Sociologische begrippen: remigratie, klachten

3 feb.2014

Wat zijn de argumenten tegen remigratie ? Niet meer of anders dan tegen immigratie. Dus als je vindt dat immigratie prima is, zoals dat gehouden wordt door de politieke-correctheid, dat wil zeggen: politiek, bestuur en rest van de elite, is remigratie ook prima. En er zijn prima argumenten concreet vóór remigratie, namelijk de klachten die immigranten over Nederland hebben. Die klachten zijn van dusdanige aard, dat het niet anders kan dan dat immigranten met remigratie beter af zullen zijn. Kijk maar:


Uit: Joop.nl, 21-11-2013, door Zihni Özdil - Maatschappijhistoricus

Institutioneel racisme in Nederland is een feit

Institutioneel racisme, in alle vormen, dehumaniseert mensen, hoe onschuldig en lollig we het misschien ook bedoelen

...  in Nederland heeft racisme diepe, onbewuste en structurele vormen in allerlei domeinen. Van de massamedia tot de arbeidsmarkt.   ...


Red.:   Dat is al bijna het volledïge bewijs, want hiertegen kwam geen enkel protest. Dit is zo als het is, volgens de immigranten. Hier nog een paar losse gevallen:


Uit: De Volkskrant, 02-02-2015, van verslaggever Sander van Walsum

Reportage | 'Wereldwijk' Donderberg in Roermond

'Moslims van nu zijn de katholieken van toen'

Petra Stienen werkte in Egypte en Syrië en schreef een optimistisch boek over de Roermondse wijk Donderberg waar ze opgroeide.  ...

...    In de jaren negentig, maar vooral na 9/11, voltrok zich een stemmingsverandering. Arslan, die geen hoofddoek draagt, werd ineens anders bejegend. Soms werd haar iets onvriendelijks toegevoegd. 'Rot op naar je eigen land.' Dat soort dingen. En vrouwen die altijd blootshoofds op straat waren gegaan, gingen ineens een hoofddoek dragen. 'Alsof ze ergens tegen wilden demonstreren.' Sindsdien is hooguit tijdelijk een zekere ontspanning ingetreden, zegt Arslan. 'Steeds gebeurt er weer iets waardoor de angst oplaait. Vorige week weer met dat incident bij het NOS Journaal. De samenleving komt maar niet tot rust.'    ...


Red.:   Immigranten zijn niet veilig in Nederland.
    En:


Uit: Joop.nl, 02-02-2015, door Sinan Çankaya - Cultureel Antropoloog

F*ck de nachtwacht

Dat is de hardnekkige veronderstelling: het potentiële kwaad, dat valt kennelijk samen met niet-witte lichamen


Ik zit in de auto met vrienden. ...
    Buiten is het grijs, koud en onguur. Licht bedwelmd passeren we mensen die in de rij staan voor de nachtclub, om achteraan aan te sluiten. ...
    Eindelijk naderen we de deur van de discotheek, met de nachtwacht ernaast: 2 gespierde portiers, met een V'tje op de borst. ...
    ''Hé!'' Ik open mijn ogen, ben aan de beurt. De ogen van de portier transformeren in een rode laser en hij scant me van top tot teen.
    ''Nee, sorry, je komt er niet in.''
    ''Waarom niet?''
    ''Alleen vaste klanten, je moet een bandje hebben.''
    Ik druip af, kijk naar de grond en zoek daar naar het residu van mijn eergevoel en restanten van zelfrespect. Het zal nooit wennen, zo'n publieke castratie. ... Van een afstandje kijken we hoe witte bezoekers naar binnen mogen, zonder dat er naar een bandje wordt gevraagd. We voelen ons machteloos, boos, gefrustreerd. Een vriend gaat verhaal halen bij de portier. Het wordt duwen en trekken. Imposant van een afstandje, maar van binnen was het fragiel, onze masculiniteit.    ...


