Bronnen bij Culturele gelijkheid: creolen, racismeDe term racisme is volgens het gebruik sinds op zijn minst zo ver terug als de Tweede Wereldoorlog een pars pro toto: een onvolledige term. Wat men met "racisme" bedoelt in het normale gebruik is "blank racisme". Het racisme van de nazi's. Het racisme van de Ku Klux Klan.Dat racisme op zich schaart men weer onder een breder verschijnsel: dat van de xenofobie - angst voor de vreemde Xenofobie is ook fout, zo leert een bepaalde wereldvisie, omdat "Alle mensen op zijn minst diep van binnen een gouden inborst hebben en het beste met iedereen voor". Of volgens een andere visie, omdat alle mensen gelijk zijn, en alle culturen en alle rassen of etnieën. Die zijn allemaal gelijk, of gelijkwaardig, wat u maar wilt. Wie een onderscheid maakt aangaande één of meerdere individuen met betrekking tot zaken die normaliter omschreven worden als "ras", dan ben je een "racist" Nu is inmiddels vastgesteld dat xenofobie een evolutionair ontwikkelde eigenschap is van iedereen , die gebaseerd is op het automatisme dat datgene wat je kent vertrouwd is en je kan indelen op potentieel gevaar, en datgene dat niet vertrouwd is bij wijze van voorzorg als beste bekeken kan worden als potentieel gevaarlijk, omdat dat het omgekeerde je je leven kan kosten mocht het toevallig niet waar zijn. En dat de daarbij gebruikte indeling simpel is: "eigen leefgroep" versus "niet eigen leefgroep". Waarbij de mate van potentieel gevaar wordt afgemeten naar de waargenomen afstand tot de eigen leefgroep. Volgens de hanteerders van de term "racisme" in haar gebruikelijke vorm, geldt dit dus alleen voor blanken. Dat zijn de enigen die onderscheid maken tussen mensen op grond van eigenschappen die normaal aangeduid worden als "ras". Hieronder voorbeelden van tegendeel, toegespitst op de groep van degenen die afkomstig zijn uit Afrika, waarvoor diverse termen bestaan die aangeduid worden als "racistisch", en die we hier aanduiden als creolen, wat natuurlijk ook racistisch is, maar de eerste twee voorbeelden geven aan dat het echt niet anders kan. Voor wie onderweg overtuigd is geraakt van het te maken punt, scroll dan nog even naar die plaats op de pagina waar nog een onderzoek wordt besproken over de relatie tussen racisme en IQ bij blanken . Over naar de berichten (de Volkskrant, 18-06-2010, door Robert van Gijssel):
Een verhaal waarvan je zou denken, als je iets van de wereldculturen kent, dat het afkomstig is uit de zwarte steden van Amerika, of het Caribische gebied. Maar zelfs dan is het natuurlijk al racistisch onderscheidend, gezien dat 'Afro' en dat 'choc' in 'Afro-... hiphopband Choc Quib Town'. Maar het wordt pas echt racistisch als je weet wat er op dat stippellijntje stond: "Colombiaanse". Het gaat hier over Colombianen. Mensen wonende in Colombia. Op zich niets Afro aan, want Afrika, de stam van het wordt "Afro", is een ander continent. De enige band tussen deze Colombianen en het Afrikaanse continent is hun ras. Het zijn, in het Amerikaanse eufemisme: Afro-Colombianen. Het tweede voorbeeld komt van hetzelfde continent (Volkskrant.nl, 27-04-2012, ANP, AFP):
