Bronnen bij Sociologische begrippen: politieke correctheid, grappen

Eén van de ergste bedreigingen van de politieke correctheid is haar invloed op het kunnen maken van grappen. Politieke, maatschappelijke en culturele grappen. Het maken van politieke, maatschappelijke en culturele grappen is een vorm van het bevragen van de algemene cultuur. Een zaak essentieel voor haar vooruitgang. Nederland kent een van de meeste vooruitstrevende culturen aangaande grappen op dit vlak, met een onovertroffen dichtheid aan cabaretiers

Of kende..

Want de laatste grappen over de islam of de multiculturele samenleving in het algemeen, in de openbaarheid, dateren van ongeveer 2002, in het Kopspijkers cabaret uitleg of detail . Te "gast" zijn "Ruud Lubbers", "Mohamed Rabbae", en "ex-burgemeester van Leeuwarden Loeki van Maaren". Na wat intro met "Ruud Lubbers" over baarden, wendt gastheer Spijkerman zich tot "Mohamed Rabbae" met "Wat vindt u, Mohammed?" "Dat vindt ik nu weer stignatiserend. Er zit een Marokkaan, dus die zal wel weer Mohammed heten" "Maar u heet Mohmmed" "Ja". Gevolgd door een homerisch gelach in de zaal.

Aan de orde komen dus de cultureel-gestoorde gewoonte van moslims om hun kinderen naar koran-figuren te noemen, de sociaal-cultureel achterlijke gewoonte om hun kinderen namen uit land van afkomst en niet uit land van geboorte te geven, en de hoogst irritante gewoonte om in alles discriminatie te zien.

Het zou in 2015, en eigenlijk al vanaf 2002 zijnde het jaar van de aanslag in New York, al bijna geheel onmogelijk zijn.

En zeker onmogelijk is wat volgt. "Mohamed Rabbae" gaat een voorbeeld van Marokkaanse humor geven: "Stel dat ik zeg dat mijn kameel dubbelgeparkeerd staat ...", waarop "Loeki van Maaren" riposteert met "Kameel, kameel ... Jullie rijden toch op van die gestolen scooooters?" Met een flinke uithaal aan dat "scooters". Het publiek ligt dubbel.

Aan de orde komt datgene dat al veertig jaar nn de Nederlandse ziel vreet: het onveilig maken van de Nederlandse maatschappij door een overdaad aan allochtone criminaliteit. Iets dat een uitlaatklep moet vinden, want anders verzamelt het zich en komt explosief tot uiting. Want er zijn nog meer van dit soort aanvretende zaken.

Het is sinds 2002 niet meer vertoont. In de openbaarheid.

Het laatste en enige blijk in de openbaarheid van humor over de multiculturele samenleving in het algemeen is de monoloog van Martijn Koning over de Zwarte Piet-hysterie van de zwarten uitleg of detail en de media. De reacties van het publiek zeggen voldoende.

Het normale vertoon van "het cabaret" op dit vlak zijn de eindeloze reeks hatelijkheden over Geert Wilders, en grappen van het niveau "Staat mijn kameel dubbelgeparkeerd" van types als Jaap van der Wal, Dolf Jansen, Freek de Jonge, enzovoort, en lieden als Youp van 't Hek geven ronduit toe geen zin of moed te hebben om grappen te maken over de islam. Maar over criminele Marokkanen en Antillianen die elkaar afknallen in Amsterdam-Zuidoost zal je zo ook niet horen. Want de combinatie "zwart" met "lui" of "dom" kan natuurlijk ook helemaal niet. Dat het prima kan, bewijst Martijn Koning: "Straks gaan de intelligente neppieten met elkaar vergaderen en plannen maken en na tien jaar heb je voor je het weet een tweede Kwakoe-festival". Aan de orde komen dat zelfs de intelligente zwarten niet best scoren, en dat ze op het vlak van organiseren helemaal geen deuk in een pakje boter slaan. Beide ernstige maatschapelijke problemen, omdat van de achterstanden die het natuurlijke gevolg zijn, de Nederlanders de schuld krijgen onder het brullen van "Discriminatie!!!" en "Racisme!!!". Oh ja: en "Kolonialisme!!!" en "Slavernij!!!".
 
Aan het tot stand komen van deze weerzinwekkende stand van zaken is hard gewerkt door een combine van intellectuelen, media, bestuur en het overgrote deel van de rest van de elite. En de laatste jaren een groeiend aantal allochtone immigranten. Hier het voorbeeld dat aanleiding was voor het starten van deze verzameling (de Volkskrant, 06-06-2015, ingezonden brief van Fatima Dakmar, Amsterdam):
  Brief van de dag

U heeft geen gevoel voor humor


Maandag 25 mei ging ik naar het Radio 5 Nostalgia Oeuvre Concert in het DeLaMar Theater. ...

Waarop de alarmbel onmiddellijk luid begon te rinkelen: dit is een aanhef van de soort:
  De Volkskrant, 06-06-2015, ingezonden brief van Piet van de Peeveevee, Volendam

Brief van de dag

U heeft geen gevoel voor wijsheid


Maandag 25 mei ging ik naar het "Allen eren Allah"-benefiet in de Mevlana moskee ...

Waarna Fatima vervolgde met:
  ... het DeLaMar Theater. Zanger-acteur Gerard Cox kreeg daar van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een oeuvre-award.

En de alarmbel werd nog luider werd, want dit is het equivalent van:
  Voor het benefiet was uitgenodigd imam Haitham al-Haddad, die zou gaan preken over de deugden van de afkeer van westerlingen.

Want iedereen weet dat in tegenstelling is tot alle anderen in het entertainmentvak Gerard Cox geen allochtonenvriend is. Zeker iedereen die weet heeft van het bestaan van een DelaMar Theater en van een nostalgiefeest aldaar.
    Kortom: de aanhef doet sterk denken aan de verhalen van oud-columniste Sabra Dahhan uitleg of detail , die Hollandse eettentjes freqenteerde waar hutspot met boter werd geserveerd, en Marokkaanse jochies ontmoette die naar haar studie vroegen. De status van de rest van het verhaal is dus duister.
    Maar de bedoelingen beslist niet:
  Cox ... bracht zijn hits: 1948, Die goeie ouwe tijd en hij zong: 'Nou dan krijgt u mooi de zegen na, na, na, na, na, na.'
    Cox grapte dat hij deze tekst zo makkelijk had gemaakt voor de allochtonen. Hilariteit in de zaal. ...