Red.:   En deze marteling is niet eenmalig, maar systematisch:

   Al in het jaar 2000, ik was toen 18 jaar oud, deden we hard ons best om zonder tegenprestatie het multiculturele ideaal te verwezenlijken. De sociaal-democratische elite dacht daar in hetzelfde jaar anders over, er voltrok zich klaarblijkelijk een multicultureel drama. Er was ontegenzeggelijk sprake van een multicultureel drama, namelijk in het uitgaansleven, maar dat bedoelde Paul Scheffer niet.    ...
    Dit alles komt mogelijk een potje pathetisch over, maar ik ken volwassen mannen die vandaag de dag uitgaansgelegenheden mijden waar een portier voor de deur staat. Het is pijnlijk om in je gezicht gesmeerd te krijgen dat je een outsider bent. Het is pijnlijk om te beseffen dat je er niet helemaal bij hoort. Het is pijnlijk om ruimtelijk te worden afgezonderd van witte mensen. Het effect van het deurbeleid was immers een raciale en etnische ruimtelijke zuivering. Een gevaarlijk huwelijk tussen neoliberalisme en racisme resulteerde in een territoriale uitsluiting van onze niet-witte lichamen: de discotheek moest een witte ruimte blijven om inkomsten te garanderen.

Immigranten worden systematisch geestelijk gemarteld in Nederland.
    En met name voor de moslims:


Uit: Joop.nl, 06-01-2015. uitleg of detail

40% Nederlandse moskeeën kampt met geweldsincidenten

Bekladding met discriminerende teksten ... Ingooien ramen ... Varkenskop ophangen


Uit onderzoek van Ineke van der Valk van de Universiteit van Amsterdam, blijkt dat 40% van de islamitische gebedshuizen de afgelopen tien jaar te maken heeft gehad met geweldsincidenten. Hierbij gaat het om bekladding met discriminerende teksten, ingooien van ramen of het ophangen van een varkenskop. Dat schrijft de Volkskrant dinsdag.
    Afgelopen week onthulde Joop dat PVV-aanhangers opriepen tot het in de brand steken van moskeeën. Dat bericht veroorzaakte veel landelijke commotie. Zo liet PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch weten dat het OM actie moet ondernemen tegen de haatzaaiers. Moslimorganisaties deden aangifte bij de politie.
    Volgens de onderzoeker werden de geweldsincidenten tegen moskeeën na de moord op cineast Theo van Gogh structureel. ...


Red.:   Er wordt tegen de instellingen van immigranten structureel geweld gepleegd.
    Na vier bronnen is de situatie al volkomen helder: immigranten lopen in Nederland systematisch gevaar, en de toestand wordt steeds erger. En Nederland kan je net zo min veranderen als de immigrantenculturen. Remigratie is de enige zinnige oplossing. En dat dus vreedzaam te organiseren. Stimuleer die terugkeer door ze alvast het zo gevaarlijke Nederlanderschap te ontnemen, zodat ze zich uit de voeten kunnen maken.
    Zo, en na de conclusies getrokken te hebben, is het altijd nog bevredigend om de bewijzen nog wat verder op te stapelen. Hier de eerste:


Uit: Volkskrant.nl, 22-01-2015, door Anna van den Breemer

Achmed Akkabi: 'Het zijn de kutjochies op straat die Joden uitschelden'

Nieuwsbreak Begint de aanpak van radicaliserende jongeren inderdaad op school? Is het vreemd dat Journaal-presentatoren halfnaakt rondhuppelen in Wie is de Mol? En hebben onsmakelijke foto's op pakjes sigaretten zin? Acteur Achmed Akkabi (Bluf, Rabat, Moordvrouw) bespreekt het nieuws van de dag.
 


Red.:   Vol instemming van de Volkskrant gebombardeerd tot de kop: "Er is in Nederland geen probleem met geen islamitisch antisemitisme - dat is slechts baldadigheid". Is er dan ergens wel een probleem met moslims? Ja:

  Vorige week tweette u: 'Ik heb al 2 brieven gelezen van niet-moslims naar moslims, dat ze dood moeten ofwel moeten oprotten. Andersom heb ik nog geen brieven gezien.' Merkt u meer moslimhaat om u heen na de aanslag in Parijs?
'Sinds de aanslag zijn er 21 moskeeën in Parijs aangevallen. Zelf ben ik net een dag terug uit Zuid-Afrika, dus heb weinig meegekregen van wat er op straat gebeurt. Mijn vader en zusje vertelden wel verhalen toen ze mij kwamen ophalen van het vliegveld, dat ze meisjes kennen wier hoofddoek is afgerukt of dat ze zijn uitgescholden. ....'

