WERELD & DENKEN
 
 

Haatzaaiers, moslims: diversen

Een nieuwe rubriek, die dient als aanvulling op die van Vijfde colonne, woordvoerders, allochtonen uitleg of detail . Die laatste is gemengd oftewel moslims en zwraten door elkaar. Middels zijn er lijsten van de onderscheiden haatzaaiers van beiderlei kunne oftewel die lieden die herhaaldelijk haten, en is er dus ook de noodzaak voor een verzamelrubriek van "enkelstuks" aan de moslim-kant, waar die voor zwarten er al is uitleg of detail .

Eerst een paar komende van elders op de site (Joop.nl, 20-06-2015, door Ibtissam Abaâziz - sociologe):
  Weg met de 80s en 90s bril!

Marokkaanse Nederlanders leven niet meer in de jaren '80


...    Een korte samenvatting: Eerst was Renée de Zwart, werkzaam bij een Amsterdamse migrantenorganisatie, aan de beurt. Zij heeft voor Nederland een onheilspellende boodschap: het gaat niet goed met 'Marokkaanse meisjes' in Nederland. Zij leven in angst, tussen twee culturen en dreigen in isolement te raken. Het artikel is verder doordrenkt van achterhaalde ideeën en oriëntalisme die doen denken aan studies uit de jaren ’70 en ’80 over 'Marokkanen' in Nederland. ...
    ... Gert Jan Geling schreef een reactie ... op El Maroudi. Daarin verweet hij haar, en andere hoogopgeleide Marokkaans-Nederlandse vrouwen, weg te kijken en problemen onder Marokkaans-Nederlandse meisjes te bagatelliseren. ...
    De artikelen van De Zwart en Geling doen op verschillende manieren denken aan de jaren ’80 en ’90. ...
    De tijden zijn veranderd. De 'Marokkaanse gemeenschap' anno 2015 is ook veranderd. Marokkaanse Nederlanders leven niet meer in de jaren '80. ...

Klopt: die Marokkaanse gemeenschap in die jaren was nog betrekkelijk rustig: de criminaliteit was nog niet zo hoog als nu, er was geen radicalisme zichtbaar, en geen steun aan terroristen en koppensnellers in Irak. En evenmin waren er Yasmina Haifi's op vrij hoge ambtelijke banen die hier allemaal ook steun aan gaven. Het is nu anders dan de jaren 80 en 90: de weerzinwekkendheid is erger of openlijker geworden.
    Wat niet treffender geïllustreerd had kunnen worden dan door dit:
  Hoofddoek

Een hoofddoek op een arrogante "Ik ben moslim en dus beter dan jullie"- kop gevuld met wantrouwende ogen.
    Allemaal het gevolg van het sterker wordende gevoel van de culturele nederlaag en de daaruitvolgende haat.

Er is in Parijs de zoveelste moslim-aanslag gweest - in de fundamentele strijd van alle moslims tegen de westerse waarden. Een enkele ex-moslim heeft daarna vierkant de zijde van de westerse waarden gekozen. Een hogelijk geïntegreerde moslim tekent maakt daar kanttekeninegen bij (de Volkskrant, 02-12-2015, door Lotfi Abdel Hamid, historicus):
  Juist zelfkritiek maakt het Westen beschaafd

... naar aanleiding van de reacties op de aanslagen in Parijs ...

De hooggeïntegreerde moslim spreekt.
  Terwijl de vijand zich organiseert, kraakt en piept Europa van verdeeldheid. Maar juist nu moeten we eensgezind zijn, stelt Said El Haji. Schuldgevoel over dominantie is misplaatst.

De ex-moslim (er is er maar eentje - oh nee, je hebt ook nog Celal Altuntas) waarop de hooggeïntegreerde moslim reageert.
   De reactie van de hooggeïntegreerde moslim op de ex-moslim:
  El Haji bedient zich sterk van huntingtoniaanse retoriek door de westerse beschaving tegenover de 'oosterse' beschavingen te stellen, waarbij de westerse beschaving uiteraard de betere is. ...
    Dat El Haji vervolgens de Europese geschiedenis wil laten voor wat ze is, begrijp ik heel goed. Het verleden laat namelijk zien dat zijn bewierookte westerse beschaving eigenlijk helemaal niet zo voortreffelijk is. ...

Een van de oudste retorisch trucs: die van de stroman : niemand beweert dat de Europese beschaving die van "Onze Lieve Heer de Barmhartigheid Zelve" is. Deze auteur: "De westerse beschaving is o zo voortreffelijk en nu ga ik bewijzen dat die niet o zo voortreffelijk is".
    Gevolgd door een aantal voorbeelden.
    Het hopeloze schrijnen van de culturele nederlaag en de daaruit volgende haat.

Nog een oudere (Joop.nl, 24-12-2015, door Abid Boutkabout - Student Werktuigbouwkunde uitleg of detail ):
  Waarom mag ik me niet thuis voelen in Nederland, mijn geboorteland

En meteen al volkomen "af". Nederlandhater. Want natuurlijk is de klacht gericht tegen Nederlanders:
  Ik ben en zal altijd de zoon blijven van een gastarbeider

En even natuurlijk zou ze moeten zijn richting Marokkanen. Degenen die hem opgevoed hebben. Binnen- en buitenshuis. En aan dat "zoon van een gasterbeider zijn" is op liefst twee manieren op zeer effectieve wijze af te komen (en geen andere want een fysieke waarheid van zijn bestaan): zelfmoord, en verhuizen naar Marokko.
    Waar bestonden de griefjes dan uit? Hier is de belangrijkste:
  Als ik een proefrit maak in een nieuwe BMW wil ik niet dat iedereen mij aankijkt als een crimineel.

Zelfs bij het zeer allochtonofiele Joop.nl werd daar korte metten mee gemaakt:
  Tom deWit, do 24 december 2015 17:34
Je bent 22, student en maakt een proefrit in een niruwe BMW, welke autochtone student van 22 doet dat nog meer? Niet zo gek toch dat er raar gekeken wordt dst heeft niks met afkomst te maken.

de heer Meijerink, do 24 december 2015 23:48
Bester jongen, als mijn (volstrekt autochtone) zoon van 21 in een BMW 5 of een Benz E rijdt, kijkt iedereen ook met een verdachte blik naar hem.
Wen er maar aan dat de buurt altijd jaloers op jou is, als je een nieuwer/groter blikje hebt dan zij!

Jan E, vr 25 december 2015 19:30
"Als ik een proefrit maak in een nieuwe BMW wil ik niet dat iedereen mij aankijkt als een crimineel. "
Het betoog kon ik prima volgen tot deze passage.
Als een eerstejaars student zich ogenschijnlijk een nieuwe auto uit een hogere prijsklasse kan permiteren, dan wordt daar door velen vreemd tegen aan gekeken. Niet omdat hij Marokkaan, laat staan crimineel zou zijn, maar omdat studenten normaal gesproken al hun geld nodig hebben om hun studie te kunnen betalen.
    Omdat de opmerking uit de lucht komt vallen en verder niet verklaard wordt, doet hij afbreuk aan de centrale boodschap die uit het verhaal spreekt.

Nog meer griefjes? Ja, deze:
  Ik wil dat er ook een keer naar mijn mening wordt gevraagd.