Haat voor Nederlanders.
  De opmerking alsof ik en andere allochtonen dom zouden zijn, maar ook het ongegeneerde lachen snijden me door de keel.

Diepe haat voor Nederlanders.
    Die ondertussen nog dieper is geworden:
  Thuisgekomen kon ik niet direct de slaap vatten en vervolgens ben ik wat op het internet gaan kijken. ... Wat ik ook zag, was een filmpje van Cox in Raymann is Laat. De interviewer stelt de vraag: 'Waarom spelen er geen Marokkanen in Toen was geluk heel gewoon?' ...

De vraag van een "rashufter" - een uitdrukking nog in te voeren in de verzameling Termen naar aanleiding van deze tekst, met als uitleg: Rashufter: "Iemand zijn zijn eigen obsessie met ras geboren uit het hebben van een gekleurd huid botviert op Nederlanders onder stellen van vragen als: 'Waarom zijn de leden van de Tweede Kamer niet voor voor driekwart gekleurd want de driekwart van de wereld is toch gekleurd?'".
    Waarop Cox toch nog een antwoord wist te formuleren op deze "Wanneer bent u gestopt met het slaan van uw vrouw? "-vraag:
  Cox antwoordt: 'Ja, omdat het 'Toen was geluk heel gewoon' heet.'

Wat dus ook heel fout is volgens Fatima:
  Cox zei later ter verdediging dat het geheel gescript was.

En waarom is het fout want er staat niets fouts - het is een herhaling van de titel ... Omdat iedereen wel weet en dus ook Fatima, dat in die tijd Nederland een stuk gelukkiger was dan erna - door de allochtone instroom, en de komst van overlast, sociale achterlijkheid, religieus fanatisme, criminale overdaad, enzovoort.
    En Fatima moet geweten hebben van deze serie en haar titel, en dat deze langs zou komen op de betreffende avond, en dat slechts die titel al beledigend voor haar was, en dus moet ze wetende van die komende beledigingen naar die voorstelling zijn gegaan. Mogelijk zelfs met het idee om daar een lekker haatstukje van te kunnen maken.
    En dat Fatima van die titel en de rest van de voorgeschiedenis volstrekt op de hoogte was, levert ze ook nog zelf het bewijs van:
  Cox zong, of liever gezegd declameerde, zijn songs van de tekstvellen op zijn pupiter (ach ja we worden allemaal ouder)

Ook deze redactie, gezegend met een voortreffelijk geheugen, moest opzoeken wat een "pupiter" was.
    Als deze mevrouw Fatima echt bestaat, dan heeft ze een grondige haat voor Nederland. Niets bijzonders want dat hebben (bijna) alle allochtonen die een woord Nederlands op papier kunnen zetten uitleg of detail  , want juist deze groep is zich het sterkst bewust van de enorme acherstand van hun hele cultuur - de culturele nederlaag uitleg of detail .
    En dat wordt in dit geval dus geuit in het bestrijden van de Nederlandse vrijheid tot het maken van grappen over culturele zaken. Noodzakelijk voor bijvoorbeeld de transformatie van de zwartekousenkerk-mentaliteit naar een "er is iets"-mentaliteit, zodat er met religieuzen enigszins fatsoenlijk samengeleefd kan worden.
    Maar zowel de Volkskrant als mevrouw Fatima maakten in dit geval een denkfout - overigens: mevrouw Fatima zou (vermoedelijk) dit allemaal niet gedaan hebben en (zeker) dit stuk niet geschreven als ze niet redelijk zeker had geweten dat de Volkskrant dit soort stukken graag publiceert. De denkfout zijnde dat men hierna niet het recht op een weerwoord kon ontzeggen aan Gerard Cox. Hier is dat weerwoord (de Volkskrant, 13-06-2015, ingezonden brief van Gerard Cox, Rotterdam):
  De lol vergaat me

Tot mijn grote vreugde zag ik als trouwe abonnee afgelopen zaterdag een mooi groot stuk, mét kader en foto, over de uitreiking van de Radio 5 Nostalgia Oeuvre prijs die ik onlangs mocht ontvangen.
    Echter, toen ik begon te lezen verging mij al snel de lol. Een jongedame voelde zich kennelijk bijzonder in de kuif gepikt door een grapje van mij. Ik riep bij een vrolijk meezing gedeelte 'nananana' dat dit 'makkelijk was voor de allochtoon om ook mee te zingen'. De jonge vrouw had de behoefte om weg te gaan want deze 'grap sneed haar door de keel'.
    Als stevige onderbouwing van haar verhaal had ze mij ook nog even gegoogled, want dat doet men tegenwoordig, en vond op internet een sketch uit mijn bezoek aan Jörgen Raymanns televisieshow van een paar jaar geleden. Cabaretier Rachid vraagt mij daarin 'waarom er geen Marokkanen in Toen was geluk heel gewoon meespeelden'. Mijn antwoord was: 'In die tijd waren er nog geen Marokkanen...Toen was geluk heel gewoon.' De jonge dame kan ook deze grap niet waarderen. Typisch gevalletje van racisme nietwaar. Het interessante is dat de redactie van Jörgen Raymann deze grap schreef, en hij en stand up-comedian/cabaretier Rashid Larouz (Ja, das schrikken... van Marokkaanse afkomst) er ook geen enkel bezwaar tegen hadden. De tijden zijn blijkbaar veranderd.    ...

Noteer dit even: het is over een paar jaar al weer een stuk slechter geworden.
  Het publieke debat, festival en podium worden steeds meer gegijzeld door een verstikkende politieke correctheid. In de jaren zestig en zeventig toen ik met Lurelei cabaret maakte, was ik 'vies links en progressief', daarna werd ik 'een rechtse zakkenvuller' omdat ik een mooi vrolijk zomerliedje zong en nu ben ik blijkbaar een racist. Ja, u kunt mijn humor en smaak wellicht niet waarderen en dat mag. Maar ik verdom het om in het jaar waarin ik vijfenzeventig geworden ben, met een prachtige carrière en leven achter mijn rug, eventjes weggezet te worden als een blanke boze ouwe racist die zijn 'voorbeeldfunctie' niet kent. Mevrouw Fatima Dakar : mijn publiek is oud en wijs genoeg om zich te herkennen in mijn plagerige toon die zo herkenbaar Nederlands is. Wij kunnen namelijk lachen om en met elkaar en daarin is ruimte voor iedereen.

