Een belangrijk gevolg, of symptoom, voor de praktijk is dat als het er op aankomt, een allochtoon bij een keuze tussen steun aan een allochtoon of een autochtoon, altijd zal kiezen voor de allochtoon, met eventueel als opgegeven redenen zaken als godsdienst en cultuur: "Dat is nu eenmaal onze cultuur". Dat geldt ook voor de keuze tussen een redelijke autochtoon en een radicale allochtoon. Het is deze vorm van loyaliteit die de omschrijving van gebeurtenissen rond radicale moslims en dergelijke, los maakt van het begrip incident, en los maakt van het argument dat het slechts enkelingen zijn. Het bewijs van deze vorm van loyaliteit is dat verandering van geloof altijd leidt tot een verbreking van de familiebanden, en dat een (voorgesteld) gemengd huwelijk bijna altijd tot een verbreking van de familiebanden. Het probleem van de hoofddoek is dat het, naast andere zaken, een symbool is dat deze tegen de Nederlandse cultuur gerichte loyaliteit zichtbaar maakt. Praktische voorbeelden ten tijde van het schrijven van dit artikel zijn bijvoorbeeld te zien op televisie in Het Lagerhuis, een discussieprogramma van de VARA, met een panel met veel allochtonen. Op 23 oktober 2004, 21:00 uur, is het onderwerp een stel (Bert en Marja) dat in de Amsterdamse Diamantbuurt uit hun huis is gepest door een groep Marokkaanse jongeren. Hierover heeft burgemeester Cohen van Amsterdam gezegd dat hij wettelijk niets kan doen. Burgemeester Dales heeft voorgesteld dan de wet aan te passen zodanig dat overlastveroorzakers uit hun huis kunnen worden gezet. Dit is het te bediscussiëren standpunt. Vrijwel alle autochtonen zijn hier voor, alle allochtonen zijn er tegen. Dit artikel is geschreven in 2004, aan de hand van de tot dan toe bekende stand van zaken. Sinds die tijd is daar natuurlijk zeer veel materiaal bij gekomen, die op verschillende plaatsen verzameld zijn. Hieronder worden in addenda een aantal links gegeven, en weer daaronder start een verzameling bronartikelen vanaf 2007. Voorbeelden met betuigingen van allochtone loyaliteit uit interviews met allochtonen op televisie, zie hier . Aanverwante artikelen over dit onderwerp zijn Wij-zij denken en Vijfde colonne . Specifiekere persoonlijke gevallen zijn verzameld hier en hier . Addendum 2004/5 Een groot aantal nieuwere voorbeelden van verbale loyaliteit aan een slechte zaak is te vinden in Allochtonen n.a.v. de moord op van Gogh , en praktische voorbeelden hier wat betreft het beschermen van terroristen in Nederland , bij ruzies , in Irak , in gevoelige functies . Dat dit deel uitmaakt van de cultuur blijkt hier . Dat zich dat ook uitstrekte tot sommige autochtonen blijkt o.a. hier . Dat autochtonen heel andere loyaliteitsnormen hanteren blijkt hier . Addendum apr. 2006: Bovenstaand artikel is van april 2004. Middels hebben we de Deense cartoonrel achter de rug, waarin Deense imams hun ware loyaliteit hebben getoond: die met de islam, boven alle belangen van hun gastland, zie de "nabespreking" hier . Addendum mrt. 2007: De volgende kwestie waarin de allochtone loyaliteit expliciet naar buiten is gekomen is die van de dubbele nationaliteit, met name van gedragsdragers. Meer daarover hier . En nog maar eens een heel duidelijk voorbeeld hieronder (Leids universiteitsblad Mare, 18-03-2007, door David Bremmer:
De realiteit is duidelijk, en even duidelijk is dat men probeert dit dit nog steeds probeert de verzachten: de tweede zin is overbodig, want die zit als in de eerste - het behoort tot het kleinere zich-Nederlands-voelende deel van hun opvatting. En hetzelfde geldt voor het de subtitel die de eerste zin weerspreekt - het is duidelijk welk van de twee de waarheid is. Dat wordt nog eens bevestigd door de concrete stellingnames in de voorlaatste alinea: hier spreekt een heel ander cultuur, en die cultuur is dominant in hun gedachtes. En tel daar bij op, dat zonder meer aangenomen kan worden dat deze intellectuele Turken het veruit meest geïntegreerde deel van hun groep vormen (de Volkskrant, 26-03-2007, van verslaggeefster Sara de Sloover):
Helder. En het heef tnatuurlijk niets met Nederland of welk Europeese land dan ook te maken (de Volkskrant, 12-07-2007, van correspondent Sander van Walsum
Kortom: zodra er echt iets aan integratie gedaan moet worden, heeft men ineens geen zin meer in overleg. Er is gewoon geen loyaliteit met het verblijfsland. Hier nog eens een expliciete formulering hiervan, aan het eind van het artikel vol met aanwijzingen ervoor (de Volkskrant, 16-07-2007, van correspondent Sander van Walsum):
