Cultuur, Joods, kwaadaardigheid: Aaron Mirck

De achternaam "Mirck" kende deze redactie al langere tijd geleden in de combinatie met de voornaam "Jeroen", als mede-oprichter van de Nederlandhaat-website van de VARA: Joop.nl. Hier komt dezelfde naam samen met een andere voornaam, maar in een inhoudelijke context die eveneens verwantschap lijkt te suggereren, want ook hier is Nederlandhaat een alles doordringende emotie.

Dat geldt met name voor het eerste artikel in de eerste reeks van drie, wat al als zodanig in meerdere verzamelingen was genoteerd (Joop.nl, 01-02-2022, door Aaron Mirck, schrijver uitleg of detail ):
  Het succes van Lale Gül: Nederlanders lezen graag dat ze zelf deugen

De Nederlander neemt kennis van een andere cultuur om te ontdekken hoe goed hij zijn eigen zaakjes op orde heeft


... de Nederlander leest graag dat ‘ie zelf deugt.
    207.000 boeken verkoopt Gül niet alleen aan jonge, Turkse meisjes. Merk op dat Ik ga leven ook bijzonder populair is bij het grote publiek. Ze won er de NS Publieksprijs mee en werd door Elsevier Weekblad uitgeroepen tot Nederlander van het Jaar. Volgens mij zegt dat iets over de Nederlandse volksaard, maar is het minder flatteus dan we denken.

De Nederlandse volksaard
... de Nederlandse volksaard ... de Nederlandse volksaard... een volk zo betweterig, lomp en toondoof zijn, zonder het door te hebben ...
    ... De Nederlander neemt kennis van een andere cultuur om te ontdekken hoe goed hij zijn eigen zaakjes op orde heeft. ...

En als slot:
  ... De Nederlander gaat het liefst op vakantie om te leren hoe goed we het in Nederland hebben. Zo lezen we ook graag een boek over nieuwe-Nederlanders: als bevestiging dat niet wij de hel zijn, maar de anderen.

Hier is de volkomen voorspelbare alternatieve versie:
  Het succes van Anne Frank: Joden schrijven graag dat ze zelf deugen

De Jood neemt kennis van een andere cultuur om te ontdekken hoe goed hij zijn eigen zaakjes op orde heeft


... de Jood schrijft graag dat ‘ie zelf deugt.
    207.000 boeken verkoopt Frank niet alleen aan jonge, Joodse meisjes. Merk op dat Het Achterhuis ook bijzonder populair is bij het grote publiek. Ze won er de NS Publieksprijs mee en werd door Elsevier Weekblad uitgeroepen tot Nederlander van het Jaar. Volgens mij zegt dat iets over de Joodse volksaard, maar is het minder flatteus dan we denken.

De Joodse volksaard
... de Joodse volksaard ... de Joodse volksaard... een volk zo betweterig, lomp en toondoof zijn, zonder het door te hebben ...
    ... De Jood neemt kennis van een andere cultuur om te ontdekken hoe goed hij zijn eigen zaakjes op orde heeft. ...

En:
  De Jood migreert het liefst om te leren hoe goed de Joodse cultuur is. Zo schrijven ze ook graag een boek over nieuwe landgenoten: als bevestiging dat niet zij de hel zijn, maar die anderen.

Amen.
    Dit ging zelfs bij Joopq¿δ?.nl te ver:
  Wappie Kappie 1 februari 2022 at 11:15
Gödel zou dit prachtig hebben gevonden.
Zelden zo prachtig iets gelezen dat als we het serieus nemen waar hier geschreven is, dat dan het beschrevene zelf niet serieus genomen dient te worden.

Waarbij de reageerder waarschijnlijk doelt op het boek Gödel, Esscher, Bach uitleg of detail , waarin het begrip zelfreferentie een cruciale rol speelt.
  Ko Frenssen 1 februari 2022 at 11:21
Als het gaat om Nederlanders die zelf vinden dat ze deugen vinden ze juist Lala Gül’s boek een hete aardappel waar ze, als ze er al op reageren, dat vaak niet in positieve zin doen.

Die Nederlanders reageerden b.v. ook al zo op Hirsi Ali, Shirin Musa, e.a.

