WERELD & DENKEN
 
 

Creolen, haat: Mitchell Esajas

26 mei 2016

Met Sylvana Simons in de aanval uitleg of detail , kan de rest van Nederlandhatende zwarte elite niet achterblijven. Jammer genoeg voor de acitvisten is die rest voornamelijk een eenmansbedrijf, gedreven door Miichell Esajas. Er zijn wel meer medestanders, zie hier (Mitchell met megafoon) ...:

... maar die medestanders beheersen het rijpmaken van meningen voor de media kennelijk wat minder (Is dit voorzichtig genoeg geformuleerd?).
    Hier staat Esajas te demonstreren naar aanleiding van de dood van de Antilliaan Mitch Henriquez, die stierf tijdens een arrestatie nadat hij had geroepen dat hij een pistool bij zich had. Hier de reden van het harde ingrijpen:


Uit: Telegraaf.nl, 19-05-2013, ANP. uitleg of detail

Antilliaanse mannen het meest vermoord

Als in Nederland iemand wordt vermoord, gaat het relatief vaak om een Antilliaanse man. Tussen 1997 en 2011 zijn 113 mannen uit de Antillen door geweld om het leven gekomen, omgerekend 13,2 op elke 100.000. Dat is ... bijna 15 keer zo veel als onder autochtonen. ...


Vooral tegen elkaar gebruiken de Curaçaose jongens veel geweld. ...


Red.:    Oftewel:
  Antilliaanse mannen moorden het meest - met name elkaar

Het eerste bewijs: Mitchell Esajas is een gore hypocriete racist.
    Terug naar Sylvana. Eerst, met een naar aanleiding van Sylvana al meer gehanteerd recept, de relevante bijdrage van Mitchell, en daarna wat er al eerder van hem was verzameld.
    Die relevante bijdrage, gepubliceerd op Joop.nl, was een weerslag van wat Mitchell kennelijk ook al eerder dwarszat. Het stuk is dus ellenlang. En dat is dan nog een verkorting van het origineel. En dus moeten we ons beperken tot wat kleine stukjes. Te beginnen met eentje dat dient ter ijking:


Uit: De Volkskrant, 24-05-2016, door Mitchell Esajas - Voorzitter van New Urban Collective uitleg of detail

Waarom Sylvana Simons en andere streepjes-Nederlanders het spelletje niet meer meespelen

 ... Ze was geaccepteerd als “een van ons”. Dit totdat ze het lef had om op tv, kritisch doch beheerst, aan te geven dat het niet zo netjes was dat Martin Simek donkere mensen ‘zwartjes’ noemde. ...


Red.:   Het gaat hier om het stukje: '... kritisch doch beheerst, aan te geven ...'. De beelden hierbij: iemand die, mogelijk zelfs ironisch glimlachend, achteroverlenend de andere gast even interumpeert en iets zegt van "Martin, je bedoelt natuurijk 'zwarten', of nog beter 'Afrikanen' ", waarop Martin Simek, een warmhartige Tsjech maar een tiental of meer jaren gewoond hebbende in Nederland, en het hebbende over zwarte boot-kinderen die hij geholpen had, zoiets gezegd zou hebben als "Maar naturlijk, schat, wat zei ik dan...? ".
    Hier een paar schermafdrukken van dit moment:

 
 

Ongeveer het tegenovergestelde van "kritisch doch beheerst aangeven".
    Mitchell Esajas is een gore leugenaar met slechts één criterium voor zijn uitspraken: "Dient dit de zwarte zaak?" Iemand wiens uitspraken eerst omgekeerd moeten worden, en dan gekeken hoever ze van de waarheid zitten.
    Hier met uitspraken zoals dit:
  De PVV en de PVV light (VVD en PVDA) beroepen zich allen op verschillende manieren op dit mythische beeld van de Nederlandse cultuurnatie waarin er geen plek lijkt te zijn voor streepjes-Nederlanders ...

Tja, het is natuurlijk heel kwetsend dat Nederlanders niet massaal aan het uithuwelijken, eerwreken, tienermoederschap en de schietpartijen zijn gegaan, om maar een paar cultureel onderscheidende kenmerken van de streepjes-Nederlanders te noemen ...
    Enfin, dit is wel weer genoeg van dit epistel, want er is veel van hetzelfde te bewonderen in de andere die al becommentarieerd zijn, en dat spaart tijd en moeite (en ergernis) - de eerste was ook de kennismaking met het fenomeen, de zwarte activist met het bord voor de kop, dat in Amerika veel bekender is:


Uit: De Volkskrant, 27-03-2014, door Henk Müller is opinieredacteur van de Volkskrant. Mitchell Esajas (1988) studeerde Sociale en Culturele Antropologie en Business Administration aan de VU. Hij werkt als programmamanager aan de UvA en is oprichter en voorzitter van New Urban Collective.

Twistgesprek | Henk Müller met Mitchell Esajas

'Wat Wilders heeft gedaan is ook een zegen'

De ophef over de uitspraken van Geert Wilders toont dat Nederland niets van racisme moet hebben. Maar is dat nou wel zo?

...
Maar er is toch een Marokkanenprobleem? Al die aanhangers van Wilders hebben het bij het verkeerde eind?
'Er is een probleem met criminele jongeren en dat probleem moet je aanpakken. ...'

U geeft toe dat er een probleem is. U komt nu vast met een begripvolle verklaring.
'Ik wil het niet over Marokkanen hebben, want etniciteit verklaart niets. En ja, ik heb verklaringen. Het gaat om gebrek aan onderwijs, om ouders die hier met een half been in de samenleving staan, om slechte kansen op werk.
    Zulke factoren leiden tot criminaliteit, dat zie je overal ter wereld. Als je 'Marokkaans' koppelt aan criminaliteit is dat racistisch, en dat doet Wilders.'    ...


