Landverraders: elite, kunstHet eerste wat hij deed nadat hij gekozen werd, bewees het al: Trump is een verrader. Want wat Trump deed, was het stoppen van moslimimmigratie uit opzichtig terreurislamitische landen.En wat Trump deed in Amerika, wil Wilders doen in Nederland: het stoppen van de gekleurde immigratie en de islamisering. En met rasse schreden naderen er op het moment van schrijven, 10 februari 2017, Tweede Kamerverkiezingen en al maandenlang staat de PVV bovenaan in de peilingen. En iedere vorm van het tegengaan van gekleurde immigratie naar de westerse wereld is een halsmisdaad en het tegengaan van moslimimmigratie oftewel islamisering is dat in het kwadraat. Tijd voor alle krachten voor vrije immigratie en islamisering om zich te bundelen en hun stem te laten horen. Bij het linksfascistische Joop.nl verschijnen er dagelijkse meerdere noodkreten. De Volkskrant van is van voorpagina tot achterblad gevuld met Trump-alarmisme. Dus ook tijd voor de kunstzinnige elite om haar steentje bij te dragen, door middel van het bekende recept: een manifest. Te plaatsen in de landelijke dagbladen die dat natuurlijk met graagte doen (de Volkskrant, 10-02-2017): Even een voorbeeld van de weerzinwekkende fatsoensrakkerij:
("De politiek-correcte visie is de definitie van fatsoen") Een voorbeeld van de diepzinnige onzin:
("Ieder mens is een mens") Een voorbeeld van de achterliggende ideologie:
("We moeten onbeperkt moslims en negers binnenlaten"). En een voorbeeld van wat het vinden van de Gouden Pot aan het Eind van de Multiculturele Regenboog in de weg staat:
Vier gore leugens: Nederland heeft geen Brexit (1) en Nederland heeft geen Trump (2), dus Nederland heeft ook geen traditie van Brexit (3) en Nedeland heeft ook geen traditie van Trump (4). Vier gore leugens nodig om de ware boodschap over te brengen zonder die boodschap te noemen. Die ware boodschap van dit manifest die te lezen valt tussen het woord "Trump" en de "punt" die er op volgt:
En dit alles u aangeboden door de verzamelde kunstsector:
Bij elkaar geroepen door en gelardeerd met een aantal maatschappelijke agitatoren afkomstig uit of werkend in de politiek:
En nog wat loslopende linksfascistische agitatoren en bestuurderen:
En qua etnografie: op 29 man/vrouw: 7 gekleurden en 4 Joden. "Wij zijn Nederland punt nl" bestaat al voor eenderde uit immigranten. Dat ze maar snel de meerderheid mogen krijgen en de Brexit-, Trump- en Wilders-aanhangers een lesje mogen gaan leren ! Addendum Ter illustratie nog wat particuliere en extremere uitingen: Of in de vorm in krant: En in woorden, om te voorkomen dat men dit gematigd uitlegt (de Volkskrant, 18-03-2017, door Michiel Kruijt):
Een aperte leugen die dus ook in de krantenkop staat: Een aperte leugen. Hier is de werkelijkheid, uit Termen, kort :
De spreuk kan wel waar worden gemáákt en wel met slechts één enkele verandering:
En van joodsisten zoals bijna alle kunstenaars. En het wordt alweer een hele campagne (De Volkskrant, 31-03-2017, door Jan Raes, algemeen directeur van het Koninklijk Concertgebouworkest):
Brullen van de lach!!! De uitsluiting door de Turken en de moslim in het algemeen van al het Nederlandse (behalve het geld) ga je echt niet met een beetje muziek goed krijgen. En al helemaal niet met klassieke muziek, want dat is bijna archetypisch westers. Die grote orkesten wijzen op de vele grotere potentie tot samenwerking in de westerse wereld, en de benodigde hoeveelheid studie op de veel grotere intellectuele toewijding die voor het topniveau ervan nodig is. Moslims ... Die komen niet veel verder dan wat snaarinstumenten en een schalmei in een klein groepje. Zwarten ... Jazz met niet veel meer dan vier mensen want vijf is ruzie. Maar deze muziek-baas draait braaf alle politiek-correcte waanzin af:
Of in losse termen:
Allemaal gericht aan de Nederlanders. En geen woord richting gekleurde immigranten die hierheen gekomen zijn om de profiteren zonder te integreren. Om te parasiteren, dus. Oh ja .. Eén term viel nog speciaal op: 'empathie'. Zie de empathie van de gekleurde immigrant hier en hier . Grappig. Voor het eerst durft iemand binnen de elite de pure rot ook aan te stippen (de Volkskrant, 13-10-2017, column door Elma Drayer):
Pure identiteitspolitiek. Pure rottigheid. Bijvoorbeeld dit soort rottigheid:
Die mevrouw Muholi, pikzwart, was in het nieuws om een heel andere reden. Een vriendin van haar was op oud-creoolse wijze anderhalf uur te laat met het ontruimen van haar bed-en-breakfastkamer, en viel bij een ruzie met de eigenaar van de trap. Eigenaar blank, "slachtoffer" zwart, dus per definitie "RACISME!!!". Brulde mevrouw Muholi , pikzwart, door de media. Kijk, dat is nu volkomen echte conceptuele kunst. Conceptuele kunst van de zwartste soort. dat is, met bijvoorbeeld dus heel veel "RACISME!!!". En feite dus "BLANKENHAAT!!!" ... Dat is hoogste belangrijke kunst, volgens lieden van mevrouw Ruf, baas van het Stedelijk. Dat de echte kunst uit dat soort identiteits- en migratie-kringen voornamelijk rotzooi is ...
...is van totaal ondergeschikt belang. Goed, dat was voor deze redactie aanleiding om eens in het archief te snuffelen. Een resultaatje - commentaar al in het stukje zelf (GeenStijl.nl, 19-01-2017, door Zentgraaff):
Oh, voor wie behoefte heeft om in detail te lezen hoe als kunstenaar je verraad aan je eigen cultuur pleegt, download het stukje vanaf hier: Und so geht's immer weiter ... Oftewel: er is een eindeloze stroom soortgelijk materiaal. Een andere categorie (de Volkskrant, 04-01-2017, door Bart Jungmann):
Al dit soort rolprenten komen uit de linksfascistische hoek en zijn erop gericht om het tegengeluid tegen globalisering, kosmopolitisme, Europees Imperialisme en vrije (im)migratie tegen te gaan. Waarna je moeiteloos kan overstappen op iets als televisie en de rest van de media, ook gevuld door types die zichzelf als zeer kunstzinnig beschouwen, en die nog veel corrupter zijn. Oh ja: prijsjes uitreiken? De allochtonen moeten erbij vooraan staan (Volkskrant.nl, 19-02-2018, door Joris Henquet):
Pas het onregelmatige werkwoord van Bertand Russell toe en je weet dat er sprake was van totale verbijstering. Verbijstering over het feit dat iemand een prijs kreeg die hij niet verdiende. En wat er totaal niet staat noch naar gehint wordt, blijkt toch nog enigszins uit dit (die allochtoon is een recente immigrant):
En vertaal dit naar de werkelijke wereld, en je krijgt: "We zijn collectief klaargekomen op het feit dan een sneue nieuwe allochtoon enigszins Nederlands kon brabbelen". Zelf oordelen? Kijk naar deze aflevering van het natuurlijk blije NOS Journaal (18-02-2018, na 3.00 min.), waarin zijn beste grap wordt vertoond. Die valt zo dood als een dodo. Boodschap van de grap: "Gewone Nederlanders hebben een hekel aan mij omdat ik een allochtoon ben" ... Dit is een gebeurtenis uit een eindeloos lange reeks - een groot deel van bijvoorbeeld de verzameling Cultuurverraad, algemeen bestaat eruit, en de ernst blijkt nog eens ten overvloede uit dat dat het ook geldt voor de juristerij . Allemaal gebeurtenissen waarin de elite kiest voor de gekleurde immigrant en tegen de blanke Nederlanders. De hoeveelheid kwaad bloed die dat zet, kan nauwelijks overschat worden. Oh ja, kijk nog even naar de blik van dit recente slachtoffer: Wat een pure gorigheid zit er bij dit soort elite-gajes ... En ter bevestiging deze (volkskrant.nl, 05-03-2018, door Arjan Peters ):
En hoe diep zit de rot?
Zo diep zit de rot. En hoe diep zit de rot?
Een allochtoon. Zo diep zit de rot. En hoe diep zit de rot?
Zo diep zit de rot en ze trekt hoe langer hoe dieper. En weer wat opera (GeenStijl.nl, 18-04-2018, door Ronaldo ):
Wat een gigantische naargeestigheid. En, net als de politiek-correcte hoofdstroom, wordt het verschijnsel in de kunstsector erger en erger. Verang tijdens het lezen van het volgende het scheldwoord "wit" maar meteen even door "neger" of "nikker" of "haakneus" of "jood" (De Volkskrant, 24-04-2018, toneelrecensie, door Vincent Kouters):
Brullen van de lach!!! Als dat over 'gedurfd' en 'hypocrisie blootleggen' juist was, zou die kop natuurlijk moeten luiden:
Of:
Dat 'gedurfd' en 'hypocrisie blootleggen' over 'white male privilege' is je reinste ongedurfdheid en hypocrisie want het hebben over 'white privilege' en'white male privilege' is absolute bon ton bij media en elite. Gloria Wekker , één van de initiatoren ervan in Nederland, mocht haar boodschap in ieder gedrukt en elektronisch medium kwijt en werd speciaal ervoor aangesteld bij de Universiteit van Amsterdam . Dit alles met als absoluut hoogtepunt het nieuwe evangelie: "De witte die zijn racisme ontkent, is de ergste racist". Wat volkomen volgzaam aan de elitaire maatschappelijke hoofdstroom tot het hoofdthema van de voorstelling is gemaakt, zoals blijkt uit de aanhef van het artikel dat citeert uit de voorstelling:
Precies wat de elitaire maatschappelijke hoofdstroom vindt, die er dan ook ...
