Filosofen: Femke Kaulingfreks

Er zijn bekendere namen met ernstige aanvallen en er zijn onbekendere namen met zeer ernstige ... Hier is een geval van het tweede.

Maar waarvan dan? Een paar keuzes zijn cultuurrelativisme, multiculturalisme, feminisme, islamisme, nomadisme, kosmopolitisme, ideologisme, enzovoort.

Dit is een zeer ernstig geval van multiculturalisme: alles om zo veel mogelijk van achterlijke culturen in Nederland te krijgen.

Deze specifieke uiting: we moeten extra naar ze luisteren als ze geweld gebruiken.

Serieus.

Kijk maar (de Volkskrant, 26-08-2014, door Femke Kaulingfreks, politiek filosoof. Zij onderzoekt de betekenis van rellen, en Matthijs Ponte, directeur van het Read My World festival, uitleg of detail ):
  Neem relschoppers uit minderheden serieus

We begrijpen de woede van zwarten in Ferguson, maar miskennen het politieke karakter van ordeverstoringen in Nederland.

Wat al van dus eerste kop af aan duidelijk is. Die gestoordheid. Want dit is het zwartste racisme. Zet er maar wat anders neer:
  Neem relschoppers uit meerderheid serieus

Bijvoorbeeld die mensen die in de Schilderswijk op een heel fatsoenlijke manier protesteerden tegen ISIS en de steun aan ISIS. Die werden door de hele media afgeschilderd als "aanhangers van Pro Patria", "extreem rechts", en "zwaaiend met prinsenvlaggen".  Op geen enkele manier werden die dus serieus genomen. Dus ook niet door de hele media.

Die kop is dus het goorste racisme. En die staat zomaar in de Volkskrant. Een kwaliteitskrant  (zeggen ze).

En om dit allemaal te onderbouwen, moet je dus de werkelijkheid omkeren:
  Als we bijvoorbeeld kijken naar de spanningen in de Schilderswijk zien we dat de oorzaak direct wordt gezocht in een gebrek aan integratie van vooral jonge bewoners...

Die oorzaak wordt daar niet gezocht, maar die oorzaak ligt daar. Als die inwoners geïntegreerd waren, dachten ze als Nederlanders en waren er geen spanningen met Nederlanders.
  ... bewoners, en de daarmee gepaard gaande criminalisering

De bewoners van de allochtone bewoners Schilderswijk worden niet gecriminaliseerd (door de Nederlanders), maar zijn crimineel in zeer overdadig mate uitleg of detail .
  Een recente uitspraak van burgemeester Van Aartsen illustreert dit. In een brief aan de Haagse gemeenteraad naar aanleiding van het omstreden besluit om 'risicodemostraties' te verbieden schreef hij: 'Er is er maar één de baas op straat: dat is de politie.' Hiermee legt Van Aartsen de nadruk op het belang van een dominante aanwezigheid van politie in de wijk ...

Oftewel: wat de filosofen hier beweren is dat Van Aartsen had moeten zeggen:
  "De politie is niet de baas op straat"

Zonder enige twijfel volkomen absurd. Wie dit stelt, en de filosofen stellen dit, is gestoord.

En ze onderbouwen hun stelling ook nog, zodat men niet denkt dat ze het per ongeluk verkondigen. Omdat Van Aartsen dit zegt over de politie die de baas is:
  ... gaat hij volledig voorbij aan een belangrijke voedingsbodem voor de onrust: het gevoel van veel jongeren uit de buurt dat zij juist door de politie gediscrimineerd worden.

Dus de stelling dat de politie de baas is, is een vorm van discriminatie. Oftewel: de filosofen vinden eigenlijk dat de rellende allochtonen de baas zouden moeten zijn op straat. Overigens, dat ze vinden dat ze gediscrimineerd worden is logisch: ze zijn overdadige crimineel, de politie bestrijdt criminaliteit, dus ze worden overdadig aangepakt door de politie. Dat is geen gevoel. Dat is zo. Omdat ze overdadig crimineel zijn.

