Bronnen bij Cultuur, integratie, islam: onderwijsniveau
Elders hebben we gezien dat allochtonen minder presteren in het onderwijs,
op alle niveaus
. Geheel in
overeenstemming met de globale cijfers met betrekking tot de landen van
origine .
In het onderwijs is de houding om
allochtonen sneu en zielig te vinden sterk dominant, en wordt er van alles
gedaan om de "zielige negertjes" toch mee te laten komen.
Een van de manieren is het laten zakken van het niveau van beoordeling. Wat
begint met toepassing hiervan op voornamelijk of alleen de allochtonen,
onbewust en deels bewust. Dat gaat natuurlijk al snel over in een algehele
verlaging van de eisen.
En een verlaging van de eisen
betekent daarna even automatisch een verlaging van het niveau van het onderwijs
zelf.
Het eerste zichtbare voorbeeld daarvan was
de niveauverlaging op de pabo's
, typisch een instroomniveau omhoog voor
leerlingen vanuit een sociaal lager milieu. Het leverde onderwijzeressen op
die "Die meisje" gebruiken. Dit kwam letterlijk als
zodanig aan de orde, maar natuurlijk was het strikt verboden om daarover
te praten als gevolg van de allochtone instroom.
Hoe ernstig dit was,
was tot nu toe onduidelijk. Maar hier dan eindelijk een getalsmatige
bevestiging, komende van het andere einde van het onderwijskundige spectrum
(Volkskrant.nl, 13-09-2016, door Rik Kuiper):
En iedereen weet waarin de VU
zich onderscheidt van alle andere universiteiten: de VU, de voormalige
gereformeerde universiteit, is de hoofddoekjes-universiteit, er ongeveer
uitziende als dit (van hier
-
let op de reacties):
"Kijk eens hoe goed de meiden het doen" slaat allemaal op de VU,
als het om universitair onderwijs gaat. En het gevolg
van die hoofddoekjes-instroom:
Dat laatste is natuurlijk prietpraat voor de bühne: veel belangrijker dan
onderwijsniveau is een andere factor, een factor waar zo veel onderwijs-
en onderzoeksplaatsen aan opgeofferd worden: diversiteit. Dus dit ...
... gaat er natuurlijk niet komen. Of in iedere geval, in een vorm die
uitsluit dat de oorzaak wordt onthult als daar waar hij ligt: bij de
instroom van gelovigen in Allah. Geloof in Allah is geloof in sprookjes en
deus ex machina , en maakt maakt dus inherent dom. Daar kan geen onderwijs
tegenop.
Naar Cultuur, integratie, islam
, of site home
·.
|