Burgeroorlog, cultuur
Er is op deze website al een uitgebreide verzameling aangelegd van berichten
en zaken die wijzen richting een etnische burgeroorlog.
Ee
burgeroorlg tussen twee groepen: aan de ene kant de verzameling van wat
vroeger heette de "allochtonen", bestaande voornamelijk uit moslims en
zwarten - met voor de rest wat overige oudere en nieuwe immigraten, Joden, en de
politieke-correcte elite. Joden worden hier apart genoemd vanwege hun
naar numerieke verhouding bijzonder grote extra invloed
, met name in de media.
Voor al deze groepen geldt dat het niet alle leden van de groep betreft,
in variërende mate: bij zwarten relatief het minst (een groot deel houdt
zich überhaupt niet bezig met cultureel-politiek-maatschappelijke zaken),
bij Joden is het een groot tot overgroot deel (wat zich niet uitspreekt is
niet goed meetbaar - bij wat zich wel uitspreekt bijna allemaal), en bij
moslims in principe allemaal, omdat hun ideologie fundamenteel strijdig is met
de westerse waarden, zie de burgeroorlogen die ze als minderheid elders
veroorzaken
.
Rest de elite. Dat beeld is ietwat genuanceerder -
het echte actieve slopen van de Nederlandse, Europese en westerse cultuur
zit voornamelijk aan de "linker"-kant van het spectrum, met uitlopers
richting Europees Imperium-aanhangers - tezamen mogelijk een minderheid
binnen die elite.
Daar staat tegenover dat de linksige elite een overgroot deel van de media
beheerst, en zo bovenmatig (boven numerieke vertegenwoordiging) veel invloed
uitoefent. Zeer bovenmatig.
En ook tot die "linksige" elite behoort
vrijwel de gehele academia
en de creatieve sector
, die ook veel invloed
hebben, meestal ook weer via de media.
En hier gaat het om die
intellectuele top - de groep die de fundamentele discussie voert.
Want hier gaat het om de fundamentele vraag, die je moet beantwoorden
voordat je over alle andere aspecten kan praten.
En wie hier niet
weet wat die fundamentele vraag is, bewijst dus hoe sterk de invloed is die
de "linksige" elite heeft, want zij hebben die fundamentele vraag tot taboe
verklaard.
De fundamentele vraag zijnde: "Wat is de oorzaak van de
achterstand van allochtone immigranten?"
Het taboe onder andere
blijkende uit het feit dat je de term "allochtoon" niet meer mag gebruiken.
Het taboe onder andere blijkende uit het feit dat je eigenlijk de term
"achterstand" niet mag gebruiken in combinatie met "immigranten".
De
sterkte van het taboe onder andere blijkende uit het feit dat je eigenlijk
de term "achterstand" niet mag gebruiken in combinatie met "immigranten",
terwijl degenen die dit taboe proberen af te dwingen zelf wel op alle
mogelijke manieren proberen om de immigranten die geen achterstand hebben
van die achtestand die ze niet hebben af te helpen.
Welk laatste het
meest algemeen bekend staat onder de naam "diversiteitsbeleid".
En
dat "diversiteitsbeleid"wordt allerwegen gezien als een uiterst groot goed,
en weerstand tegen dat diversiteitsbeleid wordt bestreden met de term
"RACISME!!!", geuit met hoofdletters en uitroeptekens.
Zo groot is
het taboe op het erkennen van het bestaan van een achterstand bij
immigranten, dat wil zeggen: bij bepaalde groepen immigranten.
Een
enkel voorbeeld, afkomstige van de zeer prominente socioloog en
media-lieveling Leo Lucassen (de Volkskrant, 05-08-2020, door Leo Lucassen, directeur
van het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis en hoogleraar in
Leiden):
En minstens net zo
groot is dus het taboe op het aan de orde stellen van de fundamentele vraag:
"Wat is de oorzaak van de achterstand van allochtone immigranten?".