Dit is als eerste per definitie racisme: de rassen worden op een lijstje gezet met getallen daarnaast die bepalen wat mensen mogen. En als tweede is het een bewijs van een daadwerkelijk verschil tussen de groepen op dat lijstje, ongecensureerd: het intellectueel onderpresteren van zwarte Brazilianen, anders was dat lijstje met gereserveerde plaatsen niet nodig. En ten derde maakt het de noodzaak van een gemeenschappelijke groepsaanduiding noodzakelijk. want volgens het eufemisme zouden dit Afro-Brazialanen genoemd moeten worden. waarbij we dus al hadden Afro-Amerikanen (uit de Verenigde Staten) en Afro-Colombianen, die kennelijk allemaal eigenschappen gemeen hebben, naast het afkomstig zijn uit uit Afrika. Er moet dus, om niet in onhanteerbaar lange lijsten te vervallen aangaande die eigenschappen die ze deels zelf benoemen en naar voren halen, een gemeenschappelijk term komen. waarvan er dus al meerdere op de censuur-lijst zijn komen te staan, zoals nikker, neger en zwarte. Vandaar dat het al eerder genoemde hanteren van de term "creool" een noodzaak is. Waarbij er een goede kans bestaat dat die term ook besmet raakt, vanwege het verschijnsel waarvoor dat Braziliaanse lijstje bedoeld is als remedie: het bestaan van een achterstand. Het tweede deel van deze verzameling is afkomstig van de algemene verzameling over racisme waarin alle etnieën figureren, en start in 2008. Met voorbeelden van onderlinge gekleurd racisme (de Volkskrant, 16-05-2008, van verslaggever Iñaki Oñorbe Genovesi):
Dit uit de diaspora. En van het continent van origine (de Volkskrant, 20-05-2008, Guardian, Reuters, AP):
Het leidt geen enkel twijfel dat als de moordende partij blank zou zijn geweest, de meest verschrikkelijke beschuldigingen van racisme en andere terminologie onmiddellijk uit de kast zou worden gehaald. Nederland is in principe natuurlijk het best bekend met de creoolse cultuur uit Suriname (de Volkskrant, 23-02-2010, van verslaggever Stieven Ramdharie):
Kijk, moeten we daar nog verdere woorden aan wijden ...? In andermans woorden dan maar (de Volkskrant, 23-02-2010, door Wim Bossema):
Neem dit eens: 'Cairo schreef dat je je als zwarte nooit moet verloochenen, moet weten waar je vandaan komt, zelfrespect moet hebben.', en vervang wat woorden: "Cairo schreef dat je je als blanke nooit moet verloochenen, moet weten waar je vandaan komt, zelfrespect moet hebben." Cairo zou meteen van racisme beschuldigd worden. Nog eentje uit eigen kring (de Volkskrant, 30-04-2010, door Stieven Ramdharie):
Geen verder commentaar nodig. En denk niet dat dit soort racisme een typisch mannelijk gebeuren is. Ellin Robles is een archetypisch Surinaamse van creoolse afkomst, die hier gaat schrijven over het WK-voetbal in 2010. Van iedere alinea zijn de eerste paar regels genomen om te laten zien hoe dit artikel steeds verder het moeras in gaat, om uiteindelijk te verzuipen. Waarin wordt aan het einde duidelijk (de Volkskrant, 09-07-2010, door Ellin Robles, publiciste):
Voetbal is niet belangrijk: de zwarte-medemens is hetgeen dat telt. Het niet-blanke racisme. Wat we te weten komen dankzij de Volkskrant, die zo'n artikel van niet-blanke hand nooit geplaatst zou hebben. Overigens: die kop is natuurlijk al je reinste Ku Klux Klan-racisme Nog wat van Ellin Robles - aanleiding voor de Volkskrant om dit te publiceren is de kabinetsformatie tussen VVD, CDA en PVV (de Volkskrant, 12-08-2010, door Ellin Robles):
Tjonge ... Al deze afschuwelijke zaken kan Ellin Robles zeer simpel ontlopen door terug te gaan naar Suriname, waar gewoontes heersen waar ze geen afkeer van heeft.
Dat actief participeren bestaat, zoals we al gezien hebben, voor een belangrijk deel uit eigen-cultuur-promotie.
Nog meer afkeer en redenen om te vertrekken.
Als Surinamer staat het je natuurlijk ook vrij om je uit te laten over moslims op een manier die voor Nederlanders, blanken, verboden is. Zou Geert Wilders dit zeggen, stond hij vandaag nog voor de rechter.
