Bronnen bij Rijnlands onderwijsbeleid: het Nieuwe Leren, reactie managers

Wie, samen met de didactiek-ideologen, de voornaamst aanjagers zijn van het nieuwe leren blijkt uit de reacties op de kritiek:
 

Uit :De Volkskrant, 17-11-2005

Bijval voor kritiek minister op studiehuis

De Tweede Kamer en de grote onderwijsorganisaties reageren instemmend op de kritiek van minister Van der Hoeven van Onderwijs op het tweede fase-onderwijs in de bovenbouw van havo en vwo. Er is te weinig ruimte voor diepgang en ‘traditionele inhoud’, vindt de minister. ‘Van der Hoeven luistert eindelijk naar de leraren’, zegt voorzitter Dresscher van de Algemene Onderwijsbond (AOb).


...    Alleen Schoolmanagers-VO, de vereniging voor het management in het onderwijs, vindt de toon van de minister veel te negatief. ‘Veel scholen zijn al bezig op deze weg’, aldus voorzitter Hettema. ‘Dezelfde klacht die je nu vanuit de universiteiten over de middelbare school hoort, klinkt ook vanuit de bovenbouw over de onderbouw, en van de brugklassen over de basisschool. Dat zegt me dus niet zoveel.’
    Volgens Hettema is de komende wetswijziging niet echt nodig. ‘Veel belangrijker is de samenwerking van hoger onderwijs en voortgezet onderwijs. We moeten stoppen naar elkaar te wijzen, we moeten met elkaar om de tafel.’


Naar Rijnlands onderwijsbeleid, studiehuis RM vervolg , Rijnlands onderwijsbeleid, inhoud  , Rijnlands beleid , Rijnlandmodel, overzicht  , of site home .