Bronnen bij Vijfde colonne: gewone moslims

25 okt.2009

De vijfde groep, de gewone moslims, wordt normaliter ook beschreven als "gematigd".  Die gematigdheid bestaat voor een belangrijk deel uit inactiviteit. Qua houding zijn ze sterk solidair met hun radicalere geloofsgenoten die wel vocaal zijn. Onder een enkel voorbeeld van de stemming van de gewone moslims:


Uit: De Volkskrant, 24-10-2009, van verslaggeefsters Janny Groen en Annieke Kranenberg

'Echte pioniers', zeggen ze eensgezind

De aanstelling van met name Ali Eddaoudi als legerimam ontlokte fel debat. Nu vertellen hij en Suat Aydin hun verhaal.

...   Toen hij werd gepolst voor het leger, besefte Eddaoudi, dat hij een gevoelig besluit ging nemen. Zijn achterban verwachtte helemaal niet dat hij voor Defensie zou kiezen. 'Het was flink wikken en wegen', zegt hij. ...
    Wat zeggen de legerimams tegen militairen die fel worden bekritiseerd omdat ze tegen hun moslimbroeders in Afghanistan vechten? Dat dat gevoel sterk leeft in de moslimgemeenschap, bewijzen de talloze emotionele uitlatingen op internetfora over de gesneuvelde moslimsoldaat Azdin Chadli.   ...
    ... Eddaoudi: 'Je mag nooit tegen een moslim vechten. Dat beeld heerst bij veel moslims. ...'


Red.:   Geen verdere toelichting noodzakelijk.
    Dit is slechts een enkel voorbeeld van de onderlinge loyaliteit van moslims, zie hier uitleg of detail .
    Dat die gewone moslims ook gezien worden als medestrijders blijkt hier:


Uit: DePers.nl, 26-12-2009.

Ahmadinejad: 'Europese politici zijn dom'

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft zaterdag Europese politici als ,,dom'' bestempeld. ...
    Europese politici zouden volgens Ahmadinejad onterecht denken, dat ze met een minarettenverbod paal en perk kunnen stellen aan het islamitische geloof. ,,Ze begrijpen echter niet, dat niet de minaretten de mensen laten geloven, maar dat door het geloof minaretten ontstaan.''
    Meer dan 57 procent van de Zwitserse bevolking stemde eind november in een referendum voor een verbod op het bouwen van nieuwe minaretten. ...


Red.:   Middels wijdverspreid is ook de uitspraak van Turks premier Erdogan, gedaan tijdens een toespraak:
 

   "Onze moskeeën zijn onze kazernes, onze minaretten zijn onze speren en onze gelovigen zijn onze soldaten"

Al eerder gemeld het geval van een Marokkaanse spion. Hier de reden waarom het voor ieder, gewone, Marokkaan, geldt:


Uit: De Volkskrant, 02-04-2010, van verslaggeefster Janny Groen

'Spion' L. onder druk gezet in Marokko

De Rotterdamse politiebrigadier Ré L.(39), die in september 2008 in opspraak kwam wegens spionageactiviteiten, deed dit onder druk van de Marokkaanse autoriteiten. Op een reis naar Marokko zou hij zijn mishandeld. Ook zou zijn familie in Marokko stevig zijn geïntimideerd. Dit vertelde Ré’s advocaat Van Riet woensdag in het tv-programma NOVA.

Het Openbaar Ministerie verdenkt de ex-agent van ambtelijke corruptie en schending van zijn geheimhoudingsplicht. Hij zou van februari 2006 tot maart 2008 gegevens uit de politiebestanden hebben doorgespeeld aan een medewerker van de Marokkaanse ambassade. Het betrof persoonsgegevens en informatie over politiecontacten van mensen die handel met Marokko wilden drijven. Het ging, aldus het OM, om privacygevoelige informatie en niet om staatsgeheimen.   ...
   De zaakte lekte uit in september, wat tot een publiek debat leidde over de ‘Marokkaanse lange arm’ in Nederland. ...


Red.:  En die Marokkaanse lange arm kan dus iedere, gewone, Marokkaan in Nederland treffen.
   Soms staat er een enkele klokkenluider op - en dan gaat er meteen een beerput open:


Uit: De Volkskrant, 03-04-2010, van verslaggeefster Janny Groen

Verborgen orthodoxie

Tussentiel: Nederlanders zien doorgaan niet wat achter het moderne imago schuilt

Nederlands-Turkse ouders eisen transparantie over de religieuze achtergrond van het Cosmicus Montessori Lyceum (CML) in Amsterdam-Oost. Bij de zoektocht naar een geschikte school voor hun zoon stuitte een Nederlands-Turks echtpaar bij toeval op banden van het CML met de conservatieve islamitische Fethullah Gülenbeweging.
    Eind februari richtte het verontruste echtpaar zich per brief tot directeur Ferd Stouten van de Montessori Scholengemeenschap Amsterdam (MSA), die in 2008 een samenwerkingsverband aanging met het levensbeschouwelijk neutrale Cosmicus. De ouders waren er inmiddels achtergekomen dat Cosmicus in de Turkse gemeenschap bekend staat als ‘Gülen-organisatie’.
    Dat ze zelf de Gülen-connectie moesten ontdekken, vinden de ouders ‘onacceptabel’. ‘Orthodox religieus zijn mag in Nederland. Evenzo kan men scholen oprichten op welke levensbeschouwelijke grondslag dan ook, zolang deze voldoen aan de wettelijke eisen. Maar het recht van ouders op een vrije schoolkeuze impliceert wel dat alle relevante informatie beschikbaar moet worden gesteld’, aldus het echtpaar in de brief.


Red.:    Het 'Nederlands-Turkse ouders' is dus doodgewoon enkelvoud. En de rest van de ouders staat kennelijk achter de islamitische Gulen-sekte, net als men vroeger de piramidefondsen voor Nederland verborgen hield - de hele gemeenschap. Alle gewone moslims:
 

  Onderwijsdeskundige Zeki Arslan van het multicultureel instituut Forum begrijpt ‘de achterdocht en frustraties’ van de ouders die transparantie eisen van het Cosmicus. Dat Cosmicus behoort tot de Fethullah Gülenbeweging is, zegt hij, in Turkse kringen bekend.

En wat die vinden is ook duidelijk:
 

  De ouders sloten informatie bij uit open bronnen over de verbondenheid van Cosmicus met de Gülen-beweging (FG). Zoals ‘een film, foto’s en artikelen over de opening van de school op Turkse FG-sites’. Expliciet stelden ze in hun brief aan Stouten dat ze anoniem willen blijven, omdat hun kritiek ‘tot nare intimidaties kan leiden’.

Natuurlijk wordt er ontkend dat er anden estaan. Maarzeldzam, komter nu wat steun:
 

  Het MSA, zegt Stouten, bewaakt het neutrale karakter van de school. ‘Wellicht werken bij Cosmicus mensen die sympathie hebben voor Fethullah Gülen. Maar als de voorzitter van de raad van toezicht PvdA zou stemmen, betekent dat ook niet dat die partij het hier aan het overnemen is.’
    De ouders vinden zijn verweer ‘tamelijk naïef’. ‘Als een streng conservatief-gereformeerde club een neutrale school opzet, zou iedereen dat merkwaardig vinden.’ Ze verwijzen naar toenmalig minister Vogelaar, die FG in 2008 karakteriseerde als ‘een orthodox islamitische beweging’.
    Ook hoogleraar Turkse taal en cultuur Erik-Jan Zürcher gebruikt de kwalificatie ‘naïef’ voor Nederlandse partners die in zee gaan met aan Fethullah Gülen gelieerde organisaties. ‘Ze zijn doorgaans onvoldoende op de hoogte van wat achter het moderne imago schuilt’, zegt hij. ‘Lastig is dat banden met Fethullah Gülen altijd worden ontkend. FG-getinte organisaties als het Cosmicus, de Time Media Groep, de Dialoog Academie, de ondernemersvereniging Hogiaf en diverse Turkse internaten zijn in Nederland onafhankelijk geregistreerd.’ Die organisaties worden volgens hem bestuurd door personen die gevormd zijn door de FG-ideologie.

