Bronnen bij Westerse cultuur: voorbeeldfunctie
Vrijwel de gehele sociologie en de gehele politieke correctheid, dat wel
zeggen: vrijwel de gehele top van de maatschappij, hangt de gelijkheid der
culturen aan. En wie daar tegenin gaat, kan op pek en veren rekenen in de
vorm van beschuldigingen van racisme. En het hebben van een gelijkenis met
Hitler.
Een voorname reden en misschien wel de voornaamste reden hierachter is
dat achter de ongelijkheid der culturen er nog een veel verbodenere
ongelijkheid is, namelijk die der etnieën - omdat de grotere culturele
verschillen vrijwel geheel samenvallen met etnische verschillen.
Die ontkenningen zijn volstrekte onzin. Vrijwel overal ter wereld wordt
het etnische onderscheid naar believen uitgeleefd - met een duidelijke
pikvolgorde. En het is volkomen duidelijk naar welke soort daarbij de meeste
voorkeur uitgaat: de blanken en hun cultuur. Waarvan hier wat voorbeelden.
Eerst van ver weg (de Volkskrant, 08-02-2012, van correspondent Hans Moleman):
Nee, het gaat niet om de auto. Het gaat om de
mensen eromheen, met name die personen die als figuren ter promotie in het
beeld zijn gedrapeerd - met name de vrouwen. Het zijn Chinezen, maar van de
soort die het sterkst op het blanke fenotype lijkt.
Een nog helderder voorbeeld. Het gaat om het allerhoogste in China: het
vijfjaarlijkse partijcongres van de communistische partij (de Volkskrant, 09-11-2012, van verslaggever Fokke Obbema):
Een zeer knappe en zeer westers uitziende
serveerster.
Van dit soort kan men een eindeloze reeks andere voorbeelden
kan vinden. En voor welk verschijnsel in geval van de creoolse etnie zelfs
een populistische term bestaat: de "prijsneger".
In India lijkt men er in eerste instantie wat minder last van te hebben.
Maar is toch ook daar het verschijnsel waar te nemen (de Volkskrant, 14-02-2012, AFP):
In het westen valt er geen enkele beweging richting Indiase waardes
als het uithuwelijken waar te nemen, behalve de populariteit van de Indiase
keuken in Groot-Brittannië (wat hier "naar de Chinees gaan" is, is in
Engeland een "Indiër").
We hebben Chinezen in de top gehad. Maar het geldt ook voor meer gewone
Chinezen (de Volkskrant, 23-08-2012, van verslaggever Iñaki Oñorbe Genovesi):
En hoe ver dat gaat, blijkt uit de illustratie:
Het lijkt meer op een vorm van marteling. En dit is, in diverse mate vrijwel
over de hele werld zo: overal probeert men zo blank mogelijk te zijn, en hoe
blanker, hoe hoger de status. De blankere Arubanen kijken huizenhoog neer op
de donkerdere Curaçaoenaren. Huizenhoog. Arrogant, zijn ze in dit opzicht.
En in Suriname is de lichtheid van je huid een dominante factor in je
status, die nauwelijks gecompenseerd wordt door rijkdom zelfs indien in de
vorm van miljoenen. Welke informatie je alleen verkrijgt door redelijk
intieme bekendheid met die wereld. In het openbaar zullen ze daar, zeker in
Nederland, nooit over reppen.
Nog wat over hoe ver Chinezen gaan
(de Volkskrant, 07-08-2013, van correspondent Anne Meijdam):
Net als veel van die andere dingen, dus. En denk niet
dat dit extreem exotisch is ... In Amerika is een "nose job" een
normaal kadeau voor slagen voor high school voor Joodse kringen in Amerika
...
En het geldt ook in India, zie de volgende reportage in
NOS op 3 nieuwsjournaal
(30-08-2012, na 7:03 min.). Men gaat daar zo ver als het bleken van de
geslachtsdelen!
En in Japan (CNN.com, 24-07-2013. By Pamela Boykoff and Yoko Wakatsuki
):
Het staat er allemaal letterlijk. Maar toch
weigert men hardnekkig te praten over de betekenis van dit zo wijd
verspreide fenomeen.
