Creolen, haat: Noraly Beyer

Noraly Beyer heeft een kleine twee decennia bewezen dat creolen hogelijk bevoordeeld worden in Nederland. Als nieuwslezeres die voor van alles geschikt was maar zeker niet nieuwslezeres.

Spraakgebreken gaande richting onverstaanbaar. Bijvoorbeeld ook volgens expert Philip Bloemendal uitleg of detail .

Het gevolg: dankhaat.

Ze is van teveel lichtgewicht om veel indruk te maken, maar toch genoeg om irritatie te veroorzaken.

En in het kader van de actie: "Nog steeds geen redelijke zwarte gevonden bij degenen die hun mond opendoen", hierbij ook toegevoegd aan de lijst van haatzaaiers.

Eerst eentje uit het archief (de Volkskrant, 17-09-2014, door Robert Vuijsje
  Land van afkomst | Interview | Noraly Beyer

Op zwart

Welke rol speelt afkomst in een leven in Nederland? Robert Vuijsje onderzoekt het in een reeks interviews. Noraly Beyer was presentatrice van het NOS Journaal en vindt het spijtig dat er geen gekleurde opvolger is gekomen.


Tussentitel: 'Ik was veertien jaar weg geweest uit Nederland. De sfeer was totaal omgeslagen, alles was veranderd'

... De vader van Noraly Beyer kwam terecht bij Shell, haar moeder zat in het onderwijs. Wie het zich kon permitteren stuurde zijn kinderen naar Nederland om te studeren. Op haar 12de ging ze naar het internaat in Roermond, bij de nonnen.
    'Alles was nieuw en spannend. Op Curaçao was ik al gewend aan een samenleving met verschillende mensen, zeker ook met Hollanders. Omgekeerd kenden ze dat hier niet. Mensen zoals ons kenden ze alleen van de missiekalender. Ik zat met twee andere kinderen uit de West op die kostschool. We waren de zwarte korrels in een pan met witte rijst.'
    Tot eind jaren zestig bleef ze in Nederland wonen. Tot ze een kind kreeg. 'Ik wilde dat mijn kind zou opgroeien in de vrijheid van de tropen. Niet in zo'n klein huis in Nederland.'    ...
    ...De Decembermoorden waren de apocalyps. Tijd om te gaan.
    'Ik was veertien jaar weggeweest uit Nederland. De sfeer was totaal omgeslagen, alles was veranderd. ...
    ... In Nederland was blokvorming ontstaan, die er nu nog steeds is. Het heeft ook te maken met het geloof, met de islam, waar in Suriname op een andere manier mee wordt omgegaan.

Wat trof u verder aan?
'Ik viel in een discussie onder Surinamers en Antillianen die zichzelf niet herkenden in de media. Ze riepen: waar is de zwarte Emmer? Fred Emmer was een nieuwslezer bij het NOS Journaal. Mensen namen mij mee naar bijeenkomsten waar werd geroepen dat het zo niet verder kon. In koor riep ik het mee: waar is de zwarte Emmer? Op de televisie was niets terug te zien van de verkleuring in de maatschappij. ...

Tussenstuk:
Noraly Beyer (Curaçao, 1946) was van 1985 tot 2008 presentatrice van het NOS Journaal. 'Op straat komen nog altijd mensen naar me toe om te vertellen hoe belangrijk het voor ze was. Ook Turken en Marokkanen. ...

Keiharde racisten, die gekleurden die op de kleur van de presentator letten. In plaats van dat ze begrip hebben voor het feit dat ze in Nederland wonen, en dus Nederlanders op televisie zullen zien. Tussen twee haakjes: zodra je op kleur gaat zitten letten en al helemaal als je het erover hebt, ben je dus géén Nederlander, maar een gekleurde immigrant.
    Maar begrip is natuurlijk een zaak die alleen maar van Nederlanders hoeft te komen:
  Bent u zich bewust van de historische betekenis?
'Dat is lastig om over jezelf te zeggen. Ik vind het vooral jammer dat het niet doorzet. Hoeveel zijn er nu? Overal wordt gezegd: ze zijn er niet. Bij de televisie, in het theater. Het is een taboe dat geen taboe zou moeten zijn. Maar iemand moet het managen, die verschillende culturen. In de hectiek van de dag is daar vaak geen tijd voor.
    'Toch zouden ze actiever moeten zoeken, zich inleven in andere culturen. ...'

