Onder een verzameling van bronnen die alle tezamen wijzen op het volstrekte tegendeel: allochtone immigranten en met name Turken en Marokkanen zijn in eerstem tweede en derde instantie allemaal Turken respectievelijk Marokkanen. Daarna komt er in de vierde instantie een kleine groep die zich ook Nederlander voelt - mensen als Aboutaleb, Marcouch, en dergelijke, die sterke voordelen hebben gehad van hun aanwezigheid in Nederland. Onderstaande verzameling is begonnen in 2008 en bestrijkt een behoorlijk aantal artikelen. Maar men het ook in één keer afdoen - zie de volgende uitzending van Nieuwsuur (02-01-2011), waarin blijkt dat 70 procent van de Turken terug wil naar Turkije. En dat ligt niet aan Nederland, want in Duitsland speelt precies hetzelfde. Hier de oorspronkelijke verzameling, beginnend, voor de helderheid, in het buitenland:
Turkse actie na brand wekt Duitse wrevel
Het credo van de Turkse bewindsman: 'Ja tegen integratie, nee tegen assimilatie' Erdogan wél voor integratie
België: 12 punten
Marokko haalt band met migrant aan
De Marokkaanse regering wil de banden met de Marokkanen in het buitenland
sterker aanhalen. Onder migranten moeten de Arabische taal en de Marokkaanse
cultuur meer worden verspreid. Dat heeft Mohammed Ameur, minister voor de
Marokkaanse gemeenschap in het buitenland, deze week gezegd.
Turkse fans
Weinig geld multi-etnische cultuur
Marokkanen in Nijmegen verontrust over burgemeester De Graafs besluit afkomst
overlastgevers te melden
... Recep (17) kent veel meisjes die zich sexy kleden een
eerlijk gezegd weet hij day zij maar op één ding uit zijn. Als een jongen dat
dan komt halen, is het hun eigen schuld, vindt hij. 'Die meisjes lopen in zo'n
korte rok de jongens een beetje geil te maken ze vragen erom.'
‘Marokkaanse jeugd heeft scheef loyaliteitsgevoel’
Reïntegratie tijdens de ramp Woensdagochtend werd ik opgeschrikt door twee helikopters. ... Er bleek dat een vliegtuig was neergestort en dat daarvan beelden op tv te zien waren. ... Maar er was een ergernis: de toegestroomde pers die de meest bizarre vragen stelde. Of de Turkse gemeenschap in Nederland geschrokken was. Alsof de Nederlandse gemeenschap niet geschrokken zou zijn! Het is sowieso vreemd dat apart gesproken wordt over ‘Turks’ en ‘Nederlands’ – terwijl we bezig zijn met een integratieproces.
In Berlijn
... Gewoonlijk als ik het vliegveld van Berlijn
verlaat, loop ik naar de rij taxi’s en weet ik zeker dat ik een van hen zal
tegenkomen, maar omdat we allemaal zijn veranderd, herkennen we elkaar niet op
het eerste gezicht.
Nog een aanwijzing voor het geen-Nederlander (of geen-Duitser, enzovoort) zijn van met name Turken: het naar het fascisme neigende nationalisme van de Turken:
Dienstweigeren is een taboe Afkopen dienstplicht fors duurder voor Turken in buitenland
Het bedrag dat Turken in het buitenland moeten betalen om hun dienstplicht af te
kopen, wordt verhoogd van vijf- naar tienduizend euro. Dat heeft het Turkse
parlement woensdag besloten. De afkoopsom voor dienstplichtigen boven de 45 jaar
wordt 15 duizend euro. ...
Roep om verandering vooral bij Marokkaanse migranten Westerse Marokkanen spreken openlijk de hoop uit dat de opstand in Tunesië
en Egypte overslaat naar hun vaderland. Maar in Marokko blijft het nog stil.
Uit: De Volkskrant, 14-02-2011, van verslaggeefster Janny Groen 'Een hbo-opleiding, een eigen huis en een Audi Q7' Met Valentijnsdag op komst, praatten jonge Marokkanen over verre geliefden, 'mekteb' en liefde. ... Met een knipoog naar Valentijnsdag hield het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN) vrijdagavond in Amsterdam de bijeenkomst 'Grenzeloze liefde'. De aankleding is ludiek, met een quiz, prikkelende stellingen en een optreden van cabaretier Samir Fighil, maar de aanleiding is een serieuze. ...
