Landverraders: media, elite, godsdienstvrijheidEr staat op deze website een zeer grote verzameling van oordelen van juristen , de zogenaamde jurisprudentie, die laat zien dat ze in sterke mate gunstig oordelen voor gekleurde immigranten in het algemeen en moslims in het bijzonder.Eigenlijk is er hier sprake van bewezen rassenjustitie. Wat dusdanig helder en opvallend is dat het in populaire kringen een naam heeft: "die D66-rechters". Dat is natuurlijk zeer ernstig, aangezien het het maatschappelijke klimaat vergiftigt. Minder opvallend is de meer formele kant van deze zaak, die natuurlijk even ernstig is, namelijk die van de vrijheid van godsdienst. In discussies waarin kritiek wordt geleverd op de islam trekken de medestanders van de islam, zodra ze ook maar enigsizns in de verdrukking komen, bijna automatischde kaart van "De Vrijheid van Godsdienst. Die ze dus voorstellen zpals hier neergeschreven: met hoofdletters, oftwel: als Absolute Waarde. De onmiddelijke redelijke (als in: pas de ratio toe) weerlegging is dat dit een leugen is omdat er geen "Absolutue Vrijheid van Godsdienst" bestaat, want de Godsdienst van de Rituele Kinderoffers zou onmiddellijk verboden worden. Maar omdat in deze discussie ook een strenge politike-correcte censuur heerst, zijn dit soort uiterst geldige tegenargumenten nog niet in de openbaarheid gekomen en ettert het begrip de "Vrijheid van Godsdienst" door. Maar godsdienst heeft vele vijanden, en vanuit de meer anarchistische hoek is er ook een aanval erop gestart door het oprichten van De Godsdienst het Vligende Spaghettimonster", afgekort tot "Het pastafarisme". Met als symbool voor de aanhangers het dragen van een vergiet op het hoofd. Omdat de wijdverspreide godsdiensten ideeën aanhangen die volkomen buiten de werkelijkheid liggen en dus volkomen willekeurig zijn, is er geen in de werkelijkheid stoelende regel te vinden om de pastafari's van het begrip godsdienst uit te sluiten. Het was begin af aan duidelijk dat men dat toch zou doen. Het proces daarnaar is slechts even op deze website vastgelegd, in de verzamelingen van Cultuurverraad en Cultuurverraad, juristen , maar niet vervolgd omdat de finale uitspraak nog moest komen. Die finale uitspaak is er nu, en vandaar hier het verslag. Dus eerst terug naar de eerdere fases (telegraaf.nl, 05-09-2017 ):
Tot nu toe was het praten, maar nu moest dus de boter bij de vis: men had, tegen alle bestaande regels in, moslims toegstaan om hoofddoeken te dragen op pasfotos voor paspóorten en dergelijke, dus iets dergelijsk kan men eigenlijk niet weigeren aan pastafari's zonder een expliciete juridische uitspraak erover. Zoals ook te voorzien, deed men dat toch. En dus ging de zaak verder het jurirische circuit in. Het relatief kort daarop volgende geval dat in de openbaarheid kwam, was een wat minder officieel instituut, maar toch interessant omdat de pastafari-partij de moeite name om te reageren, en staat was (als intellectueel) op een zodanige wijze te doen dat men hem, ondanks de bestaande censuur, het recht gegeven moest geven op een weerwoord (de Volkskrant, 01-12-2017, door Michael Afanasyev):
Die kop is helemaal fout, een poging tot vervlasing door de Volkskrant, maar het is dus sowieso een wonder het artikel het geplaatst werd. De tekst:
De regel. Deel van de cultuur. Cultuur is niets anders dan een verzameling leefregels overgedragen van generatie op generatie, opdat de nieuwe generaties de ervaringen die geleid hebben tot die regels, meestal geen prettige, niet opnieuw hoeven te beleven. De nieuwe generaties hoeven daarom niet noodzakelijkerwijs het nut in te zien van die regels. Dat blijkt pas als ze die regels gaan afschaffen. En tot die leefregels kunnen allerlei "versieringen" horen zoals "plechtigheden", die eerder gebruikt zijn om de groep aan elkaar te binden en bij elkaar tehouden, en die geen geldelijk of ander opzichtig praktisch nut lijken te hebben. Waarvan hier dus een voorbeeld. De plechtigheid dient (mede) om de promovendus de erecodes van zijn nieuwe status in te prenten. Maar alle regels hebben uitzonderingen:
En hoe "leuk" deze gevallen ook: in uitzonderingen schuilt een gevaar:
Het gevaar dus zijnde: wie bepaalt wat een geldige uitzondering is? En vooral: wat zijn daarvan de regels? Want zonder de regels voor uitzonderingen ben je snel bij "af": willekeur. Priesterkostuum en hoofddoek wél, piratenkostum en vergiet-op-hoofd niet. En meteen zit je in deze situatie:
Juist. En het is al zeer ernstig dat dit nu wel gebeurt.
