Landverraders: NPO, politieke-correctheid

De politiek-correctheid bestaat uit een aantal opvattingen. En uit een aantal die niet mogen - die min of meer taboe zijn.

De belangrijkste politiek-correcte opvatting is dat (im)migratie een groot goed is dat leidt tot verrijking van culturen in alle gevallen. Omdat bijna alle andere aspecten hier direct uit volgen.

Het grootste taboe van de politieke-correctheid is dat de mening dat immigratie van gekleurde culturen in Europa heeft geleid en verder leidt tot culturele verarming en achteruitgang.

Eén van de belangrijkste uitingen van culturele achteruitgang en verarming is dat taboe op het formuleren van de culturele achterstand tot achterlijkheid van gekleurde immirganten. Van besnijdenis tot en met terreuraanslagen en van overdadige criminaliteit tot fundamenteel niet mee kunnen komen: je mag het niet aan de orde stellen. Je mag niet zeggen dat die terreur uitsluitend en alleen geïnspireerd is door de islam, je mag niet zeggen dat besnijdenis een barbaarse gewoonte is, en je mag niet zeggen dat die achterstand ingebakken is en niet het gevolg van racisme.

En alles dat daartusssen en omheen ligt.

En dat is allemaal bij elkaar zo veel, dat er de facto een enorm gebied van de maatschappij niet besproken mag worden.

Oftewel: de eerste maar niet belangrijkste verarming van de werserse culturen ten gevolge vam gekleurde immigratie is de achteruitgang in de vrijheid van meningsuiting. Iets wat bekend staat als het begin van de weg naar de totalitaire staat.

Welke taboe en achteruitgang in principe lastig aan te tonen valt, als zijnde dingen die niet gebeuren.

Maar hier is een geval dat dit bij hoge uitzondering wel redelijk duidelijk maakt, en wel omdat het een evenement is georganiseerd door de politieke-correctheid zelf . Het verslag komt natuurlijk van elders (elsevier.nl, 29-05-2018, door Geerten Waling, is historicus en schrijver van o.a. de boeken Zetelroof (2017) en 1848 – Clubkoorts en revolutie (2016) uitleg of detail ):

  Democratie valt of staat met een levendig debat

Het sociale verkeer is enorm gepolitiseerd, de gemoederen zijn permanent verhit. Temperatuurrecords zijn echt niet voorbehouden aan de meteorologie. Maar dat betekent niet dat er naar elkaars argumenten wordt geluisterd. Een goede debatcultuur is van levensbelang.

Zondagavond zond BNNVARA de finale uit van een nieuw seizoen van Op weg naar het Lagerhuis, een variant voor scholieren van het bekende debatprogramma. Stuk voor stuk gaven de kinderen een imitatie van Jesse Klaver ten beste. Of ze het nu meenden of niet, allen bepleitten iets hyper-idealistisch: meer duurzaamheid om de planeet te redden, maatschappelijke acceptatie van geheelonthouders, automatische donorregistratie…

Hoe groot de woorden van de scholieren ook waren, ze troffen nauwelijks doel. De eenheidsworst van de ingestudeerde debattrucjes, zoals we die zien bij door en door gemediatrainde landelijke politici, bedreigt nu ook al de argeloze jeugd. Reden genoeg om cynisch te zijn.    ...

Oftewel: men heeft bij de ontwikkeling van vaardigheden in het debat alle oog voor de vorm, en niet voor de inhoud. Inderdaad genoeg om cynisch over te zijn

Maar waar het hier om gaat is dit soort observaties:
  Aan de andere kant is Het Lagerhuis – en niet alleen de jongerenversie – een belangrijk programma. Het is van levensbelang voor de democratie om burgers van de toekomst op te voeden in het debat. Weten dat andere mensen andere meningen kunnen hebben, dat ze zelfs een wereldbeeld kunnen hebben dat haaks op het jouwe staat, en daar niettemin beschaafd mee omgaan – het is de basis voor politiek burgerschap. Ook een gezonde dosis debatvaardigheden is nooit weg. Mondige burgers die hun meningen en behoeften ook nog eens overtuigend kunnen articuleren, staan nu eenmaal sterker in deze wereld.

