Bronnen bij Sociologische begrippen: slavernij, creoolse versieDe creoolse versie van het slavernij-verhaal wordt beheerst door zo mogelijk nog fanatiekere figuren dat de Nederlandse politiek-correcte versie . Dat begon al ruim vooraf aan de grote dag van de 150-jarige herdenking (Telegraaf.nl, 16-05-2013, ):
Dram, dram dram. Later wordt hier nog op teruggekomen. Het volgende stuk, kort vooraf aan de herdenkingsdag, bevat bijna alle gewenste details (de Volkskrant, 28-06-2013, door Jaap Stam):
Zo meteen gaan we uitgebreider kennismaken met Glenn Codfried, maar hier zij alvast vermeld dat de titel van zijn programma gezien moet worden in de meest strikte Orwelliaanse zin - als in "Oorlog is vrede", en dat soort hondsbrutale omkeringen van de waarheid. Te beginnen met ene kleintje:
Klopt. Maar ze vergeten te vermelden dat die kettingen omgelegd werden door de creolen in Afrika. Een kleine leugen, dus. gevolgd door:
Een grote leugen. Want slaven waren kapitaal, en kapitaal werd niet zomaar overboord gesmeten. Het sterftecijfer onder de slaven was vrijwel gelijk aan dat onder de bemanning.
Het juiste aantal is circa een half miljoen, gedurende 350 jaar, wat maakt circa 1,5 duizend per jaar. Niets verwonderlijks dus aan die 35 duizend in 1863. En gemarteld zijn er ongetwijfeld een aantal, maar gemarteld wordt er nu ook door de creolen: blanke slachtoffers bij berovingen - ook als ze bejaard zijn. Maar dat mag je beslist niet toereken aan welke andere creool dan ook. Dat is een keihard verhaal en de feiten. Dus als er verrekend gaat worden, is het resultaat dat de creolen meteen het land uit gegooid worden. Maar om de harde feiten te verdoezelen, gaat dit natuurlijk ook allemaal.
Er gebeurt niet anders. De hele media zitten vol met creolen - als je hun aantal in aanmerking neemt. En ze worden toegejuicht op het voetbal veld. Maar ook dat is natuurlijk niet goed genoeg:
Clarence Seedorf is een arrogante kwast die zich in Nederland gedraagt alsof heel het land van hem is, in die in het Nederlandse elftal altijd sterk ondergepresteerd heeft, en daarom op een gegeven moment niet meer werd geselecteerd. Dit geheel in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ruud Gullit, maar dat is dan ook de schuld van Gullit, vindt de radiocreool:
Waarna we de radiocreool kunnen omdopen tot radioneger, want dat is het verschil: een creool is iemand met een andere huidsleur en een andere etnie - een neger is iemand die daar een cultus van maakt. Godfried is van hetzlefde laken een pak:
Niet door de slavernij hebben veel zwarten een gevoel van minderwaardigheid, want dat is al 150 jaar geleden en geen enkele zwarte heeft daar ook maar iets van meegemaakt. Wat de zwarte wel meemaakt, is het zwarte onderpresteren. Als eerste geïllustreerd door heel Afrika. Zie daar maar eens tegenop te boksen ... En om die wond te bedekken, is er het slavernij-verhaal:
Kijk, zo blijft de slavernij er: door welbewuste propaganda ten einde het eigen mislukken te maskeren. En het is populair, natuurlijk:
Waarbij het gaat om dit:
Er zijn maar 300 duizend creolen in Nederland, waaronder chauffeur-zijn niet hun hobby is - chaufferen is werk. Dit is de hobby van creolen (de Volkskrant, 19-05-2012, door Will Thijssen):
Maar natuurlijk moeten de Nederlanders deze creoolse cultuurverrijkers met open armen ontvangen en op de meest hartelijke manie tegemoet treden:
En natuurlijk zijn degene die dit soort hartelijkheid niet ten toon spreiden, keiharde racisten:
Er zijn inderdaad genoeg Nederlanders met een goede inborst: zo'n beetje de hele multiculturalistische en politiek-correcte top, die meehuilen met de leugens van alle allochtone immigranten . Die Codfried is een hetzer en oorlogshitser van het zuiverste water. Zelfs onder zijn gehoor is er een enkeling die dat opvalt:
Het antwoord van Codfried:
Beste Codfried: ik zeg ook wat ik zie: een onverbeterlijke racist, die samen met de mensen die hij opgestookt en besmet heeft zo snel mogelijk het land uitgezet moeten worden. Omdat ze anders het onze steden in de brand steken, zoals jullie creolen in 2011 Londen en andere grote Engelse steden in de brand hebben gestoken. En Codfried blijkt toch nog wat geleerd te hebben van zijn poltiek-correcte Nederlandse vrienden:
Keiharde leugens. Verderop zullen we zien hoeveel vrienden hij gemaakt heeft. Eerst nu een bericht om te laten zien dat we Codfried hier wel afgeschilderd hebben als een extremist, maar dat hij helemaal niet zo extreem is. Zelfs onder de zeer geïntegreerde creolen huizen soortgelijke denkbeelden (de Volkskrant, 02-07-2013, tv-recensie, door Julien Althusius):
Het gedram van Bottse en consorten. Gedram van Codfried en zijn luisteraars. Er is geen menselijk verschil tussen spijt betuigen en excuses. Er is misschien wel een juridisch onderscheid, maar daar gaat het allemaal niet om, volgens deze mensen. Het gaat om de beschadiging van hun ziel, niet om de beschadiging van hun portemonnee. Hier wordt dus weer keihard gelogen of keihard hypocriet gedaan. En die Raymann is in ieder geval een hypocriet:
Te combineren met dit (de Volkskrant, 14-06-2013, door door Robert Gollin):
Kijk, daarom hebben de negers dus zo veel last van de slavernij: omdat ze er zichzelf van generatie op generatie gek mee maken. Hoe gek? Zo gek:
Zo gek als de gestoorde uitdrukking "zwarte holocaust". En laten we vooral deze media-neger niet vergeten (de Volkskrant, 15-07-2013, column door Harriet Duurvoort, publicist):
Een uitstekend plan. Doe je best, Harriet. Dan ga je misschien beseffen dat we jullie met liefde zien vertrekken, met dit gezeik:
Waarna we vervolgen met nog veel 'negerverdriet', met ook nog een onbedoelde uitleg waarom er zo veel negerverdriet is:
Een lucratieve doelgroep voor de jacht op zinloze en zielloze consumptie, zonder dat er iets productiefs tot stand komt. De neger versiert zich liever met goud, dan dat hij zijn kinderen naar een goede school stuurt. Trouwens: welke kinderen? De mannelijke neger heeft geen kinderen, althans niet kinderen die hij ziet . Hij heeft zijn bling-bling, en de moeder van zijn kinderen zit in haar eentje in de kou. Daarom, mede, is er zo vele negerverdriet. Ter afsluiting nog een paar dingen die hiervoor beloofd zijn, als eerste na het bericht over de actiegroep Broki die excuses eiste. Dat bericht werd ook opgevangen door de totaal niet met politieke-correctheid bezwaarde website GeenStijl. Ter illustratie van wat de heren van Broki en de heer Codfried bereikt hebben aangaande de door de laatste gewenste eenwording met Nederlanders, hier de reacties op GeenStijl. In twee afleveringen, met als eerste die van de redactie (GeenStijl.nl, 16-05-2013, door A. Nanninga):
Oh ja, de Bijlmer ... Dat is ook iets dat de negers hebben opgestoken van blanke Nederlanders: schietpartijen. Goed, dat was het commentaar vanuit de redactie van GeenStijl. Al weinig eenwording met de dramnegers te zien. Maar waar het om gaat, de Nederlanders ... Die waren nog veel duidelijker:
Hiermee zijn we als Nederlanders wel volledig moreel herbewapend om alle andere klachten en eisen aan te kunnen horen (tussen twee haakjes: met deze selectie van reacties waren nog niet tot op een vijfde gevorderd in het aanbod). Voor de volledigheid nog even samenvatten: het is 150 jaar later, ik heb er niets aan verdiend, jullie zijn er veel beter door af, en eigenlijk ben je zelf met het hele gedoe begonnen, want het slavenmaken werd door de creolen zelf gedaan. Een vaststaand feit, zoals we zo meteen nog een geïllustreerd zien. De reactie van de redactie op het bronbericht was deze: "Oké, dat slavenvervoeren en -houden was fout. We zeggen sorry en als reparatie brengen we jullie terug naar Afrika. Maar wel uitsluitend als als totaalpakket". Conclusie: als er één ding geschikt lijkt om Nederlanders en creolen verder uit elkaar te drijven, dan dat het gedram over de slavernij. Oh, en voor wie denkt dat het hier alleen de Volkskrant betrof, is hier nog even een samenvatting achteraf (de Volkskrant, 04-07-2013, door Piet Emmer, was hoogleraar in de geschiedenis van de Europese expansie, Universiteit Leiden):
Amen. Maar de dramnegers menen het serieus (de Volkskrant, 27-07-2013, van de buitenlandredactie