... op klaarkomt. Gewoon het aloude applaus voor zichzelf. Stinkende culturele en elitaire inteelt. Die, net als de zwarte haatzaaiers als Essed en Wekker , hun olie op het zelfontstoken vuur dan ook uit Amerika hebben gehaald:
Het gecultiveerde intense racisme van de identiteitspolitiek. Ingegeven door de zwarte maatschappelijke mislukking .Want er is geen wit privilege ... Er is wel het zwarte mislukken. En daardoor lijkt het witte niet-mislukken een vorm van privilege. Het privilege van beter (samen)werken en rationeler zijn. Een kwestie die overgeslagen was maar waarvan GeenStijl zo vriendelijk was er nog een keer aan te herinneren: net als bij de gewone academia (sociologie) is het aan de academia van de kunst nog erger dan in het vrije veld (GeenStijl.nl, 05-02-2018, door Spartacus ):
Deze redactie, niet kunst-kennerig, vermoedde al zoiets. Ten eerste aan de hand van hoe er over die 'snol' gesproken werd in de politiek-correcte media, en ten tweede wat er van haar werk zichtbaar was bij de Volkskrant - type het beroemde kunstwerk bestaande uit het briefje "Een emmer groene industriële verf gegooid tegen een rode bakstenen muur". De rest overlatend aan "De hoogst individuele beleving van de hoogste individuele toeschouwer". Autonoom, man ... Overdreven, misschien, want het waren gewoon vakantiekiekjes van zwarten. Oh ja, de arrogante rotkop van die Muholi deed ook al het ergste vermoeden ... Maar ja ... Zwart én vrouw én lesbisch ... Dat moet gewoon een HEILIGE zijn ... Maar Kate had nog meer noten op haar zang:
Nou, dat was al heel veel van GeenStijl, dus ook maar het commentaar:
Amen. Bewijs (de Volkskrant, 16-05-2018, door Rutger Pontzen):
Q.e.d. Maar zelfs de Volkskrant voelt nattigheid:
Het staat er gewoon: het gaat niet om kunst, maar om 'nationale identiteit'. Welk laatste natuurlijk ook toch weer meel-in-de-mond taal is voor: Het gaat om RAS!!! Er bestaat geen "wit privilege' - behalve misschien het privilege om uitgescholden te mogen worden door de gekleurden. Maar er bestaat wel "privilege" in het algemeen - bijvoorbeeld het "bestuurlijke privilege". Zo is Sylvia Witteman getrouwd met de Volkskrant-hoofdredacteur, en mag ze dus veel "meer" schrijven dan een "gewone" bijdrager (zoals bewezen). Hier in het kader van de kunst (de Volkskrant, 26-05-2018, column door Sylvia Witteman):
En dat laatste geldt voor de hele "anders culturele" leeslijst: van Abdolah via Benali tot aan Akyol en Izik. Gekleurde-immigrantenrotzooi verkocht als literatuur. Vanwege "gekleurde immigrant dus sneu". Toneel. Alternatief (de Volkskrant, 15-06-2018, door Herien Wensink):
En wie blijkt de dader te zijn:
Een gore racistische anti-blanke leugen: geen enkele blanke Nederlander kent dat woord, behalve de lezers van GeenStijl - en die laten zich absoluut niet in met dit soort situaties, of zeggen op dat moment andere dingen. De Volkskrant vindt het natuurlijk prachtig: Dusdanig prachtig dat het een paar dagen later nog eens dunnetjes over moet (de Volskrant, 18-06-2018): Anti-blank racisme ... Het moooooooiste racisme dat er is ... Brullen van de lach!!! (De Volkskrant, 18-06-2018, door Wilma de Rek):
Onbegrijpelijk, die ophef! Want ze hebben toch ontzettend hun best gedaan ... Zo ontzettend hun best:
Nogmaals brullen van de lach!!! Dat was even een probleem: waar moeten musea heen? Kunst of historie? Toch maar gekozen voor kunst (de Volkskrant, 28-06-2018, door Sander van Walsum):
Dit alles afgekort: politiek-correcte taalpolitie . En van het bekende niveau, natuurlijk (de Volkskrant, 29-06-2018, ingezonden brief van Paul J. Marcus, Amsterdam ):
Niveau onbenul en rotzooi. Handig! Een overzicht (de Volkskrant, 17-06-2018, door Herien Wensink):
En dan heb je al gegeten en gedronken! Want moslims gaan alleen naar de moskee en zwarten naar het Kwakoe-festival, de Keti Koti herdenking en het pistoolschutters-vuurwerk in de Bijlmer. Bovendien hebben ze alletwee geen geweten . Maar voor de volledigheid:
Oftewel: "Alle Nederlanders zijn racisten", " Alle vluchtelingen moeten toegelaten", en "Zwarte identiteitspolitiek is fantastisch". En ook in deze sector geldt: politieke-correctheid wordt steeds erger. En kent geen grenzen qua absurditeit (nrc.nl, 22-08-2018, door Doreen Boonekamp (Nederlands Filmfonds), Birgit Donker (Mondriaan Fonds), Andrée van Es (Nederlandse Unesco Commissie), Syb Groeneveld (Stimuleringsfonds Creatieve Industrie), Jan Jaap Knol (Fonds voor Cultuurparticipatie), Tiziano Perez (Nederlands Letterenfonds), Henriëtte Post (Fonds Podiumkunsten). ):
Want hier staat doodgewoon: "Wij zijn racisten". Kijk maar:
Oftewel: na twintig jaar bevordering en bevoordeling van gekleurden in de kunst is gebleken dat dat niet werkt. Wat logisch is want voor moslims is er maar één "kunst"-uiting en dat is de bouw en verfraaiing van moskeeën, en voor zwarten zijn er maar twee kunstuitingen: rappen en soulzingen. Maar omdat de gekleurden niet aan de traditionele kunst doen, gaan we dus nu actief geld ontnemen aan "blanke" kunstenaars en geven aan gekleurden, uitsluitend en alleen omdat ze gekleurd zijn. Een overtreding van de grondwet voor wie elke burger gelijk ongeacht etniciteit, kleur, enzovoort, en dus een strafbaar feit. Ze doen het gewoon. Door het 'diversiteit' te noemen. Op dezelfde manier als je roof en diefstal "inkomensherverdeling" kan noemen. En dan verbaasd en verontwaardigd zijn dat als er rechtse invloed komt op het regeringsbeleid, dat die regering subsidies afneemt van de kunstsector ... Auteur Tommy Wieriga heeft tot eigen grote tevredenheid en die van de rest van het linksfascisme de "leuke" linksfascistische uitspraak gedaan dat het een goed idee zou zijn als het gebouw van De Telegraaf afbrandde. En dat verdient wat (de Volkskrant, 09-11-2018, door Arjan Peters):
Iedereen weer blij! Volgende. Bij GeenStijl hebben ze er al vast veel plezier aan (GeenStijl.nl, 18-01-2019, door Ronaldo ):
Met dus weer het bekende misverstand dat de genoemde standpunten links zijn. Ze zijn joodsistisch . En voor het algemene geval:
Ja ja, lach er maar om ... In Amerika is al dit soort zaken altijd een tikkie erger ... (de Volkskrant, 07-02-2019, door Michiel Kruijt):
... en minder aan kwaliteit. Bericht (de Volkskrant, 01-03-2019, door Anna van Leeuwen):
Nog steeds zo'n gore blanke erbij ... Schande! Het resultaat ... (de Volkskrant, 19-04-2019, door Rutger Pontzen):
De meest allochtone naam wint! Oh ja, het meesterwerk zelf: Prachtig, toch, dat Turkse hoofd ... Wat wil je nog meer van een kunstwerk ... Qua diversiteit ... De Volkskrant heeft het dus helemaal door ... (de Volkskrant, 03-05-2019): ""Geef neger, krijg prijs!" Dit is natuurlijk geen Nedelands verschijnsel. Hier is Engeland (de Volkskrant, 23-05-2019): En het staat er bijna bij:
Wegens top-hijab!!! Oh ja: afgelopen weken hebben ook Özkan Akyol en Sinan Can prijzen gekregen. Wegens het zijn van moslim. Berichten volgen. Eerst maar even een andere deelgroep uit de kosmopolitische en joodsistische elite (de Volkskrant., 12-06-2019, door Don Mebius):
En dat doet ze op instigatie van:
Bull shit. Ze hebben geen belangstelling voor andere cultuur, omdat het cultuurbarbaren zijn. De kosmopolitische elite ziet het goed: die zwartjes zijn sneuneuzen die je wat afgekloven kunst-botjes moet toewerpen. Alweer een botje (de Volkskrant., 17-06-2019) Knap, hè ... Hoe ze kunnen leren lezen en schrijven ... Maaarrrr!!! Er is ook politiek-incorrecte kunst! Kan dat ...? Ja, kennelijk. Normaliter hoor je er niet van. Van Huub Stapel's succes-voorstelling "Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus" hoorde je pas via de media toen de (eerste) reeks was afgelopen. Dat kan niet, hè ... Beweren dat er verschillen zijn tussen man en vrouw ... Dus dit is natuurlijk ook helemaal fout (de Volkskrant., 15-05-2019, door Joris Henquet):
Die kop is op zich al bijna een hele theatervoorstelling aan emoties. Allemaal in het bereik van afkeer, afschuw en walging, dat is. Alleen al dat 'witte' ... Hoe durf je dat te gebruiken in een kunstzinnige context .... Dat 'witte' is pure politiek ... En in die combinatie is het propaganda en hetze. Goebbels en Rieffensthal. De tekst van het artikel is dus eigenlijk volstrekt overbodig, maar voor het mooi toch maar een stukje:
Tja ... Hartstikke FOUT!!!, natuurlijk. Goed, dat was het dus. En uit de combinatie van tijdgebrek en vanzelfsprekendheid was dit stuk maar overgeslagen voor behandeling alhier. Maar toen kwam het volgende en schoot de herinnering te binnen. Hier dat ander (de Volkskrant., 24-06-2019, door Herien Wensink):
Allemaal erkende klassiekers. Het wordt moeilijk iemand te vinden met zo'n reeks successen en dat zijn dan altijd zeer grote namen. Maar ja ...
Hops, en daar gaat alle grootheid en objectiviteit van beoordeling is één snelle gooi het raam uit. Dit is meteen de categorie "fout". "HEEL FOUT!!!" Want satire op de grote liefde. Het Grote Leven. De Zin van het Bestaan. Het Politiek-Correcte Ideaal. Die nergens naargeestiger heerst ...
... dan in de Engelstalige wereld. Twee stuks op dezelfde dag. Een kleintje en een grote. Eerst het kleintje (de Volkskrant, 30-08-2019, door Hein Jansen):
Tom Lanoye is een Belg wiens ranzige beerputtige stank tot ver in Nederland te ruiken was, en waar hij dus prompt breeduit in de armen gesloten werd. Weinig Belg-mensen die zo goed kunnen deugen als Tom. Vroeger had hij concurrentie van ene Kristien Hemmerechts, maar daar vernemen we de laatste jaren weinig meer van. Hij schijnt "schrijver" te zijn, maar zijn laatste actie is dus iets met toneel. Een beroemd stuk met twee paren. Hier is Tom's sterk innovatieve en creatieve vondst:
Brullen van de lach!!! Een pistoolschutter en een geitenneuker als academische blanken in een blank stuk, en de blänken ...
... als de sneuneuzen. Tom's versie van het spiegeltheater in het Spiegeluniversum. En de Volkskrant ...
... komt er op klaar. En dezelfde dag ook nog een de theorie-versie van dit gebeuren (de Volkskrant, 30-08-2019): Een groot artikel over de waarde van kunst. Van een belangrijke en hooggewaardeerde meneer in de kunst. Over de cruciale maatschappelijke waarde van kunst. Met vermelding qua waardering van de kunst van de Oude Grieken. En ook één enkel praktisch punt waarop je de kunst maatschappelijk kan toepassen (de Volkskrant, 30-08-2019, door Ivo van Hove):
De leugens hierin:
Neen. Dat is "Sovjet-"kunst. "Nazi"-kunst
Deel 1: Een contradictie: mythen komen per definitie uit het verleden. Er is maar één kunstvorm die zich bezig houdt met de toekomst: de sciencefiction. En die kunst wordt door de "gewone" kunstenaar ook nog eens met de nek aangekeken. Deel 2: van kunstenaars is geen (maatschappelijk) toekomstgericht verhaal bekend, op eentje na: "Het Paradijs van de Multiculturele Samenleving".
Dat wordt gepresenteerd als een negatief verhaal tegenover een positief. De werkelijkheid is precies andersom: "Het Paradijs van de Multiculturele Samenleving" is in de praktijk het importeren en invoeren van achterlijkheid en agressie gebleken: eerwraak, vrouwenonderdrukking, uithuwelijken, besnijdenis, aanslagen, terreur, religie-obsessie, onderdrukking van kunst en cultuur, enzovoort, enzovoort, enzovoort. Er zijn mensen die daartegen strijden met de wapens der beschaving. Kunstpaus Ivo van Hove kiest voor achterlijkheid en agressie :
Ivo van Hove kiest voor de bloeddorst van Mohammed en het getrommel van de Afrikanen. Die ons zien als hun aartsvijanden:
Klopt: het paradijselijke verleden van de Veroveringen van Allah, en de Afrikaanse stammen die gezamenlijk rond het kampvuur dansen en leden van andere stammen verkopen als slaven. Kortom: het is weer een voortreffelijk voorstelling van het theater dat zijn locatie heeft ergens in het centrum van het Spiegeluniversum. Waarvan de intendant van dit multiculturele griezelkabinet ...
... het doet voorkomen als beschaving...