Het staat dus wel vast dat de westerse mens als
een soort iedel wordt gezien. Maar hoe ziet dat ideaal er dan uit? Het
eerste voorbeeld was voor het schrijven van deze verzameling verloren gegaan
- veel later is hij opgedoken (de Volkskrant, 27-10-2011, door Evelien van Veen):
Wat betreft vrouwen is
dit het model. De essentie is niet schoonheid, maar elegantie, souplesse,
sportiviteit. Wat btretf vrowuen bestaat er een afstand van lichtjaren
tussen dit en bijvoorbeeld de islamitische dwergvrouwtjes die breder zijn
dan hoog. Een resultat van inteelt.
Maar nog treffender is de
volgende, die opdook kort na het starten van deze verzameling die het op
nauwelijks te overtreffen wijze in beeld heeft gevangen. Met een onschuldige
aanleiding, zijnde vakantiefoto's (de Volkskrant, 31-08-2012, door Karolien Knols):
Hier is eerst een beeld van de hele
pagina, ten einde aan te tonen dat het hier om vakantie ging:
Maar ons gaat het hier om de foto linksonder op de rechterpagina:
Dit is het beeld van de blanke mens waar al die andere meer gekleurde rassen
zo naarstig naar streven. En dat geldt niet zozeer de huidskleur, dat is
slechts het symbool. Het gaat om de kracht die dit beeld uitstraalt. De
culturele, sociale en intellectuele kracht. De kracht van een geslaagde
etnie. Het resultaat van enkele duizenden jaren gezonde partnerkeuze.
Gezonde genetische voortplanting. Het grote contrast met de gekleurde
volken, met hun kasten, uithuwelijken en vaderloze kinderen.
Overigens is dat dit beeld gemaakt is, ook een product van de
gekleurde en hier tevens geïmporteerde cultuur. Want geen Nederlander of
andere Europeaan zou het in zijn hoofd halen om zo'n afbeelding te
produceren, laat staan te publiceren. Hij zou weten dat hij onmiddellijk
geassocieerd zou worden met Leni Riefenstal, de nazi-filmmaakster van
Triumf des Willen
(Wikipedia), maar misschien nog passender met de nazi-beeldhouwer Arno
Breker
(Wikipedia). De fotograaf van allochtone afkomst is duidelijk volkomen
onwetend van deze culturele voorgeschiedenis.
Dit soort bij "iedereen" in zijn genen bekende waarheden en die door
"bijna iedereen", indien bevraagd, hardnekkig ontkend wordt, komt dan ineens
plotseling langs in een familieverhaaltje (de Volkskrant, 03-12-2012, column door Harriet Duurvoort,
media-ondernemer):
Dit even ter schetsing van het soort
verhaal (meer uit dit creoolse vat hier
). En ter illustratie van de ontmaskering van een andere, bijna even
frequent geuite leugen: "Etnie kan geen rol spelen". Maar het gaat om dit:
Waarna deze verzameling gesloten zou kunnen worden. Het bewijs is volkomen
sluitend geleverd.
Voor de aardigheid nog wat voorbeelden (de Volkskrant, 29-12-2012, door Robbert van Lanschot
Dat laatste is een toevoeging van de
politiek-correcte auteur (zie volgende citaat) - het inkomen is volkomen
onbelangrijk vergeleken bij de status die een blanke man verschaft. En ook
vanwege dit:
Maar dat geldt dus, bijvoorbeeld, ook voor Chinezen. Overigens, niet dat
Chinezen (m/v) het ooit in hun hoofd zullen halen iets met een creool (v/m)
te beginnen (voor Japanners etc.: idem) ... Dat is keiharde porno vergeleken waarbij het Alleen maar
nette mensen van Robert Vuijsje
kinderspel is ...