Red.:   Stelling 1 van Esajas: "De criminaliteit van Marokkanen is slechts een beperkte deel van de groep en mag je op geen enkele wijze betrekken op iedereen van die groep". Wat hij daarmee natuurlijk ook bedoeld is dit: "De criminaliteit van creolen is slechts een beperkte deel van de groep en mag je op geen enkele wijze betrekken op iedereen van die groep".
    Oké, we stappen een stukje verderop in het interview:

  Nederland is toch helemaal niet zo racistisch. Kijk maar naar de algemene afkeuring van Wilders' uitlatingen.
'In Nederland bestaat wel degelijk alledaags racisme, meer dan in andere Europese landen. Dat heeft de SER geconstateerd, dat heeft onderzoekster Eefje de Kroon geconstateerd in een rapport van het Europees Netwerk tegen Racisme, en ook de Nationale Ombudsman. Racisme is hier institutioneel maar het wordt nooit benoemd, zoals bijvoorbeeld in de VS of Engeland, waardoor je er iets aan kunt doen. Het zou prachtig zijn als de premier erkende dat er een probleem is in Nederland: racisme. Maar wat doet Rutte? Hij maakt op de nucleaire top - op een vraag van een Antilliaanse journaliste naar de discussie over Zwarte Piet - de foute grap dat zijn vrienden het op de Antillen makkelijker hebben dan blanken hier als Zwarte Piet. Want zij hoeven zich niet zo moeizaam af te schminken.'

Stelling 2 van Esajas: "De discriminatie en het racisme van een beperkt deel van de blanken, de Nederlanders, moet je betrekken op iedere blanke, Nederland, en wie dat niet doet, discrimineert en is een racist".
    Dus nog eens naast elkaar in een kadertje, de twee stellingen van Mitchell Esajas:
  Stelling 1: "De criminaliteit van Marokkanen en creolen is slechts een beperkte deel van de groep en mag je op geen enkele wijze betrekken op iedereen van die groep".
Stelling 2: "De discriminatie en het racisme van een beperkt deel van de blanken, de Nederlanders, moet je betrekken op iedere blanke, Nederland, en wie dat niet doet, discrimineert en is een racist".

En dit is dus, ook nogmaals even de persoon:
 
  Mitchell Esajas (1988) studeerde Sociale en Culturele Antropologie en Business Administration aan de VU.
Hij werkt als programmamanager aan de UvA en is oprichter en voorzitter van New Urban Collective.

Arrogante neger.
    Het is volkomen wonderbaarlijk: het zijn allemaal aardige en lieve mensen, maar zodra er eentje zijn mond open doet, komt er de meest gore taal uit ...Onafhankelijk van de specifieke kleur.
   Het meeste van de bijdragen van Esajas aan het haatzaaien staan op Joop.nl, natuurlijk:


Uit: Joop.nl, 25-05-2014, door Mitchell Esajas - Voorzitter van New Urban Collective uitleg of detail

Waarom wil je ons zo graag neger noemen?

Een reflectie op de Nederlandse obsessie met 'de neger', institutioneel racisme, microagressies en het debat 'Mag ik je neger noemen?' van de Rode Hoed


'Twintig over twintig: mag ik je neger noemen?', dat is de titel van een debat dat cultureel debatcentrum De Rode Hoed op dinsdag 27 mei organiseert over 'culturele en seksuele diversiteit' naar aanleiding van een interview in dagblad Trouw over de campagne I, Too, Am VU / UvA. Via Facebook ontving ik een enthousiaste uitnodiging van een medewerker Marketing & PR van De Rode Hoed om deel te nemen in het panel. Met belangstelling vroeg ik naar meer informatie over het programma. Ik was met stomheid geslagen toen ik de aanvankelijke titel van het evenement las: "Hoe noem je een neger?"    ...


Red.:   Ach, ach, ach ... De grachtengordelaars van De Rode Hoed wilden wat aandacht vestigen op hun debatje, en gebruiken het woord "neger". Dus, gaat het betoog van Esajas worden: Alle Nederlanders zijn  "Fout!!!" omdat ze allemaal het woord "neger" gebruiken. En natuurlijk zijn ze ook allemaal racisten, maar dat spreekt eigenlijk voor zich want alle blanken zijn per definitie racisten, dus dat hoeft niet apart vermeld of bewezen te worden.
    We slaan ruim 300 woorden over, en vervolgen:

  De neger omdat het moet
In een artikel van het NRC dat ik met de Rode Hoed deelde stond dat het woord neger voor het eerst voorkwam in het jaarverslag van de West-Indische Compagnie uit 1664,

En  nog steeds gaat het over "neger", om nog zo'n 200 woorden later te concluderen tot:
  "In Nederland zijn 2 dingen heilig: Zwarte Piet en het woord 'neger'."
In Nederland zijn twee dingen heilig: Zwarte Piet en het woord 'neger', dat stelde maatschappij historicus Zihni Özdil tijdens zijn lezing op de Universiteit van Amsterdam over institutioneel racisme en micro agressies.

Knap hè ... 'Niemand" gebruikt het woord "neger" want "iedereen" is politiek-correct. Althans voor wat betreft de openbaarheid, want de openbaarheid is "de media" en de media zijn hartstikke politiek-correct. En trouwens alles dat in beeld komt op de buis, inclusief reclames, want ook die vertonen ten opzichte van de numerieke vertegenwoordiging in de rest van de bevolking al een overdaad aan negers, en een overdaad die ruim wordt als je allerlei sociaal-culturele factoren in rekening gaat brengen. Zo is het merendeel der creolen laagopgeleid en zie je verder weinig laagopgeleiden in beeld, tenzij het reclames met fluitende bouwvakkers betreft, en als het NOS Journaal interviewtjes op straat houdt, dan is de helft van de bevolking allochtoon, ongeveer gelijk verdeeld tussen moslims en creolen. En echt, echt, echt, nooit en te nimmer zal je daar het woord "neger" horen.
    Maar goed: De Rode Hoed doet het een keertje, en Mitchell Esajas heeft meteen een diep rood waas voor zijn ogen.
    Maar Esajas heeft wél bronnen:
  In Nederland zijn twee dingen heilig: Zwarte Piet en het woord 'neger', dat stelde maatschappij historicus Zihni Özdil tijdens zijn lezing op de Universiteit van Amsterdam over institutioneel racisme en micro agressies. Hij benoemde hoe antizwart racisme in Nederland is ontstaan en hoe diep ons gedeelde koloniaal verleden nog steeds in onze cultuur en instituten verweven is. Vorige week waren het emeritus professor Gloria Wekker en historicus Sandew Hira die tijdens het 'I, Too, Am VU'-debat al de oorsprong van institutioneel racisme in het Nederlandse koloniaal verleden toelichtte.

De bronnen: Zihni Özdil: een minstens even erg doorgedraaide, eigenlijk geschifte, moslim die de term "institutioneel racisme" uitvent, mevrouw Gloria Wekker, creools, die de geschifte ideologie van de gelijkheid der seksen als vakterrein heeft/had, en Sandew Hira, die zo mogelijk nog rabiatere teksten op Joop.nl verspreidt.
    Overigens: wat je hier zou verwachte, citaten met"neger" erin, zal je heel lang op moeten wachten - in dit artikel.
    Daarna gaat het tijd over racisme, op deze wijze:
  Historicus Sandew Hira haalde een voorbeeld van de Duitse filosoof Kant aan die schreef: "De negers van Afrika hebben van nature geen gevoel dat boven het banale uitstijgt."