Dit aangaande Turken De volgende kwestie speelt zich binnen de andere deelrepubliek van Allochtonië. Het betreft een heikele kwestie - eerst het bericht (de Volkskrant, 11-03-2008, van verslaggeefster Ellen de Visser):
Natuurlijk ligt deze kwestie simpel: buiten dit soort discussies wordt inteelt altijd veroordeeld en/of gezien als achterlijk - zeker als het systematisch gebeurt - voor een bevestiging, zie hier . Maar dit bericht stond in het hoofdkatern van de krant. En toen werden de rijen onmiddellijk gesloten. De multiculturalisten betoonden natuurlijk hun steun (nee, dit was echt geen probleem), en de allochtone intellectuelen betonen zich natuurlijk loyaal aan de achterlijken - want het zijn tenslotte groepsgenoten, en die moet je steunen - ook al doen ze achterlijke dingen (de Volkskrant, 26-03-2007, door Khadija Arib, Tweede Kamerlid voor de PvdA):
Een aperte leugen, want vroeger was er een verbod op dit soort zaken, maar we dachten dat Nederland inmiddels beschaafd genoeg was. Maar toen kwam de immigratie... En hier nog eentje (de Volkskrant, 26-03-2007, door Nordin Dahhan, kinderarts in het Lucas/Andreas Ziekenhuis in Amsterdam):
De loyaliteit van deze kinderarts gaat zo ver, dat hij een enorme blunder begaat in zijn analyse, zie het originele artikel. Overigens heeft dr. Dahhan ook al een werkelijke oorzaak:
En wie denkt dat dit twee onafhankelijke opinies zijn: Nordin Dahhan is de echtgenoot van Khadija Arib - dat ze alle twee een stuk over hetzelfde onderwerp in de Volkskrant krijgen, is een zuiver geval van cliëntilisme en allochtoon protectionisme. Samen hebben ze een dochter genaamd Sabra Dahhan, die ergens in 2007 of 2008 een reguliere column op de Volkskrant Opinie site heeft, en daar de meest virulente anti-Nederlandse stukjes schrijft - over hoe veel wij discrimineren, en hoe vies wij eten. Over "Waar ligt uw loyaliteit?" gesproken. En het veelgehoorde adagium: "Het wordt vanzelf beter". Nou, al dit soort ervaringen wijzen op het tegendeel. Overigens: de langdurige werking van inteelt is verwoestend - zoals iedereen weet als je meer over honden hebt in plaats van mensen, zie Radar, 19-09-2011, Nederland 1, 20h25, . Verder met de voorbeelden van daar waar de allochtone onderlinge loyaliteit vanzelfsprekend is (Het Parool, 17-03-2008, van verslaggevers
Wethouder Buyne is afgetreden vanwege het manipuleren van cartoons in een lesbrief voor scholen, waarbij ze de moslim-kritische cartoons liet weghalen, en de autochtoon-kritische cartoons liet staan . Racisme dus. En de steun van Surinamers voor een aftredende wethouder heeft natuurlijk met maar één ding te maken: een overeenkomst in etnie en de bijkomende loyaliteit - ook racisme dus. Nog een berichtje daarover (de Volkskrant, 17-03-2008, van verslaggever Willem Beusekamp):
De hele allochtone politiek is zo. Die allochtone loyaliteit en groepsvorming betreft niet alleen wethouders, maar strekt zich ook uit to draaideur-criminelen - eerst twee berichten (Elsevier.nl, 11-01-2007, door Robbert de Witt):
En (de Volkskrant, 22-02-2008, van verslaggever Willem Beusekamp):
Het nefaste racistiche loyaliteitsproces in optima forma: met wie is men solidair? Met het slachtoffer of met de dader Antwoord: kijk naar de etnie: de dader is Marokkaans; het slachtoffer is Surinaams (staat hier niet maar is wel zo - enig belangrijke hieraan: ze is niet Marokkaans. Met wie zijn de Marokkanen dus solidair? Met het niet-Marokkaanse slachtoffer of met de Marokkaanse draaideur-criminele dader? Het antwoord staat bij de berichten: ze organiseren een stille tocht voor de eigen-Marokkaanse dader. Met een opkomst dusdanig hoog dat je er zeker van kan zijn dat dit de hele Marokkaanse gemeenschap representeert. En om dat te benadrukken loopt de meest vocale representant van die gemeen, deelraadswethouder Fatima Elatik, de eerste moslima die met hoofddoek op televisie verscheen, voorop - zie de agent ervoor, geheel rechts in de foto hieronder nog eens wat uitvergroot: En hier een beter overzicht van de hele loyaliteitsoptocht: Met prominent in het midden waar het allemaal om draait: de Marokkaanse vlag. Samenvatting: Liever een misdiger uit eigen kring dan een heilige uit andere". De Marokkanse gemeenschap vermoedde een ractisch motief bij het slachtoffer ... Waarom? Omdat ze zelf zo racistich zijn als de pest. Iets waar Germaine C. dus terecht doodsbang voor is. Er is ondertussen veel meer gebeurd, maar niet alles is hier te volgen. een grote aanleiding voor nieuwe onthullingen was echter de benoeming van Ahmed Aboutaleb als burgemeester van Rotterdam. Wat er kwam overdrijven was racisme van het zuiverste ware, van allochtonen en multiculturele kant, zoals blijkt uit onderstaande column (de Volkskrant, 24-10-2008, column door Nausicaa Marbe):
