Bronnen bij Sociologische begrippen: slavernij, PC-versie, Nederlands
De Nederlandse afdeling van de politiek-correcte versie van het
slavernij-verhaal
wordt beheerst door de meest fanatieke figuren
(voor de creoolse visie, zie hier
). Hier is er
eentje, in reactie op het eerste artikel sinds lange jaren dat in Nederland in een regulier medium de
andere kant van het verhaal is belicht
(de Volkskrant, 23-05-2013, ingezonden brief van Kees Uittenhout, auteur
van Gouden Handel):
Na welke inleiding er meteen vastgesteld kan
worden wat voor soort iemand de auteur van deze reactie is. De moderne
elektronische middelen geven namelijk een instantaan antwoord op de vraag hoeveel keren in het artikel van Marcel van Engelen de term "blank" voorkomt: nul.
We hebben dus te maken met een raciaal denker. Maar niet eentje die raciaal denkt op
grond van feiten, maar op grond van ideologie. Denken op grond van feiten
bestaat niet in dit soort politiek-correcte kringen. Die, zoals bekend, wél
excelleren in het rijgen
van woorden en "redenaties":
Oftewel: slavernij was een onschuldig cultureel tijdverdrijf, en iedereen kon rustig
"slaaf maken" bedrijven. Tot de Europeanen kwamen. Zeg maar: het geld. Daarna
werd slaven maken instantaan een halsmisdaad:
Maar dat is dus niet de schuld van de Ashanti, maar van...:
... de blanken dus. Dat de Ashanti slaven maakten. En wie waren meer
specifiek die blanken:
De Nederlanders, dus. En hoe erg is het wat die Nederlanders gedaan hebben ten
opzichte van wat er zoals meer is voorgekomen in de wereld?
Waarna je kan concluderen dat hier dus weer sprake is van het bekende gevolg van
ideologische bezetenheid: een ernstige denkstoornis.
Een uiting daarvan is het volkomen over het hoofd zien van
het feit dat het argument dat de auteur aanvoert voor de blanke schuld: "Door
hun inbreng gin gen de creolen meer slavenmarkten", precies andersom ook geldt:
"Door de inbreng van de creolen gingen de blanken in slaven handelen en ze
gebruiken". Waarna je zou kunnen besluiten dat het een spiraal- of kringproces
is, en je op zoek moet naar het begin. En dat is dan weer doodgewoon het
initiële slavenhouden: door de creolen.
Overigens zijn de creoolse uitwassen in deze discussie
volkomen het gevolg van de blanke handelaren in multiculturalistische ideologie
zoals deze auteur. Wat mede voeding geeft aan de gevoelens van afkeer en haat
die creolen in het westen ten opzichte van blanken koesteren, zie de rellen in
Parijs 2005 en Londen 2011, gevoelens die veroorzaakt worden door iets heel
anders: hun culturele nederlaag
.
De volgende (Trouw.nl, 02-06-2013, door Stevo Akkerman
):
Die laatste uitspraak is een keiharde leugen: de
politieke-correctheid is in alle opzichten dominant: media, intellectuele
wereld, en de politiek. Die 'sommige witten' is een enkeling in een niet
politiek-correct gecensureerd medium, en Piet Emmer - die daar als enige wel
toegang toe heeft. Maar de politieke-correcteheoid is zo dominant en zo
censuur-geneigd, dat zelfs dit zeldzame tegengeluid ze al veel te veel is.
Die uitspraak over 'een kwaad geweten' is natuurlijk je
reinste suggestie, die ook gemakkelijk voorzien kan worden van een
tegenargument: als niet-praten over iets een kwestie is van slecht geweten, moet
het slechte geweten van de creolen gigantisch zijn, want die willen absoluut
niet praten over hun betrokkenheid als slavenmakers en slavenhouders.
Maar, kan de tegenwerping zijn, bij die witten is het wel
duidelijk dat ze reden hebben voor een slechts geweten, en bij die zwarten niet.
Dat is dus precies het tegenovergestelde: de witten hoeven
geen slecht geweten te hebben, want ze hebben de zwarten niets aangedaan (men
schijnt het te hebben over iets van 150 jaar terug). De zwarten hebben de witten
wel iets aangedaan, want de betreffende zwarten zitten als uitkeringsnegers in
de Bijlmer. Waar ze elkaar en anderen met kogels bestoken, en de witten in het
algemeen veel last en kosten van hebben.
