Bronnen bij Vijfde colonne: creolen |
29 mrt.2015 |
Dat moslims in westerse landen een vijfde colonne
vormen is een volkomen vanzelfsprekende zaak: ze hebbben een ideologie die
volkomen haaks staat op de westerse cultuur, en tot de kern van die
ideologie behoort het streven tot het vestigen van die ideologie over de
gehele Aarde. Het bestaan van niet-aanhangers is een de facto ontkenning van
de juistheid van die ideologie. En aangezien die ideologie de zin is van hun
leven, zijn ze niet moe te verklaren, zijn aanhangers van die ideologie,
moslims, een vijfde colonne die levensgevaarlijk is. Zoals inmiddels,
schrijvende in 2015 zijnde het jaar van ISIS en Charlie Hebdo,
ruimschoots bezwezen. En dat geldt voor allemaal, want allemaal zijn ze
loyaal aan hun medeaanhangers boven alle, ALLE, andere overwegingen
. Creolen, negers, Afrikanen of hoe je ze ook wilt noemen, hebben
niet zo'n ideologie. Toch worden ze in discussies over immigratie en
integratie meestal over één kam geschoren tezamen met de molsims. Er moet
dus een factor zijn die moslims en creolen delen, en die factor is, weet
iedereen, een aanzienlijke tot gigantische sociaal-culturele achterstand
(dat is namelijk de reden dat moslims en creolen naar Europa komen). Die
achterstand is zo groot, dat men er speciaal een nieuwe ideologie aan heeft
gewijd, die van "De Gelijkheid der Culturen", gestart vanuit het Joodse (ene
Claude Levi-Strauss
) omdat de grote ongelijkheid van culturen een ernstig bezwaar is tegen
migratie. Die enorme achterstand bleek al bij de eerste ontmoeting.
Toen de Europese zeevaarders en kooplieden eenmaal de barrière van de Sahara
hadden omzeild en aan de kusten van de vruchtbare gebieden van Afrika kwamen
die nu Ghana, Nigeria enzovoort heten, bleken de volken aldaar niets van
economische waarde te hebben, op één ding na: mensen. Die volken hielden
slaven, van andere stammen, en die waren ze bereid te verhandelen voor de
waren van de Europese kooplieden. Wie het hard wil zeggen: die
volken verkeerden in een stadium gelijkend op het Stenen Tijdperk. Met als
extraatje een sociologische organisatievorm waarin er sprake was van een
koning, en de rest was onderdanen annex lijfeigenen. Vandaar ook dat
slavenhouden - dat verschil was niet zo groot met "gewone" onderdanen.
En zonder de komst van de westerse zeevaarders en wat daarna kwam, zaten
ze nog in die cultuur, want die cultuur was er al duizenden jaren en we zijn
nu slechts 400 jaar verder. Dit alles zijn verboden zaken en feiten,
want "in strijd met de gelijkheid der culturen". Met name in verband met die
creolen die zich in westerse landen bevinden. Die zijn volkomen
gelijkwaardig aan de autochtone westerlingen. Zegt de "men" van de
politieke-correctehid. Die gelijkheid van de poltieke-correctheid zou
nog steeds de absolute waarheid zijn, als men niet steeds harder en steeds
hardnekkiger te maken het met één enkel probleem: allochtonen presteren
minder. Zowel moslims als creolen. Bij moslims hoeft er niet ver
gezocht te worden: alle ideologie is schadelijk voor het redelijke denken
, en die van de religieuze soort extra, omdat dit het begrip van "oorzaak en
gevolg" afwijst: er is maar één enkele oorzaak der dingen is dat is
God/Allah en zijn wetten. Het religieuze denken is schadelijk voor het
denken op fundamentele niveau
. Bij creolen spelen die factoren minder of niet. Toch is er geen
twijfel dat creolen nog matiger presteren dan moslims op (bijna) alle
maatschappelijke aspecten
(dus muziek, dans, en sport niet meegerekend). De voorlopige conclusie is
dat het bij creolen op een nog meer fundamentelere manier in de cultuur zit
- mogelijkerwijs dus in de biologie. Al deze zaken zou niet nodig
zijn om aan te refereren, als de bestaande achterstanden geaccepteerd
werden: niet iedereen kan overal even goed in zijn, en dat geldt dan
natuurlijk ook voor culturen en etnieën. Het zelfs zo dat de evolutie dit
dicteert, want door het overleven van beter-functionerende zaken is er
vooruitgang
. Maar politiek-correcten en de allochtonen zelf willen die stand van
zaken niet accepteren. En als "De Gelijkheid der Culturen" absoluut geldig
is, leidt de onvermijdelijke conclusie dat de achterstanden van de
allochtone culturen voor zover betreft allochtone immigranten veroorzaakt
wordt door de autochtonen. Hier is sprake van fundamenteel en institutioneel
racisme. En de achterstanden van de allochtonen moeten opgeheven