Wat je natuurlijk verhult door Wilders de schuld te geven van de haat die je als allochtone groep voelt voor Nederland. Tussen twee haakjes: Ellin Robles heeft of had een column in Het Parool. Wat meer over Ellin Robles (willemzwijgtnietmeer.web-log.nl, 15-03-2008, door Willem ):
Meer over de kwestie van de racistische lesbrief hier . Een flink deel van Suriname zit in de Bijlmer (de Volkskrant, 15-10-2010, van verslaggever Robert van Gijssel):
En het simpele antwoord op de vraag is: Weggaan. Naar een creools land waar er ook wel racisme is, maar dan omgekeerd (natuurlijk liegt de kerel, maar dat is een andere zaak). Lee heeft ook nog wel een hint in de richting van het waarom ze niet naar dat creoolse paradijs gaan:
Tja, dat is natuurlijk heel lastig, zoiets opzetten. Daarvoor heb je toch weer die racistische blanken nodig ... Zuid-Afrika was altijd synoniem met blank racisme. Dat verhulde natuurlijk alleen maar het minstens even grote gekleurde racisme (de Volkskrant, 18-05-2011, door Inge Abraham):
Tja ... Kleur kiest kleur. Normaliter onafhankelijk van andere overwegingen. Tenzij het eigen falen te schrijnend wordt:
Dus wat is de reactie van de gekleurde bestuurders:
Met als gevolg:
Racisme komt zelden alleen ... Ook in Nederland speelt de zwarte de raciale kaart naar hartelust (de Volkskrant, 15-07-2011, door Bob Witman):
Creolen, dus - zie (een deel van) de het artikel begeleidende illustratie.
Een tegenspraak in een enkele zin. De Nederlandse cultuur ligt in Nederland, en niet overzee. Die cultuur overzee heeft hoogstens een dik Nederlands accent. Maar is beslist niet hetzelfde als Nederlands. Zoals Landvreugd met zijn tentoonstelling juist wil aantonen:
Wat volstrekt zinloos is als die cultuur dezelfde is als de Nederlandse. Die Landvreugd is beslist een in te onderzoeken mate schizofreen. Zelfs de interviewer valt het op:
En nog een scheur:
En nog eentje:
Gunst, zeker nooit gehoord van jazz. En soul. En hiphop. En rasta. Enzovoort. Maar Landvreugd heeft kennelijk nog een grote scheur in zijn brein. Waardoor hij "kunst" vereenzelvigt met "blanke kunst". Die er ook is. Klassieke muziek is hartstikke blank. Net als het soort kunst waar Landvreugd het over heeft voornamelijk blank is. Hij wil doodgewoon "er bij horen". Aan blanke kunst doen. En tegelijkertijd afgeven op blanken:
Racist en volkomen schizofreen. Overigens hebben creolen een eigen term voor deze vorm van schizofrenie: dit is een zogenaamde "bounty": Bruin van buiten, en wit van binnen. Nog wat informatie voor de racist (de Volkskrant, 18-07-2011, ingezonden brief van Ludo van Halem):
Vermoedelijk gewoon wat bruin spul in de ogen, die meneer Landvreugd ... Kritiek op Amerikaans president Obama vanwege zijn "kleur" is racistisch, vindt men algemeen. Hier een voorbeeld daarvan (CNN.com, 19-09-2011, by Randall Kennedy
Maar dat dat racisme zou zijn geldt natuurlijk niet voor negers ... Die zijn nooit racistisch ... Kijk maar (Volkskrant.nl, 31-10-2011, ANP/Redactie
Om te brullen, natuurlijk. Want die uitnodiging van de heer Asjes, zie zijn staatsieportret rechts, was er natuurlijk van zijn lang zijn leven nooit gekomen als Manuel Mauro de naam Zhang Hu Li of Albdelkadr el Belhaj had gehad ... Oftewel: naast een onterechte beschuldiging van racisme, doet de heer Asjes zelf aan de meest platte vorm ervan. Net als deze vorm (de Volkskrant, 21-11-2011, van verslaggever Jean Mentens):
Groot nieuws vanwege een racistische groepsindeling. Er zijn Amerikaans presidentsverkiezingen met een blanke en en gekleurde kandidaat, en stel dat je op de hand bent van de gekleurde kandidaat (de Volkskrant, 20-01-2012, door Koen Petersen, amerikanist.Vandaag verschijnt zijn boek ‘Einddoel: Witte Huis’):
Zoiets dus. Wat doe je dan om die gekleurde kandidaat in een goed daglicht te zetten?