En er worden nog meer fossielen opgegraven. Overigens: op geen enkel punt gedurende de 3600 woorden weet Esajas het gestelde van Kant te weerleggen. Maar, kan zijn verdediging  luiden: dat geldt ook voor de hele blnake poltieke-correctheid. Een treurige maar juiste observatie.
    En na nog wat gesputter hierover:
  In Nederland hebben – de meesten – na de Tweede Wereldoorlog afstand genomen van het ouderwetse biologische racisme waarbij mensen op basis van vermeende fysiologische of genetische inferieure en superieure rassen werden onderverdeeld. Het dominante discours is veranderd naar cultureel racisme, waarbij we het hebben over problematische 'etnische minderheden', 'minderwaardige Marokkanen' en criminele 'niet-westerse allochtonen'. Maar het woord 'neger' kunnen Nederlanders maar niet loslaten?

Hè, hè, de eerste referentie aan een hedendaagse realiteit. Sterk verwrongen voorgesteld, want natuurlijk zijn die etnische minderheden problematisch, Marokkanen minderwaardig anders zaten ze gelijkwaardig te zijn in Marokko, en inderdaad zijn niet-westerse immigranten overdadig crimineel. Het enige racisme in deze buurt is echter het artikel van Esajas, waarmee het deze werkelijkheden presenteert als onjuistheden en dus "racisme".
   Om vervolgens, in letterlijk de volgende zin en de erop volgende kop weer terug te komen op:
  Maar het woord 'neger' kunnen Nederlanders maar niet loslaten?

Het Nederlands collectief onderbewustzijn en de liefde voor 'de neger'

Waarvoor dus nog steeds geen spetter aan bewijs is geleverd.
    En dat bewijs is er duidelijk niet, want het volgende dat Esajas doet, is weer aan de slag gaan als archeoloog, met leesplankjes uit de 19de eeuw, en soortgelijke parafernalia. Om te komen tot de conclusie dat:
  Een groot deel van de Nederlanders is groot gebracht met het beeld van de jolige, domme, onderdanige 'neger'. En men lijkt het niet te willen loslaten. Nederlanders houden van 'negers'. Is dit wellicht ook de reden dat miljoenen Nederlanders vol passie strijden om de meest geliefde neger van alle negers, de nationale blackface traditie Zwarte Piet vast te houden? Is dat de reden dat meer dan twee miljoen Nederlanders de Pietitie Facebook pagina hebben geliked?

Ho, ho, ho ... Dat is helemaal verkeerd uitgelegd. Nederlanders willen graag Zwarte Piet houden, maar de creolen ... Die gaan dezelfde kant op als de moslims: liever kwijt dan rijk. Hosselen, gangs, pistolen, weet je nog wel .. Het beste wat de Nederland brengen is zang en dans. Maar iets van economische waarde ... Ho maar. Een dure hobby, al die creolen.
    Na weer een stukje over discriminatie en racisme in de dagelijks bejegening waar geen draad van bewijs voor bestaat, komt er weer iets reëels langs:
  Tijdens het I, Too, Am VU debat vertelde Barbara Bos van het College van de Rechten van de Mens hoe (on)bewuste stereotypen leiden tot discriminatie op de arbeidsmarkt. De laatste jaren is het aantal klachten over discriminatie en racisme enorm toegenomen, in 2013 was er zelfs sprake van een exponentiële toename van het aantal vragen over arbeidsmarktdiscriminatie. De werkloosheid onder niet-westerse jongeren is met 25,6% bijna vier keer zo hoog als de werkloosheid onder de jongeren van Nederlandse origine, waarvan 8,6% werkloos is.

Een verhouding die sterk geflatteerd is dor positieve discriminatie, want als je gaat kijken naar daadwerkelijke capaciteiten, zou de verhouding nog veel schever liggen, zie hier .
    Waarna Esajas er Wilders met de haren bij sleept en een zeer onvoorzichtige fout begaat:
  Dit zijn geen incidenten maar symptomen van geïnstitutionaliseerd racisme op de arbeidsmarkt. "Minder, minder, minder Marokkanen", scandeerde Wilders tijdens de verkiezingsavond in maart 2014. Dit is reeds de realiteit op de arbeidsmarkt. Marokkanen krijgen al jaren minder, minder minder kansen, ... Het zal je dan ook niet verbazen dat een werkgever in het SCP rapport het volgende stelt:
  "Mijn beeld van Marokkaanse jongeren is 'problemen'. Dat komt door de media. Terwijl in de fabriek veel Marokkanen werken. Dan acht ik denk ik Turken hoger dan Marokkanen."

Marokkanen en Turken. Wat ontbreekt hier? Inderdaad: de creolen. Creolen komen zelfs helemaal niet in beeld als het over werken gaat. Zelfs in hun eigen verhalen. Een vonk van realiteitsbesef? Trots (Wij hoeven niet te werken ...)?
    Wat dan ook ... (een oude en stoute gedachte van deze redactie is: Wat die negers het meest stoort aan de slavernij is dat ze hebben moeten werken ..), een negerverhaal (creolen die blanken de schuld geven van eigen problemen zijn "negers") kan natuurlijk niet zonder eisen. Van Harriet Duurvoort kennen we al de eis om onze musea vol te hangen met hun kunst , Esajas weet ook wat:
  Institutioneel racisme in het onderwijs: eurocentrisch curriculum
Onderwijs en dialoog zijn dé middelen om wederzijds begrip, respect en een inclusieve sfeer te creëren. Helaas schort het ook in het onderwijssysteem aan de nodige culturele diversiteit.

Juist ja. Naast de geschiedenis van de Turken en Marokkanen, moet we ook de geschiedenis van de negers volledig doorlopen en voorleggen. Aan Nederlanders, al absurd, maar ook aan Turken en Marokkanen. Die oneindig veel minder dan Nederlanders ook maar het geringste respect hebben voor creolen. En negers.
    Maar Esajas gaat verder want die 'culturele diversiteit' betreft met name één ding:
  Integendeel, van basisschool tot universiteit leren we weinig tot niets over het koloniaal verleden en hoe de erfenis daarvan nog aanwezig is in de samenleving.

