, van verslaggever Gijs Herderscheê):
Met de al eerder geuite beschuldiging dat in
Nederland sprake is van systematische discriminatie. Terwijl er natuurlijk
vele redenen zijn naast diploma's die allochtonen minder geschikt maken in
talloze banen.
De zaak werd opgeblazen tot een kleine hetze, en de
allochtonen zijn er meer dan ooit van overtuigd dat het zo is.
Maar bij de eerste publicatie werd een saillant detail
verstrekt:
Dat is dus feit nummer één.
Nu feit nummer twee, ook dit keer uit een onderzoek dat rumoer
veroorzaakte (de Volkskrant, 29-04-2014, door Nina Schuyffel
De rest van het artikel bestond dus uit
interviews met twee van de neofundamentalisten, waaruit onmiddellijk door
degenen die bleven denken viel af te leiden dat hier sprake was van een zeer
gematigde vorm van fundamentalisme. Iets met gewoon letterlijk in Jezus geloven,
en meer niet.
Ter illustratie van wat het SCP nu eigenlijk qua
persinformatie naar buiten bracht, hier de versie van de website van Elsevier
(Elsevier.nl, 28-04-2014, door Servaas van der Laan
Ook hieruit is al af te leiden waar het
fundamentele in het fundamentalisme zit: deze jongeren zijn gewoon nog steeds
gelovig op de ouderwetse manier. Niet minder en niet meer.
Waarop bij iedereen die wakker is en enig gezond verstand
heeft opkomt waarom dat percentage dat zo denkt zo sterk gestegen is: iedereen
die niet zo fundamenteel gelovig is, heeft in de tussentijd de kerk verlaten. De
ontkerstening, weet u nog wel ...
En als je uit een populatie bestaande uit veel gematigden en
weinig fundamentelen, zoals het natuurlijkerwijs meestal is, het overgrote deel
van de gematigden weghaalt, hou je automatisch een hoger percentage meer
fundamentelen over. Terwijl hun absolute aantal gelijk kan zijn gebleven en
vermoedelijk zelfs ook is gedaald, hoewel niet zo sterk als van de gematigden.
Dat is allemaal geen probleem, als je het maar op de
wetenschappelijke manier presenteert: een grafiek met daarin de totale aantallen
gelovigen, de gematigden en de fundamentelen, of de percentages gelovigen op de
totale bevolking, en dan natuurlijk ook het percentage gematigden op de totale
bevolking en het percentage fundamentelen op de totale bevolking. Het SCP kwam
inderdaad met een grafiek - staande bij het eerste artikel:
Dus niet een grafiek van percentages ten opzichte van de totale bevolking, zoals
wetenschappelijk gezien zou moeten, maar van het percentage fundamentelen ten
opzichte van het totale aantal christenen. En uit deze grafiek kan je dus de
conclusie trekken dat er sprake is van de opkomst van christelijk
neofundamentalisme. Zoals de koppen van de twee artikelen ook suggereren.
Maar het is dus een leugen, die koppen. En die leugen is
gebaseerd op de fout die het SCP maakt. Een fout die zo raar van opzet is, dat
hij alleen doelbewust kan zijn gemaakt. Met als doel die koppen in de twee
artikelen. En de andere heftige publicaties erover - die we niet zelf na hoeven
te lopen want de Volkskrant heeft dat in haar onbenul al gedaan, in haar
vaste rubriek Lopend Vuur (de Volkskrant, 03-05-2014, door Pieter Smit):
Trouw is zo mogelijk nog
politiek-correcter dan de Volkskrant, en loopt nog hijgender achter de
zielige moslims en andere allochtonen aan. De christelijke "andere wang", weet u
wel ...
Kotorm: een politiek-correcte één-twee. In andere contexten heet dat een
"samenzwering", maar niet eentje met een plan maar met gezamenlijke belangen.
Hier dus de politieke-correctheid richting moslims en allochtonen.
Oftewel, zegt Elsevier, minder politiek-correct: dat begrip wekt
associaties op met onverdraagzaamheid en militant optreden.
Juist ja.