Oftewel: de stelling dat Nederlanders dit alleen doen bij boeken die kritisch zijn over allochtone culturen, is een keiharde Joodse leugen uitleg of detail .
  OpelGT69 1 februari 2022 at 12:02
” overal willen Nederlanders uitleggen hoe de wereld werkt, het is dus een nationale ziekte. ” Bedankt dokter voor uw diagnose. Maar bent u zelf ook niet besmet dan gezien uw behoefte mij uit te leggen hoe de Nederlander denkt? Of bent u nu de über Nederlander?

Oftewel: de auteur meet zich een superieure houding aan. Waar komt dit vandaan?
    Antwoord op beide vragen: de auteur is Joods, oftewel: van het Uitverkoren Volk.
  Wereldburger 1 februari 2022 at 12:08
grappig artikel, zou niet misstaan op de speld: het uitspelen van stereotypes tov elkaar.

Zie de eerste, maar dan zonder de filosofische referenties (De Speld is een satirische rubriek waarin de werkelijkheid wordt gespiegeld).
  spelregeltoerist 1 februari 2022 at 12:23
Wat die laatste zin betreft: om te kunnen determineren waar de hemel of de hel is kun je gewoon kijken naar hoeveel mensen het ene land willen verlaten om in het andere land te willen leven. Lijkt me niet zo moeilijk…

Oftewel: het artikel is een gevolg van volstrekt wereldvreemd denken in abstracties.
    Oude Testament.
    Wittgenstein uitleg of detail .
    Joods uitleg of detail .
  Geen 1 februari 2022 at 12:56
Aaron Mirck,
U zegt “Wat is eigenlijk de Nederlandse volksaard”? U komt met voorbeelden van twee Nederlanders, Dijsselbloem en Hoekstra (van twee kleine middenpartijen), die u gebrek aan zelfreflectie verwijt. Vervolgens eindigt u met: “Hoe kan een volk zo lomp, betweterig en toondoof zijn, zonder het door te hebben”. Een volk? Wie zijn dat, u en ik? ...

Oftewel: nog meer abstractisme, generaliseren, en zwart-wit-denken.
  ... Namens wie spreekt u?    ...

Uit standaard-psychologie: zichzelf en de eigen groep. Joden.
  ... En dan zegt u: “ De Nederlander neemt kennis van een andere cultuur om te ontdekken hoe goed hij zijn eigen zaakjes op orde heeft”. Over welke Nederlander heeft u het?

Oftewel: nog meer abstractisme en generaliseren, en identiteits- en etnisch denken.
  ...     Kritiek hebben op ‘andere’ culturen betekent niet dat je niet kritisch bent naar je ‘eigen’ cultuur. ...

Oftewel: nog meer uitgesloten derde (uitgesloten middenweg) en zwart-wit-denken.
  Eric Minnens 1 februari 2022 at 15:38
“De ………… neemt kennis van een andere cultuur om te ontdekken hoe goed hij zijn eigen zaakjes op orde heeft”

Vul zelf maar in: Amerikaan, Ghanees, Chinees, Rus, Turk, Boliviaan, Pool, etc. etc.

Check deze hypotheses. Is er onderzoek naar gedaan?

Misschien bestaat De Amerikaan, De Ghanees, De Chinees, De Rus, De Turk, De Boliviaan, De Pool, etc. etc. wel niet.

De Nederlander wél? (Check ook het Koninklijk huis.)

Oftewel: de auteur is volstrekt niet in staat om voor zichzelf en zijn eigen groep andere mensen of andere groepen in te vullen.
    Dit is ook een aspect in de conclusies uit alle andere reactie.
    Oftewel: de auteur is het volstrekt onmogelijk om zich te verplaatsen in anderen.
    Deze auteur kent het begrip "empathie" niet.
    Ook te constateren in bijna alle andere uitingen aangaande dit soort zaken vanuit zijn groep.
    ...
    Er waren nog meer soortgelijke langere reacties die maar zijn overgeslagen.
    En dit dus allemaal bij het rabiaat politiek-correcte, linksextremistische, linksfascistische, globalistische, en joodsistische Joopq¿δ?.nl .
    Van die groep extremisten kwam er dus wel wat tegenvuur, maar die werden allemaal in pan gehakt:
  Ko Frenssen 1 februari 2022 at 11:21
Als het gaat om Nederlanders die zelf vinden dat ze deugen vinden ze juist Lala Gül’s boek een hete aardappel waar ze, als ze er al op reageren, dat vaak niet in positieve zin doen.

Die Nederlanders reageerden b.v. ook al zo op Hirsi Ali, Shirin Musa, e.a.

>>>
Zandb 1 februari 2022 at 13:57
Ko

U weet het weer eens precies.

