Bronnen bij Sociologische begrippen: mensenrechten
De betekenis van de term "mensenrechten" blijkt, zoals met alle theoretische
begrippen, voornamelijk uit de praktijk. In deze verzameling gaat die
praktijk over het gebruik in de binnenlandse politieke en maatschappelijke
discussie. De verzameling is gestart nadat het item over mensenrechten in
Sociologische krachten
is
aangemaakt - er echter bestaat een ellenlange voorgeschiedenis van
soortgelijke gevallen. Het eerste voorbeeld was min of meer de aanleiding
voor het maken van het item ( de Volkskrant, 10-12-2013, door Robert Giebels):
En al meteen weet je wat voor vlees je in je
kuip hebt. Want dat 'Nederlanders weten niet wat mensenrechten zijn' slaat
natuurlijk niet op alle Nederlanders. In ieder geval slaat het dus niet op
Laurien Koster, want die gaat "ons Nederlanders" bij deze vertellen wat die
mensrechten zijn. Volgens redelijke mensen aan te vullen met: "... dat wil
zeggen: haar visie van die mensenrechten".
Het toepassen van dit soort retorisch trucs is een al bijna
zeker teken van misleiding, falsificaties en leugens die gaan volgen. En dat
duurt niet lang:
Dit lijkt onschuldig, maar is het niet. Organisaties als de VN, Amnesty
International en Human Rights Watch springen aangaande internationale zaken
uitermate selectief om met het begrip mensenrechten, in dat men het vrijwel
altijd heeft over landen die de Verenigde Staten niet wel gezind zijn
, en vrijwel altijd over personen die er een nomadische levenstijl op na
houden, zoals vluchtelingen, asielzoekers enzovoort. De mensenrechten van
hen die door die nomadische personen overvallen worden, komen nooit ter
sprake. Dit soort organisaties voeren idealistische begrippen in hun
vaandel, en hebben in de praktijk een eenzijdige en geopolitieke agenda. Ze
zijn volkomen onbetrouwbaar. Dit gaat al zo ver gegaan dat in Syrië in 2013
één van de betrokken religieuze, terroristische, moordende, oorlogspartijen
de term "human rights" in haar vaandel heeft gezet
, ten einde steun vanuit het westen te verwerven.
En even eenzijdig als dat in de buitenlandse politiek het
geval is, is de bemoeienis van dit soort organisaties in de binnenlandse
politiek, hier de Nederlandse:
Eén voor één:
- Vreemdelingen zijn mensen die illegaal de grens oversteken met de
bedoeling om te blijven en te profiteren van de arbeid door de lokale
bevolking, en dienen als "parasieten" dus onmiddellijk te worden opgesloten.
Want anders krijg je ze nooit meer weg.
- Illegaal verblijf hoort niet strafbaar te zijn, maar gevolgd te worden
door onmiddellijke uitsetting. En tot aan het punt van uitzetting dienen ze
opgesloten te blijven, anders krijg je ze nooit meer weg.
- Nederland discrimineert, tussen Nederlanders en illegalen. Dat is een
toegestane vorm van discriminatie.
- Etnisch profileren door wetshandhavers is het gevolg van het etnische
profiel van wetsovertreders, en daarmee vorkomen legaal.
- Een wettelijk boerkaverbod heeft precies delfde status als een wettelijk
verbod op naaktlopen: volkomen legaat, dus.
En hiermee is al meteen duidelijk welke mensenrechten de
internationale organisaties en mevrouw Koster het over hebben: het recht van
buitenlanders om Nederland te komen uitbuiten.
Dit is natuurlijk deel van een ideologie. Zoals blijkt uit
het volgende:
Oftewel: de bedoeling is dat Nederlanders met mevrouw Koster's vorm van
mensenrechten geïndoctrineerd gaan worden. En indoctrinatie is onlosmakelijk
verbonden met ideologie.
Cynicus Max Pam kwam meteen met een bevestiging van de internationale
praktijk van de mensenrechten (de Volkskrant, 11-12-2013, column door Max Pam):
Samengevat die mensenrechten zijn internationaal
alleen een stok om bepaalde honden te slaan op het moment dat het ons, dat
wil zeggen: de pro-Amerikaanse krachten, uitkomt.
Zoals gezegd: dit artikel was slechts de laatste in en lange aanloop met
een stroom van dit soort meningen en verhalen. Tot voor kort nauwelijks
weerspreken. Maar met het toenemende misbruik door met name Europese
instanties, en de ietwat lossere greep van de censuur op kritiek op Europa,
is er kennelijk ook een mogelijkheid gekomen om op de mensrechten op zich
kritiek te leveren (de Volkskrant, 11-12-2013, door Bastiaan Rijpkema, rechtsfilosoof en
promovendus aan de Universiteit Leiden
En naast triviale keuzes als die
marteling, zijn het bijna allemaal zaken die de rechten van immigranten
betreffen. Het is gewoon nomadisme, dat eigen is aan mensen die deel
uitmaken van internationale organisaties: allemaal nomadisten, die
parasiteren op de thuisblijvende werkende mensen.