Maar er zijn natuurlijk hele stromen naïevelingen die zich als multiculturele goeddoener willen laten blijken:
 

  De overkoepelende Stichting Cosmicus heeft overigens een Comité van Aanbeveling met mensen als Alexander Rinnooy Kan (SER), Agnes Jongerius (FNV) en oud-bankier Herman Wijffels.

Tot slot nog wat informatie over deze club:
 

  Fethullah Gülen is een charismatisch leider, in 1941 geboren in een dorp in Noordoost-Turkije. Hij begon als prediker in Izmir, waar hij logies beschikbaar stelde aan arme leerlingen. Gülen bouwde gestaag aan een onderwijsnetwerk. Eind jaren negentig werd hoca (leraar) Gülen ervan beschuldigd het seculiere karakter van de Turkse staat te ondermijnen. Om rechtsvervolging te ontlopen vluchtte hij in 1998 naar de VS.
    Volgens IHS Jane’s, het internationale onderzoeksinstituut op het terrein van defensie en veiligheid, zit de beweging wereldwijd in een groeispurt. Jane’s analist islamitische zaken stelt in Gulen movement: Turkey’s third power (2008) dat FG onder andere kostscholen, universiteiten, televisienetwerken, banken en kranten bezit.
    Ook in Duitsland heerst twijfel over FG-scholen. In een reactie op het voorstel van de Turkse premier Erdogan daar Turkse middelbare scholen te stichten, merkte een Grünen-politicus deze week in Tagesspiegel op dat ze al bestaan. Hij wees op de ‘Gülen-sekte’, in Duitsland ook wel omschreven als ‘een islamitische vorm van de Scientology Kerk’.

Kortom: deze subgroep van de vijfde colonne zit overal.
    En ze corrigeren actief de anderen:


Uit: De Volkskrant, 01-06-2010, van onze verslaggever John Wanders

De vlag brandt, klappen vallen

De anti-Israëldemonstratie is een kwartier bezig als je op je klompen kunt aanvoelen dat er klappen gaan vallen. De woede van de circa vijfhonderd demonstranten klinkt steeds duidelijker door in de gescandeerde leuzen. ‘Israël moordenaar!’ Leden van de mobiele eenheid halen uit auto’s schilden en helmen tevoorschijn.
...
Tussenstuk:
Mannen vallen 'undercoveragente' aan

Na de demonstratie bij de Israëlische ambassade deed zich een incident voor, waarbij een groep mannen een als moslima geklede vrouw belaagde. De mannen vermoedden in haar een undercoveragente. Zij zagen hoe de vrouw zich tegenover een agent had geïdentificeerd als politiemedewerker. Woedend achtervolgden zij haar door het centrum van Den Haag. Daarbij vielen klappen. De vrouw kreeg hulp van een agent op een fiets. Volgens een politiewoordvoerder werkt zij inderdaad bij de Haagse politie, maar niet in de uitvoerende dienst. ‘En zij is moslima.’
     Volgende zaak:


Uit: De Volkskrant, 09-06-2010, door Janny Groen

'Landverrader, we sturen je in een pakketje terug'

Hij was gelukkig getrouwd in Turkije en had een goede baan als rechter. Nu wordt Çagatay Çetin zelf vervolgd, wegens het belasteren van de Turkse identiteit. Hij heeft asiel aangevraagd in Nederland.

Tussentitel: Ik vind ook dat in 1915 genocide is gepleegd op Armeniërs en andere christenen

‘Vrijgezel’ is Çagatay Çetin (31), een jonge Turkse rechter die in januari naar Nederland vluchtte en hier politiek asiel heeft aangevraagd. Het is een van de vijfhonderd woorden die Çetin zich in vier maanden met behulp van een Turks-Nederlands woordenboek heeft eigen gemaakt. Hij was gelukkig getrouwd in Turkije, maar door de ‘juridische en politieke hel’ waarin hij verzeild is geraakt, wilde zijn vrouw van hem scheiden.   ...
    Volgens Çetin is hij in de problemen geraakt door een mensensmokkelzaak die hij als rechter behandelde en waarbij ‘diverse collega’s’ waren betrokken. Hij wilde zijn collega’s niet ontzien en die hebben hem, vermoedt hij, verlinkt. Çetin wordt, net als de prominente Turkse schrijver Orhan Pamuk in oktober 2005, vervolgd wegens ‘het belasteren van de Turkse identiteit’ op grond van artikel 301 van de Turkse strafwet. ...
    Çetin heeft inmiddels drie gesprekken gehad met de IND en wacht nu op een beslissing. Veilig is hij ook in Nederland niet, heeft hij inmiddels ervaren. In maart werd hij op de markt van Deventer aangevallen door vier Nederlands Turkse jongeren. ‘Ik schat ze begin twintig. Ze moeten me hebben herkend van een foto op internet. Mijn verhaal heeft in de grootste Turkse krant Hürriyet gestaan. Landverrader, riepen ze, we zullen je meenemen naar de Turkse ambassade, dan word je in een pakketje teruggestuurd.’
    Eind mei werd hij opnieuw bedreigd in Deventer, waar hij in een asielzoekerscentrum zat. Van beide bedreigingen heeft hij aangifte gedaan. Hij is inmiddels op een andere plek in Nederland ondergebracht. ...


Red.:    Çetin heeft natuurlijk ook een oordeel over wat hem in Turkije is overkomen:

  Zijn lot noemt hij illustratief voor de slechte mensenrechtensituatie in Turkije, dat onder druk van de Europese Unie hervormingen doorvoert.

Het oordeel alhier over wat hem in Nederland is overkomen is vanzelfsprekend van dezelfde soort:het gedrag van de Turkse jongeren wijst op de slechter wordende mensenrechtensituatie in Nederland. Door de komst van Turkse en andere allochtone immigranten - en hun nakomelingen.
    Ondertussen, wat verder weg:


Uit: De Volkskrant, 30-07-2010, van een verslaggever

Koranincident leidt tot protesten in Uruzgan

Afghanen zijn donderdag in Tarin Kowt de straat opgegaan, omdat militairen van de internationale coalitiemacht ISAF een Koran zouden hebben beschadigd. De Afghaanse politie heeft uit veiligheidsoverwegingen de bazaar in de stad gesloten, deelde een woordvoerder van het ministerie van Defensie mee.   ...


Red.:   Nog geen Afghaan is op straat gesignaleerd na de zoveelste ophanging door de Taliban. Ook de gewone moslim weet waar zijn prioriteiten liggen.
   Hier wat de gewone moslim van de gematigde moslim vindt:


Uit: DePers.nl, 12-10-2010, door Arnold Karskens

Islam | Fanatieke moslims bedreigen tolerante

De angst zit diep bij de ahmadiyya-volgelingen

Niet alleen joden voelen zich in ons land bedreigd door intolerante moslims. Ook medemoslims van de ahmadiyya-gemeenschap zijn bang. ‘Wij moeten worden gedood.’