Natuurlijk hoeven gekleurden zich dat niet ... Zich inleven in de Nederlanders die hun maatschappij sterk onveiliger hebben zien worden uitleg of detail uitleg of detail en die eindeloos veel miljarden kwijt zijn aan die gekleurde immigranten uitleg of detail , en daar dus liever niet aan herinnerd willen worden door gekleurde immigranten op de televisie.
     En die gekleurden hoeven zich niet in te leven, omdat ze weten dat de Nederlanders racisten zijn:
  Voordat ik wegging, werden wel al grapjes gemaakt over Surinamers. Dat ze de meiden afpakten en lui waren en zo hard lachten. Turken en Marokkanen had ik ook leren kennen. Die werden een beetje achter de dijk gehouden.
    ... In Nederland was blokvorming ontstaan, die er nu nog steeds is.

Terwijl het natuurlijk precies andersom is:
  Voordat ik wegging, had ik veel contact met Antillianen en Surinamers. Altijd in een gemengd gezelschap, dat ging op een natuurlijke manier.

Dat laatste omdat het er maar een paar waren. maar toen het er veel meer waren geworden...
  Wat trof u verder aan?
'Ik viel in een discussie onder Surinamers en Antillianen ...

... hadden ze clubjes onder elkaar waarin het racisme welig kon tieren gepraat kon worden. Tot aan het punt dat ze in 2014 op puur racistische gronden bewaar maken tegen Zwarte Piet. Iemand die goed kan organiseren en hard werkt, en dus in niets lijkt op creolen, behalve wat toevallige uiterlijke kenmerken waar je niet op mag letten als het over misdaad en ongehuwde tienermoeders gaat.

De volgende behandelt één van de giftigere memes (de Volkskrant, 25-04-2017, door Dorien van Linge):
  Persoonsregister

Tot in het kleinste detail werden de gegevens van slaven in Suriname vastgelegd. Dankzij crowdfunding worden die lijsten nu gedigitaliseerd.

Tussenstuk
Oud-journaallezer Noraly Beyer

'In slavernij is een mens gelijk aan een werktuig of een dier', aldus voormalig NOS-journaalpresentator Noraly Beyer (70). 'Je bent niet meer dan de naam die een westerling je heeft gegeven. Ik kan me moeilijk voorstellen dat mijn stammoeder Jeanette ook zo heette in Afrika.'    ...

Al een bijzonder gore verdraaiing van de feiten. Huwelijken tussen slaven-eigenaren en slaven en voormalige slaven waren geen zeldzaamheid. Huwelijken met werktuigen of dieren zijn niet gerapporteeerd.
    Maar het gaat om deze standaardmeme:
  Als je mensen driehonderd jaar kleineert en afstraft, stopt dit niet van de ene op de andere dag.'

Waarbij keihard weggelogen wordt dat dit inmiddels een kleine 200 jaar geleden is ...

Pure kwaadaardigheid.

En nogmaals een bevestiging (de Volkskrant, 21-06-2017, door Daniela Hooghiemstra):
  Geen issue

Wat betekent het om nu vrouw te zijn? In een reeks interviews stelt de Volkskrant die kwestie aan de orde. Ex-nieuwslezer Noraly Beyer
...

Een geëmancipeerde vrouw...
'In Suriname was dat niet bijzonder. Vrouwen zijn daar zelfstandiger dan in Nederland. Vooral in de lagere milieus is er vaak niet eens een man. ...

