Bronnen bij Denkfouten: absurditeiten: vliegveiligheid

  Als er in zes maanden onder vrijwel identieke omstandigheden twee Amerikaanse verkeersvliegtuigen neerstorten, is er geen enkele reden om aan de veiligheid van het toestel te twijfelen - Als een Russisch verkeervliegtuig bij een noodlanding na een blikseminslag in brand vliegt, is dat toestel inherent onveilig en moet aan de grond worden gehouden  -  Alle Amerikaanse en Europese luchtvaartexperts, keurig nagepraat door de westerse media.

Gelooft u het niet ...?

Toch is het waar, hoor.

Na de eerste crash van een Beoing 737 MAX, in Indonesië was het al volkomen helder dat er een ernstig probleem was met het toestel, op welk terrein dan ook. De piloten verloren de controle over het toestel na een strijd met de automatische besturing, dus het systeem van de automatische besturing deugt niet, en dient in zijn geheel herzien te worden.

Niemand in Amerika of Europa durfde het te zeggen. Of wilde het;.

Omdat het over Amerikanen ging.

Onszelf of onze vrienden.

De tweede ramp, in Ethiopië, gebeurde vroeg op de dag, zodat het actualteitenprogramma van de publieke omroep: Nieuwsuur, tijd had om zich voor te bereiden en aanwezig was de topdeskundige in Nederland; oud-verkeersvlieger Benno Baksteen.
    De geruststellingen van Baksteen: de twee ongevallen waren zo verschillend dat er geen reden was om een gemeenschappelijke oorzaak te veronderstellen, en het toestel kon rustig door blijven vliegen
    Een aantal dagen was dat de algemene mening in het westen

Toen stelden eerst de Indonesiers en kort daarna de Etiopiërss een vliegverbod in.
    Weer kwam er een deskundige naar de studio, dit keer iemand van de Technische Universiteit Delft.
    "Er is geen fundamenteel probleem". En desgevraagd: "Ik zou morgen rustig in zo'n toestel stappen".

Toen was er die noodlanding met een Russisch toestel. Na vermoedelijk een blikseminslag. Hier het verslag de volgende dag (Volkskrant.nl, 06-05-2019, uitleg of detail ):
 Rusland | Veiligheid Superjet

Grote twijfels over veiligheid Russische Superjet na vliegramp

De Soechoj Superjet 100 moest de wereld ervan overtuigen dat Russische vliegtuigen ook veilig kunnen zijn. Maar na de brand die zondag uitbrak in zo’n toestel, zijn er grote twijfels over Ruslands eerste passagiersvliegtuig sinds de Sovjet-Unie.

In beeld, om er zeker van te zijn dat u het gelooft:

Echt waar!

De conclusie: politieke-correctheid leidt uiteindelijk tot de totale verweking van het hele denkstelsel. Mensen die er langer dan een enkel jaar aan lijden, zijn volkomen verloren voor de mensheid.
    Het zijn zombies geworden.
    Ze zijn geassimileerd door de Borg.
    Ze zijn pionnen van de struldbuggs van de financiële wereld.
    Die hun hoofdkantoor hebben in de kantoren van Goldman Sachs, Wall Street, New York, Groot-Israel (naar de roman Gladiator-At-Law (1955) uitleg of detail van Frederik Pohl en Cyril Kornbluth).

En dit dan, vol jeugdig enthousiasme, geschreven voor de krantenversie verscheen. En, je houdt het echt niet voor mogelijk, die is nog veel absurder (de Volkskrant, 07-05-2019):

Ja, echt ... Ze staan naast elkaar. Het Russische ongeluk met de blikseminslag wijst op een gevaarlijk toestel. En de twee Amerikaanse rampen zijn een 'Issue'.

Waar zijn ze   ? Orwell, Kafka ... Roept u maar ...

Jáááááhhh, maar er was éérder nóg een ongeluk met dat Russische toestel gebeurd (de Volkskrant, 07-05-2019):
  Grote twijfels over Russische trots

...    Het is niet het eerste incident met de Superjet. Bij een demonstratievlucht in 2012 crashte het toestel tegen een berg in Indonesië. ...

Een hartstikke onbetrouwbaar toestel dus, die Superjet. Heeft de neiging zomaar tegen bergen te vliegen ...
    Dit geheel in tegenstelling met dat Amerikaanse toestel. Niks meer dan een 'issue', dat. ... Het verongelukken van twee toestellen door een kleinigheidje ... Dat toestel is echt hartstikke veilig!
    Kijk maar (de Volkskrant, 07-05-2019, door Peter van Ammelrooy):
  Issue met 737 Max 8 al jaar voor crash bekend bij Boeing

Tussentitel: Fabrikant geeft vergissing toe, maar houdt vol dat toestel veilig was ...

En die ongelukken ...:
  Maar de Boeing crashte in Ethiopië niet alleen door een technische fout, maar mogelijk ook door een cruciale vergissing van piloten. Er zijn aanwijzingen dat de bemanning ook een vergissing beging door tijdens het pandemonium van gillende alarmen de gashendels bijna volledig open te laten staan.

... zijn de schuld van de piloten.


Naar Denkfouten, absurditeiten  , of site home  ·.