De kleine ahmadiyya-moslimgemeenschap in Nederland maakt zich grote zorgen over acties van radicale geloofsgenoten. ‘Dit jaar kregen we twee brieven waarin we kaffirs (ongelovigen, red.) werden genoemd en werd gezegd dat we de vijand van de islam zijn’, zegt Noer L. Verhagen, landelijk voorzitter, in de Mobarak-moskee aan de Oostduinlaan in Den Haag.
    De angst zit diep, camera’s aan de gevel bespieden de omgeving. ‘In Engeland werden dit voorjaar vlugschriften verspreid waarin werd opgeroepen ons ‘ketters’ te doden. Ook werden posters opgehangen in winkels in Londen en Bradford, waarin werd gewaarschuwd dat de eigenaar een ahmadiyya is en dat een moslim er niet moet kopen.’
    Rond deze tijd waren ook ahmadiyya-moskeeën in de Pakistaanse stad Lahore doelwit van bomaanslagen, waarbij 86 doden vielen. Voorzitter Verhagen: ‘De ideeën stoppen niet bij de grens. We willen geen strijd, maar houden rekening met geweld in Nederland.’
    De ahmadiyya-beweging ontstond in 1889 en kent over de hele wereld zo’n 150 tot 200 miljoen aanhangers. ...
    Dreigementen tegen deze, in de ogen van orthodoxe moslims afvallige, groep zijn niet nieuw. Jaren geleden besloot het gemeentebestuur van Heusden een informatiedag te annuleren na dreigementen uit de Turkse gemeenschap.
    Ook de Nederlandse imam Abdul Jabbar van de Ven uit Helmond laat zich niet onbetuigd, zegt Azhar Naeem, woordvoerder van de ahmadiyya en aanwezig bij het gesprek: ‘Hij riep op ons tot het uiterste te bestrijden.’
    De moskee in Den Haag werd in 1987 in brand gestoken. De daders zijn nooit gepakt. Als aanstichters van de recente terreur wordt gewezen naar de organisatie Khatm-e-Nabuwat (‘Het einde van het profeetschap’), een breed gesteunde fanatieke beweging die in Pakistan sterk vertegenwoordigd is. Azhar Naeem: ‘Sinds 1974 worden wij in Pakistan voor de wet als niet-moslim beschouwd. En sinds 1984 is het ons verboden ons voor te doen als moslim.’ Voorzitter Verhagen voegt toe: ‘Wij dienen te worden gedood.’
    Voor de ahmadiyya is de islam een vreedzame godsdienst. Zij verzetten zich tegen elk vorm van extremisme. In Nederland wonen zo’n 850 volgelingen, met een moskee in Den Haag en gemeenschapshuizen in Nunspeet en Amsterdam. ...


Red.:   De gewone moslim haat de gematigde moslim.
    Op school zitten natuurlijk ook de gewone moslims:


Uit: De Volkskrant, 04-01-2011, door Janny Groen

Interview | Alice van der Mark, coördinator sociale veiligheid in het mbo

Compassie met jongeren die fouten maken

Soft is ze niet. Wel begripvol voor jongeren in het mbo die zoeken naar hun identiteit of klem zitten tussen twee culturen. 'Een goed schoolklimaat krijg je niet met repressie en extra beveiligers.' Haar werk: knokken voor elke leerling.

Tussentitel: Van Groningen tot Oss, overal zijn problemen | Alice van der Mark, coördinator sociale veiligheid

Voor elke leerling zal ze knokken, ook al is de situatie nog zo uitzichtloos. 'Want elk jong mens is een ultieme inspanning waard', zegt Alice van der Mark (58), sinds vijf jaar coördinator sociale veiligheid op het roc Mondriaan in Den Haag.
    Makkelijk is dat niet in een gepolariseerde multi-etnische samenleving. Maatschappelijke spanningen sluipen ook de scholen binnen. Islamitische radicalisering, extreem-rechtse uitingen, cyber-pesten, discriminatie en tienerzwangerschappen gaan de schoolpoort niet voorbij.  ...
     Maatschappelijk wordt heel fel gereageerd op orthodoxe moslims die om religieuze redenen weigeren personen van het andere geslacht een hand te geven. Mbo-scholen die leerlingen opleiden voor de praktijk, worstelen daar ook mee. Eind september werd Van der Mark geconfronteerd met Mehmet, een jongen die sociaal-cultureel werker wil worden. Hij kreeg te horen dat hij die opleiding niet kan volgen, omdat hij weigert mannen en vrouwen de hand te schudden. Dat wordt in die beroepswereld niet geaccepteerd. Een patstelling.
    'En als het dan niet lukt het op te lossen, wordt Alice erbij geroepen', zegt Van der Mark. Er was van alles voorgevallen. Hij was een uur te laat op een bemiddelingsgesprek gekomen, had zich niet netjes gekleed (zoals was gevraagd), maar was in een trainingspakje komen opdagen. Hij had gelogen over praktijkbegeleiders die telefonisch niet bereikbaar waren. Van der Mark grijpt niet snel naar schorsing of straf, maar gaat vooral met argumenten de confrontatie aan.
    'Ik zeg: als jij erin slaagt op niet al te lange termijn vier potentiële stageplekken te vinden, is er geen probleem. Je hebt dan aangetoond dat je best kansen hebt in de praktijk. Maar je mag niet bij familie gaan werken.' Mehmet slaagde daar niet in. Een nieuw bemiddelingsgesprek volgde. 'Prima als je in je privé-situatie geen handen wil schudden, zei ik. Maar Mehmet, je bent hartstikke westers en je wilt goed functioneren. Is een hand geven dan zo erg?' Eigenlijk niet, oordeelde Mehmet en hij gaf Van der Mark bij zijn vertrek een hand.
    Nauwelijks twee dagen later kwam Mehmet van zijn beslissing terug. Hij was bewerkt door zijn ultra-orthodoxe neef, die economie, recht en management studeert op het hbo.


Red.:    Voor de gewone moslims gaat de mening van een andere moslim als hij orthodoxer dus meer moslim is, altijd voor.
    En natuurlijk geldt dat ook algemener:
 

  Van der Mark krijgt nogal eens te horen: 'Het moet van Allah.' Bijvoorbeeld als er een conflict is over gebedsruimte, handen schudden of het dragen van een gezichtssluier.

Effectief vormt het dus één geheel, dat voortdurend streeft naar meer islam. Gewone moslims tezamen met de strengere.
     Nog meer gewone moslims:


Uit: De Volkskrant, 10-02-2011, van verslaggeefsters Janny Groen en Ianthe Sahadat

Islamitisch onderwijs | Ouders vinden in stad geen scholen 'met veilig klimaat'

A'dam tegen thuisonderwijs

Het Islamitisch College Amsterdam(ICA) gaat in augustus dicht. Ouders van 97 leerlingen willen hun kinderen thuis les gaan geven ...