Bijna nog ridiculer: geen enkele student "wordt naar zijn mening gevraagd". Moslimitische arrogantie.
    Nog meer griefjes? Ja, deze:
  In een volle trein wil ik dat er ook iemand naast mij komt zitten.

In ieder geval nog ridiculer: niemand wil zetten naast een figuur die ze er redelijkerwijs van verdenken eerder hun grootmoeder te hebben beroofd, of daar sterk op lijkt, of het in ieder geval goedpraat omdat het een mede-Marokkaan is.
    Nog meer griefjes? Ja, deze:
  Ik voel mij hier het minst thuis, omdat ik mijzelf continu moet bewijzen.

Vaagheid op hetzelfde niveau als die kop. Waar? Van wie? Geen antwoord op deze vragen.
    Was er dan helemaal niets concreets behalve dan die BMW? Ja, dit:
  Vorige week ontmoette ik op mijn hogeschool minister Asscher van Sociale Zaken. Hij ontving een onderzoeksrapport ...
    Na afloop van het ontvangst ging de minister in debat met de studenten van de Haagse hogeschool. Ik als eerstejaars student werktuigbouwkunde ben daarop ingegaan. Later op de avond werd een fragment ervan uitgezonden in het NOS Achtuurjournaal. ...
    In de tijd dat ik les kreeg van minister-president Mark Rutte op het Johan de Witt college in Den Haag, ...

Allemaal voorrechten. En ook nog eens allemaal gebaseerd op etnie.

Een poosje terug hebben we geleerd van Lotfi Abdel Hamid dat het zelfkritiek is dat het westen beschaafd maakt. Nu gaat hij de beschaving van de islam aantonen door het uitoefenen van zelfkritiek (de Volkskrant, 21-05-2016, door Lotfi Abdel Hamid, geschiedenisdocent):
  Moslims horen in het Westen niet thuis, is de boodschap

Wacht even ... Dit is niet zelfkritiek van moslims, maar kritiek van moslims op het westen. Dus alweer gaat Lotfi Abdel Hamid aantonen dat het westen beschaafd is, en moslims niet. Of om preciezer te zijn: het artikel is de zoveelste illustratie van de culturele nederlaag. Zoals glashelder blijkt uit de bovenkop:
  Gelijkwaardige basis voor dialoog ontbreekt

Oftewel: onze moslimcultuur wordt niet als gelijkwaardig gezien. Implicerende: "Ik zie mijn moslimscultuur als gelijkwaardig". En jullie dus niet. De culturele nederlaag.
    En daarvan geeft hij voorbeelden:
  De eenzijdige en vaak generaliserende uitspraken van politici en opiniemakers zijn koren op de molen voor de jihadistische propaganda, die weer uitvergroot wordt in de media: een vicieuze cirkel die moeilijk te doorbreken valt.

Er is inderdaad sprake door politiek-correcte politici en opniniemakers van generaliserende uitspraken, maar die politiek-correcte politici en opniniemakers, dat wil zeggen: bijna alle politici en opniniemakers, zijn allemaal ondersteunend voor moslim-immigranten en de islam. Theo van Gogh wordt vermoord? Beatrix gaat langs in de moskee. Moslimaanslagen in Parijs? "Moslims horen er bij" roept Angela Merkel.
    En er staat ook, in de alinea ervoor, hoe Lotfi Abdel Hamid op deze misvatting is gekomen:
  Het viel niet mee, opgroeien als Nederlands-Marokkaanse tiener aan het begin van de 21ste eeuw. Ik woonde in het Nieuwe Westen in Rotterdam, toen met al zijn drugsproblemen een van de slechtste wijken van Nederland, ik was een puber tijdens de Tweede Intifada, 11 september, de Irakoorlog en de rellen in de Franse banlieues.  ...

Juist ja ... Dus naast de continue overlast begingen de moslims ook nog op gezette tijden abjecte wandaden. En daarvoor geldt:
  Ik heb ermee leren leven.

Nou, niet helemaal, want voor deze zin stond:
  Al vijftien jaar weet ik niet beter dan dat de islam wordt gepolitiseerd, geproblematiseerd, zelfs gecriminaliseerd.

Door de westelingen beweert Lotfi Abdel Hamid. Door de moslims, dus.
    Wij hebben ermee leren leven.
    Op een paar uitzonderingen na, die dan ook worden gecriminaliseerd en gestigmatiseerd als PVV'ers, racisten, fascisten, enzovoort.
    Oftewel, en dit is slechts de inleiding van het artikel: dit is één grote exercitie in het omdraaien van de werkelijkheid.
    En daarna wordt deze omdraaiing twee pagina's lang "onderbouwd" onder het laten vallen van termen als "neo-orientalisme". En namen als "Martijn de Koning" uitleg of detail .
    Tja ...
    En ook nog de naam van Edward Said uitleg of detail , waarna je onmiddellijk weet: ook deze moslim is uit op verovering van het westen.
    Want voor dat westen geldt ...:
  Martijn de Koning schreef in de Volkskrant over de 'racialisering' van moslims (Vonk, 7 mei), waarmee hij probeert te beschrijven hoe moslims als minderwaardig worden beschouwd ten opzichte van de 'superieure' westerse cultuur.

... dat het zichzelf beschouwd als beter functionerend dan de islam, terwijl het bij Goddelijke Beschikking zo is dat de islam superieur is uitleg of detail . Ter meerdere glorie waarvan dat arrogante westen vernietigd moet worden.
    Deze Lotfi Abdel Hamidi beseft de culturele nederlaag in zijn volle omvang, en is een potentieel levensgevaarlijke radicaal die elk moment kan omslaan in een actieve terrorist, en om de reden, net als alle radicale en extreme moslims, onmiddellijk, op grond van de veiligheid van de burgers het land uitgezet zou moeten worden.
    Door een twitter-bericht van deze held bij Joop.nl, kwamen we dit tegen:

Nou, dat verklaart ook weer alles. Vergelijk maar met dit:

En wat een andere waarnemer hierover zei (peterdagboek.blogspot.nl, 23-11-2017, door Peter Louter uitleg of detail - de voornaam van het subject luidt "Lamyae"):
  Alles aan Lamayae Aharouay is fout

... Alles aan haar is fout. Boven haar column staat haar portret. Vanonder een somber gekleurde hijab kijkt ze de lezer aan met haar minzame blik, superieure glimlach en alles beter wetende ogen. ... één van de moslima’s die krantlezend Nederland voortdurend de maat neemt en tussen de regels door laat weten dat alles aan de islam eigenlijk beter is.    ...

En zet hier herhalingstekens bij voor wat betreft Lotfi Abdel Hamidi.

Hier is het eerste actuele geval (Joop.nl, 13-10-2017, door Ahmed Ait Moha - Senior research consultant bij Motivaction Research uitleg of detail ):
  Moslimdiscriminatie niet alleen signaleren, maar ook aanpakken

Niet lachen. Ze menen het serieus. Moslims, de meest discriminerende meute die er rondloopt (naast humorloos uitleg of detail , agressief/-gewelddadig uitleg of detail , enzovoort), beschuldigt anderen van discriminatie.
    Uitgebreid:
  Nederlandse moslims voelen zich vaker gediscrimineerd dan moslims in de meeste andere Europese landen, bleek onlangs uit een door het Europees Agentschap voor Grondrechten gehouden onderzoek onder ruim 10.000 moslims in vijftien EU-lidstaten.

