WERELD & DENKEN
 
 

Haatzaaiers, creolen: Simone Weimans

Zwarten herkennen zich niet in blanken.

Dus zijn het gore racisten.

Maar volgens de politieke-correctheid is racisme iets dat alleen voorkomt bij blanken, dus wordt aan het "zich niet herkennen" van de zwarten tegemoet gekomen. Bijvoorbeeld door het vertonen van een zwarte nieuwslezer. Of lezeres.

Een kleine twintig jaar hadden ze niet beter dan iemand met een paar ernstige spraakgebreken, genaamd Noraly Beyer.

Maar op een gegeven moment verdween die toch en je wist dat er niet lang daarna een nieuwe "neger omdat het moet' zou komen. Dat werd Simone Weimans. Geen spraakgebrek maar wel een voorkomen-gebrek - zeg maar de levende versie van de "debiele homofiele Joodse neger, met een bult" uitleg of detail .

Nou zegt dus de vrijwel universeel geldende regel dat alle zwarten racisten en haatzaaiers zijn (zodra ze hun mond opendoen over relevante zaken), zoals ook bewezen door mevrouw Beyer na haar vertrek uitleg of detail .

Toen nog "in dienst" was ze voorzichtiger. Net als nu mevrouw Weimans.

Maar toen sloeg de bliksem in. De aanleiding: een incident waarbij een verwarde man is ingereden op een aantal mensen net zoals voorheen bij een aantal incidenten een verwarde mann is ingereden op mensen, waarbij motief en etnie van die verwarde mannen zorgvuldig geheim werd gehouden, maar tegelijkertijd ons op het hart gedrukt werd dat moslims mensen zijn zoals u en en ik en dat die verwarde mannen niets met de islam te maken hebben. Laat staan dat hun etnie er iets mee te maken heeft.
    Hier is het bericht van de Volkskrant over deze laatste verwarde man:

Kijk, ineens is er geen "incident", maar meteen een 'aanslag'.  En ineens is er geen "verwarde man", maar meteen een 'dader'. Ook is ineens de verwarde man geen 'Fransman', 'Belg', Duitser', 'Engelsman' of zoiets dergelijks, maar is die verwarde man, pardon: dader, iemand met een etnie. Een blanke etnie.
    Met als allereerste en belangrijkste les dit: de Volkskrant erkent dat de indeling in Europa niet langer is die tussen Fransen, Belgen, Duitsers enzovoort, maar tussen gekleurden en blanken.
    Wat slechts een bevestiging van een al minstens een decennium gevoerde praktijk. Die men alleen nog niet openlijk wenst te erkennen, maar nu toch impliciet gedaan heeft.

Maar, verbazingwekkenderwijs, dat is nog maar de aanloop. Want het hoogst officiële NOS Journaal, dat NOS Journaal dat van ons allen is, ging er nog ruimschoots overheen. Dat hoogst officiële NOS Journaal gebruikte het "n"-woord in een reportage En niet het gewone "n"-woord, maar de Ku Klux Klan-versie van het "n"-woord - voor de niet in de Engelse taal ingewijden: de "n" in het Engelstalige "n-word" staat voor "nigger" oftewel "nikker". Hier een beeld (NOS Journaal, 19-06-2017, 18h00 uitleg of detail ):

"Hé,", hoor ik u zeggen, "dat is een zwarte mevrouw... Die heeft dat vast niet gezegd". Klopt. Wat die zwarte mevrouw, die wij kennen als Simone Weimans, zegt, is dit: "Goeienavond. En weer was er een terreursaanslag in Londen. Een 48-jarige witte man (0:26 min.) reed met een kleine vrachtwagen in op bezoekers van een moskee ...".
    Oftewel: de mevrouw Weimans gebruikt het zwarte equivalent van de Ku Klux Klan-term "nikker". Oftewel: die mevrouw Weimans is zelf een "nikkerin".
    Maar laten we onze toon ietwat matigen ... Laten we er "gore racistische negerin" van maken ...
    Overigens werd in het NOS Journaal van 20h00, met een niet-zwarte presentator, de Ku Klux Klan-term niet gebezigd. Misschien kan de grote schoonmaak van deze dag dus beperkt worden tot deze zwarte mevrouw, de redactie van dienst, en de eindverantwoordelijke: de seriële informatie-vervalser, nepnieuwsverspreider en leugenaar in het algemeen: Marcel Gelauff uitleg of detail .

Een bevestiging: het was dus geen verspreking (de Volkskrant, 14-08-2017, door Antoinnette Scheulderman):
  De kleur van de liefde

Zelf valt ze op witte mannen. De keren dat ze racistisch werd bejegend, zijn op de vingers van één hand te tellen. Programmamaker en columnist Iris van Lunenburg onderzocht gemengde relaties voor haar tv-programma.