Mooi. Die zit.
    Dus nam de Volkskrant tegenmaatregelen - dit stond er naast (de Volkskrant, 13-06-2015, ingezonden brief van Anna van Ham, Baarn):
  Applaus Fatima

Applaus Fatima Dakmar. Ik ben trots op je. En je mag met opgeheven hoofd door het leven. Het is me al eerder opgevallen dat Gerard Cox racistische opmerkingen maakt en je zou toch verwachten dat iemand die Rotterdam zo hoog in het vaandel heeft staan meer openminded zou zijn. Zelf kwam ik als 7-jarige vanuit Groningen naar Rotterdam en ben nog altijd dankbaar dat die stad mijn wereldbeeld zo verruimd heeft. En dit heeft niets met humor te maken maar meer met gemakkelijk scoren. Gerard Cox moet zich schamen en alle mensen die dom meelachen ook.

Gutmensch. Cox moet openminded zijn over overlast, criminaliteit, uithuwelijken, eerwraak, enzovoort. Want opmerkingen daarover zijn "racisme".
    Nog eentje (de Volkskrant, 13-06-2015, ingezonden brief van Wilgo Deekman, Doora):
  Negerrrrmuziek

Briefschrijfster Fatima Dakmar zegt tegen Gerard Cox dat ze zijn opmerkingen over allochtonen racistisch vindt. Gerard Cox reageert hierop met: 'En u heeft geen gevoel voor humor.' Enige tijd geleden werd in DWDD een fragment uit een interview getoond waarin Gerard Cox duidelijk liet merken hoe hij over hiphop dacht. Cox trok hierbij een vies gezicht en zei: 'hiphop is negerrrrrrrmuziek.' Vooral de uitdrukking op zijn gezicht, bij het uitspreken van het woord 'neger' sprak boekdelen. Ik ben bang dat ook ik geen gevoel voor humor heb.

Gutmensch. Hiphopper noemen zichzelf "nigga" voor en "nigga" na, en schieten elkaar dood uitleg of detail . Daar mag iedereen over oordelen hoe hij of zij ook maar wil.
    Het is duidelijk wat het centrale thema is: je mag niets slechts over gekleurde mensen zeggen, wt ze ook uitvreten. Het draait uiteindelijk toch allemaal weer om "De Gelijkheid der Culturen".
    Dit is dus een belangrijke discussie. Dus lees je er niets over bij de Volkskrant omdat iedereen weet wat de uitkomst is: Zij zijn redelijk hopeloos achterstandig. Dus lees je er wel wat over bij GeenStijl (GeenStijl.nl, 13-06-2015, door Pritt Stift, uitleg of detail ):
  Gerard Cox schrijft BAZENBRIEF naar de Volkskrant

Hilarisch fragmentje televisie over televisie. Matthijs van Nieuwkerk heeft in 'DWDD' de karakterrotterdammer Gerard Cox te gast, en toont een fragment uit 'Rayman is Laat' waar Gerard Cox te gast was, en waarin Gerard Cox een moppige opmerking maakt over Marokkanen. Iedereen lachen. Van Nieuwkerk maakt vervolgens ook een moppige opmerking (Wat stemt u, meneer Cox?). ...

Oftewel: Matthijs van Nieuwkerk is een linkshufter .
  En weer iedereen lachen.

Natuurlijk zit het publiek aldaar, net als de programmamakers, ook vol linkshufters.
  Maar nu komt het. Dat grapje over Marokkanen was helemaal niet van Gerard Cox. Dat grapje over Marokkanen kwam van DE REDACTIE VAN RAYMAN! Wat ook weer lachen is. Maar niet voor policor slachtoffer zeikwijvend Nederland dat constant met de racismekaart wappert. Nee, naar aanleiding van bovenstaand door Marokkanen bedacht grapje wordt Gerard Cox thans geframed als de grootste racist van Nederland aller tijden. Maar dat laat die ouwe Cox niet op zich zitten. Geer schreef een bemmende BAZENBRIEF naar de Volkskrant. Met waarheden als geiten. De Azijnbode zou de Azaanbode niet zijn als er ook nog 2 ingezonden brieven van monkelende GoedVolkers onder de brief van Cox worden geplaatst (mirror). Dit land.

Wat een gorigheid, die Volkskrant, Matthijs van Nieuwkerk, VARA-programmamakers, en de rest van dat gajes.
    En GeenStijl haalde natuurlijk ook het essentiële stuk eruit:
  Gerard Cox

Wat richt die combinatie van achterlijke allochtonen en cultuurverraderlijk elite toch een schade aan ...
    De enige manier om dit alles weer enigszins in gareel te krijgen is keihard terugslaan: "Noem eens een lijstje van zwarte intellectuelen. Antwoord: 1: Philomena Essed uitleg of detail , 2: Gloria Wekker uitleg of detail , 3: John Leerdam." Of "Dat die dobbernegers in lekke bootjes van Arabieren gaan zitten, komt omdat ze er zelf niet eentje in elkaar kunnen zetten". Of "Noem eens een moslim met gevoel voor humor ...".
    Net als bij onderwijs uitleg of detail en democratie uitleg of detail , is ook in dit uiterst belangrijke opzicht de waarheid deze "Allochtonen zijn een bedreiging voor onze cultuur".
    Nog een nagekomen reactie (de Volkskrant, 15-06-2015, ingezonden brief van Pieter Markus, Geldrop):
  Gerard Cox

Briefschrijvers hebben moeite met de Rotterdamse humor van Gerard Cox, humor die ik als geboren Vlaardinger wel kan waarderen, maar die minder geschikt is voor tere zieltjes.
    Zij zouden de bekroonde film De Marathon van Diederick Koopal uit 2012 moeten gaan zien. In de Rotterdamse garage waar de film zich grotendeels afspeelt wordt iedereen in de zeik genomen, de collega's, de klanten, en dus ook de jongste monteur 'kameel' Youssoef, vertolkt door Mimoun Oaïssa. Maar het is niet kwaad bedoeld. De harde humor is hun manier om te behappen dat hun stad tijdens hun leven sterk verkleurd is. Daar hebben zij niet voor gekozen, dat is hun overkomen.
    Jörgen Raymann, Rashid Larouz en Mimoun Oaïssa hebben dat begrepen. Nu de zure briefschrijvers nog.

Gezond verstand is echt heel makkelijk. Als je maar geen religieus of ideoloog bent.
    Het lijkt meteen een cause célèbre voor de politieke-corectheid te worden. Want GeenStijl heeft ook zitten nadenken, en is de bonnetjes van de Volkskrant gaan controleren (GeenStijl.nl, 16-06-2015, door Pritt Stift, uitleg of detail ):
  Heeft de @volkskrant Fatima Dakmar verzonnen?