Tja ... Omdat kalifaat en sharia in Nederland nog steeds wat verder weg zijn dan in de rest van Europa. Omdat Nederlanders net wat meer mensen hebben (dat wil zeggen: meer dan de nul elders) die dit durven zeggen:
  ... professor Ruud Koopmans. De wetenschapper concludeerde uit eigen onderzoek dat tien tot twintig procent van de moslims binnen en buiten Europa bereid is geweld te accepteren om de islam te verdedigen; ook geweld tegen burgers.

Wat bewezen wordt door de universele steun aan de moslimsaanslagplegers (wie die woorden uitgesproken voor camera's in opdracht van politiek-correcte adviseurs gelooft, verdient behandeling).
    Dus wat doet een tot geweld bereid zijnde moslim: die gaat bewijzen dat er mensen zijn die bereid zijn zich te verdedigen:
  De conclusies van Ruud Koopmans brachten ons tot de volgende vraag. Wat zou er gebeuren als je vergelijkbare vragen aan niet-moslims zou voorleggen? Concreet: in hoeverre zijn autochtone Nederlanders bereid, ter verdediging van de Nederlandse normen en waarden, geweld te accepteren tegen de (volgens velen oprukkende) islam?    ...
    De vragen zijn tussen 22 en 27 februari 2017 beantwoord door 1051 Nederlanders uit het StemPunt-panel van Motivaction. De steekproefomvang is representatief voor Nederlanders in de leeftijd van 18 tot 70 jaar.
    Wat blijkt? Van alle ondervraagden vindt maar liefst 61% dat de Nederlandse normen en waarden onder druk staan door immigratie uit moslimlanden. Verder zegt 50% dat de Nederlandse normen en waarden daadwerkelijk worden bedreigd door de islam. Van alle ondervraagden vindt 27% dat ’in het uiterste geval geweld mag worden gebruikt als de Nederlandse normen en waarden worden bedreigd door de islam.’ Daarnaast is 18% van de autochtone Nederlanders zelfs ‘persoonlijk bereid geweld te gebruiken’. Nog heftiger is de conclusie dat 17% van de Nederlanders vindt dat ‘geweld tegen moslims is gerechtvaardigd om de Nederlandse normen en waarden te verdedigen tegen de islam.’ Dat zijn meer dan 2 miljoen meerderjarige Nederlanders.   ...

Mooi.

Maar dus niet voor de moslims. Vandaar dat onderzoek. Wat dus maar één ding bewijst: ook dit soort lieden, die voor Motivaction werken, zijn voor de volle 100 procent moslims en alle moslims zijn bereid geweld te gebruiken voor het ultieme doel van de islam: universele heerschappij over de hele wereld. Dat behoort namelijk tot hun geloofskern, net zo zeer als de realiteit van het bestaan van Jezus en onze Lieve Heer behoort tot de geloofskern van de christenen.

Alle moslims zijn levensgevaarlijk geweldplegers in potentie voor alle niet-moslims.

En tot de gevaarlijksten behoren degenen die termen als "discriminatie" gebruiken voor hun door hun geloof veroorzaakte maatschappelijke en intellectuele onderpresteren, daarmee de voedingboden voor systematisch geweld door moslims en een de etnische burgeroorlog creërende.

Volgende klant. Nog hoger opgeleid (de Volkskrant, 17-10-2017, door Keyvan Shahbazi, cultureel psycholoog):
  Hallo gewone, normale Nederlanders

En alweer is de riposte één-regelig (net ook bij Turk Akyol uitleg of detail ):
  Hallo moslim-immigrant

Of 'ie al dan niet belijdend is, blijkt er tegenwoordig ook al helemaal niet toe te doen - ze slaan allemaal dezelfde taal uit. Op Celal Altuntas na. Dit geval komt aan de naam te zien uit Iran. In Iran tegen de islam, in Nederland voor de islam. Zo snel en zo veel mogelijk. Want alles liever dan Nederlanders:
   ... mij al 34 jaar niet dagelijks door mensen die ik niet ken gevraagd waar ik vandaan kwam. En als ik antwoordde: 'Amsterdam', zeiden ze: 'Nee, daarvoor'. ...
    'Dat Nederlandse paspoort van jou is een administratieve handeling, daarmee ben je toch nog geen Nederlander?', zei ooit een van mijn beste gewone, normale Nederlandse vrienden. Tja, daar had ik niet van terug. Dat was voordat zijn schoonmoeder midden in een serieus gesprek plotseling aan mijn krullen ging voelen, alsof ik een ding was. Maar ja, misschien zat er iets in mijn haar.    ...
    Tegenwoordig woon ik in een bosrijk villadorp ... Zo'n dorp waar men neerkijkt op het villadorp aan de andere kant van het spoor, waar Thierry - 'Ik wil dat Europa blank blijft' - Baudet vandaan komt. ...
    Ik werd eens door mijn weledelzeergeleerde buurman aangezien voor de tuinman. ... 'Hopelijk komt er geen drugscriminaliteit in de buurt', zeiden ze. ...
    Een andere buurman wist zelf al waar ik vandaan kwam. 'Die Joegoslaaf die hier is komen wonen', zo had hij naar mij verwezen in een gesprek met andere buren. ...
    In de winkelstraat vroeg ik eens in een zaak of ik 'een broodje' mocht hebben. De eigenaar werd boos en wilde mij na allerlei verwensingen de winkel uitgooien. Hij dacht dat ik zei 'een jointje'.  ... Mijn vrouw en kinderen zien er wel uit als gewone, normale Nederlanders. Laatst bezochten we samen voor mijn zoon een zorginstelling. De dame die de deur opendeed, liet hen binnen, maar keek mij verschrikt aan en vroeg waar ik voor kwam. Ik legde haar uit dat ik de vader was van dat jongetje daar. ...
    Vroeger liet ik aan een balie of in een winkel eerst mijn vrouw praten. In mijn bijzijn vroeg men haar regelmatig of ze Nederlands verstond. 'Dat overkomt mij nou alleen als jij erbij bent', zei ze. ...
    Op mijn vorige werk, bij een Haags ministerie, vond mijn leidinggevende mij niet aardig. Hij had de directeur verteld, dat hij van vrouwelijke collega's klachten had gehad over mij. ...

Vraagje: stond er in dat artikel nog iets anders dan klachten over Nederlanders? Antwoord: Ja, één ding. Er is één Nederlander die wél deugt:
   Ik was ooit een 19-jarige ... vluchteling ... Ik mocht hier blijven en koningin Beatrix was zo aardig om mij de Nederlandse nationaliteit te verlenen.

En voor iedere migrant geldt: hij kan elk moment weer vertrekken. Met zijn inmiddels gegraaide al dan niet materiële bezittingen zoals opleiding. En daarom moet je als migrant voor één ding zorgen: een goede band met je thuiscultuur:
   ...  Ik heb mijn gewone, normale Nederlandse kinderen een niet gewone, normale Nederlandse roepnaam gegeven. ...