Voor dat doel is Het Lagerhuis, en niet alleen de scholierenvariant, van niet te onderschatten waarde.

Juist ja ...

Dat klinkt positief.

Maar ...

Dat dit ene programma van 'niet te onderschatten waarde' is, kan alleen omdat datgene dat daar geboden wordt, elders schaars is.

Oftewel: Dat 'niet te onderschatten waarde' klinkt positief, maar op wat grotere schaal gezien is 't het precies tegenovergestelde.

Een klein voorbeeld: wat het "intellectuele" debat-programma van de publieke omroep zou moeten zijn, Buitenhof, duurt op zondagmorgen een uur lang. De vaste vorm van dat programma is dat de eerste gast een prominent is, die gedurende een half uur geïnterviewd wordt door één van de drie presentatoren.

De prominent is vrijwel onveranderlijk politiek-correct, rabiaat politiek-correct, of gaat niet over de onderhavige kwesties.

De presentator, wie dan ook, is rabiaat politiek-correct.

Van een "debat" in de zin van twee visies die tegenover elkaar staan, is in de overweldigende meerderheid van de gevallen geen sprake. Men speelt elkaar het Eurofiele, globaliserende, neoliberale, Koude Oorlogshetzende, en vrije-migratie-fundamentalistische balletje toe.

Dan is daar nog een rubriek "Opvallend in de media", en daarin treden lieden op als Sheila Sitalsing uitleg of detail , rabiaat politiek-correct columnist van de Volkskrant, en Tom-Jan Meeus uitleg of detail , rabiaat politiek-correcte commentator van NRC Handelsblad.

Het laatste echte debat in Buitenhof over een kwestie die valt onder ...
  Het sociale verkeer is enorm gepolitiseerd, de gemoederen zijn permanent verhit.

... was dat over de waarde van de islam uitleg of detail tussen Belgisch islamkenner en filosoof Wim de Rooy, arabist Maurits Berger uitleg of detail en socioloog en migratie-fundamentalistisch voorman Leo Lucassen uitleg of detail . Oftewel: tegenover één islam-criticus (De Rooy) werden twee rabiaat politiek-correcten gezet.

Dat was op 1 november 2015 - we schrijven nu 29 mei 2018.

Er zijn misschien één of twee andere ietwat minder interessante debatten langsgekomen, maar deze redactie kan die zich niet heugen.

Datgene daarvoor, niet in Buitenhof maar speciaal voor dit doel georganiseerd, is het beroemde geval van Bimbo's en Boerka's uitleg of detail . De dato 30 augustus 2007 ... Met eigen Wikipedia-item! Zo zeldzaam, dus ...

Er is op de Nederlandse televisie geen noemenswaardig debat over alle maatschappelijke kwesties die ook maar enigszins raken aan de gevolgen van gekleurde, niet-westerse, immigratie.

En aangezien  bijzonder veel raakt aan de gevolgen van de gekleurde immirgatie, is er heel weinig echt debat over heel veel maatschappelijke kwesties in Nederland.

Natuurlijk wordt er wel veel over bericht en veel over gepraat, ontzettend veel over gepraat, maar dat is dus allemaal uilsluitend en alleen over de o zo positieve effecten van de gekleurde immigratie. De term "economische migrant" valt misschien eens in het jaar - de term "vluchteling" bijna dagelijks. Dat laatste letterlijk, in het NOS Journaal.

Die schuwheid met betrekking tot het maatschappelijk debat aangaande alles met betrekking tot gekleurde immigratie, is deels uit ervaring.

Want de genoemde twee gevallen zijn meteen ook twee gevallen waarin de zaak van de positieve zijde van de gekleurde immigratie hopeloos het onderspit dolf.