...   Begin februari ontving de gemeente 97 brieven van ouders die aangaven dat geen enkele middelbare school in de stad voldoet aan hun levensbeschouwelijke eisen.   ...
    De leerlingen zijn afkomstig van het Islamitisch College Amsterdam (ICA), een van de twee islamitische middelbare scholen in Nederland. De andere is Ibn Ghaldoun in Rotterdam. Het ICA gaat in augustus dicht. Van Bijsterveldt heeft de subsidie ingetrokken, vanwege zwak onderwijs en omdat aantal leerlingen onder de wettelijk norm bleef.
    'We zitten in de afbouwfase', zegt rector Kudret Camdere van het ICA. Hij rekent voor dat, als de eindexamenkandidaten van de in totaal 297 leerlingen worden afgetrokken, er zo'n 170 moeten worden overgeplaatst naar andere middelbare scholen. De Werkgroep Overdracht van het ICA heeft de afgelopen maanden samen met de gemeente geprobeerd de leerlingen op andere scholen te krijgen. 'Dat viel niet mee', zegt Camdere. 'Op onderwijsgebied liggen er geen obstakels. Ronduit problematisch blijkt de acceptatie van de islamitische identiteit.'
    Volgens Camdere is de werkgroep op zo'n acht scholen wezen praten en bood geen enkele 'een veilig schoolklimaat'. Belangrijk voor ICA-ouders is dat er een gebedsruimte is, jongens en meisjes gescheiden kunnen gymen, de hoofddoek wordt geaccepteerd en dat meisjes niet hoeven deel te nemen aan buitenlandse excursies. '


Red.:   Gewone moslims blijken alweer extreme moslims - een voorbeeld:


Uit: De Volkskrant, 10-02-2011, van verslaggeefsters Janny Groen

Interview | Redouan Iboualatsen, vader

'Onze kinderen mogen niet zijn wie ze zijn'

Islamitische kinderen worden op 'gewone' scholen niet geaccepteerd, vinden hun ouders. ...
    Waar hij, en met hem 'een heleboel islamitische ouders', mee worstelt is dat 'de islamitische identiteit wordt geproblematiseerd'. Iboualatsen: 'Er wordt heel moeilijk over kleding gedaan. Onze kinderen worden niet echt geaccepteerd. Wij volgen het nieuws ook. Steeds zijn er incidenten met meisjes die geen hoofddoek op mogen. Laatst weer in Volendam en in Utrecht. Onze kinderen mogen niet zijn wie ze zijn. Als een kind van 12, 13 jaar de klas niet in mag, boort dat heel diep in zijn welbevinden. De samenleving is verhard en die verharding is ook de scholen ingeslopen.'
     Een gebedsruimte, gescheiden gym, islamitische kleding zijn belangrijke eisen, zegt Iboualatsen. ...
     Iboualatsen maakt deel uit van de Stuurgroep Thuisonderwijs, die de mogelijkheden van buitenschoolse lessen onderzoekt. 'Daar kleven ook nadelen aan, maar die nemen we op de koop toe.'    ...
    Van het gesprek met Asscher verwacht hij niet veel. 'Hij heeft ons al in de hoek gezet van ouders die niet voor onderwijs, maar voor orthodoxie kiezen. Goed onderwijs vinden we wel degelijk belangrijk voor onze kinderen. De wethouder kan ons de voet niet dwars zetten. We staan in ons recht.'


Red.:   Tegen dit soort Taliban-figuren wordt in Afghanistan gevochten. De enige zinnige reactie op dit soort lieden is de uit te zetten naar Afghanistan - en daar iedere Nederlander en westerling uit weg te halen natuurlijk. Aldaar hebben ze volkomen het recht hun eigen gang te gaan.
    De multiculti-elite probeert het beter voor te stellen:


Uit: De Volkskrant, 10-02-2011, van verslaggever Alex Burghoorn

Reportage | Een interreligieuze tocht langs de gebedshuizen in Amsterdam-West

Van moskee, via kerk naar de sjoel

Tolerantie en verdraagzaamheid zijn geen vervlogen begrippen. Omdat te bewijzen
lopen geestelijken van de islam, het christendomen het jodendomsamen een blokje om.

Zet een gesprek op tussen joden, christenen en moslims en de kans is groot dat het uitloopt op een ruzie rond de stelling 'Onze God is de beste'. Imam Ali Iftekhar Chisti zegt het daarom liever met bloemen.
    'Een boeket met dezelfde bloemen is mooi', zegt hij met zachte stem voor de deur van de An Nour-moskee (Licht) in Amsterdam-West. 'Maar een boeket met verschillende bloemen is mooier.'
    Samen met bekende geestelijken van joodse en christelijke huize wandelen imam Chisti en nog een handvol moslims woensdag demonstratief een blokje om. Van de moskee gaat het naar de protestantse Jeruzalemkerk en uiteindelijk belanden ze aan tafels met joodse hapjes in de kleine sjoel van de wijk De Baarsjes. Onderweg maken ze een praatje, over hoe goed het is dat ze elkaar eens ontmoeten en bij elkaar over de vloer komen.   ...
De 'interreligieuze wandeling' moet onderstrepen dat tolerantie en verdraagzaamheid geen begrippen zijn uit vervlogen jaren.


Red.:   Er is iets georganiseerd en de moslim-leiders konden natuurlijk niet weigeren - dat zou groot in de krant komen. Maar de gewone moslim heeft die beperking niet:

  Dan, op weg naar de synagoge, is er een schreeuw: 'Kankerjoden!' De joodse beveiliger is alert. Maar de schreeuwlelijk van islamitische komaf maakt zich uit de voeten. Van een afstandje maakt hij nog de Hitlergroet.

De islam-beschaving heeft weer gesproken.
    Overigens reageerde ook de imam op het incident. Met leugens natuurlijk: Als de jongen naar een islamschool was gegaan was dit zeker niet gebeurt  - zie Buitenhof 13-02-2011, column Max Pam uitleg of detail (na 19:15 min.).
    De tolerante gewone moslim:


Uit: De Volkskrant, 11-02-2011, tv-recensie door Jean-Pierre Geelen

College

Het was Twan Huys toch maar mooi gelukt advocaat Bram Moszkowicz te strikken voor zijn programma College Tour. ...
    De Bram ook, die meesterlijk een studente haar plaats wees toen ze zijn cliënt Geert Wilders met Hitler vergeleek. Nauwelijks onderkoeld: 'Ik geef u twee adviezen. Het eerste is: gaat u geschiedenis studeren in plaats van rechten. En eigenlijk laat ik het andere advies voor wat het is.'    ...


Red.:   De studente was een gewone moslima ... zonder hoofddoek.
    Een gewone moslim zegt iets gematigds:


Uit: De Volkskrant, 03-03-2011, ingezonden brief van Naushad Boedhoe, ex-moslim (Bleiswijk)

De islam is flexibel

'Ik stop liever met studeren dan dat ik ga lenen', zegt een moslima studente (Binnenland, 1 maart). Meer moslimstudenten zeggen te zullen stoppen met studeren als zij de studie niet kunnen betalen. Een studielening tegen (woeker)rente is in strijd met de islam en daarom verboden, is de stelling.
    De islam - zeg ik als ex-moslim - is flexibel en vraagt aan de gelovige zich aan te passen aan de plaatselijke omstandigheden. Zelfs de belangrijkste principes (de vijf zuilen) hoeven niet onder alle omstandigheden te worden nageleefd. Zo hoeft de moslim die het zich financieel niet kan veroorloven, de haj (bedevaart naar Mekka) niet te volbrengen.  ...
    Ik raad moslims aan om naar de geest van de islam te leven en zich aan te passen aan de omstandigheden hier. ...