Dus is er zijn veel geldiger redenen om een kwaad geweten te
zoeken echter de klachten van de zwarten dan die van de witten: de witten hebben
niets gedaan, en de zwarten weten dat ze teren op de zakken van de witten. Maar
politiek-correcten zullen daar nooit achter komen. Want politiek-correcten
kunnen zaken slechts van één kant bekijken. Zelfs als iemand met de andere kant
komt, willen ze het daar niet over hebben:
Zelfs als ze dus op een andere kant van de zaak wordt gewezen, keren ze zich
welbewust daarvan af: die andere kant '... leidt alleen maar af'. Het is als de
gelovige die een brok maansteen in de mond gepropt krijgt, en dan serieus
verklaart: "En toch is de maan van groene kaas".
Op de herdenkingsdag, met berichten eraan vooraf geschreven,
kwamen de politike-correcten het nog eens allemaal onderstrepen. De
hoofdredactie van de Volkskrant
(de Volkskrant, 01-07-2013, hoofdredactioneel commentaar, door Sander van
Walsum):
Een directe ontkenning van de eerdere en huidige
opmerkingen van gebrek aan aandacht: er wordt op school ruim voldoende
aandacht besteedt aan de slavernij, en er zijn al meerdere spijtbetuigingen
gedaan en vandaag weer eens (dat 'gratuite' is natuurlijk een gratuite opmerking
van politiek-correcte drammers). En de koning hoeft zich nergens voor te
excuseren, want koningin Beatrix heeft zich eindeloos veel moeite getroost om de
creolen te over hun bolletje te aaien en te knuffelen. En uitspraken over dit
soort zaken zijn sowieso een kwestie van de regering.
Waarna men de zijde kiest van de meest extremistische en
racistische en anti-blanke creolen:
Precies hetzelfde geldt dan voor de blanke arbeiders in Nederland, die in
nauwelijks betere omstandigheden voor nauwelijks meer werkten voor dezelfde
soort "eigenaren" is Nederland. Maar, zoals we later zullen zien: dat geld (niet
die onzinnige 379 miljard) hebben ze allang teruggekregen, in de vorm van
uitkeringen en dergelijke.
Omdat er winst in zit, en ze zelf en zelfstandig zwaar onderpresteren.
Net als de rest van de geschiedenis van, zeg, voor de Tweede Wereldoorlog.
De slavernij was een kwaad - ook naar toenmalige maatstaven. En de creolen
hebben zich bij de instandhouding van dat kwaad op de voorste rangen bevonden.
Maar dat besef moet diep verborgen worden.
De Afrika-correspondent legt nog even uit wie er van de slavernij
geprofiteerd hebben (de Volkskrant, 01-07-2013, door Wim Bossema):
En sindsdien gingen Suriname en de overige
koloniën bergafwaarts.
Maar hoewel hij het ongetwijfeld niet zo bedoelt, staat hier
nog eens duidelijk wie die profiteurs waren; dat waren beslist niet "de
Nederlanders", maar een exclusieve groep rijke handelaren, zich voornamelijk
bevindend in Amsterdam.
En de dag erna werd het allemaal nog eens dunnetjes overgedaan, met de
verslagen van de herkenning - en weer was het allemaal niet goed natuurlijk
(de Volkskrant, 02-07-2013, van verslaggeefster Lidy Nicolasen):
Een demonstratie van de hersenverweking waar
politieke-correctheid toe leidt: de Jodenvervolging is niet gedaan door de
Nederlanders maar de Duitsers, De Nederlanders zijn nooit in Srebrenica geweest
want dat waren de Verenigde Naties (Nederland had geen enkel recht of mandaat),
en de oorlog in Indonesië was een uitloop van de Tweede Wereldoorlog.
Dat was een uitspraak van een stel politiek-correcte rechters, in de
volksmond bekend als "D66-rechters", die het recht aan hun laars lapten en
lappen ten gunste van hun politieke overtuigingen
(het is waanzinnig om een een enkel particulier geval uit de loop van een
historische gebeurtenis te halen - wat er gebeurt is dan gebeurtenissen uit
historische tijden beoordeeld gaan worden met de normen van nu. Het einde
daarvan is de veroordeling van de leeuw wegens het doden van het hertje) .
En dat is dus niet meer dan verstandig, gezien de waanzin die mogelijk is in
de rechtspraak.
In het geval van de slavernij is het dubbel verstandig, omdat er
bij een proces natuurlijk aangevoerd gaat worden dat er legale contracten zijn
aangegaan met de Afrikaanse negers, en die dus de uiteindelijke aan te spreken
partij zijn. En dan zijn de negers dubbel gefrustreerd.