Vaderland / moederland ... Nee, haar ouders heeft ze niet zozeer gecensureerd of in bescherming genomen, maar tot haar verbazing deed ze dat wel bij de vrouwen: 'In de Turkse gemeenschap is het niet gewoon om de vuile was buiten te hangen - wat voor jou en mij doodnormaal kan zijn en journalistiek integer, kan voor hen al snel te ver gaan. Zo had ik een prachtige scene waarin de vrouwen grapjes maken en een van hen zegt: als ik een contactadvertentie zou plaatsen zou de tekst luiden: 'Vrouw zoekt man die schotelantenne kan plaatsen (en dan weer ophoepelt)'. De scene is uiteindelijk gesneuveld, ik durfde het niet aan. Stel dat ze zich hierom zouden terugtrekken? Terwijl mijn moeder in de film bijvoorbeeld best harde dingen zegt over mijn vader en over zichzelf, durfde ik dat niet bij de vrouwen. Ik weet dat mijn familie mij nooit de rug zou toekeren, maar ik was bang dat de Turkse gemeenschap in Rozenburg dat misschien wel zou doen. Een Turk mag een Turk niet afvallen, of zoals het Turkse gezegde luidt: De beste vriend van een Turk is een Turk. Tijdens het maken werd ik eigenlijk steeds voorzichtiger, Kees was er om mij af en toe £link aan te sporen.' ...
Afellay stralend voorbeeld voor een Marokkaanse generatie De stormachtige ontwikkeling van Ibrahim Afellay bij Barcelona geeft veel Marokkaanse Nederlanders de hoop dat zijn voorbeeld navolging krijgt. Tussentitels: Hij draagt het ook allemaal zo licht. Hij ontbolstert nu -
Abdelkader Benali - Schrijver Wat schrijver Abdelkader Benali niet meer kan
aanzien, is de nederige houding van de door hem bewonderde Ibrahim Afellay. In
de lange weg die de voetballer aflegde - van de pleintjes van de Utrechtse
wijken Zuilen en Overvecht naar PSV en nu dus Barcelona - herkent hij iets van
de lastige route die hij ook zelf moest afleggen.
Hard werken, goed leren, beter presteren In 1911 kwamen de eerste Chinezen in Nederland: een gesloten en moeilijk toegankelijke groep. Honderd jaar later zijn hun nazaten goed geïntegreerd en veelal goed opgeleid. Vaak nog beter dan autochtonen, blijkt uit studie van het Sociaal en Cultureel Planbureau. Tussenstukken: Tweederde van de Chinese jongeren doen havo/vwo
Conclusie: de mislukkende Marokkanen (bijvoorbeeld) moet dan wel onder het nulniveau scoren. Wat inderdaad ook zo is - ze hebben een afkeer en haat ten opzichte van Nederland. Nog een bevestiging, uit eigen kring:
Marokkanen typeren Marokkanen in Nederland lijken zo onbegrijpelijk, met hun rare gewoonten, kleding, religie - alle stereotypen passeren de revue in het anekdotische Poldermarokkanen van Fouad Laroui (Marokko, 1958), dat eerder al verscheen in Frankrijk, met als ongeschreven motto: 'doe een beetje je best om de Marokkaan te begrijpen'. ...
Nog meer werkelijkheid. Waaraan de recensent haar pro-Marokkaanse commentaar toevoegt:
Typisch een Marokkaan(se). Terug naar de Turken:
'Kogelgaten zitten in de deur' Woedend laat de Koerdische Nederlander Feyzi Bayran (61) zijn beschadigde
bril zien: beide glazen zijn stevig bekrast. ...
Turken en Koerden: geweld van 'daar' moet niet hierheen komen Turkse en Koerdische organisaties roepen na de rellen van zondag op tot kalmte. Maar in Amsterdam kondigde de burgemeester voor de zekerheid een noodverordening af. 'We keuren geweld af' en willen geen import van het Turks-Koerdisch conflict naar Nederland. Het staat er ferm, in de verklaringen die woensdag na afloop van twee rondetafelgesprekken (in Amsterdam en Rotterdam) door Turkse en Koerdische organisaties werden uitgegeven. ...
Die zijn het er dus van harte mee eens.
Gaat dus echt goed, tussen die twee etnieën. Maar waar gaat het dus eigenlijk om:
Overigens zijn de Marokkanen niet zozeer op de Nederlandse maatschappij gericht, maar meer op de Nederlandse portemonnee - het het damestasje.
En daar gaat het sprookje dat met met tijd vanzelf beter zal gaan.
En daar het sprookje van de welwillende integratiebeluste immigrant.
En daar is de werkelijkheid van de vijfde colonne.
