Creolen, haat: Tara Lewis

Naast de lange lijst met naam benoemde haters en haatzaaiers van creoolse afkomst (en soortgelijke lange lijsten voor diverse andere etnische entiteiten) zijn er ook lijsten voor loslopende gevallen. Lieden met slechts een enkele bekende bijdrage.

Tara Lewis zou normaliter daar ingedeeld worden, ware het niet dat haar geval deel uitmaakt van een bredere discussie die meteen een eigen bijdrage noodzaakt.

Maar op zich kende deze redactie de naam "Tara Lewis" al - van Joop.nl ...

Waarna je even de neiging voelt opkomen om dit hier maar af te sluiten, zoals je dat vroeger deed met iedereen die schreef in Der Stürmer - dan weet je: dit zijn terroristen van het zuiverste water.

De eerste nazi, en de tweede woke, het moderne nazi.

Er bleek maar één registratie op deze website te staan, maar daar komen we straks op terug. Eerst de huidige aanleiding (Joop.nl, 03-06-2023, door Tara Lewis - Journalist, uitleg of detail ):
Een zonovergoten stationsplein in Rotterdam. ...
    ... dat ... déze meisjes ...
    Samen onthullen ze het beeld ...

Wat is er bijzonder aan het onthullen van een beeld door twee meisjes, zodanig dat er een stuk over geschreven wordt in Joop.nl ???
    Dittum:

Voor de niet-film-liefhebbers, de begeleidende tekst bij de foto luidt:
The sheriff is a n*****!!!

Wat het thema is van de film Blazing Saddles uitleg of detail , waarin het racisme in Amerika belachelijk wordt gemaakt door regisseur Mel Brooks onder voortdurende referentie naar de hoogst verboden term "nigger", wat Mel Brooks wel mocht wat anderen beslist niet zouden mogen op straffe van excommunicatie, want Mel Brooks is Joods (noot dat in het Wikipedia-item dit cruciale aspect vrijwel volledig is geschrapt - er is een scène waarin het voortdurende "nigger" wordt overstemd door klokgelui, vandaar de sterretjes - oh ja, tegenwoordig heb je YouTube: uitleg of detail ).
    Waarna het niet moeilijk raden is, na een snelle omzetting van omstandigheden, wat er zo mooi is aan het beeld dat de meisjes in Rotterdan gaan onthullen:

Oftewel:
Het beeld is een n****

Brullen van de lach!!!
    Tara Lewis is er helemaal kapot van - dat beeld:
... een jonge trotse zwarte vrouw, die in gevecht is, ook met zichzelf, om haar plek in de wereld op te eisen. Het maakt haar trots en hoopvol.    ...
    Er gebeurt daar iets op het plein. Ik voel het aan het kleine meisje, dat roerloos met haar volkomen vergeten lolly in de hand, naar haar evenbeelden kijkt. Meisjes met swag, die adembenemend, in harmonie volstrekt onoverwinnelijk zijn. Ik voel dat er geschiedenis wordt geschreven.    ...
    Iedereen is betoverd door de dans, de onthulling en de nieuwe bewoner van het stationsplein. Aboutalebs voorspelling dat Moments Contained het meest gefotografeerde beeld van de stad zal zijn wordt kracht bijgezet door een eindeloze stroom van mensen die met haar op de foto gaan. ...
    Er gebeurt daar iets op het plein. Ik voel het aan het kleine meisje, dat roerloos met haar volkomen vergeten lolly in de hand, naar haar evenbeelden kijkt. Meisjes met swag, die adembenemend, in harmonie volstrekt onoverwinnelijk zijn. Ik voel dat er geschiedenis wordt geschreven.

En zij is niet de enige
... Ik zie collega-journalisten, politici en zo’n beetje de hele culturele elite van Rotterdam, met als aanvoerder de trotse Wim Pijbes. Alleen ze worden, en dat heb ik op een kunstopening niet eerder meegemaakt, geflankeerd door een massa van Rotterdammers die daar niet vanuit hun functie zijn, maar uit interesse. Vaders, moeders en oma’s met kinderen. ...