Dat wil zeggen: "Shabash" of iets dergelijks. En daarvan zegt 'ie dan dat 'ie spijt heeft.
    Na al het voorgaande luidt het antwoord daarop: "Bewijs het!".
    Overigens: als cultureel psycholoog, zijn aangevoerde beroep, is er zelden iemand zo mislukt als hij. Wat een stroom cultureel-psychologische misverstanden ... Hier spreekt een totaal cultureel-psychologisch onbegrip.
    Nog een addenddum na het aankijken van Opsporing Verzocht op deze zelfde dag, 17 oktober 2017. "Meneer Shahbazi: gebruik makende van de combinatie van de door u genoemde indicdnten en de generaliserende conclusies die u erui trekt en volgende onder andere het feit dat u er een artikel aan besteedt, en uitgaande van de incidneten die Opsporing Verzocht deze keer en alle voorgande keren signaleert, is het een wonder dat u zich nog in Nederland bevindt, en niet ddor de Nederlanders zonder aanzien des persoons op grond van uw afkomst het land uitgetrapt bent. En als u zegt dat u onschuldig bent: dat zijn de blanke Nederlandse slachtoffers, vaak bejaard, van het gekleurde immigratiegajes ook, en dier veiligheid gaat voor. En net als u, gaan we niet meer differentiëren".

En die Shahbazi solliciteert hard naar een eigen vaste plek, want daar is hij weer. Dit keer naar aanleiding van iets ondenkbaars dat deze redactie ontgaan is. Niet geheel onlogisch, want het is uiterst zeldzaam: één van de politiek-correcte zeepbellen is doorgeprikt en bovendien een heel grote: die van "diversiteit" (de Volkskrant, 31-10-2017, door Keyvan Shahbazi, publicist en als cultureel psycholoog verbonden aan de Politieacademie):
  Meer diversiteit verhoogt kwaliteit van organisatie

...    Jolande Withuis gaat er ten onrechte van uit dat diversiteit betekent een ander uiterlijk kenmerk hebben. ...

Hiermee lijkt Shahbazi met de deur in huis te vallen, maar dat komt omdat Shabazi hier de truc van "het omgekeerde verhaal" hanteert: hij bestrijdt iets dat hij pas verderop benoemt, om des te beter waardeloze argumenten te kunnen hanteren.
    Shahbazi begint namelijk met "diversiteit van vrouwen":
  Laatst hoorde ik de herinneringen van een politiecommissaris uit het begin van haar carrière bij bureau Warmoesstraat in Amsterdam.

Oftewel: zo'n heerlijk N=1 verhaal, hier komende dus van wat bij iedereen die wel eens iets over de politie heeft opgestoken bekend is als het meest beruchte politiebureau van Nederland, waar inderdaad vast veel stoere-mannentaal is langsgekomen, net als in bijna alle televisieseries met "gewone politiebureaus".
    De volgende stap:
  In haar artikel (O&D, 26 oktober) creëert Jolande Withuis een merkwaardig onderscheid tussen vrouwen die 'in ons land even competent zijn als mannen' en 'een minderheid die nog moet integreren'.

Brullen van de lach!!! Natuurlijk is er geen enkel onderscheid tussen de groep van vrouwen en die van "de minderheden die nog moeten integreren" ... (sarcasme-modus uit)
    Je kan het instantaan bij Shahbazi opwellende zuur bijna proeven ...
    Dat is dus zijn eerste sprookje: "Vrouwen werden gediscrimineerd - vrouwen zijn gelijk aan mannen - moslims worden nu gediscrimineerd - dus, ergo, q.e.d.: moslims zijn gelijk aan Nederlanders".
    Ja, de logica is krom, maar dat is moslim-logica ...
    (Maar je weet eigenlijk niet of hij moslim is ... Antwoord: "Iets dat groen is als een moslim, kwaakt als een moslim ... enzovoort).

Sinterklaas. De zwarten gooien hun haat weer met alle vuur in de media die het an harte verder verspreiden. Alle linksfascisten Joodsisten en Joden en blanke landverraders uit elite en dus media steunen hen. Net als de moslims. Hier een nabrander, op 5 decmber zelf, vat het allemaal nog een keer samen (Joop.nl, 05-12-2017, door Arthemis Imaan Snijders - Hulpverlener & Arabiste uitleg of detail):
  Sinterklaasgedicht

Ter afsluiting van een turbulent bezoek van de goedheiligman een laatste overpeinzing


Nederland is gebouwd op slavernij.    ...

Juist ja ...
    Zelfs bij het linksfascistisch Joop.nl waren de reacties niet onverdeeld instemmend:
  dwarsliggert – 6 december 2017 at 00:01
“Nederland is gebouwd op slavernij”

Ploink.


Nanno Zeegers – 6 december 2017 at 01:00
“Nederland is gebouwd op slavernij”

Nee. Er was een zeer klein deel van de Nederlandse bevolking, een deel van de elitaire klasse die de Nederlandse samenleving zelf al uitbuitte, wat zich naast vooral handel in goederen ook heeft verrijkt met in dienst zijnde slaven en slavenhandel.

De Nederlandse samenleving en haar burgers hebben de praktijk van slavernij nooit gekend laat staan bedreven en dragen er behalve geen verantwoordelijkheid voor, toen niet, en dus na generaties al helemaal niet, ook zeker geen te vereffenen schuld aan.

De op dat niet-representatieve deel van de deel na in verre overzeese gebieden, heeft de Nederlandse samenleving en dat geldt vooral haar gewone burgers, haar inkomsten en meerdere keren de opbouw van haar land volledig aan zichzelf te danken, zelfs ondanks de henzelf uitbuitende elitaire klasse maar ook na grote nationale en particuliere crises die hen steeds weer aanzetten om overnieuw te beginnen.

Het enige van belang is dat middels geschiedenislessen ook de zeker niet heroïsche figuren die destijds zich schuldig maakten aan slavernij en slavenhandel naast de wel degelijk inclusief helden bewonderenswaardige opgebouwde handelsnatie de nodige aandacht krijgen.


Herman Van Driel – 6 december 2017 at 06:59
Stop eens met die leugens en laster. Nederland en de meeste westerse landen hebben de slavernij lang geleden afgeschaft. Iedere Nederlander plukt daar de vruchten van. Het slachtoffer denken en identity politics zijn een dood spoor. Als je het hebt over landen die gebouwd zijn op slavernij bekijk dan even de volgende kaart:
https://www.globalslaveryindex.org/index/#
Dat zijn landen die gebouwd zijn op slavernij. Wat mij opvalt is dat het vooral de MENA regio eruit knalt. Als slavernij je zo dwars zit spreek je daartegen uit. Vergeet bovendien niet dat de meeste Nederlanders destijds als lijfeigenen onder erbarmelijke omstandigheden leefden. Zeggen dat Nederland is gebouwd op slavernij is dus een grove belediging naar alle mensen die weliswaar in vrijheid leefden maar in bittere armoede. Alsof die bij machte waren er iets aan te doen. En als slavernij dan toch wordt opgevoerd als argument, wie verkochten de slaven, waar vond de meeste slavenhandel plaats en waren alleen Afrikanen slachtoffer?


watsgebeurt – 6 december 2017 at 08:59
Ongelooflijk?!? Heeft u werkelijk verstand van de Nederlandse geschiedenis of praat u maar wat na?