En tot slot nemen de filosofen alvast een voorschot op datgene dat komen gaat als het door hen gesuggereerde pad verder gevolgd wordt:
  Het erkennen van de politieke betekenis van openbare ordeverstoringen zoals in de Schilderswijk zou een begin zijn. Daarnaast moet gemeenschapsactivisme niet als ondermijnend en bedreigend gezien worden, maar juist als een gemotiveerde poging om een volwaardige plek in onze samenleving te claimen. Daar waar ruimte bestaat voor een dergelijk activisme kunnen ongerichte gewelddadigheden misschien juist worden voorkomen.

Dat pad leidt namelijk tot het gemeenschapsactivisme van minderheden zoals we dat kennen van de plunderingen en brandstichtingen Parijs en andere Franse steden in 2005, Londen en andere Engelse steden in 2011, en Stockholm en andere Zweedse steden in 2013.

De filosofen beweren dat te voorkomen met hun aanpak:
  Als we onlusten in Nederland willen voorkomen ...

Maar de waarde daarvan is al uitvoerig aangetoond: wat dit soort mensen beweren moet je omdraaien om ergens in de buurt van de werkelijkheid te komen.

Dit is een regelrecht pleidooi voor het gebruik van geweld.

Door gekleurden tegen Nederlanders.

Kwam het uit rechtse kring, had het OM en de rechter allang ingegrepen.

Met een herhaling (de Volkskrant, 03-07-2015, door Femke Kaulingfreks, politiek filosoof en antropoloog):
  We zien ons eigen racisme niet

Wie zich in Nederland beklaagt over uitsluiting wordt te snel als zeurpiet weggezet.

De dagelijkse boodschap bij Nederland-haatzaai-site Joop.nl uitleg of detail : Nederlanders zijn racisten, en degenen die tegensputteren zijn daarnaast ook neonazi's. Hier "fatsoenlijk" gemaakt bij de Volkskrant, de linkshufterkrant  van Nederland.
Er zijn de afgelopen jaren voldoende signalen afgegeven dat met name donkere jongens zich gediscrimineerd voelen door de politie.

Keihard racisme: benoemen van huidskleur. Riposte: "Er zijn de afgelopen jaren voldoende signalen afgegeven dat met name donkere jongens zich schuldig maken aan overlast, criminaliteit, en pure moord op blanke Nederlanders". Mary Run en Henk Opentij, basisscholier Jesse, een half dozijn juweliers, enzovoort, enzovoort, enzovoort.
    Maar de antropoloog heeft twee incidenten opgespoord en verklaart trots:
Toch blijven we in Nederland ontkennen dat er zoiets bestaat als institutioneel racisme. Activisten die racisme in Nederland aankaarten, worden weggezet als zeurpieten.

En logisch ook want over de hele wereld je zien: overal is het racisme veel minder dan in Nederland: Antillen, Suriname, Zuid-Afrika .... In heel Oost-Europa ontvangen ze zigeuners en negers met open armen. Om over de Joden maar niet te spreken ... Die hebben al sinds hun komst een paar eeuwen terug daar een warme band met elkaar, culminerend in een gezamenlijk feestje ergens tussen 1941 en 1945 ...
    Dat mens is ronduit gestoord.
    Een storing die voortvloeit uit het maken van een eindeloze reeks omkeringen:
Helaas is het juist de overheid die haar legitimiteit grotendeels heeft verloren bij de jongeren die nu met stenen gooien in de Haagse straten.

Natuurlijk andersom: de jongeren hebben hun laatste stukje legitimiteit verloren met het gooien van stenen naar de politie.
De jongeren die nu het recht in eigen hand nemen, voelen zich niet gehoord, laat staan gerepresenteerd door de overheid.