Dus wat kan je verwachten:
Want bij Pauw & Witteman bereikt het "moslims zijn gewone mensen als u en
ik maar nog een beetje liever en beter en dat geldt voor alle allochtonen" één
van zijn hoogtepunten (zie wat dat betreft ook De Wereld Draait Door, ook
VARA, en Joop.nl, ook VARA). Overigens is ook het farizeërschapsdeel van
het ideologische "Ik ben goed en jullie zijn fout"-denken aldaar sterk
vertegenwoordigd:
"Zeg, Jansen, wat vindt je er nu van om nazi te zijn, althans, zo noemen we
jullie even voor het gemak omdat het SCP jullie zo heeft genoemd."
En dan komt er weer zo'n onbenul:
Een regelrechte bekentenis. Die Meijer is ongetwijfeld de kwade genius achter
het grote "Nederlanders haten en allochtonen knuffelen" bij Pauw & Witteman.
En in het Volkskrant-overzicht stond nog een tweede
bekentenis:
Precies. En het Sociaal- en Cultureel Planbureau heeft deze terminologie dus
volkomen foutief eraan geplakt.
Is dat een ongeluk? Op zichzelf staand zou het kunnen. Maar
er zijn dus binnen dit beperkte tijdsbereik dus al twee zaken die op systematiek
wijzen: het weglaten val allochtone negatieve kenmerken in het eerste behandelde
rapport, het benadrukken van autochtone slechte kenmerken in dat rapport, het
verwringen van de cijfers in dat eerst rapport, en het manipuleren van de
cijfers in het tweede rapport. Allemaal hebbende deze ene overeenkomst:
allochtonen beter afschilderen en autochtonen slechter.
Dat dit planmatig is, bewust of onbewust doet er hier niet
toe, is volkomen duidelijk en wordt ten overvloede bevestigd door eerdere
rapporten en uitspraken. Dit instituut, het Sociaal- en Cultureel Planbureau in
wetenschappelijk frauduleus en maatschappelijk manipulatief. Dit instituut moet
onmiddellijk volledig schoongemaakt of opgeheven worden.
De moslims hebben weer eens een aanslag gepleegd, en dat is in strijd
met het credo van de sociologen: "Immigratie is goed - moslims zijn
immigrnaten - dus moslims zijn goed". Dus meteen maar de schuld van de
aanslag verlegt naar degenen die tegen moslim-immigratie zijn, in de vorm
van de Duitse beweging Pegida. Twee stuks sociologen doen het woord (Joop.nl, 13-01-2015, door Gregor Walz - Socioloog
):
Dit zinnetje, de kern van het verhaal, staat in de laatste alinea. Wat er
voor staat, is een sterk voorbeeld van nazipropaganda:
Precies de manier waarop de nazi's destijds demonstranten tegen hun
beweging zwart maakten. Om ze vervolgens eerst persoonlijk te vervolgen met
terreur, net zoals de moslims nu doen, om toen ze eenmaal groot genoeg
waren, de macht te grijpen en de tegenstand systematisch te vermoorden -
zoals de moslims nu doen in het Midden-Oosten en dat hopen te gaan doen in
Europa. Dat is namelijk de kern van de islam: de vestiging van kalifaat en
sharia. En net als de nazi's van destijds, doen de
nazi's van nu een beroep op hun "rechten":
Hier doen de racisten en fascisten van de anti-Pegidabeweging dus
hetzelfde als de nazi's in de jaren dertig: de tegenstander beschuldigen van
wat zij zelf doen. Binnen afzienbare tijd zijn dus
bijvoorbeeld vervolgen te verwachten van de moordaanslag op Hans Janmaat, de
moord op Theo van Gogh, en de moord op Charlie Hebdo. En daar tussenin
allerlei meer willekeurig lijkend geweld zoals dat van de aanslagen in New
York, Madrid en Londen, om de maatschappij te destabiliseren.