Lale’s boek, dát is de hete aardappel en natuurlijk niet de mensen die zo laf Lale Gül voor hun misselijke karretje van ‘de enige goede moslim is de verkeerde moslim’ spannen.


michel 1 februari 2022 at 17:59
Ko Frenssen,
Hoe treffend verwoord!

En dan wordt je ook nog eens op je wenken bediend,
door sommige reacties,
die jouw gelijk bijna per omgaand bevestigen….
<<<

En:
  OpelGT69 1 februari 2022 at 12:02
” overal willen Nederlanders uitleggen hoe de wereld werkt, het is dus een nationale ziekte. ” Bedankt dokter voor uw diagnose. Maar bent u zelf ook niet besmet dan gezien uw behoefte mij uit te leggen hoe de Nederlander denkt? Of bent u nu de über Nederlander?

>>>

watcher 1 februari 2022 at 14:01
doet het pijn om te horen dat je niet deugt?

Peterrr 1 februari 2022 at 22:34
@watcher, het doet geen pijn om dit te horen van iemand die onzin uitkraamt. Wel grappig dat jij de ironie van @Opel niet doorhebt. Ik zal je even helpen. Hij/zij maakt duidelijk dat Aron exact doet wat hij anderen verwijt, door in een feiten vrij verhaaltje even uit te willen leggen hoe ‘dé Nederlander’ denkt.
<<<

En hetzelfde is dus gebeurd met Aaron Mirck.
    Nu is het ongetwijfeld niet de eerste keer dat die Mirck dit soort meningen uit, en zelfs indien wel: dit soort meningen is in "de media" al duizenden tot miljoenen keren verspreid.
    En nooit is er in "de media" een weerwoord gehoord.
    Terwijl die meningen zijn verspreid door mensen zo prominent als A. Grunberg, Monster uitleg of detail .
    En nooit is er een weerwoord op A. Grunberg en zijn Monsterlijke meningen gehoord.
    De enige plaats waar weerwoord op de Monsterlijke meningen van A. Grunberg en zijn soortgenoten te vinden is, is het internet.
    Wat aantoont: de Joodse mening heeft een ijzeren greep op "de media" ( ) .
    Wat aantoont: het internet of "de open media" zijn een dodelijk gevaar voor "de media" en de Joodse dominantie aldaar.
    "De media" en de rest van de elite haten dan ook "het internet" uit het grondigst van hun hart uitleg of detail .

Dat wat betreft het eerste stuk van Aaron Mirck, waarvan het laatste commentaar je ook kan zien als een soort voorspellingen. De tweede blijkt nauwelijks minder erg en laat de voorspellingen uitkomen wat betreft de blankenhaat (Joop.nl, 21-02-2022, door Aaron Mirck - Schrijver uitleg of detail ):
  Wanneer omarmen onze toekomstmakers de zeven vinkjes?

Ze bepalen steeds vaker hoe we daten (online), eten bestellen (binnen tien minuten) of de wereld zien (via een Facebook-algoritme).

Met meteen al een typisch Joodse groteske overdrijving annex misvatting annex leugen: de sociale media, waar het hier dus duidelijk over gaat, bepalen helemaal niets.
    Niets!
    NIETS!!
    NIETS!!!
    Wat de sociale media doen, is een mogelijkheid aanbieden: de mogelijkheid tot contact - gepaard gaande met stromen reclame van allerlei soort. En het is voor de volle 100 procent aan de mens om en hoe met die mogelijkheden om te gaan.
    Niemand is op welke wijze dan ook gedwongen om naar die sociale media te gaan.
    Waar je toe gedwongen wordt, is je energie halen bij multinationals, en je geld halen bij multinationals. En het moeten samenleven met barbaren uitleg of detail uitleg of detail .
    Als je denkt dat Facebook een fout beeld van de wereld laat zien, ga je niet naar Facebook.
    Maar dit soort veralgemeniserende vervalsingen, sterk richting leugens, zijn gemeenlijk het begin van het betreden van het verbale moeras:
  Joris Luyendijk ging viraal met zijn betoog over diversiteit. Witte mannen met veel startkansen zouden te weinig inlevingsvermogen hebben, maar wel veel macht. ...