En dit gebeurt dus ook, en is nog veel ernstiger. Hier wordt een regel geschonden die nog veel fundamenteler is:
Andere woorden voor "Voor de wet is iedereen gelijk". Het meest basale rechtsprincipe. En als er iets in een wet of zelfs de Grondwet staat dat hier tegenin gaat, dan is die wet een schending van het recht. En dat staat er in, als er ook maar iets in staat over religies of minderheden. Religies zijn groepen en aan groepslidmaatschap mogen nooit en te nimmer meer rechten voor de wet ontleend worden. En "minderheden" kunnen niet voor de wet bestaan, want er zijn minderheden noch minderheden voor de wet, want voor de wet is iedereen gelijk. En wie iets in die richting onderneemt, stuit vroeger of later op geval als die van de pastafari. En heeft op dat moment twee keuzes: chaos, of handhaven van de basale regel. In dit geval wil dat zeggen: of géén kledingvoorschrift, of voor iedereen. Dus ook voor priester, hoofddoek en Japanse. Dat is waarom die regel ooit is uitgevonden. Wat men nu kennelijk niet meer beseft En voor het wijdere geval: of handhaven van de regel dat iedereen voor de wet gelijk is, oftewel: een rechtssysteem, of dat opgeven voor het recht van de grootste, en dus van de sterkste, en dus de wet van de jungle. Zoals men doet door het geven van voorrechten aan moslims zoals het dragen van hooddoeken welke overheidshoedanigheid dan ook. Inclusief al die instituten en andere zaken en gelegenheden die door de overheid gefinancierd worden of daar anderszins aan verbonden zijn. Alle toegeven aan eisen van moslims, in hun eigen streken gewoon barbaren , is een stap richting rechteloosheid en barbarij alhier. Deze zaak is dus glashelder. Maar toch ging het onderhavige instituut, een universitaire instelling, er tegenin, en schond het meest basale rechtsbeginsel. Wat dus veroorzaakt wordt door het feit dat met het gebruik van termen als "minderheden" en "religies" het meest basale rechtsbeginsel geschonden wordt in de wetten zelf. En dat komt weer omdat, vanuit de geschiedenis, religie en dus religieuzen extra rechten zijn gegeven boven andere burgers. Welke extra rechten tot voor twee à drie decennia voortdurend verminderd werden, tot de komst van de molslims, en de steun vanuit de elite en vooral de media aan de moslims. Want immirgranten en dus een te beschermen groep . Wat de Volkskrant hier deed door de kop boven het artikel te vervalsen, wnat die had moeten luiden:
Waarop de situatie ook voor dit specifieke geval weer meteen duidelijk was geweest. Goed, een glashelder betoog, en de zaak zou hiermee afgedaan kunnen worden. Tenzij er een inhoudelijk weerwoord gegeven werd, maar dat kwam er dus niet. Aantonende dat dat weerwoord er niet is. En natuurlijk ging men in het formele proces op de ingeslagen weg verder, want die weg wordt aangestuurd door ideologie: er is een ideologisch noodzakelijke uitkomst waarnaar gestuurd moet worden. En nu is er dus de uitspraak op het hoogste bestuurlijk-juridische niveau: die van de Raad van State. Die natuurlijk niet kon vermijden het op de correcte juridische manier te aan te pakken en te formuleren (de Volkskrant, 16-08-2018, door Raoul du Pré):
Wie in staat is om hier ook maar het kleinste geestelijke stapje terug te nemen, leest hierin onmidellijk een totaal absurde wereld van schijnwerkelijkheden. Hoe kan een instituut staande voor meer algemeen belang op welke manier dan ook besluiten dat de hoogst willekeurige opvattingen van de ene groep gaan boven die van een andere? De Volkskrant voelt op één of ander manier ook nattigheid, en beperkt zich in deze uiterst belangrijke zaak waarvan ze het belang zonder enige twijfel ook beseffen tot een stukje van een halve pagina aan de minder opvallende en minder-gelezen linkerkant. Evengoed is het stukje zeer onthullend:
Hier wordt dus zonder meer toegegeven dat religieuzen meer rechten hebben Iets dat volstrekt niet kan en mag in welke functionerende rechtsstaat dan ook. Daar waar dit soort voorkeursbehandeling bestaat, is er hoogstens sprake van een gemankeerde en deels disfunctionerende rechtsstaat. Iets dat ieder rechtsstatelijk functionerend medium onmiddellijk zou moeten signaleren. De Volkskrant beperkt zich tot het commentaar van een juridisch deskundige:
Oftewel: het intrappen van open deuren. Waarmee de zaak voor de politiek-creecte media was afgedaan. Nogmaals: was het vonnis omgekeerd uitgevallen, was er op zijn minst wekenlang stennis over getrapt met terminologie als "het schenden van de rechten van minderheden" en "het trappen tegen moslims". Nu het vonnis uitviel ten gunste van de moslims, vindt je alleen commentaar in de niet-politiek-correcte media. Het eerste is een nogal droog uitgevallen analyse bij Elsevier, dat vanwege die droogheid en het belang van de zaak volledig gereproduceerd wordt (elsevier.nl, 16-08-2018, door Gerrt van der List ):
En alweer blijkt de zaak glashelder. Er volgde nog het commentaar van een in twee opzichten deskundige: hoogleraar rechtsgeleerdheid en vluchteling voor de barbarij van de islam Afshin Ellian (elsevier.nl, 17-08-2018, door Afshin Ellian, hoogleraar rechtsgeleerdheid te Leiden ):
Kortom: met dit vonnis van de Raad van State is niet alleen weer een stap gezet richitng extra rechten voor religie, maar dus vooral ook extra rechten voor de islam, en dus een stap gezet terug van de beschaving en in de richting van de barbarij. Het kan niet anders dat dit radicale vonnis minstens even radicale tegenkrachten zal oproepen. Door de juridische omgeving waarin het zich nu afspeelt zal het enige tijd duren voor de volledige reikwijdte ervan zal doordringen, maar als dat gebeurt zal de reactie overeenkomstig radicaal zijn. Welke kant die reactie op zal vallen, is onbekend. Voorspellen is moeilijk en vooral van de toekomst ... En bovenal van de toekomst in maatschappelijke ontwikkelingen. Maar etnische burgeroorlog is zeker één van de mogelijke einduitkomsten. Net als een ouderwetse klassen-burgeroorlog met Bastilles en dergelijke. Naar Landverraad , of site home .
|