Ja ja, zo iemand is een "verrader" ... Zelfs als het om moord en doodslag gaat, kiest de gekleurde stam altijd voor de eiegn gekleurde stam (de Volkskrant, 12-11-2008, van verslaggeefster Natalie Righton
Ze zijn duidelijk nog niet in Nederland geweest: daar zouden ze geleerd hebben hoe je precies hetzelfde kan blijven denken, en toch wat anders moet antwoorden. Er gaan toch wel wat meer meer mensen de ogen open (Dagblad De Pers, 11-11-2008, door Kustaw Bessems):
Maar dit specifieke geval bleek toch al snel een opvlieger zonder opvolging Opmerkelijk! De eerste keer dat dit aspect van de allochtone cultuur vanuit eigen kring wordt toegegeven (de Volkskrant, 17-12-2008, van verslaggeefster Anja Sligter):
Maar ook dit bleek dus een eenmalig gebeuren zonder opvolging. Israël is de Gazastrook binnengevallen, ten koste van eerst tientallen en later honderden doden. Onderstaand een reactie uit de kring van moslims (de Volkskrant, 07-01-2009, door/namens Ramsey Nasr , dichter, acteur; Tariq Shadid, chirurg; Imad el Kaka, communicatieadviseur; Radi Suudi, politicoloog; Yousef Ahmed, journalist; Nancy Abu Ghazaleh, juriste; Leila Jaffar, trainer/consultant; Omar el Khader, bestuurskundige; Gaula Shehadeh, antropologe; Sahar Haj Kasem; consultant/coach; Jalal al Baz, docent; Mawi Shehadeh, accountant; Nihal Rabbani, filmmaker; Zaid Tayem, musicus; Laila Nalawi, bedrijfskundige; Jamil Junedi, kunstschilder; Sliman Abu Amara, adviseur; Jawad Jodeh, econoom):
En dit is internationaal (Volkskran.nl, 10-01-2009, ANP/DPA):
En zit zijn mogleijkerwijs allemaal Palestijnen, maar dit gevoel strekt zich uit de de hele islamitische gemeenschap (de Volkskrant, 07-01-2009, AP):
Dit zijn zelfstandig begrijpelijke reacties. Maar waar het hier om gaat is het volgende: een maand of zo terug was er ook een ernstige geweldsdaad, in de Indiase stad Mumbai - met meer dan honderd doden. Deze geweldsdaad werd gepleegd door moslims - en gepleegd in naam van de islam. Tegen deze geweldsdaad is er geen enkele demonstatie geweest. En tegen deze geweldsdaad heeft geen enkele moslim zijn stem verheft. Deze combinatie van actie en inactie laat zien waar de loyaliteit van moslims van over de hele wereld ligt: bij de mede-moslims - ongeacht de omstandigheden, ongeacht de daden. Nog eentje, die laat zien hoe wijdverspreid de allochtonen/moslims and is (de Volkskrant, 13-01-2009, van verslaggeefsters Janny Groen en Annieke Kranenberg):
Dit alles is aangaande een niet-moslim zaak volkomen ondenkbaar. Deze stroom van berichten en het eruit volgende bewijs van het bestaan van een sterke onderlinge moslimloyaliteit, heeft doen herinneren aan een elders op de website beschreven aspect van de zaak, namelijk: wat gebeurt er als deze groepen de gelegenheid krijgen een keuze te doen - als ze ergens over mogen stemmen. Het voorgaande voorspelt de uitslag - eerst hetgeen dat elders al stond (De Volkskrant, 03-04-2006, ANP):
Eenleugen,natuurlijk.dat 'Rotterdammers'... Zie geval twee (TV Nederland 2, 23-05-2006):
In beide gevallen is het natuurlijk zo dat zonder een Turkse of moslim minderheid in Rotterdam respectievelijk Nederland er een heel andere uitslag was geweest. En zelfs met die Turkse minderheid is het toch eigenaardig dat de Turkse kandidaat wint, want Turken zijn wel een grote groep, maar toch relatief klein ten opzichte van het geheel van de bevolking. De verklaring daarvan is simpel: autochtone Rotterdammers hebben op verschillende gebouwen gestemd, en autochtone Nederlanders hebben op verschillende songfestivallanden gestemd. Maar de Turken hebben allemaal op de moskee, en allemaal op Turkije gestemd - een zogenaamde blokstem. In songfestivalverband heeft het stemmen op eigen cultuur de laatste jaren, met de uitbreiding naar Oost en West, dusdanige vormen aangenomen dat er al sprake van is om het festival maar in halve finales naar regio in te delen, zodat er in ieder geval in de finale niet meer op de buren maar weer op het beste liedje gestemd gaat worden. Vertaald in meer algemene termen betekent dit dat het culturele cliëntilisme van de minder ontwikkelde landen de democratie van de stemprocedure dusdanig heeft ondermijnd dat uit hoofde