Net als in het geval dat de aanleiding was voor deze analyse:
  Voor dat doel is Het Lagerhuis, en niet alleen de scholierenvariant, van niet te onderschatten waarde. Hoewel de kinderen vooral leren hoe ze ‘de Jessias’ kunnen nadoen, en de pleidooien allesbehalve divers zijn (het is GroenLinks en D66 wat de klok slaat), is het beter dan niets. En de makers van het programma proberen met hun tijd mee te gaan. Zo hadden zij in de finale een verrassende gast uitgenodigd: Wierd Duk. De Telegraaf-journalist, die vaak in WNL-programma’s aanschuift met politiek incorrecte invalshoeken, ging met twee leerlingen in debat.

‘De Russen zijn niet het grootste gevaar, integendeel, zij zijn een potentiële, structureel getergde bondgenoot van het Westen tegen de radicale islam’, zo luidde één van zijn stellingen. Duk werd met alle egards ontvangen bij BNNVARA en dat leverde een vermakelijk debat op. Met gerichte tikken speelde hij twee fanatieke tegenstanders van het veld ...

Met tikken gericht op de inhoud.

En hierin ondersteept de keuze voor de genoemde Wierd Duk op nog een manier de gemaakte punten omtrent de publieke omroep en een groot deel van de rest van de media: de keuze voor Wierd Duk was nauwelijks een keuze. Wierd Duk is zo'n beetje de enige in de media die niet-politiek-correcte meningen verkondigt, en deze voor de televisie weet te presenteren. En om die reden ook het doelwit is van een hetze door politiek-correcten uitleg of detail . Iets wat niet zou kunnen als er vele "Wierd Duks" waren.
    Er zijn wel meer politiek-incorrecten, maar dat zijn meer het naar "kamergeleerde" neigende types als Paul Cliteur. Cliteur en Duk maken dan ook vast deel uit van rijtjes van niet-politiek-correcte mensen, dat verder alleen nog mensen als Afshin Ellian bevat, in sommige dingen, en columisten als Theodor Holman (Het Parool!), in sommige dingen.

De politiek-correcte partij kent in de honderden vertegenwoordigers, te beginnen met Jeroen Pauw en Matthijs van Nieuwkerk. Gepokt en gemazelde televisiemensen die je bijna dagelijks ziet. Of hun voorgangers of opvolgers. Gevolgd door een hele sleep epigonen.

Er bestaat geen maatschappelijk debat in Nederland voor alles wat ook maar in het geringste slaat op de effecten van gekleurde immigratie.

En wie de kwestie aankaart langs de politieke weg, wordt gedemoniseerd: Hans Janmaat uitleg of detail , Pim Fortuyn uitleg of detail , Rita Verdonk uitleg of detail , Geert Wilders uitleg of detail en Thierry Baudet uitleg of detail voeren dit rijtje aan. Gedemoniseerd in en door de media. Met daarbij de NPO.

De Nederlandse publiek omroep en datgene dat geldt als de Nederlandse "kwaliteitsmedia" is hopeloos tot rabiaat politiek-correct, en debat is in die gremia vrijwel onmogelijk:
  Voor dat doel is Het Lagerhuis, en niet alleen de scholierenvariant, van niet te onderschatten waarde. Hoewel de kinderen vooral leren hoe ze ‘de Jessias’ kunnen nadoen, en de pleidooien allesbehalve divers zijn (het is GroenLinks en D66 wat de klok slaat), is het beter dan niets. ...

Want verder is er niets.

En het meest onmogelijk is het debat dus bij de publieke omroep.