De hele wokistische terreurgroep van de elite doet mee.
    Geheel onbedoeld natuurlijk staat er ook de reden van deze vertoning:
...     Die middag, gisteren op het plein, voelde ik de collectieve opluchting van trotse, zwarte vrouwen, die zich regelmatig, door systemen en mensen tot tweederangsburgers gereduceerd voelen. ...

Nogmaals brullen van de lach, want wat hier staat is natuurlijk:
Die middag, gisteren op het plein, voelde ik de collectieve ontmaskering van wat zich trotse, zwarte vrouwen voelt, maar in de moderne wetserse maatschappij niet mee kunnen komen en tot tweederangsburgers gereduceerd worden.

En als je naar dat beeld kijkt, zou je bijna kunnen gaan denken dat die artiest ergens ook zoiets in zijn hoofd had, want door het beeld naar werkelijkheid van "de gewone zwarte mens hier vrouw" te willen maken, heeft hij dit geproduceerd:
... het beeld, van de inmiddels veelbesproken dame met joggingbroek en sportschoenen, gebalde vuisten in de zakken. ...

Nou, daar kan je, als je niet bevangen bent door het racisme van de soort dat de geest van mevrouw Lewis totaal verkankerd heeft, best wel wat andere dingen van maken (GeenStijl.nl, 03-06-2023, door Van Rossem, uitleg of detail ):
... dat stupide standbeeld van een zwarte vrouw op Rotterdam Centraal, die lui met de handen in de zakken van haar trainingsbroek met een uitdagend arrogante blik staat te poseren als een stereotype van een zwarte vrouw die met een "kom dan"-blik passanten uitlokt te wagen iets te zeggen over haar larmoyant onverschillige levenshouding ...

Ten derde male brullen van de lach!!!
    Over in eigen voet schieten gesproken ...
    Goed, hoe mooi dat beeld ook is, en hoe dramatisch ontroerend de gelegenheid van de onthulling, dat is ng altijd geen verklaring voor de overduidelijk neurotische of misschien beter spastische staat van opowindign die al uit de beperkte citaten van dit stuk spreken. Maar dat is omdat deze redactie wat heeft weggelaten in de opbouw van dit verhaal.
    Er gebeurde namelijk iets waarvan het voorkomen zo zelden is dat je gerust van een werldwonder mag spreken. De Piramides van Gizeh, het Mausoleum, de Kolossos van Rhodos ... Ze vervagen qua zeldzaamheid en importantie bij het gebeuren van "Kritiek op de Multiculturele Samenleving".
    En dat voor iets niet in graniet of marmer vormgegeven, maar in abstracte woorden.
    Hier de impact op mevr. Lewis:
De witte tranen van Rosanne Hertzberger

Ook daar is ze helemaal kapot van. Die kritiek
    Wat heeft die witte mevrouw Hertzberger dan gedaan???
    Dittum:
... Zonder de onthulling gezien te hebben schreef ze een huiveringwekkend relaas over het beeld ...

Ja, het is duidelijk, u bent het er niet mee eens, maar wát schreef mevr. Hertzberger dan???
    Dittum ... :
 

