Haatzaaiers, creolen: Peggy Wijntuin

Wie is in 's hemelsnaam Peggy Wijntuin? Deze redactie had er ook niet van gehoord, maar signaleerde wel onmiddellijk: "Suriname" en "zwart". Ineens stond ze daar ... Bij Joop.nl. En in deze tijden betekent dat, "dat" zijnde de combinatie van "zwart" en "Joop.nl": racisme. In de vorm van beschuldigingen van racisme uitsluitend gebaseerd op huidskleur - blanke huidskleur. Esajas, Gargard, Nzume, Salome, enzovoort ... Allemaal brullen ze: "RACISME!!!"

Vergeleken met de recent in het volle voetlicht gekomen voorvrouw en winti-academica Gloria Wekker uitleg of detail is Peggy Wijntuin slechts voetvolk. Maar ook voetvolk kan een bijdrage leveren, vooral als er veel van is. Hier is de bijdrage van mevrouw Wijntuin (Joop.nl, 18-06-2016, door Peggy Wijntuin - Lid van de gemeenteraad Rotterdam voor de Partij van de Arbeid uitleg of detail ):
  Racisme is een gifslang die ontwrichtend werkt

Klopt. Vandaar dat mevrouw Wijntuin ook zo ontwrichtend bezig is. Maar nu lopen we op de zaken vooruit. Merk overigens op dat bij hoge uitzondering de zwarte bestuurlijke mevrouw haar cliëntilistische werkzaamheden niet in Amsterdam Zuidoost voorheen de Bijlmer uitleg of detail heeft, maar in het eveneens halfbezette Rotterdam.
    Maar wat is nu het racisme dat mevrouw Wijntuin ontdekt heeft en zo boos over is? Het gebeurde ...:
  ... toen ik de wethouder vroeg om zich in te spannen en te kiezen voor verbinding bij zijn integratietour. Deze door Leefbaar geïnitieerde gesprekkenreeks beperkt zich tot integratie van vooral niet-westerse Rotterdammers, in de hoop hen de Nederlandse normen en waarden bij te brengen. Een typische wij-zij-benadering, waarbij ‘zij’ nog iets moeten leren.

Háááá ... De oproep aan Nederlanders tot integreren in eigen land. In In het kort omschreven als:
  Toppunt van brutaliteit: in andermans land gaan wonen, en dan eisen dat hij zich aan jou aanpast.

Onbeschoft is een beleefde aanduiding hiervoor. "Ga terug met de tjoekie-tjoekieboot naar je takkie-takkieland" is al weer wat adequater. In de politieke arena maakte men er iets beleefds van:
  ... En als ik dat in het debat bepleit, blijken de rapen gaar. De woordvoerder van Leefbaar spreekt mij dan bij herhaling ... aan als ‘mevrouw Simons’ ...

Briljant. Den spieker op zunne kop. Net als het aanduiden van klagende moslims als "geitenneukers", donderende islamitische predikers als "haatimams", zwarten die vrijwillig in lekke bootjes gaan zitten als "dobbernegers" enzovoort. De tegenpartij haat dit soort termen, juist omdat ze zo waar en adequaat zijn.
   En de aanduiding van iemand die pleit voor integratie van Nederlanders in eigen land als een persoon die dit soort pleidooi tot de kern van haar publicitaire bestaan heeft gemaakt, Sylvana Simons, is zowel correct als uiterst adequaat.
    Vandaar de woede van mevrouw Wijntuin:
  ...  bij herhaling provocerend aan als ‘mevrouw Simons’ ... suggererend dat ik een ‘zeurpiet’ ben.

Tja ... Die term "zeurpiet" is als vanzelf ontstaan als aanduiding van zwarten die zeuren over Zwarte Piet, en dus ook al zo'n mooie en passende term, en die term is massaal geassocieerd met Sylvana Simons, maar dat 'massaal' slaat op Nederlanders, en dat de zwarte Surinaamse mevrouw Wijntuin die associatie overneemt is uit woede en kwaadaardigheid. Normaliter zou ze woedend worden over de aanduiding van Sylvana Simons als "zeurpiet" ("Racisme!!!") ...
    En dit geheel wordt besloten met een al bijna traditioneel geworden leugen:
  ... Terwijl wij nota bene de verbinding zoeken, die past bij het diverse dna van Rotterdam.