Het begint er niets eens aan (GeenStijl.nl, 30-05-2018, door Zentgraaff uitleg of detail ):
  TV-serie over Pimmetje gecancelled

... hoe was het gegaan als Pim premier was geweest? Waarom moest hij dood? ...
    Nouja, alle ingrediënten dus voor een serie. Die serie kwam er ook bijna, en bij de NPO nog wel. Scenarist Ger Beukenkamp mocht de serie maken en eind 2016 was het gedoe bijna rond... Tot ineens de stekker uit het project werd getrokken. Volgens de maker om de PVV niet in de kaart te spelen. Goh, het fenomeen Pim mag ook 16 jaar na dato nog niet bestaan van de bloemetjeshemden bij de NPO. Het lijkt wel een complot. ...

Nee, het is geen complot. En het zijn natuurlijk ook niet de makers die al zo ver waren want anders waren de makers niet al zo ver geweest. Het is gewoon de Joodsistische invloed van de Joodse mevrouw Shula Rijxman die de baas is van de NPO uitleg of detail , daarin gesteund door Joodsistische lieden als, zeg, Bas Heijne uitleg of detail , en Joodse als Jeroen Pauw uitleg of detail .

Het is geen complot. Ze zien gewoon om diverse redenen uitleg of detail uitleg of detail allemaal graag Nederland ten onder gaan uitleg of detail uitleg of detail aan de stortvloed van de vrij-fokkende gekleurde immigratie uitleg of detail uitleg of detail ten einde van Nederland ook een soort Midden-Oosten of Afrika te maken.

Volgende kwestie. Het is al eerder voorgevallen dat de NPO van de Joodse Shula Rijxman ("Meer, meer meer gekleurde immigranten en minder, minder, minder racistische blanken") uitleg of detail iets had rond de crypto-moslim Jesse Klaver ("Meer, meer meer gekleurde immigranten en minder, minder, minder racistische blanken") uitleg of detail dat reclame was voor Klaver's GroenLinks ("Meer, meer, meer gekleurde immigranten en minder, minder, minder racistische blanken") uitleg of detail . Oh nee, dat ging niet door vanwege de ophef omdat het een film was en het vooraf bekend werd.
    Je zou zeggen: daar zullen ze iets van geleerd hebben. Inderdaad: we moeten het anders aanpakken. Dus werd Klaver direct uitgenodigd bij het meest prominente NPO-praatprogramma op dit moment, augustus 2018, dat op dat moment gepresenteerd wordt door de moslima Nadia Moussaid ("Meer, meer, meer gekleurde immigranten en minder, minder, minder racistische blanken") uitleg of detail met een hekel aan Geert Wilders ("Minder, minder, minder gekleurde immigranten en meer, meer, meer, werkende blanke Nederlanders"). De boodschap van Klaver: "Hierbij een Ode aan de werkende blanke Nederlanders die ik wil vervangen door gekleurde immigranten". Oh nee, dat laatste zei hij er natuurlijk niet bij.
    Nou ja, mooi toch, zo'n uitzending voor een politiek-correcte partij met een politiek-correcte boodschap bij een politiek-correcte omroeporganisatie.
    Dat de met belastinggeld betaalde publieke omroep niet mag doen aan politieke propaganda is iets dat in het vuur van dit plannetje de betrokkenen natuurlijk volledig ontgaan was. Trouwens, net als de rest van de waakhond van de democratie genaamd de "kwaliteitsmedia" uitleg of detail , en we moesten er dan ook van vernemen via GeenStijl (GeenStijl.nl, 28-08-2018, door Van Rossem uitleg of detail ):
  Jesse Klaver doet ODE aan de pathetiek



Dit is een ode aan de rillingen. Dit is een ode aan de antiperistaltiek. Dit is een ode aan de blinde idolatie van de NPO voor Jessias Bordkarton, en een ode van Jesse aan zichzelf. ...