Vertaald: "In Nederland worden moslims systematisch bedreigd en aangevallen" - anders hoef je dit niet te vermelden. Reden ook voor de Volkskrant om deze persoon zijn verhaal te laten doen. Om te laten zien dat het in Nederland onveilig is voor moslims. Ook de Volkskrant is dus voor remigratie naar landen waar moslims wel veilig zijn.
    Nou de kogel is ook  bij de moslims wel door de kerk:


Uit: Joop.nl, 02-02-2015. uitleg of detail

Nederlandse kinderen bieden hun excuses aan voor terrorisme

Van superheld naar boefje, omdat het kind dat wordt aangepraat


Een kind dat superheld wil worden, gelooft binnen een mum van tijd dat het een boefje is. Filmmaker Abdelkarim El-Fassi ..., kaart het effect aan van de wijze waarop het terrorismedebat op dit moment wordt gevoerd.
    Wanneer groepen en individuen regelmatig in verband worden gebracht met verschrikkelijke zaken waar ze zelf geen vat op hebben, heet dit 'guilty by association'.
    Filmmaker Abdelkarim El-Fassi:
  "I... praten we bevolkingsgroepen al jaren een collectief schuldgevoel aan. Dit moet stoppen, anders ettert het generaties door. Ik wil niet dat mijn neefje Hamza, die ook in het filmpje te zien is, zich moet verantwoorden voor zaken waar hij niets aan kan doen. Hij is inmiddels een derde generatie Nederlandse-Marokkaan. Er is geen enkele rechtvaardiging om hem anders te behandelen dan zijn autochtone leeftijdsgenoten."


Red.:   Enige conclusie, bij gelijkblijvende gedrag van moslims en de islam die dit soort zaken veroorzaakt: remigratie naar gebieden waar ze niet op hun daden worden aangesproken. Waar ook de reageerders het mee eens zijn:
  Farid Bidar, do 05 februari 2015 21:31 in reactie op Zaffer Y
Het feit dat men een medeburger vraagt om ergens afstand van te nemen die zijn / haar eigen verantwoordelijkheid niet is, getuigt al van kwade bedoelingen. Men houdt in Nederland geen een burger verantwoordelijk voor geen politieke kleur, geen ideologische instelling of culturele instituut die die burger niet direct verantwoordelijk is. Een religieuze in Nederland vragen ergens afstand te nemen betekent niks anders dan hem / haar medeverantwoordelijk of minstens verdacht verklaren daarvoor.

Farid Bidar, do 05 februari 2015 19:54
Kinderen van migranten groeien in Nederland met het besef dat zij door hen etnische achtergrond of religie verantwoordelijk gehouden worden voor bepaalde negatieve situaties in Nederland. Dat vernemen ze bij elk gesprek thuis, bij elke pesterij op school of op straat en vooral op het media. Dat is een niet te ontkennen feit.
   Er zijn al 2-3 generaties migranten met deze waarneming grootgebracht. De huidige maakt nog ergere verwijten mee.
    In geval van zuidelijke opvoeding, zijn kinderen niet in staat om deze verwijten (inmiddels vooroordelen) afwenden en kritisch handelen, omdat hen etnische afkomst of religie zijn ingebakken in hun dagelijks leven en opvoeding. Dat is te vergelijken met de enge gevoel van beschuldigd te worden van racisme vanwege een traditie.

Ook weer: de enige uitweg: remigratie.
    Voor negers gledt dit natuurlijk net zo hard:


Uit: De Volkskrant, 05-02-2015, door Izaäk van Jaarsveld

Onbewust discrimineert Nederland nog steeds

Opgegroeid in een oer-Hollands, christelijk gezin met een blanke advocaat als vader en een zwarte, jong geadopteerde ondernemer als moeder ben ik, op mijn huidskleur na, een prototype Nederlander. Toch kom ik als Nederlander met allochtoon uiterlijk het verschijnsel van onbewuste discriminatie dagelijks tegen.    ...


Red.:   Vertaald: Een halve neger met een neger-immigrante als moeder. Zo'n soort geval werd president in een land waar de discriminatie en het racisme nog erger zou zijn: Amerika.