Tjonge ... wat een demasqué ... Hier zijn de bijbehorende cijfers: Merk hierbij op dat dit ongetwijfeld gegevens zijn verkregen uit enquêtes. Nu is van enquêtes bekend dat ze zwaar vervormd worden door sociaal (en psychologisch) wenselijk antwoorden, als het over de eigen persoon of groep gaat . De trends over ijkbare enquêtecijfers laten zien dat scores op vragen gunstig voor eigen persoon of groep minimaal gehalveerd moeten worden. Dat levert voor het gebruik van Nederlandse media ergens onder de 10 procent, het goed begrijpen van Nederlands ergens rond 30 procent, en, consistent met het voorgaande, waarbij in aanmerking genomen moet worden dat het spreken van Nederlands natuurlijk een volstrekt praktisch doel heeft, dat de identificatie van Turken met Nederland ergens rond de 5 procent ligt (de rubriek "beide landen" kan volledig op sociale wenselijkheid worden afgeschreven). Volkomen in overeenstemming van de berekening die gedaan is op grond van meer fundamentele sociale factoren, zie hier . Een illustratief persoonlijk gevalletje:
De keuzes van Humberto Tan (46) Triple A merk Hij groeide op in de Bijlmer, werd presentator, kreeg een kledinglijn en
een radioprogramma. IJdel? Nee hoor. Humberto Tan: 'Ik heb gewoon een goede
smaak.' 1965 Geboren op 26 oktober 1965
in Paramaribo, Suriname
Waarna er eerst gelogen wordt voor de bühne:
Dan volgt de typische niet-Nederlandse superioriteitsclaim (in Humberto Tan zit veel creool):
Waarna de Nederlanders wordt verweten dat ze op dit soort wanstaltigheden minder dan hartelijk reageren:
Gevolgd door een leugen:
Het wantrouwen is het resultaat van dit soort houdingen en gedrag van Surinamer en andere immigranten - aanvankelijk zijn ze binnen gehaald als lieve kleine gekleurde teddybeertjes. En daarna nog een leugen:
Op basis van gedrag, in de Bijlmer de schietpartijen, wordt gezegd: jullie kloppen niet. Afgekort: heel weinig Nederlands, aan deze Surinamer. En voor die van cultureel nog oneindig veel verder weg stammende hordes geldt dat alles met vele factoren ertussen. Enkele procenten, zijn ze Nederlander. Uit:
De Volkskrant, 07-11-2011, door Zihni Özdil, docent en promovendus
maatschappijgeschiedenis aan de Erasmus Universiteit. Het opiniestuk van Tuncay Cinibulak over de 'Turks-Koerdische rellen' in Nederland (O&D, 2 november) bevat een aantal analytische fouten en een misplaatste causaliteit. Cinibulaks stuk illustreert dat de integratie van de Turken in Nederland bij lange na niet is voltooid. ...
Welke laatst zin de eerste tegenspreekt. Let op het 'nauwelijks' - de relschoppers en Turken en Koerden in het algemeen zijn dus nauwelijks Nederlanders.
Correctie: het klopt dat de allochtone Nederlanders zich van begin af aan niet hebben willen aanpassen en zich altijd anders hebben gedragen.
Omdart moslims zich steeds weerzinwekkende zijn gaan gedragen.
Het zuilensysteem heeft er niets mee te maken - in Duitsland was er geen zuilensysteem, en de Turken aldaar gedragen zich precies hetzelfde als in Nederland.
Precies.
Verreken dat die 30 procent die beweert naar Nederlandse televisie te kijken op zijn minst voor de helft het gevolg is van sociaal-wenselijk antwoorden, en het percentage dat Turkse tv kijkt stijgt naar 90.
Precies.