... en degenen die bezwaar maken tegen het multiculturele griezelkabinet afschildert als barbaren en schenders van mensenrechten. Het is inmiddels volkomen duidelijk. Dit alles dient de campagne:
Islam en omvolking tot elke prijs!!! Potrtet van een monster (de Volkskrant, 11-09-2019, door Herien Wensink):
Een volbloed zwarte racist en haatzaaier. Dat allemaal uitgebreid over de Volkskrant uitgesmeerd: Ter compensatie nog deze:
Is dus:
Monster, dus. Maar monster is zwart, dus:
Mede-verklaring:
Joods. En het is weer een stap erger geworden (GeenStijl.nl, 26-09-2019, door Spartacus ):
Het zwarte racisme is het zwarte fascisme aan het worden. Hier een kenmerkende schermafdruk uit dat TED-verhaal: De complete en volledige boodschap van het verhaal: "Ik kon al lezen toen ik twee jaar oud was, dus alle zwarten zijn even slim als de blanken dus hun minderwaardige maatschappelijke positie is de schuld van het racisme van de blanken". En deze ideologie gaat de Anmsterdamse Kunstraad implementeren:
Dat 'Wakanda' moest deze redactie ook even opzoeken: het is de naam van het Rijk van de Black Panthers, de zwarte versie van Superhelden van de soort uit stripboeken. De manier van GeenStijl om het zwarte fascisme te benoemen. Het begeleidende lingo is vergeven van de term "inclusief", waarvan de daadwerkelijke betekenis is gegeven in Termen : Met behulp waarvan in de meeste gevallen de aanheffende koppen uit het document genoeg zeggen. Hier is de selectie van GeenStijl:
Uit de selectie van GeenStijl heeft deze redactie er eentje uitgelicht om apart te behandelen. Deze:
Want deze heeft directe implicaties buiten het veld van de kunst en kunstbeleid. Deze heeft directe maatschappelijke implicaties. Want de vrijheid van meningsuiting is geen begrip uit de kunst, maar een begrip uit de algemene maatschappij. Om preciezer te zijn: een begrip dat centraal is in die algemenere maatschappij. De vrijheid van meningsuiting Waarover deze ideologisch en chemisch doorgesnovenen (die drugs in Amsterdam gaan toch ergens heen ...) beweren dat deze ondergeschikt is aan hun ideetjes vervat in begrippen als "diversiteit" en "inclusiviteit". Oftewel: wie beweert dat de ondervertegenwoordiging van "de diversiteit" op het podium van de kunst het natuurlijke gevolg is van de ondervertegenwoordiging "de diversiteit" in de zaal en op de scholen van de kunst, moet het zwijgen opgelegd worden. En daar waar te verwachten is dat sommige mensen dat niet zullen doen, moeten die mensen dus naar concentratiekampen. Achter prikkeldraad en gewapende bewaking zodat ze niet in staat zullen zijn hun stem te laten horen in de maatschappij. Want hun stem is beledigend voor de "diverse" en "inclusieve" medemens. Hun stem is 'verbale agressie'. Oftewel: met dit document heeft het linksfascisme en het zwartfascisme definitief zijn intrede gedaan in de gemeente Amsterdam. Dus in Nederland. Gunst ... (de Volkskrant., 18-10-2019, column door Herien Wensink):
Nogmaals: "Gunst ..." Daarin viel dus niet te knippen. Het is één continu betoog dat de hedendaagse kunst en de hedendaagse visie op kunst één grote politiek-correcte beerput van identiteitspolitiek is, hier met zijn fraaie variant als "identiteitskritiek". Het enige dat je moet doen om tot die conclusie te komen, is op alle relevante punten, en dat is bijna om de zin, het onregelmatige werkwoord van Bertrand Russell toe te passen "I am firm - You are obstinate - He is a pigheaded fool". De conclusie schrijft zichzelf. Ook de onbeschaamdheid van het linksfascisme kent geen grenzen - ze schrijven hun fascistische acties gewoon op (de Volkskrant., 25-10-2019, door Sterre Lindhout):
Waarop er maar één reactie mogelijk is: dit moet onmiddellijk gezuiverd worden. Maar men durft het in detail uit te schrijven:
Zo maar wat stukken uit bijna twee volle pagina's vol linksfascistische propaganda: "Alle rechtse mening zijn FOUT!!! en VERWERPELIJK!!!" Zeggen Volkskrant en kunstsector. "DIVERSITEIT!!!" Oftewel: onbeperkte immigratie. En uit diezelfde krant (de Volkskrant., 25-10-2019, door Rutger Pontzen):
Antwoord op die laatste vraag: "Door meer, meer, meer negertjes omdat het moet!":
"Wat zegt u ...? Kunst ...? Dat is van ondergeschikt belang!" Ze zijn volkomen van ... ... de pot gerukt. Bij het redigeren van de verzameling Allochtonen, cultuurbedreiging kwam het volgende boven water, van meer dan tien jaar terug (de Volkskrant, 27-03-2008, van verslaggever Harmen Bockma):
En stond er bij als commentaar van deze redactie: Wat dus allemaal voor de volle 100 procent is uitgekomen! En net als bij de rest van de politiek-correctheid, wordt dit voortdurend absurder en absurder (Twitter.com, 17-11-2019): De tradities van vaderloosheid , geweld , criminaliteit , plunderen , enzovoort, bestaan al eeuwen en zijn moeilijk te veranderen. Wel te veranderen is dit: Wat ook onmiddellijk moet gebeuren. Alle fondsen die besteed worden aan dit soort politieke activiteiten moeten onmiddellijk gekort worden, en degenen die die politieke activiteiten geïnstigeerd en gesteund hebben, ontslagen. Waarna de rangen van de politieke-correctheid zich sluiten. De Volkskrant verklaart zich solidair met deze linksfascisten (de Volkskrant., 19-11-2019, door Anna van Leeuwen):
Daarna een tentoonstelling in samenwerking met de PVV, dus ... Oh nee, dat kan politiek-gezien niet ...
... want D66 sluit de PVV uit, qua politiek, dus ook in dit soort zaken. Overigens kan het "links" in 'linksfascisme' dus vervangen worden, want D66 is het tegenovergestelde van links . Oftewel: dit is weer allemaal joodsisme en joodsistisch fascisme. En bij dat museum ...
... zit de rot diep dus daar moet ook diep gesneden worden. Hééééé ... Weer eens dat uiterst zeldzame stukje niet-politiek-correcte kunst. De vorige: Theo Maassen. Die was niet zo goed. Eens kijken hoe Gerard Cox scoort (de Volkskrant, 26-11-2019, door Hein Janssen):
Had u wat anders verwacht ...? Hoe zat 't ook alweer bij Maassen ... (de Volkskrant., 15-05-2019, door Joris Henquet):
Oh ja ... Zie ook :
En :
Und so weiter ... Aangevuld, op dezelfde dag, met weer eentje van het verschijnsel: meer, meer, meer zwarten in de cockpit van het verkeersvliegtuig', oftewel het strak-racistische fenomeen van de "diversiteit". Eerst even voorstellen En alweer een kunstenmaker. Uit de Vuijsje-collectie (de Volkskrant, 26-11-2019, door Robert Vuijsje):
Racist en haatzaaier van het zuiverste water. Die daarvoor beloond is door de racisten en haatzaaiers van de elite ... :
... en daarvoor als wederdienst ...
... racisme en blankenhatende kunst produceert. Herinnert u zich de recensies van Theo Maassen en Gerard Cox met hun rechtse witte mannen-humor nog? Zuinigjes, hè ... Drie van de vijf sterren ... Hier is die van die linkse verwarde man die het boekenbal verstoorde met een oproep om Thierry Baudet in de gevangenis te gooien (de Volkskrant, 04-12-2019, tv-recensie, door Frank Heinen):
Zes van de vijf sterren. En dat heeft allemaal helemaal niets te maken met politiek-maatschappelijke opvattingen ... Gevolgd door een brullende lach!!! Feest!!! (de Volkskrant, 05-12-2019): Commentaar 1: "Diversiteit doorslaggevend succes - geen blanke Europeaan meer te bekennen". Commentaar 2: "Kunst vs. Diversiteit: 0-4". P.S. Pas nadat dit genoteerd was werd het betreffende artikel gelezen - gewoonlijk zijn beelden veel duidelijker. Dit geval was een uitzondering: de tekst was minstens net zo helder (de Volkskrant, 05-12-2019, door Anna van Leeuwen):
De standaardelementen van de politieke-correctheid oftewel linksfascisme oftewel joodsisme (Engelse versie) op een rijtje: elitenaam, BBC, The Guardian ... Op de aanpalende pagina stond ook nog een Nederlandse versie: De vertaling van de kop:
Helder. En hier hoe ze dat doen (de Volkskrant, 17-12-2019): Ziet u het al? Hier van wat dichter bij: Van links naar rechts: Isabelle Andriessen, Sharelly Emanuelson, Özgür Kar, Wouter Paijmans en Philip Vermeulen. Uit 35 kandidaten. Uit 35 kandidaten precies één zwarte en één moslim. Dat heeft allemaal niets met kunst te maken, maar met "Neger omdat het moet" en "Moslim omdat het moet". Het oudjaar is bijna daar ... Dus ook veel rijmelarij in de oudjaarsconferences, waarvan de Volkskrnat een handzaam overzicht heeft gemaakt (de Volkskrant, 23-12-2019): Vijf stuks (de Volkskrant., 23-12-2019, door Gidi Heesakkers en Joris Henquet):
Hoeven we het niet over te hebben ... Drie overbekende rabiaat politiek-correcten ( ).
Gewoon politiek-correct.
Gewoon. Heel gevarieerd, dus ... Waar de publieke omroep bezig is om reclame te maken voor IS-massamoordenaars , vult de Volkskrant die campagne aan met reclame voor hun uniformen (de Volkskrant, 23-12-2019, door Cécile Narinx):
Net zoals religieus geïnspireerde massamoord en executies van alle tijden zijn ... Met felrealistische illustraties, natuurlijk: Dat 'Hijabblogger' ...
Enzovoort. Mode-redactrice Cécile Narinx heeft een dienstopdracht gekregen. Vorige week de moslims omdat het moet, vandaag de negers omdat het moet (de Volkskrant., 30-12-2019, door Cécile Narinx): Onderop nog een foto met een absurde vergelijking met Nederlandse klederdrachten. Waar die Surinaamse dracht niet alleen op lijkt maar regelrecht van afstamt, is de Afrikaanse dracht, met name de Ghanese en omstreken, vanwaar ze door hun soortgenoten tot slaaf zijn gemaakt en verkocht aan de Europese zeevaarders. Maar ja, dat zijn feiten die even welkom zijn als Zwarte Piet op het verjaardagsfeestje van Jerry Afriyie van de KOZP-gang , de afstammeling van de Ghanese slavenmakers en verkopers. Dichters. De Volkskrant gaat een overzicht geven van jonge dichters, drie stuks, die extra belangstelling verdienen, bij monde van haar specialist in dit soort zaken (de Volkskrant, 25-01-2020, door Arjan Peters):
Nou, gokt u maar ... Onzin, die vraag, natuurlijk gezien deze rubriek:
Nee, geen Japanners. Nee, geen Chinezen. Nee, geen hindoestanen. Nee, geen natieve Amerikanen. Die zijn allemaal niet sneu. Sneu zijn de zwartjes, en hier dus de moslims. Hier zijn de plaatjes: Nee, geen Chinezen. Nee, geen hindoestanen. Nee, geen natieve Amerikanen. Die zijn allemaal niet sneu. En om het meteen compleet te maken (de Volkskrant, 30-01-2020): De Volkskrant Diversiteits ... uh: Kunst Prijs nog maar eens een keer. Hier is de diversiteit: Vijf stuks. Eén zwartje. Eén biddertje. En het zwartje nu van de Eilanden in plaats van Suriname, en het biddertje nu uit Anatolië in plaats van de Rif. Nou, diverser kan het toch niet, hè ... Hiero ... Ze maken er zelfs reclame voor (de Volkskrant, 04-02-2020, door Alex Burghoorn):
Dus niet:
Of:
Maar:
En om dat te benadrukken, staat het bericht niet in het katern waar de kunst staat, maar ...: ... daar waar zo'n soort bericht hoort: in het opiniekatern (nee, de Volkskrant heeft geen nieuwskatern meer ...). En ook wat betreft de boekenwereld ... Ze schrijven het gewoon op ...(de Volkskrant., 29-02-2020, door Wilma de Rek):
Oftewel: ook in de literaire gaat het absoluut niet meer om de kwaliteit van he gebodene, maar om de geslacht of etnie van de aanbieder. Seksisme en racisme van het zuiverste water. Wat natuurlijk razendsnel leidt naar het moeras:
Maar natuurlijk ... Politieke-correctheid: een virulente vorm van kanker. En dat ...
... geldt op alle mogelijk terreinen. Wat Akyol kan opschrijven, omdat ze als verkankerd vastzitten aan het etnische-voorkeurracisme, en er nauwelijks ander aanbod is om met Akyol te concurreren. Over de kwaliteiten van die Akyol kan deze redactie niet oordelen, maar het werkvermoeden is dat "middelmatig" aan de positieve kant zal zitten. En daar is de uitslag van de Volkskrant Kunstprijs. En, zoals verwacht, heeft de juiste man gewonnen (de Volkskrant, 06-03-2020): De Turk. Waarbij de bekendmaking ook plaats vindt op de juiste plaats: niet in het kunstkatern, maar op de redactie- en opiniepagina's. Over de BBC (de Volkskrant, 12-03-2020, door Floortje Smit):
Gore leugens. En we hebben er helemaal genoeg van: die die BBC is Ku Klux Klan-racistisch:
En die Vinette Robinson is helemaal niet 'van kleur' want het is een mens dus voornamelijke bestaande uit koolstof, waterstof en zuurstof. En sociaal is het een gore negerin à la Harriet Duurvoort. Als we een morgen een Black-and-White Minstrel Show zouden neerzetten, zouden we dezelfde soort taal te verduren krijgen. En erger. En deze smerigheid is endemisch in de Angelsaksische wereld
En dat gaat in Nederland ook gebeuren als de Volkskrant haar zin krijgt, want de leugens zijn van een oneindige smerigheid:
Een gore leugen: het reizen was oneindig duur in die tijden, zelfs tussen steden.