  Hoe ik na bestelling tot driemaal toe de hoogte van de prijzen krijg uitgelegd - alsof ik de menukaart niet zou begrijpen of, erger, alsof kleurlingen niet genoeg geld zouden hebben

Absurde leugen. Zal misschien één of hoogstens twee keer zijn voorgekomen, ter vergelijking: negers houden de schietpartijen in de Bijlmer op bijna dagelijkse basis uitleg of detail . En daar mogen we niets van zeggen omdat het slechts incidenten zijn.
    De rest van de klachten zijn even onterecht, maar we geven geen verder commentaar:
  Keer op keer valt mij op hoe verbaasd mensen naar mij kijken wanneer ik ze voor het eerst in een maatschappelijke functie ontmoet. Zowel qua taalgebruik als naam schijn ik, zonder plaatje erbij, zeer 'Nederlands' over te komen. De verbouwereerdheid in de ogen van deze mensen wanneer ik mij voorstel is en blijft pijnlijk.    ...
    ... Hoe ik steevast ten gevolge van een steekproef word gefouilleerd wanneer ik met blanke vrienden het stadion van FC Groningen betreed; hoe ik achterdochtig word nagekeken wanneer ik door het station ren om een trein te halen; ...
    Wel denk ik dat we ook in Nederland nog een lange weg te gaan hebben. ...
    Toch mag duidelijk zijn dat de emancipatie van de zwarte bevolking, vele jaren na het afschaffen van de slavernij en de apartheid, ook in Nederland nog niet is voltooid. ...
    Waar het integratiedebat zich grotendeels heeft verlegd naar immigranten uit moslimlanden heeft de negroïde bevolking van dit land nog steeds een achterstand. ...
    Wanneer we kijken naar de politiek laten de cijfers weinig te raden over. Een situatie die waarschijnlijk onbewust tot stand is gekomen, maar stilzwijgend als heel normaal is aanvaard. Van de twintig kabinetsleden heeft er geen een zwarte huidskleur, Nederland kent louter blanke ministers en staatssecretarissen. Wanneer we dan verder kijken naar wat een weerspiegeling van de Nederlandse bevolking zou moeten zijn dan komen we uit bij de Staten-Generaal. De Tweede Kamer heeft maar liefst 150 leden, hiervan heeft er opnieuw geen een zwarte huidskleur en slechts een van de 75 Eerste Kamerleden is zwart. Eén zwarte volksvertegenwoordiger op een totaal van 225 is wel heel erg weinig. ...
    Nederland is een land dat onbewust nog steeds discrimineert ...

Het is volkomen duidelijk: ook negers krijgen in Nederland geen enkele kans. Allemaal terug naar Afrika of Suriname, dus. Remigratie.
    En kijk er eens, we krijgen steun van Joop.nl steun en toeverlaat Han van der Horst. We moesten wel zijn boodschap licht aanpassen, met de toevoeging van een "r"-retje hier en daar en wat andere wijzigingen om de boodschap, enigszins ingekort, consistent te houden:


Uit: Joop.nl, 07-02-2015, door Han van der Horst - Historicus uitleg of detail

Word ook gelukzoeker: remigreer!

Nederland biedt geen vastigheid meer


Dit weekend vindt in Houten de emigratiebeurs plaats en zoals altijd weet de buitengewoon vakbekwame organisatie een hoop publiciteit te organiseren rond de zin voor avontuur.
    Dit jaar kreeg ze zelfs het Centraal Bureau voor de Statistiek zover om een handje te helpen. De grote rekenmeesters van het koninkrijk stelden vast dat de animo voor remigratie sinds 2008 afneemt. En er dus ook minder mensen over de grens een betere toekomst zoeken.
    En passant steekt het CBS een hart onder de riem bij de de talloze bange  nieuwe vaderlanders, die op straat hun land niet herkennen en op elke ramadan een noodlotsstemming creëren met verhalen over  de almaar voortgaande islamofobie: maar liefst 90 procent van de bevolking heeft een niet-islamtisch achtergrond. Die rest zijn zo lelieblank en zo joods-christelijk als de tering.
    Nederland is niet de enige natie waar mensen op zoek naar een betere toekomst door de premier zelve worden weggezet als gelukzoekers. Of aangezien voor profiteurs die lekker uit de ruif mee komen vreten. gelukkig heb jij ergens anders een verblijfsvergunning. En ook nog je Nederlandse vakopleiding en/of academische graad die ter plekke op de juiste hoge waarde worden geschat.
    De eenentwintigste eeuw is de eeuw van de reizigers. Van de volksverhuizingen. Van de zwervers. Blijf niet in arren moede bij je oude immigranten-vader en -moeder hangen. Word ook gelukzoeker. Remigreer.