Amen. Zullen we dat "Nederlander zijn" maar volledig afschrijven ... Ze zeggen dat het bij Marokkanen minder erg is. Maar dat kan hoogstens één of twee procentpunten schelen (d Volkskrant, 12-11-2011, van verslaggeefsters Janny Groen
Nog een grap: stel je eens voor dat we de nieuwe politieke-correctheid zouden volgen en hier schrijven:
Iedereen zou in een stuip liggen van het lachen. Behalve de multiculturalisten, natuurlijk, en de Marokkanen. Die laatsten zouden zich gekwetst voelen, beledigd zijn, en uit wraak naar Pakistan trekken om daar terrorist te worden ... . Terug naar die andere bijna-echte-Nederlanders: (de Volkskrant, 29-11-2011):
Het is een taboe, omdat het volbloed Turken zijn. Deze tekst stond onder de foto zichtbaar rechts, van de groep jongemannen. Zonder enige twijfel volkomen herkenbaar als een groep Turken. Geen spatje Nederlanderschap, of Chineesheid wat dat betreft, in zicht. En wie denkt dat zulk soort externe zaken onbelangrijk zijn, heeft niets begrepen van de werkingen der natuur, daarbij inbegrepen de mens. Twee hoogopgeleide Turken, die de Nederlandse reactie natuurlijk aan hun theewater voelen, proberen olie op de golven te gooien (de Volkskrant, 30-11-2011, door Ali Yazgili, werkzaam bij het Turkije Instituut in Amsterdam en Zihni Özdil, docent en promovendus maatschappijgeschiedenis aan de Erasmus Universiteit Rotterdam):
Natuurlijk staat ergens ook de bekende leugen dat ze zo Nederlands zijn - natuurlijk: iedere dief ziet zichzelf als eerbaar mens. Maar wat er hier uit het artikel is gelicht maakt volkomen duidelijk, naast het pure feit van die stormloop zelf, wat voor vlees we hier in de kuip hebben: 99 procent pure conservatieve en ultranationalistische Turken. Nog eentje die inmiddels eigenlijk overbodig is, maar voor de aardigheid (de Volkskrant, 14-03-2012, ingezonden brief van Wilbert van Rijen, Holthees
Het Nederlander-zijn en de goedertierenheid van de allochtoon is een kwaadaardig sprookje. En daar is er eentje ... Dat geval zeldzamer dan een ooievaar in de winter: een allochtoon die een reële kijk heeft op zijn positie in Nederland (de Volkskrant, 15-05-2012, ingezonden brief van Ali Ahmed Khan, Amsterdam):
Inderdaad. Cultuur is iets dat met de paplepel wordt ingegoten. Zelfs D66'ers geven nu volmondig toe dat immigranten geen Nederlanders zijn. Niet direct natuurlijk, wnat dan ligen ze nog steeds vrolijk het omgekeerde. Maar gezien vanuit de spiegel (de Volkskrant, 07-06-2012, door van correspondent Diederik van Hoogstraten):
En dit gaan dan nog over migranten binnen dezelfde hoofdcultuur: de westerse. Ken je nagaan hoer fundamenteel de kloof is voor de niet-westerse immigrant. Gelooft u het niet van ons? Kijk dan naar deze uitzending van EenVandaag (23-07-2012, , item na 9:25 min., uitspraken na 16:15 min.), en hoor de Marokkaan zonder enige schroom dat het vanzelfsprekend is dat hij Marokkaan is, en geen Nederlander, net als een Nederlander die naar Spanje verhuist - en dit allemaal zonder accent. En zo is 't maar net: geboren en getogen in Nederland en Nederlands sprekend, en toch Marokkaan. Zo is 't, en zo zal het op zijn minst enkele generaties blijven. Het is even stil rond de niet-Nederlanders, en meteen blijft hoezeer niet-Nederlands de niet-Nederanders zijn. Zelfs de Volkskrant geeft het meteen toe (de Volkskrant, 04-09-2012, van verslaggeefster Janny Groen):
"Allochtonen" = "niet-Nederlanders". Die meteen ook hun niet-Nederlandschap demonstreren met hun niet-Nederlandse namen:
En hun niet-Nederlandse meningen:
Er is in het hele stuk geen enkele pro-Nederlandse uitspraak te vinden. Waarop er natuurlijk maar één reactie mogelijk is: "Neem je klachten mee en rot op naar Allochtonië". En oh ja, over die 20 procent extreem-rechtse Nederlanders: 90 procent van de moslims is extreem-parasitair. Het volgende bericht was even geparkeerd, zodat het buiten de chronologische volgorde staat. Het heeft de waarde van een slotbericht - de geïnterviewde is een creool, en staat volledig aan de kant van de allochtone zaak (de Volkskrant, 25-08-2012, door Greta Riemersma):
En bovendien voor de allochtone zaak keihard kan staan te liegen:
In zekere zin is dat waar: Surinaamse mannen gaan minder vreemd dan Nederlandse, omdat Surinaamse mannen als regel niet bij de moeder van hun kinderen is. Maar in werkelijkheid is hun hele leven dus één groot vreemdgaan. Maar dat is een veel te harde waarheid voor deze creool, die daarom maar een potje creatief gaat staan liegen. Maar soms spreken ze ook de waarheid. Dus als ze iets zeggen dat niet helemaal zo positief uitpakt voor de eigen groep:
Ha ha ha, het is dus nog erger dan dat een Marokkaan maar een beetje Nederlander is geworden - hij is juist méér Marokkaan geworden dan hij al was. Vandaar ook de meermalen gebezigde uitdrukking: "Je ziet meer hoofddoeken in Amsterdam Zuidoost dan in Marrakesh". Omdat dit stuk toch al voor Turkse cultuur was geschreven, ook nog maar even hier (de Volkskrant, 15-09-2012, door Tayfun Balci, historicus, gespecialiseerd in de moderne geschiedenis van Turkije):
Een opmerking zeer dicht bij een leugen. Hier is een deel van de boven al geciteerde column van Oral over het onderwerp (se Volkskrant, 22-10-2007, column door Nazimiye Oral):
Oral vertaalt dit tot naties en zegt daarna nog eens dat de Turken op dezelfde manier omgaan met Koerden als Nederland met moslims. Een grove dubbele belediging. Die Oral kiest duidelijk voor de Turken in hun houding tegenover de Koerden. En dat is geen nationale houding, maar een etnische en racistische houding. In dit geval lijken natie en etnie samen te vallen, voor degenen die reëel zijn en voor hen is dus een uitweg mogelijk. Die is er niet voor de multiculturalisten, want die beweren dat de Turken in Nederlander Nederlanders zijn, en dan is de afkeer van die Nederlanders van Turkse etnie van Koerden dus etnisch en racistisch van aard. De historicus vertelt nog wat over dat Turkse racisme:
Enzovoort. En ook constateert hij nog even het logische gevolg voor Nederland:
Dat laatste is vermoedelijk maar heel weinig waar. Kijk maar:
Absoluut geen verwarring, daar, dus. En laten we eens een nadere blik werpen op het getal: 25.000. Het aantal Turken in Nederland wordt geschat op 400.000. Neem daarvan de helft (naar voetbal komen weinig blanke vrouwen en absoluut geen Turkse). Haal daar degenen in de eerste en laatste tien levensjaren af - blijft over ongeveer 150.000. En daarvan vormen die 25.000 al een volle zesde. Een volkomen representatieve groep. We kunnen veilig stellen dat alle 400.000 Turken daar 'in zichtbare woede' hebben staan brullen. En oh ja: weet u wie de tegenstander was van de Turkse nationale voetbalploeg in die wedstrijd in de Amsterdam-Arena? Natuurlijke: de Nederlandse ploeg. Echte Nederlanders, dus, die Turken ... Kijk maar (de Volkskrant, 24-09-2012, van verslaggeefster Janny Groen):
Een vuile leugen. Dat 'verhitte integratiedebat' bestaat eigenlijk uit één persoon, Geert Wilders, en een hele meute aan multiculturalisten die hem aanvallen. En die hele meute, inclusief de gehele media, verdedigen en steunen dus direct de Turken. Dat ze over die ene persoon zo verbolgen zijn, komt door hun culturele kenmerken: extreem nationalisme, religieus superioriteitsgevoel, enzovoort. En het besef dat die ene persoon gelijk heeft, want dat beleven ze dagelijks zelf - dat heet "culturele nederlaag" . Grappig (de Volkskrant, 15-03-2013, van verslaggeefster Anneke Stoffelen):
Dus mensen die in Nederland geboren zijn geen Nederlanders als hun ouders Turken zijn (of Marokkanen, enzovoort) - de Volkskrant geeft het met haar kop bijna expliciet toe. Dan zijn het Turken (of Marokkanen, enzovoort). Een oneindig doorlopend proces. Oftewel: dit is een Turkse (of Marokkaanse, enzovoort) vijfde colonne. Die delen van Nederland bezet hebben . "Ze zijn in Nederland geboren dus het zijn Nederlanders ..." wordt weerlegd door diverse even simpele argumenten, zoals: Als een kameel naar Nederland verscheept krijgt hij toch kamelenjongen" Waarvan de status is als deze (de Volkskrant, 08-04-2013, door Marc Seijlhouwer):
De natuurlijke aanpak waarvan is:
Ook veruit de meest raadzaam voor mensen. Anders wordt het oorlog ... Hier het bewijs dat het koekoeksjongen zijn. Hier is het koekoeksei in zwaluwenland: En hier het koekoeksei in koekoeksland: Het enige verschil: in het nest in zwaluwenland zijn er meer tapijtjes, vanwege meer voer aangesleept door de zwaluwen. Wat op dit soort terrein voor Nederland geldt, geldt natuurlijk ook in Duitsland. De linksen zijn gaarne bereid dit aan te tonen (Elsevier.nl, 05-06-2013, door Servaas van der Laan ):
Het kan niet simpeler: hier geboren, dan moet je kiezen. Ook de linksen. En die zijn meteen volledig de weg kwijt. Want ze moeten keizen tussen "Kinderen van allochtonen die hier geboren zijn, zijn volledig hetzelfde als Nederlanders/Duitsers" en "Kinderen van allochtonen die hier geboren zijn, hebben een eigen overgeërfde cultuur". En die twee zijn alle twee hartstikke waar, volgens de multiculturalisten. De twee horens van het dilemma. Scylla en Charybdis. De linksen vervallen ook daar in een standaardreactie: ze gaan wartaal uitslaan:
Onwaardig en absurd is natuurlijk dat mensen die hier geboren zijn eraan denken het paspoort van een ander land aan te nemen. Dat kan alleen slaan op mensen die hier niet willen wonen:
Dit soort mensen dus, die overigens geen enkel probleem hebben: niemand houdt ze tegen. Maar net als in Nederland is ook in Duitsland het absurde normaal in "linkse" kringen:
Wat een grap: die mensen die hier geboren zijn, zijn buitenlander in ieder land behalve daar waar ze geboren zijn. De goede man praat wartaal. En nog meer:
Rondweg ridicuul. Iedere Nederlander of Duister is van harte welkom in Turkije, als hij of zij in Turkije op vakantie wil gaan. De mate van hersenverweking van dit soort mensen is verbijsterend. Maar toch kan het nog erger:
Als dat waar zou zijn, was het een reden om ze collectief uit te zetten. Veel te gevaarlijk om een grote groep islamisten in je land te hebben en je kunt ze er niet uit filteren. De Turken hebben er altijd de minste moeite mee om te laten zien dat ze geen Nederlanders zijn (de Volkskrant, 11-06-2013, van verslaggeefster Janny Groen):
Hahahaha, ze snappen er ook helemaal niets van. Dat doen de media expres, omdat ze best wel beseffen wat de Nederlanders zullen concluderen: dat zijn geen Nederlanders.
Net als de politici, dus. Maar de Turkse massa's zelf zijn niet te stuiten:
Pardon, dit zijn de intellectuelen. Hier zijn de massa's (citaten in volgorde omgedraaid):
En dus krijg je ook nog dit erbij:
Gratis ... Turkse burgeroorlog. Maar die wordt vast snel weer bijgelegd. Want veel belangrijker is de strijd tegen de Nederlanders. Multiculturalisten zijn dol op N=1 acties. Wat staat voor al die gevallen waarin een geslaagde allochtoon eruit wordt gelicht en voorgevoerd als volkomen representatief voor de hele allochtone bevolking: ze zijn allemaal even geslaagd, redelijk hoogopgeleid, democratisch, gematigd religieus, verlicht, vrouw-vriendelijk. En daarnaast is er ook enkel exemplaar die het hele land doorrent, van buren-pesten, via examen-frauderen en tasjesdiefstal, naar kopschoppen en juweliers-doodschieten, en daar tussendoor ook nog tijd heeft om als jihadi naar Syrië af te reizen. Maar dat is er dan ook toch echt maar eentje. Dit soort N = 1 verhalen dus. Waarvan wij er nu ook een hebben, nog veel representatiever dan die geslaagde allochtoon (Elsevier.nl, 24-07-2013, door Shari Deira):
Een bloedechte Nederlander, dus. Net als al die andere Nederlanders die oorspronkelijk uit het Middellandse Zeegebied of iets dergelijks komen allemaal bloedechte Nederlanders zijn. Op die ene dus na, hè ... Natuurlijk zijn ook alle Turken in Turkije van de mening dat Turken in Nederland geen Nederlanders zijn (de Volkskrant, 22-10-2013, van correspondent Arjen van der Ziel):
Nederlandse Turken zijn absoluut alleen maar Turken. We worden weer geholpen. Want wat zijn nu de immigranten die nog het minst niet-Nederlander zijn? Juist: de Surinamer. Hier hoe weinig dat nog is (Volkskrant.nl, 21-12-2013):
Nou, hoeveel duidelijker wil men het nog gesteld zien: Surinamers (toevalligerwijs verblijvend in Nederland) zijn geen Nederlanders, maar Surinamers. Houd een verkiezing van de meest Nederlandse allochtoon, en dikke kans dat Ali B. wint. Hoe Nederlands is dus Ali B.? Hier is het antwoord (Telegraaf.nl, 03-01-2014, ):
Honderd procent gelovig moslim.