van de bewaking van de kwaliteit het samenwerkingsverband opgesplitst zou moeten worden. Dit kan direct vertaald worden naar het Nederlandse geval: situaties als de Turkse blokstem verstoren de normale democratisch gang van zaken, omdat er niet meer op inhoud, maar op cultuur wordt gestemd. Ook in de democratisch praktijk heeft zich dat al voorgedaan in Rotterdam Feyenoord, waar op kwaliteit geselecteerde bestuurders (aanvankelijk) werden afgewezen door een Turkse blokstem. Het geval van het Eurovisie songfestival, waar per land telefonisch door iedereen kan worden gestemd, illustreert ten overvloede dat de cultuurgebonden blokstem, ontkend in het politieke geval, wel degelijk bestaat, en potentieel een ernstige bedreiging voor de democratie, de kwaliteit van het bestuur en de samenhang van de maatschappij kan zijn. De uitslag van 2006, in het voorbijgaan genoteerd, was aanleiding om het Songfestival in 2007 nauwkeurig te volgen - hier volgt die uitslag wat betreft de Turkse deelnemer, met de aantekening dat 12 punten de hoogste plaats is en 10 punten de op één na hoogste:
In al deze landen zijn aanzienlijke Turkse minderheden (rond de 10 procent), die de uitslag dus domineren, omdat de overige, blanke, stemmers verspreid stemmen over alle andere deelnemers/landen. Zoals één deelnemer na afloop (van de voorronde) constateerde: "Ze hadden net zo goed de nationale vlag op het podium kunnen leggen, dan was de uitslag hetzelfde geweest". Marokko doet niet mee, maar men kan veilig aannemen dat dat dit anders precies hetzelfde was gegaan. Bij het stemmen van Turken en andere immigrantengroepen is het dus zo dat kwaliteit totaal onbelangrijk is - het gaat maar om één ding: etniciteit en/of geloof en de loyaliteit daaraan. De belangrijkste variant hiervan is natuurlijk die van de politiek (De Telegraaf, 24-09-2008):
Hetzelfde principe als bij het songfestival en de moskee. Maar hier met als resultaat ondeugdelijk bestuur (de Volkskrant, 14-03-2009, van verslaggeefsters Janny Groen en Annieke Kranenberg):
Misschien gecoacht zeggen de allochtone raadsleden wat de PvdA zelf moet zeggen: de allochtone kandidaat is een probleem, vanwege de etnisch stemmende allochtone kiezer, die afkomst, etnie, stelt boven kwaliteit. Of afkomst, etnie, als een kwaliteit ziet. Tussen twee haakjes: op een zeepkist staan is geen cliëntilisme, zoals het allochtone raadslid stelt, maar het stellen van de belangen van de deelgroep boven die van het geheel is cliëntilisme. Zoals het toestaan van het bouwen van een moskee: de belangen van de moslims deelgroep worden boven die van de grotere groep niet-moslims gesteld, die die moskee niet willen. Deze vorm van allochtone loyaliteit ondermijnt de neutraliteit van de Nederlandse samenleving, en dreigt deze te gaan omvormen in een etnisch bepaalde samenleving - met met diverse vormen van strijd als mogelijke uitkomst- meer daarover hier . Ook in het buitenland is dit proces waarneembaar (de Volkskrant, 10-01-2009, door Wim Bossema):
Kortom: die etnische loyaliteit geldt niet alleen het "gewone" volk, maar ook de intellectuelen uit die groep. Of beter: groepen, want ook hier kan men veilig aanmenen dat precies hetzelfde geldt voor soortgelijke groepen, landen en geloven, zoals het Gaza-geval laat zien. Deze redactie heeft de vergelijking gemaakt met het moslim-terrorisme in Mumbai - de volgende bron heeft een beter voorbeeld (de Volkskrant, 14-01-2009, door Rolf Bos):
Hier de duidelijke koppen van de webversie:
Natuurlijk wordt er overal gereageerd volgens het stramien "het hemd is nader dan de rok". Waar het hier om gaat, is dat dat voor moslims in zeer sterke mate geldt - voorbij de grenzen van misdaad, tot in het regime van genocide. En, oh ja: de slachtoffers in Darfur en het Zuiden van Soedan zijn geen echte "Arabieren" of moslims als de (Noord-) Soedanezen en hun regering, zoals ook Bos hier suggereert. Dat zijn meer negroïde volken als de Dinka (rapporten die het tegendeel beweren kunnen op dezelfde hoop waar de rapporten over het niet-bestaande onderscheid tussen Hoetoes en Toetsies en Tamils en Singalezen liggen, onderdeel van de grote stapel politiekcorrecte leugens). En zolang de misdadiger een Arabische hoofddoek draagt, ontvang je hem natuurlijk hartelijk (foto: ontvangst van Omar al-Bashir, rechts, in Qatar door Qatari Emir Sheik Hamad Bin Khalifa Al Thani) (de Volkskrant, 31-03-2009, door Rolf Bos):
Loyaliteit onder moslims... Weer terug naar Nederland (Volkskrant.nl, 30-03-2009, ANP.