Nou., dat zal lekker aankomen bij die moslims ... Oneindig veel langer en erger slavenhouders dan de Europeanen.
    Geschift is die Esajas.
    Waarna nog een aantal medegeschifte langskomen, zoals de al eerder genoemde Sandew Hira, de al lang op dit veld  actieve Philomena Essed  en Isabel Hoving. En er nog een additioneel bewijs volgt van de geschiftheid:
  In de naam van de vrijheid van meningsuiting werden publieke vernederingen als de film Fitna van Geert Wilders en Submission van Hirsi Ali en Theo van Gogh ... Zwarte Piet getolereerd.

Tja ...
    Na nog wat gemijmer over micro-agressie (waar Esajas zelf niet aan doet  - te min - hij doet alleen in macro-agressie) komen we langzaam terug bij het begin:
  Ik herken een micro agressie in de titel van het debat van de Rode Hoed. Ze zijn zich bewust van de historische lading en de beledigende betekenis van het begrip 'neger'. Na een kritische vraagstelling hebben ze de titel slechts verandert van 'hoe noem je een neger?' naar 'Mag ik je neger noemen?' ..

Om af te sluiten met het zelfstandig al redelijk onnavolgbare:
  Is de Rode Hoed bereid de titel en opzet zodanig te veranderen dat het woord 'neger' er niet meer in voortkomt ...

Oftewel: je moet gaan debatteren over iets dat je niet mag benoemen.
    Een bijzonder sterk geval van schieten in eigen voet is dit:

Uit: Joop.nl, 28-03-2015, door Mitchell Esajas - Voorzitter van New Urban Collective uitleg of detail

De universiteit is veel te wit


Red.:   Mitchell Esajas is van andere stukken op Joop.nl en zelfs in de Volkskrant al helemaal bekend als een vuilbekkende negerracist: "Zwarten hebben een achterstand die het gevolg is van racisme van de kolonialen en slavenhouders". Die hier dus de aanval op het intellectuele presteren van zwarten opent.

  We durven wel vragen te stellen over het democratische gehalte van de universiteiten, maar geldt dat ook voor de diversiteit?

Nee, die vragen durft men, de politieke-correctheid, niet te stellen omdat iedereen het antwoord wel weet: negers zijn niet op de universiteit, omdat ze niet (goed) kunnen leren en studeren. Negers zijn goed in muziek, dans en sport, en ergens moet dat gecompenseerd en worden anders zouden ze betere mensen zijn. En  heel Afrika bewijst dat dat zeker niet het geval is: armoe, tovenarij en barbarij alom uitleg of detail .
  'Op de universiteit is iedereen wit', merkte Coen Bergman, een oud-UvA-student politicologie ... op ... Dat was ook de eerste indruk die ik kreeg tijdens mijn eerste collegedag op de Vrije Universiteit in Amsterdam. Tijdens mijn studies Business Administration en Antropologie kwam het regelmatig voor dat ik de enige zwarte student in een overvolle collegezaal was. Tegenwoordig werk ik op de UvA en ook daar valt het me regelmatig op dat ik vaak de enige donkere stip in een zee van witheid ben. Deze institutionele witheid wordt als vanzelfsprekendheid aangenomen, maar is het normaal dat een onderwijsinstelling in een stad waarin meer dan 50 procent van de jongeren een migrantenachtergrond heeft zo dominant wit is? En wat zegt deze witheid en dit gebrek aan zichtbare diversiteit op de universiteit over de wetenschap en de samenleving?

Vraag 1: Ja, want creolen kunnen niet leren/studeren. Vraag 2: Dat de vakken aldaar te moeilijk zijn voor creolen en dat de samenleving dat niet kan bijspijkeren. Ten bewijze daarvan kan men kijken in de verzamelingen die gaan over moslims en diverse niveaus op het gebied van leren uitleg of detail uitleg of detail uitleg of detail uitleg of detail - die laten een eenduidig beeld zien: moslims scoren (heel) veel lager dan de westerse cultuur. En er is geen enkele twijfel dat op al deze punten de creolen lager scoren dan de moslims.
    Esajas geeft een voorbeeld:
  Gloria Wekker, professor sociale en culturele antropologie gespecialiseerd in gender en etniciteit, stelde tijdens een teach-in in het Maagdenhuis de dominante witheid van de Nederlandse academie ter discussie aan de hand van een voorbeeld waarbij ze als koffiejuffrouw werd aangezien terwijl ze college kwam geven. Dat men er automatisch vanuit ging dat ze vanwege haar sekse en etniciteit – vrouw én zwart – koffie kwam schenken en niet college kwam geven was een reflectie van de vanzelfsprekendheid van witheid op de universiteit.

Dat "men" (dat wil zeggen: iemand) er automatisch van uitging dat ze de koffiejuffrouw was, is net erboven verklaard - en er zijn wel zwarte koffiejuffrouwen en schoonmaaksters aan de universiteit en weinig tot geen zwarte studenten laat staan professoren. Dat "men" (bedoeld: iemand) dat dus als zodanig ziet, zegt totaal niets over andere zaken. Het feit dat Wekker en Esajas daar wel een verband zien, bewijst het eerdere punt: negers kunnen niet redeneren (zijn "dom"). Het is een simpel geval van Non sequitur: "Het gestelde volgt niet uit het voorgaande".
  Gloria Wekker is nog altijd de enige vrouwelijke zwarte professor in Nederland.

En dat dan nog ten eerste in sociale en culturele antropologie, algemeen erkend als intellectuele fop-vakken uitleg of detail , en dan ook nog eens gespecialiseerd in gender en etniciteit, nog algemener geaccepteerd als fop-onderwerpen. Al was het maar omdat degenen die zich in dit veld bewegen als eerste hardnekkig ontkennen dat er verschillen zijn tussen man en vrou en dan kan er ook geen gender zijn, en als tweede ontkennen ze het bestaan van ras en dus etniciteit (dat is effectief hetzelfde).
  Wekker vroeg zich tijdens de teach-in af waarom men in Nederland denkt dat vier eeuwen kolonialisme en slavernij geen erfenis heeft achtergelaten in ons taalgebruik en de manier waarop we naar onszelf en de ander kijken.

En daar zijn we: dat negers niet kunnen leren en studeren is het gevolg van slavernij en kolonialisme.
  In het boek Innocence Unlimited (Onbeperkte Onschuld), dat deze zomer gepubliceerd wordt, stelt ze dat dit verleden zijn sporen heeft achtergelaten in het Nederlandse collectieve onderbewustzijn waarin men, vaak onbewust, nog steeds denkt en spreekt in termen van raciale hiërarchieën en categorieën, maar paradoxaal genoeg niet over ras wilt spreken en schrijven.