Red.:   Een ex-moslim, een zeldzaamheid, heeft makkelijk praten over de flexibiliteit van de islam. Maar ware hij nog moslim, zou hij onder de gematigden, de gewone moslims, vallen. En hier is de boodschap van de preciezen:


Uit: De Volkskrant, 05-03-2011, door Hicham Chara, afgestudeerd op het onderwerp 'Islamic Finance' aan de Erasmus Universiteit Rotterdam

Rente is in islam niet toegestaan

Naushad Boedhoe stelt dat rente wel is toegestaan in de islam (Geachte redactie, 3 maart). Dit is klinkklare onzin. De islam is inderdaad flexibel en vraagt inderdaad aan de gelovige zich aan te passen aan de plaatselijke omstandigheden zolang de moslim zich kan en mag houden aan zijn religieuze plichten.
    Het voorbeeld van Boedhoe over de Hadj klopt dan ook, net zoals een moslim varkensvlees mag eten als er voldoende noodzaak bestaat, bijvoorbeeld in het geval van een ernstige hongersituatie. In een dergelijke situatie moet de moslim altijd de minst slechte oplossing kiezen.
    In het geval van een studielening ligt het echter niet eenvoudiger, zoals Boedhoe aangeeft, maar juist ingewikkelder, de noodzaak is hier namelijk niet van direct levensbelang.    ...
    ... wel is het belangrijk om aan te geven dat de heer Boedhoe geen autoriteit is op het gebied van islam en financiering. Voor een moslim doet alleen een gefundeerde mening er toe (op basis van de islamitische bronnen).
    De islam keert zich inderdaad tegen uitbuiting van mensen en stelt daarom dat een echte 'sociale lening' geen enkele vergoeding bovenop de hoofdsom mag bevatten. ...
    De studenten die menen dat rente niet is toegestaan zijn dus goed op de hoogte en niet dom en bekrompen, zoals Boedhoe ze noemt. Zij komen op voor hun eigen geloofsprincipes en dat is altijd slim. Tegelijkertijd komen ze op voor toekomstige studenten met soortgelijke principes en ook voor andere studenten die niet gesponsord kunnen worden door hun ouders. Niets zeggen zou pas dom zijn. ...
    Ik raad alle moslims aan om, zoals de heer Boedhoe zei, naar de geest van de islam te leven maar hiernaast ook proberen vast te houden aan de letter van de islam. Principes zijn er niet om bij veranderde omstandigheden zomaar overboord te gooien. Kom voor je idealen op en doe dat vooral op tijd en niet pas achteraf. Zo kan wellicht voorkomen worden dat het 'sociale' leenstelsel er ooit komt.


Red.:   En daar gaat het om: de religieuzen zullen altijd gedwongen worden te leven naar de strenge uitleg van zijn geboden door de preciezen, de fundamentalisten, hen. En doen ze dat min of meer systematisch niet, dan zijn ze al redelijk snel ex-religieus. Daarom zijn de christelijke kerken aan het leeglopen: rekkelijkheid verstaat zich niet met (monotheïstische) religie. En daarom is de heer Boedhoe een ex-moslim.
    Ook in Duitsland zijn er alleen gewone moslims:


Uit: De Volkskrant, 22-04-2011, van de buitenlandredactie

Duitsland wijst homofobe imam uit

Duitsland heeft een radicaal-islamitische predikant uitgewezen omdat hij haatzaaiende preken zou hebben gehouden waarin hij onder meer de doodstraf voor homoseksuelen bepleitte.  ...
    Het uitwijzingsbevel werd Philips overhandigd tijdens een bijeenkomst in Frankfurt waar hij predikte over 'De Islam - een verkeerd begrepen religie'.  ...
    ... De bijeenkomst waar Philips preekte werd bijgewoond door circa tweeduizend toehoorders. Volgens de autoriteiten draagt Philips met zijn redevoeringen bij aan de radicalisering van jonge moslims.


Red.:   Allemaal heel gewone moslims.
    Net als deze:


Uit: De Volkskrant, 08-09-2011, door Janny Groen

Reportage | Moslim-pleegkind bij christelijke ouders

Yaaqoeb is nu 'neutraal katholiek'

Tussentitel: Door zijn doop zou Yaaqoeb geen buitenbeentje zijn

Het is de nachtmerrie van elke moslimouder wiens kind in een christelijk pleeggezin wordt ondergebracht: dat het wordt bekeerd. Latifah Odriss (36) uit het Limburgse dorp Belfeld (gemeente Venlo) is het overkomen. In april 2010 werd haar toen 8-jarige zoon Yaaqoeb gedoopt. Tegen haar zin.   ..
    Intussen groeit de onrust in de Limburgse moslimgemeenschap door Yaaqoebs doop. De meidenorganisatie Moslima's Actief uit Roermond is op internet een steunactie begonnen. Handtekeningen worden ingezameld en een protestmars wordt voorbereid. Honderden, vaak emotionele reacties, zijn bij binnengekomen. Volgens een woordvoerster bevestigt de zaak-Odriss het negatieve beeld dat bij veel moslimgezinnen bestaat over Jeugdzorg. De wildste verhalen doen de ronde. Bijvoorbeeld dat moslimkinderen 'expres bij kafir (ongelovige) en joodse gezinnen' worden ondergebracht.


Red.:   Louter honden en varkens, die kafirs en joden.
    Tijdens de 10-jarige herdenking van 9/11, een paar weken terug, kwam het voorval van jongens in Ede ter sprake die zouden hebben staan juichen. Allemaal sterk overdreven en onzin, volgens de multiculturalisten en de moslims. Hier is de waarheid:


Uit: De Volkskrant, 22-09-2011, door Paul Onkenhout

Interview | Journalist Hans Moll (64)

'Weet je dat hij een neocon is?'

Over het gepolariseerde debat op de redactie over de islam en Israël schreef voormalig NRC-redacteur Hans Moll een boek. Hij wil discussie, in plaats van meningen.

Duidelijk is de boodschap zeker die Hans Moll in zijn boek verkondigt over zijn oude werkgever. Op pagina 40: 'Het is moeilijk te zeggen wanneer het precies is gebeurd, maar de berichtgeving in de NRC over Israël, de Palestijnen en de islam is de laatste tien jaar veranderd. De NRC is steeds minder positief over Israël en steeds minder negatief over Hamas gaan schrijven.'    ...

Toen u vorig jaar met de vut ging dacht u: en nu ga ik een boek schrijven over NRC Handelsblad?
'Nee nee nee. Dit boek is ontstaan uit onbenul en toevalligheid. Voordat ik bij de krant kwam, heb ik een paar lange reizen gemaakt door Zuidoost-Azië. Ik kwam in contact met de islam. Na de aanslagen op 11 september 2001 ging ik me nog meer voor de islam interesseren, ook door mijn ervaringen als verslaggever op de redactie binnenland.
    'De volgende dag deed ik straatinterviews bij scholen in Amsterdam. Ik maakte iets onbegrijpelijks mee. Ik hoorde jongens en meisjes zeggen dat het nu 1-1 stond. En dat iedereen nu tenminste weet wat de Palestijnen elke dag overkomt. Dood aan de joden, zeiden ze ook. Waar gaat dit over, dacht ik?


Red.:   Waar dat over gaat? Hoe de gewone moslim denkt.
    Een toelichting daarvan, uit de mond van de witte raaf: de afgevallen moslim:


Uit: De Volkskrant, 14-01-2012, door Said el Haji, schrijver. In 2011 verscheen zijn roman De aankondiging.

Waarom ik mijn zoon niet laat besnijden

Niemand weet nog wat de symbolische betekenis van besnijdenis is. Een mechanische geloofspraktijk zet ertoe aan.

Tussentitel: Ook verlichte moslims laten hun zoons besnijden om niet van de groep af te wijken

...  Mensen laten hun kind niet besnijden om dichter bij God te zijn, maar om geen afstand te scheppen tot de groep waartoe ze willen behoren.
    Er zijn 'verlichte' moslims − laten we ze seculier noemen − die de islam met een grote korrel zout nemen, die er de kostelijkste grappen over kunnen maken, die niet nalaten het domme, religieuze nabauwen in de moslimgemeenschap belachelijk te maken, die alle geïnstitutionaliseerde religies eigenlijk maar niks vinden, maar die niettemin hun zoons laten besnijden. Waarom? Omdat ze, als het er echt op aankomt, niet van de groep willen afwijken. Niet dat ze staan te springen om er lid van te zijn, niet dat ze uiting willen geven aan de diepgevoelde wens deel te zijn van een groter geheel, ze willen gewoon geen heisa.   ...