Ik ben er van overtuigd dat u geen verstand heeft van de Nederlandse geschiedenis.

Door de opmerking dat Nederland is gebouwd op slavernij zet u uzelf en het gedicht direct buiten spel.


Hein de Groot – 6 december 2017 at 09:24
Respect voor de Nederlandse zwartepietcultuur hoort het uitgangspunt te zijn en te blijven. En Nederland heeft nog wel wat meer verdienmodellen gehad dan alleen slavernij. Dat domme bashen van witte mensen (“ze zijn alleen maar rijk door uitbuiting”) is onterecht en zeker ook contraproductief. Ik erger me er aan, en dat doen vele witten met mij. Ik zou zeggen beperk je tot kritiek die wel terecht is.


Ch0k3r – 6 december 2017 at 09:34
Ja, Nederland heeft in het verleden geprofiteerd van de slavernij hoewel dat profijt maar bij een kleine groep terecht kwam.
Ik vind het alleen wat wrang dat dit wordt gezegd door iemand die gelooft in een God die slavernij goedkeurt en vrede zij met hem prevelt als we het hebben over een eigenaar van heel wat slaven.

Iets met een balk en splinter.


Sjoerd – 6 december 2017 at 11:12
Het begint al met een leugen. Nederland is gebouwd op handel, niet op slavernij. Daar zit wel handel in slavernij bij, zoals ook in de rest van de wereld. Wij hebben hier nooit de inzet van slaven gehad zoals bijvoorbeeld in Amerika. Geen enkel kind dat geloofd in Sinterklaas weet nog maar iets van slavernij of de handel van vroeger af. De zwarte piet discussie is een onderwerp van volwassenen, niet van kinderen.

We kijken er niet omheen maar we blazen het ook niet op. In de tijd dat Nederland handel dreef in slaven was dat heel gebruikelijk en niet zo moreel verwerpelijk als we het nu vinden.
Vergelijk het met de doodstraf, pedofilie, steniging, vrouwonderdrukking en dergelijke. Dat was in die tijd ook geen probleem en nu heel verwerpelijk.

Echter zijn er nog steeds culturen waar dit vandaag de dag nog wel normaal is. Sterker nog, in bepaalde Arabische en Afrikaanse landen is er nog steeds actieve slavernij. Maar daar maken we geen gedicht over, die schmink is veel belangrijker. Hoe hypocriet.


DenFlexwerker – 6 december 2017 at 11:26
Dat Nederland gebouwd zou zijn op slavernij, is een karikatuur
Wie dat stelt, zit in een bubbel en is flink zuur.
Met Nederlandse slavernij is het al 150 jaar gedaan.
Dankzij de blanke man ging slavernij er toen wereldwijd aan.
Ook onze koloniën zijn uit grootvaders tijd.
Al generaties lang zijn we die dingen kwijt
Maar slavernij was hier wel recent.
Onder de Duitse bezetter heeft men Arbeitseinsatz gekent.
Niet alleen maakte de oorlog alles stuk.
De Duitse bezetter maakte alles stuk
De wederopbouw werd niet door slaven gedaan.
Vlijt van eigen mensen en Marshallhulp, daarmee is het gegaan.
Daarmee verdween ook Nederland met een koloniale stijl
Want als je het blad én de steel vervangt, is het wel dezelfde bijl?
Wie zwaar kijkt naar Nederland, is een persoon die echte slavernij mist.
Dat zou de schrijver moeten weten als arabist.
Slavernij zit in die regio meer in de aard, daar hoor je zelden iemand over
Dit in syrië recent maar al veel eerder met de Barbarijnse Zeerover
Dat Nederlandse kinderen niets horen over slavernij, is maar schijn.
In de geschiedenisles, de Canon van Nederland, onderwerp 23, wat zou dat toch eens zijn?
Verder, als Nederland een slavernij-hel is, dan vertrek je toch gewoon?
Dat zeg ik ongeacht iemand huidskleur, dus kom niet met racisme hoon.
Zelf woon ik in België en het bevalt me daar goed.
Vond ik dat een rotland, dan vertrok ik met spoed.
Wie een hond wil slaan,. Vind altijd wel een stok.
Het was daarom dat men een kinderfeest de racisme-hoek in trok
Maar zelf in Suriname en Curaçao is piet gewoon zwart
Daar hebben zwarte kindertjes ook lol en geen smart.
Daar hoor je dus niemand klagen
Men staat daar niet toe dat wij daar, onze blanke, anti Zwart-Piet normen uitdragen.
Helaas worden kinderen hier aangesproken om huiskleur, sproeten of rode haren.
Kinderen zijn wreed maar toch moeten we dat met anti-pest programm’s klaren.
Met het afschaffen van Piet gooi je het kind met het badwater weg
Maar dat is niet alles, er is veel meer pech.
De zwijgende meerderheid is anti-zwarte-piet, genderneutraal en dat soort zaken moe.
Die groep is niet alleen blank maar ook andere mensen trekken daar naar toe.
Wie een kinderfeest als racistische wandaad uit zijn verband gaat trekken
Zal er achter komen dat het geduld van de meerderheid zich niet onbeperkt laat rekken.
In Friesland ging met daarom op de snelweg staan.
Maar zelfs het woord racist wordt een zwak cliché of zelfs een geuzennaam.
Is men het racisme gedram totaal moe.
Dan gaan meer mensen naar Wilders toe.
Dus stort je dus, over heel Nederland, een racisme-stank
Dan jaag je mensen naar Wilders, daarvoor veel dank.
Wie zich niet focust op werkelijk belangrijke zaken maar te keer gaat als fanatieke antiracist.
Krijgt niets voor elkaar en verdwijnt na een zuur leven, zonder resultaat in de kist.


Kopinhetzand – 6 december 2017 at 11:26
“Nederland is gebouwd op slavernij.” Nou, dank u wel zou ik zo zeggen. Als ik het stukje zo lees, voel ik me een racist, een witte man en nu ook een afstammeling van slavendrijvers/handelaars. Maar niet heus. Door schrijfsels zoals dit wordt de weerstand van de gewone Nederlander juist opgeroepen, getuige de 89% van de scholen die gekozen hebben voor zwarte piet.


vanderzwet – 6 december 2017 at 11:38
Nederland is gebouwd op slavernij

Zijn wij ( de mensen die nu leven ) ook schuldig aan ?


Bickle – 6 december 2017 at 12:04
Bij deze voor de verandering eens een kort door de bocht reactie van mijn kant aan de schrijfster van dit artikel. Ik wil met alle plezier van de wereld het eventuele discriminatoire c.q. racistische karakter van Zwarte Piet bespreekbaar maken. Maar dan wil ik het ook even hebben met deze Arabiste over de traditie van de moslims om dieren onverdoofd de hals af te snijden tijdens het jaarlijkse Offerfeest.