Kortom, eigenlijk een nogal flauw en vlak stukje gezien de inzet van de zaak: de ondermijning van de democratie door politieke corruptie van de media.
    Maar de niet-politiek-correcte De Telegraaf pakte het ook op, tevens erop wijzende dat GroenLinks het filmje van dit deel van de uitzending in haar propaganda gebruikte. Logisch: gratis door de NPO geleverde propraganda is altijd goede propaganda.
    Daarop werd er iemand wakker bij de NPO, en GroenLinks gesommeerd het filmpje te verwijderen.
    Daarmee was het dus een kwestie, of zoals dat tegewoordig uitgedrukt wordt, een kwestie van #ophef, dus konden waakhonden van de democratie, de "kwaliteitsmedia" uitleg of detail (herhaling!) er niet om heen om er ook aandacht aan te besteden. Hier de versie van de Volkskrant (volkskrant.nl, 29-08-2018, door Frank Hendrickx  ):
  Nieuws | Ode aan publieke sector

GroenLinks verwijdert beelden van Jesse Klavers ‘politieke pr’ bij talkshow Laat op één

Het leek perfecte politieke pr: Jesse Klaver mocht eerder deze week in talkshow Laat op één opeens een ode brengen aan leraren, brandweervrouwen en andere werknemers in de publieke sector. ...

Kijk, dat bedoelden we nu met: "Het moet de betrokkenen een ontzettend goed idee hebben geleken"... Het lijkt de Volkskrant nog steeds een goed idee, en uit die koppen spreekt spijt dat een deel ervan niet meer doorgaat.
    Maar misschien stond er kritiek op het misbruik van de publieke omroep voor politieke doeleinden in de tekst. Dus hier de aanhef van alle alinea's (of lees het artikel zelf):
  Jesse Klaver kondigde woensdag zelf op Twitter aan dat het spotje van zijn ode niet meer bekijken is via partijkanalen. ...
    Volgens een woordvoerder van KRO/NCRV heeft GroenLinks ten onrechte geen toestemming gevraagd voor het gebruik van de beelden ...
    Bij GroenLinks zijn ze verbaasd over de afwijzende houding van de omroep. ...
    Het optreden van Klaver bij Laat op één was wel nogal uitzonderlijk. ...
    GroenLinks was zelf met het idee gekomen. De redactie stemde ermee in. ...
    Klavers televisieode aan zorgverleners, politieagenten en postbezorgers past bij zijn pogingen om de veelal hoogopgeleide, stedelijke achterban van GroenLinks te verbreden. ...
    GroenLinks zette de beelden uit Laat op één in om mensen naar die meeting te trekken. ...

Daar is dus de kritiek van de "kwaliteitskrant" uitleg of detail en waakhond van de democratie (herhaling 2!) geheten de Volkskrant op het misbruik van de publieke omroep voor politieke propaganda: "Het was opmerkelijk".
    Maar voor wie de toestand van de laatste twintig tot dertig jaar van een afstandje bekijkt, is dit dat weer tottaal niet opmerkelijk: niet alleen de publieke omroep maar bijna alle media zijn in de greep gekomen van een verstikkende politieke correctheid, waarvan wel eens gesteld wordt dat dat "links" is maar daar weinig of niets mee te maken heeft uitleg of detail . Het is de politieke-correctheid van Shula Rijxman, Joods, Jesse Klaver, crypto-moslim, presentator Nadia Moussaid, volbloed moslim, en nog wat van dit soort lieden: de blankenhatende kongsi van "Meer, meer, meer gekleurde immigranten en minder, minder, minder racistische blanken". Iedere dag op het NOS Journaal een item over hoe zielig al de "vluchtelingen" wel niet zijn, hoezeer de islam van de gewone moslims bijdraagt aan de wereldvrede, en hoe racistisch de blanken zijn die dat anders zien uitleg of detail .
    En voor die o zo GOEDE zaak wil je toch graag de verkrachting van de regels van democratie door de vingers zien ...