Joris Luyendijk heeft een woke betoog geschreven, in de hoop in het gevlei te komen bij de woke elite omdat hij mislukt is in zijn vorige baan (journalist bij The Guardian, het toppunt van wokisme in Engeland).
    De werkelijkheid: wat Joris Luyendijk, studentencorpslid, heeft laten zien, is dat bij het uitdelen van de uitdeelbaantjes de corps-elite de corps-elite bevoordeelt.
  ... maar wel veel macht. Hoe zit dat bij onze toekomstmakers? ...

De hoofd-moerasaftakking van A. Mirck.
    Er is geen enkel functioneel verband tussen het boek van Joris Luyendijk en Facebook.
    Er is wel een maatschappelijk-structurele overeenkomst: ook bij de sociale media zijn er productiebanen, programmeurs en dergelijke, en uitdeelbanen, managers en dergelijke.
    Productiebanen gaan naar mensen die kunnen produceren, dat wil hier zeggen: programmeren en dergelijke.
    Uitdeelbanen gaan naar degenen die in de smaak vallen bij de uitdelers. De al aangenomen managers en dergelijke.
  ... toekomstmakers? Ook tech-bedrijven en investeringsfondsen hebben de mond vol van diversiteit ...

De volgende moerasstap van A. Mirck: 'Ook'... ???
    Wie dan nog meer?
    Vermelden, aub!
    Even voor hem invullen: degenen die de mond vol hebben van diversiteit, zijn de uitdelers in de uitdeelbanen
    Bij de productieven valt er niets te diversificeren, want je kan programmeren of je kan het niet. De eerste wordt aangenomen, de tweede niet.
    De uitkomst is bekend: 3 procent latino's bij Google, 2 procent zwarten uitleg of detail .
  ... hebben de mond vol van diversiteit, maar kunnen nog veel van Luyendijks ‘zeven vinkjes‘ leren.    ...

Een leugen, dus: de uitdelers hebben de mond al vol over diversiteit.
  ... leren.    ...
    Luyendijk maakt zich druk over zijn privileges. Hij kijkt daarbij verder dan kleur, geslacht en seksuele identiteit, de huidige maatstaven voor diversiteit. Luyendijk kwantificeert de startkansen van Nederlanders aan de hand van zeven vinkjes. Mark Rutte, Hans Wiegel, Joris Luyendijk, het gros van de bestuurskamers: ze zijn wit, man, hetero, hebben VWO of gymnasium afgerond, gestudeerd aan een universiteit, minstens één welgestelde en/of hoogopgeleide en minstens één in Nederland geboren ouder.    ...

De eerste steekhoudende woorden van A. Mirck: een lijstje van de startkansen. De analyse ervan ontbreekt natuurlijk want die leidt naar een voor A. Mirck ongewenste richting, maar hier is die analyse, in omgekeerde volgorde.
    Nummer 1:
  ... minstens één in Nederland geboren ouder.    ...

Noodzakelijk om de Nederlandse cultuur oftewel de Nederlandse sociale gewoontes te kunnen begrijpen en aan te passen (noot: de aanleiding voor Luyendijk om dit boek te schrijven was zijn mislukking als journalist in Engeland, omdat hij de Engelse sociale codes, die sterk verschillen van de Nederlandse, totaal niet kende en dus absoluut niet kon hanteren - voorbeeld: "That's a good idea" betekent: "Het idee is waardeloos").
    Nummer 2:
  ... minstens één ... hoogopgeleide ... ouder    ...

Heeft twee delen: het sociale en het competentie-aspect. Het sociale aspect is hetzelfde als nummer 1.
    Het competentie-aspect van hoogopgeleid is (bijna) hetzelfde als intelligentie, en dat is een aanzienlijke mate genetisch bepaald. Dus heb je een automatische correlatie tussen opleiding van ouders en kinderen. Die correlatie is dus geen probleem.
    Nummer 3:
  ... minstens één ... welgestelde ... ouder    ...

Te splitsen in: welgesteld door sociale connecties, of door competenties. Het eerste is het "corps-aspect", het tweede is geen probleem.
    Nummer 4:
  ... hebben  gestudeerd aan een universiteit ...

Zie nummer 3.
    Nummer 5:
  ... hebben VWO of gymnasium afgerond ...

Zie nummer 3.
    Nummer 6:
  ... ze zijn ... hetero ...

Minimaal 90 procent van de bevolking is hetero, en het niet-zijn ervan is gemeenlijk niet zichtbaar.
    Nummer 7:
  ... ze zijn ... man ...