Red.:   En wat betekent dat ze bij de keuze tussen een niet-islamitische heilige en een islamitische schurk, altijd voor de islamitische schurk zullen gaan.
    "De uitspraken van enkelingen zijn absoluut geen bewijs dat de gewone moslim ook een echte islamitische maatschappij wil", ook wel samengevat als "moslims willen hetzelfde als u en ik" (die laatsten zijnde de westerse burgers). Hier is het bewijs van het tegendeel:
 

Uit: DePers.nl, 04-12-2011.

Moslimbroederschap wint in Egypte

Islamitische partijen zijn de grote winnaars in de eerste ronde van de Egyptische parlementsverkiezingen. Gezamenlijk kregen ze 65 procent van de stemmen. Dat blijkt uit zondag gepubliceerde officiële cijfers.

De voorheen verboden Moslimbroederschap is de grootste partij met 36,6 procent van de stemmen. De fundamentalistische al-Nour kreeg 24,3 procent. De gematigde moslimpartij Wasat kwam uit op 4,2 procent.  ...


Red.:   Er waren dus wel gematigde moslims. Dat wil zeggen: die moslimbroeders zijn beslist geen gematigde moslims. En de gematigde moslims kregen net geen 5 procent. De gewone moslim is geen gematigde moslim. In Egypte en in Koeweit:


Uit: De Volkskrant, 04-02-2012, van de buitenlandredactie

Islamisten in Koeweit winnen verkiezingen

De islamisten hebben een grote overwinning geboekt bij de parlementsverkiezingen in Koeweit afgelopen donderdag. De uitslag kan gevolgen hebben voor de militaire aanwezigheid van de Verenigde Staten in de olierijke golfstaat.
    De conservatieve oppositie won tweederde van de vijftig parlementszetels, 23 daarvan worden ingenomen door islamisten. Hun visie komt overeen met die van de Moslimbroederschap in Egypte. Geen enkele vrouwelijke kandidaat heeft een zetel bemachtigt, terwijl in het vorige parlement nog vier vrouwen zaten.   ...


Red.:    Ook in Koeweit zijn de moslims niet gematigd. En:
 

  Koeweit is bovendien het zoveelste Arabische land waar de islamisten een ruime verkiezingswinst hebben behaald. Eerder gebeurde dit ook in Tunesië, Marokko en Egypte.

De moslims in de hele Arabische wereld zijn niet gematigd. En er is geen enkele reden om te veronderstellen dat de moslims uit de Arabische wereld die naar het westen zijn gekomen wél gematigd zijn.
    Eerst het bekende verschijnsel: 


Uit: De Volkskrant, 29-05-2012, door Michel Maas

Interview | Irshad Manji,  schrijfster over de groeiende invloed van militante moslims

'Indonesië wordt zo een tweede Pakistan'

Na dreigementen van militante moslims heeft popster Lady Gaga dit weekeinde haar geplande concert in Jakarta afgelast. De radicale islam drukt steeds zwaarder op Indonesië, stelt de Canadese schrijfster Irshad Manji.

De Indonesische overheid lijkt steeds meer geneigd te zwichten voor de druk van militante moslims. Niet alleen Lady Gaga is daarvan het slachtoffer, ook de Canadese islamitische schrijfster Irshad Manji ervoer aan den lijve dat het Indonesië dat zij kende van een eerder bezoek, vier jaar geleden, niet meer zo tolerant is als voorheen.
    Wanneer je je boek Allah, Vrijheid en Liefde noemt, kun je weten dat je sommige moslims tegen je in het harnas jaagt. ...
   

Red.:   Precies: de islam heeft niets met vrijheid en liefde. Volgens de correspondent.

 

Spreekbeurten in Jakarta, Solo en Yogya werden afgelast, verplaatst of verstoord door radicale moslims. De politie verleende de radicalen alle medewerking.
    Uitgerekend in haar nieuwe boek wijdt zij nog een jubelend hoofdstuk aan Indonesië, op grond van haar eerdere ervaringen in het land. Manji: 'De woorden die ik gebruik in het boek zijn: als jullie een voorbeeld willen van betekenisvolle gematigdheid, dan moet je naar Indonesië komen.'
    In het bewuste hoofdstuk beschrijft Manji hoe zij vier jaar geleden haar vorige boek ten doop hield in Indonesië. 'Er kwam er een heel divers scala aan mensen op af. Een transseksueel vertelde over haar gevecht om een hoofddoek te mogen dragen. Tegelijk waren in diezelfde zaal zeer conservatieve moslims, die haar niet bedreigden of aanvielen. Daartussenin: Javaanse dansers, gitaarmuziek en poëzie.
    'En dan nu, vier jaar later... Mijn hart breekt. Eerlijk.'
    Radicale moslims maken haar het spreken onmogelijk. Waar zij ook komt in Indonesië, overal duiken mannen in witte gewaden op. Het zijn leden van de islamitische knokploeg FPI (Front van de Verdedigers van de Islam).
    Manji heeft net weer zo'n ervaring achter de rug in het vrijzinnige cultureel centrum Salihara in Jakarta. Ook deze bijeenkomst werd verstoord door mannen die Allah U Akbar (God is groot) riepen - alsof dat een verwensing is - de aanwezigen bedreigden en hekken vernielden. 'De ruiten op de tweede verdieping begonnen te rammelen...'
    De politie was aanwezig en maakte een einde aan de bijeenkomst. Niet de gewelddadige FPI'ers, maar Irshad Manji moest mee naar het bureau.

Waar het hier om gaat, is de identiteit van de ware schuldigen. Dat zijn deze:

  Het zijn de voorzichtigen, de gematigden die problemen laten doorzieken, zegt ze. Ook in Indonesië.
    'De zogenaamde gematigde moslims zijn een deel van het probleem. Alle moslims die denken dat zij de islam en de mensheid een dienst bewijzen door gematigd te zijn in deze tijd van morele crisis... Mensen denken dat zij de vrede kunnen bewaren door alles maar toe te dekken, en verder te zwijgen. Dat maakt alles alleen maar erger!'

En zo is het niet alleen in Indonesië, maar over de hele wereld waar er moslims verkeren. Meerderheid of minderheid.
    Dus ook in Nederland:


Uit: De Volkskrant, 09-07-2012, door Ibrahim Wijbenga, straathoekwerker, CDA-raadslid en belijdend moslim.

Moslims, wijs de radicalen af


De islamitische gemeenschap zou stelling moeten nemen tegen radicale predikers. Hun invloed op moslimjongeren neemt toe.

De moslimgemeenschap wordt in toenemende mate geconfronteerd met geradicaliseerde moslims. ...


Red.:   Om de zoveel jaar staat er eentje op om dit te signaleren, uitsluitend en vanwege dit:

  de schade die zij aanrichten [is] enorm. Met name voor de moslimgemeenschap. Hun provocaties zorgen ervoor dat de islam in toenemende mate wordt geassocieerd met antidemocratische sentimenten, en als een gevaar voor de samenleving wordt beschouwd.