Hier hebben het meteen weer over honderden miljoenen en mogelijk miljarden. Overigens was er, behalve dit kleine bericht, totaal geen ophef over. Eigenlijk is het natuurlijk meer dan schandalig dat dit soort dingen gebeuren - waar overigens al enkele decennia op gewezen is door mensen die op de hoogte waren van de realiteit - maar dat mocht natuurlijk allemaal niet hardop gezegd worden. Het is dan ook erg illustratief voor de door allochtonen gevoelde mate van loyaliteit met Nederland - die dus niet verder gaat dan die aan een melkkoe. Op een gegeven moment werd bekend dat ene Ali Eddaoudi op het punt stond benoemd te worden als legerimam, terwijl deze Eddaoudi zich op vele plaatsen en op vele manieren sterk anti-Nederlands heeft uitgelaten. Tegen die benoeming protesteerden daarom een aantal mensen die natuurlijk meteen als "extreem rechts" werden weggezet, in talrijke artikelen in de politiek-correcte pers. Bij een van die artikelen, van de hand van Europa-extremist, kosmopoliet, en multiculturalist Frans Timmermans, stond de volgende brief als tussenstuk (de Volkskrant, 18-04-2009, ingezonden brief van Krishna Taneja, politiecommissaris Hollands Midden):
De keuze om zonder in te gaan op de inhoud van de kritiek 'de zaak van mensen van islamitische en andere niet-Nederlandse afkomst' ter steunen, overtreedt het even later genoemde 'zonder aanzien des persoons en zonder onderscheid te maken op basis van ras, politieke voorkeur en religie'. Alleen al het noemen van zo'n zaak laat zien dat hier of sprake is van hypocrisie (als zo'n zaak er is mag je er ook naar handelen zonder te discrimineren, bijvoorbeeld door een bepaalde imam te weigeren), of van racisme (als zo'n zaak er niet is). Een voorbeeld van het bekende dilemma: je kan niet degelijkheid beweren dat allochtonen volstrekt gelijkwaardig zijn, en oproepen tot ondersteuning van allochtonen. Volgende kwestie: Tariq Ramadan. Internationaal bekend moslim-intellectueel die berucht werd omdat hij weigerde categorisch afstand te nemen van steniging (je moest daar iets van begrijpen - "ies koeltoer", enzovoort ...), en in Nederland "bruggen moest gaan bouwen". De Gay Krant ging hem interviewen over homo's, wat al snel uit de hand liep. En weer werd Tariq gevraagd afstand te nemen, nu van de moslim-afkeer van homo's. En weer bleef Tariq in gebreke. Waarop er natuurlijk furore ontstond, en het bekende proces weer opgeld deed: alle allochtonen verzamelden zich achter de allochtoon - samen met de beruchte allochtono- en islamofielen (Elsevier.nl, 14-04-2009 ):
Op de Steun Tariq website zijn de contactpersonen vermeldt als: Smahane Arghidi en Abdel Hafid Bouzidi, en de handtekeningenlijst wordt natuurlijk overbevolkt door Mohammeds en Fatima's. Zodat u ook meteen weet dat het geen enkelingen zijn, maar de hele bevolkingsgroep die bevangen is door dit etno- en relicentrisme, door henzelf altijd omschreven, als het zo uitkomt, als racisme en fascisme. Wie wat meer wil weten over Tariq Ramadan, kijke hier en hier , en vooral ook het filmpje hier - u kunt het waarschijnlijk niet verstaan, maar alleen de manier waarop het uitgedragen wordt en het publiek zeggen genoeg: dit is een fervente islampropagandist, en, indien in Europa, een prominent lid van de vijfde colonne . Waarmee de rest van de vijfde colonne natuurlijk solidair is ...Kijk maar naar de opvattingen van de gematigder variant, bij monde van Abdelkader Benali (Volkskrant.nl, 06-04-2009, column door Abdelkader Benali ):
Het is zeer simpel: er wordt van Ramadan gevraagd afstand te nemen van de veroordeling van homoseksualiteit, en dat kan hij niet. Dus zijn daarna alle aanvallen gerechtvaardigd - zo is beschaving tot stand gekomen: door langdurige aanvallen op achterlijkheid. En het 'langdurig' is zeker noodzakelijk zodra het om religieuze achterlijkheid gaat, want dat is er alleen met een stok uit te slaan. En staande voor de keuze tussen beschaving en religieuze solidariteit, is die van de gematigde Abdelkader Benali ook volkomen duidelijk - een keuze ten overvloede blijkt uit de argumentatiefouten die maakt, zie hier . Nog een andere initiatiefnemer van de actie"Steun Tariq Ramadan": Smahane Arghidi (wijblijvenhier.nl ):
InHolland ontslaat meneer Budak. Dat is '... weigeren men op te leiden volgens de Qur'an en Sunnah. Dit betekent dat de opleiding op InHolland niet islamitisch is (en niet de vrijheid geeft vanuit islamitisch perspectief te kijken naar zaken) en dus haar waarde verloren heeft.' Kortom: Kortom: er is maar één maatstaf voor waarde: de koran. Het is allemaal maar solidair met en loyaal aan maar één ding: de koran. Deislam. En dat woont allemaal zomaar in Nederland ... Volgende verzameling (de Volkskrant, 01-05-2009:
'Nederland het dak boven mijn hoofd' laat zijn direct vertalen in "Nederland zorgt voor mijn materiële behoeftes" - en 'Marokko is de grond onder mijn voeten' in "Mijn cultuur is Marokkaans". Waarmee de gehele geciteerde uitspraak gelijk staat aan: "De loyaliteit aan Nederland gaat niet verder dan die aan een zak met geld". Nog een gevalletje "Criminaliteit is natuurlijk ook totaal geen bezwaar - als je maar van dezelfde etnie bent" (de Volkskrant, 15-05-2009, van verslaggever Willem Beusekamp):
Zegt een Nigeriaanse vrouw op televisie: "De bereidheid tot protest werd minder toen bekend werd dat het om criminelen ging" ... Waar ze echt de pest over in zouden hebben, want dat is al eerder gebeurd, is als de politie op zoek gaat naar illegalen. "Want dat is racisme" verklaarde ze nog. Oh ja: dit stond er ook in het artikel:
Waarna de zwarte agent nodig is om het zaakje te sussen, zie de foto. Daarom is het ook zo belangrijk dat "de politie representatief is". Wat bedoeld wordt, is dat allochtonen zodanig racistisch zijn, loyaal aan eigen ras, dat ze niets willen aannemen van blanke agenten. Op naar de sport (de Volkskrant, 16-05-2009, door Poul Annema):
En dat komt natuurlijk van huis. Overigens: de helft liep rond in shirts van Turkse clubs. Waarom niet de andere helft? Dat zijn wel allochtonen, maar geen Turken. En Suriname, Marokko, de Kaap-Verdische eilanden enzovoort hebben nu eenmaal geen aansprekende grote clubs. Maar waar de loyaliteiten liggen is volkomen duidelijk: niet in Nederland. Maar hier (Volkskrant.nl, 26-04-2009, ANP):
En als het om zorg gaat ... (de Volkskrant, 25-05-2009, van verslaggeefster Carlijne Vos):
... gebeurt precies hetzelfde: eigen volk eerst. Een beetje een "eigen kring" verhaaltje (de Volkskrant, 19-06-2009, boekrecensie door Aleid Truijens):
En zelfs dat laatste is vast nog enigszins een eufemisme. Die hoofddoek geeft het ten duidelijkste aan: de loyaliteit ligt elders Nog iemand - geval 1 (Volkskrant.nl, 25-06-2009, de Haagse redactie, door Remco Meijer):
Geval 2 (Trouw, 20-04-2009, door Rob Pietersen):
De overeenkomsten tussen de twee gevallen: in beide gevallen zijn het Marokkanen, in beide gevallen benadelen ze Nederland, en in beide gevallen kiest Tofik Dibi onverkort voor steun aan de Marokkanen. Ondanks het feit dat ze Nederland benadelen middels criminaliteit en bevolkingsdruk. En let ook op het voor moslims karakteristieke imperialistische taalgebruik: 'Ik kan niet toelaten ...' De clou is dus dat het "super-geïntegreerde" Marokkaanse Kamerlid Tofik Dibi hartstikke solidair met en loyaal aan zijn etnie-genoten (Dibi is geboren in Nederland). De ware rol van Dibi is die van een actief lid van de islamitische vijfde colonne . Weer een buitenlands geval (Volkskrant.nl, 25-06-2009, van correspondent Marc Peeperkorn):
Het is volkomen duidelijk waar de loyaliteit ligt: bij de islam. Een gevalletje dat langskomt bij een uitzonderlijk niet-zo-politiek-correct columniste van de Volkskrant (Volkskrant.nl, Opinie, 24-07-2009, column door Amanda Kluveld):
Aulad Ahmed is gewoon onverkort loyaal aan zijn gemeenschap - ook als het een maffia betreft. En waar je opgegroeid bent, doet er echt niet toe (de Volkskrant, 28-07-2009, van correspondente Greta Riemersma):
Hahahaha ... Voormalig Joegoslavië kent vele volken - waar zou de sympathie van Kader Abdolah dan toch liggen? (de Volkskrant, 24-08-2009, column door Kader Abdolah):
Bij de moslims,dus. Hoe wisten we dat? Oh ja: Kader Abdolah is een moslim. Een nieuwe indicator van de loyaliteit van moslims aan hun buurt en Nederland (Telegraaf.nl, 28-10-2009):
Dit is natuurlijk allemaal tegen heug en meug, en in een poging om de winst van de PVV in te dammen, zoals blijkt uit:
Maar bij het kosmopolitische en migratiefundamentalistische GroenLinks is dit natuurlijk al veel te veel:
Stel je voor ...Iets kritisch zeggen over zielige en sneue allochtoontjes ... Het volgende is al een wel wat bekender verschijnsel (Volkskrant.nl, 02-11-2009, ANP):
En vergeet daarbij niet dat deze cijfers meestal gedokterd worden door foute definities (van "allochtoon", bijvoorbeeld), en dat men verder ook alles zo gunstig mogelijk voor allochtonen voorstelt. Wat betreft Turken en Marokkanen waren eerdere cijfers meer dat 70 procent, en wat betreft moslims in de buurt van 90 procent die een mede-moslim trouwen. Doen blanken dit, dan is het racisme. Dat is het natuurlijk ook voor niet-blanken. De cijfers bij de opmerkingen van Van der Laan een item verder terug: Uit: De Volkskrant, 18-11-2009, van verslaggever Remco Meijer
De Pers geeft in dit soort gevallen meestal meer detail (DePers.nl, 17-11-2009):
En dan komt allemaal omdat de loyaliteit voor 100 procent elders ligt. Het volgende is weer een heldere zaak aangaande een andere groep (de Volkskrant, 11-12-2009, van verslaggeefster Ianthe Sahadat):