Tegenwoord – 6 december 2017 at 14:00
Een BA in “Arabistiek en Midden-Oosten studies”, én een Post Graduate in “Mensenrechten en Gender studies”, toe maar!
Het lijkt het me dat mevrouw Snijders dé uitgelezen persoon is om de actuele, schrijnende mensen-, vrouwen-, homo- en transgender rechtenschendingen in het Midden-Oosten en in de Arabische cultuur te belichten!
Als iemand daar kijk op heeft is zij het wel, toch? Wellicht kan haar kennis en inzet iets goeds betekenen voor mensen daar die écht lijden onder institutionele onderdrukking door een conservatief religieus-patriarchaal bewind.

Maar helaas, niets van dat. Een snelle Google search en wat leeswerk laat zien dat mevrouw Snijders pas recent is bekeerd tot de Islam. Ze profileert zichzelf nu als slachtoffer, als “tweederangs Nederlander” door haar nieuwe geloof en haar nieuwe hoofddoek. Ze roept ook anderen op de hoofddoek met trots te dragen en spreekt zich uit tegen integratie.

De mooie Arabische cultuur blijft dus uiteraard boven kritiek verheven, in schril contrast met de onderdrukkende, discriminerende, slavendrijvende Nederlandse cultuur.

Ik vraag me wel eens af hoe die colleges er uit zien, bij de Arabische studies of de Gender studies. Als je stukken leest van mensen die één van die studies hebben gevolgd lijkt het bijna alsof ze een indoctrineringskamp hebben doorlopen.


Meneer Demesmaeker – 6 december 2017 at 14:07
Nederland is niet gebouwd op slavernij. Dat is een onbehoorlijke en onfatsoenlijke belediging.

>>> Grietje Vleeshart – 6 december 2017 at 16:10
Van het Romeinse Rijk – een slavenmaatschappij om U tegen te zeggen, – via de middeleeuwse lijfeigenen, tot aan de loonslaven en -koelies van nu: Nederland is gebouwd op slavernij en verslavingen.

>>> Nick the Stripper – 6 december 2017 at 18:27  -  Grietje Vleeshart 6 december 2017 at 16:10
Ja, als je het zo bekijkt is elke samenleving op aarde op slavernij gebouwd. Dat is natuurlijk een trieste constatering. Maar dan is er toch geen enkele reden om Nederland er uit te lichten? Dat is dan toch een universeel gegeven?


Absconditus – 6 december 2017 at 15:06
Deze Nederlander heeft toch echt zelf voor zijn welvaart, zijn woning, en niet in de laatste plaats zijn scholing, moeten werken. Daar is geen slaaf aan te pas gekomen.

En dat was ook niet het geval bij mijn vader, die in 1933 als jochie van 12 door zijn ouders werd verhuurd als inwonend boerenknechtje; voor de kost, 2 paar klompen en 3 rijksdaalders per jaar. Noch bij mijn moeder, die in 1928 als meisje van 6 haar vader verloor aan tuberculose. En die toen met haar zusjes namens de diaconie in pleeggezinnen werd ondergebracht, en op 14 jarige leeftijd als dienstmeisje de hel op aarde beleefde.
Hetgeen toch een beetje doet denken aan slavernij.
Maar dan zoals juffrouw Snijders dit veronderstelt.


Nick the Stripper – 6 december 2017 at 16:38
Een schokkerig metrum en kreupele zinnen
Kan ik als’t moet wel de schrijfster vergeven.
Een Klaasdicht direct met een leugen beginnen
Is echter boven kritiek niet verheven.

Dat het zwart van de Piet nu zo velen verdriet
Daar kunnen wij niet meer de ogen voor sluiten.
De tijd is echt rijp voor een Roetvegenpiet –
Maar houd slavernij graag als reden erbuiten.


Gene S – 6 december 2017 at 17:37
Nederland is gebouwd op slavernij? Waar haalt u dat vandaan? Wat er eventueel van de slavernij is overgebleven is in WOII vakkundig teniet gedaan, na WOII was Nederland net als de rest van Europa helemaal kapot. Dankzij het Marshall plan en keihard werken is Nederland geworden tot wat het nu is en zeker niet door slavernij.


Minoes&tuin – 6 december 2017 at 18:19
Een ‘inclusief’ feest maar wel zonder zwarte pieten. Zelden een grotere tegenstelling in zich, gezien…

Goh ... Een bijna universele vorm van genoegen over de opvattingen van deze blanke moslima ...
    En nog een keer deze:

  Meneer Demesmaeker – 6 december 2017 at 14:07
Nederland is niet gebouwd op slavernij. Dat is een onbehoorlijke en onfatsoenlijke belediging.

>>> Grietje Vleeshart – 6 december 2017 at 16:10
Van het Romeinse Rijk – een slavenmaatschappij om U tegen te zeggen, – via de middeleeuwse lijfeigenen, tot aan de loonslaven en -koelies van nu: Nederland is gebouwd op slavernij en verslavingen.

>>> Nick the Stripper – 6 december 2017 at 18:27  -  Grietje Vleeshart 6 december 2017 at 16:10
Ja, als je het zo bekijkt is elke samenleving op aarde op slavernij gebouwd. Dat is natuurlijk een trieste constatering. Maar dan is er toch geen enkele reden om Nederland er uit te lichten? Dat is dan toch een universeel gegeven?

Die "Grietje Vleeshart" is, bekend van vele eerdere reacties, een neger met een hart zo vol gevuld met haat, dat je elke keer weer verbaasd bent dat 'ie nog leeft ...

En dan is Darius Shahbazi weer. Met nog fraaier verwoorde haat - merk op: de introductie van de Volkskrant wordt ook steeds langer en fraaier (Volkskrant.nl, 10-12-2017, door Keyvan Shahbazi (1964) studeerde culturele psychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij heeft tal van Nederlandse bewindspersonen geadviseerd. Momenteel is hij verbonden aan de Politieacademie uitleg of detail ):
  Opinie op zondag - Keyvan Shahbazi: 'Wie bent u eigenlijk?'

Brullen van de lach!!! Dat weten we al: wij Nederlanders zijn niets, en Koning Darius en zijn Perzen zijn alles.
    Kijk maar:
  Uw gedrag verraadt wie u bent. Dat komt doordat het deels gebaseerd is op de manier waarop u de wereld om u heen interpreteert. En deze interpretatie is mede afhankelijk van de groep mensen waar u zich toe rekent: uw sociale identiteit.

Veel woorden voor "Er bestaat zoiets als cultuur".
  Laatst riep een kennis dat hij er trots op was, dat hij een Nederlander was. Na mijn vraag waar hij precies trots op was vertelde hij honderduit over de Gouden Eeuw, Rembrandt en de Verenigde Oost-Indische Compagnie (VOC). Ik vroeg vervolgens wat zijn persoonlijke aandeel was in de prestaties van de VOC of de licht-donker contrasten van de Nachtwacht. 'Hoe kun je trots zijn op iets waar je als individu geen deel van hebt uitgemaakt?' ...

Veel woorden voor: "Nederlanders hebben geen cultuur".
    Gunst, wat moet de man Nederland haten ...
    En waarom? Denk even aan de psychologie ... Hier is meteen het antwoord:
  ... uitgemaakt?'. Uit de lange monoloog die volgde begreep ik, dat hij trots was op een aantal normen en waarden uit die tijd. 'Maar wat doen we dan met die andere normen en waarden?' vroeg ik hem. ...