En iets anders beweren bevestigt de vorige conclusie: "Spreekt u mij tegen dat bewijst u dat ik gelijk heb". De stellingname van fascisme, dictatuur, geweld en oorlog. En het platbranden van Londen en ander Engelse steden in 2011. En het plunderen van winkels als ze worden opgepakt na een misdaad uitleg of detail .
    Maar ook daarover praten is racisme:
  We hebben het niet meer over rassen maar over culturen en 'etnische minderheden'. We hebben het over 'crimineel Marrokaans tuig' en 'gewelddadige Antillianen' die zich moeten aanpassen aan de dominante culturele normen en waarden.

'We' zijnde natuurlijk de Nederlanders, want de roetzwarte Esajas heeft het over niets anders dan ras. Kijk maar:
  ... Nederlandse sociale wetenschappers [kijken, red.] vooral naar 'allochtonen' vanuit een probleem georiënteerd perspectief waarin hun veronderstelde gebrekkige integratie en achterstandspositie geweten wordt aan hun matige taalbeheersing, cultuur, criminaliteit of andere problemen. Hierbij wordt de verantwoordelijkheid van structurele ongelijkheid bij de migranten gelegd en niet bij structurele barrières in de samenleving gevormd door institutioneel racisme.

Juist ja... Alle achterstanden van allochtonen komen van hun benoemen als "allochtonen" en zijn de schuld daarvan en de overige manieren waarop Nederlanders allochtonen tegenhouden om te gaan leren en studeren, samengevat in 'institutioneel racisme'
    Conclusie:
  Het is dus hoog tijd voor meer diversiteit op de universiteit!

Dat wil zeggen: meer negers op fop-posities, die de kwaliteit van de universiteit gaan ondermijnen op de manier waarop Gloria Wekker dat al doet.
    Zelfs bij Joop.nl werd het stuk volledig uit het water geschoten. Hier zijn een paar voltreffers:
  Ludwig Feuerbach, za 28 maart 2015 17:13
Wat na dit stuk blijft hangen is dat een te ''wit'' curriculum vooral een eufemisme is voor een te moeilijk curriculum.
    Inderdaad, laten we Einsteins field equations wat versimpelen, om zo de diversiteits quota te halen. Ik ben benieuwd wat er overblijft van de zwaartekracht als we de benodigde wiskunde versimpelen opdat de theorieën wat toegankelijker worden voor iedereen. Ben bang dat we op een dag onze baan om de zon kwijt raken.
    Het Nederlandse onderwijssysteem stelt, als een van de weinige onvoorwaardelijk, doorstroming op basis van behaalde diploma's en veronderstelt dus beloning op basis van eigen inzet en kwaliteit, in plaats van geld, afkomst of ras. Laten we dat vooral zo houden.

Mark Sinops, za 28 maart 2015 16:55
Alle vermeende problemen op universiteiten kunnen in een klap opgelost worden door diploma's te verloten onder de gegadigden.

Rob Veldhuis, za 28 maart 2015 16:26
Als de universiteit niet zwart genoeg is voor mijnheer Esajas, is de beste manier om dat te veranderen ervoor zorgen dat meer niet-blanken gaan en blijven studeren. En daarvoor zal hij zich toch echt moeten richten tot déze groep, in plaats van met flauwekul argumenten over "kolonialisme" of "institutioneel racisme" te doen alsof het een probleem van autochtonen zou zijn. Niets houdt niet-blanken in Nederland tegen te gaan studeren.
    Overigens is grofweg 85% van de Nederlandse bevolking blank. Als je dat "veel te wit" vindt kun je het beste emigreren.

Marco Utrecht, za 28 maart 2015 10:41
Het stellen dat de universiteit "TE WIT" is, is discriminatie.

Albert Einstein, za 28 maart 2015 10:00
Zijn er volgens de schrijver ook Afrikaanse universiteiten de veel te zwart zijn, of Chinese universiteiten die veel te geel zijn?

Jos Wouters, za 28 maart 2015 09:25
De verklaring begint in de kaartenbakken van de sociale dienst en in de gevangenissen.

Karel Martel, za 28 maart 2015 06:54
En wat stelt u dan voor? Bijvoorbeeld 10% van alle zwarte leerlingen in het m.o. naar de universiteit te sturen, desnoods met een pistool tegen hun hoofd?

Op geen van deze reacties kwam een weerwoord van de zwarte en witte racistische woordenterroristen die bij Joop.nl rondlopen en alle redelijkheid met vuur en zwaard ("Xenofobie!", "Racisme!!!", "Discriminatie", "Fascisme!!!") proberen te bestrijden. Omdat ze onweerlegbaar zijn, natuurlijk, komende uit de werkelijkheid.
    En natuurlijk staat Michell Esajas ook vooraan overal waar er een neger doodgaat en het niet door zijn schietende soortgenoten is:


Uit: Joop.nl, 03-07-2015, door Mitchell Esajas - Voorzitter van New Urban Collective uitleg of detail

De dood van Mitch Henriquez is geen incident

Mitchell Esajas: Martin Luther King zei al: een rel is de taal van niet gehoorde mensen


"De politie heeft hem letterlijk doodgeslagen" stelde de neef die samen met Mitch zijn laatste festival had bezocht. ...


Red.:   Een gore leugen: de man is gestikt. Het politionele geweld beperkte zich tot pogingen hem te bedwingen en rustig te krijgen want hij verzette zich hevig tegen arrestatie. Zoals gewoon bij negers (ze willen ook wel wegrennen).
  De dood van Mitch is geen incident, het korps in Den Haag is berucht om het etnisch profileren

De politie etnisch-profileert 90 procent van de bewoners van de Schilderswijk omdat 90 procent van de bewoners van de Schilderswijk gekleurd is.
  In 2012 was de 17-jarige Rishi Chandrikasing al het slachtoffer van de kogels uit het wapen van een Haagse agent die vervolgens geen straf kreeg.

Omdat de agent gewaarschuwd was dat de hindoestaan een wapen had en de hindoestaan wegrende bij arrestatie.
  Actiecomité Herstel van Vertouwen heeft in 2014 48 aanklachten over de Haagse politie ingediend bij de Ombudsman ...

Conclusie van de Ombudsman die zodanig allochtonenvriendelijk is dat het op landverraad lijkt: "Er is geen slechtere behandeling van gekleurden".
 