Hier komt die fundamentele vraag op haar meest fundamentel wijze aan de
orde. Dat wil zeggen: in de twee stellingen die de twee posities het
helderst weergeven. Die, als het goed is bij iets dat zo veel taboe en
andere vormen van weerstand opwekt, ook diametraal moeten zijn, of daar heel
dicht bij.
Dat laatste voorbehoud is niet nodig. de twee stellingen
zijn: nummer 1:
En nummer 2:
Dat lijkt wel tegenstellend en tegenstrijdig genoeg.
Dit soort
formuleren van stellingen is voor de meer intellectuele discussie, maar
richting buitenwacht zijn er ook handzame afkortingen gewenst. Deze redactie heeft voor nummer 1 eerder "De Gelijkheid der
Culturen" gehanteerd, zonder een soortgelijk geschikte voor nummer 2, maar
dat is nu verbeterd. Nummer 1 luidt nu:
En nummer 2:
Deze termen zijn intuïtief volkomen duidelijk: de deelterm "marxisme"
wordt normaliter gelijkgesteld met "communisme" oftewel dat ideeën de
maatschappij volkomen moeten vormen en waar ze afwijkt van die ideeën de
maatschappij in die richting worden bijgestuurd - in "marxisme"
specifiek toegepast op de economie vandaar dat "cultuur" er voor.
En sociaal-darwinisme is nog duidelijker: darwinisme, de evolutieleer,
toegepast op de maatschappij (en in deze omgeving nemen we voor bekend aan
dat "survival of the fittest" betekent "Degenen die zich het best kunnen
aanpassen aan de natuur overleven")
Om heel precies te zijn: deze
termen zijn zo duidelijk, dat beide partijen er ook een verbale oorlog rond
hebben ontketend: "sociaal-darwinisme" wordt door de "gelijkheidpartij"
gebruikt als scheldwoord voor de "evolutiepartij", en "cultuurmarxisme"
wordt door de evolutie-partij gebruikt als scheldwoord voor de
gelijkheidspartij.
Nou is dat laatste vooral ook weer de opinie van
de gelijkheidspartij, want sociaal-darwinisten vinden het gewoon
beschrijvend En het eerste is ook vooral de opinie van de
gelijkheidspartij, want sociaal-darwinisten vinden "sociaal-darwinisme" ook
vooral beschrijvend.
Kortom: het veroordelende en overige negatieve
komt vooral van de gelijkheidspartij.
Wat de meest gematigde versies
zijn van de veroordelingen door de gelijkheidspartij van de evolutiepartij,
want het overige repertoire loopt uiteen van "radicaal-rechts", via
"extreemrechts", "racisme", "neonazi", en "nazi", naar "leidt tot de
holocaust" en "leidt tot de moord op Anne Frank".
In deze omgeving
hebben we even de hoofdletters en uitroeptekens weggelaten waarmee de
uitingen van de gelijkheidspartij al heel snel gepaard gaan.
Pim
Fortuyn kan er over meepraten
.
Oh nee, dan kan hij niet meer, vanwege die stroom veroordelingen in
sterke gradaties door de gelijkheidspartij.
Wat tevens laat zien hoe
lang het conflict al speelt.
En dat kan je nog een decennium of wat
verder naar achteren schuiven door de naam "Hans Janmaat"
te laten vallen.
En als je dit allemaal hebt opgeschreven, heeft de evolutiepartij
onderweg voortdurend geknikt, en is het overgrote deel van de
gelijkheidspartij al gillend weggelopen. Of beter: "allemaal" en
"weggerend".
Daaraan zijn geen argumenten te pas gekomen, alleen
emoties. Brullend geuite emoties.
Waarbij aan te tekenen: alle
terminologie van de soort "fatsoen", "moraal" enzovoort is natuurlijk niets
anders dan het eigen dikke stempel van goedkeuring van de eigen mening. Er
zijn vermoedelijk wel meer bespreekbare vormen van die termen, maar die zijn
allang verdreven, door de dominantie van de gelijkheidpartij in het openbare
debat - zeg de media.
(Wordt vervolgd).
Naar Sociologische krachten
, of site home
.
|