De (een) uiterst GOEDE!!! tv-recensent van de nog veel meer GOEDE!!! Volkskrant legt in twee etappes op uiterst onvoorzichtige wijze uit hoezeer de NPO politiek-correct is. Deel 1 (de Volkskrant, 24-09-2018, tv-recensie, door Haro Kraak):
  Reisbureau

De NPO wordt door bepaalde mensen, vaak het wat meer gefrustreerde slag, een reisbureau genoemd. Van uw centen, hoor je er dan bij, gaan BN’ers op snoepreisjes. Tegenwoordig wordt dat verwijt aangevuld met de aantijging: en het is ook nog eens rampzalig voor het klimaat, al dat vliegen.    ...

Brullen van de lach!!! Dat 'door bepaalde mensen' ...
    Dat 'bepaalde mensen' in 'door bepaalde mensen' is namelijk GeenStijl, het enige grote medium dat kritiek heeft op de politike-creectheid van de NPO want de rest van de politieke-correctheid is er hartstikke blij mee. Er zijn nog wel wat andere NPO-kritische websites, maar GeenStijl is de enige die de term 'reisbureau' met regelmaat gebruikt. En dat 'rampzalig voor het klimaat' is puur sarcasme omdat "links" het altijd rechts voor de voeten gooit.
    En die NPO is "links" in de zin die die term tegenwoordig heeft uitleg of detail : "Joodsistisch"
    En die "linksen" zijn door de moeilijk weerlegbare kritiek van GeenStijl uiterst gefrustreerde mensen. Die GeenStijl dusdanig intens haten dat ze het aanduiden als "bepaalde gefrustreerde mensen"...
    Deel 2 (de Volkskrant, 25-09-2018, tv-recensie, door Haro Kraak):
  Proefje

Als we de laatste jaren iets van de legendarische Michiel Romeyn vernamen, was het meestal gekanker op de tv-wereld. Vooral op de zendermanagers. In 2016 in HP/De Tijd: ‘Nu moet het door alle filters van verzuurde oude heren heen die de scepter zwaaien in omroepland.’
    Hetzelfde jaar in Vrij Nederland: ‘De oester is gesloten, we leven in de eeuw van de vertrutting. Dat hele televisielandschap is door netmanagers en Vinex-wijkachtige types gekoloniseerd. Jiskefet zou niet meer kunnen in deze tijd waarin je een waarschuwingsbordje omhoog moet houden als je ironisch bent.’
    ... En vorige maand bij talkshow M over humor: ‘Er mag niets meer.’ ...

Brullen van de lach!!! In zijn enthousiasme voor het aloude Jiskefet en dus voor Michiel Romeyn, de meest opvallende in dat cabaret/-satire/-theater, vergeet Harootje even helemaal dat hij het hier dus heeft over de politiek-correcte censuur. Kijk maar:
  Dat is natuurlijk allemaal waar – en ook weer niet. Ja, het formatdenken viert hoogtij, er wordt streng gelet op stereotiepe grappen over minderheden ...

Hoe ze het uit hun pen en mond krijgen en in hun geest is deze redactie volstrekt onduidelijk: hij laat zien dat er die censuur is, en beseft de gevolgen ...:
  Je ziet zelden een vervreemdend of gewaagd geestig programma op tv ...

... en durft dan toch gewoon 'Dat is natuurlijk allemaal waar – en ook weer niet ...' op te schrijven. Wat dan 'niet'?
    "Wij zijn politiek-correct om het GOED is om politiek-correct te zijn" - ze zeggen het rustig hardop. Maar spreek je ze er wat later op aan, dan ontkennen ze het keihard: "Wij linksigen zijn GOED!!!, en kritisch-zijn is GOED!!! dus zijn we niet politiek-correct".
     Leidende tot dit soort kortsluitingen:
  Maar er mag meer dan ooit, je kunt roepen en maken wat je wil ...

"Wij zijn GOED!!! en kritisch-zijn is GOED!!! dus zijn we niet politiek-correct". Gevolgd door:
  ... je kunt roepen en maken wat je wil op internet. ...