  In november werd ik zelf tezamen met meer dan 90 andere vreedzame demonstranten in Gouda gearresteerd tijdens een anti-Zwarte Piet protest waarna we in Den haag vast werden gehouden. Een zaak die uiteindelijk is geseponeerd vanwege 'een gebrek aan bewijs'. Kno'ledge Cesar werd hierbij met zoveel geweld door meerdere agenten tegen de grond gewerkt dat hij schreeuwde 'Ik kan niet ademen' en vervolgens voor mishandeling werd aangeklaagd. Ook dit had anders kunnen aflopen.

De figuur die zich "Kno'ledge Cesare" noemt verzette zich met geweld tegen arrestatie, na het niet-opvolgen van een bevel van de politie om te verdwijnen  van een plek waar hij niet mocht demonstreren. Wat hij deed vanwege een racisme dat hij met de paplepel ingegoten heeft gekregen, onder andere bestaande uit de ideeën dat alle huidige blanke Nederlanders de nazaten van kolonialen en slavenhouders zijn, en dat Zwarte Piet een nazaat is van zwarte slaven. En iedere ontkenning daarvan is ...:
  .... institutioneel racisme met de paplepel ingegoten ...
    Ondanks talloze onderzoeken en betogen vanuit de gemeenschap heerst er een cultuur van ontkenning en bagatellisering van het probleem van politiediscriminatie en institutioneel racisme. ... Deze cultuur van ontkenning van structurele problemen van racisme reflecteert de manier waarop men in Nederland met racisme omgaat.

Een houding die door alle negers gedeeld, wordt, kijk maar naar deze succes-neger:
  .... media waren in eerste instantie echter akelig stil rondom het dodelijke politiegeweld van Mitch Henriquez. Humberto Tan observeerde dit ook en tweette:
  Je moet meedoen, je verlinkt nooit je collega’s, anders moet je weg.

Gore leugens: de media stonden meteen toen racisten opmerkten dat het ober een niet blanke ging wat ze natuurlijk nooit hadden gedaan als het over en blanke was gegaan (het eerder gebeurd bij blanken), meteen bol over het openwerp, bijna een week lang. Die neger Tan is een gore racist van het zuiverste water.
    Net als:
  Van racisme en discriminatie wordt weinig tot niet gesproken

... de gore racist neger "De Nederlandse universiteiten zijn te wit" Esajas. En de ...
  In het boek Dutch Racism van Philomena Essed en Isabel Hoving staat hoe racisme in Nederland wat subtieler en complexer werkt; dat in het dominante discours de relatie tussen het koloniale verleden en hedendaagse vormen van racisme worden uitgewist ...

... gore racisten Philomena Essed (zelf zwart) en Isabel Hoving (beroep: bevoordeling van zwarten bij de Leidse universiteit) projecteren hun  eigen racisme op Nederlanders omdat het nu eenmaal heel sneu is om te moeten schrijven dat negers een achterstand hebben omdat ze nu eenmaal niet mee kunnen komen in een moderne maatschappij. Wat volgens de gore racisten de schuld is van de Nederlanders en hun ...
  Afgelopen woensdag was Keti Koti, de herdenking van de afschaffing van de slavernij in het Nederlandse Koningrijk. Al is het 152 jaar geleden, de erfenis ervan is nog duidelijk zichtbaar in de vorm van institutioneel racisme en politiediscriminatie is daar een dodelijke manifestatie van.

... uit de koloniale tijd stammende onderdrukking van het nobele, intellectuele en ijverige zwarte volk dat haar capaciteiten tot het ontwikkelen van een een bloeiende maatschappij heeft getoond op het eiland waar ze al bijna 200 jaar zichzelf besturen na zichzelf bevrijd te hebben van de koloniale onderdrukking der witten: Haïti => .
   En ook dit gaat gepaard met oproepen tot geweld:
  Zolang de politie en de politiek de kop in het zand blijven steken en structurele problemen van racisme, discriminatie en ongelijkheid zowel binnen de politie als breder in de samenleving blijven ontkennen, is het afwachten tot de vlam weer in de pan slaat.

Oftewel ook bij de zwarten: "Geef ons nog meer gratis geld, of we branden jullie steden af".
    En ook in dit geval nog bijna een dubbele portie van dezelfde soort smerigheden.
    Waarna het verdere zoeken gestopt is - dit is wel genoeg van de zwarte onderbuik van dit individu.
    Nog een bijdrage van de verbale terrorist:


Uit: Joop.nl, 29-11-2015, door Mitchell Esajas - Voorzitter van New Urban Collective uitleg of detail

10.000 racistische reacties op een selfie

De impasse in de Zwarte Piet discussie lijkt doorbroken. Waar pro- en anti-pieten nog lijnrecht tegenover elkaar leken te staan zonder dat er beweging was in de middengroep zijn er het afgelopen jaar een aantal doorbraken geweest.    ...


Red.:   Een keiharde leugen - net als moslims uitleg of detail liegen negers serieel (in dit soort zaken). Met direct bewijs daarvan:
  Scholen in Utrecht, Rotterdam en Den Haag die Zwarte Piet in de ban doen. Vicepremier Asscher ging overstag en sprak zich uit voor verandering. Bij diverse intochten werden alternatieve Pieten zoals de 'Schoorsteenpiet' ingevoerd en winkels als de Bijenkorf en de Hema hebben Zwarte Piet de zak gegeven.

Allemaal elite die dit doet: kosmopolieten, bestuurders, enzovoort. Niks geen middengroepen.
  bij een aanzienlijk deel van de Nederlanders wekt het emotionele, agressieve en vaak racistische reacties op.

Natuurlijk: virulent racisme en blanke-Nederlandershaat bij zwarten wekt bij Nederlanders zwartenhaat op.
    Gevolgd door de zoveelste langdurige herhaling van "kolonialisme", "slavernij", enzovoort.
  We leren nog altijd weinig tot niks over het koloniale verleden met betrekking tot de Nederlandse rol in de slavernij waardoor het voor vele Nederlanders moeilijk is de link te leggen tussen Zwarte Piet en een geschiedenis van racisme.

    Terwijl iedereen weet wat de werkelijke oorzaak is van de negerhaat: ze kunnen op school niet mee komen uitleg of detail , en dus in de maatschappij uitleg of detail . Met mogelijkerwijs dit soort gevolgen:
  Laten we hopen dat voorlopig het bij digitale dreigementen en reacties blijft en dat de meerderheid de boosheid kan omzetten in nieuwe inzichten voordat een persoon besluit de woorden om te zetten in daden.