Ook weer andersom: de overheid verschaft de gelegenheid tot onderwijs en geeft ze uitkeringen en dat wordt door die jongeren niet gehoord.
Ze hebben niet het gevoel dat de politie er is om hen te beschermen, maar vooral om hen te controleren.

Ook weer andersom: de politie is er om gewone burgers te beschermen tegen deze jongeren, en hun overlast en criminaliteit.
Er zijn de afgelopen jaren voldoende signalen afgegeven dat met name donkere jongens zich gediscrimineerd voelen door de politie.

En weer andersom: de politie heeft de afgelopen jaren voldoende signalen afgegeven dat criminaliteit, wapengebruik en discriminatie van de politie niet wordt getolereerd werden.
Er hebben verschillende incidenten plaatsgevonden van buitensporig politiegeweld, waarbij de betrokken agenten niet werden veroordeeld.

Andersom: er is een continue trend van buitensporig geweld door allochtone jongeren waarbij de betrokken jongeren niet zijn veroordeeld, bijvoorbeeld de mocro wars.
Ook is vaak genoeg benadrukt dat de spanningen tussen jongeren en de politie niet op zichzelf staan, maar gerelateerd zijn aan bredere, meer structurele vormen van ongelijkheid.

Dat op de volstrekt omgekeerde manier gebeurt: er is niet benadrukt dat die structurele vorm van ongelijkheid bestaat uit structurele sociale en intellectuele achterlijkheid van de allochtone jongeren.
De effecten van de crisis zijn het duidelijkst te merken in wijken zoals de Schilderswijk, waar de armoede en werkloosheid een groot probleem zijn, vooral onder jongeren met een migrantenachtergrond.

Klopt.
Kortom, deze jongeren voelen zich behandeld als tweederangsburgers.

Andersom: deze jongens zijn tweederangsburgers - door wat ze niet kunnen.
De jongeren die nu betrokken zijn bij de rellen weigeren nog langer te luisteren naar autoriteiten.

Andersom: die jongeren hebben nooit geluisterd naar de Nederlandse autoriteiten uitleg of detail uitleg of detail .
De noodlottige dood van Mitch wordt gezien als het zoveelste bewijs dat de politie de vijand is. De daaropvolgende officiële reacties hebben het bestaande wantrouwen alleen maar verder aangewakkerd en het geloof gevoed dat de politie toch altijd de hand boven het hoofd wordt gehouden.

Een keiharde leugen: de dood is de dag erop toegegeven als komende door verstikking, dus door de agenten - de vijf betrokken agenten zijn geschorst hangende het onderzoek. Overigens staat hun onschuld inmiddels vast: de dader provoceerde met de dreiging als hebbende een vuurwapen, en bood vervolgens zelf heftig verzet bij arrestatie.
Precies hetzelfde gebeurde in Parijs in 2005 ...

Mooi voorbeeld: de rellen startten met de dood van twee criminele jongeren die vluchtten voor de politie in een elektriciteitshuisje en daar geëlektrocuteerd werden. Bewijzende: de rellen hebben niets met het incident dat ze afvuurt te maken, maar alleen met de groeiende haat van allochtonen voor westerlingen.
Het vertrouwen tussen jongeren en de overheid in Den Haag is ernstig verstoord ...

Er is nooit vertrouwen geweest. Want zij zijn gekleurd en blanken zijn de vijand.
... en er zal veel moeten gebeuren om dit vertrouwen te herstellen.

En daar helpt niets tegen. de enige remedie is uitzetten.
Ten tweede moet worden erkend dat het handelen van de politie vaak wordt beïnvloed door stereotypen en vooroordelen over donkere jongeren en jongeren met een migrantenachtergrond.

Een omkering: het handelen van de politie wordt beïnvloed door de overdadige hoeveelheid overlast en criminaliteit van donkere jongeren en jongeren met een migrantenachtergrond.
In de eerste plaats moet er voor worden gezorgd dat er niet nog meer slachtoffers vallen door toedoen van de politie.