Klopt als een bus: de mannen zijn er niet. Die zijn aan het leeglopen en hosselen in plaats van werken uitleg of detail en opvoeden uitleg of detail :
  Vooral in de lagere milieus is er vaak niet eens een man. ...

De ruime en grote meerderheid.
   Ongelijkheid tussen man en vrouw is voor mij nooit een issue geweest. Het verdoezelen van ons slavernijverleden houdt mij meer bezig. In mijn geschiedenis speelt de tegenstelling man-vrouw geen grote rol, qua onvrijheid zaten vrouwelijke en mannelijke slaven in hetzelfde schuitje. Iedereen weet wat 5 mei is, maar over 1 juli (de afschaffing van de slavernij in 1863, red.) haalt men de schouders op. ...

Een gore leugen: voor het feit dat er nooit slavernij is geweest in Nederland, besteedt men er sterk onevenredig veel aandacht aan.
  Ik hoef in mijn familie niet ver terug te gaan om uit te komen bij een slaaf: de moeder van mijn grootvader. Zij was het kleinkind van een vrouw die vermoedelijk een bijzit was van haar blanke slavenmeester.'

Brullen van de lach!!! Een overgrootmoeder van een moeder van een grootvader ... We zijn zo langzamerhand aanbeland bij de tijden van Djenghis Kahn ...
    En dit alles ter promotie van de haatcampage - hier is de kop van de website:
  'De weerstand die ik opriep als nieuwslezer ging niet om mijn vrouw-zijn, maar om mijn kleur'

Een gore leugen: de weerstand die ze opriep was vanwege haar vele spraakgebreken waardoor overduidelijk was dat er maar één enkele reden was waarom ze op dat stoeltje zat: racisme. het voortrekken in represenatieve functies van zwarten omdat het maatschappelijk zulke zware onderpresteerders zijn uitleg of detail , omdat de vaders aan het leeglopen en hosselen zijn in plaats van werken uitleg of detail en hun kinderen opvoeden uitleg of detail .

Ha, gisteren op televisie weer een hoogtepuntje in het identiteitspolitieke haatzaaien. Het cultuur-identitaire haatzaaien. De laatste paar maanden voornamelijk van de moslims, dit keer van de zwarten (Volkskrant.nl, 30-03-2018, door Maaike Vos):
  In The Passion benadrukte Noraly Beyer de diversiteit. 'Bijlmer is de spiegel van multicultureel Nederland'

Noraly Beyer over het paasspektakel waar gisteren drie miljoen mensen naar keken

Oftewel: de zoveelste gelegenheid waarbij de publieke omroep haar religie van de De Geslaagde Multiculturele Samenleving heeft verkondigd. Dit keer met veel gezang van negerinnen, ongetwijfeld.
    "Zingende negerinnen"... Dat is inderdaad wel ongeveer de grootste bijdrage van de zwarte cultuur aan Nederland en bij DWDD doen zeer bijna iedere dag aan..
    Maar het haatzaaien had duidelijk de hoofdrol:
  Tusenstitels:
'Ik vind dat mensen in Nederland te weinig besef hebben over waarom wij 'zwarte mensen' hier zijn'

Bedoeld: "KOLONIALISME!!!" en "SLAVERNIJ!!!".
   De werkelijkheid: omdat ze donders goed door hadden dat leven onder zwart bestuur de barbarij is. Dus snel, snel, snel, de koffers naar Nederland gepakt voor de grens dicht ging.
  Beyer woont al 33 jaar in de Bijlmer en legde de nadruk vooral op diversiteit.