Fatima Dakmar. U kende haar niet. En wij ook niet. Tot vorige week, toen Fatima Dakmar opeens in de Volkskrant stond als ingezonden brievenschrijfster. Fatima Dakmar uit Amsterdam was naar een show van Gerard Cox uit Rotterdam geweest en Fatima Dakmar had zich gestoord aan die boze blanke man met zijn flauwe grapjes over allochtonen. Fatima Dakmar schreef een boze brief naar de Volkskrant dat Gerard Cox een rassies was. Waarop Gerard Cox weer een stuk in de Volkskrant schreef waarin Fatima Dakmar een zeikwijf was. We zijn nu een paar dagen verder en niemand weet nog steeds niet wie Fatima Dakmar is. De naam Fatima Dakmar staat hoog in onze Google Stats. Wie Fatima Dakmar googlet komt bij GeenStijl/Volkskrant uit. Niet bij Fatima Dakmar. En dat is raarrrr. Fatima Dakmar is blijkens haar ingezonden Volkskrant-stuk een welbespraakte Amsterdamse Marokkaanse. Fatima Dakmar is bovendien een theater-liefhebster van de zuiverste soort. Want duh wie gaat er nu voor zijn lol naar Gerard Cox. Kortom, die Fatima Dakmar moet wel zo'n moderne Reservaat-Mocro zijn. ...

Precies de argumentatie van deze redactie. Die alleen vergeten was om te gaan zoeken ... Maar het resultaat is zoals voorspeld:
  En toch is Fatima Dakmar niet terug te vinden op de internets. Het stikt op FB/Insta/Twitter van de mondige Mocro-dames. We noemen Waffie, Blaffie, Zahfie, die Bolle Jodenhaatster van de VPRO, Voluptueuze Friezin, Nadia Bertolli, Dinges van NRC en die Joop-hoofddoekjes. Maar Fatima Dakmar is NIET NAKKES terug te vinden op de online. Vandaar dat wij ons afvragen. Heeft de @volkskrant Fatima Dakmar verzonnen? Dit zaakje stinkt. ...

Dit zaakje stinkt. Vonden wij ook al ...
    En bijna meteen daarna (GeenStijl.nl, 17-06-2015, door Pritt Stift, uitleg of detail ):
  Volkskrant gaat zeiknat met sokpop Fatima Dakmar

Fatima Dakmar

Heeft de Volkskrant "Fatima Dakmar" verzonnen vroegen wij ons gisteren af. Zie DIT TOPIC over een onvindbare brievenschrijfster met de titel Heeft de Volkskrant Fatima Dakmar verzonnen? Vandaag in de Volkskrant (op pagina 9) de bekentenis. Dat heet dan "Aanvullingen" in fatsoenlijk Nederlands. ...

Wie daar nog maar iets van gelooft zonder de bewijzen onder ogen gekregen te hebben, heeft een fors formaat gat in zijn hoofd. En GeenStijl heeft daar geen last van:
  Iets van: Ja, wij de Volkskrant hebben haar verzonnen. Of althans... Fatima Dakmar heeft ons voorgelogen over haar naam en wij hebben dat niet goed uitgezocht. Maar nu heeft ze ons "gebeld" en "uitgelegd" dat ze een "slachtoffer" was van "bedreigings" en daarom had ze een achternaam "verzonnen". Ofwel, je zuster op een houtvlot. Wijze les van vandaag. Vertrouw niemand, en al helemaal niet uw progressieve haatzaaiende racismeroepende stemmingmakende kwaliteitskutkrant.

En daaraan is geen woord overdreven.
    Sterker: dit is minstens net zo erg als datgene dat Perdiep Ramesar heeft bedreven, met zijn berichtgeving over shariawijken in Trouw, en waarover de hele politieke-correctheid uitgebreid de staf heeft gebroken. Inclusief de Volkskrant. Dit soort gang van zaken ("onbekende of oncontroleerbare bronnen")  heet bij GeenStijl en elders sindsdien een "perdiepje". De Volkskrant bedrijft het "perdiepen: op reguliere baisis. Dat is namelijk wat politieke-correctheid mede is: oncontroleerde moslimbronnen aanvoeren met oncontroleerbare bewijzen om te betogen dat ze allemaal gematigd zijn, en oncontroleerde moslimbronnen aanvoeren met oncontrnoirleerde bewijzen dat ze allemaal gediscrimineerd worden door Nederlandse racisten in het openbaar en het geniep.
    De reageerders hadden natuurlijk weer een mooie dag, en hier vult eentje het heel aardig in:
  Transracialiteit is helemaal in tegenwoordig. Waarschijnlijk is deze dame in werkelijkheid Tineke Bennema, Marjan Boelsma of een andere willekeurige menopause met provinciaal-klinkende naam die zich als een vis in het water voelt in de slachtofferrol. Enige probleem: ze is niet zwart, en daarom...
*jambersstem aan
Kruipt zij tijdens theatervoorstellingen in de huid van Fatima Dakmar, om aldaar haar meterslange tenen uit te rollen

jeanmondo | 17-06-15

Het meest waarschijnlijke scenario.

Goed, dit heeft allemal volstrekt geen invloed op de politieke-correctheid. Dan zou ook niet kunnen, want zijn hebben GELIJK. Zij staan aan de GOEDE kant. Zij zijn dit:
Gutmensch

En degenen die niet politiek-correct zijn, zijn FOUT (de Volkskrant, 17-06-2015, column door Margriet Oostveen):
  Een beetje pesten

Vorige week stond in deze krant een ingezonden brief van 'allochtone Nederlander Fatima Dakmar', die Gerard Cox racistisch noemde, omdat hij op het podium 'na na na' had voorgezongen en grapte dat hij het extra gemakkelijk maakte voor allochtonen. Cox schreef meteen een brief op poten terug, die eveneens is geplaatst: over 'de verstikkende politieke correctheid' die het publieke debat en podia op het moment volgens hem gijzelt. ...
    Zelf beschouw ik enige politieke correctheid als gewoon een praktisch sociaal smeermiddel ...