Onmogelijk: dan zouden donkere jongeren en jongeren met een migrantenachtergrond moeten stoppen met hun overlast en criminaliteit en gewoon op school blijven zitten of gewoon gaan werken in het Westland.
Bovendien moet worden erkend dat deze stereotypen en vooroordelen niet door de politie zijn bedacht, maar een structurele plek innemen in onze samenleving.

Dat klopt. En die structurele plek kan alleen maar worden verwijderd door de donkere jongeren en jongeren met een migrantenachtergrond te verwijderen. Of hun radicale gedragsverandering maar dat is dus nog onwaarschijnlijker.
Met de kennis van nu kunnen toekomstige dodelijke tragedies en de daarop volgende rellen hopelijk worden voorkomen.

Klopt. Maar dan wat betreft uitvoering weer precies het omgekeerde van wat de antropoloog ("Iemand die denkt dat de cultuur van de Papoea's met hun wilde frisheid hoger staat dan die van ons" uitleg of detail ).
    Kortom: een eindeloze reeks omkeringen van de werkelijkheid. Allemaal gebaseerd op het racistische idee dat alle culturen gelijk zijn. Dus ook de achterlijke culturen van allochtonen, met name moslims die in sprookjes geloven waardoor ze intellectueel achterlopen elkaar het eigen land uitvechten en zwarten die overdadig gewelddadig uitleg of detail  zijn in winti geloven en nog veel meer problemen hebben dan moslims uitleg of detail .
    Kortom 2: die titel is wel correct. Alleen is het racisme het antiblanke racisme van de elite.


P.S.
Ieder mens met gezond verstand houdt een miljoen armlengtes afstand tot zo'n extremist. Het politiek-correcte Nieuwsuur bewijst dolgraag dat het ook linksfascistisch is, door Kaulingfreks te presenteren als deskundige als de gekleurde jeugd weer eens in Frankrijk aan het rassenrellen is, zie Nieuwsuur, 17-02-2017 uitleg of detail - reportage na 27:28 min., en de extremiste na 31:01 min. Natuurlijk is het allemaal de schuld van de blanken die als eerste miljarden aan de gekleurden moeten geven, en als tweede de politie terugtrekken uit het door gekleurden bezet gebied. Of was dat andersom ...?

Nog een addendum voor wie het voorgaande nog niet duidelijk genoeg was - en de bron van het bericht zegt al bijna alles, want dat is het kanaal van de extremistische kant van het linksfascisme: de website van de racistenclub VARA: Joop.nl uitleg of detail . En voor wie dat niet genoeg is, hier is de kop (Joop.nl, 31-10-2017, uitleg of detail ):
  De Figurant: Institutioneel racisme

Oftewel: "Nederlanders zijn racisten zo erg dat het zelfs in hun instituten zit".
    En voor wie zelfs dát nog niet genoeg is, hier de bijbehorende illustratie:
 

De "het" in het midden is de filosoof, geflankeerd door een brengster van kalifaat en sharia uitleg of detail , en een brenger van winti uitleg of detail en tovenarij uitleg of detail .
    En voor wie last heeft van iconofobie, hier de bijpassende woorden annex verbale diarree:
  Bij racisme ... racisme ... institutioneel racisme. ... uitgesproken over thema’s rondom racisme, discriminatie en islamofobie. ... tegen racisme ... etnisch profileren ...

Of ook wel: links een Zwarte Weduwe, en rechts een lid van Henk en de Stainless Steelband, bekend van de hit "Oh Nederland, wij willen WW contant" uitleg of detail .
    Overigens: bemerk het "pittige kapsel" uitleg of detail van de filosoof - zie ook Marli Huijer uitleg of detail .


Naar Filosofie, inleiding  , of site home  ·.

18 okt.2016