Uit Termen, kort :
  Diversiteit
1: Eufemisme voor omvolking. 2: Het mengen van rationaliteit en verlichting met kalifaat, sharia, tovenarij en winti, oftewel, vla met stront. 3, (2017): In alle reclames een neger, liefst een halfbloed - behalve die voor de Apenheul - die is Arisch wit. 4: Eufemisme voor "racisme": excuus om gekleurde immigranten te bevoordelen vanwege hun onoverkomelijke achterstand. Reden voor oververtegenwoordiging van gekleurde immigranten op televisie of andere representatieve functies onder het motto: "Een blanke plus een zwarte plus een Marokkaan plus een Turk is diversiteit". Praktische voorbeelden: "Meer diversiteit bij de media", "Meer diversiteit bij de politie", enzovoort. Zie ook: "Meer diversiteit in de schaken dus zwarte schakers moeten een toren meer krijgen" en "Meer diversiteit in het bestuur van het vliegtuig dus zwarte piloten moeten minder streng getest worden".
    Zie ook "acceptatie", "inclusiviteit" en "pluriformiteit". En onderstaande illustratie:
 

Met haar grote successen:
  U noemde de Bijlmer een plek 'die zich ontworsteld heeft aan een negatief imago'. Hoe belangrijk was het dat The Passion juist daar plaatsvond?
'... Ik heb meegemaakt hoe de wijk van down naar up is gegaan. De Bijlmer heeft veel werk gemaakt van het verbeteren van het imago ...'

Wat "men" gedaan heeft (niet de zwarten, natuurlijk) is het aantrekkelijk te maken door spotgoekope prijzen voor blanke jongere mensen om er te gaan wonen, zodat de zwarte derde-wereld barbarij wat verdund werd.
  U legde de nadruk op diversiteit en zei onder meer: 'Op de plek die vroeger eigendom was van rijken die betrokken waren bij slavenhandel, wonen nu nazaten van mensen die als slaaf verhandeld werden.' Waarom?

HAAT!!!, HAAT!!!, HAAT!!!.
  Heeft u zelf gezegd dat u de nadruk op diversiteit wilde leggen?
'Ja, daar ben ik zelf mee gekomen. Ik mocht de invulling vanuit de Bijlmer geven. We hebben hier 150 kerken en de grootste moskee van Nederland en er is nooit één probleem of enig islamprotest geweest.

Klopt. In Beiroet is er ook "Geen probleem met de diversiteit". Daar hebben ze daarom bewaakte afscheidingen tussen de etnisch en religieus gesegregeerde wijken met aan wederzijdse kanten sluipschutters. Verder geen enkel probleem, hoor ...
  U deed ook een soort oproep tegen de publieke opinie.
'Dat was in verband met de Pilatusscène. Hij laat zich leiden door de publieke opinie en laat Jezus kruisigen,...'

Ja hoor, alle blanken willen alle zwarten kruisigen.Daarom plegen zwarten ook zoveel van die extreem gewelddadige moorden op liefst wat oudere blanken uitleg of detail . Om hun eigen volk te verdedigen.
   En de uitsmijter:
  Klopt, was het gister ook niet een beetje moralistisch soms?
'Ja, maar wat is er tegen moralisme?'

Oftewel: het was weer allemaal om te kotsen. De barbarij en de derde wereld van Afrika en de rokende puinhopen van het Midden-Oosten verkocht als Het Paradijs.

Hoe erg was het. Zo erg was het (de Volkskrant, 30-03-2018, tv-recensie, door Frank Heinen):
  #ThePassion

Noraly Beyer praatte over de Bijlmer, Jezus stond op de pont te wachten en de discipelen zaten op een schommel


...    20.33: De discipelen ontmoetten elkaar op de kade bij het IJ. Iedereen begroette elkaar enthousiast, alleen Judas was aan de telefoon.
20.35: Noraly Beyer heette de kijker welkom in de Bijlmer. Ze zag eruit en klonk alsof 1995 nooit voorbij was gegaan en begon de avond met een anekdote over haar eigen woningnood, lang geleden.
20.37: Noraly praatte nog altijd over de Bijlmer.
...
20.54: Noraly Beyer sprak onverdroten door, ondanks dat achter haar honderden mensen wuifden om in beeld te komen.    ...

Zo erg dat zelfs de Volkskrant kritisch werd ...


Naar Haatzaaien, allochtoon , Creolen, cultuur , Allochtonen, respect  , of site home ·.

25 apr.2017