Een klassieker toe te voegen aan de reeks voorbeelden van "het onregelmatige werkwoord" van Bertrand Russell uitleg of detail - vertaald dus  "Ik ben een rabiaat politiek-correct Gutmensch die indien haatverkracht door een groep moslims nog zou beweren dat het de schuld van Gerard Cox is".
    En één van de dingen die het onmiddelijk wil verbieden is dit:
  Gerard Cox en de zin van foute grappen

Gerard Cox en foute grappen. Wat fout is natuurlijkj uitsluitend en alleen te bepalen door Margriet oostveen, haar manlief-journalist-bij-NRC en volgens GeenStijl rabiaat PVV-hater Tom Jan Meeuws (graag gezien bij Nieuwsuur en Buitenhof), plus de rest van die gifgroene meute (kies zelf uw kleur groen: die van arseen, de nazi's, of de islam).
    En hoe erg het is volgt aan het einde nog een illustratie:
  ... Gerard Cox, kortom, gelooft dat je de typisch Nederlandse angst voor al het nieuwe ...

Wat een gorigheid ... Om overlast, criminalteit, uithuwelijken, eerwraak, moord, terreur, en het massaal aanhangen van koppensnellers voor te stellen als "het nieuwe". Dan heb je wel erg verdient dat je het lot treft van de slachtoffers van ISIS ...
    En er kwam steun voor deze scherpe opinies - GeenStijl maakt de kwestie ook tot de hare (GeenStijl.nl, 17-06-2015, door Pritt Stift, uitleg of detail ):
  Hee Cox. Zeg dat Wilders een ongelofelijke zaadslurf is. Dan ben je weer oke

Het allergenantste in de door de Volkskrant aangezwengelde golf van haat tegen Gerard Cox is nog niet eens die koddige "aanvulling" waarin de hoofdredactie van het kwaliteitstabloid indirect toegeeft dat ze brievenschrijvers uit de duim zuigen. Maar het wordt pas übergenant als de Azijnbode ook nog eens Margriet Oostveen op Gerard Cox afstuurt voor een invoelend interview met afsluitende boetedoening. Oostveen is de Moeder Theresa van de vaderlandse journalistiek, pas wanneer Overste Oostveen een kruisje op je voorhoofd heeft getekend kun je vredig heengaan. Zelf zijn wij ook geen lieve jongens, maar dit - o Volkskrant - was weer van een ongekende ranzige hufterigheid. Eerst wordt Cox op uiterst dubieuze wijze afgesabeld door de GoedVolk GedachtePolizei, en daarna mag-ie op audiëntie bij Madam de Hogepriesteres van Het Reservaat (getrouwd met de bij NRC gedetacheerde PVV-basher Tom Jan Meeus) om in een potsierlijke u-bocht zijn afkeer voor Wilders kenbaar te maken, teneinde het door goedmensen geëiste OKE-stempeltje te verkrijgen. ...

Dat hadden we uit piëteit voor Gerard Cox maar weggelaten. Maar hier zijn de laatste zinnen van het gifstuk van Oostveen:
  Gerard Cox.... 'Geert Wilders is natuurlijk een ongelooflijke zaadslurf. Maar waarom heeft hij succes? Omdat de mensen bang zijn.'

Want natuurlijk had deze redactie dezelfde conclusie getrokken: dat zegt Cox alleen maar om niet in een verder levenslange boycot te belanden. Net zoals de volgenden zich schikken:
  ... teneinde het door goedmensen geëiste OKE-stempeltje te verkrijgen. En natuurlijk doet Cox dat. Zonder dat stempeltje kom je het Mediapark niet meer op. Peter R. de Vries en Bennie Jolink weten er van. Cordon Sanitair, zo werkt het.

En we zijn er nog niet (loop hier even nar het toilet als u nodig moet kotsen) (GeenStijl.nl, 18-06-2015, door Pritt Stift uitleg of detail ):
  Volkskrant stuurt AzijnKhmer weer op Cox af

Cox reactie 1

Terwijl Bertje Wagendorp in zijn morele pony-hoekje helemaal losgaat op de EO en het programma Hufterproef (dat een mevrouw uit Almere op smerige wijze tot 'racist' bombardeerde) klotst elders in de Volkskrant het hypocriete pus weer eens hoog tegen de plinten op. In de brievenrubriek - het oudmediale open riool ...

Niet helemaal correct - een zeldzaam verrschijnsel bij GeenStijl (geen fouten tot nu toe gevonden): in de brievenrubriek staan de meeste zinvolle opmerkingen. Maar niet in dit geval ...
  ... zien we bewijs dat gif in de samenleving injecteren werkt. Middels de uit de duim gezogen 'Marokkaanse Amsterdamse' Fatima Dakmar (bestaat niet) de lezers ophitsen tegen een gelauwerde komiek van de oude stempel. Hier rest slechts een ontzettende slow handclap voor de hufters Remarque, Oostveen en Haro Kraak cum suis. Chapeau, Newspaper of the Year!

Cox reactie 2

Tijd voor nog een rondje kotsen voor mensen met fatsoen.
    En, zelfs niet door deze redactie verwacht: de Volkskrant gaat nog een keer rond met de strontkar (de Volkskrant, 19-06-2015, door Anna van den Breemer
  Lenette van Dongen | In de Nieuwsbreak

Ik bedien mij niet graag van grappen die anderen kwetsen

Cabaretière Lenette van Dongen reageert op de kritiek op Gerard Cox. De zanger zong 'Na, na, na, na, na, na' en verkondigde dat hij de tekst zo makkelijk had gemaakt voor de allochtonen. Lees het hele interview met Van Dongen op Volkskrant.nl/opinie.

Begrijpt u de kritiek op Cox?
'Zeker. Dit is gewoon geen goede grap. En niet nuttig bovendien.'

Moet een foute grap nuttig zijn?
'Als het een intelligente grap was, waarvan je de noodzaak ziet, dan begrijp ik het beter.'

Moet een cabaretier dit soort foute grappen niet gewoon kunnen maken?
'We hebben een fijn systeem van vrijheid van meningsuiting in dit land, maar foute grappen kunnen ook te ver gaan.'

Veel cabaretiers passen op met grappen over moslims. U ook?
'Nee. Ik bedien mij niet graag van grappen die anderen kwetsen. Al weet je nooit zeker waar anderen aanstoot aan nemen. Ik gaf een vrouw in het publiek ooit een snedig
antwoord, later kreeg ik een brief. Ze bleek geen kinderen te kunnen krijgen en was gekwetst.'

Aan welke grappen stoort u zich?
'Mannelijke collega's met flauwe grappen over vrouwen. Scoren met de overgang, met menstruatie. Puberaal.'