Honderd procent cultureel achterstandige bullshit. De man is alleen Nederlander in dat hij Nederlands praat. De vermoedelijke nummer twee in die verkiezingen, Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam, heeft tijdens een kersttoespraak die kersttoespraak hardnekkig beschreven als eindejaarstoespraak. Nog veel minder Nederlander, want een actief bestrijder van de Nederlandse culuur. Maar vermoedelijk scoren beide best wel hoog in twee andere verkiezingen: die van best veinzer, en die van beste huichelaar. Eentje bezien vanaf de andere kant van de medaille (de Volkskrant, 28-01-2014, van verslaggever Theo Koelé):
Om te brullen van de lach ... Nog meer lachen ... Het wereldkampioenschap voetbal is aan de gang, en de wereldkampioen politieke-correctheid, Vrij Nederland (en dat zegt wat want de competitie bestaat uit louter topteams!) gaat zich bezigen aan een alternatieve sport: "open deuren intrappen" (Vrij Nederland, 12-06-2014, door Auke Kok ):
Je ligt al meteen in een deuk: Waarom is het Oranjelegioen zo wit? Antwoord: "Omdat het zo niet-zwart is".
Hartstikke logisch: voor die gekleurde spelers is wat te verdienen: reputatie in het buitenland. Voor de gekleurde niet-spelers geldt dat niet. Die volgen hun culturele impulsen. Vrijwel alles van het vele pagina's lange artikel staat al in de tussentitels. We gaan ze even af:
Volgende lachbui. Er volgen de open deuren:
Turken zijn geen Nederlanders.
Marokkanen zijn ook geen Nederlanders.
Surinamers zijn ook geen Nederlanders.
Response:
Het antwoord op de vragen in de kop. maar dat kan Vrij Nederland natuurlijk absoluut niet opschrijven. Hier iemand die het hart op de tong heeft (de Volkskrant, 25-09-2014, ingezonden brief van Blerina Nimanaj, Goes scholiere, 18 jaar):
Nou, dat is tenminste eerlijk. Namens de hele allochtone populatie. Dat ze geen Nederlander zijn. De allerlaatsten die ooit iets Nederlands zullen voelen zijn Turken - ze zijn minstens zo nationalistisch als Albanezen . Toine Heijmans is zo verblind door zijn politieke-correctheid dat hij denkt het omgekeerde te kunnen betogen (de Volkskrant, 07-04-2015, column door Toine Heijmans):
En bewijst onbedoeld dat het omgekeerde het geval is. Want Turk ...
En de combinatie van Turk met Nederlandse levert op ...
... een Turkse. Laat staan hoe Turks de Turk zelf is. Maar dat Heijmans laat nog veel meer los:
Stomme vraag. Omdat het Turken zijn. Zijn Surinamers (in Nederland) Nederlanders. Hier het antwoord (de Volkskrant, 27-05-2015, door Maud Effting):
Geen totaal vrijblijvende opmerking in een pleidooi voor meer uitkering, noch een "geheel spontaan" antwoord op de vriendelijk toelachende Jeroen Pauw naar wat hij of zij zich nu in feite voelt, maar een vraag in een situatie waar het ergens om gaat. En het antwoord luidt: "Mijn thuis is Suriname". Dank u wel. Het geldt voor 100 procent van de rest van de Surinamers. Maak ze maar wakker in hun slaap met de vraag. De Turken in Nederland die door de media universeel en foutief aangeduid worden als Turkse Nederlanders hebben weer eens massaal gedemonstreerd wat ze zijn (de Volkskrant, 01-06-2015 van verslaggevers Janny Groen en Sakir Khader
Nederlanders mogen natuurlijk niet stemmen voor Turkse parlementsverkiezingen. Dus, ergo, q.e.d.: dit zijn geen Nederlanders, maar Turken. Maar wel Turken met iets speciaals:
Deze Turken zijn Turken die in Nederland wonen en Nederland en Nederlanders haten. Nog een bericht uit het Surinaamse - het oorspronkelijke onderwerp zijn de diverse methoden van opvoeding (de Volkskrant, 04-06-2015 ingezonden brief van Patricia Wijntuin, Utrecht):
Juist ja. En dan is Suriname zo lang door Nederland bestuurt. Voor de rest van de binnendringers is dat beetje dus ongeveer zo groot als "minuscuul". Ook nog even opgezocht: het oorspronkelijk artikel (Volkskrant Magazine, 30-05-2015, door Sheila Sitalsing):
Maar dat weten we inmiddels dus wel. En hier een Congo-neger die het in zijn gestoordheid even, onbedoeld, uit de doeken doet namens de Marokkanen (Joop.nl, 05-06-2015, door Kiza Magendane - Student politicologie en publicist ):