Je stelt twee gekleurde presentatoren aan. Op hun racisme kan je vertrouwen ... Een voorbeeldje dat laat zien dat het zwarte racisme beslist niet tot degenen in de media beperkt is (de Volkskrant, 28-03-2012, ANP):
Oftewel: de kleur behoorde tot het verdachten-profiel - een profiel horende bij gedragingen. Terwijl de zwarte Duitser slechts één enkel motief kon hebben voor zijn bezwaren: een overeenkomst tussen hem en de verdachten in kleur. Die zwarte reiziger is dus een racist. En kijk hier weer eens naar (de Volkskrant, 23-04-20120, door Kees Broere):
Maar dus niet met een blanke of stedeling.
Dus niet dichter bij de Amerikaanse cultuur, maar de Amerikaanse negercultuur. Een zaak waar al wat meer bronnen van verzameld zijn, maar nog niet toegekomen was aan publicatie. De correspondent in Amerika geeft een verrassend objectief verslagje (de Volkskrant, 24-04-2012, van correspondent Diederik van Hoogstraten):
De woede en dreiging van raciale onlusten was natuurlijk volkomen afwezig geweest, als slachtoffer Trayvon Martin op weg naar huis was doodgeschoten door een van leden van de vele zwarte gangs, die er de oorzaak van zijn dat de buurt waar Martin doorheen liep een gated community is waar bewakers rondlopen. Wan dit soort moorden komt veel en veel meer voor en er heeft nog nooit een zwarte haan naar gekraaid (oh, Bill Cosby heeft er wel eens wat over gezegd, lang geleden). Het gaat hier dus allemaal om het feit dat de dader toevalligerwijs geen zwart gang-lid was, maar iemand met een blanke achternaam, die helemaal niet zo blank is in de traditionele zin, zijnde namelijk een latino met duidelijke trekken van niet-blanke invloeden in zijn uiterlijk.
Het ten toon gestelde racisme is daarom des te stuitender:
In deze context:
Omdat ze veel en veel meer dan hispanic en met name blanke jongeren is gangs ziten met als hobby criminele activiteiten uiteenlopend van kleine overvallen tot drugshandel moordpartijen.