Red.:   Luister naar Ome Han, moslim, en ook jij neger: Zoek je geluk elders! Met al die discriminerende en racistische Nederlanders zal je in Nederland nooit je geluk vinden, noch je kinderen en kleinkinderen. Kijk maar: nog steeds doen die Nederlanders hetzlefde als hun koloniale en slavenhoudende over-over-over-grootouders. Dat gaat nooit meer veranderen. Maak jezelf vrij van de racistische kolonialen die proberen je voor hen te laten werken: Remigreer!!!
    Nog meer autochtone steun voor remigratie:


Uit: De Volkskrant, 11-02-2015, door Laura de Jong

Wordt het wat met Denk?

Heeft de politieke beweging van oud-PvdA-Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk kans van slagen? 'De kans dat Denk flink wat proteststemmen trekt, schat ik hoog in.'

...
Lily Sprangers, directeur van het Turkije Instituut:
'Denk laat zien dat belangrijke issues, waar de Nederlandse kiezer van buitenlandse komaf mee te maken krijgt, volstrekt onvoldoende zijn opgepakt door de traditionele partijen. Politieke partijen moeten zaken als discriminatie op de arbeidsmarkt, omgang met religie en etniciteit en onze eigen witte vlek als het om racisme gaat, serieus gaan nemen. ...'    ...


Red.:   Advies van mevrouw Sprangers aan haar geliefde Turken: "Met al die discriminatie, islamofobie, en racisme staat jullie maar één ding te doen: teruggaan!"
    Kijk maar, weer een voorbeeld:


Uit: De Volkskrant, 10-02-2015, door Mourad El Haji uitleg of detail

'Het is een achterlijke tijd'

Dat zei mijn moeder nadat ze vertelde dat moslima's anno 2015 worden nagestaard alsof ze van een andere planeet komen


Het virus van intolerantie grijpt om zich heen en verspreidt zich als een olievlek. Mourad El Haji heeft Nederland ooit anders leren kennen.

Aangereden en uitgescholden
... Intolerantie steekt vaker de kop op. Polarisatie tussen bevolkingsgroepen is steeds meer en vaker merkbaar.
    Terwijl ik op een zondag met mijn kinderen een filmpje aan het kijken was kwam mijn vrouw binnen, die op visite was geweest bij haar zus. "Je gelooft niet wat mijn zus is overkomen", zegt ze ontdaan alsof ze het zelf niet kan geloven. "Wat dan?" vraag ik enigszins ongeïnteresseerd. "Ze is bedreigd en uitgescholden waar haar jongste zoontje van 4 bijzat". Ik wuifde het af als zijnde incident en vertelde haar dat het waarschijnlijk pubers zijn, duidelijk een aanname, die aandacht tekort kwamen en niet weten wat ze doen. "Ze is niet de enige", antwoordde ze met een zorg in haar blik. Wie dan nog meer, vroeg ik. "Ken je Yamina?" vroeg ze afwachtend. "Kennen is een groot woord maar ik weet wie je bedoelt". "Zij is aangereden door een man van middelbare leeftijd met een fiets en niet per ongeluk", zei ze. "Hoe weet je dat het niet per ongeluk is?" vroeg ik sceptisch. Toen ze wegliep riep de man haar na dat ze op moest rotten naar haar eigen land waar hoofddoekjes en de islam de norm zijn. "Heeft ze aangifte gedaan?" "Nee", antwoordde mijn vrouw. "Ze wil het voorval zo snel mogelijk vergeten en als haar vriendin dit niet had verteld aan mijn zus, zou niemand weten van het voorval. Yamina schaamt zich lijkt het en wil het er zelf liever niet over hebben. Zij is ook niet de enige die gediscrimineerd is omdat ze een moslim(a) is". 'Nog meer?', dacht ik, maar ging er verder niet op in. Een dag later was ik bij mijn moeder en vertelde haar het verhaal. Ook mijn moeder vertelde dat er verschillende vrouwen zijn die melding hebben gemaakt van beledigingen en nastaren alsof ze van een andere planeet komen. "Het is een achterlijke tijd", zei ze en schudde haar hoofd afkeurend.