Bij de finale van de 100 meter hardlopen op de Gemengde Olymische Spelen, is 100 procent van de deelnemers mannelijk.
    Bij de bevolking van instelling voor geestelijke gezondheidszorg, is 80 en meer procent van de cliënten man.
    Net als bij bergbeklimmers, zweefvliegers, diepzeeduikers, enzovoort.
    Bij het kinderen-baren is daarentegen 100 procent van de deelnemers vrouw.
    Enzovoort uitleg of detail uitleg of detail .
    Nummer 8:
  ... ze zijn wit ...

Zo'n 80 procent van de Nederlandse bevolking is blank, en nog schever bij nummer 4 en nummer 5.
    Dus ook deze is geen probleem.
    Net als alle overige nummers, dus, behalve weer voor die uitdeel- of corps-baantjes.
    Dat voor zover het mechanisme, nu de toepassingen:
  ... minstens één in Nederland geboren ouder.
    Wat is het probleem van de zeven vinkers die Nederlands boardrooms bevolken? ...

Er is één probleem: de uitdeel- of corpsbaners, onder hen zijn grotendeels incompetent uitleg of detail .
  ... die Nederlands boardrooms bevolken? “Wij kunnen niet navoelen wat ontmoediging, achterstelling, uitsluiting of intimidatie is op basis van huidskleur, geslacht, sociale klasse, seksuele identiteit of cultuur.”

Tussen '... bevolken?' en ' “Wij kunnen ...' zit geen enkel verband.
    Dit is het hoofdbestanddeel van de sollicitatieprocedure van Luyendijk naar een nieuw woke baantje.
    Maar het is het tweede nuttige bestanddeel van het werk van A. Mirck, bestaande uit twee lijstjes. We beginnen met de tweede.
    Ook dit lijstje moet in omgekeerde volgorde afgewerkt worden.
    Nummer 1:
  “Wij [de corps-elite, red.] kunnen niet navoelen wat ontmoediging, achterstelling, uitsluiting of intimidatie is op basis van ... cultuur.”

Klopt.
    Het is een nogal vervelend soort mensen, die corps-elite in hun uitdeelbaantjes.
    Nummer 2:
  “Wij [de corps-elite, red.] kunnen niet navoelen wat ontmoediging, achterstelling, uitsluiting of intimidatie is op basis van ... seksuele identiteit ...”

Klopt niet (allang niet meer).
    Nummer 3:
  “Wij [de corps-elite, red.] kunnen niet navoelen wat ontmoediging, achterstelling, uitsluiting of intimidatie is op basis van ... sociale klasse ...”

Klopt.
    Het is een nogal vervelend soort mensen, die corps-elite in hun uitdeelbaantjes.
    Nummer 4:
  “Wij [de corps-elite, red.] kunnen niet navoelen wat ontmoediging, achterstelling, uitsluiting of intimidatie is op basis van ... geslacht ...”

Klopt niet, als bedoeld wordt: van vrouwen door mannen. Inmiddels is het omgekeerde gebruikelijker.
    Nummer 5:
  “Wij [de corps-elite, red.] kunnen niet navoelen wat ontmoediging, achterstelling, uitsluiting of intimidatie is op basis van ... huidskleur ...”

Dit moet opgesplitst worden in fysieke huidskleur en culturele huidskleur.
    Fysieke huidskleur: Klopt niet, als bedoeld wordt: van de gekleurden door blanken. Inmiddels is het omgekeerde gebruikelijker: in veel advertenties staat: "Sollicitanten met een diverse (biculturele, enzovoort) achtergrond hebben de voorkeur" - het omgekeerde is verboden.
    Culturele huidskleur: zie nummer 1.
    Dan het derde lijstje - we pakken het geldige item uit de voorgaande reeks erbij.
  “Wij [de corps-elite, red.] kunnen niet navoelen wat ontmoediging, achterstelling, uitsluiting of intimidatie is op basis van ... cultuur.”