Een gore leugen: Dickens noemde die kleur niet omdat deze volkomen vanzelfsprekend was. Er bestond niets anders. Niet-blanken waren zeldzamer dan olifanten. De coronacrisis heeft al vele vruchten opgeleverd. Hier is er nog eentje (de Volkskrant.,09-05-2020, door Alex Burghoorn):
Verscheidene keren was het geluid te horen dat bij het bespreken van de coronacrisis vooral het geluid van de mensen uit de kunsten kon helpen. Nou, nee dus. De mensen in de kunsten zijn bijna nog globalistischer dan de nomadengroepen die het globalisme vanuit het Midden-Oosten naar Nederland hebben gebracht en een Oude Testament hebben. En het globalisme is de oorzaak van de pandemie. Door het vrije en onbeperkte rondreizen. Zelfs lang nadat het gevaar al duidelijk was. Omdat globalisme ging boven alles. Mede dankzij dit soort kunstlieden. Daar is de naam "Mondriaan' weer ... (de Volkskrant., 26-05-2020, column door Daniela Hooghiemstra, journalist en historicus):
Oftwel: de waardes van kunst zijn vervangen door de waardes van het multiculturalisme. Door de waardes van "De Gelijkheid der Culturen". Door de waardes van "En als ze in de praktijk niet gelijk blijken te zijn vanwege sociale, culturele of genetische hindernissen, dan gaan wij ze wel even gelijk maken". Door de waardes van het cultuurmarxisme . Het volgende slachtoffer van het kunstracisme: het Rijksmuseum: Met ... (de Volkskrant., 03-07-2020, door Wieteke van Zeil):
Enzovoort. De Nederlandse geschiedenis is de Nederlandse slavernij-geschiedenis. Politiek-incorrect cabaret van Theo Maassen ... drie sterren. Politiek-correcte rotzooi onder het mom van cabaret (de Volkskrant, 31-08-2020): Vier sterren (want ook Joods, hè ... Zwart, moslim, iedere andere kleur: plus één ster). De kunstsector lijkt de plaats te zijn waar de gekte nu het hevigst is, in dat ze nu elkaar "cancellen" - eerst het kunst-aspect (telegraaf.nl, 05-10-2020, ):
En dan het politieke aspect:
Conclusie: de kwaliteit van de kunst is totaal ondergeschikt gemaakt aan het ras van de uitvoerders. Oftewel : de kunst is ondergeschikt gemaakt aan ras. Oftewel: dit is Hitler-kunst. Dit is Arno Breker-kunst: Oftewel:
In alle landen! De zwaarste gevallen in dit gesticht liggen in de gang genaamd "Amerika" (de Volkskrant, 06-10-2020, door Zoë Spaaij):
Vrouw, Joods. Eén van de dodelijke combinaties voor rabiate politiek-correctheid. Daaraan gaat alleen elektroshock of lobotomie helpen.
Maar is dus een zaak van haai bijt haai aan het worden.
De uitspraken van een gestoorde.
Nee, dus: ze gaan nu niet naar het museum en ze gaan dan niet naar het museum. In 2043 is er vast wel iets gebeurd waardoor of de gekleurden of heel Amerika in geweld losbarsten.
De politieke-correctheid: eisen, dictaten. Ideologen. Oude Testament. Wat er aan de ene kant bij komt, moet er aan de andere weer af. Natuurlijk (de Volkskrant., 30-10-2020, door Zoë Spaaij):
Diversiteit erbij, kunst eraf. Cabaretiers ... Die al gehad? De zoekopdracht zegt "Nee". Vreemd. In de lijst genaamd PC club komen er behoorlijk wat voor, en allemaal even rabiaat extreemlinks. Er zijn wel wat minder rabiate gevallen maar die doen standaard dan weinig of niets aan politiek en maatschappij, en als je ze in een praatprogramma tegen het lijf loopt is het toch weer allemaal PC wat de klok slaat. En in Amerika geldt dat allemaal in veelvoud, werd weer eens aan herinnerd (de Volkskrant., 03-11-2020, door Joris Henquet):
In Nederland is 'de juiste toon' het haten op Wilders, Baudet, gewone blanke Nederlanders enzovoort, en in Amerika is dat het haten op gewone blanke Amerikanen, en natuurlijk:
Gunst ... Kon dat nog? Kennelijk, want de Volkskrant geeft wat voorbeelden:
Voor de vorm, het is vandaag verkiezingsdag in Amerika, wordt ook nog Biden genoemd:
Het thema is dus al sneu, net als ...
... het resultaat natuurlijk als het doelwit een ideologische vriend is ... Net als in Nederland natuurlijk. Ooit een satire gezien op bijvoorbeeld iemand als Job Cohen? Terwijl dat toch uiterst simpel en voor de hand liggend is: En wat dacht u van een scène samen Lodewijk Asscher als het "Joodse Raad"-duo Asscher & Cohen, dat de deportatie organiseert van gewone blanke Nederlanders naar Siberië, in goederenwagons. Zodat de woningen vrijkomen om Arabische asielzoekers in te huisvesten ... En er wordt onbezorgd gerapporteerd over het feit (de Volkskran., 03-12-2020, door Anna van Leeuwen):
... dat de kunst "kunst" heeft vervangen door "diversiteit". De Angelsaksische wereld is volstrekt gestoord. Helemaal nul komma niets is langsgekomen over de inhoud die Omroep Zwart wil gaan bieden. Ze hebben geen inhoud te bieden. Het enige dat ze te bieden hebben, is haat. Pure gewone blanke Nederlanderhaat. Iets dat natuurlijk een keihard gat brandt in de zwarte zielen van de zwarte racisten en blanke linksfascisten van het "De Gelijkheid der Culturen" is het zwarte presteren op het vlak van de klassieke muziek. Het is moeilijk te ontkennen dat dit zwarte gat er is, en waardoor het zwarte gat er is: zwarten zijn niet studieus en kunnen niet samenwerken - in grotere groepen functioneren. Dus moet je ondanks dat je weet dat er maar één probleem is: het zwarte onderpresteren, net doen alsof het aan iets anders ligt: ze worden niet genoeg uitgekozen. Het is blank racisme. En dat gaat de Volkskrant uitgebreid betogen, inclusief monumentale illustraties (de Volkskrant, 11-12-2020): Rechtsonder: archetypisch voorbeeld van mensensoort die liever gaat basketballen met zijn matties, dan stilzitten in schoolbanken (let op hoe ze ook altijd in die schoolbanken hangen ... Je zal ze nooit zien zitten). En die kop, hè ... Kan je het nog racistischer maken ... ? Ja hoor: En denk niet dat ze eigenlijk niet weten hoe racistisch ze bezig zijn (de Volkskrant, 11-12-2020, door Alex Burghoorn en Merlijn Kerkhof ):
Oftewel: het gaat helemaal niet over "diversiteit" of "te veel witte mensen". Of over toegankelijkheid. Of over discriminatie. Of over xenofobie. Dit gaat maar over één enkel ding:
Dit is allemaal:
Met deze woorden:
Allemaal het meest gore antiblanke en pro-zwarte racisme. Met als keerzijde van de medaille dat de doodenkele uitzonderingen tot de maat der dingen wordt verheven:
Illustratie: Met
Hoeveel racistischer wilt u het hebben ... Als Thierry Baudet zoiets zegt, wordt hij jarenlang uitgemaakt voor "ANTISEMIET!!!"
Illustratie: Daar is dus uitleg bij nodig:
Ze durven het allemaal zomaar op te schrijven. Het is regelrecht nazi-onderzoek naar bloedlijn van Joden, maar dan wat aangepast aan de tijden. Het is allemaal:
Het is allemaal:
Nog een:
Illustratie: Het is allemaal:
Het is allemaal:
Nu zou er op dit punt een wedstrijd georganiseerd kunnen worden over welke van de losse uitspraken verwoord hier in de Volkskrant het meest racistisch en het meest weerzinwekkend is. Iets als ... :
... komt daar zeker voor in aanmerking, net als ...
... , of ... :
Maar wat deze redactie beschouwt als de kampioen in deze competitie komt, de Volkskrant zegt het zelf al, ...:
... uit de Angelsaksische wereld. En daarvan dan weer de meest "zwarte" en weerzinwekkende kern:
Hoe.Is.Het.Mogelijk ... Hoe veel openlijker en explicieter kan je je racisme belijden ... Hier staat regelrecht en zonder verdunning:
Nogmaals: Hoe.Is.Het.Mogelijk ... Hier staat:
Onverdund. Wat een paar dagen later nog eens onderstreept werd (de Volkskrant, 14-12-2020, ingezonden brief van Theo Maassen, Eindhoven):
In culturen met veel eergevoel zoals de Japanse maakt men zichzelf van kant. Na zo'n grote en openbare afgang. Als men bij de Volkskrant ook maar een greintje eergevoel bezat, staken ze zelf hun gebouw in de brand. Maar bij de Volkskrant heerst geen cultuur met ook maar enig eergevoel. Anders zouden ze dit ook niet publiceren. Bij de Volkskrant is een cultuur dominant die Testamenten vol waanzin neerpent en overstroomt van de geestelijke storingen. Het laatste dat je daar vindt, net als bij bedelaars en oplichters, is eergevoel. En in Nederland heeft de kunst ook weer een mooie diversiteitsprijs uitgereikt - dus meteen maar pront in het eerste katern (de Volkskrant, 16-12-2020): En het lijkt indo, maar is ... (de Volkskrant, 16-12-2020, door Mirjam van Hengel):
... een "neger omdat het moet". U geloofde die term "diversiteit" uit de mond van dit soort gajes ... Hier is de werkelijkheid (de Volkskrant., 04-01-2021, door Peter de Waard):
Oftewel: hij was de beeldhouwer gewaardeerd door gewone Nederlanders, maar geminacht door het gajes. Hij was veel te divers ...
... voor het autonome kunstkutvolk.
Om de pindakaasvloer van Wim T. Schippers niet te vergeten ... Kortom de situatie zoals bekend van Paul Verhoeven (het land uitgejaagd door de filmkritiek onder leiding van gelukkig wijlen Jan Blokker ), en dit nog bekendere geval:
Waarom gaat er eigenlijk nog geld naar dit gajes, dat zwart krulhaar en dikke lippen prefereert boven kwaliteit ... Nog een censuur-geval ("de Volkskrant 16-04-2021, door Patrick van IJzendoorn)
De ergste vorm van censuur: het ontnemen van de broodwinning. Maarrrr ... Er beginnen zich toch wat kunststemmetjes te roeren, want wat natuurlijk allang verdwenen is, is de kunstvrijheid. Een getinte of donkere huidskleur zult gij hebben ... Nepkunst geen bezwaar! Constateert een durfal (de Volkskrant., 06-05-2021, door Joris Roelofs, klarinettist, componist, docent Conservatorium Amsterdam en werkt aan een dissertatie over vrijheid en improvisatie bij Hannah Arendt en Friedrich Nietzsche):
Mounir Samuel: iets dat razendsnel gedeporteerd moet worden naar het Midden-Oosten waar het vandaan komt (Egypte, toen het nog vrouw was).
Te laat, het heeft al een stem in Nederland. De stem van de barbarij.
Collaboratie niveau NSB en Mussert. Vrouwtje, zoals gewoonlijk. Die hebben fantasieën over seks met sheiks met kromzwaarden en woest baarden.
Het uiteindelijke doel is pluche baantjes voor de gekleurde barbaren.
Het uiteindelijke doel is pluche baantjes voor de gekleurde barbaren waarvan het voetvolk niets met een Nederlandse cultuurinstelling te maken wil hebben.
Het uiteindelijke doel is pluche baantjes voor de gekleurde barbaren waarvan het voetvolk niets met een Nederlandse cultuurinstelling te maken wil hebben.
Het uiteindelijke doel is pluche baantjes voor de gekleurde barbaren waarvan het voetvolk niets met een Nederlandse cultuurinstelling te maken wil hebben.
Het uiteindelijke doel is pluche baantjes voor de gekleurde barbaren waarvan het voetvolk niets met een Nederlandse cultuurinstelling te maken wil hebben.
Het uiteindelijke doel is pluche baantjes voor de gekleurde barbaren waarvan het voetvolk niets met een Nederlandse cultuurinstelling te maken wil hebben.
Het uiteindelijke doel is pluche baantjes voor de gekleurde barbaren waarvan het voetvolk niets met een Nederlandse cultuurinstelling te maken wil hebben.
Het uiteindelijke doel is pluche baantjes voor de gekleurde barbaren waarvan het voetvolk niets met een Nederlandse cultuurinstelling te maken wil hebben.
Die Samuel moet onmiddelijk het land uitgetrapt worden. Met vooraf de keuze: drie dagen lang de leuze ...