Een ander land
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de norm tegenwoordig intolerantie is. ...
    ...Wie wil er in Nederland mensen hebben die oproepen tot het in brand steken van gebedshuizen of het bezetten ervan zoals in Leiden. Ik niet. U wel?


Red.:   Heel fijn. We zullen u graag uitzwaaien.
    Nieuwe dag, nieuwe klachten. Tot nu toe:


Uit: De Volkskrant, 11-02-2015, van correspondente Leen Vervaeke

'De islam kan zich perfect aanpassen'

De rechter doet uitspraak in het Belgische terrorismeproces. Fouad Gandoul weet hoe moslimjongeren radicaliseren - hij deed het zelf- en hij weet hoe je het tegengaat.


...  De 37-jarige politicoloog, Belg van Marokkaanse afkomst ...
    Gandoul: 'In het verleden zat iedereen naar elkaar te wijzen: eerst jij, dan ik. Nu zeggen wij: kijk, we weten dat het systeem fout in elkaar zit, dat er geïnstitutionaliseerde achterstandsmechanismen, racisme en discriminatie zijn. ...


Red.:    En dus:

  Tussentitel: Sharia4Belgium is het product van de afwijzing van moslim-emancipatie

En dus kunnen ook alle Belgisch moslims maar het beste gevoeglijk remigreren. Hier wordt het toch nooit iets.
    Kijk er eens, een hele stapel intellectuelen tegelijk schaart zich achter het initiatief:


Uit: Joop.nl, 16-02-2015, door Tineke Bennema - Schrijfster

Verdedig de democratie!

Door de hoog opgelopen spanningen in binnen- en buitenland is het debat verhard en gaan we van hype naar hype


Het was in 1936 dat een groep intellectuelen onder leiding van Menno ter Braak en Eduard du Perron het Comité van Waakzaamheid oprichtten. Zij wilden het fascistisch tij keren en mensen bewustmaken van de kwetsbaarheid van de democratie. Contact zochten zij met geestverwanten in andere landen waar ook zulke comités waren opgericht. De Duitse oorlogsmachine liep toen al op volle toeren, oorlog dreigde in Europa.

Dit artikel is geschreven door Kees van der Pijl, Anja Meulenbelt, Ewout van der Hoog, Omar Dweik en Tineke Bennema voor Comitevanwaakzaamheid.com


Wat toen glashelder was, is anno nu (gelukkig) nog voor velerlei uitleg vatbaar. Maar wij zien tendensen van uitsluiting van minderheden die gevaarlijk zijn en herinneringen oproepen aan de periode voor 1940. ...


Red.:   Alarm!!! De minderheden, oftewel: de allochtone immigranten, lopen direct gevaar. Onmiddellijke migratie naar veilige gebieden is geboden. Remigratie voor alle allochtonen!!!
    Nog maar even doorgaan:


Uit: Volkskrant.nl, 18-02-2015, door Laura de Jong

Soundos El Ahmadi: 'Ik ben door alles en iedereen gediscrimineerd'

Nieuwsbreak ... Vandaag bespreken we het nieuws van de dag met stand-upcomedian, actrice en presentatrice Soundos El Ahmadi in de 4 uur Nieuwsbreak.