Oftewel: de pure, botte, oneindige jaloezie. Diep gifgroene jaloezie.
    En daarom zeg je dit, overbekende, dingen:
  ... vroeg ik hem. 'Bijvoorbeeld andere mensen vanwege hun huidskleur tot slaaf maken en mee handeldrijven, of complete dorpen en gemeenschappen uitroeien?'

"KOLONIALISME!!!". "SLAVERNIJ!!!".
    Gunst, wat moet die man Nederland haten ...
     En dan gaat 'ie het nog even in mooie academische termen formuleren:
  Zie hier het grootste probleem als mensen zich identificeren met een bepaalde groep. Op zoek naar een positieve sociale identiteit, associëren we de eigen groep eerder met positieve kenmerken en hogere status. Zelfs als we alleen in onze eigen fantasie tot die groep behoren. Terwijl de groepen waar we niet toe horen, eerder met negatieve kenmerken en een lagere status associëren. Daarbovenop dragen we ook allerlei ingeprente geconditioneerde beelden en associaties. Het is bijvoorbeeld veel makkelijker om negatieve associaties te hebben met 'de Marokkanen', als je zelf geen Marokkaan bent.

Brullen van de lach!!! Riposte: "Het is bijvoorbeeld veel makkelijker om negatieve associaties te hebben met 'de Nederlanders', als je zelf geen Nederlander bent." En over "KOLONIALISME!!!" en "SLAVERNIJ!!!" begint.
    Nogmaals brullen van de lach!!!
    En hij gaat maar door met zijn uitleg:
  Nadat ik mijn vluchtelingenstatus had gekregen, kwam ik op een etage in Amsterdam-Oost te wonen. Mijn bejaarde bovenbuurvrouw was in het begin nogal afstandelijk. Na een paar maanden bekende ze: 'Buurman, ik ben zo blij met jou, ik was zo bang dat een allochtoon hier kwam wonen.'

Oftewel: "Alle Nederlanders zijn racisten".
  ... Zo is het voor veel Nederlanders vooralsnog erg lastig te accepteren, dat de figuur van Zwarte Piet een racistisch element is in hun jaarlijkse culturele hoogmis die Sinterklaasfeest heet. De kolderieke rationalisaties die dan worden gefabriceerd, zijn vaak hilarisch.   ...

Alweer brullen van de lach!!! Riposte: "De kolderieke rationalisaties die Darius Shabazi gefabriceert voor zijn hatende jaloezie, zijn diep hilarisch".
    En nog een leuke:
  Beroept u zich ook weleens op de tegenwoordig bij sommige politieke stromingen populaire uitdrukking: 'onze joods-christelijke waarden'? Dan doelt u waarschijnlijk op een set zorgvuldig geselecteerde universele waarden, die pas sinds kort wordt gekoppeld aan het christendom. Voor een compleet beeld raad ik u aan 'Eeuwen van duisternis' van Catherine Nixy te lezen. Daarin toont ze aan, dat de opkomst van het christendom in Europa de grootste catastrofe was voor kunst, cultuur en wetenschap die de menselijke beschaving ooit heeft meegemaakt.

Ja, ja, ja!!! Alleen: tot voor kort. Want de opkomst van het Joodsisme en islamisme in Europa zijn nog oneindig veel grotere catastrofes. Nu sterk in opkomst. En vergeet de winti-tovenarij van de zwarten niet. En de meyt hen gedeelde haat van de overige gekleurden zoals Darius Shahbazi ...
    Om af te sluiten met het "edelgas"-achtige verheerlijken van het individu:
  Pas onder invloed van de verlichting, ontstond ruimte voor het zelfstandig denkende individu met eigen keuzes. Keuzes die eerder op kennis, rede en ratio worden gebaseerd dan op het automatisme van ingeprente geconditioneerde beelden en associaties. Heeft u weleens bij stilgestaan welke ingeprente beelden en associaties u van andere groepen mensen heeft? In hoeverre laat u toe, dat de perceptie van uw groepslidmaatschap uw gedrag ten opzichte van anderen beïnvloedt? Dat bepaalt namelijk uw sociale identiteit en uiteindelijk mede wie u bent.

De verheerlijking van het Edel-Joodsisme. De enig in zijn alleen levende mens. De Homo Isolaticus.

Het lijkt erop dat we weer een nieuwe ster aan het islamitische firmament hebben. En eentje van de lichtgevendheid niveau supernova. Ingemaakt na een vorige bijdrage ...? De moslim dramt op een nog dommer niveau door (Joop.nl, 04-01-2018, door Arthemis Imaan Snijders - Hulpverlener & Arabiste uitleg of detail):
  Boef versus Baudet: de één noemt ze ‘kechs’, de ander minderwaardig
...
Baudet.
Een man die openlijk misogyne uitspraken doet over de minderwaardigheid van vrouwen. In zijn roman schrijft hij dat vrouwen ‘overmand’ willen worden.

Daar staat doodgewoon: "De crikel is vierkant'. "De stront is van vla". "De islam is redelijk". "Openlijk uitspraken doen oftewel een openlijke mening hebben, is hetzelfde als iets schrijven in een roman".
    De enige reden voor deze manoeuvre: het goed-praten voor de uitspraken van iemand anders, ene rapper Boef, , een berberse barbaar. De enige reden voor het goedpraten van de uitspraken van rapper Boef: rapper Boef is een moslim.
    Zo ver gaat het dus. En reken maar dat die zelfmoordterroristen onder dezelfde paraplu vallen. De Eindhoven-moslims hielpen dan  ook de Madrid-terroristen te verbergen voor de poltie. En de terugkerende koppensnellers en genocideten uit Syrié worden ook weer liefdevol in de ummah opgenomen ...

En om de trend te laten zien, hier ook de bijdrage van een moslim-mevrouw zonder hoofddoek dat ook elders een verzameling heeft, een Turkse genaamd Münire Manisa uitleg of detail , dat zich nog weerzinwekkender uitdrukt. Dit geval heeft het lef te refereren aan de al maandenlang bezig zijnde heftige #MeToo-campagne tegen vrouw-onvriendelijk gedrag van vooral machtige en bekende mannen. En vooral door vrouwen, natuurlijk. We hebben de moslim-vrouwen niet gehoord. Logisch. Ze zouden onmiddellijk de vrouwonvriendelijkheid van het mannelijke moslim-gajes in het gezicht gemeten hebben gekregen. Of misschien ook wel niet, want oie #MeToo-actievoerders waren voor het overgrote deel ook hoogst politiek-correct.
    Maar nu. Nu wordt er zo'n gajes-moslim genaamd Rapper Boef aan de schandpaal genageld. En daar heb je ze ... (Joop.nl, 04-01-2018, door Münire Manisa - Bestuurscommissielid Amsterdam uitleg of detail):
  Met Boos zijn op Boef zijn we er nog lang niet

Je zou haast denken dat Boef hoogstpersoonlijk een bom onder onze geweldig geregelde vrouwenrechten heeft geplaatst door een misselijkmakende uitspraak te doen

Oftewel: "Omdat het een moslim is, moet de toon gematigd worden".
  Een ‘moslim-‘Boef heeft iets geroepen over meisjes ...