Deze groepen laten de overige burgers zien waar de islam voor staat. En dat is niet handig, zolang je een minderheid bent. Dat moet je pas doen als je de daadwerkelijke kans hebt dit uit te voeren. Dan is er geen enkel bezwaar. Van geen enkele moslim. Degene die bezwaar maken, zijn per definitie geen moslim, want de islam staat voor werelddominantie. Hetgeen volkomen logisch is voor een goddienst die stelt dat het hele heelal wordt geregeerd door een almachtige - hun almachtige.
    Er zijn alleen maar gewone moslims:


Uit: De Volkskrant, 12-11-2012, van verslaggeefster Ana van Es

'Lijfstraffen jongens in moskee-internaten'

Bureau Jeugdzorg onderzoekt of er aanwijzingen zijn voor misstanden bij zogenaamde moskee-internaten in Rotterdam. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) heeft daartoe opdracht gegeven.
    In de internaten, gevestigd in het gebouw van een moskee, mogen islamitische tieners naar buiten voor onderwijs aan een reguliere school. Buiten schooltijd maken ze in het internaat huiswerk en moeten ze religieuze bijeenkomsten bijwonen. Onduidelijk is hoeveel van deze internaten er in Nederland zijn. Een landelijk register ontbreekt.
    Volgens NRC Handelsblad, dat afgelopen zaterdag over de internaten berichtte, zijn veel van de internaten illegaal en is er sprake van misstanden. Met 'lijfstraffen' worden vooral jongens op het rechte pad gehouden, zou blijken uit e-mails van de GGD Rotterdam. De jongeren verblijven volgens de krant op zolders waarvoor geen vergunning is afgegeven.   ...


Red.:   Zo gewone moslims.
    Nog meer gewone moslims. Met het gewone antisemitisme. Allemaal (het onderstaande gaat over Turken, maar daar kan je naadloos Marokkanen voor invullen):


Uit: De Volkskrant, 26-04-2013, van verslaggeefster Janny Groen

'Verketterd omdat ik de vinger op de zere plek heb gelegd'

Mehmet Sahin, die op tv het antisemitisme onder Turkse jongeren aan de orde stelde en daarna een maand moest onderduiken, wordt nog steeds geïsoleerd en geïntimideerd.


Tussentitel: Ik werd uitgescholden voor 'jij komt voort uit het sperma van een Jood die een Turkse moeder heeft verkracht'

...    Sahin, die promotieonderzoek doet aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, moest onderduiken na een aflevering van de NTR-serie Onbevoegd gezag, waarin hij wordt gefilmd tijdens zijn activiteiten als buurtvrijwilliger en huiswerkbegeleider. In beeld komen vier Turkse jongens, met wie hij het Dagboek van Anne Frank bespreekt. De jongens zeggen de vreselijkste dingen over Joden. Bijvoorbeeld dat iedereen Hitler op een dag dankbaar zal zijn dat hij alle Joden probeerde te vermoorden.    ...


Red.:   Een uitstekende gelegenheid voor de Turks-islamtische gemeenschap om te laten zien wat waar is over al die mooie woorden als ze gevraagd wordt hoe verlicht, aangepast aan de Nederlandse maatschappij, Nederlandse normen en waarden, open, en beschaafd ze wel niet zijn. Talloze onderzoeken waar daar de meest veelbelovende cijfers uit komen.
    Hier is de kille werkelijkheid - eerst de gemeenschap wat verder af:

  Na de tv-uitzending werd Sahin dermate bedreigd, dat burgemeester Krikke het gezin adviseerde enkele dagen in een hotel door te brengen. Sahin werd gezien als een grote verrader die weerloze kinderen moedwillig te kijk zette voor de hele natie.
    Op Turkstalige sites werd de aanval fors op hem ingezet. In Son Haber (Laatste Nieuws) bijvoorbeeld zegt Veysel Eroglu dat 'onze jongens het slachtoffer zijn geworden van provocatie'. Eroglu, al 12 jaar voorzitter van de Turkiyem Moskee in Arnhem, is een invloedrijk figuur in de lokale Turkse gemeenschap.
    Eroglu zegt verder dat een 'smerig spelletje' wordt gespeeld. Dat 'de persoon genaamd Mehmet Sahin met plezier onderdeel is geworden van dit spelletje'. En dat Sahin 'de Turken overal en bij elke gelegenheid tracht weg te zetten en af te schilderen als achterlijk, ongeschoold, onwetend en primitief. Ik denk dat Mehmet Sahin behoefte heeft aan psychische behandeling.'

En dan de reactie van de gemeenschap wat dichterbij:
  ... Steun heeft hij de afgelopen twee maanden slechts ondervonden van het PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch ...
    Voor het eerst vertelt Sahin zijn verhaal. Hij zweeg in de hoop dat de spanningen in zijn wijk zouden wegvloeien en hij zijn normale leven weer zou kunnen oppakken.
    Maar dat blijkt ijdele hoop. De Turkse gemeenschap intimideert en isoleert zijn gezin. Niet alleen de bewoners van zijn wijk 't Broek lopen in een boog om hem heen, ook Turkse organisaties en sleutelfiguren buiten Arnhem zetten hem weg als 'Joodse agent', 'psychologisch ziek' en 'collaborateur'. Sahin: 'Mijn vrouw en ik zijn praktiserende moslims. We zijn verdrietig, omdat we met onze kinderen al weken niet veilig naar de moskee kunnen.'

De werkelijkheid van de Turks-islamitische gemeenschap is ten opzichte van de mooie woorden zo kil, dat je je op Antarctica waant. Het is gewoon nog steeds dezelfde ingekankerde bekrompenheid waarmee ze uit Turkije (of Marokko) zijn gekomen. En daar is dus al anderhalf à twee generaties niets aan veranderd.
   En oh ja, nog even over de waarheidsgetrouwheid van dit soort mensen:
  Sahin heeft geen aangifte gedaan tegen wijkbewoners. 'Wat moet ik in mijn eentje tegen al die anderen die elkaar steunen met hun getuigenissen.' De groep deed wel aangifte tegen hem.

Aartsleugenaars, zodra dit soort belangen in het spel komen. En als je het eenmaal doet, dan is dat heel moeilijk stoppen. Vandaar ook het al eerdere gesignaleerde ingekankerde wantrouwen: behalve de islam en de Turkse of Marokkaanse nationaliteit is niets heilig of van waarde.
    Kijk er eens: weer een moslim die het met ons eens is:
 

Uit: De Volkskrant, 31-05-2013, door Shashi Roopram, student-assistent van de afdeling sociologie aan de Vrije Universiteit en Hasan Küçük, fractievoorzitter van de Islam Democraten in de gemeenteraad van Den Haag.

#HetDuel Uitgedaagd op Volkskrant.nl

Er is geen 'sharia-driehoek' in de Haagse Schilderswijk, stelt Hasan Küçük. Dat moslims er hun wil opleggen aan buurtbewoners, is een verzinsel van haatdragende hindoes. Shashi Roopram spreekt dit tegen.

As-salam alaykum Shashi,

... Wij distantiëren ons van termen als 'orthodoxe', 'liberale' of 'gematigde' moslims. Deze termen zijn bedacht door niet-moslims. Je bent moslim of je bent het niet. Je kunt ook niet 'een beetje' in Allah geloven.


Red.:   Glasheldere taal.
    Al vele keren is het langsgekomen mar telkens kwam het niet tot noetren. Hier dan toch het zoveelste geval:


Uit: De Volkskrant, 06-05-2015, door Arie Elshout

Profiel | Schutters VS

Bekeerling en tapijtreiniger waren buren

Een van de mannen die schoten tijdens de Mohammedcartoon-bijeenkomst in de VS was in het vizier van de FBI. De ander bleef onder de radar.


Dat het niet eenvoudig is jihadisten met plannen voor aanslagen tijdig op te pakken, bewijst het verhaal van Elton Simpson. De Amerikaanse FBI vond hem al sinds 2006 verdacht en opende onlangs zelfs een nieuw onderzoek nadat hij op sociale media was gaan schrijven over het terreurleger van 'Islamitische Staat' (IS).
    Toch had de FBI er geen flauw benul van dat hij zondag een aanval wilde uitvoeren op een Mohammed-cartoonbijeenkomst met Geert Wilders in Garland, Texas. De andere schutter, Nadir Soofi, bleef helemaal onder de radar, hoewel hij in Phoenix, Arizona, in hetzelfde appartementengebouw woonde als Simpson en misschien zelfs in hetzelfde appartement.    ...