... reciteren, of drie dagen lang ieder uur een portie geselen. Ook de kunstman ruikt een rat:
Oftewel: die handreiking of code is religieuze en etnische terreur. Gevolgd meer tekst met dezelfde soort boodschap, en als slot een laatste waarschuwing:
Kan je het erger en afschrikwekkender maken ... ? Nog een bezorgde kunstenaar (de Volkskrant., 07-05-2021, door Nouchka van Brakel, Amsterdam):
Nu is het wachten op de stem van het linksfascisme. En daar is het al (de Volkskrant., 08-05-2021, door Diederik van Vleuten, Theatermaker, tekstschrijver, musicus, Driehuizen):
Jaahaaaa ... Want de bedreiging van de vrijheid van kunstuiting komt voor de volle 100 procent van Thierry Baudet! Meteen even de gedachte gecontroleerd "Is die Van Vleuten niet een vriendje van die terrorist Van Muiswinkel ... ?" En ja hoor ... Terug naar de klassiekertjes ... (de Volkskrant., 08-05-2021, door Onno Blom): Negerin ... Dus (de Volkskrant., 08-05-2021, door Onno Blom):
... , dus prijs. Genomineerd worden is ook al een prijs. Overigens is die kop een klassiekertje op een ander vlak. Hier is de rest van de onderkop:
Oftewel:
Maar natuurlijk. De tweede reactie van de Volkskrant op het verzet tegen de dictatuur van Big Brother (de Volkskrant., 10-05-2021, ingezonden brief van Arie Koelemij, Utrecht):
""Zwarte Dictaten is Verbinding Zoeken." "Oorlog is Vrede". Weer een gevalletje .. (de Volkskrant, 08-06-2021): ... "Is Neger, Is Prijs". Het cultuur- en landverraad kan ook directer (de Volkskrant, 22-06-2021): De promotie van de omvolking. En in de schilderkunst is, onder bezielend hoederschap van het Koninklijk Huis, ... (de Volkskrant, 15-07-2021): ... het Loffelijke Doel eindelijk bereikt: Eén neger, één, moslim, één westerse immigrant. En geen al dan niet gewone blanke Nederlander. ♫ Dát is het doel waarnaar wij streeee-ven! ♫ Wat deed herinneren aan een eerder geval deze week (de Volkskrant, 13-07-2021, door Joris Henquet):
Geschiedvervalsing. Iets dat equivalent is aan het wegretoucheren van in ongenade gevallen communisten. Oftewel: dit is het resultaat van terreur . Satire! En de Volkskrant is er blij mee! (de Volkskrant, 02-08-2021, door Herien Wensink):
Satire! Maar de Volkskrant is er blij mee. Dus dit bovenstaande kan het nooit geweest ziijn. Dat was dan ook satire. Van deze redactie. Dit is wat er stond:
Jahaaa, want die yoga-lui zijn Forum-stemmers ... Sunny en die Joods-verzet-fantaste Roxane zeggen het zelf ... Dus ... ... die o zo woke Herien krijgt er een heel nat broekje van ... Nog een heel woke iemand van de kunstredactie (de Volkskrant., 29-10-2021. Column - Kunst volgens Van Leeuwen door Anna van Leeuwen):
Oftewel: De inclusieve inhaalsag heeft weer keihard toegelsagen. Nu weet ieder mens (is: niet zombie) dat de Angelsaksische wereld een open gesticht is, en bovenstaande bericht er dan ook ook één uit een oneindige stroom dat alleen maar opvalt omdat er de naam van Picasso in valt. Een zombiewereld waartoe ook deze mevrouw behoort
Omdat er een fout was geslopen in het archief, moest er even gezocht worden op de naam van de mevrouw, en bleek ze de producent van veel meer van dit soort rotzooi, inclusief regelrecht blankenhaat-stukken . Aanvankelijk, na het eerste lezen van de column, wilden we zoiets schrijven als: "Waarom zou je je krant laten vullen door mensen (is: niet-zombies), als je het ook met domme dozen kan laten doen", maar toen kwam bovenstaande er tussen. En hoe ver deze mevrouw heen is, blijkt uit de volledige kop:
Die keerzijde niet zijnde dat je kwaliteit inruilt voor identiteit, maar ... :
Hoe dik kan de bord voor je kop zijn ... ??? Het ...
... is de aanwijzende definitie van window dressing. "Mamma, wat is window dressing?" "Window dressing, Marietje, is als ze een mooi kunstwerk weghalen en dat vervangen door een minder mooi kunstwerk alleen maar omdat dat minder mooie kunstwerk gemaakt is door een vrouwtje of een neger". Even twee stuks uit een genre waarin het wokisme al vele jaren weerzinwekkend is, uitsluitend en alleen omdat het twee op een dag is (de Volkskrant, 02-12-2021, tv-recensie, door Yasmina Aboutaleb):
En (de Volkskrant, 02-12-2021, door Kevin Toma):
"Geen neger of moslim, geen geld". Zoals al zo vaak gezegd: het gaat van krankzinnig naar nog krankzinniger (de Volkskrant, 04-01-2022): De 'blik uit het 'Zuiden' ' (= Zuid-Afrika): plundering, verkrachting, moord . Nog niet gehad, toch? Opera (de Volkskrant, 03-03-2022, door Jenny Camilleri):
Spoken word, Black Achievement Month, Keti Koti. Opera voor negertjes. Maar waar blijven de biddertjes? Overigens zie je in de echte opera maar één neger, en dat is wanneer ze Die Zauberflöte hebben. En die neger zit niet in de zaal, maar staat op het podium ... Het trouwens de vraag hoe lang nog, want het is min of meer de schurk in het verhaal ... Kunst ... Dat was iets van vroeger en voor beschaafden oftewel blanken. Heden ten dage vieren we het barbarisme van de gekleurden in de gebouwen en instellingen die vroeger aan kunst gewijd waren (de Volkskrant, 15-03-2022, door Karolien Knols):
Oftewel:
En:
Oftewel:
En:
Oftewel:
En:
Oftewel:
En:
Oftewel:
En daar is "grote vraag" naar. Kijk maar:
En nul procent daarvan komt van de barbaarse stammen: moslims en zwarten. Dus:
Dus binnenkort wordt de ene helft van het gebouw ingericht als moskee, en de andere als gospelkerk. En natuurlijk gaan we ondertussen door met ... (de Volkskrant., 16-03-2022, door Mark Moorman):
... alle prijzen naar de zwartjes ... Ze zijn tenslotte zo sneu ... Er was weer even wat tijd, en in het tweede katern kwamen weer zo'n heel veelzeggend kleinigheidje tegen (de Volkskrant, 11-04-2022): Politiek-correct prietpraatmannetje Wim Helsen, met enige regelmaat te bewonderen in de politiek-correcte prietpraat programma's van de NPO. Vijf sterren. Wat deed herinneren aan de drukke tijden van niet al te lang terug (de Volkskrant, 01-04-2022): Helemaal niet politiek-correct cabaretier Hans Teeuwen: twee sterren. Ter herinnering (de Volkskrant, 01-04-2022): Net iets minder niet-politiek-correct cabaretier Theo Maassen: drie sterren. En wat kwamen we tegen tijdens deze speurtocht ... (Volkskrant.nl, 29-06-2020, de Volkskrant, 30-06-2020, door Gidi Heesakkers):
Een openlijke bekentenis. En met de Informatieregels en de Russell-transformatie : De hele Volkskrant-redactie (minus Martin Sommer en Peter de Waard) minimaal 20 jaar naar het werkkamp, en een selectie naar het executieplatform. De details:
Dat wil zeggen: grappen die gevoelig liggen bij de terroristen van de politieke-correctheid.
.. , door de terroristen van de politieke-correctheid. Kijk maar:
Een uitermate grappig commentaar op de totale hysterie van de "RACISME!!!"-beweging. De Volkskrant is van de totale hysterie van de "RACISME!!!"-beweging. Dus, ergo, q.e.d.: de Volkskrant vindt dit niet grappig:
De afkeer druipt er in onbegrensde hoeveelheden van af. Maar natuurlijk doet de Volkskrant dit niet in haar eentje:
... die de draak stak op het gehaat van de linksterroristen op "de witte man", ...
.. , en waar niets ambigu aan was, behalve dan de ambiguïteit in het politiek-correcte terrorisme tussen hun ideologietjes en de werkelijkheid.
..., en polariserend omdat er dingen gezegd werden die tegen de ideologietjes van de politiek-correcte terroristen ingaan ...
Niets ambigu aan. Gewoon een sneer naar het politiek-correcte terrorisme.
Een leugen. De "recensenten" zijn allemaal tegen:
Overduidelijke afkeer. "POPULISME!!!", staat daar met andere woorden.
Wat is meteen duidelijk is.
Met de vraag: "Hoe kan je zo iets afschuwelijks leuk vinden?" En wat wel leuk is ... ?
Wat een aardig toeval, hè ... En er was er nog eentje, echt wel leuke cabaretier, dat is:
Dit alles lag ingebed in eindeloos veel prietpraat, maar ook deze ontboezeming was nog wel aardig:
Een eindeloze reeks van uitvindingen en ontdekkingen gedaan door de blanke Europese man en lieden daarvan afstammend. Het rijtje "Wat niet?" is eindeloos veel korter. Tja, en dat is voor het politiek-correcte terrorisme ...
... natuurlijke uitermate confronterend. Want het is een reeks feiten. Die je niet kan tegenspreken. Dus wat krijg je dan, als je een reeks feiten voorgetoverd krijgt die je niet kan tegenspreken maar die tegen je ideologietjes ingaan? Dan ...
... voel je je daar onconfortabel bij. Het werkkamp is nog oneindig veel oncomfortabeler, vooral al je daar een jaar of twintig moet zitten. Dan ben je op dat platform nog beter af. Die onconfortabiliteit duurt maar een paar minuten ... Gidi gaat in ieder geval ook in die rij ... Elders bij de Volkskrant voelden zich nog één of twee mensen ongemakkelijk. Want in de krant verscheen dit (de Volkskrant, 30-06-2020): Hééééjjjjj ... Die onthullende kop is weg ... Ja, daar voelden ze zich kennelijk erg ongemakkelijk over ... Die onthullende kop. Die kop van "Wij letten bij het cabaret niet meer op leukheid maar op politieke-correctheid". Maar ervoor in de plaats begaan ze en andere vorm van erkenning van hun terrorisme. Want wie zien we daar uitgebeeld? Wim Helsen? Nou, nee, zie boven. Maar sowieso: mensen zouden niet herkennen wie dat was. Daniel Arends (wie is dat eigenlijk?)? Nou ook nee, want bij controle op het internet blijkt dat een Indonesiër te zijn. Mensen zouden zeggen: "Wie is die pinda?" Uitgebeeld links is Theo Maassen, in het midden Hans Teeuwen, en om het blad te vullen rechts er nog maar een Youp ("Grappen over de islam of moslims doe ik niet want te gevaarlijk") van 't Hek bijgepleurd. Dus niet de vijf van de vijf sterren cabaretier Wim Helsen, noch de vijf van de vijf sterren cabaretier Daniel Arends (we hebben het niet eens opgezocht want gekleurden krijgen sowieso vijf van de vijf kunststerren in de hele "de media"). En wel de slechts drie van de vijf sterren cabaretier Thoe Maassen, en de twee van de vijf sterren cabaretier Hans Teeuwen. Waarmee de Volkskrant zegt, in beeldtaal: "Wij doen dit allemaal willens en wetens, en zijn dus puur kwaadaardige cultuur- en landverraders, die alle straffen die we toebedeeld krijgen verdienen". Waarvan akte. ... Latere aanvulling: zie ook het gebeuren rond de theatervoorstelling Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus, van Huub Stapel. Zuinige recensies in alle "de media", en een paar jaar lang uitverkochte zalen. En de minder dan zuinige behandeling van Gerard Cox, met name de hetze gevoerd door de berberheks N. Ezzeroili in de Volkskrant. Een voorbeeldje van hoe het werkt (de Volkskrant, 14-04-2022, door Floortje Smit):
Oftewel: de algemene wokistische terreur door barbaren die niet willen horen dat ze barbaren zijn. Het specifieke geval:
Maar natuurlijk. Je maakt een komedie, dus alles wat je uitbeeldt moet volkomen duidelijk zijn. Armoewijk? De Bijlmer! Natuurlijk want hebbende veruit het meest de reputatie en de werkelijkheid is dan, voor een film in het algemeen en een komedie in het bijzonder, totaal irrelevant. Maar ja, het betreft allochtonen, hè ...
Waarop je als mens die lieden je kont toekeert en je broek laar zakken. Maar de wokistische zombies hebben de macht in de media en de kunstzinnige kringen:
En durf je die film dan te noemen:
Oftewel: "De nikkers", "De bomgordelaars", enzovoort ... Allemaal openbare tuchtiging met stokken en zwepen en dergelijke. En de o zo verrassende winnaar van de Libris Literatuur Prijs van 2022 is ... (de Volkskrant, 28-05-2022): ... : Het Androgientje. Vervolg van het "cabaret"-thema (de Volkskrant, 07-06-2022): Een nietsig cabaretiertje niveau "Nooooit van gehoord" (na 8:34 min.). Maar dus met ... (de Volkskrant, 07-06-2022, door Joris Henquet): ... vier van de vijf sterren. Gunst, we hebben wat groots gemist ...(de Volkskrant, 08-06-2022, door Roelof ten Napel, schrijver en dichter en essayist. Hij won het C.C.S. Crone-Stipendium):
Verbijsterend! Dat we op deze redactie deze hoogstbelangrijke auteur hebben gemist! Mogelijk is haar vermelding in het NOS Journaal gemist, en doet zich het gebrek aan leeskring van deze redactie zich gelden. En dat is des te navranter ... (wikipedia.org, opgeslagen 08-06-2022, ):
... omdat haar boodschap tegelijkertijd zo uniek en urgent is! Want wanneer horen we nu over het leed dat de zwarte bevolking, die naar Nederland gedeporteerd is en daar gedwongen moet werken onder de meest erbarmelijke omstandigheden ... En dan krijgt zo iemand eindelijk eens een prijsje ...