"Wij zijn politiek-correct dus wij zijn GOED dus hebben we het recht het niet-politiek-correcte te verbannen naar het internet dus te weren van de televisie".
    En wat hier al dan niet politiek-correct is, heeft 'ie al genoteerd:
  ... er wordt streng gelet op stereotiepe grappen over minderheden ...

Politiek-correcte taal voor alles aangaande gekleurde immigranten en de multiculturele samenleving. Gekleurde immigranten van de sneue, kwetsbare, weggezette, buitengesloten, enzovoort, soort die ons die diverse en prachtige en ideale multiculturele samenleving hebben gebracht.
    Gekleurde immigranten niet zijnde Aziaten en hindoestanen enzovoort, dus wel zijnde moslims en negers. Pardon: licht- en donker-getinte streepjes-Nederlanders met een migratie-achtergrond die voor 100 procent Nederlander zijn.
    En wat geldt voor het "De multiculturele samenleving is Het Paradijs"-aspect van de politieke-correctheid, geldt, zoals al ontelbare malen gebleken, natuurlijk onverkort voor alle andere aspecten ervan. Ook voor de NPO. Zoals al opgeconstateerd voor de NOS uitleg of detail .

Goh, wat staat er hier weinig van de politieke-correctheid van de NPO ...
    Wel logisch, eindelijk, want de NPO is elektronisch, en deze redactie kijkt er niet meer naar.
    Wegens volkomen politiek-correct.
    Soms laat je wel eens de zender aanstaan na een NOS Journaal (nog politiek-correcter van de rest uitleg of detail ), wat je onmiddellijk weer bevestigt: de NPO, dat is bijna de politieke-correctheid.
    En soms lees je erover (de Volkskrant, 03-05-2021, tv-recensie, door Yasmina Aboutaleb):
  Racisme

Toch nog een beetje Oerol: het heerlijk satirische 'George & Eran worden racisten' is even geestig als pijnlijk.


... afgelopen weekend kwam er toch nog een beetje Oerol onze huiskamers binnen. En wel met het heerlijk satirische George & Eran worden racisten. Een tv-adaptatie (gemaakt in het kader van het actieplan cultuur van de NPO) van de voorstelling die in 2018 speelde op Oerol. In de voorstelling vragen een Joodse en een Syrische vriend (Eran Ben-Michaël en George Elias Tobal) en twee witte vrienden (Milan Sekeris en Myrthe Huber) zich af of ze 'alle goede bedoelingen ten spijt toch gewoon racisten zijn'.    ...

Nou, dat is natuurlijk geen vraag:
  ...    Milan is de witte man die maar niet begrijpt, of wil begrijpen, wat hij verkeerd doet. Tegen George die zegt geen moslim te zijn: 'Je ziet er wel zo uit. Weet je het zeker?' ...

Want alle blanken zijn racisten. Kijk maar:
  ...    Eerder die avond was bij het NOS Sportjournaal een diep verontwaardigde Humberto Tan, voorzitter van de commissie-Mijnals, te zien. De KVNB deed niet mee aan een socialemediaboycot tegen racisme van voetbalsupporters die door de Engelse voetbalbond was afgekondigd. Het argument: 'In Engeland is het al langer een groot probleem. Die voorgeschiedenis kennen wij niet en dan komt een boycot uit het niets.'
    'Dan heb je echt in een grot geleefd', zei Tan, die een rijtje incidenten opdiste. 'En dan ben je onderdeel van het probleem.'

Echt waar ... Alle blanken zijn racisten.
    Tenzij ze een aflaat hebben gekocht in de vorm van de bekentenis een racist te zijn, of dat alle andere blanken racisten zijn.
    Eén van de standaard boodschappen van de NPO.
    Maar goed dat we de volkomen racisme-vrije moslims hebben om ons dat nog eens een keer te vertellen ...


Naar Landverraad , of site home .

 

 31 mei 2018