En dat is dus ook bijna een automatisme aan het worden: de term "de verbinding zoeken" gehanteerd door degenen die aan het haatzaaien zijn uitleg of detail , zoals de Turk-nazi's van DENK.
    Waarna nogmaals en uitgebreider een uiteenzetting volgt van de plicht van Nederlanders om te integreren in eigen land. In die o zo fraaie cultuur die de gekleurde instroom met zich mee heeft gebracht. En waarnaar geen enkele gekleurde instromer denkt te gaan terugkeren, om redenen die ze zelf niet uitspreken maar wel duidelijk is: omdat het daar zo'n zootje is. Omdat daar mensen wonen die er zo'n zootje van maken. Wat ze ook in Nederland doen, vandaar dat hopeloze voorstel tot een "integratietour". Een tour ten einde de barbaartjes uitleg of detail een beetje beschaving bij te brengen.
    Wat de zwarte Surinaamse mevrouw Peggy Wijntuin afkomstig uit de Surinaamse sociale puinhoop natuurlijk ergens ook wel snapt.
    Vandaar haar haatzaaiende sneren richting Nederlanders.
    En haar woede wanneer ze op adequate wijze wordt terechtgewezen.

P.S. Deze reactie is misschien ook behulpzaam voor het bepalen van het bredere verband van dit soort klachten:
  Nailles – 18 juni 2016 at 22:25
Dat rascisme ontwrichtend werkt zal niemand ontkennen.

Dat rascisme zonder bewijs van het tegendeel in Nederland onder alle bevolkinggroepen in dezelfde mate zal voorkomen wordt niet door iedereen erkend.

Dat het noemen van een zwart PvdA-raadslid in Rotterdam door gemeentelijke coalitiepartij PVV als “mevrouw Simons” hetzelfde is als eerder het noemen van een zwart LPF-raadslid in Eindhoven door een collega van de PvdA als “mevrouw Wilders” kun je ook niet ontkennen.

Maar volgens mij is er in beide gevallen een politieke vergelijking van bestaande Nederlandse politici met betrokken politici de aanleiding en behoort dat in het belang van het vrije debat, ook als het als hard wordt ervaren, toegestaan zijn.

Zolang we geen onderscheid maken, d.i. discrimineren in het kwalijk verklaren van dit alles is er niets aan de hand.

http://www.ed.nl/regio/eindhoven/mevrouw-wilders-irriteert-politiek-1.2154650

Oftewel: het is weer allemaal zeer selectieve verontwaardiging. Stammend uit het ingebakken "eigen gelijk en GOED".

Het volgende item. En we beginnen dit keer eens met een stelling van deze redactie zelf:
  Het aanhalen van het slavernijverleden is een gifslang die ontwrichtend werkt

Hetgeen sommige lezers bekend zal voorkomen. Nu gaan we eens bestuderen wie er zoal zich bezondigen aan het aanbidden van deze gifslang. Het weekblad Elsevier rapporteert op haar website (elsevier.nl, 29-08-2018, door Gertjan van Schoonhoven uitleg of detail ):
  VVD vreest spanningen door onderzoek slavernijverleden

Als eerste grote stad laat Rotterdam het eigen ‘koloniale en slavernijverleden’ onderzoeken. En je kon erop wachten: er is politiek gedoe over.


Een meerderheid van de gemeenteraad vroeg vorig jaar november om zo’n onderzoek. ...

Daar zal mevrouw Peggy Wijntuin, die o zo bezorgd is over het binnenhalen van gifslangen, toch niks mee te maken hebben, hè ... Dat zou wel heel erg hypocriet zijn. Dus snel maar eens verder lezen:
  ... zo’n onderzoek. Dit op initiatief van een PvdA-raadslid met Surinaamse roots, Peggy Wijntuin. ...