aliteit jegens zijn land groter bleek dan zijn loyaliteit jegens Nederland. Terwijl hij hier ook al jaren woonde. Tegen dit soort zaken kan je je als land niet anders indekken, dan al die mensen die een risico vormen voor dit soort loyaliteitsproblemen uit te sluiten van de risicogebieden. Het alternatief is de groep die het betreft hun hele leven controleren - en dat is duur en nog minder wenselijk. Kortom: de groep uitsluiten van de gevoelige plaatsen wat slechts een klein aantal benadeelt, is de optimale oplossing. Dat Iraniërs dat niet willen inzien, is vanwege de loyaliteit aan de eigen groep. Meteen ook het beste bewijs dat de maatregel noodzakelijk is. De loyaliteit gaat ook hoger dan het lot van kinderen (de Volkskrant, 16-12-2009, van verslaggeefsters Janny Groen en Annieke Kranenberg):
Kortom: het is de hele gemeenschap. Oh ja, natuurlijk ... Ook met hun geld zijn allochtonen heel loyaal aan Nederland (de Volkskrant, 17-12-2009, door Frank van Alphen
En ...(de Volkskrant, 17-12-2009, van verslaggeefster Anja Sligter):
... respect voor en luisteren naar anderen doen ze ook alleen maar bij de eigen groep. Wat een racisten. Een artikel over de wat wijdere blik (de Volkskrant, 23-12-2009, door Henk Müller):
Vooralsnog is daar dus geen enkel teken van. Terug naar de gewone gevallen (de Volkskrant, 13-02-2010, van verslaggever Menno van Dongen):
Per uitgesproken zin één of meerdere leugens, met als enige doel: loyaliteit aan familie en groep. Zonder acht te slaan op enigerlei norm aangaande gedrag. Overal speelt het: moslims die hun religieuze fundamentalisme aan anderen wensen op te dringen (de Volkskrant, 28-10-2010, door Charlotte Huisman):
Zelf-islamisering - natuurlijk behoren naast petjes ook alle vormen van hoofddoeken verboden te worden. Als je het niet doet, en probeert gewone hoofddoeken toe te staan, loop je in de praktijk altijd een groot risico van een race naar de boerka, door de onderlinge naijver van wie het meest deugdzaam en vroom is, zie het geval in Antwerpen. Het resultaat is of een hoofddoekenterreur, of een algeheel verbod als ze er allemaal mee lopen. Beide stukken ongewenster dan een verbod vooraf. Natuurlijk voelen bijna alle moslims zich solidair:
Inclusief de zogenaamd gematigden die gemeenteraadsleden zijn. Een veelvoorkomende vorm van disloyaliteit (de Volkskrant, 05-03-2011, van verslaggeefster Lidy Nicolassen):
Huwelijksfraude, resulterende in nog meer uitkeringstrekkers. Een dossier-afrondend bewijs (de Volkskrant, 11-05-2011, ingezonden brief van Bashir Ibn Salah, Amsterdam):
Net als in Nederland een moslim nooit een criminele mede-moslim gaat aangeven (de Volkskrant, 19-07-2011, door Ahmed Marcouch):
Marcouch bedoelt "zijn buurt"- Amsterdam-Slotervaart. Dat was al opgemerkt door juwelier Kamerbeek: de meeste overvalles ook in de buitensteden komen uit Amsterdam. Marcouch roept de Marokkanen op om zelf iets te doen aan de criminaliteit vanuit eigen kring:
Het is de zoveelste keer dat Marcouch iets dergelijks roept. Hij heeft dan ook nog een andere bijnaam naast die van 'sheriff van Slotervaart', die voornamelijk in autochtone kring gebruikt wordt, en dat is "de verrader van Slotervaart". En die eerdere oproepen zijn dus allemaal duidelijk tevergeefs geweest:
Dat laatste is natuurlijk onzin en een omkering van zaken: de politie faalt omdat de Marokkanen geen aangifte doen tegen hun eigen tuig. Maar eigenlijk hoeven ze het ook niet, want het toch allemaal de schuld van de Nederlanders:
Ook hier ligt de zaak natuurlijk weer precies andersom: wantrouwen, afkeer, overlast en criminaliteit leiden natuurlijk tot "discriminatie", dat wil zeggen: terechte afkeer van Nederlanders van Marokkanen. Maar Marcouch maakt een paar terechte opmerkingen in zijn poging om de ratio van zijn actie te verklaren:
Inderdaad. De zaak van de allochtone loyaliteiten ligt zo simpel, dat aan deze rubriek weinig aandacht is besteed. Omdat er recent zelfs in de reguliere media een overvloed aan voorbeelden is waar die loyaliteit ligt, met name door het vertrek van honderden in Nederland geboren moslim-jongeren naar Syrië om te vechten als jihadi's, hier nog een paar andere signalen daarvan (de Volkskrant, 15-05-2013, door Quirine Eijkman, onderzoeker veiligheid en mensenrechten, Universiteit Utrecht):
Op de website van de Volkskrant, waar dit artikel ook terecht kwam, maakten ze natuurlijk snel gehakt van dit argument van de wetenschapper: het voorkomt misschien niet direct een aanslag, maar het maakt wel dat de daders snel gepakt worden, en dat is ook afschrikwekkend. Maar dit soort denkfouten zijn een bijna automatisch gevolg van politiek-correcte denken dat gaat volgen:
Hoezo minderheidsgroepen? Wat heeft dat er nu mee te maken? Het ging toch over terrorisme, en minderheidsgroepen onderscheiden zich toch helmaal niet in dit soort zaken van andere groepen?