Waarna je een uitruil kan voorstellen: jullie mogen die stuiver komen ophalen die jullie nog tegoed hebben, en dan sturen wij jullie negers terug. Het is net een maand na de grote herdenkingsdag, en het medicijn van de Grote Spijtbetuiging namens degenen die tot aan Humphrey Mijnals in 1960 nog nooit een neger hadden gezien is alweer uitgewerkt. En bij de Volkskrant vond men het kennelijk ook weer tijd voor herhaling van de boodschap, want Mercita Coronel, haatzaaier bij de haatzaai-site Joop.nl, werd de gelegenheid geboden haar haatzaai-activiteiten voor een wijder publiek voort te zetten. Overigens: het is even zoeken, maar mevrouw is genoeg gekleurd om zich te kunnen plaatsen als "zwarte", hetgeen ze uitleeft in allerlei "diversiteit" activiteiten, waarvan bekend is dat "diversiteit" staat voor het zetten van gekleurden op plaatsen waar ze zonder "diversiteit" bij gebrek aan capaciteiten niet voor in aanmerking zouden komen. Hier is haar bijdrage aan de diversiteit (de Volkskrant, 03-08-2013, door Mercita Coronel, publicist
Dat klopt. Zoals we net gezien hebben niet zonder moeite, maar door de overdracht van bijvoorbeeld vader Raymann op dichter Raymann staat de slavernij nog steeds tussen de negers en de voormalige kolonialen in Suriname in. Wat Nederlanders in Nederland daar mee te maken hebben zullen we natuurlijk ook nu niet vernemen.
Dit is de complete beschrijving van de discussie. Dus er is geen negergedram geweest. En zijn geen witte steunbetuigingen geweest. Volgens Mercita. Dat negergedram en die witte steunbetuigingen waren er natuurlijk wel, vele op de haatzaaiers-site en in de politiek-correcte media, maar aan die kant van haar geestesoor is Mercita doof.
En alweer dat geestesoor: er was meer witte steun dan witte "excuses". Wat Mercita bedoelt is dat ze weet dat gewone Nederlanders die niet in de krant of op haatzaai-sites schrijven, er niet vele mee hebben. Wat correct is, want ze hebben er nooit veel meer gehad. Ook tijdens de slavernijtijd. Maar omdat Mercita vermoedelijk ook wel weet dat er in Nederland weinig eer valt te behalen, verlegt ze dus maar het jachtterrein:
Waarna er een leuke switch volgt:
Dat wil dus zeggen: het discours in Nederland en de slavernij "in Nederland"
Dat wil zeggen: "discriminatie in Nederland". Maar die was er niet, want er waren in Nederland geen negers. Tot aan Humphrey Mijnals en die mocht meteen meeoden in het Nederlands elftal. Die discriminatie was in Amerika. Maar natuurlijk hadden Nederlanders wel gevoelens over die negers die er niet waren:
Niks daarvan. Het was gewoon profijtelijke handelswaar. Als de zwarten zeevaart hadden gehad, was het precies hetzelfde gegaan. Zoals bewezen door hun eeuwenlange slavenhandelen met Arabieren, eraan vooraf gaande.
Hoezo ontmenselijken? De hele situatie was allang ontmenselijkt door de slavenhandel met de Arabieren.
Oh ja wel. Het gebeurt nog steeds in de Arabische wereld. Niet in de westerse.
En nu zijn we dus definitief op andere continenten beland. Prima, maar daar hebben wij niets mee te maken. Ga maar klagen op die continenten. Waarna er nog een stroom zwart racistisch activisme volgt, type: "O.J. Simpson is zwart en heeft twee blanke vermoord dus hij in onschuldig", en "George Zimmerman is blank en heeft de zwarte Trayvon Martin gedood, dus Zimmerman is een weerzinwekkende racist en moordenaar". En dat alles om te bewijzen dat:
Dat klopt. Voornamelijk bij niet-westerlingen. En dat zal niet weggaan zolang het de niet-weserlingen zijn die naar het westen komen om het daar beter te krijgen. Dan bewijzen ze die inferioriteit met hun voeten. Wat ze ook weten. Wat iedereen weet:
Maar natuurlijk. Zo liggen de zaken nu eenmaal.
Of wat juister: de gigantische achterstand was er ten tijde van de slavernij. De gevolgen van die achterstand en de achterstand zelf duren tot op de dag van vandaag. Een oeroud verschil in cultuur verdwijnt niet zomaar. En zo is maar weer eens gebleken dat zwarten nog honderden te jaren te gaan hebben voor ze aan een beetje beschaving toe zijn. Naar Sociologische krachten , of site home .
|