Ach jee ...
    Maar deze gifslang is volgens mevrouw Peggy Wijntuin helemaal geen gifslang ...
  De motie van 2017 had weliswaar de mond vol van ‘inclusiviteit’, ‘saamhorigheid’ en ‘inclusief geschiedenisonderwijs’, maar koppelt in één adem ook hedendaags ‘anti-zwart-racisme’ aan het slavernijverleden.

Ja ja ... Het gaan beschuldigen van blanken van het profiteren van het slavernijverleden is dus volgens mevrouw Peggy Wijntuin ‘inclusiviteit’ en ‘saamhorigheid’.
    Maar mevrouw Peggy Wijntuin heeft mogelijk toch wel een punt. Want die blanke Nederlanders beginnen nu met het stellen van koloniale en slavenhalende vragen:
  Maar dat heeft het VVD-raadslid Tim Versnel niet belet om de kwestie op scherp te zetten. In een brief aan het college van B en W – eigenlijk meer één lange hartekreet – stelt hij een reeks kritische vragen over de praktische uitwerking van de aangenomen motie.    ...
    De Rotterdamse VVD is nu bang dat onder het mom van wetenschappelijk (zelf)onderzoek Rotterdam vooral het Paard van Troje van de identity politics binnenhaalt ....

Kijk, daar heb je zo'n koloniale en slavenhalende opmerking: identity politics is toch het mooiste dat er is ...  Identity politics is het versterken van de identiteit van de zwarten, en dat is hard nodig, want de blanken hebben die van de zwarten afgenomen (uit de tekst van de motie):
  - Erfenissen van het slavernijverleden nog diep verankerd zijn in onze samenleving (o.a. antizwart
racisme, gebrek aan zelfvertrouwen, onwetendheid);

En dus moeten de blanken nu die aan de zwarten teruggeven. Want dat draagt bij aan de 'hedendaagse en toekomstige inclusiviteit, d.w.z. saamhorigheid'.
    En die blanke had nog zo'n koloniale en slavenhalende opmerking:
  ... de identity politics binnenhaalt, met als gevolg alleen maar meer spanningen tussen de diverse etnische groepen in de stad.’Waar is men op uit?’ vraagt Versnel zich retorisch af.      ...

Kijk, de blanke ten voeten uit ...
    Het is dus volkomen duidelijk, even de lijn van mevrouw Peggy Wijntuin volgende: die blanke kolonialen en slavenhalers die moeten hun mond houden. Want de dingen die ze zeggen zijn zeer kwetsend voor mensen van de Surinaamse en zwarte identity.
    En bovenal al: ze zijn zeer schadelijk voor 'hedendaagse en toekomstige inclusiviteit, d.w.z. saamhorigheid'.
    Oh ja: van de meer empathische en sympathieke leden van de gekleurde gemeenschap in Nederland laten we graag een illustratie zien ...:

... als voorbeeld voor eenieder van de houding waarmee je een inclusieve en saamhorige samenleving kweekt ...
    P.S.: Bemerk de empatische blik in de ogen ...

Daar is ons sympathiekje uit Rotterdam weer eens (NOS Journaal, 10-12-2021, 20h00, na 13:17 min., uitleg of detail ):

Goh ...
    En even later:

Goh ...
    De bijbehorende tekst:
  Zij hebben zelf gezien dat hun voorganersmisdaden tegen de menselijkheid hebben gepleegd, en dan kun je niet anders dan verantwoordelijk nemen voor wat jouw voorgangers gedaan hebben.

Oftewel:
  Jullie moeten verantwoording nemen voor wat jullie voorouders hebben gedaan.

Voodoo.
    De kwaadaardige vorm van winti.
    Barbarij.
    (Noot 1: het begrip "misdaden tegen de menselijkheid" bestond toen niet, dus niemand kon destijds zoiets begaan.
    Noot 2: "verantwoordelijkheid voor voorouders" is je reinste barbarij).


Naar Haatzaaien, allochtoon , Creolen, cultuur , Allochtonen, respect  , of site home ·.

19 jun.2016