... : niets, dus.
    Dat is vreemd.
    Nee, dat is helemaal niet vreemd, want dat is wat de politieke-correctheid altijd al deed en het wokisme in absolute vorm heeft overgenomen, en zwarten en moslims van nature al doen, en de lieden van het Oude Testament hoeven we het niet over te hebben: niet praten over de inhoud van het onderwerp, maar alleen over hun ermee gepaard gaande emoties.
    Wat mevr. Hertzberger dan wél heeft gezged?
    Dittum (nrc.nl, 03-06-2023, column door Rosanne Hertzberger, microbioloog, uitleg of detail )
... het is nog erger dan saai en onoprecht. Dit werk is een product van een maatschappelijke stroming waarin het volstaat om een gemarginaliseerde partij te zijn om sympathie te krijgen. Alleen maar vrouw zijn, een beperking hebben, een hoofddoek dragen, een donkere huidskleur of liefst een combinatie hiervan is genoeg om op het schild gehesen te worden, en helemaal in de culturele sector. De museumbesturen, onderzoekscommissies, programmeurs, jury’s van kunstprijzen, en andere culturele machthebbers geven je het voordeel van de twijfel. Ben je zwart? Ben je vrouw? Ben je anderszins een minderheid die historisch slachtoffer is? Dan laten we je meedoen in de paralympics. De lat wordt lager gelegd. Je hoeft niet hetzelfde te presteren als de ander, want puur en alleen vanwege het feit dat je geen zevenvinker bent en we daarom voor het gemak maar even aannemen dat je het zwaar hebt gehad in het leven, maken we de wereld wat makkelijker voor je.
    Of nee, we richten een standbeeld voor je op.
    Voor iemand die gewoontjes is, in Nikes en joggingbroek. Niets bijzonders gepresteerd heeft. Vroeger zei men: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Nu zeggen we: we’re all kings and queens, het thema van de Rotterdamse Koningsdag. Gewone mensen kregen een sjerp omgehangen en werden geportretteerd. Doe maar gewoon, dan applaudisseren we voor je, puur vanwege irrelevante randverschijnselen als gender of etniciteit. Wie weet, misschien is deze vrouw een held. Of misschien is ze een kreng, iemand die liegt, bedriegt, haat, chanteert en treitert. Het maakt niets uit. De groep waartoe ze behoorde werd gemarginaliseerd en daarom wordt ze nu overgecompenseerd. Gemaximaliseerd.    ...

Nou seg ... Dát komt er allemaal in één grote kots uit ...
    Maar hier is inhoudelijk natuurlijk helemaal niets tegen in te brengen, want dit ...
... Dit werk is een product van een maatschappelijke stroming waarin het volstaat om een gemarginaliseerde partij te zijn om sympathie te krijgen. Alleen maar vrouw zijn, een beperking hebben, een hoofddoek dragen, een donkere huidskleur of liefst een combinatie hiervan is genoeg om op het schild gehesen te worden, en helemaal in de culturele sector. De museumbesturen, onderzoekscommissies, programmeurs, jury’s van kunstprijzen, en andere culturele machthebbers geven je het voordeel van de twijfel.  ...

... staat allemaal gedocumenteerd hier uitleg of detail .
    GeenStijl weet er niets beters van te maken dan het even af te korten:
... tikt mevrouw ... columns ... over door de cultuursector lafjes gecultiveerd en op een vervelend voetstuk gehesen professioneel slachtofferschap. ...

Maar mevr. Lewis is dus zelf een product van dit proces, zij het niet in de wereld der kunsten maar in de wereld der media, gezien haar aanduiding bij Joop.nl als "journalist" - ze geeft zelf haar huidige status op uitleg of detail als 'Freelance journalist bij VPRO Gids, NRC, Erasmus Magazine & Rijnmond', waarvan het eerste al voldoende is: politieke-correct en woke van de ergste soort.
    Welk laatste ze ziet als sterk aanbevelenswaardig:
... Wie wél nog in de illusie verkeert dat er een fatsoenlijk alternatief is voor woke ...

Oftewel: "Wie niet woke is, is onfatsoenlijk".
    Waarbij dat laatste woord weer alles zegt: "Fatsoen: mijn ideologie en iedereen die het met mijn ideologie en bijbehorende terreur eens is".
    Dit soort terreur:
... de column... van Rosanne Hertzberger ... een huiveringwekkend relaas ... ze aansloot in de lange rij onomwonden racistische reacties ...
    ... bestaan-mal die de Hertzbergers van de wereld voor ze gecreëerd hebben ...
    ... die column, waarin het dedain van de zinnen druipt ... microbiologen witte tranen mogen plengen ...

Maar inmiddels is het zo ver dat deze terreurvorm van "fatsoen" bijna de gehele media beheerst en zich daar ongeremd uitleeft, wat dan weer het voordeel heeft dat ze zich steeds onbeschaamder in de kaart laten kijken, zoals boven al gezien, en nog verder beleden wordt met dit soort dingen:
... Met een collega van NRC praat ik na. Ik merk op dat ik het beeld vooral een vrouw vind, met universele trekken. Ik zie mezelf in haar. Zij heeft dat ook, geeft ze toe. ...