Er kwam onmiddellijk reactie van zo'n nomadist (de Volkskrant,
13-12-2013, door Louis Middelkoop, werkt voor de commissie-Meijers die
adviseert over fundamentele rechten in de EU):
Absoluut niet. Dat recht op vrije nieuwsgaring
zegt niets over de technische middelen waarmee het nieuws wordt vergaard.
Het verbod op satellietschotels aan de gevels is even gerechtvaardigd als
dat op televisieantennes, die in Nederland al enkele decennia geleden
verboden zijn. En daartegen is geen enkel mensenrechtenbezwaar gekomen. Dus
ook het verbieden van satellietschotels aan de gevel is volkomen terecht.
Willen de betrokken satellietschotels gebruiken, kunnen ze dat zonder enig
bezwaar doen in hun eigen huis.
Helemaal niet. Het beschermen van belangen is een algemene zaak, en als het
geldt voor de belangen van een groep die toevallig een minderheid is, geldt
het ook voor een groep die toevallig een meerderheid is. Hun belangen mogen
tegen die van de andere groep afgewogen worden. En waar het een duidelijk
argument is dat schotels aan de gevel lelijk zijn, net als een woud van
antennes op het dak, mogen de belangen tegen elkaar afgewogen worden, en als
er geen overeenkomst is tussen de partijen, aan een stemming onder de
burgers onderworpen. Pech voor degenen die de stemming verliezen. Meer niet.
Maar het gaat Middelkoop niet om deze principiële kant van de
zaak:
Het 'hele volkswijken' in deze passage is een eufemisme. Een eufemisme
staande voor "allochtone immigranten'. Die gaat weer uitstuitend over het
beschermen van immigranten.
En wat betreft de mening van niet-immigranten heeft
Middelkoop een duidelijk oordeel:
Een ernstige misgreep, deze redenatie. Want de wens tot het opereren van een
satellietschotel, is natuurlijk een klassiek voorbeeld van
onderbuikgevoelens: Terugverlangen naar de cultuur van het thuisland. Veel
onderbuikeriger komt het niet.
Met een direct vervolg: als de meerderheid van de burgers iets wil dat niet
bij het nomadisme past, dan moet de rechter daar voor zorgen.
En darvoor zijn dus de mensenrechten: dat de rechte kan
zeggen: bij het afwegen van onderbuikgevoelens gaan de onderbuikgevoelens
van de immigranten voor, want dat zeggen de mensrechten. Natuurlijk in
andere bewoordingen, maar daar komt het in de werkelijkheid op neer.
Die deze hen door de politiek-correcte elite met verve vervullen, zie de
verzameling rechtststaat-brekende uitspraken met bevoordelingen van
immigranten hier
.
Daarop volgde nog een kritisch noot (de Volkskrant, 14-12-2013, rubriek Vrij zicht, door Martin Sommer,
politiek commentator van de Volkskrant ):
Daar zijn we dus. Die internationale klachten
zijn helemaal geen internationale klachten. Trouwens: dat had iedereen, in
ieder geval deze redactie deed dat, al kunnen bedenken want die
internationale organisaties zijn gewoon te ver en te druk om eigen onderzoek
te doen naar dit soort zaken. Ze laten zich "voorlichten" middels rapporten
uit de diverse landen. Die normaliter natuurlijk hoogst positief gekeurd
zijn over het eigen land. Behalve die van Nederland, want bij de Nederlandse
elite is de Nederlandhaat
een kennelijk aangeboren eigenschap. Hier dus wat betreft de mensenrechten
en personen als ombudsman Brenninkmeijer en college van de mensrechten
mevrouw Koster. Waar auteur Sommer ook iets aardigs over wist te melden:
En dat had deze redactie dus gemist. Niet die Commissie Gelijke Behandeling,
want de idiotie die daarvandaan kwam, was bijna onovertroffen, zie de
uitgebreide verzameling
die toelicht wat Sommer stelt. Die vervolgt met:
Dat wil zeggen: alleen de allerergste uitwassen.
Fantastisch, toch... "Culturele eigenheid moet gespaard blijven, behalve de
Nederlandse". Fijn om hierbij te bekende dat moslims een half continent
hebben om hun culturele eigenheid te beleven, en creolen een heel, en
Nederlanders zich moeten behelpen met iets ter grootte een postzegel ergens
aan een hoekje van Noordwest-Europa.