worden door een evenredige vertegenwoordiging af te dwingen. Dat wil zeggen:
niet op die terreinen waar de allochtonen beter presteren, zoals bij creolen
muziek, dans en sport, maar op de terreinen waar ze achterstanden hebben:
opleiding, bestuur en dergelijke. Vanuit standpunt van het redelijke
denken, dat "De Gelijkheid der Culturen" niet accepteert op grond van de
bewijzen van het tegendeel, is "Afgedwongen evenredige vertegenwoordiging"
een anti-evolutionaire aanpak, en dus levensgevaarlijk voor de soort. Met
name daar waar het gaat om "Afgedwongen evenredige vertegenwoordiging" op
het vlak van bestuur. Maar nog veel meer en uiteindelijk en ultiem op het
vlak van intellectuele posities. Dit is de bijl aan de wortel van alle
beschaving. En die bijl is nu expliciet gelegd, en dat is de reden van het
schrijven van dit artikel en deze verzameling: de creolen bedreigen onze
cultuur met hun zwakke intellectuele presteren. Hier is het betreffende
artikel dat deze brug heeft overschreden - de stellingen van de zwarte
activist waarvoor hij geen enkele onderbouwing geeft worden meteen
gespiegeld aan de werkelijkheid als boven beschreven:
Uit:
Joop.nl, 28-03-2015, door Mitchell Esajas - Voorzitter van New
Urban Collective De universiteit is veel
te wit
Red.:
Mitchell Esajas is van andere stukken op Joop.nl en zelfs in de
Volkskrant al helemaal bekend als een vuilbekkende negerracist:
"Zwarten hebben een achterstand die het gevolg is van racisme van de
kolonialen en slavenhouders". Die hier dus de aanval op het intellectuel
presteren opent.
Nee, die vragen durft men, de politieke-correctheid, niet te stellen omdat
iedereen het antwoord wel weet: negers zijn niet op de universiteit, omdat
ze niet (goed) kunnen leren en studeren. Negers zijn goed in muziek, dans en
sport, en ergens moet dat gecompenseerd en worden anders zouden ze betere
mensen zijn. En heel Afrika bewijst dat dat zeker niet het geval is:
armoe, tovenarij en barbarij alom
.
Vraag 1: Ja, want creolen kunnen niet leren/studeren. Vraag 2: Dat de vakken
aldaar te moeilijk zijn voor creolen en dat de samenleving dat niet kan
bijspijkeren. Ten bewijze daarvan kan men kijken in de verzamelingen die
gaan over moslims en diverse niveaus op het gebied van leren
- die laten een eenduidig beeld zien: moslims scoren (heel) veel lager dan
de westerse cultuur. En er is geen enkele twijfel dat op al deze punten de
creolen lager scoren dan de moslims. Esajas geeft een
voorbeeld:
Dat "men" (dat wil zeggen: iemand) er automatisch van uitging dat ze de
koffiejuffrouw was, is net erboven verklaard - en er zijn wel zwarte
koffiejuffrouwen en schoonmaaksters aan de universiteit en weinig tot geen
zwarte studenten laat staan professoren. Dat "men" (bedoeld:
iemand) dat dus als zodanig ziet, zegt totaal niets over andere zaken. Het
feit dat Wekker en Esajas daar wel een verband zien, bewijst het eerdere
punt: negers kunnen niet redeneren (zijn "dom"). Het is een simpel geval van
Non sequitur: "Het gestelde volgt niet uit het voorgaande".
En dat dan nog ten eerste in sociale en culturele antropologie, algemeen
erkend als intellectuele fop-vakken
, en dan ook nog eens gespecialiseerd in gender en etniciteit, nog algemener
geaccepteerd als fop-onderwerpen. Al was het maar omdat degenen die zich in
dit veld bewegen als eerste hardnekkig ontkennen dat er verschillen zijn
tussen man en vrou en dan kan er ook geen gender zijn, en als tweede
ontkennen ze het bestaan van ras en dus etniciteit (dat is effectief
hetzelfde).
En daar zijn we: dat negers niet kunnen leren en studeren is het gevolg
van slavernij en kolonialisme.
En iets anders beweren bevestigt de vorige conclusie: "Spreekt u mij tegen
dat bewijst u dat ik gelijk heb". De stellingname van fascisme, dictatuur,
geweld en oorlog. En het platbranden van Londen en ander Engelse steden in
2011. En het plunderen van winkels als ze worden opgepakt na een misdaad
. Maar ook daarover praten is racisme:
'We' zijnde natuurlijk de Nederlanders, want de roetzwarte Esajas heeft het
over niets anders dan ras. Kijk maar:
Juist ja... Alle achterstanden van allochtonen komen van hun benoemen
als "allochtonen" en zijn de schuld daarvan en de overige manieren waarop
Nederlanders allochtonen tegenhouden om te gaan leren en studeren,
samengevat in 'institutioneel racisme' Conclusie:
Dat wil zeggen: meer negers op fop-posities, die de kwaliteit van de
universiteit gaan ondermijnen op de manier waarop Gloria Wekker dat al doet.