Niemand heeft het bij het aanspreken van dat Boef-gajes over zijn moslim-zijn gehad. Dat doen wel met gajes-moslims solidaire moslims oftewel mede-gajes-moslims. Deze gajes-moslim, ook ,dus.
    Die dus ook meteen gaat wijzen naar niet-moslims:
  ... Donald “grab them by the pussy” Trump ... Thierry Baudet van Forum voor Democratie? ... het CDA? CDA-Kamerlid Peters ... ‘vrouwenmepper’ Camiel Eurlings. ...

Gepaard gaande met datgene dat volkomen vastgenageld zit aan moslims zodra ze hun mond open doen over dit soort zaken:
  ... ik erger me ook enorm aan de hypocrisie van de afgelopen dagen. Je zou haast denken dat Boef hoogstpersoonlijk een bom onder onze geweldig geregelde vrouwenrechten heeft geplaatst door een misselijkmakende uitspraak te doen. En waar de daden van eerder genoemde ‘heren’ Trump, Baudet en Eurlings alleen aan deze ‘heren’ werden toegeschreven, wordt de uitspraak van Boef opeens in de schoenen van alle moslims geschoven.    ...

De glasharde, vuile, gore, leugens. Niemand heeft dat gedaan. Dat heeft alleen moslim-gajes gedaan dat het verband onmiddellijk heeft gelegd in het eigen geestelijke gestoorde brein.
    Wat dus nog eens extra nadruk behoeft:
  ... opeens in de schoenen van alle moslims geschoven. Mislukte integratie, islam, u kent het riedeltje wel. Scheer je weg. Baudet stijgt met de dag in de peilingen ...

Kijk, dat bedoelt ze: ze zit boordevol de gore hete Nederlandhaat vanwege de steun aan Baudet.
    Waarna ze nog een een keer ...
  ...  Baudet stijgt met de dag in de peilingen terwijl hij geilt op het idee van semi-verkrachten en aanranden.    ...

... glasharde, vuile, gore, moslim-leugen debiteert.
    De grote vraag wordt steeds duidelijker: hoe krijgen we dit gajes dat vol Nederlandhaat zit uit ons land. Maar vermoedelijk gaat dit vanzelf: ze maken zichzelf steeds onmogelijker.

Het is vaak nuttig om de reacties bij Joop.nl later nog eens te lezen - vooral wat later komen er soms aardige dingen bij. Zoals deze bij de hoofddoek-mevrouw:
  Derk Wielinga – 6 januari 2018 at 01:13
Mevr Snijders, ik las net een interview met u (Nieuwe Maan) waarin u een wens uitspreekt die ik zeer met u deel. “Ik geloof daarom wel dat wij als moslims nu in deze tijd (hoe sneu het ook is) een soort van plicht hebben om de rest van de maatschappij te laten zien, niet alleen hoe zachtaardig we zijn, maar ook hoe mooi ons geloof wel niet is.”    ...

Hetgeen deze redactie een instantane brullende en kraaiende lach ontlokte, met in de geest opkomende termen als: Syrië, Irak, Iran, Jemen, Saoedi-Arabië, Pakistan, enzovoort. Allemaal plaatsen waar de zachtaardigheid hoogtij viert ...
    Oftewel: dit soort mensen is gecertificeerd gestoord.

En daar is er weer eentje ...Een racist die op kleur en etnie heeft zitten letten (Joop.nl, 08-01-2018, door Qader Shafiq - dichter en directeur van Bureau Wijland, partner in Duurzaamheid en Diversiteit uitleg of detail ):
  Wensbrief 2018 aan de Publieke Omroep

Als het over diversiteit gaat, is het een eenzijdig debat. Er zijn bijvoorbeeld meer debatten over moslims dan met moslims

Gepaard gaande met de meest gore leugens, want er zijn helemaal geen debatten oer moslims want dat zou kritiek inhouden op moslims en kritiek op moslims is RACISME!!! en uiterst verboden, vooral bij de publieke omroep.
    En verder is er een niet-aflatende stroom programma's met moslims bij de NPO die laten zien hoe gewoon en normaal moslims zijn, zoals "Mijn moskee is top", "De Moeders van Halal", en vanavond (sic!) dit:
beeld

En dat is deel van een serie. Net als die andere progamma's series zijn.
    Zoals al zo vaak gezegd: over dit soort zaken liegen moslims uitleg of detail alsof het gedrukt staat. Het lijkt wel iets dat in de grond zit in het Midden-Oosten want de Joodse soortgenoten kunnen het ook zo goed uitleg of detail .
    Overigens wordt zonder meer toegegeven dat de NPO uitleg of detail nu al racistisch is:
  Als we naar de missie en taken van de Nederlandse Publieke Omroep kijken, dan valt ons meteen de eerste zinnen op;
  De Nederlandse Publieke Omroep is een bindende factor in onze pluriforme samenleving. Voor, van en – steeds vaker ook – met kijkers en luisteraars. In ons aanbod laten we de veelstemmigheid en veelkleurigheid van de Nederlandse samenleving zien en horen. ...

Een vermelding van een raciale voorkeur. Racisme. Leidende tot de huidige oververtegenwoordiging van gekleurden, want er is geen massa-immigratie in Nederland, dus geen massa gekleurde immigranten, en er is wel een massa gekleurde immigranten op televisie, zoals deze:
  ... Humberto Tan laat in RTL Late Night met de keuze voor zijn tafelgasten wel zien hoe divers Nederland is. Daar zie je wel gasten met een diverse achtergrond ...

... die kennelijk een raciaal voorkeursbeleid heeft.
    En aan deze vraag ...:
  Waar blijft de Nederlandse Oprah Winfrey?

... is allang aan voldaan want bijvoorbeeld Sylvana Simons was er gisteren weer te bewonderen, en Jeroen Pauw, van Joodse afkomst dus geen blanke Nederlander maar net als de auteurs immigrant stammend uit het Midden-Oosten, is er bijna dagelijks.
    Overigens is het logisch dat deze auteur racistische eisen stelt, wnat hij heeft een racistisch beroep: 'Qader Shafiq - dichter en directeur van Bureau Wijland, partner in Duurzaamheid en Diversiteit', en "diversiteit" is dit (uit Termen, kort ):
  Diversiteit
1: Omvolking. 2: Het mengen van rationaliteit en verlichting met kalifaat, sharia, tovenarij en winti, oftewel, vla met stront. 3, (2017): In alle reclames een neger, liefst een halfbloed - behalve die voor de Apenheul - die is Arisch wit. 4: Eufemisme voor "racisme": excuus om gekleurde immigranten te bevoordelen vanwege hun onoverkomelijke achterstand. Reden voor oververtegenwoordiging van gekleurde immigranten op televisie of andere representatieve functies onder het motto: "Een blanke plus een zwarte plus een Marokkaan plus een Turk is diversiteit". Praktische voorbeelden: "Meer diversiteit bij de media", "Meer diversiteit bij de politie", enzovoort. Bewijs van de waanzin: "Meer diversiteit in het bestuur van het land heeft dezelfde zin als meer diversiteit in het bestuur van het vliegtuig".
    Zie ook "acceptatie", "inclusiviteit" en "pluriformiteit". En onderstaande illustratie:
 



Naar Haatzaaien, allochtoon , Allochtonen, vijfde colonne , of site home

 

13 okt.2017