Maar zoals gezegd ...:
... er zijn heel veel van dit soort mensen. De overgrote meerderheid om
precies te zijn. En allemaal haten ze Nederland net zo erg als Ernst Hirsch
Ballin
.
Nog een paar van dat soort mensen
(de Volkskrant, 13-12-2013, ingezonden brief van Willem Jebbink, advocaat in Amsterdam):
Leugenaar. Maar dat spreekt voor zich: bijna
alle juristen zijn als het op soort zaken aankomt D66-achtige landverraders.
En over hoe ze denken over de "vijand" blijkt hier
(de Volkskrant, 12-12-2013, ingezonden brief van Trees Roose, Haren (Gr.)):
Schande, dat een man die zo'n goede daad heeft verricht, de schurk Fortuyn
vermoorden, überhaupt in de gevangenis hebben gezet.
En nog een jurist (de Volkskrant, 17-12-2013, door Frank van Haren, advocaat asiel- en
vreemdelingenrecht in Amsterdam):
En aperte leugen: die Dolmatov was volkomen ten
onrechte in ons land en werd dus volkomen terecht vastgezet. Maar
asieladvocaten zijn nog erger want die leven van dat soort gevallen:
Dat is het niveau: gore insinuaties.
Oftewel: ook de NRC behoort tot deze maffia. Wat het lot van
asielzoekers ook is (en van het voorgaande is vast het meeste of alles
gelogen want zoals we gezien hebben liegt men habitueel over dit soort
zaken): ze staan allemaal voor een volkomen open deur richting waar vandaan
ze zijn gekomen - zelfs dat enkele geval dat inderdaad vervolgd is, is dat
vrijwel altijd via zeer veilige landen maar landen zonder gratis huis en
uitkering.
Er was nog een opmerking van Martin Sommer die een bel deedrinkelen, die ook
de Volkskrant opvallend genoeg opviel, en als tussentitel
gebruikte:
Bij het artikel van de mensenrechtenrechtencollegemevrouw stond namelijk een
fotootje van haar:
Bij het aanzien waarvan de redactie herinnerd werd aan een bergredenaar die
kort tevoren in de camera van de Volkskrant had gekeken, de auteur
van dit artikel (de Volkskrant, 10-10-2013, door Henk Müller. opinieredacteur van de
Volkskrant. Huub van Baar is universitair docent Europese Studies aan de
Universiteit van Amsterdam. Hij promoveerde op de positie van Roma in
Europa. Hij is specialist op het gebied van minderheden in Midden- en
Oost-Europa):
Dat wil zeggen: de auteur van de uitspraak die
de kop vormt: universitair docent Europese Studies Huub van Baar. Natuurlijk
behorend tot precies hetzelfde soort mensen. Ook dit artikel kwam met een
fotootje:
Welk fotootje opgevallen was, vanwege iets dat een week of zo eerder was
voorgevallen, namelijk het optreden van een andere hier genoemde, door
Sommer:
Ook die ombudsman Brenninkmeijer stond daar dus zijn eigen rapporten na te
praten en is een grote leugenaar (de tweede geciteerde uitspraak) die dus
maar al te hartelijk welkom was in het Nederland-hatende Buitenhof -
hier een schermafdruk van zijn optreden:
En ook hier zien we dus een bergredenaar. Een liegende bergredenaar.
En om het voorlopig af te ronden, nog een genoemde: oud-minister en
tegenwoordig kennelijk mensenrechtenhoogleraar Ernst Hirsch Ballin - hier
zijn zijn geloofsbrieven (de Volkskrant, 12-04-2008, door Ernst Hirsch Ballin, minister
van Justitie):
Oftewel: vrij toegang tot Nederland voor iedereen. Een
opvatting die ze allemaal gemeen hebben, en die bijna gezien kan worden als
kenmerkend voor de groep - het is de snelste manier om Nederland te slopen.
En dat Hirsch Ballin een bergredenaar is, is uit deze citaten al volkomen
duidelijk. En hier is bijbehorende plaatje:
Dat dit geen christelijke maar een Joodse bergredenaar en Nederlandhater
is, is hier even niet van belang. Ze willen allemaal hetzelfde: vrij toegang
tot Nederland voor iedere cultuursloper met behoefte aan een zak geld.
Nog geen week later een bevestiging van deze relatie
(de Volkskrant, 20-12-2013, door Sander Terphuis):
"Sander Terphuis" is een wettelijk vastgelegd pseudoniem
voor de Iraanse asielzoeker Ahmad Qeleich Khany, die zijn land van toelating
bedankt door nog meer parasieten (Ahmad Qeleich Khany is jurist en zal dus
geen dag productief zijn voor Nederland en wel veel kosten) binnen te
praten, met behulp van de term "mensenrechten".
Naar Sociologische krachten
, of site home
.
|