Red.:   Alle terroristen waren gewone moslims voordat ze terrorist werden. Conclusie: wat is het verschil tussen een gewone moslim en een terrorist: Een geowne moslim is een terrorit waarvan nog niet duidelijk is dat hij een terroriste is. Al was het maar omdat de geone moslim het onmogelijk maakt de terrorist eruit te halen:

  Het onvermogen van de FBI om de aanslag in Garland te voorzien, bevestigt het oordeel van terreurexperts dat de risicogroep van potentiële jihadisten in westerse landen zo groot is dat het ondoenlijk is iedereen constant en effectief in de gaten te houden. 'Om één persoon 24 uur lang te observeren heb je 25 agenten nodig', zei een Franse deskundige in januari na de aanslag op het satirische tijdschrift Charlie Hebdo. Bovendien komen uit de omgeving van de jihadisten vaak nauwelijks alarmsignalen. Deze is zich meestal van geen kwaad bewust. Simpson (30) werd geboren in Illinois voor hij naar Phoenix verhuisde, waar hij zich als scholier tot de islam bekeerde. Hij bezocht de moskee, maar gedroeg zich nooit als een radicaal, blijkens Amerikaanse persberichten. 'Nimmer waren er woede-uitbarstingen', zegt iemand van een islamitisch buurthuis.

Het standaard-verhaal, als er eentje betrapt wordt op terrorisme:
  Ook een van de advocaten, die hem verdedigden toen de FBI hem ervan beschuldigde naar Somalië te hebben willen reizen om zich aan te sluiten bij een terreurgroep, zag hem als 'ongevaarlijk'. 'Hij groeide op als een normale schooljongen. Zijn bekering tot de islam leek hem goed te doen', zei advocate Kristina Sitton tegen ABC. 'Ik ben geen softie, ik ben een Republikein, ik heb behoorlijk slechte mannen gezien, hij leek vrij normaal.'

"Het was zo'n gewone jongen ...", oftewel: "Het was zo'n gewone molskim ...".
    En de concluise staat er in feite al en behoeft slechts samenvatting: ten einde een einde te maken aan het terrorisme, is er slechts één werkende oplossing: het verwijderen van alle moslims.
    Door alle commotie rond alle moslims (bleken bijna allemaal Charlie Hebdo-terroristen te steunen uitleg of detail )  is de factor "gewone moslim" een tijd lang buiten beeld geraakt. Hier weer eens een opvallend geval:


Uit: De Volkskrant, 01-08-2015, door Aimée Kiene

Ze is wóédend als ze niet wint

Ze loopt wereldtijden, maar traint er niet hard voor. Ze wil een goede moslim zijn, maar bij haar sport kan je geen hoofddoek dragen. De bijzondere innerlijke strijd van Sifan Hassan, die op haar 15de uit Ethiopië vluchtte en nu voor Nederland de ene na de andere medaille haalt. 'Ik was erg boos. Heel erg boos. Héél erg boos. Hahaha.'

...
Je bent moslima. Hoe belijd je je geloof?
'Ik bid. Dat is alles. Ik draag geen hoofddoek. Een tijdje geleden droeg ik die nog wel, maar weet je, tijdens het hardlopen kan ik geen hoofddoek dragen. En ik vind het niet goed, de ene keer wel, de andere keer niet.'

Vind je het erg om geen hoofddoek te dragen?
'Ja, dat vind ik erg. Maar ik hoop dat ik ooit een beter mens kan worden. Ik hoop weer een hoofddoek te dragen. Later. Als ik niet dood ben.'

Is het moeilijk je geloof te combineren met de sport?
'Dat is heel moeilijk. Moslims moeten de Koran volgen. Daar staat in dat je je moet bedekken, je moet een hoofddoek om en je mag geen korte broek aan. Dat gaat niet samen met mijn sport. Ik wil graag een goede moslim worden, maar dan zou ik moeten stoppen met hardlopen.'
    Hoedt: 'Maar wat is belangrijker voor het geloof: dat je een hoofddoek draagt of dat je goed bent voor je medemens?
    Hassan: 'Zo werkt het niet. Je moet een goed mens zijn én je moet een hoofddoek dragen.'

Maar dat lukt jou niet.
'Het is moeilijk. Ik wil er hard voor werken om een goede moslim te zijn. Maar ik wil ook hard trainen om olympisch en wereldkampioen te worden. Ik wil een goede moslim zijn en in de hemel komen, maar ik draag geen hoofddoek. Ik heb nu gekozen wat het beste voor mij is.'
...
Je lijkt te bidden als je bij een overwinning over de finish komt.
'Dan bedank ik God.' (Ze maakt een gebaar met geopende handen.) 'Maar ik ga niet echt bidden, zo op de baan, in mijn korte broek en mijn kont in de lucht.' (Lacht hard). ...

Je spreekt je moeder helemaal niet meer.
'Nee.'

Ben je haar kwijtgeraakt?
'Vanaf het moment dat ik in Nederland kwam, heb ik geen contact met haar gehad. Geen telefoon, niks.'

Zou je dat wel willen?
'Dat zou ik wel willen, maar ik vind het ook heel moeilijk. Ik zou het geweldig vinden mijn moeder te zien, maar ze gaat echt niet accepteren dat ik hardloop. Dat vindt ze belachelijk. Ze vindt het belachelijk dat ik er zo bij zit (wijst naar haar kleding), of dat ik een korte broek aan heb, of dat ik mijn haar omhoog heb.'

Je bent een internationale ster aan het worden. Misschien ziet ze je wel op tv.
'Als ze me op tv ziet, zegt ze tegen het scherm: 'Wat doe jij belachelijk!' Dat weet ik zeker.'

Zou ze niet trots zijn?
'Een moslima gelooft dat je dingen moet doen die in de Koran staan. Wat je verdient, of dat je aanzien hebt, dat is niet belangrijk. En ze heeft ook gelijk. Ze wil het beste voor haar kind, net als elke ouder.'
    Hoedt: 'Zij is je moeder. Als ik mijn dochter zo lang niet had gezien en ik me misschien wel zou afvragen of ze dood was en ik zou haar ineens op tv een hardloopwedstrijd zien winnen, dan zou ik ontzettend blij zijn.'
    Hassan: 'Ik weet dat ze heel blij zal zijn om me te zien. Maar ze gaat ook boos worden dat ik het verkeerd doe. Dat weet ik zeker. Ik heb ook een Ethiopische moslimvriendin die steeds tegen me zegt: 'Je moet echt een keer terug naar je geloof. Als je niet teruggaat, is het klaar voor jou.''

Klaar? Dat je niet naar de hemel gaat?
'Dat beslist Allah en niemand anders. Maar ze vindt wel dat ik er bang voor moet zijn. Ze is heel kritisch op wat ik doe.'

Is je oma minder streng gelovig?
'O, nee. Ik wil graag contact met haar, maar tegelijkertijd ben ik bang dat ze elke dag gaat zeggen: 'Stop met rennen.''
...
Sifan Hassan kijkt vragend: 'Is het klaar? Ik moet nu echt gaan bidden.'
    Als ze na korte tijd terugkomt, praten we nog even over haar plannen voor na haar sportcarrière. Ze hoopt ooit genoeg geld te hebben om een eigen bedrijf te beginnen, waarmee ze weeskinderen zou willen helpen.
    Met een grote grijns: 'Dan ben ik echt een heel goede moslim.'


Red.:   Ook de gewone moslim is een levensgevaarlijke geloofsfanaticus.


Naar Allochtonen, vijfde colonne , Allochtonen lijst , Allochtonen overzicht , of site home