... horen we er nog steeds niets over. Nogmaals bewijzend: Nederland is een land van het zwartste racisme, waarvan de daders er eigenlijk uit afgevoerd zouden moeten worden ... We waren te snel met die cabaret-sneuneus, want drie dagen later ... (de Volkskrant, 10-06-2022): Want daar is één van de wokistische lievelingetjes, met grote regelmaat rondwarend bij de publieke omroep. Met natuurlijk (de Volkskrant, 10-06-2022, door Gidi Heesakkers):
... vier van de vijf sterren. Een paar dagen later (de Volkskrant, 13-06-2022): Het is zo simpel, tegenwoordig: vrouw + exotische naam = PRIJS!!! En een paar dagen later (de Volkskrant, 16-06-2022): Het is zo simpel tegenwoordig: de beste toneelvoorstelling is de neger-toneelvoorstelling. Dat het kunstenaarshoofd wat betreft de groene bloei van rationaliteit en gezond verstand de meest dorre en barre woestijn is, is iets waar ze bij gelegenheid zelfs zelf vrolijk kond van doen. Dat je zulk soort figuren een plaats geeft op de opinie-pagina's van je publicatievod is zelfs voor een publicatievod toch wel behoorlijk kras. Ter bevordering van de begrijpelijkheid van het verband der dingen, moeten we dus om te beginnen een beetje met de volgorde spelen. Maar eerst even de plaatsbepaling ... (hoe zat dat ook al weer in het drama: eenheid van plaats, tijd, en ...) (de Volkskrant., 17-06-2022, column door Christine Otten, schrijver en theatermaker):
... , wat staat voor ... :
Oftewel: "Ik ben een parasiet die het er geweldig van neemt op kosten van mijn werkende medeburgers." "En om dat voor mezelf te verantwoorden, ...
... , doe ik net of dat allemaal een heel zwaar leven is." "En om dat hartstikke zware leven wat te verlichten ...
... wissel ik het leven met zwaarwichtige maatschappelijke projecten af met welverdiende reisjes naar zonnige vakantielanden." Iemand nog peultjes ... Maar niet te gretig opscheppen, want we krijgen nog wat gerechten:
Jaahaaaa, en dat is heel wat anders dan in het koude, kille Nederland. Er wonen ook ...
... de meest prachtige mensen in ...
... de meest zorgzame sociale omgevingen, waar het dan ook ...
... een rijk toeven is. En bij zo veel welzijn ...
... bloeien de menselijke banden natuurlijk als vanzelfsprekend. En gaan, op een wat hoger niveau, vanzelf ook ...
... de wetenschappen groeien. Kortom, het leven aldaar is als ...
... , maar dan natuurlijk zonder de antarctisch kilte van dat sociaal ijskoude Nederland. De conclusie is dan ook van een volkomen vanzelfsprekendheid:
En dat kan je ook zo makkelijk onderbouwen:
Nou ja, het is glashelder: Marokko, maar heel Noord-Afrika, de rest van Afrika., het Midden-Oosten en de rest van de niet-westerse wereld verkeert op het hetzelfde niveau van sociaal-maatschappelijk functioneren als Europa en Nederland, met daarbovenop de enorme bonus van ontzettend veel betere sociaal-psychologische verhoudingen:
..., want vergelijk dit met Nederland:
..., en je komt volautomatisch bij de enkelvoudige conclusie waarin je dat in je slotzin allemaal samenvat:
Wat de Volkskrant dan prompt tot het motto van het geheel maakt:
Waarna je urenlang nodig hebt om van weer nieuwe niveaus van verbijstering bij te komen. Want, het verbijsterende is dat de werkelijkheid er ook doodgewoon tussendoor staat:
En weet daar maar eens een passend slot bij te verzinnen ... En zo laat de kunstwereld ook in woorden nog eens nadrukkelijk zien: de islamitische wereld is een voorbeeld voor ons allen. En omdat je op één been niet kan lopen, hier nog wat zwarte kunst (pun intended) (de Volkskrant, 17-06-2022): Culturele toeëigening van het zuiverste water ... Je zou eens moeten proberen om Paul Robeson door een blanke acteur te laten spelen ... En (de Volkskrant, 17-06-2022): Zwart, zwart, zwart, zwart, Zwart, zwart, zwart. Zwart, zwart, zwart, zwart, Zwart, zwart, zwart. In de vierkwartsmaat, hè ... P.S. Bij het nalopen van het papier viel een half oog op de tekst van dat Marie Antoinette-stuk. Dat had nog een extraatje (de Volkskrant, 17-06-2022, door Sarah van Binsbergen):
Nou ... 'Wij' vinden helemaal nul komma niets acceptabel, want naast Paul Robeson en vrolijke zang en dans-koortjes in art deco-kostuums, is het vertolken door blanken van, zeg, Harry Belafonte, Michael Jackson, Martin Luther King en nog een anderhalf miljard meelopers van de mensheid met een dusdanig te veel aan pigment dat ze in noordelijke dreven een acuut vitamine D-tekort oplopen (pfff... ) dusdanig inacceptabel dat voor het leven van de vertolkers gevreesd moet worden. En weet u waarom dat is ... ? Dat het vertolken van Marie-Antoinette door een zwarte hartstikke bon ton is en het vertolken van Paul Robeson door Ernst Daniël Smid een halsmisdaad ... ??? Omdat iedereen weet dat blanken redelijk beschaafde mensen zijn (min of meer), en zwarten sneue en zielige niet-mee-kunnen-komertjes . En de volgende dag (Volkskrant.nl, 18-06-2022): En zeg eens dat dit niet volkomen gestoord is ... Neger-neger-negert krijgt negerprijs ... Toen was er zowaar een pauze of deze redactie heeft niet goed opgelet. Maar toen was er weer ... (de Volkskrant, 29-06-2022): .. een echte kunstneger. Waarna de beurt weer was ... (de Volkskrant, 02-07-2022): ... aan de moslims (de Volkskrant, 02-07-2022, door Lotte Jensen):
Een flutding:
Maar desondanks natuurlijk ...
... vier van de vijf sterren. Nouw seg ... (de Volkskrant, 08-08-2022): De Volkskrant, 08-08-2022, door Sarah van Binsbergen:
Su seggu ut selluf ... De volgende reeds voorspelde fase (de Volkskrant, 22-09-2022): ♫ Moriaantje, zo zwart als roet ... ♫ De hierop volgende voorspelbare fase: geen "witten" meer, want dat is "wit privilege". Overigens: de negertjes doen wel uitvoerig aan cultural appropriation, maar het zijn negertjes dus dan mag het. Noot (de Volkskrant, 22-09-2022, door Anna van Leeuwen):
En daarvan waren er dus welgeteld een fraaie 377,33 (repetent) negertjes. Noot nummer twee:
Noot nummer drie, tevens verheldering van noot nummer twee:
Oftewel: kunst en kunstprijzen hebben als doel om de negertjes zich minder minderwaardig te laten voelen. "Helder", zoals Margiet van der Linden sprak richting Zwarte Piet-trapper Akwasi toen deze uitlegde dat hij als zwarte het recht had om Zwarte Piet te trappen. Er waren ook blanke kandidaten:
... maar die zijn dus niet minderwaardig en hoeven dus niet getroost te worden. Noot nummer vier, in vervolg op noot nummer één: het schoot deze redactie te binnen dat er nog ergens een geheel onafhankelijke en uiterst betrouwbare meting lag van de daadwerkelijke numerieke verhouding tussen blanke en negroïde kunstbeoefening (de Volkskrant, 02-12-2020): De Grote Sigmund Portret Wedstrijd, open voor iedereen, met als prijswinnaars (de Volkskrant, 02-12-2020, door Anne Oevermans):
Dus die verhouding blanken-negertjes lag minstens op 6-0, maar met dit gegeven erbij ... :
... mag je er veilig van uitgaan dat die verhouding minstens 200-0 is, want als er ook maar één negertje bij had gezeten ... Overigens meent deze redactie zich meerdere van dit soort amateurkunst gebeuren te herinneren, en dat ze allemaal even blank waren als de Ku Klux Klan. Het lijkt niet alleen erger te worden, het wordt erger (de Volkskrant, 28-09-2022): NEGERTJIEIEIE!!! Gekozen om het Boekenweekgeschnk te schrijven. Zijn expertise ... (de Volkskrant, 28-09-2022, door Gijs Beukers):
Waarom werd dát boek (de rest was dus niks) genomineerd voor die prijzen:
Een NEGERTJIEIEIEIES!!!-verhaal. Resultaat:
Tja, "ik" zou ook moet huilen als ik me onthuld werd dat ik zo sneu was. Maar dat wist hij eigenlijk al:
Verrek ... Dat hebben moslims nou ook als ze proberen Nederlanders die geen islamitische roots hebben te interesseren in de wederwaardigheden van de profeet Mohammed. Het móét dus wel aan die Nederlanders liggen. En dan ga je ze ook nog vertellen ...
... dat ze kolonialen en slavenhouders zijn. Gunst ... Dat valt inderdaad alleen goed bij prijsuitdelers, en diverse leden van de Tante Betje-lees- en breiclub. En de Volkskrant, natuurlijk. Twee dagen later (de Volkskrant, 30-09-2022): HOERA!!! Nog een jaarlijks gebeuren! De Volkskrant Beeldende NEGERTJIES Prijs. Lekker groot uitgepakt: De Volkskrant, 30-09-2022, door Bart Dirks, Karolien Knols, Anna van Leeuwen en Janna Reinsma):
Met nog wat blanke vulling. Herinnert u zich déze nog ... (de Volkskrant, 10-06-2022): Want daar is één van de wokistische lievelingetjes, met grote regelmaat rondwarend bij de publieke omroep. Met natuurlijk (de Volkskrant, 10-06-2022, door Gidi Heesakkers):
... vier van de vijf sterren. En hier is de andere kant van De Grote Kunst-Waterscheiding (de Volkskrant, 04-10-2022): Met (de Volkskrant, 04-10-2022, door Gidi Heesakkers):
Wat een toeval, hè ... Dat je die Pieter Derks ook altijd bij de NPO ziet ... En, gelooft het niet, hè ... Een week na het Volkskrant Beeldende Negertjes Prijs festival ... (de Volkskrant, 06-10-2022): ... : het Volkskrant Filmende Negertjes Prijs festival (de Volkskrant, 06-10-2022, door Berend Jan Bockting):
Zoals verplicht was er ook weer wat Nederlandse vulling. En omdat je op één been niet kan lopen, van dezelfde dag (de Volkskrant, 06-10-2022): Twee lui waarvan gelogen wordt dat het Vlamingen zijn (en filmmaker) terwijl als je met die foto de wereld rondgaat iedereen onmiddellijk roept "Dat zijn Arabieren". Of moslims. Of IS'ers. En ook al meerdere keren in de Allochtonenkrant hebben gefigureerd. En omdat je kennelijk ook op twee benen niet kan lopen, van dezelfde dag (de Volkskrant, 06-10-2022): Met (de Volkskrant, 06-10-2022, door Ela Çolak):
Zou een aparte Allochtonenkrant voor allochtonen niet een aardig idee zijn ... Of een hele Allochtonen-enclave ... Oh nee, die is er al ... Dat heet "De derde wereld", een nauw verhuld eufemisme voor "De Barbarij". Daar moeten we vooral veel meer, meer, meer in Nederland hebben ... Eentje andersom, die van negrofilie komt. Met dit commentaar dat ook hier geldt: Elke keer wil je er mee ophouden, en elke keer weten ze weer iets nog smerigers te brengen (de Volkskrant, 12-10-2022): En wat is de opmerkelijke gelegenheid? ... (de Volkskrant, 12-10-2022, door Ianthe Sahadat):
Een negerinnetje dat kan lezen en schrijven. En dat is zo opmerkelijk ...
... vanwege dat zwart-zijn, dat ze ...
... van hand tot hand gaat, vanwege ...
... één en slechts één ding: dat zwart-zijn. En kunnen lezen en schrijven. En dat pad heeft o zo zichtbaar haar sporen nagelaten. Hoezo, onuitstaanbaar volgevreten arrogante rotkop ... De volgende aflevering uit het cabaret-feuilleton. Want we hadden 'm al gemist toen de naam Pieter Derks viel. Uit dezelfde omgeving (DWDD en andere linkse terreur onder het motto "humor") (de Volkskrant, 28-11-2022, door Gidi Heesakkers):
Met natuurlijk ...