De politiek-correctheid had eind 2015 weer eens een
ernstig probleem na de zoveelste aanslag van de moslims (Parijs,
13-11-2015). Dat terwijl men op hetzelfde moment zijn best deed om ze veel
mogelijk moslims als immigranten binnen te halen. In zijn ijver om wat zwart
is wit te schilderen, beging de politiek-correcte onderkruiper Toine
Heijmans
een kapitale blunder (de Volkskrant, 25-11-2015, column door Toine Heijmans):
Juist ja ... Younes onderscheidt zich van zijn soortgenoten door een
open gezicht. Een gezicht met een westerse uitstraling. In tegenstelling tot
de gesloten, argwanende, boze en haatdragende gezichten
die we zo goed
kennen van de eerdere instroom uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika, en die
voeding hebben gegeven aan de term "booslim"
. Het verschil in "sociaal karakter" en het verschil
in uiterlijk loopt gelijk op. En die verschillen weespiegelen een verschil
in evolutionaire ontwikkeling
.
En in hetzelfde kader, en nog ernstiger blunder. Het
" DJ'es sluiten zichzlf op en draaien plaatjesvoor geld voor Het Goede
Doel"-programma Serious Request of "Het Glazen huis" doet mee met de
Gutmensch-campagne: "We helpen alle vluchtelingen ook al zijn het
koppensnellers". Nu moet er voorkomen worden dat dat laaste iets is waar de
mensen, na het zien van de Journaalbeelden uit Syrië, meteen al aan gaan
denken, dus er mogen geen op koppensnellers lijkende mensen in de
bijbehorende reclamecampagne voorkomen. Hier is het bepalende beeld uit die
campagne:
Ten eerste: een vrouw. Natuurlijk. Twee keer kort achter elkaar had Joodsist Pauw
drie vluchtlingen oud en nieuw in zijn programma - twee maal alle drie vrouw. En jong en
hoogopgeleid om ieder misverstand uit te sluiten: "Vluchtelingen zijn
GOED!". Want Joden ... Enzovoort. Ten tweede GEEN
hoofddoek. Anders: koppensnellers. Ten derde: jong.
Dus
onschuldig. Ten vierde: aantrekkelijk. Eigenlijk:
seksueel aantrekkelijk, maar, en dat gaat deels samen: sociaal
aantrekkelijk. Eigenlijk dus ook: een redelijk slim iemand. Geen zichtbare mongool.
Het resultaat: een bijna westers hoofd waarin net genoeg van iets exotisch
zichtbaar is om niet te vloeken met de inhoud: iemand uit het Midden-Oosten.
En hier is de waarheid omtrent het resualtaat van het sele ctieproces (Telegraaf.nl,
23-12-2015):
Lois is model, omdat ze voldoet aan het model van de westerse beschaafde
mens. En de gemiddelde Syriër, dat wil zeggen: bijna alle Syriërs behalve
een elite die zich voornamelijk onder de alewitische Assad-aanhangers in de
buurt vn Damascus bevindt, voldoen daar niet aan. Die zien er uit als
kamelenhoudende koppensnellers, al dan niet potentieel.
Enigszins zwart-wit gesteld.
En nu er toch eenmaal aan
deze rubriek gewerkt wordt: in het kader van het bestrijden van de leugens rond de
politiek-correcte kreet "Het gaat niet om het uiterlijk"
, zijn er verzamelingen
gemaakt die het tegendeel bewijzen. Waaronder eentje over het verschil tussen
Turken en Nederlanders
. Met als klap op de vuurpijl: in Nederland succesvolle Turken, dat wil
(ook) zeggen: de Turken op televisie, lijken meer op Nederlanders dan op
Turken. Wat u niet zelf hoeft te gaan waarnemen via de link, maar waarvoor u
ook de volgende woorden van een echte Turk kunt geloven
(de Volkskrant, 17-09-2015, door Robert Vuijsje):
Om zich heen ziet hij gewone Turken.
En voor de aardigheid hier nog even één van de reden waaromn dit allemaal zo ligt
(De Volkskrant, 04-06-2018, rubriek Stekel, door Patrick van IJzendoorn):
Met voor alle duidelijkheid hoe diot eruit ziet, de begleidende foto op
de website:
Het zier er niet naar uit dat men snel hieraan kan tippen elders op de
wereld, behalve misschien ergens in Azië ...
Naar Westerse cultuur
,
of site home
.
|