Nogmaals: waarom hier special vermelding van de moskee? Er is toch geen verschil tussen de islam en de christelijke godsdienst, dus dit geldt toch ook voor de christelijke kerk?
En daar komt de aap uit de mouw: als je camera's hangt bij een kerk of een ander gebouw ter verhoging van de veiligheid, zijn alle burgers ervoor. Dat wil zeggen: alle burgers uit de meerderheid. Maar als je camera's gaat hangen bij een moskee of een andere islamitisch gebouw, zijn alle burgers er tegen. Dat wil zeggen: alle burgers uit de minderheid. Waar ligt dus de loyaliteit van die burgers uit de minderheid: bij degenen die de aanslagen te verdurende hebben, de burgers uit de meerderheid, of de misdadigers uit eigen kring die eventueel gepakt kunnen worden door middel van die camera's? Het antwoord is al gegeven: die ligt bij de misdadigers uit eigen kring. Logisch ook: want de islam is de zin van hun leven. En iedere mede-moslim bevestigt die zin. En iedere niet-moslims ondergraaft die zin. En die keuze is veel belangrijker dan welke andere dan ook. En dat gaat zo ver als een hakmes-moord, begaan door wraakzuchtig brullende haat-moslims. Dit is de reactie twee dagen later (de Volkskrant, 27-05-2013, van de buitenlandredactie
De meest zachtzinnige vorm van reactie. Dit namelijk allemaal ook nog na de metro-bomaanslagen door moslims in 2005 - met tientallen doden als gevolg. Het feit dat er toen geen tegenreacties waren, is de oorzaak van deze aanslag nu. En ook nu blijven de moslims volkomen solidair:
Nooit en te nimmer, bij de eerdere bomslagen, bij de cartoonrellen of wat dan ook, heeft een moslim-organisatie gesproken van 'haat-incidenten'. Terwijl die bomaanslagen oneindig veel erger zijn dat schelden en hoofddoek-aftrekken. Die moslimorganisaties zijn doodgewoon voor 100 procent solidair met, loyaal aan, de zaak van de islam. Inclusief die van de bomaanslagen en de hakmesmoord. Om verdere moorden en aanslagen door moslims te voorkomen, zijn het schelden en hoofddoek-aftrekken vermoedelijk veel te zachtzinnige reacties. Het is namelijk van tweeën: óf je gaat uit van onwrikbare solidariteit, en dan is collectief straffen gerechtvaardigd, óf je gaat uit van wrikbare solidariteit, en dan is collectief straffen de beste manier om de rest los te weken van de moordenaars en aanslagplegers. Gewoon praten en lief-doen is al dertig jaar geprobeerd, en heeft niet geholpen. Dus spreek af: bij iedere volgende aanslag of iets dergelijks, wordt één van jullie moskeeën gebulldozerd. Zeg: per dode één moskee. Een aantal jaren verder is deze verzameling dus niet bijgehouden. Na de stroom voornamelijk Marokkaanse jihadi's kwamen de Turken met hun demonstraties en ongeregeldheden ten gunste van "hun president" Erdogan. Met een Turk die in de NOS-microfoon staat te brullen dat ze ons allemaal haten en of die NOS-man maar wilde opsodemieteren en dat ze ons allemaal wel zouden krijgen. Dat fragment wordt nog wel eens herhaald, zelfs bij de rabiaat politiek-correcte publieke omroep. Inmiddels weet iedereen dus expliciet of in zijn hart dat de allochtonen volkomen loyaal zijn aan maar één zaak: die van hun eigen cultuur. En absoluut niets van Nederland ("loyalteit ten opzichte van geld" is een contradictie). Maar ton kwam de zoveelste kwestie rond de haatimam Fawaz Jneid. Dit keer waren niet Ayaaan Hirsi Ali eof Theo van Gogh het doelwit, maar de "verrader" Ahmed Aboutaleb. Ene Keyvan Shahbazi , Pers, die van "Alle Nederlanders zijn racisten" zijn beroep heeft gemaakt, geeft zijn oordeel. Eerst even zijn beschrijvng van de zaak onder weglating van de clou: de kop (Volkskrant.nl, 02-04-2018, door Keyvan Shahbazi, publicist en als cultureel psycholoog verbonden aan de Politieacademie):
Tja ... Die Keyvan Shahbazi is een academicus. Iemand die kan aanhaken bij de Nederlandse maatschappij als hij dat wil. Uitgesloten voor de minstens 90 procent van de moslims. Die daarom tot de laatste man Nederland haten. Iets dat ook voor academicus Keyvan natuurlijk te veel van het goede is:
Brullen van de lach!!! Reden nummer 1 is al genoemd. Reden nummer 2: omdat ze in dit soort zaken tot op het bot loyaal zijn aan de mede-moslims: "Liever een moordenaar uit eigen kring dan een heilige uit andermanse". Reden nummer 3: ze zijn het gewoon met hem eens. Hoe ver gaat de loyaliteit ... (GeenStijl.nl, 06-09-2018, door Mosterd ):
Die loyaliteit gaat corrumperend en crimineel ver. Naar Allochtonen problematiek , of site home . |