En hier een aantal mensen die Congo-neger Kiza wijst op zijn fundamentele denkfout:
En daarmee aantoont dat Marokkanen dus inderdaad volkomen Marokkanen zijn. Net zoals Turken Turken zijn (Telegraaf.nl, 06-09-2015. Foto's: Roel Dijkstra):
En eruit zien als Turken. En nog een concreet argument onderuit gehaald (de Volkskrant, 07-09-2015. van verslaggever Willem Vissers):
Het "Ik ben hier geboren"-argument slaat dus helemaal nergens op. De geografische locatie van het rode tapijtje en het besnijdenismes veranderd niets aan tapijtje noch mes. En dat geldt vanzelfsprekend ook voor Marokkanen (de Volkskrant, 22-09-2015 van verslaggever Mark Misérus):
Het staat (expres?) gespreid over het artikel, maar het is duidelijk: dit zijn volbloed Marokkanen. Net als de rest, natuurlijk. Met nog dit erbij:
Die Driss Boussatta is niet alleen volbloed Marokkaan, hij is ook een rabiaat Nederlandhater . De Nederlanders zijn natuurlijk ook enthousiast als ze hun koning van nabij kunnen bewonderen (GeenStijl.nl, 27-03-2016, door Van Rossem
Bijzonder pijnlijk allemaal. Eindeloos veel schrijnende onderbroekjes, hier. Dit geldt natuurlijk voor dezelfde 100 procent in Duitsland - eerste even het bericht over de kwestie, zonder de kop want daarin staat de conclusie (Volkskrant.nl, 13-04-2016, door Sterre Lindhout):
En dan de conclusie die de kop was:
Oh ja, nog even vertalen:
Allemaal kleine Ottomaanse dictatortjes. Is het nog nodig? Voor het mooi dan maar (Telegraaf.nl, 24-04-2016, door Joris Polman):
Wat naief, van die krantenman ... Een individueel geval uit zeer politieke-correcte dus zeer betrouwbare bron (de Volkskrant, 25-04-2016, column door Harriet Duurvoort, publicist):
Hier is geen haar Nederlands aan. Archetypische Turken. De kers op het toetje. Er is een coup geweest in Turkije. Op een vrijdag dus de krnaten hadden niet zo snel alle aspecten, en de redactie had uit voorzorg al een collectie gemaakt van de beelden op internet van de Turmen in Nederland die bij duiznede met Turkse vlaggen liepen te zwaaien als steun aan de moslim-dictator Erdogan. Het was niet nodig. Maanda kwam de Volkskrnat met een keurige reportage over hoe vurig die steun wel niet was: En ook de koppen zeggen al alles (de Volkskrant, 18-07-2016, van verslaggeefster Charlotte Huisman):
Achtereenvolgens drie zinnen die herhalen: "Wij zijn voor de volle 100 procetn Turken", gevolgd door eentje die zegt: "Wij haten jullie blanken/-westerlingen/-Europeanen/-Nederlanders" Want naturrlijk heeft niemand buiten Turken iets te maken met een onderlinge Turkse ruzie, dus die negatieve emoties die men toekient aan het niet-partij-kiezen door blanken/-westerlingen/-Europeanen/-Nederlanders zijn de iegen negtaieve emties ten opzichte van die blanken/-westerlingen/-Europeanen/-Nederlanders. Nog wat details:
Hier gaat het over een islamo-fascistische vijfde-colonne, die bij het huidige aantal al levensgevaarlijk is voor Nederland. Er moet dringend aan een beleid tot vermindering van die dreiging begonnen worden: remigratie of sterilisatie. De schok op de redactie van de Volkskrant is ook groot. Ineens mag dit wel (de Volkskrant, 19-07-2016, ingezonden brief van Mw. M. van der Leest-Kieboom, Reek):
Nee, niemand, met enig gezond verstand. De Volkskrant blijft met buskruit spelen en publiceert nog een toelichtend persoonlijk verhaal (de Volkskrant, 19-07-2016, van verslaggeefster Charlotte Huisman):
En Nederland zou de extra kosten van extra opleiding moeten dragen tot in het oneidige. Onzin. Weg ermee. Allemaal. Het heeft lang genoeg geduurd. Remigratie of sterilisatie. Weer zo'n keihard bewijs dat iedereen die in Nederland woont oor de olle 200procetn nederlander is (Joop.nl, 27-01-2018, door Yasemin Cegerek - Voormalig-Tweede Kamerlid PvdA ):
MEER, MEER, MEER Turken en Marokkanen!!! Grappig gevalletje: Marokkaan die klaagt dat Marokkanen Marokkanen zijn (Volkskrant.nl, 25-06-2018, door Hassan Bahara):
Wat natuurlijk gek is, is het idee dat er iets Nederlands is aan Marokkanen die toevalligerwijs in Nederland verblijven... Naar Allochtonendebat, misverstanden , Allochtonen, lijst , Allochtonen, overzicht , of site home . |