Bronnen bij Rijnlands onderwijsbeleid: theorie-mijders

11 feb.2012

Een grote groep leerlingen is in diverse mate zijn niet goed in theoretische vakken, en krijgen daardoor in diverse mate last van het theorie-mijden - de titel van de min of meer overbodige bevestigingsbron laten we weven weglaten we ven weg


Uit: De Volkskrant, 08-02-2012, ingezonden brief van H. Jellema-van de Kamp, Haarlem, docent vmbo

...

...  zou ik de aandacht willen vestigen op het feit dat het overheidsbeleid is dat jongelui dwingt tot hun 18de jaar naar school te gaan. Iets wat een aantal van deze jonge mensen niet wil. Zij zijn op hun 14de echt wel klaar met in een bankje zitten en cognitieve dingen doen. Zij zien het nut van naar school gaan totaal niet in ...


Red.:   En dat theorie-willen-mijden loopt dus tot aan regelrechte haat:
 

  Geweld in de klas (2)

... Zij zien het nut van naar school gaan totaal niet in en laten dat merken ook. Leraren hebben daar heel veel last van. Leraren worden daar vaak letterlijk ziek van. En voor die leerlingen is het ook niet goed, zij worden er letterlijk gek van. In feite wordt het jeugdwerkloosheidsprobleem afgewenteld op de ruggen van docenten.

Met als toevoeging: daarin zit een overgrote bijdrage van de allochtone instroom, met hun aanzienlijke tot enorm achterstand in daadwerkelijke en mogelijk ook potentiële intellectuele capaciteiten uitleg of detail .


Naar Rijnlands onderwijsbeleid , Rijnlandmodel, lijst , Rijnlandmodel overzicht  , of site home .