En dan heb je ook nog het pak huilende wolven der politieke-correctheid: de columnisten
(de Volkskrant, 06-07-2013, column door De Betrouwbare Mannetjes):
De Liegende Mannetjes (Melle Runderkamp en Simon Hendriksen
), dus.
De campagne begint echt op stoom te komen (de Volkskrant, 18-09-2013, door Berend Jan Bockting):
Die slechte blanken ... En er komt meer:
We kunnen niet wachten.
De Volkskrant kennelijk ook niet, want de voorgaande
twee volle pagina's in het tweede katern waren niet voldoende. Dus ook nog eens
een volle pagina in het hoofdkatern (de Volkskrant, 26-09-2013):
Met dit soort teksten (de Volkskrant, 26-09-2013, door Lidy Nicolasen):
"300 jaar is niet eens zo lang geleden", "450 jaar is niet eens zo lang
geleden", "600 jaar is niet eens zo lang geleden", "750 jaar is niet eens zo
lang geleden", "900 jaar is niet eens zo lang geleden", "10500 jaar is niet
eens zo lang geleden", ... Ad infinitum. Goed dat we
hier te maken hebben met een echte wetenschapper die weet wat 'lang' is
...
Van Stipriaan produceert de ene gotspe na de
andere. Dit is de tweede: alsof blanke leerlingen niet zouden vragen naar de
zwarte jongen op het schilderij ...
Heeft 'ie dat onderzocht?
Oftewel: Van Stipriaan is voor het afschaffen van Nederland en de Nederlandse
cultuur - ten bate van de lichtbruingele globale alles-is-overal-hetzelfde
cultuur. Dat Nederland in de jaren zeventig nog een vrijwel puur blank en en
stuk fatsoenlijker land was, moet snel vergeten worden.
Overigens gaat Van Stipriaan er hier dus kennelijk vanuit dat
"regenten in koloniën" karakteristiek of representatief zouden zijn voor
"Nederland". Een volkomen gestoorde opvatting, die op zijn gunstigst veroorzaakt
is door vakidiotie.
Voor wie dan ...? Niet voor de Nederlanders.
Die zijn geen "regenten in koloniën", noch zijn ze dat ooit geweest.
Dat zegt ,maar een klein deel van de Nederlanders. de ruime meerderheid zegt:
"Als het je niet bevalt, is daar het gat van de deur" - wijzende richting
Suriname. Maar daar is Van Stipriaan het niet mee eens ...
A ha: we hebben ze gedwongen om hierheen te komen door het land beter te
organiseren dan ze zelf kunnen.
Een kameel in Artis is geboren onder Nederlandse vlag, heeft een Nederlands
paspoort, begrijpt de Nederlandse sprekende verzorgende taal, kennen de cultuur
en deelt de dierentuin. Maar net als de kameel zich sterk verschillend gedraagt
ten opzichte van een koe, gedragen creolen zich sterk verschillend ten opzichte
van Nederlanders. kijk maar:
Maar het noemen van deze feiten was natuurlijk niet bedoeld voor deze context
...
Maar Van Stipriaan is nog lang niet uitgekankerd:
Ja hoor ... Als er subsidie te verdelen valt onder die noemer, staan ze
vooraan in de rij.
Het is weer precies andersom: omdat de rijksgenoten die hierheen gekomen zijn
op de tweede rang blijken te functioneren, worden ze gekenmerkt als "allochtoon"
- oftewel: "immigranten met aanzienlijk tot grote achterstand".
Nederlanders dwingen ze daartoe.
Nederlandse onderwijzers zijn racisten.
Het feit dat Nederlanders ook corruptie bij creolen onderzoeken
is racisme.
Een ernstige zaak. Het is het doel van de vooruitgang en beschaving om het
geloof in tovenarij te stimuleren.
Allemaal racisme. Er is tenslotte geen enkel merkbaar verschil tussen blanke
Nederlanders en gekleurde immigranten uit culturen en maatschappijen waar ze
sterk onderfunctioneren ten opzichte van Nederland. Maar hier begaat Van
Stipiraan het soort fout dat dit soort gore intellectuele manipulatoren altijd
begaat, vroeger of later: hij laat de dekking van zijn kaarten vallen:
Oftewel: het gaat niet om verklaringen. Het gaat er alleen maar om om
Nederlanders te trappen. Omdat ze het beter doen dan creolen.
En tenslotte geeft Van Stipriaan nog een voorspelling over
hoe lang die achterstanden zullen duren:
Dat kon dus best nog wel eens 150 jaar duren ...
Naar Sociologische krachten
, of site home
.
|