Bronnen bij Rijnlandmodel, normen en waarden: horeca
Een van de vele verhalen over de behandeling in de Amsterdamse horeca - - in de rest van
Nederland is het minder erg, maar ook daar treft men wel van dit soort trekjes:
Uit: De Volkskrant, 29-12-2005, door Iris Kranenburg .
Peiling | Amsterdams personeel opvoeden?
Amsterdammers zijn onbeschoft en hun stad is vies, vindt een groep ondernemers,
verenigd in de Amsterdamse Alliantie. Om daarin verandering te brengen wil de
alliantie dat horeca-, museum- en winkelpersoneel een speciale cursus krijgt in
service-verlening. Terecht? ...
Menno Martens, algemeen manager van bedrijven op de Dam: 'De service in
veel horecagelegenheden in Amsterdam is zeker onder de maat. Veel personeel is
arrogant. ...
Joost Zwagerman, schrijver: 'Je hoeft mij niet te vragen of ik de service
in Amsterdam slecht vind, dat is namelijk gewoon zo. Het personeel is het meest
ongeïnteresseerde dat je je kunt wensen. Het is hier bar en boos. Als ik als
schrijver in het buitenland word geïnterviewd zijn ze oprecht geïnteresseerd in
het boek, niet zoals hier: ongelikt hufterig. Een cursus is een goed initiatief,
maar het moet uit jezelf komen, niet vanuit een paar lesjes.'
Annemarie Bevers, woordvoerder van Amsterdam Toerisme & Congres Bureau:
'Wij krijgen de laatste jaren steeds meer klachten van toeristen. Dit jaar is
vooral het aantal klachten over taxi's toegenomen. ...
Reinildis van Ditzhuyzen, etikettedeskundige: 'Ik vind Amsterdam een
unieke stad, maar buitenlanders denken daar anders over. Ik had een keer een
interview met drie buitenlandse journalisten en zij noemden Amsterdammers de
meest onbeschofte mensen van het westelijk halfrond. ...
Rob van Doveren, eigenaar van taxibedrijf Van Doveren in Waspik
(Noord-Brabant): 'Er moet in de Randstad wel degelijk iets veranderen aan de
dienstverlening in taxi's. Chauffeurs zijn vaak onbeschoft. ...
Naar Rijnlandmodel, normen en waarden
, Rijnlandmodel , Rijnlandmodel, lijst
, Rijnlandmodel, overzicht
, of site home
.
|