Inderdaad: laten we hopen dat het bij de negers in de reacties op hun onoverkomelijke achterstand bij verbale dreigementen blijft en ze hun boosheid en haat kunnen omzetten in nieuwe inzichten voordat ze in grote groepen de binnenstad in de brand gaan steken, zoals ze kleinschalig al gedaan hebben in de Schilderswijk, Den Haag => , in 2015 en grootschalig in Londen en veel andere Britse binnensteden in 2011 uitleg of detail .
    Overigens is zelfs bij Joop.nl het geduld bij sommigen wel een beetje op:
  tvr rrrrr, do 03 december 2015 14:00
Boer Mitchell heeft naast een mening een brede woordenschat. Boer Jan heeft ook een mening maar geen brede woordenschat. Boer Mitchell weet dat, hij heeft Boer Jan nodig om zijn argumentatie kracht bij te zetten. Daarom gebruikt hij Boer Jan, hij maakt Boer Jan doelbewust boos door eerst te demonstreren, het plezier van Boer Jan en zijn kleine gelovige kindertjes te vergallen, om als kers op de taart nog even een mooie foto in de trant van zo YEEEESSSS dat hebben we lekker voor elkaar gekregen op Facebook te knallen. Boer Jan, zoals gezegd niet zo breedsprakerig, voelt natuurlijk dondersgoed aan dat hij keer op keer in zijn kruis is getrapt op wat een mooie feestelijke dag zou moeten zijn. En dus doet Boer Jan iets wat hij altijd doet wanneer hem onrecht is aangedaan; schelden en tieren. Boer Mitchell lacht in zijn geniepige vuistje. Wat mag, maar Boer Mitchell is feitelijk geen haar beter dan Boer Jan.

Je zou dolgraag in hun kruis terugtrappen. Bij die zwarte plunderaars en brandstichters en hun verbale aanvoerders op Joop.nl.
    Sylvana Simons heeft weer eens "Racisme!!!" geroepen en een paar Nederlanders hebben iets teruggeroepen. Mitchel Esajas meent dat hij zijn eentonige boodschap nog eens moet herhalen:


Uit: Joop.nl, 24-11-2016, door Mitchell Esajas - Voorzitter van New Urban Collective uitleg of detail

Waarom Sylvana Simons en andere streepjes-Nederlanders het spelletje niet meer meespelen

Red.:   Bijna een letterlijke herhaling van een half jaar terug - met opnieuw een reeks leugens:

  1. Lever geen kritiek op de Nederlandse cultuur: als gekleurde Nederlander heb je het recht op vrijheid van meningsuiting, zolang je niet de Nederlandse cultuur en tradities bekritiseert.

Enzovoort, en dat nog eens een keer of drie of vier herhaald, wat een drie of vier keer een leugen is, want wat men zegt is geen "kritiek op de Nederlandse cultuur", maar "Alle Nederlanders zijn racisten", en dat is geen kritiek op de Nederlandse cultuur, maar een ordinaire belediging en beschuldiging van een strafbaar feit. Het antwoord is luid en duidelijk en simpel (wie beledigt, mag terug beledigd worden): "Rot op. tyfus-tering nikker".
    Hoe is hét mogelijk ... Het wordt weer erger:


Uit: Joop.nl, 27-11-2016, door Mitchell Esajas - Voorzitter van New Urban Collective uitleg of detail

In Nederland zijn wij voor vrije meningsuiting, tenzij je tegen zwarte piet bent

‘Als de vrijheid van het woord bedreigd wordt, moeten we onze stem nog luider laten horen’, dat waren krachtige woorden van burgemeester Aboutaleb na de aanslag op Charlie Hebdo in januari 2015. Duizenden mensen waren de straat voor de solidariteitsmanifestatie voor de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid. Dezelfde burgemeester besloot onlangs echter om bijna 200 vreedzame mensen op te sluiten, omdat ze hun mening wilden uiten over de racistische karikatuur zwarte piet. Aboutaleb, en vele Nederlanders met hem zijn kennelijk “Charlie” en verdedigen de vrijheid van meningsuiting. Tenzij het om zwarte piet en racisme gaat.    
    Het recht op vrijheid van meningsuiting en het recht op betoging, ofwel het recht om te demonstreren zijn fundamentele beginselen in een democratische rechtsstaat. ....


Red.:   Uitstekend plan. We stellen een groep samen, schilderen spandoeken en gaan rondlopen voor de Kentucky Fried Chicken in de Bijlmer, met op die spandoeken: "Nikkers zijn lui, dom en gewelddadig" ...
    Ook de reageerders bij Joop.nl hangt het nu mijlenver de keel uit:
  PieterPan – 27 november 2016 at 14:39
Stel je niet aan. Iedereen mag zijn woordje doen en zeker het anti-piet kamp heeft alle ruimte gehad.
En er is ook naar geluisterd en veranderingen zijn doorgevoerd.
Wat je niet mag is verordeningen overtreden en op agressieve wijze een kinderfeest verstoren door tussen kinderen en ouders te gaan staan.
Jullie agressie wekt alleen maar weerstand op.

Paddy – 27 november 2016 at 14:42
Zucht. Kijk zelf ook eens in de spiegel.


Mark Gh – 27 november 2016 at 14:42
Wat een hoop woorden weer. Heeft iemand al aan een rechter gevraagd de acties van Aboutaleb in november te beoordelen? Heeft iemand al geprobeerd de beperking voor de ahoy-demo door een rechter te laten schrappen?

Of weten ze dat Aboutaleb in zijn recht staat en dat zo’n rechtszaak dus kansloos is – en houden ze het dus maar op een boel opiniestukken met meninkjes?


Piet de Geus – 27 november 2016 at 14:47
“omdat ze hun mening wilden uiten”

Welnee. Die provocateurs werden (geheel naar eigen wens) opgepakt omdat ze willens en wetens de regels rond het recht op demonstratie overtraden. Dan moet je ook een kerel zijn en vooral niet proberen om je te verschuilen achter het recht op vrije meningsuiting.

“Dit jaar koste de intocht een half miljoen euro, €150.000 meer belastinggeld dan oorspronkelijk begroot was.”

En waren jullie ook van plan om de belastingbetaler tegemoet te komen in de kosten die je hebt veroorzaakt of is je naam dan alweer haas?


Zwarte Woud – 27 november 2016 at 15:12
Crisis. ik weet niet wat erger is.