En uit hoofde van eerlijkheid ten opzicht van Van Dongen:
  Cox reageerde ook in een brief: Nederland heeft last van verstikkende politieke correctheid. Mee eens?
'Ja, daar ben ik het wel mee eens. De wereld kan heel truttig worden als niets meer mag. Mensen die voorheen erg uitgesproken waren, maken bepaalde grappen niet meer. Dat lees ik in interviews met collega's. Paul de Leeuw zei dat ook laatst in Linda. Dat is jammer. Het is maar een avondje pret. Anders ga je toch niet kijken? Ik word er erg moe van. Fatima heeft het volste recht hier een brief over te schrijven. Maar wil je alle foute grappen in het cabaret aankaarten, dan kun je beter je baan opzeggen, want er valt zoveel te schrijven.'

En Gerard Cox en wie dan ook heeft het volste recht om te reageren met: "Dan ga je toch gewoon naar Marokko om daar niet gekwetst te worden". Want wil je alle foute grappen in het cabaret aankaarten, dan kun je beter je baan opzeggen, want er valt zoveel te schrijven.
    Overigens: merk op: de Volkskrant had die eerlijkheid niet.
    Volgende in de tweezijdige, neutrale en van alle kanten belichtende berichtgeving van de Volkskrant (de Volkskrant, 20-06-2015, door Kustaw Bessems, chef van de bijlage Vonk van de Volkskrant en columnist van BNR):
  Voor een grap is beetje vertrouwen nodig

Onzin. Pedanterie van iemand die denkt dat hij het wel weet. Dacht hij dat Youp van 'Hek vetrwouen had in de drinkers van Buckler-bier voordat hij die heel grappig afbrandde met zijn grappen. Dacht pedant Bessems dat de Buckler-drinkers vertrouwnen hadden in Youp van 't Hek voordat ze door Youp van t Hek afgebrand werden met behulp van zijn grappen?
    Retorische vragen. Kustaw Besmsems is een pendante poneerder van volstrekte onoin. Net als in het citaat in de onderkop:
  Voordat grappen over allochtonen ontspannen vallen, moeten we eerst betere vrienden worden.

Want Youp van 'Hek heeft de pest aan die Buckler-drinkers, en die Buckler-drinkers hebben de pest aan Youp van 't Hek.
    En dat was dan alleen nog de koppen. Het artikel zelf start met wat gezeur over cartoons, gevolgd door:
  ... Wilders zelf. Je kunt het je al bijna niet meer voorstellen, maar toen hij net voor zichzelf begon in de politiek moesten vriend en vijand om hem lachen.

Een glasheldere leugen: vanaf het begin was men grimmig in de richting van Wilders.
  Bosma en Wilders zijn tegenwoordig een en al wrok en grimmigheid. Die gaan met relativering en spot niet samen.

Niet alleen een glasheldere leugen, maar daarnaast een vokomen omkering der feiten: kijk naar de scène in het café met het "Minder, minder, minder Marokkanen!" en je ziet jolijt, en kijk naar de scènes van de hoofden op televisie erna en in de krant en voor het politiebureau, en je ziet één en al wrok en grimmigheid. Kijk naar Mohamed Rabbae: één en al wrok en grimmigheid. Farid Azarkan: één en al wrok en grimmigheid. Appa: één en al wrok en grimmigheid. Quinsy Gario: één en al wrok en grimmigheid. Anousha Nzume: één en al wrok en grimmigheid. Sunny Bergnmn: één en al wrok en grimmigheid. Enzovoort. Joop.nl: één en al wrok en grimmigheid. De Volkskrant, oftwel de Azijnbode: één en al wrok en grimmigheid. Enzovoort. Waar wordt met veel gevoel voor humor die wrok en grimmigheid bespot: bij GeenStijl.nl.
    Bosma was een maandje of zo terug te gast bij Pauw naar aanleidng van zijn nieuwe boek Minderheid in eigen land: Bosma was uitermate ontspannen, Pauw was gespannen en grimmig.
    Volgende:
  De dreiging van jihadisten en de haatpolitiek van de PVV zijn onvergelijkbare grootheden ...

Het staat er niet bij, mr de andacht die hij aan beider verschijnslen geeft, als persoon, maakt het dudielijk: Bessems bedoelt dat hret uitrpskrken van afwijzing vn de islam door de PVV veel gevaalrijker is dn de dreiging door de islam. De islamitische terroristen en moordenaars worden verzacht tot "jihadisten", en door velen inmiddels vertaalt tot "idealisten", en de afwijzing van de islam wordt vertaald tot "Haatpolitiek". Eén en al wrok en grimmigheid.
  ... maar één effect hebben ze gemeen: ze maken dat mensen elkaar niet meer vertrouwen.

Een volstrekt ongedige uitspraak: terreurdreiging van moslims en de afwijzing daarvan door de PVV en maken dat moslims en PVV-aanhangers elkaar niet vertrouwen. Dat zegt dus niets over "de mensen". Het plegen van deze generalisatie is één en al wrok en grimmigheid.
    Zo, dat was de inleidng. Nu zijn we eindelijk aangekomen bij het onderwerp:
  Gerard Cox werd onlangs van racisme beschuldigd omdat hij een grap had gemaakt over allochtonen. Hij verweerde zich door meer grappen te noemen die hij maakt.

En nu wordt duidelijk waar die leugens over vertrouwen voor nodig waren:
  Het is het soort grappen waarvan ik de toon wel uit mijn jeugd in Rotterdam ken, het soort dat zegt: we zien wel een verschil maar dat boeit ons zo weinig, we zijn er zo mee op ons gemak... Punt is dat dat alleen zo werkt als beide partijen, grappenmaker en onderwerp, helemaal zeker weten dat het stiekem niet echt discriminerend is bedoeld.
    Dat vertrouwen is er almaar minder.

Met natuurlijk deze definitie van discriminerend: alles dat kritiek inhoudt op Nederlanders, christenen enzovoort is oké, en alles dat  kritiek inhoudt op allochtonen, moslims, negers enzovoort is FOUT! . En disriminerend uitleg of detail .
    De oorzaak van die afname van vertrouwen:
  De flutonderzoekjes van minister Asscher zijn niet nodig om te weten dat in verschillende bevolkingsgroepen slecht over andere groepen wordt gedacht.

En dat was al eerder beschreven als:
  De dreiging van jihadisten en de haatpolitiek van de PVV [hebben] ...maar één effect ... gemeen: ze maken dat mensen elkaar niet meer vertrouwen.