Waar het in de werkelijkheid om gaat is dat bepaalde personen wel en andere niet gekozen worden voor uitdeelbanen worden op basis van cultuur. Daar staan hier vier synoniemen voor ingevuld, met variabele mate van pejoratieve waarde. Oftewel: hier uit de auteur slechts diverse mate van afkeer van degenen die uitdeelbaantjes uitdelen.
    Oftewel: na uitwerking van de lijstjes is het simpel. Houdt je het generiek, krijg je dit soort dingen:
  ... of cultuur.” Dit gebrek aan ervaring zou zorgen voor een gebrek aan inlevingsvermogen. Neelie Kroes merkte in Buitenhof terecht op dat we van een leider meer empathie mogen verwachten. Dat nota bene partijgenoot Rutte nieuwe Nederlanders opriep zich ‘in te vechten’ illustreert dat er tussen leiderschap en empathie nog een boel privileges staan, of minstens zeven vinkjes.   
    Toch blijft het turven van gender en etniciteit op zijn minst ongemakkelijk, omdat het mensen reduceert tot een eigenschap die ze zelf niet hebben gekozen. P.C. Hooft-prijs-winnaar Arnon Grunbergs bekent bijvoorbeeld Joods te zijn – maar echt alleen als ernaar gevraagd wordt. Hij verwoordt het als volgt: “Identiteit is ook het etiket dat een ander op je plakt en dat je in gunstige gevallen weer kan verwijderen.”    ...

Bla, bla, bla.
    Net zoals je van het vermengen van drie of meer kleuren gemeenlijk bruingrijs krijgt.
    Waarna A. Mirck weer komt met een moerasovergang:
  ... weer kan verwijderen.”

Diversiteit in tech: meer dan gender
Terwijl we van een schrijver mogen verlangen dat hij zich kan verplaatsen in andere groepen, blijkt dat bij de uitvinders van de toekomst (tech-bedrijven) nog vaak een uitdaging. ...

Al helemaal fout:
  ...  Terwijl we van een schrijver mogen verlangen dat hij zich kan verplaatsen in andere groepen ...

Een groot deel zo niet overgroot deel van het schrijversdom geldt uitleg of detail , en zeker wat betreft de Joodse culturele bakermat van de auteur uitleg of detail : die verplaatsen zich voor nul komma nul procent in een ander en hebben het voor de volle 100 procent over zichzelf (of de eigen groep).
    Gevolgd door:
  ... Dat schrijvers zich niet verplaatsen in een ander, moet een les zijn voor de tech-bedrijven. ...

Een redenatie van de soort: "Als de maan van groene kaas was, en we hadden een heel lange ladder, hadden we voor altijd genoeg kaas te eten".
    Hier is de waanzin dus al volledig.
    Wat de auteur heeft gedaan, is een conclusie in zijn hoofd hebben, en daar een argument bij bedenken. Die waanzin over het algemene karakter van schrijvers.
    Natuurlijk nogal positief geformuleerde waanzin, omdat hij zelf schrijver is.
    Waarna, eindelijk, eindelijk, eindelijk, we toekomen aan waar het hele verhaal om draait - we uit het verbale moeras stappen:
  ... Het resultaat van niet-diverse tech-bedrijven: een algoritme dat vrouwen lagere kredietwaarderingen geeft, camera’s die geen gezichten van zwarte mensen herkennen en het racistische algoritme van de Belastingdienst dat uitmondde in de toeslagen-affaire.

De eerste link legt het al bijna helemaal uit, met de juiste conclusie: het algoritme is objectief en de werking geen discriminatie.   Waaraan je dit nog kan toevoegen: algoritmes zoeken overeenkomsten, maar niet op basis van kenmerken, maar op basis van getallen staande op bepaalde geheugenplaatsen: A = 8, B = 31, enzovoort. 'A' is een geheugenplaats en in de computer ook gewoon een getal.
    Algoritmes gebruiken geheugenplaatsen en hebben geen enkel benul van welke menselijke eigenschap dan ook.
    Ze tellen en sorteren.
    En zien dan: als A is veel, dan B is veel. Of iets dergelijks
    Op basis van gemeenschappelijke getalscores.
    Dat is het enige wat al die algoritmes kunnen: zoeken naar gemeenschappelijke getalscores.
    De enige plaats waar inobjectiviteit kan optreden, is bij de invoer.
    De werkelijke wereld moet vertaald worden in getallen.
    Het tweede voorbeeld laat dat zien: er worden geen gezichten herkend, maar getallen. Bij gezichtsherkenning gebeurt dat door de indeling van het gezicht in contouren (lijnen), en vlakken, en waar karakteristieke punten in het contourenpatroon zich bevinden. Uitgedrukt in getallen.
    Algemeen bekend: licht-donker contouren op een donkere achtergrond zijn moeilijk te detecteren dan op een lichte achtergrond (1 of 2 ten opzichte van 0 is relatief veel meer verschil dan 8 of 9 ten opzichte van 10).
    In het tweede voorbeeld wordt speciaal gesproken over zwarte vrouwen als problematisch om uit elkaar te houden. Mogelijke verklaring: zwarte vrouwen hebben bolle wangen en gezichten met minder rimpels uitleg of detail dus minder contouren.
    Voor beide gevallen geldt: het algoritme vindt objectieve verschillen.
    Maar omdat het objectieve verschillen zijn overeenkomend met etnische verschillen, steekt men de wijsvinger uit en roept: "Discriminatie!".
    Het is evenzeer discriminatie als dat je een algoritme vraagt een willekeurige groep wereldburgers in te delen op geografische origine. De uitkomst: zwarten komen uit Afrika.
    Dat is "onderscheid maken".
    Dat is geen discriminatie.
    De reden dat politiek-correcten en wokisten algoritmes beschuldigen van discriminatie en racisme, is vanwege deze uitkomsten:
 - Steekpartijen: voornamelijk lichtgetint of zwart uitleg of detail .
 - Schietpartijen: voornamelijk lichtgetint of zwart uitleg of detail .
 - Jonge mannen met zonnebrillen in zeer dure auto's: voornamelijk lichtgetint of zwart uitleg of detail .
 - Corrupte wereldbewoners: voornamelijk lichtgetint of zwart uitleg of detail .
 - Corrupte Nederlandbewoners: voornamelijk lichtgetint of zwart uitleg of detail .
Enzovoort.
    Wat een probleem is voor de politieke-correctheid en het wokisme
    Dus wat doe je dan ... :
  ... het racistische algoritme van de Belastingdienst dat uitmondde in de toeslagen-affaire ...