Tussentitels:
Ik ben heel vaak naar beneden gehaald door leraren. Wat ze zeiden? Dat ik als Marokkaan niets te zoeken had op het vwo
Het helpt ook niet dat ik geen Marokkaanse ben die door haar man wordt geslagen, of niets mag. Dat willen ze natuurlijk het liefste: een Marokkaanse vrouw die wordt onderdrukt
Heel Hilversum is wit, de redacties, de mensen, de muren, ja zelfs de stoelen.    ...
Ik werd gewoon niet geholpen op een terras vanwege mijn Arabische uiterlijk

...
De Rotterdamse burgemeester Aboutaleb sprak gisteren in Washington over het tegengaan van gewelddadig extremisme. Wat vindt u van zijn optreden?
'Aboutaleb benadrukte het belang van goed onderwijs. Dat is inderdaad belangrijk. Ik ben heel vaak naar beneden gehaald door leraren. Wat ze zeiden? Dat ik als Marokkaan niets te zoeken had op het vwo. ...
...
Bijna twee derde van de leraren op middelbare scholen in Nederland ziet dat moslim-leerlingen worden gediscrimineerd. Schrikt u daarvan?
'Nee, er wordt veel gediscrimineerd. Mensen zijn bang. Uit dit onderzoek bleek dat het vooral buiten de randstad gebeurt, dus waarschijnlijk uit onwetendheid.'    ...
...
Komt het nog steeds voor?
'Ja, bij tv-dingen. Als ze bij een bepaald programma een nieuwe presentator nodig hebben, wordt er doodleuk tegen mij gezegd dat ze al een exotisch iemand hebben voor iets anders en dat het dus niet nodig is. Of dat ze geen beige iemand willen maar een gewone acteur. Heel Hilversum is wit, de redacties, de mensen, de muren, ja zelfs de stoelen. Het zijn altijd dezelfde mensen die programma's produceren, daardoor worden altijd dezelfde mensen gevraagd. Het helpt ook niet dat ik geen Marokkaanse ben die door haar man wordt geslagen, of niets mag. Dat willen ze natuurlijk het liefste: een Marokkaanse vrouw die wordt onderdrukt.'
...
De woordvoerder van Aboutaleb verklaarde de uitnodiging van de Rotterdamse burgemeester in het Witte Huis als volgt: 'Hij valt op als moslimburgemeester in een grote Europese stad.'
'Dat vind ik goor. Je wilt toch opvallen omdat je goed bent? Als de politiek en de media een betere afspiegeling zouden zijn van de maatschappij zouden mensen opvallen vanwege hun talenten. ...'


Red.:   Ook deze mevrouw is voor remigratie van alle moslims.
    Hadden we de negers al gehad? Nee? Dan is hier de eerste:


Uit: De Volkskrant, 20-02-2015, door Susanne Geuze

Stemverheffing

Waarom zitten vooroordelen zo diep? Theatermaakster Anousha Nzume (45) maakte er de NTR-serie
Uitgesloten over. Zelf wordt ze liever openlijk gediscrimineerd dan stiekem.

Bevooroordeeld of altijd objectief?
'... Ik hoor mensen soms uitspraken doen waarvan ik denk: wat is er met je gebeurd, dat je ineens zo islamofoob bent?  ...
    'Zulke culturele aannames zijn zo hardnekkig, dat je het mensen bijna niet kwalijk kunt nemen dat ze vooroordelen hebben. ...
    'In Duitsland is door de Tweede Wereldoorlog een soort culturele angst ontstaan waardoor men racisme en discriminatie serieuzer neemt dan hier. ...'

Rusland of Kameroen?
'Mijn moeder is Russisch, mijn vader komt uit Kameroen. ...
...
Discriminatie: de methode-Humberto Tan of -Quinsy Gario?
'... Ik heb er enorm veel respect voor dat Quinsy institutioneel racisme heeft aangekaart.
    '... als donkere vrouw moet ik bij elk contact het vooroordeel ombuigen. Kijk dan: ik ben wél intelligent. Dat is geen eerlijke positie. ...'

Regenboogpiet of Sint zonder knecht?
'Jemig, moeten we het daar echt over hebben? Ik heb me wel afgevraagd: waar gaat het nu eigenlijk om? Volgens mij gaat de discussie er feitelijk over of wij, nieuwe Nederlanders, ons überhaupt mogen uitspreken. Hebben wij een gelijkwaardige stem, wordt er ook naar ons geluisterd?    ...


Red.:   De bekende waslijst aan klachten. Net als bij de moslims. Kortom: zelfde recept. Alleen wat andere bestemming: donker Afrika - Kameroen, in dit geval.


Naar Sociologische krachten , Sociologie lijst , Sociologie overzicht , of site home .