Zelfs bij Joop.nl werd het stuk volledig uit het water geschoten.
Hier zijn een paar voltreffers:
Op geen van deze reacties kwam een weerwoord van de zwarte en witte
racistische woordenterroristen die bij Joop.nl rondlopen en alle
redelijkheid met vuur en zwaard ("Xenofobie!", "Racisme!!!",
"Discriminatie", "Fascisme!!!") proberen te bestrijden. Omdat ze
onweerlegbaar zijn, natuurlijk, komende uit de werkelijkheid.
Dit is slechts het breekpunt in het verschijnsel. Voordien was er natuurlijk
een geleidelijke aanloop, waarvan er hier nu een paar gereproduceerd worden
van elders op de site. Als eerste een tweede voorbeeld, naast Gloria Wekker,
wat er gebeurt als je plaatsen aan de universiteit gaat vervullen op basis
van etnie. Het komt uit praktijk van de wetenschap der sociologie (Universiteit
Leiden - Sociale Wetenschappen, nieuwsbericht, opgeslagen 14-05-2013
), en snijdt twee zaken tegelijk aan: de gelijkheid der culturen zelf en de
invloed als je het gaat toepassen. Als eerste de vaststelling dat het
onderzoek (onder begeleiding van Prof. Dr. Naomi Ellemers, Dr. Belle
Derks, and Dr. Daan Scheepers) gaat over verschillen tussen culturen:
Oftewel: het onderzoek gaat over etnische minderheidsgroepen in Nederland.
En daarmee impliceert men dat er zijn groepen in Nederland die etnische
onderscheidbaar zijn, en dat die etnisch onderscheidbare groepen ook
cultureel onderscheidbaar zijn. Hier wordt dus impliciet erkend dat in de
praktijk geen gelijkheid der culturen is, en in directe verlengende ook geen
etnische gelijkheid
(dat de mensheid één ras
vormt, is algemeen bekend - de ontkenning slaat dus op etnie). Wat ook niet
anders kon, want men gaat onderzoek doen aan één specifiek aspect ervan:
Oftewel: minderheidsgroepen zijn minder vertegenwoordigd in de wetenschap
oftewel aan de universiteit - het onderwerp van het eerste artikel.
Al uitvoerig betoogd is dat dit een gevolg is van eigen handelen - niemand
houdt de minderheidsgroepen tegen. Maar dat is niet het uitgangspunt van dit
onderzoek. Dit onderzoek bekijkt een andere factor, los van deze specifieke
toepassing maar direct eronder vallend. Hier is die factor:
Minderheidsgroepen, het eufemisme voor allochtonen want er zijn
eindeloos veel minderheidsgroepen op wie dit allemaal niet slaat, krijgen
minder kansen. Want dit onderzoek is er op gericht om de autochtonen, de
blanken, er toe te brengen meer kansen te geven aan de minderheidsgroepen -
de allochtonen. Kijk nog maar naar deze citaten:
Oftewel: de meerderheidsgroepen gebruiken hun meerderheid om de
minderheidsgroepen minder kansen te geven. Dat is het
in de inleiding in de negatieve formulering. Het staat er ook nog in de
positieve:
Dit wordt hier geformuleerd als "sociale gelijkheid", maar wat er impliciet
staat is dit "Er is volkomen gelijkheid tussen culturen en iedere vorm van
sociale ongelijkheid is dus fout". Of beter:
"Iedere vorm van sociale ongelijkheid is immoreel". Oftewel: de
meerderheidsgroepen, de autochtonen, de blanken, zijn immorele mensen tenzij
ze alle vormen van sociale ongelijkheid opheffen, wat ook de oorzaak is van
die sociale ongelijkheid., zoals eigen wanpresteren van die groepen.
Het hoeft geen betoog dat dit een uiterst immoreel standpunt is.
Waarop de vraag rijst hoe een groep prominente wetenschappers, want dat zijn
de promotiebegeleiders Prof. Dr. Naomi Ellemers, Dr. Belle Derks, en Dr. Daan
Scheepers, een immoreel standpunt en een immoreel onderzoek kunnen opzetten.
De verklaring staat hierboven in feite al, maar voor de zekerheid een
herhaling:
De immoraliteit schuilt in de doelstelling van het onderzoek zelf, namelijk
minderheidsgroepen, dat wil zeggen: allochtonen, aan plaatsen aan de
universiteit te helpen die ze op grond van eigen presteren niet zouden
krijgen. Mevrouw Serena Does is zelf uit een minderheidgroep afkomstig,
stammend ervan Suriname en Curaçao
. Conclusie: het idee dat de ondervertegenwoordiging
van allochtonen aan de universiteit een gevolg is van autochtoon tegenwerken
is immoreel omdat het het sociale vertrouwen ondermijnt, en het proces van
het compenseren door allochtonen extra plaatsen te geven is immoreel omdat
het de wetenschap ondermijnt.
Naar Allochtonen, vijfde colonne
,
Allochtonen lijst
,
Allochtonen overzicht
, of site
home
.
|