... : je geeft de schuld van de allochtone corruptie aan de blanken.
    En daarna sla je weer de bekende prietpraat uit:
  ...     In de technologie-industrie klinkt al langer de roep om diversiteit; zo zijn er tal van initiatieven als Women in Tech en Fundright, dat streeft naar meer financiering voor vrouwelijke founders. Dat blijkt hoognodig. ...

Heeft NIETS met algoritmes te maken. Dit wordt gedaan door uitdeelbaners.
  ... Er is zelfs een heus fonds voor vrouwelijke founders opgezet: Borski.
    Het fonds is vernoemd naar Johanna Borski, een vrouwelijke investeerder en rolmodel voor veel vrouwelijke ondernemers. Het is een wat ongelukkig gekozen naam. Borski investeerde in De Nederlandsche Bank, dat nauw betrokken was bij de Nederlandse slavernij. Ook redde ze de Nederlandse Handel-Maatschappij. Dit bedrijf is niet onbekend; we herkennen het van zo’n beetje elke leeslijst: Max Havelaar, of De Koffij-veilingen der Nederlandsche Handel-Maatschappij. Een boek over de misstanden in Indonesië, even schrijnend als briljant geschreven. ...

Heeft allemaal helemaal NIETS met sociale media of algoritmes te maken.
  ...    De keuze om een fonds te vernoemen naar een vrouwelijke ondernemer die investeerde in slavernij en onderdrukking is illustratief voor de beperkte definitie van diversiteit in technologie. ...

Flagrante onzin: het is een voorbeeld van hoe weinig vrouwelijke voorbeelden er zijn.
    Heeft allemaal helemaal NIETS met sociale media of algoritmes te maken.
  ... Fondsen als Borski kunnen dan ook wat leren van de zeven vinkjes van Luyendijk. Het is prettig dat niet alleen Jan-Willem, maar ook Anne-Fleur (die zes vinkjes scoort) straks kans maakt op financiering. Echte diversiteit betekent echter dat ook Mohammed, Shirley, Henk, Ingrid, Delano en Fatima een kans maken. ...

En dan, helemaal aan het einde, komt de aap uit de mouw ...
    Het gaat allemaal om DE ALLOCHTONEN!!!
    Maar tezamen met het eerste artikel gaat het allemaal om een nog fundamenteler ding:
    BLANKENHAAT!!!
    De afkeer en haat van nomaden voor residenten.

Het derde stuk van A. Mirck bevestigt de voorspellingen onder de eerste aangaande zijn meningen over het internet (de Volkskrant, 06-10-2023, door Aaron Mirck, geeft lezingen over technologie, AI en slimmer werken en schreef 'Niet appen onder het eten'.):
  Invloed socials

Vraag je als overheid, bieb of burger af waarom je op Facebook of X zit. Goed voor de democratie of je portemonnee zijn ze niet

Jahaa, want:
  ... de oproep van universitair docenten Ina Koning en Helen Vossen in de Volkskrant (O&D, 28/9). ...
    Koning en Vossen zetten helder uiteen ...