Het niveau van deze socioloog is niet erg hoog,
want hij bedrijft zijn islamofiele reli-fascistische activiteiten op een
niveau dat veel te gemakkelijk is door te prikken. Het is dan ook niet
waarschijnlijk dat hij ook als socioloog aan de academia werkzaam is. De
volgende is dat wel, en is zelfs met name bezig in één van de velden die
bedoeld zijn om professioneel de zaak van de islam en andere vormen van
immigratie te ondersteunen (de Volkskrant, 14-01-2015, door Leo Lucassen, Internationaal
Instituut voor Sociale Geschiedenis):
Helder: Pegida is een
probleem. Is dan ook de islam een probleem? Even alle passages met "islam" erin
eruit gelicht:
Goed, dat zijn alle referenties naar de "de islam", op de laatste na. In
geen van deze referenties gaat het over de inhoud van de islam. Dit in
tegenstelling tot de citaten die over Pegida gaan, waarin de inhoud van Pegida
onderzocht moet worden. Dus nu nog even dat laatste citaat
met de term "islam". Dat staat in de slotconclusie:
Het staat er bijna letterlijk: er is niets mis met de islam, maar er is
wel iets mis met Pegida. Goed, dat is de ideologische
stelingname van Lucassen. Dezelfde als die van Walz, maar met minder
scheldwoorden. Maar Walz kan nog wat van Lucassen leren,
en dat is de "Balletje, balletje"- truc. U weet wel, dat spelletje met drie
bekertjes onder één waarvan het balletje verdwijnt waarna de zigeuner of andere
nomade de bekertjes een paar keer verwisselt en u mag raden onder welk bekertje
het balletje nu zit. Hier is het "Balletje, balletje" van Lucassen:
'De problemen'. Ook wel, een keertje, ietwat gespecificeerd tot de
'integratie-problemen'. Vraag: WELKE problemen? Zo doe je
dat dus, beste Walz: je veegt alles wat er fout gaat door islamitische en
aanverwante cultuur onder een gezamenlijke abstract noemertje, bijvoorbeeld dat
van 'de problemen', en daarna heb je het er niet meer over en ga je verder met
datgene waar je het wel over wilt hebben: de foute ideeën van een beweging als
Pegida, die fout is omdat zij het over de gevolgen van de foute ideeën van de islam willen
hebben - 'de problemen'. Het "Balletje, balletje" van de intellectuele
migratiefundamentalisten en nomadistem dat een weerslag is van het fysieke
nonadisme van de "Balletje, balletje"-spelers die het gewerkt-hebbende residente
publiek het geld uit de zakken troggelt. Gore parasieten, beide soorten
goochelaars. Die fysieke "Balletje, balletje"-spelers
verdienen een traditionele behandeling: de polsen breken (werken doen ze toch
niet dus dat argument geldt niet). De intellectuele "Balletje, balletje"-spelers
zijn zo handig dat het erg lang duurt voor ze uiteindelijk aangepakt worden.
Maar dat is dan ook meestal middels valbijlen of lantarenpalen.
Eindelijk. Een vakgenoot die durft tegen te sputteren. Eerst een
samenvatting (de Volkskrant, 25-06-2016, door
Steije Hofhuis, werkt als cultuurhistoricus aan de Universiteit Utrecht):
Oftwel: er wordt
systematisch en keihard en systematisch gelogen, met de multiculturele ideologie
ideologie als achtergrond. Door:
Midden in de roos. Allemaal hoofddaders staande voor hoofddadergroepen:
historici/sociologen, media, en Joden. Hun
hoofdargument:
Het antwoord:
Met hierbij: vroeger was reizen heel veel moeilijker, en Amerika alleen
bereikbaar per zeeschip, waar iedereen bij uitstapppen streng gecontroleerd
werd, op ziektes. Wat iedereen ook wist. De conclusie:
Waarin wat gecorrigeerd moet worden:
Het artikel was veel langer, met meer voorbeelden ter ondersteuning van
de genoemde feiten omtrent (im)migratie. Dit zijn de fundamentele zaken
waarover gelogen wordt. Plus nog eentje dat niet genoemd wordt in het
artikel: de mate waarin de betreffende culturen verschillen. En in niveau
verschillen. Dat mag je niet noemen. Het is de essentie van het gebeuren en
de discussie. En de particuliere conclusie hier: Leo
Lucassen is een gore leugenaar en wetenschappelijke fraudeur veel erger dan
Diederik Stapel.
Naar Cultuur, multiculturalisme, cultuurverraad
,
Cultuur, multiculturalisme
, of site home
.
|