En, zoals de Volkskrant en de rest van de media en de politieke-correctheid met grote nadruk en regelmaat betogen: de jihadisten zijn of niet-representatief voor de islam, of een klein groepje, of helemaal geen moslims. Blijft dus over als ondermijners van het vertrouwen: de PVV'ers.
    Bevestigd door de zin direct volgende op het voorlaatste citaat:
  De flutonderzoekjes van minister Asscher zijn niet nodig om te weten dat ... En dat sommige groepen kwetsbaarder zijn dan andere.

En iedereen weet wie de kwetsbaren zijn. En dat dus Gerard Cox met zijn grapjes kwetsbaren treft.
    Dus (het staat er niet letterlijk maar het volgt onontkomelijk eruit): Gerard Cox is een schurk en nog erger: een PVV'er, omdat hij met zijn grappen het vertrouwen van de moslims ondermijnt.
    Dit stuk is dus één en al wrok en grimmigheid. Wrok en grimmigheid over de slechte naam die moslims het begrip "immigratie" bezorgd hebben. Maar dat natuurlijk geprojecteerd wordt op de Nederlanders. Net zoals de moslims alles wat er aan hun kant fout gaat projecteren op de Nederlanders. het zijn en blijven toch beide grimmige en wrokkige volken, die semieten. Met of zonder kameel.
    Maar, het lijkt wel een plan: ook al dit gelieg en gestook van Kustaw Bessems werd al onderuit gehaald nog voordat de krant waarin het staat bij de abonnees werd bezorgd. Een paar dagen eerder al zelfs, maar GeenStijl kwam er iets later mee (GeenStijl.nl, 20-06-2015, door Pritt Stift, uitleg of detail ):
  Imam Elforkani: "Het is de schuld van de islam"

Elforkani

Hier op GeenStijl moeten we niks van de Koeweitse moslimbroeder trekpop Yassin Elforkani hebben, Vrij Nederland vinden we een verwerpelijk huis-aan-huis blaadje voor naïeve fatsoenshufters in Het Reservaat ... maar het interview van Greta Riemersma (trut) met imam Elforkani (quote boven) moet u toch echt even L.E.Z.E.N.

Dag dag, meneertje Bessems, daar is waar het wantrouwen zetelt. Het meest diepe wantrouwen. Bij jouw semitische woenstijnbewonervriendjes (meneertje Bessems is van de niet-Arabische stam). Jullie woestijnmannetje uit het Midden-Oosten hebben geen flauw idee van wat vertrouwen is. Dat is iets van de moerasbewoners van Noordwest-Europa, die dat vertrouwen hebben opgebouwd mede door elkaar te bevragen. Mede met behulp van grappen. Grappen die religieuzen niet kunnen en niet mogen maken. Reden waarom ze altijd achter zullen blijven, zolang ze religieus blijven. Politiek-correcten als meneertje Bessems lijden aan Münchhausen-by-proxy uitleg of detail : ze maken en/of houden hun kindertjes ziek.
    En dan komen er ook nog eens twee "collega's" die Kustaw in de mond spugen (de Volkskrant, 20-06-2015, column door Bert Wagendorp):
  Ramadan

Mark Rutte wenste donderdag 'de miljoen moslims in Nederland' op Twitter een 'fijne ramadan'.
    ... een sympathiek tweetje van de premier.
    Ramadan mabroek.

Hoeveel meer vertrouwenopwekkend wil je het hebben ... Nu nog even wachten op een vertrouwenwekkend gebaar terug. Iets als ... Even terugdenken ... Nee, er komt niets bovendrijven.
    Wat is die Bessems een smeerlap. En de rest is even goor.

Hier is er nog eentje, ook van het oude volk (de Volkskrant, 20-06-2015, rubriek Een boek voor, door Olaf Tempelman):
  Een boek voor

Uit Hun verloedere me taal van Lydia Rood leert Gerard Cox ... dat ook autochtonen gebaat zijn bij simpele meezingers als 'Na na na'.

Lydia Rood ... Die kent deze redactie nog van het voormalige Volkskrant-weblog. Eén van de vele rabiaat kosmopolitische geluiden - doordrenkt met de walmen van een intense Nederlandhaat. Hier twee specimen (Volkskrant weblog, 14-11-2006, door Lydia Rood, schrijver):
  Slikken of stikken: de Biezelingse Standaard

De boom waaronder Gerrit Jan Heijn aan zijn gruwelijk einde kwam dit weekend weer even bezocht. Ik loop daar altijd even langs als ik in de buurt ben, om de dode te gedenken. En de dader, die ook, want je weet niet met wie je meer medelijden moet hebben. Ik herinner me dan ook altijd dat zijn buren in Landsmeer het altijd wel gedacht hadden, omdat hij zo’n rommelig voortuintje had. Dat moest wel een moordenaar zijn. Avant là lettre leefden die buren al helemaal volgens de Biezelingse Standaard.
    De Biezelingse Standaard schrijft voor dat je je voortuintje bijhoudt. Dat je op zaterdag de auto wast en met je wettige partner naar bed gaat, al of niet van hetzelfde geslacht, maar liever niet natuurlijk. ...

En (Volkskrant weblog, 15-12-2006, door Lydia Rood, schrijver):
  Vlucht! De rendierhouders komen

Vorig jaar met Kerstmis zaten wij veilig in Marokko. Geen kerstboom te koop natuurlijk, geen stalletje te zien, of er moesten echte ezels en levende daklozen in zitten. Een grote innerlijke rust kwam over mij. Ik hoefde geen geld uit te geven aan overbodige kitsch. En ik hoefde niet door Den Ilp.
    Den Ilp heeft laatst landelijk de televisie gehaald met zijn lichtjesfestijn. Den Ilp is het België van Nederland. Mensen zonder een greintje culturele bagage bouwen daar van die net te fors uitgevallen zogenaamde villa’s en nepboerderijen, ontsierd door een dubbele carport of de oprijlaan naar de bedrijfsannex. ...

De walmen van een intense Nederlandhaat.
    Deze kosmopoliet is dus "uitermte geschikt" om voor te houden aan beschaafde mensen:
  Uit Hun verloedere me taal van Lydia Rood leert Gerard Cox dat ook autochtonen gebaat zijn bij simpele meezingers als 'Na na na'.