Slaande op een artikel van even daarvoor van twee academische tuthola's over hoe kwetsbaar jongeren wel niet zijn onder mokerslagen van het internet uitleg of detail , pardon: de sociale media, onder het motto "verslaving".
     Want, haakt A. Mirck in, die ... :
  ...  nepadvertenties op Instagram en Facebook verschijnen waarop zij zogenaamd cryptovaluta aanprijzen. ...

Uhhh ... Wat is hier aan de hand? Prijzen die advertenties nu cryptovaluta aan of niet? Als ze tevens 'nepadvertenties' zijn, dan kennelijk niet. Of die cryptovaluta zijn nep, maar dat kan toch niet waar zijn want er gaan biljarden in om.
    En advertenties prijzen van alles aan dat veel slechter is dan cryptovaluta. Advertenties verbieden?
    Criteria voor advertenties?
    Oftewel: in zijn haast om alles negatief af te schilderen, schiet A. Mirck in eigen voet.
  ... Nepnieuws op sociale media heeft ingrijpende gevolgen. De moslimminderheid in Myanmar die slachtoffer werd van genocide houdt daarvoor Facebook verantwoordelijk. ...

Niveau: "De Pakistani in Kasjmir die zichzelf als slachtoffer zien van India houden daarvoor Facebook verantwoordelijk. De moslims die vermoord werden tijdens de scheiding van India in 1948 houden daarvoor Facebook verantwoordelijk".
    Niveau: "Ik heb echt geen argumenten dus fantaseer ik er maar op los".
    En dan spreekt dit dus voor zich, als zijnde de schuld van de sociale media, als je een nefaste globalist bent:
  ... de Brexit ...

... en ...
  ... de verkiezing van Donald Trump in 2016 ...

... en, natuurlijk, ...
  ... De bestorming van het Capitool in januari 2021 ... een couppoging in de Verenigde Staten ...

... , allemaal hartstikke onmogelijk zonder het internet. Uh, de sociale media.
    Nou ja, de sociale media ...
  ... Nepnieuws op Facebook is een probleem, bij X (voorheen Twitter) lijkt het welhaast een businessmodel geworden. ...

JAAAA!!! Daar gaat het natuurlijk allemaal om.
     Kijk maar:
  ... X-baas Elon Musk besloot flink te bezuinigen op contentmoderatie en draagt bovendien eigenhandig bij aan het verspreiden van content die voorheen verboden zou worden. ...

Musk heeft een groot deel van de censuur op X opgeheven dus ...
  ...Zo deelt hij berichten van rechtsradicale accounts ...

... niet-politiek-correcte en antiglobalistische meningen mogen daar weer.
    En dat ... :
  ...  waardoor antisemitische berichten nog meer volgers bereiken. ...

... is antisemitisme.
    Nou, dat is dus weer hartstikke duidelijk: het is politieke-correctheid, wokisme, en globalisme versus niet-politieke-correctheid, antiwokisme, en antiglobalisme, en niet-politieke-correctheid, antiwokisme, en antiglobalisme zijn verboden in de gewone "de media", dus moeten ze ook verboden worden op het internet, en dat X ze wel toestaat is dus een gevaar.
    En niet alleen een zomaar gevaar, maar
  ... ... X ... Goed voor de democratie ... zijn ze niet

... een gevaar voor de democratie.
    Em omdat X een gevaar is voor de democratie, mag je X zomaar ...
  ... antisemitische berichten ...
    ...content naast nazi-propaganda ...

... beschuldigen van nazi-propaganda en antisemitisme.
    Zonder bewijs.
    Goorder kan het niet.
    Het doet denken aan de beschuldigingen van nazisme en antisemitisme richting Thierry Baudet uitleg of detail .
    Van wie kwamen die ook al weer?
    Oh ja, van even terug van Merijn Kruk en Mischa Cohen uitleg of detail .
    En vandaag, 08-10-2023, van Thomas von der Dunk uitleg of detail .
    Nee, de Oudtestamentische "ANTISEMITISME!!!"-brullers zoals Aaron Mirck zijn niet de enige. Maar ze staan wel vooraan, en laten hun beschuldigingen impliciet of expliciet volgen door "DE HOLOCAUST!!!".


Naar Joods, kwaadaardigheid  , PC club  , of site home  .

16 okt.2023