...
In jouw programma heb je het consequent over 'blank', terwijl ik dacht dat we tegenwoordig 'wit' en 'zwart' zeggen.
'Seriously, dat is dus iets waar ik zelf nooit over nadenk. Ik zeg altijd 'blank' en 'donker'. ...

Ik sprak journaallezer Simone Weimans over dit onderwerp, die zei: 'Het woord 'blank' heeft voor mij te veel de bijklank van schoon en rein.'
'Ik begrijp de bezwaren tegen het woord 'neger' goed, maar ik zie niet hoe 'blank' aanstootgevend kan zijn.

Journaallezeres Simone Weimans is dus geen zwarte, maar een dikke foeilijke haatnegerin.

En hier is het effect dat de aanwezigheid van de racitische haatneregin heeft (GeenStijl.nl, 03-10-2017, door Van Rossem uitleg of detail ):
  NOSJW Journaal op wittemannenjacht na Vegas

64-jarige bejaarde Amerikaan schiet 58 mensen dood en veroorzaakt ruim 500 gewonden. De NOS steekt het op zijn huidskleur: "een witte man".



Het viel veel mensen op. De Staatsomroep maakte in het Achtuurjournaal een specifiek punt van de huidskleur van de massamoordenaar in Las Vegas. Niet van zijn ideeën, niet van zijn motieven, niet van zijn overtuigingen en niet van zijn religie. Maar van zijn huidskleur. Het was geen toeval of foutje, want in de aankondiging voor de reclame zeiden ze het ook al. Maar hoezeer de NOSJW Staatsomroep zich ook in racisme dompelt om huidskleur aan het motief van de man te koppelen, zijn afkomst, RAL-code of leeftijd zeggen niets over zijn ideologie of overtuigingen. Die zijn op dit moment, terwijl de eerste namen van dodelijke slachtoffers worden vrijgegeven, nog steeds onduidelijk. Supremacist? Racist? Trumphater? Jihadi? Kruisvaarder? Wanhopige gokverslaafde? Geen idee. ...

In de url van de pagina stelt GeenStijl het nog een keer duidelijk:
  www.geenstijl.nl/.../-huidskleur-als-motief-opvoeren-is-racisme/

Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Dat een met publiek gelden betaalde omroep zich bezondigt aan racisme?
    GeenStijl refereert met het 'NOSJW' zijnde een combinatie van NOS en SJW oftewel "social justice warrior" aan meer algemene maatschappelijke opvattingen. Dat kan verder uitgewerkt worden: dat "social justice warrior" komt uit Amerika. Dat "social justice warrior" slaat op het bestrijden van maatschappelijke ongelijkheden. Oftewel: dat "social justice warrior" slaat op het bestrijden van maatschappelijke ongelijkheden oorspronkelijk in Amerika. Nu is er in Amerika, het land van de grote maatschappelijke ongelijkheden, maar één maatschappelijke ongelijkheid de bestrijding waarvan meer dan één supporter heeft: de maatschappelijke ongelijkheid van de zwarten. Oftewel: dat "social justice warrior" slaat op het bestrijden van de maatschappelijke ongelijkheid van zwarten. De "social justice warrior"-beweiging wordt in Amerika dan ook in hoge mate gedomineerd door zwarten, rabiate activisten type Ta-Nehisi Coates uitleg of detail .
     Dit heeft inmiddels Nederland bereikt, op "intellectueel" niveau met Gloria Wekker uitleg of detail en Philomena Essed, en op het actievoerdersfront lieden als Mitchell Esajas uitleg of detail , Quinsy Gario uitleg of detail en Sylvana Simons uitleg of detail . Maar die in de praktijk staan voor alle zwarten die tot dus ver hun mond hebben opgegedaan uitleg of detail .

Die eerste ontboezeming is destijds "niemand" opgevallen. Waardoor niemand heeft ingegrepen. Door die mevrouw te ontslaan vanwege het zijn van racist.
    En nu is het te laat.
    En is de hele NOS openlijk racistisch.
    Of in de commentaren bij GeenStijl (een selectie):
  Prima ontwikkeling van de NOS, vanaf nu alles en iedereen benoemen qua huidskleur, afkomst, religie, of idelogie bij elk incident of drama.
Maya de Blij | 03-10-17 | 09:05

>>> Nee, alleen als het blanke boze mannen zijn melden we afkomst, in alle andere gevallen is het niet relevant
jack and friends | 03-10-17 | 09:07