Gerard Cox laat zich categoriseren als een onversneden Rotterdamse humorist ...
    ... Zo zong hij bij het in ontvangst nemen van de Radio 5 Nostalgia Prijs voor zijn hele oeuvre 'Na, na, na, na', met de toevoeging: 'makkelijk voor allochtonen om ook mee te zingen'. ...
    Stel nou dat hij had gezegd: 'meezinggedeeltes als 'Na na na' zijn er ook voor mijn autochtone publiek'. Dat was ten koste gegaan van het clubgevoel, maar niet van de feiten. Immers: iedereen die in het Nederland van nu weleens in de trein moet luisteren naar telefoongesprekken van kaaskoppen, of online kennismaakt met hun vocabulaire, weet dat ook autochtonen baat kunnen hebben bij de eenvoud van 'Na na na'.

Het argument "Er zijn ook Nederlanders die ...". Eén van de meest lamme argumenten uit het repertoire. En kennelijk ging het alleen om die titel van Lydia Rood, met precies dezelfde boodschp, want verder wordt er niet op ingegaan.
    Wat een armoe.
    Waarom die Rood erbij gehaald moet worden, is volstrekt onduidelijk, tenzij zij ook van het oude volk is. In ieder geval worden er in haar boeken wel behoorlijk wat oude Joodse mensen tegengekomen ... En die afkeer van tuintjs en kerstfeest past er ook allemal naadloos bij. Net als de sterk overdreven onvoorwaardelijke liefde voor immigranten.

Even een stap hoger dan deze specifieke kwestie, met een artikel over een andere kwestie maar dat een uitstekende samenvatting geeft van de houding die achter beide steekt (de kwstie: de zoveelste sterke uiting van racisme door negers - zij mogen ons wel bakra's of makamba's of kolonialen of racisten noemen maar wij hen geen zwartjes - althans één persoon deed dat dus doet iedere Nederlanders dat - volgens de negers) (GeenStijl.nl, 19-05-2015, door Van Rossem):
  De Sylvana Simons Lijst voor Maatschappelijke Afspraken inzake Gewenste Sociale Omgangsnormen in de Inclusieve Nederlandse Samenleving

A. Lijst van mensen die onbestraft mogen worden bespot, beschimpt en nagewezen in Nederland op televisie, in veilig VARA-cabaret, op VARA-websites, in kranten & bladen:
Limburgers. Hooligans. Blanke mensen. Mannen. Facebooktokkies (mits blank). Toppersfans. Provincialen. Studenten. Grachtengordelbewoners. Bakfietsouders. Boeren. Volkszangers. Gehandicapten. Domme pubers. Slimme pubers. Vmbo'ers. Gymnasiasten. Corpsballen. Hockeymeisjes. Songfestifans. Telegraafjournalisten. Helpdeskmedewerkers. Voetballers. VIVA Forum-wijven. BN'ers. CN'ers. Homofiele BN'ers. Acterende BN'ers. Zangers. Bandjes. Rechtse mediamakers. Stewardessen. Rappers. GeenStijl-redacteuren. Nanninga's (allebei). PVV'ers. Socialisten. Krakers. Basisinkomenpleiters. Correspondenten. Linkse mediamakers. Eurofielen. Eurofoben. Baudets. Sywertoïden. Priesters. Dominees. Koorknapen. Katholieken. Protestanten. Gereformeerden. Vinexers. Babyboomers. Jolo's. Toerfietseigenaren. ANWB-leden. Victoria's Secret-modellen. Hobbywielrenners. V'tjes. BOA's. Parkeerwachters. Melkertbanen. Koningen. Koninginnen. Marokkaanse VVD'ers. Prinsesjes. Talentkeukenaars. Turkse PvdA'ers. Ambtenaren. Politici. Kamerleden. Ministers. Staatssecretarissen. Kakkers. Arbeiders. Houseliefhebbers. Boybandbakvissen. Hipsters. Homo's. Potten. Feministen. Goed Volk. Slecht Volk. Stedelingen. Dorpelingen. Bankiers. Domrechtsen. Domlinksen. Kaalkopjes. Bonusgraaiers. Uitkeringstrekkers. Volkswijkers. Villawijkers. Unieke NPO-talenten. Wachtgelders. Hippies. Urkers. Volendammers. Windjacks. Zeiljacks. Tennistsjechen.
B. Lijst van mensen die NIET onbestraft mogen worden bespot, beschimpt en nagewezen in Nederland, op straffe van geseling op televisie, in veilig VARA-cabaret, op VARA-websites, in kranten & bladen en door Sylvana Simons:
Zwartjes "Mensen van kleur". Moslims. Voormalig kolonialen. Niet-westerse allochtonen.    ...

Tevens een haarscherpe maatschappelijke analyse. Onovertroffen door welk onderzoek of welke analyse vanuit de hoek van sociologen en andere schijnwetenschap dan ook. Oh ja, vervang dat 'VARA' dan wel nog even door "De hele Nederlandse media, tenzij anders vermeld en bewezen". En vergeet ook politiek, bestuur, intellectuelen, kunstwereld, juristen, en andere elite, niet.

En in Angelsaksische landen is dit zo mogelijk nog erger (de Volkskrant, 17-06-2015, column door Max Pam):
  Politieke correctheid is een dier met grote oren

...    En dan de biochemicus en Nobelprijswinnaar Tim Hunt, die in Zuid-Korea over vrouwelijke laboratoriummedewerkers heeft gezegd: 'Er zijn drie bezwaren. Je wordt verliefd op ze. Ze worden verliefd op jou. En wanneer je ze kritiseert, beginnen ze te huilen.' Een oud grapje, waarvan vermoedelijk alleen de eerste twee zinnen waar zijn. Maar het maakte Hunt in een klap tot een wetenschappelijke paria die overal werd ontslagen. Hunts vrouw, ook een vooraanstaand onderzoeker, werd nog diezelfde dag gebeld. Of ze even aan haar man wilde doorgeven dat hij niet meer welkom is op de universiteit. De moraalridders van de Twitterinquisitie hadden weer eens hard toegeslagen.
    Dat Richard Dawkins en Boris Johnson een goed woordje deden voor Hunt maakte al niet meer uit. Johnson verwees nog naar een onderzoek dat aangetoond zou hebben dat vrouwen nu eenmaal meer huilen, maar daar sprong een vrouwelijk Lagerhuislid van Labour bovenop, zodat het misverstand tussen de geslachten weer tot olifantproporties werd opgeblazen. Politieke correctheid is een dier met grote oren, lange tenen en een slurf als een megafoon.    ...

De Angelsaksische landen heeft hij al bijna helemaal vertrapt.


Naar Sociologische krachten , of site home .

14 jun.2015