Bronnen bij Rijnlands onderwijsbeleid: theorie-mijders
|
11 feb.2012 |
Een grote groep leerlingen is in diverse mate zijn niet goed in theoretische
vakken, en krijgen daardoor in diverse mate last van het theorie-mijden - de
titel van de min of meer overbodige bevestigingsbron laten we weven weglaten we
ven weg
Uit: De Volkskrant, 08-02-2012, ingezonden brief van H. Jellema-van de
Kamp, Haarlem, docent vmbo
...
... zou ik de aandacht willen vestigen op het feit dat het overheidsbeleid
is dat jongelui dwingt tot hun 18de jaar naar school te gaan. Iets wat een
aantal van deze jonge mensen niet wil. Zij zijn op hun 14de echt wel klaar met
in een bankje zitten en cognitieve dingen doen. Zij zien het nut van naar school
gaan totaal niet in ...
Red.: En dat theorie-willen-mijden loopt dus tot aan
regelrechte haat:
|
Geweld in de klas (2) ... Zij zien
het nut van naar school gaan totaal niet in en laten dat merken ook.
Leraren hebben daar heel veel last van. Leraren worden daar vaak
letterlijk ziek van. En voor die leerlingen is het ook niet goed, zij
worden er letterlijk gek van. In feite wordt het
jeugdwerkloosheidsprobleem afgewenteld op de ruggen van docenten. |
Met als toevoeging: daarin zit een overgrote bijdrage van de allochtone
instroom, met hun aanzienlijke tot enorm achterstand in daadwerkelijke en
mogelijk ook potentiële intellectuele capaciteiten
.
Naar Rijnlands onderwijsbeleid
,
Rijnlandmodel, lijst
, Rijnlandmodel
overzicht
, of site home
.
|