Oorlogsverklaring, deel III

Eén ding moet wel gezegd worden ten gunste van de Volkskrant: ze zijn wel eerlijk: de allochtonen die voldoende kunnen lezen en schrijven krijgen allemaal een beurt en de gelegenheid om hun gal te kunnen spuien.

En aan de beurt is ene Soundos El Ahmadi, die de algemene boodschap van "Alle Nederlanders/blanken zijn racisten en toch ga ik niet terug naar Afrika/Marokko/Turkije" gaat invullen met haar persoonlijke ervaringen (Volkskrant.nl, 12-04-2015, door Soundos El Ahmadi, actrice, presentatrice en stand-upcomedian. Deze maand is zij gastcolumnist voor Volkskrant.nl):

  "Niemand als derderangsburger behandelen is een begin"

Ik heb als tiener op een zogenaamde zwarte middelbare school gezeten. Ik heb mijn school nooit als 'zwart' ervaren, want mijn hele omgeving zag eruit als een reclameposter van United Colors of Benetton.


Ik had leraren die mij erg goed motiveerden en een aantal die precies het tegenovergestelde deden. ...

Waarop een dertien-in-een-dozijn verhaal volgt van een slechte ervaring van een leerling met een leraar (en andersom, ongetwijfeld):
  Ik rende naar de juf en vertelde haar dat ik al wist welke schrijver ik ging kiezen. Ze keek mij aan en zei: 'Als je hem kiest is de kans op een onvoldoende heel groot, want Büch is geen literatuur'. Ik ging zwaar met haar in discussie. Dat vond een aantal leraren vrij irritant, een meisje van veertien dat zich goed kon uiten en toch binnen de grenzen van fatsoen bleef, waardoor ze nooit gestraft kon worden. Althans, niet op de conventionele manier.
    Ik vertelde mijn lerares dat zij niet kon bepalen wat wel en geen literatuur is, aangezien literatuur net als kunst is. ...

Oh oh oh, wat standaard ...
    En wat moslimiaans. Gezag loopt natuurlijk volgens reeks: Allah, Mohammed, de imam, alle moslimmannen, alle moslimvrouwen, en de ongelovigen die moeten buigen voor alle voorgaanden.
  Ik kwam die juf vorig jaar tegen. Althans, ze kwam met haar man naar mijn cabaretvoorstelling kijken. Na afloop kwamen ze met mij praten. Ik had daar absoluut geen behoefte aan, aangezien deze vrouw jarenlang de droom van een kind probeerde kapot te maken. ...

Flagrante overdrijving ... Maar ja, daar hebben wel meer mensen last van. Vaak gaan ze dan iets literairs doen, zoals cabaretier worden ...

Maar dan, redelijk dicht tegen het einde van de column:
  Waarom ik dit vertel? Omdat onderdrukking onnatuurlijk is ...

Pardon...? Dit valt niet meer onder overdrijving. 'Onderdrukking' is een (deels) maatschappelijke term.
  ...Omdat onderdrukking onnatuurlijk is en kan zorgen dat mensen breken. Ik ben uiteraard tegen elke vorm van geweld. ...

Pardon ...? Wat heeft geweld hier mee te maken? We hadden het tot nu toe over de hoogst persoonlijke interactie tussen twee individuen. In welke geest komt dan geweld op?
  Ik ben uiteraard tegen elke vorm van geweld. Maar ik kan het, zonder dat ik het er mee eens ben, toch begrijpen.

Maar als je er tegen bent, waar komt dan die behoefte vandaan om geweld te begrijpen? Als je dat kunt begrijpen, dan kan je ook de afwijzende reacties van het andere individu, in dit geval de lerares, begrijpen. Dan komt dat geweld helemaal niet om de hoek kijken. Dan krijg je helemaal niet de behoefte om die andere persoon die niet aan jouw persoonlijke eisen voldoet iets gewelddadigs aan te doen.

Goed, allemaal retoriek, natuurlijk, van deze redactie. Want natuurlijk gaat Soundos El Ahmadi het niet over haar eigen behoefte aan gewelddadigheid hebben:
  Ik ben uiteraard tegen elke vorm van geweld. Maar ik kan het, zonder dat ik het er mee eens ben, toch begrijpen. Want de problemen van mensen ontkennen - op de arbeidsmarkt ...

Juist ja ... 'de problemen van mensen' ... Dieventaal voor "allochtone achterstand en achterlijkheid". Want refererende aan de hogere werkloosheid van allochtonen die veroorzaakt wordt door allochtone achterstanden en achterlijkheid uitleg of detail . Iets dat natuurlijk ontkend wordt door alle allochtonen en alle politiek-correcte cultuurverraders maar dat heeft evenveel waarde als het geloof dat de maan van groene kaas is en in de Kaäba een teken van Allah ligt.

Maar beweren dat de maan van steen is en in de Kaäba een ordinaire meteoriet ligt, is gevaarlijk:
  Want de problemen van mensen ontkennen - op de arbeidsmarkt, op school en in de rest van de maatschappij - is heel gevaarlijk.

Heel gevaarlijk. Want dat betekent:
  ... vanaf je geboorte als derderangs burger worden behandeld, altijd maar naar beneden worden gehaald door je naam, huidskleur of achtergrond, en dat er niemand is die verwacht dat je het gaat redden in deze maatschappij.

Natuurlijk wordt je vanaf je geboorte behandeld uitsluitend en alleen door je ouders, tot minstens een jaar of vier en voor de meeste allochtonen zes. Daarna ben je inderdaad al bijna helemaal een derderangsburger, want als kind van moslims ben je geïndoctrineerd met de islam en zijn je hersenen minder geschikt voor redeneren uitleg of detail . Vaak gepaard met een onoverkomelijke taalachterstand. Waardoor je alleen op derderangsniveau kan functioneren. Zodat weinig mensen van je verwachten dat je het gaat redden boven de onderste lagen van de maatschappij. Wat een groot deel ook zelf beseft en crimineel gaat parasiteren op de maatschappij.

Kortom: hier is weer sprake van de meest diepgevoelde haat en rancune. Met deze boodschap erbij:
  Ik ben uiteraard tegen elke vorm van geweld. Maar ik kan het, zonder dat ik het er mee eens ben, toch begrijpen.

Niets anders dan een dreigement: geef ons rijkdom onafhankelijk van hoe we presteren, anders branden we jullie maatschappij plat.

Is getekend, Soundos El Jihadi.

Waarvan akte. 

   Rijnlandmodel - 12 april 2015


[an error occurred while processing this directive]