Oftewel: de zwarte mens moet de universele mens worden.
    En dat gaat gepaard met ... :
...    Met die column ... bewijst Hertzberger dat de strijd nog lang niet gestreden is. Zolang microbiologen witte tranen mogen plengen in de NRC, is er nog een hele lange weg te gaan.  ...

... oproepen dat de tegenstand van het wokisme moet geélimineerd worden ...
... Een ding weet ik wel: ik heb mijn vuisten alvast gebald en niet in mijn broekzak.

... , en dreigement met geweld.
    En met een open bekentenis wat er in het zieltje gloeit voor de blanke medemens:
... Ongebreidelde, angstige haat.    ...

Wat ze dan wel op de vijand projecteert maar dat kan iedere psycholoog en zlefs iedereen met gzond verstand je vertellen.
    Dat dat de eigen emotie is.
    In welke gloed het haar ook even ontgaan is dat Rosanne Hertzberger helemaal niet behoort tot de blanke vijand die haar eigen cultuur zo schamel doet afsteken
    Rosanne Hertzberger is Joods.
    En Joden mogen er dan wel vaak nogal wit uitzien, zowel in genetische afkomst (het zijn semieten, van die term "antisemitisme"), maar cultureel zijn ze het zo mogelijk  nog minder, want de Joodse cultuur is zo ongeveer het spiegelbeeld van de blanke oftewel Noordwest-Europese.
    En Joden mogen wel niet-blanken bekritiseren, ten eerste omdat het dus niet-blanken zijn, en ten tweede omdat je Joden niet mag bekritiseren. Omdat het niet-blanken zijn, en die andere reden.

Zo, dat was het geval van de aanleiding. Nu die eerdere vermelding op deze website, die bleek te staan in een vroege verzameling over de webiste Joop.nl. We nemen het gewoon over (Joop.nl, 27-07-2016, door Tara Lewis - Journalist uitleg of detail ):
  Stop met preken voor eigen parochie over racisme

Adopteer een andersdenkende 'autochtone Nederlander'

Van de week werd in de Rotterdamse Schouwburg een talkshow georganiseerd over de grenzeloze Rotterdamse identiteit. In de praktijk ging het vooral over de diverse culturen die de stad rijk is. Elke oelewapper kan verzinnen dat zo’n debat verdraaid lastig is. Na vijf minuten ontstond dan ook discussie over de definitie van ‘allochtoon’ en ‘autochtoon’. Er waren scherp geformuleerde stellingen, om de discussie lekker open te breken. Allemaal leuk en aardig om de mensen aan het denken te zetten over hun eigen verborgen racisme. ...

Alle niet-elite-blanken zijn racisten.
  De motiverende speech van maatschappijleraar Halil Karaaslan kan worden gereduceerd tot één (zeer legitiem) punt: “Als je in het onderwijs maar één paragraaf wijdt aan de migratiegeschiedenis van een land, hoe kun je dan verwachten dat deze kinderen deze geschiedenis ooit als de hunne gaan beschouwen?” 

Alle niet-elite-blanken zijn racisten.
  Maar helaas bleef het bij gekeuvel over of we wel of niet naast een allochtoon in de bus willen zitten.

Alle niet-elite-blanken zijn racisten.
  Met inmiddels dagelijkse aanslagen wordt de toon steeds grimmiger onder tegenstanders van onze multiculturele samenleving.

Alle niet-elite-blanken zijn lid van de Ku Klux Klan.
  Er waren geen racisten, geen Wilders-stemmers, geen nihilisten of cynici.

Alle niet-elite-blanken zijn lid van de Ku Klux Klan.
  Ik begin steeds beter te begrijpen waarom veel mensen zich afzetten tegen een zogenaamde politieke of culturele elite. Als je niet kunt spellen, laagopgeleid bent, de weg naar de Schouwburg niet weet te vinden en van André Hazes houdt,

Alle niet-elite-blanken zijn tokkies - pardon: white trash.
  Ik zou iedereen willen vragen om een andersdenkende ‘autochtone Nederlander’ te adopteren en dáár eens een debat aangaan.