... vier sterren, en ... (de Volkskrant, 28-11-2022): ... een hele pagina. Het heeft al een week of twee in de media gerommeld: het Leidse Cabaretfestival gaat dit jaar niet door. Wegens "te weinig talent". De Volkskrant wijdt nu een hele pagina aan een "analyse" van de oorzaken (de Volkskrant, 09-01-2023, door Joris Henquet):
Met slechjts één hint naar de ware oorzaak:
Die bij de Volkskrant onmiddellijk de censuurlampen doet gaan branden:
Heel hete brei, dus. De tijdgeest ... WOKISME!!!!! Zal je bedoelen ... Iemand anders heeft het ook "gezien" ... (elsevier.nl, 03-01-2023, column door Constanteyn Roelofs, historicus, ):
Zum kotzen, al die "leuke" mensen ... Het is allemaal inmiddels zo goor en weerzinwekkend geworden, dat zelfs de Volkskrant zich er niet helemaal gemakkelijk meer bij voelt (de Volkskrant, 01-02-2023): En in de tekst ... (de Volkskrant, 01-02-2023, door Anna van Leeuwen):
... lees je open en bloot het meest gore racisme. Twee dagen later (de Volkskrant, 03-02-2023, door Paul Onkenhout):
Nou, dat weten we zo wel, maar voor de allerzekerste zekerheid voegt de Volkskrant er ook nog dit bij (de Volkskrant, 01-02-2023): Het archetype van wat GeenStijl "een pittig kapsel" heeft gedoopt. Dus:
Oftewel: "Ik ben een volbloed linksfascist", die eigenlijk gewoon gevaarlijk is. Natuurlijk gaat dat gepaard met andere ernstige afwijkingen:
Waar dan weer dit bij hoort:
Het lijden aan depressies, want dat is natuurlijk gewoon een ander aspect van dat 'Woede en onbegrip' . En als je goed kijkt, kan je dat allemaal best wel aflezen uit die illustratie. De verbittering. De gelijkenis met Claudia de Breij. Eigenlijk is dat kapsel niet eens zo heel erg pittig ... Het is gewoon die kop die aan die uitdrukking deed denken. De Volkskrant legt nog één keer uit hoe het zit met humor ... (de Volkskrant., 09-02-2023, door Mark Moorman):
... : politiek-correcte humor is leuk, niet-politiek-correcte humor is niet leuk. Geen wonder dat het Leids Cabatetfestival niet doorging wegens gebrek aan talent. Een volkomen onnodige bevestiging van wat iedereen al weet die ooit eens in een museum of andere "hogere" cultuuruiting is geweest, van de politiek-incorrecte zwarte columniste van De Telegraaf (Telegraaf.nl, 22-04-2023, column door Assita Kanko, ):
Actueel: een NPO-programma over Vermeer: de helft van de Vermeer-deskundigen is neger. Bij de volgende was het ernstig twijfelen: nemen we het hele stuk mee of alleen de hoogtepunten? Het laaste toch maar (elsevier.nl, 25-04-2023, door Gerry van der List, ):
Wat leidde tot eigenlijk best wel sensationele tussenkop:
Sensationeel, want er zijn mensen voor minder gelyncht in "de media" (dat 'lijken' staat daar ongetwijfeld uitsluitend en alleen om die reden - de zaak is op dat punt al volledig dichtgetimmerd). En Van der List laat ook zien dat de rot tot op de stam zit:
En dat doen ze dus ook het de stem van het volk in de vorm van Ongehoord Nederland, en zouden ze dolgraag doen met de strem van het volk bij de verkiezingen, maar dat kunnen ze niet omdat dan hun propagandatrucje van "democratie" niet langer werkt. Stem maar eens op de BBB, en je krijgt onmiddellijk te horen dat je oud en dom bent. Precies hetzelfde als met alle "... des Vanderlands"-gebeuren: de elite beslist naar haar smaak en mening. En dan ineens is de koek op. En dat heet dan "revolutie". De documentaire White Balls on Walls over de politieke-correctheid van het Stedelijk Museum in Amsterdam is ingeslagen als een bom. Geen gewone bom, want na een gewone bom breekt er meteen een enorm gekrakeel uit over wiens schuld de bom is, en wat voor schade hij heeft aangericht. Deze bom had het niveau atoombom. Op een atoombom volgt alleen maar doodse stilte. Hier: van de kunstredactie van de Volkskrant. De film is van eind 2022, en voor de eerste bespreking ervan, genoteerd hierboven, moesten we al een paar maanden wachten. En daarna weer doodse stilte. Onderweg kwam ze nog een keer langs bij Max Pam, in dit opzicht een oude reactionair die hem natuurlijk prachtig vond, maar van de kunstredactie bleef het bij die ene reactie. Tot vandaag, dus. En hoe (de Volkskrant, 19-05-2023): En de boodschap is ook geen enkele twijfel over: we moeten maar wennen aan de terreur. Van het hoofd-kunstredactie zelf (de Volkskrant, 19-05-2023, door Rutger Pontzen):
Dat verhaal over die aanleiding moet je natuurlijk beschouwen als een uiting van moderne "nieuw, nieuw, nieuw"-kunst: het hoeft niets met de werkelijkheid te maken te hebben. De werkelijkheid? Dat is "oud, oud, oud". En dus waardeloos. Of op zijn minst toch minderwaardig. Hier wat van die minderwaardigheden:
Enzovoort. een paar alinea's over waar het artikel niet over gaat (ook kunst ... Literaire kunst). En dan komen we ter zake:
Later vernemen we mogelijk ooit nog iets of dat echt zo gegaan is, maar laten we er een zekere werkelijkheidswaarde aan toekennen. Uit de aanloop kan je al opmaken dat R. Pontzen "het er niet mee eens is". En daarna ook dat de mening van Dibbets geen voor hem verrassing was, zoals hij doet voorkomen:
Jahaaaaa, die verzamelaar Braun had geen kritiek op het Stedelijk ... Nee, hij pleegde een aanval op het Stedelijk. En dat niet alleen, hij had die kritiek niet in zijn eigen woonkamer, maar in de krant. Die Braun pleegde een waarachtige 'PUBLIEKE AANVAL!!!' op het Stedelijk. Onze Rutger was er zo verontwaardigd over, dat hij er maanden niet heeft over kunnen schrijven ... En dat terwijl die Braun ook zo glashelder en overduidelijk ...
... hartstikke ongelijk had. Natuurlijk hebben de huidskleur van de maker en of deze al dan niet een piemel heeft ALLES!!!! te maken met de kwaliteiten van zijn kunstwerk. Die kritiek van die Braun op het primaat van de huidskleur van de maker en 'of die wel of niet met een piemel is uitgerust' ...
... is dus ...
... geraas. Daar komt nog bij ...
... en die Meliani een een rasechte Marokkaanse regelrecht uit het Rifgebergte, dus iemand die je nooit en te nimmer mag tegensprken. Want net zoals in de kunst huidsklaeur oftewel afkomst en geslacht van groter belang zijn dan competentie en kwaliteit, is dat in de rest van de maatschappij natuurlijk net zo. Kunst is een spiegel van de maatschappij, tenslotte. En die Dibbets ...
... liet publiek weten dat hij het met die publieke aanval op een van een goede etnie en van het goede geslacht zijnd iemand eens was. En dat ...
... zonder een spoor van ironie. Laat R. Pontzen weten zonder een spoor van ironie.
... , gevolgd door een paar alinea's waarin namen zoals Cézanne, Rodin, enzovoort vallen, maar het Stedelijk doet het beter, met ...
..., maar dat ...
... en dus ...
En dat kan op luid applaus rekenen van mensen uit de globalstische, joodsistische en Joodse media, dus ...
En zoiets, de vervanging van competentie en kwalitiet door huidskleur en geslacht, is natuurlijk ...
En ...
En als dat gebeurt, zet je je beste argumenten in ...
... om het ongelijk van de keuze voor competentie en kwaliteit boven huidsklaur en geslacht aan te tonen. Zoals ook deze:
En deze
En deze:
En deze:
En deze:
En deze:
En deze:
Met welk laatste we eindelijk expliciet zijn aanbeland op het veld waar al deze overtuigingen van R. Pontzen op neerkomen: de religie.
Hoe zou dát nou komen ... En nog steeds was de liturgie niet ten einde. Maar waarachtig, bijna helemaal aan het einde, laat het kerkraam toch een glimmer van realiteitlicht toe:
Vertaald: het was rotzooi. Het was de rotzooi de archetypisch is zodra dit soort neigingen de kop opsteken. De macramé- en punnik-werkjes worden de hemel in geprezen als de maker een kleurtje heeft, net als de schilderijen bestaande uit een vierkante meter rauhfaser-behang, die deze redactie al vele decennia geleden eens ter ere van de hooggeprezen tentoonstelling La Grande Parade mocht bewonderen (opvallend detail: het enige wat deze redactie destijds wel vond deugen, waren wat werken van een hem totaal onbekend figuur genaamd Dibbets). Nou zou je zeggen, dat is 't 'm wel ... Dat dacht Martin Sommer, de enige niet-wereldvreemde eend in de Volkskrant-bijt, ook (de Volkskrant, 27-05-2023, column door Martin Sommer):
Een wat ongelukkige titel, maar titels komen meestal niet van de auteur. Dit is het werkelijke onderwerp:
En Sommer heeft dezelfde film gezien als Braun en Dibbets:
Ee treffende samenvatting van de hele situatie, die laatste zin. Diversiteit: anti-blank racisme. Inclusie: anti-blank racisme.
Oh ja, dat was het eigenlijke betoog van de liturgie.
Dat doet denken aan een ouwe mop over Sam en Moos. Het is koud en Sam ziet Moos op straat hurken terwijl hij zijn handen bij een dampende paardendrol houdt. "Waarom doe je dat vraagt", vraagt Sam. Moos: "Waar rook is, is vuur". Sommer pakt wat anders aan:
En zijn overige argumenten zijn simpel:
Puur racisme. Kijk maar:
... en zo zwart als roet .
En Sommer ...
... signaleert ook deze. En deze:
De omkering van de werkelijkheid die niet overeenkomt met de ideologie. Maar tussendoor gaat het ook bij Sommer ...
... ergens een beetje mis: Zelfs als deze uitspraak waar is, is hij irrelevant, want in ieder geval in dit geval in de drijvende kracht achter het gelijkheidstreven niet de staat, maar de media. De door globaltisten, joodsisten en joden gedomineerde media. Gekleurden zijn immigranten en als gekleurden niet gelijk zijn, is immigratie een gevaar. En migratie is het levensbloed van rondtrekkers en en rondtrekken is het levensbloed van parasieten, Vandaar ook de sympathie van de elite, Welk laatste Sommer dan weer wel registreert:
De noodzaak en overmijdelijkheid erin zittende dat erachter de Leerstellingen van Het Oude Testament zitten. En als je daar tegenin gaat, ben je een antisemiet. Nou, dat was allemaal weer helder genoeg om die R. Pontzen de gelegenheid te geven om de onvermijdelijkheid van de wereld nog een een keertje uit te leggen. En weer (de Volkskrant, 01-02-2023): ... een hele pagina lang. En ook weer heel duidelijk: het feit dat musea uitgaan bij de beoordeling van werken op etnie en geslacht in plaats van compentetie en kwalitiet, is een bewijs van eenzijdigheid en vooringenomenheid. Oh nee, het was andersom. Wat R. Pontzen dus nog een keer gaat bewijzen, Beginnende zo:
Een gewichtig iemand, dus. Dus wat 'ie zegt moet wel waar zijn. En hij zegt dit:
Ah! Musea zijn lui als het gaat om racisme. De musea zijn niet racistisch genoeg Tijd voor de politiek om zich ermee te bemoeien, volgens R. Pontzen.
