Bronnen bij Cultuur, integratie, toekomst: opvoeding
De invloed van de grootte van het gezin op de aandacht voor de kinderen, op
de opvoeding dus, is bekend genoeg ... (VARA TV Magazine, nr. 9-2008, column door Paul Witteman
... maar men wil het alleen niet toepassen op
allochtonen. Want dit zijn keiharde feiten die wijzen op vicieuze cirkel van
de allochtone achterstand - net als in Amerika met de zwarten. En dat wil men
beslist niet horen.
Na verloop van jaren een bevestiging van wat
iedereen al kon zien (GeenStijl.nl, 17-04-2015, door Johnny Quid
):
Wat een in- en in-trieste stand van zaken, dat je de
psycho-sociologische analyse moet vinden op
GeenStijl.nl ...
Zich uitende in dit soort details (GeenStijl.nl, 20-04-2016, door Van Rossem
):
Nogmaals: het probleem is een weerzinwekkende
ideologie die sociale en culturele achterlijkheid veroorzaakt. De eerste
reageerder gaf ook meteen de oplossing:
Amen.
Vier volle jaren later ... Na de coronacrisis en twee maanden
gesloten scholen (de Volkskrant, 12-05-2020, door Kaya Bouma):
De standaardverhalen over de allochtone integratie. Hier de
werkelijkheid, deel 1:
Er is geen opvoeding, thuis. Les nummer 2:
Er is geen opvoeding, thuis.
Met nog een bevestiging (de Volkskrant,
15-05-2020, door Ciska Schippers):
... kwetsbare kinderen. Nu is, vanwege dat eerdere
onvoorzichtige artikel wat natuurlijk veelgelezen werd omdat daar de
allochtone achtergrond heel duidelijk uit bleek, de taal wat aangepast:
allochtone kinderen zijn nu 'leerlingen uit de armere gezinnen' geworden,
als het voluit moet, en 'kwetsbare kinderen' in de afkorting.
Maar dat het om allochtonen gaat, is ook hier volkomen duidelijk:
Kanaleneiland ... Zo zwart als roet ... (kan deze redactie uit eigen
ervaring getuigen). En nog duidelijker:
Oftewel: 'kwetsbaar' is een volkomen synoniem van "achterlijk".
Net als 'leerlingen uit de armere gezinnen'. Of in
deze context: allochtonen geven hun kinderen geen schoolopvoeding mee.
Naar Cultuur, integratie, toekomst
,
of site home
·.
|