Alle niet-elite-blanken zijn white trash.
  Blijkt die jeugdvriend op Facebook een vluchtelingenhater?

Alle niet-elite-blanken zijn white trash.
    Ook hier is weer één reageerder voldoende:
  Sjors Spruitje – 28 juli 2016 at 08:01
Wat een wereldvreemde constateringen allemaal weer. Vooral die automatische associatie van laagopgeleid en Wilders. Ik zelf ben zeer hoog opgeleid, heb een IQ van boven de 140 en stem vol overtuiging op Wilders. Zeker de helft van mijn zeer hoog opgeleide niet racistische vrienden doen hetzelfde. Juist om er voor te zorgen dat bovenstaand gedachtegoed niet gemeengoed wordt. Het is ronduit walgelijk hoe men, verbloemd of onverbloemd, over de oorspronkelijke bevolking van Nederland denkt. Het complete betoog hierboven is er van doortrokken.

En nog een paar aardige (tussen de bekende grote hoeveelheid Joop.nl-trash):
  panterarosso65 – 27 juli 2016 at 20:53
““Als je in het onderwijs maar één paragraaf wijdt aan de migratiegeschiedenis van een land, hoe kun je dan verwachten dat deze kinderen deze geschiedenis ooit als de hunne gaan beschouwen?””
    omdat het maar een minuscuul stukje van 20 eeuwen is? Vergeleken met de grote onderwerpen een niet irrelevant maar ook niet prominent deel

Tom Meijer – 27 juli 2016 at 20:55
“Als je niet kunt spellen, laagopgeleid bent, de weg naar de Schouwburg niet weet te vinden en van André Hazes houdt, is de kans vrij klein dat je ineens onverhoopt op zo’n debat terechtkomt”
    Wat een minachting. Hiermee zet u zichzelf al buiten spel. En ik gok dat als het andersom gebeurt, dus dat die ‘doelgroep’ waar u het over heeft zoiets zegt richting allochtonen, dat u dan op uw achterste benen staat. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. En het dan gek vinden dat er geen normale discussie gevoerd kan worden.

Rarar – 27 juli 2016 at 20:55
“Blijkt die jeugdvriend op Facebook een vluchtelingenhater?”
    Met zo’n vooroordeel begin je een debat slecht. Je moet niet iemand gelijk een stempel geven zonder in debat te zijn gegaan. Je kan beter beginnen met ‘ik heb het idee dat je vind dat immigratie beperkt moet worden en ik ben benieuwd naar je argumenten’ in plaats vanuemand bij voorbaat uit te maken voor vluchtelingenhater.

Molly Sweet – 28 juli 2016 at 07:27
Merkwaardig hoe men op deze site in de reacties laat merken het broodnodig te vinden dat we in gesprek gaan met terroristen om te begrijpen wat deze mensen beweegt, waarom ze zo kwaad zijn en waar onze verantwoordelijkheid ligt in dat verhaal – terwijl de boze mensen in eigen land worden uitgemaakt voor ‘nazi’s’ en dergelijke, er hier zelfs ‘fuck die lui’ geroepen wordt en er ineens helemaal geen sprake meer is van willen begrijpen waarom die lui zo boos zijn.
    Dus als zij ook gaan beginnen met dingen opblazen, mensen vermoorden en ferme intimidatie en dreiging, dan zou er wel een luisterend oor zijn? Vreemd, vreemd, vreemd, dit geblaat over begrip en inzicht. Echt heel vreemd dat dat wel geschonken wordt als het stadium van praten en luisteren allang voorbij is, terwijl tijdens dat stadium, met de boze mensen in eigen land, daar geen enkel animo voor is.
    Waarom moet de boel eerst uit de hand lopen voordat we snappen dat sommige mensen alleen maar gehoord willen worden? Nogmaals: vreemd. Om niet te zeggen onbegrijpelijk.

CJJelle – 28 juli 2016 at 10:37
Dit stuk is de polarisatie waar ze normaal zo tegen zijn. Onbegrijpelijk.