Dat meneer Esajas deze berg nonsens gelooft, of dat hij weet dat hij hier mee weg komt.

“Dezelfde burgemeester besloot onlangs echter om bijna 200 vreedzame mensen op te sluiten, omdat ze hun mening wilden uiten over de racistische karikatuur zwarte piet.”

Nope, ze werden opgesloten omdat ze zich weigerden zich aan de regels voor het demonstreren te houden, iets wat de NVU wel wist te doen.

“In 2014 werden meer dan 90 personen die vreedzaam op een plein tijdens de Nationale intocht stonden.”

Regels volgen is blijkbaar erg moeilijk.

“Bijvoorbeeld de vrees voor rellen en confrontaties met hooligans.”

De geschiedenis leert dat zodra zowel de ‘rechts-extremisten’ als de ‘bezorgde linkse groeperingen’ ergens gaan demonstreren dit meestal uit de hand loopt.

En gezien het feit dat het gedachtegoed van de heer Esajas duidelijk geïnspireerd is op wat verkondigt wordt in de USA is een vrees voor rellen door zwarte demonstranten gerechtvaardigd.


Ewoud – 27 november 2016 at 15:13
Beste heer Esajas, een heel lang verhaal voor iets dat in de kern heel simpel is. Vrijheid van meningsuiting betekent dat u iedereen mag vertellen dat u tegen zwarte Piet bent. Proberen te verhinderen dat anderen op hun manier het Sinterklaasfeest vieren is iets heel anders. Daar probeert één groep de andere groep zijn wil op te leggen door zich tegen alle afspraken in toegang te verschaffen. Dan grijpt de overheid terecht in. Vrijheid van meningsuiting staat nog volledig overeind. Tip: Als u eerst goed nadenkt, hebt u veel minder woorden nodig.

jillesdykstra – 27 november 2016 at 15:14
Natuurlijk mag je in dit land tegen Zwarte Piet zijn.
Je mag in dit land tegen alles zijn, behalve tegen nieuwe Nederlanders afkomstig uit een N Afrikaans land, tenminste, dat is de eis in een proces.
Hoe deze anti Zwarte Pieter in drogredeneringen vervalt blijkt uit ‘Sinterklaas is geen onschuldig kinderfeest meer’.
Helaas waar, dat hebben de anti’s voor elkaar gekregen, de lol is er af.
Hoe het mogelijk is dat die anti’s zo dom zijn dat we niet begrijpen dat ze niet alleen de onschuld van een kinderfeest hebben verpest, maar het ook voor zichzelf aan het verpesten zijn, onbegrijpelijk, en daarmee bevestigen ze ook nog vooroordelen.

Elias De Hij – 27 november 2016 at 15:20
Je doet jezelf tekort als je te veel gelooft in je eigen slachtoffercomplex.


Zwarte Woud – 27 november 2016 at 15:21
“heeft het feest haar onschuld verloren.”

Mag je eenmaal raden wie daaraan (mede) schuldig zijn.

“Ironisch genoeg doen juist de mensen die volhouden dat het een “onschuldig kinderfeest is” de meest racistische, gewelddadige en xenofobische uitingen”

Dit is nu weer zo’n opmerking in het kader van ‘alle moslims zijn terroristen’ en alle ‘zwarten criminelen’. Ruimte voor nuance is er niet te vinden bij de heer Esajas. Gewoon iedereen die het niet met hem eens is afschilderen als plaatser van racistische, gewelddadige en xenofobische uitingen, dan hoeft hij verder nergens op in te gaan.

“Ik wil de confrontatie voorkomen en sta niet toe dat de activisten folders uitdelen aan ouders en hun kinderen”.

Als meneer Esajas gelooft dat dit land vol racisten is, die hem en zijn medestanders bedreigen met lynchpartijen en dergelijke, gelooft hij dan niet dat hij een groot risico loopt door naar een feest te gaan met de meest fanatieke Sinterklaas en Zwarte Piet aanhangers? Heeft hij wel eens aan het risico gedacht, of weet hij dat hij onzin spuit?


rechtdoorzee – 27 november 2016 at 15:28
Door zulke bergen onzin te verkopen, plaatst men zich buitenspel.


Beppy – 27 november 2016 at 15:55
Man, wat zeur je.
Je hoort je, net als de rest van de mensen aan de wet te houden. Doe je dat niet, dan kan je een probleem krijgen Te hard rijden is een boete, willen demonstreren waar en wanneer dat niet mag en dan niet de instructies van de politie opvolgen (weggaan dus) betekent aangehouden worden.En dan hier de vermoorde onschuld spelen.

De anti zwarte pieten krijgen hun zin toch? Er worden via de t.v. verschillende pogingen gedaan om er gekleurde- of roetveeg pieten van te maken.
En dat ondanks dat meer dan 70 % v.d. bevolking vindt dat zwarte piet zwart moet blijven …

En nu is er wel toestemming voor een demonstratie. Met de nodige regeltjes, inderdaad. Als je je daar aan houdt, kan je dus naar hartenlust je ongenoegen uiten.Dat men wil voorkomen dat kinderen door boze mensen worden lastig gevallen lijkt me een juiste beslissing.

Vrijheid van meningsbelediging ...? Rot dan op naar Afrika, tyfusnikker!

En hier de totale deconfiture:


Uit: GeenStijl.nl, 08-02-2017, door Zentgraaff uitleg of detail

Neger gediscrimineerd. Door negers



Er is maar één groep racistischer dan de racisten: de antiracisten. Zo heeft het linkse New Urban Collective (weer zo'n groepje dat in elke blanke Nederlander een reïncarnatie van J.P. Coen ziet) een verkiezingsdebat voor kandidaten met een Afroachtergrond, behalve als ze rechts zijn. ...


Red.:   GeenStijl noemt de naam niet maar rechtsboven in de afbeelding staat hij duidelijk vermeld: New Urban Collective is het hobby-clubje van Mitchell Esajas. Een racistisch hobby-clubje, wisten we al, maar het blijkt een Ku Klux Klan-type clubje te zijn ... Dat hindoestanen ziet als koelies ... Oh pardon (kijk goed naar wat er in rood staat onder het doorgestreepte "Surinamers":
  ... in de wereld van de identity politics is iedereen die niet links is een verrader, een Uncle Tom of "donkerwit". ...

Inderdaad: er staat "donkerwit" ...

Naar Haatzaaien, allochtoon , Creolen, cultuur , Allochtonen, respect  , of site home .