Dan volgt wat van het voorgaande:
Oftewel: Jantje heeft dan wel Pietje doodgeschoten, maar Pietje had Jantje dan ook ernstig geprovoceerd door zijn tong tegen hem uit te steken. Of wat Pietje in dit geval gedaan heeft:
Oh jee ... Eeuwenlang woonden er alleen maar blanke westerse mannen in het westen, dus hebben eeuwenlang alleen maar blanke westerse mannen iets kunnen zeggen wat wel en niet tot de kunst behoort, maar dat geeft dus geen pas. Tussen twee haakjes: ze slepen er hier meestal ook de vrouwen erbij, maar dat is een raszuivere "dode haring" , want vrouwen hebben het in de kunst al decennialang al evenveel "voor het zeggen" als mannen. Het gaat in dit soort discussies uitsluitend en alleen om "de gekleurde medemens". Moslims die niet aan kunst doen ("Allah schiep en schept alles") en zwarten die alleen maar aan rap (mnl.) en soulzingen (vwl.) doen. En dus nooit naar museum/galerie/tenstoonstelling gaan. En dat geeft geen pas. Net zoals het geen pas geeft dat een select groepje witte, westerse mannen al eeuwenlang het voortouw nemen bij het bezeilen van de wereldzeeën en het ontdekken van "nieuwe" continenten en het onderzoeken van de natuur en het natuur ombuigen in gemak door middel van de techniek waardoor de mensheid kathedralen en musea kan bouwen en steeds beter leren schilderen en steeds meer tijd krijgen om kranten te vullen in plaats van op het land moeten ploeteren zoals ze bij de zwarten in Afrika en de moslims in het Midden-Oosten nog nijver doen tussen het elkaar bevechten door, maar, dat moet toegegeven worden, dat doen ze in het westen ook wel eens. Enzovoort, enzovoort, enzovoort. Zoals het leren bedrijven van dit soort kunsten:
... als de zoveelste versie van "de gekleurde medemens", in dit geval de gekleurde mede-kunstenaar. En dit:
..., oftewel de kunstgeschiedenis, is ...
... een dogma, en dat dogma, moet je ...
..., en het eerste argument om het te doorbreken is ...
... dat het noodzakelijk is om het te doorbreken, en het tweede argument om het te doorbreken is ...
... dat het onvermijdelijk is om het te doorbreken, en het derde argument om het dogma van de kunstgeschiedenis te doorbreken, is ...
... oftewel: dat wat de kunstenaar produceert er niet meer toe doet, en dat het alleen gaat om wie de kunstenaar is. Oftewel: het argument om prioriteit te geven aan etnie en geslacht is dat het noodzakelijk en onvermijdelijk is prioriteit te geven aan etnie en geslacht. En het allersterkte argument staat hier nog voor, en is de start van de "geen pas"-alinea:
Juist ja ... Wilt u het nog duidelijker verwoord hebben ... ? Kunst gaat niet over schoonheid en ontroering en dat soort zaken, maar over verandering en vernieuwing. Niks geen Rembrandt en Beethoven meer, maar een lege schilderijlijst aan de muur van het museum, en 25 minuten het geluid van een stofzuiger in de concertzaal. En zeg nu niet dat deze auteur dit vezonnen heeft, want daarvoor zijn zijn creatieve capaciteiten lang niet toereikend. Nog eentje, uit een boek: een kunstwerk bestaande uit een plaatje aan de muur met daarop de tekst: "Een pot groene industriële verf gegooid tegen een rode bakstenen muur". Een beweging waar je trouwens weinig meer van hoort, omdat het nu eenmaal zo is dat het tweede kunstwerk bestaande uit een andere lege lijst heel erg lijkt op het eerste kunstwerk bestan de uit een lege lijst, en het tweede concert bestaande uit het geluid van een wasmachine heel erg lijkt op het eerste concert bestaande uit het geluid van een stofzuiger. Maar om het af te ronden: de argumenten van R. Pontzen om prioriteit te geven aan etnie en geslacht zijn dus dat het noodzakelijk en onvermijdelijk is prioriteit te geven aan etnie en geslacht en omdat er vroeger geen prioriteit is gegeven aan etnie en geslacht en de kusnt het vermogen tot veranderen is dus nu moeten wel wel prioriteit geven aan etnie en geslacht. En als er verzet komt tegen deze opvattingen van mislukte would-be kunstenmaker-achtige types die de inventiveit en creativiteit missen om iets aansprekends te maken en de vaktechnische vaardigheid om iets anders in elkaar te knutselen waar mensen enige waardering voor hebben en die zich aan de kusntwereld vastklampen door middel van baantjes in zure media die een bloedhekel hebben aan gewoon goed werk dat niet "vernieuwend" is van mensen als zeg Anton Pieck, André Rieu, en dergelijke, dan roep je de hulp in van bestuurders ...
... met dezelfde semi-fascistische neigingen die ze overgehouden hebben van een opvoeding in de Rif of het volgen van Het Oude Testament, en schrijf je stukjes met dit soort dingetjes:
Dat wil zeggen: verbaal terrorisme. En terrorisme moet je krachtig bestrijden. Als het allemaal van een moslim kwam, stond hier een voorstel om de kamelenruiter per helikopter te droppen in één van de woestijnen van het Midden-Oosten. Als het van een zwarte kwam, stond er hier een voorstel tot kielhalen. Wat je met deze bleekneus aanmoet ... Touwtje rekken boven het knekelveld? Maar daar hoef je geen moeite voor te doen want dat gaat vanzelf wel gebeuren als hij en zijn vrinden zo door blijven gaan met hun terreurkrantje. En maar weer over op de volgende linksterrorist ... Eén van de dingen waar het linksextremisme bij voorbaat al van gruwt, na de grote verkiezingszege van Geert Wilders, is mogelijke bezuinigingen op de "cultuur". Waarmee ze bedoelen: de gesubsidieerde ultra-linkse diversiteitsmaffia. Legt columnist Philip van Tijn, zelfstandig adviseur en dergelijke dus geen rechtsextremist, uit (elsevier.nl, 03-12-2023, column door Philip van Tijn, ):
We konden er niet in knippen. In het artikel stond nog een link:
Wat een gorigheid, is die wereld ... En nog veel erger: de bijna aanverwante academische wereld is geen haar beter ... En meteen maar weer eens een voorbeeld (de Volkskrant, 04-12-2023, door Nora Veerman):
"Is allo, is prijs". De genomineerden voor de Volkskrant Beeldende Kunst Prijs zijn bekend gemaakt (de Volkskrant., 11-01-2024, door Bart Dirks):
En de verdeling is als volgt (de Volkskrant, 01-02-2023): Vijf stuks, één moslim, één neger. Commentaar van deze redactie: (de Volkskrant, 01-02-2023). Nog maar weer eens twee uit de stroom gepikt, omdat ze naast elkaar stonden. Links (de Volkskrant, 24-01-2024): Onder: klassieke muziek is typisch iets van negers. En rechts (de Volkskrant, 24-01-2024): Toneel is typisch iets van moslims. Natuurlijk is kunst naast iets typisch voor moslims, ook iets typisch voor zwarten. Hier een voorbeeld (de Volkskrant, 21-02-2024): En dat "Zwarte kunst voor zwarten" ('Alicia Keys en haar man Kasseem Dean verzamelen werk van kunstenaars van kleur') is misschien een goed idee. Want dan kunnen we het houden op "Blanke kunst voor blanken" en "Zwarte kunst voor zwarten", en kan al dat diversiteitsgedoe in de kunst onmiddellijk stoppen. Maar nog veel mooier zou het zijn om het wat verder uit te breiden: "Zwart land voor zwarten" en "Blank land voor blanken". Zijn de zwarten ook meteen van het blanke racisme af. Winnaars alom! De volgende is net zo geinig, maar dan in woorden (de Volkskrant, 22-02-2024):
Brullen vam de lach!!! Het cabaret heeft zijn ziel verkocht aan de duivel van de politieke-correctheid. Als er zoals vroeger achterlijkheid als die van katholieken of protestanten over de hekel gehaald zou moeten worden (en nu ), is dat nu de achterlijkheid van moslims en zwarten. En da kannie, hè ... Al minstens twintig jaar verrijken we het cultuuraanbod met negertjeskunst uit Afrika. Dus hoe verrassend en vernieuwend gaan we het dit jaar aanpakken? Inderdaad (de Volkskrant, 30-04-2024): De Volkskrant, 30-04-2024, door Anna van Leeuwen:
Kunst komt op de tweede plaats. En daar is er weer eentje (de Volkskrant, 15-05-2024, door Bart Dirks): "Is Moslim, Is Prijs" En hoe kan dat nu weer? ... (de Volkskrant, 15-05-2024, door Bart Dirks):
De voorzitter van de jury is voormalig omroepster, heeft de ballen verstand van kunst, is zwart, en is een erkend blankenhaatster . Eindelijk wat over het humorisme, oftewel het onder de noemer van "cabaret" optredende tuig bij de NPO. Omdat het moet komen via diezelfde media, natuurlijk geheel per ongeluk. Eerst het eigenlijke onderwerp ... (de Volkskrant, 24-05-2024, tv-recensie, door Doortje Smithuijsen):
... : de gekkigheid om "kleuters" al te indoctrineren met hoe normaal lhbtq+++++ wel niet is en dat je de meeste aandacht genereert door jezelf tot "trans" te verklaren en met hoge toon een geslachtsverandering te eisen. Die Smithuijsen is een door deze redactie als "grachtengordelbekkie' omschreven ernstig geval met de capaciteiten om E. Curvers of zelfs S. Sitalsing op te volgen Ja, allemaal enigszins zwart-wit gesteld maar je past je aan aan de omgeving, toch ... Maar het ging hier dus om dit ene enkele zinnetje aan het einde:
Zo gewend zijn ze het dat Frans Tmmermans het onderwerp is van "de humoristen" - inclusief cartoonisten. Of Sigrid "Heks" Kaag. Of Rob "Piephomo" Jetten. Natuurlijk is het geen enkel bezwaar om soortgelijke woord- en beeldspelletjes te spelen met Geert Wilders. Of Thierry Baudet. Of Gideon van Meijeren ... Terug naar de Volkskrant Beeldende Diversiteits Prijs (de Volkskrant, 11-06-2024, door Bob Witman):
En dat is best wél te begrijpen (de Volkskrant, 11-06-2024, door Bob Witman): Want ...
In tegenstelling tot (de Volkskrant, 15-05-2024, door Bart Dirks):
Glashelder uitgelegd als zijnde rotzooi: wie herkent die halva, wie ziet wat in een gigantisch ui, hoe kan een aanschouwer weten van die nare jeugdherinneringen. Conceptuele kunst ... Een bordje aan de muur met daarop geschreven: "Een pot groene industriële verf gegooid tegen een rode bakstenen muur". De AI-kunst gaat een bloeiende tijd tegemoet ... Wat moet je hier nou weer qua inleiding bij schrijven ... (de Volkskrant, 23-08-2024, door Sander Janssens):
Want daar is het theater voor: om kritisch naar de geschiedenis te kijken: Aristophanes? Dat is om kritischer naar de geschiedenis te kijken! Beckett? Dat is om kritischer naar de geschiedenis te kijken! John Lanting? Dat is om kritischer naar de geschiedenis te kijken! En met dit soort gore dieventaal weet je al wat er komen gaat:
Wie, wat, waar, wanneer en waarom? Retorische vragen, natuurlijk, aangaande een publicatie die niet aan journalistiek doet, zoals de Volkskrant.
Gunst ... Is dat zo? Ten onrechte vol met helden? Nou, dat is dan heel foute kunst, kunst die ten ontechte iets voorstelt. Kunst, dat is er alleen maar voor om dingen terecht voor stellen. Kunst die dingen ten onrechte voorstelt, dat is Entartete Kunst! Maar wij weten natuurlijk allang welke Entartete Kunst hier bedreven wordt:
De Entartete Kunst van het verbaal ingepakte en rijk versierde racisme. De Bridgertonia . Maar dit laatste citaat is een opgeschoonde versie. Hier is het complete:
Oftewel:
Zo, en nu mag u weer beginnen met ademen ... Weer een betje bij? Dan is hier de rest van beerputtige rotzooi:
Met naast de griezelige terreurtaal ...
... ook nog eens dit:
De keiharde, hondsbrutale leugen. De eerste zwarte in Nederland was voetballer Humphrey Mijnals, en de tweede acteur/zanger Donald Jones. Beide van ruim na de Tweede Wereldoorlog. Moslims zijn van nog veel later. En bij deze ...
... het voorstel om Joseph Mengele te laten spelen door een pikzwarte neger. O ja! (de Volkskrant, 17-07-2024, door Gijs Beukers):
Dit is allemaal je puurste kwaadaardigheid. Die ooit vergolden gaat worden. Zo werkt de natuur nu eenmaal. ... GeenStijl heeft het natuurfenomeen ook ontdekt (GeenStijl.nl, 24-08-2024, door Spartacus, ):
Dit is kennelijk van de webversie, waar het nog een tikkie erger was. En er is dus redactie overheen gegaan ... En dan ook nog eens verbaasd en verontwaardigd zijn dat er bezuinigd wordt op kunst ... De Marokkanen zijn een maand geleden op Jodenjacht geweest in Amsterdam, dus dringend tijd voor tegengeluid. En wat beter dan iets als ... (De Volkskrant., 15-12-2024, door Laura de Jong): ... de boek van het jaar prijs. Van de Volkskrant. Die dus gaat naar ... de Marokkanen, die ... (de Volkskrant., 15-12-2024, door Laura de Jong):
... dus hysterisch goed zijn, en ...
... en een niet te overtreffen verrijking van Nederland. Op naar de volgende terreurdaad en de volgende prijzen. Naar Landverraad , of site home ·.
|