Okke – 28 juli 2016 at 10:55
... “Als je niet kunt spellen, laagopgeleid bent, de weg naar de Schouwburg niet weet te vinden en van André Hazes houdt,”
    Zozo gaat ie lekker meid?

Inderdaad ... die gaat lekker. Hier een foto:

Arrogant takkewijf, waar je liefst die minachtende glimlach af zou willen slaan ...

Dat laatste was hoe deze eerste vermelding afgesloten werd. En alweer bleek deze redactie de juiste voorgevoelens te hebben.

Vervolgens werd ook nog bij Joop.nl gekeken wat voor overige producten deze mevrouw daar had achtergelaten.

Daarvan werd niets gevonden.

Het zou heel wel kunnen dat dit ene product een dusdanige indruk heeft achtergelaten dat de naam voorgoed in het geheugen was gegrift. En dat er geen vermelding elders van gekomen is omdat er destijds, net als nu bij deze foto, enige verwarring bestond over de etnische afkomst, want dit ziet er meer glad-hindoestaans uit dan creools. En dat "Tara" kennen we in Nederland het beste van "Tara Singh-Varma", een archetypische hindoestaans-Surinaamse.

Maar die achternaam "Lewis" is dan weer nogal creools, zoals ook bij de creoolse zangeres "Berget Lewis".

Maar dat heeft ze boven dus zelf verhelderd.

Nog wat details. GeenStijl verhelderde via-via ... nog wat
  ...  met een uitdagend arrogante blik staat te poseren als een stereotype van een zwarte vrouw ...

Die link is naar dit (rijnmond.nl, 02-06-2023, uitleg of detail ):
  Rotterdamse vrouwen vol lof over nieuw beeld van jonge, zwarte vrouw bij Centraal Station

Een gore leugen dat 'Rotterdamse vrouwen', want dat veronderstelt dat die vrouwen representatief zijn voor Rotterdam.
    En de waarheid staat er doodgewoon onder:
  ... Nadat het doek over het beeld werd weggehaald, volgde een groot applaus uit het publiek. Veel aanwezige vrouwen vertellen dat ze zich herkennen in het beeld.

Dat waren bijna exclusief zwarte vrouwen die dat herkennen deden:

Maar het gaat om dit:
  Het beeld heet Moments Contained en is gemaakt door de Britse kunstenaar Thomas J. Price. De 42-jarige Brit woont in Londen en heeft Caribische roots. ...

Een zwarte, en, zoals al uit dat laatste beeld blijkt, een neger.
  ... De kunstenaar staat bekend om zijn immense bronzen beelden van zwarte mannen en vrouwen die hij zelf 'everymen' en 'everywomen' noemt: het zijn geen specifieke mensen, maar beeltenissen die zijn samengesteld uit de gezichten van meerdere personen. ...

En alweer een leugen: het is samen uit een sepcoefiekj soort mensen: zwarte mensen.
    Zoals gezegd: een neger.
    Het beeld waarmee hikj kennelijk furore heft gemaakt is dit:

Wat kennelijk heet "Reaching out", maar wat overduidelijk uitbeelt "Cross-culturally dressed woman wonders over sound-and-picture magicbox", of "Anders-cultureel geklede vrouw verbaast zich over beeld-en-geluid toverdoos".
    Waarna de slechts weinig afwijkende Rotterdamse versie de titel kan krijgen: "Ik verdom het ooit voor jullie te gaan werken".
    Toch wel opvallend dat GeenStijl linkt naar zo'n nono-site als Rijnmond.nl ...
    Oh ja dit stond daar ook nog:
  ...    Oud-PvdA-raadslid Peggy Wijntuin is vol lof over het nieuwe kunstwerk. ...

De Rotterdamse uitleg of detail Sylvana Simons uitleg of detail .
    En verder nog een reeksje Rotterdamse vrouwen die, toeval, toeval, toeval, allemaal zwart waren.


Naar  Haatzaaien, creools   Haatzaaien, allochtoon , Creolen, cultuur , of site home ·.

4 jun.2023