Bronnen bij Denkfouten: absurditeiten: vliegveiligheid
|
Als er in zes maanden onder vrijwel identieke omstandigheden
twee Amerikaanse verkeersvliegtuigen neerstorten, is er geen enkele
reden om aan de veiligheid van het toestel te twijfelen - Als een
Russisch verkeervliegtuig bij een noodlanding na een blikseminslag in
brand vliegt, is dat toestel inherent onveilig en moet aan de grond
worden gehouden - Alle Amerikaanse en Europese
luchtvaartexperts, keurig nagepraat door de westerse media.
|
Gelooft u het niet ...?
Toch is het waar, hoor.
Na de eerste crash van een Beoing 737 MAX, in Indonesië was het al volkomen
helder dat er een ernstig probleem was met het toestel, op welk terrein dan
ook. De piloten verloren de controle over het toestel na een strijd met de
automatische besturing, dus het systeem van de automatische besturing deugt
niet, en dient in zijn geheel herzien te worden.
Niemand in Amerika of Europa durfde het te zeggen. Of wilde het;.
Omdat het over
Amerikanen ging.
Onszelf of onze vrienden.
De tweede ramp, in Ethiopië, gebeurde vroeg op de dag, zodat het
actualteitenprogramma van de publieke omroep: Nieuwsuur, tijd had om zich
voor te bereiden en aanwezig was de topdeskundige in Nederland;
oud-verkeersvlieger Benno Baksteen. De geruststellingen
van Baksteen: de twee ongevallen waren zo verschillend dat er geen reden
was om een gemeenschappelijke oorzaak te veronderstellen, en het toestel
kon rustig door blijven vliegen Een aantal dagen was dat de algemene mening in het westen
Toen stelden
eerst de Indonesiers en kort daarna de Etiopiërss een vliegverbod in.
Weer kwam er een deskundige naar de studio, dit keer iemand van de Technische
Universiteit Delft. "Er is geen fundamenteel probleem".
En desgevraagd: "Ik zou morgen rustig in zo'n toestel stappen".
Toen
was er die noodlanding met een Russisch toestel. Na vermoedelijk een
blikseminslag. Hier het verslag de
volgende dag (Volkskrant.nl, 06-05-2019,
):
In beeld, om er zeker van te zijn dat u het gelooft:
Echt waar!
De
conclusie: politieke-correctheid leidt uiteindelijk tot de totale verweking
van het hele denkstelsel. Mensen die er langer dan een enkel jaar aan
lijden, zijn volkomen verloren voor de mensheid. Het
zijn zombies geworden. Ze zijn geassimileerd door de
Borg. Ze zijn pionnen van de struldbuggs van de
financiële wereld. Die hun hoofdkantoor hebben in de
kantoren van Goldman Sachs, Wall Street, New York, Groot-Israel (naar de
roman Gladiator-At-Law (1955)
van Frederik Pohl en Cyril Kornbluth).
En dit dan, vol jeugdig
enthousiasme, geschreven voor de krantenversie verscheen. En, je houdt het
echt niet voor mogelijk, die is nog veel absurder (de Volkskrant,
07-05-2019):
Ja, echt ... Ze staan naast elkaar. Het Russische ongeluk met de
blikseminslag wijst op een gevaarlijk toestel. En de twee Amerikaanse rampen
zijn een 'Issue'.
Waar zijn ze ? Orwell,
Kafka ... Roept u maar ...
Jáááááhhh, maar er was
éérder nóg een ongeluk met dat Russische toestel gebeurd (de Volkskrant,
07-05-2019):
Een hartstikke onbetrouwbaar toestel dus, die Superjet. Heeft de neiging
zomaar tegen bergen te vliegen ... Dit geheel in
tegenstelling met dat Amerikaanse toestel. Niks meer dan een 'issue', dat.
... Het verongelukken van twee toestellen door een kleinigheidje ... Dat
toestel is echt hartstikke veilig! Kijk maar (de Volkskrant,
07-05-2019, door Peter van Ammelrooy):
En die ongelukken ...:
... zijn de schuld van de piloten.
Naar Denkfouten, absurditeiten
, of site home
·.
|