Het zou lachwekkend zijn als het niet zo triest was. Absurde politieke correctheid.
spanarchist | 03-10-17 | 09:05

Merkwaardig is dat toch. Als de dader een Mohammedaan is probeert de NOS krampachtig het woord 'lichtgetint' te vermijden. Nu is het een blanke en dan vindt de NOS zijn kleur ineens razend belangwekkend. Maar goed, omdat ik dit soort newspeak ook verwacht van ons policor staatshoernaal kijk ik er ook nooit naar. Ze zullen in rap tempo hun kijkertjes kwijt raken als ze zo door gaan.
Bobbbe | 03-10-17 | 09:06

Elk nadeel hep ze voordeel: nu weten we zeker dat als er niets vermeld wordt, het om een ploflim gaat.
Guido | 03-10-17 | 09:07

Dus witte man schiet mensen dood mag wel...
Moslim rijdt mensen dood mag dus niet...
MeneerGuggenheimer | 03-10-17 | 09:11

Waar zijn de voorgedrukte aangifteformulieren tegen de NOS/S?
Xirdalan | 03-10-17 | 09:17

Journaal is weer eens het volk aan het manipuleren. Over dat woordje 'witte' is vast stevig nagedacht op de redactie. Het is een politiek statement ipv objectieve verslaggeving. Voor de zoveelste keer.
Road to serfdom | 03-10-17 | 09:19

Nee, prima dat de NOS dit doet. De man moet kennelijk nog opgespoord worden dus signalement is belangrijk. Tevens is witheid een verschrikkelijke ideologie. Zijn witheid kan ons dus iets kan leren over zijn motieven. Tel daarbij op dat het een man is. Een man. En wit. Nee laat dat NOS journaal maar schuiven.
atheïstisch stemvee | 03-10-17 | 09:27

Wie waren dat ook alweer dat je afkomst niet moet vermelden? Verder: succes met je racisme. Ik slaap er geen seconde minder om.
TheseDays00 | 03-10-17 | 09:29

Ook mij viel het metten op dat er geproken werd over een witte man!!!
Voor mij het zoveelste bewijs dat de NPO in handen van de regering is gevallen. Deze staatsomroep wordt trouwens door mij al jaren niet meer serieus genomen en nog nauwelijk bekenen.
hanneke53 | 03-10-17

In welke vergadering is besloten dat het WIT moet worden. Haha, het zijn zulke losers daar bij de NOS prachtig..
Mark_D_NL | 03-10-17 | 09:43

>>> Toen ze zeiden:”hoe kunnen we de onvermijdelijke associatie met moslimterrorisme downplayen?”
Accident_Prone | 03-10-17 | 09:47

Wit zoals in ‘Arisch’? Aha foei NOS! Willen jullie echt die weg inslaan??
Accident_Prone | 03-10-17 | 09:45

Wat zijn het toch een stelletje klotzakken bij de NOS.
Kondor | 03-10-17 | 09:50

Het woordje "wit" had hier wel degelijk een betekenis. Aanslagen worden in het algemeen door meer gepigmenteerden of veelkleurige reli-gekkies gepleegd, dus de aanduiding "de zwarte man" of "de Mo-aanhanger" is nu min of meer vergelijkbaar met "het natte water" of "het koude ijs". Als er strakt door de NOS-journaal een aanlag wordt gemeld die door "een man" werd gepleegd, is dat in de regel dus geen blanke, en omdat het hier om een uitzonderingsgeval ging, had de nadere kleuraanduiding dus wel extra nieuwswaarde.
Alco-de-Holist | 03-10-17 | 10:02

Dit viel mij ook op.
Overigens hadden ze het bij Nieuwsuur ook over een 'witte man'.
Afgesproken werk?
Toeval bestaat niet.
Dit is propaganda/indoctrinatie.
MaxiCosi24 | 03-10-17 | 10:11

Waarom zetten ze er bij de NOS niet ook gelijk "boze" voor, het was (mede gezien zijn daad) immers een boze witte man! Bovendien als je tegenwoordig zo pc wil zijn, dat mag dat sowieso in één adem gezegd worden, het geldt toch immers voor alle witte mannen, toch?!
TuuT | 03-10-17 | 10:12

De een nog schrijnender dan de ander. Met als toppunt aangaande het effect dat dit soort haatzaaierij door de media heeft:
  Was het vandaag die kroeskop, die dit verkondigde?
topsporter | 03-10-17 | 09:26

De media en de rest van de elite stuurt regelrecht aan op een etnische burgeroorlog  .


Naar Haatzaaien, allochtoon , Creolen, cultuur , Allochtonen, respect  , of site home .

 

19 jun.2017