En dit zijn dus racisten. In tegenstelling tot gebruikelijk, krijgen we nu wel de andere kant te horen:
En de correspondent herinnert zich nog een geval waarin, volgens het Amerikaanse gezegde, de schoen op de andere voet zat:
De zwarte sportheld O.J. Simpson vermoordde zijn blanke ex-vrouw en een toevallig aanwezige vriend, en de hele zwarte gemeenschap geloofde in de onschuld van de zwarte, uitsluitend en alleen omdat hij een zwarte was. Op de plek van de moord aangetroffen een voetafdruk van een zeer dure exclusieve schoen (299 exemplaren verkocht in de hele VS) waarvan de heer Simpson een exemplaar had, en een dito geval van dure handschoenen . En dat soort mensen uit dit soort beschuldigingen:
Het verbale equivalent van de Ku Kux Klan die brandende kruisen in de tuin van het slachtoffer zet ... We hadden het hier al uit eigen ervaring gemeld, maar hier is de "officiële" bevestiging (de Volkskrant, 10-05-2012, van verslaggever Stieven Ramdharie
Bedoeld wordt álle hindoestanen, en niet allen de rijke. En dat heeft een heel specifieke achtergrond: een "koelie" is een slaaf. Iemand die te hard werkt. En de uitspraak is natuurlijk niet van hindoestanen zelf. Het is een kreet van de creolen. De creolen die zelf geen negers genoemd willen worden. En al helemaal niet dat ze zelf niet hard genoeg werken ... We horen weer eens van een succesvolle zwarte "landgenoot", en weer horen we het reinste racisme (de Volkskrant, 25-08-2012, door Greta Riemersma):
De Ashanti behoren tot de slavenmakende volken in Afrika. Kennelijk leverden ze ook eigen mensen uit. Niet zo verwonderlijk, want in Afrika waren, en grotendeels zijn, maar twee soorten mensen: de koning, of de absolute baas, en de rest. Maar dat deel van de voorvaderlijk geschiedenis is overgeslagen. Kijk maar:
Want daaraan valt geen winst te behalen. Die nazaten hebben geen vlieg om dood te drukken. Het heeft geen zin om die te gaan beschuldigen. Bovendien: het zijn ook zwarten.
Ja, maar dat hebben ze ook in Afrika. Waar ze tot slaaf zijn gemaakt door andere voorvaderen. Maar zoals gezegd: beschuldigen doe je niet zwarten, maar blanken:
Dat gevoel leeft vooral onder Surinamers in Nederland, omdat ze daarmee proberen te rechtvaardigen dat ze van ons profiteren en op ons parasiteren. En daarom moet er nog eens flink op gehamerd worden:
Wat ze willen, zwarten en multiculturalisten als auteur Riemersma, getrouwd met een Marokkaan, is dat geschiedenisboekjes alleen gaan over het leed van de gekleurde volken. En meteen daarna:
Als de in Nederland wonende en van Nederlanders profiterende zwarten zich meer bewust was van hun profiteren van Nederland, zouden ze zeggen: "We snappen dat jullie zich niets van onze protesten aantrekken".
Uitstekende aanpak. Ga naar Suriname Daar heb je nog veel meer van deze vormen van aanpak. Dat heet "eigen cultuur".
Die 4 mei is dan ook voor de Nederlanders, de joodse holocaust voor de joden, en de slavernij voor de zwarten. 4 mei is te herdenken in Nederland, de holocaust te herdenken in Israël, en de slavernij in Suriname. Conclusie: allemaal standpunten die gekleurd zijn door slechts één enkel ding: kleur. De eigen kleur. Weer eens een uitstapje naar Amerika (de Volkskrant, 08-09-2012,door Hans Bouman):
Vertaal de zwarte origine in een blanke, en we hoeven niets eens erbij te zeggen dat je ook nog 80 jaar terug moet gaan: dit is meteen te herkennen als een "Blut und Boden" houding. Dus zelfs de meest geachte creoolse "woordvoerders" lijden, mogelijkerwijs zonder dat ze het zelf beseffen, intens aan racisme. Suriname over blanken hebben we al gehad - de Antillen is van hetzelfde laken een pak (de Volkskrant, 01-10-2012 column door Sheila Sitalsing):
Dat laatste is ene pleonasme: "makamba " is de éénwoordige samenvatting van "koloniale klootzakken". En heel de Antillen is het daar mee eens. Kijk maar naar de erop volgende zin:
Altijd al een bekende troef geweest in de politiek in die landen: blanken uitschelden. Met de equivalenten van "nikker". Een extreem voorbeeld van het anti-blanke racisme dat op het ogenblik, naar aanleiding van de film Alleen maar nette mensen, ook in Nederland speelt (de Volkskrant, 26-10-2012, AP):
Natuurlijk is het altijd volkomen duidelijk als een blanke een zwarte vermoordt zonder onmiddellijk duidelijke aanleiding - denk maar aan het geval Kerwin Duinmeijer.. Andersom, met hier een geval van zelfmoord, is dat slechts een geval van "onbekende oorzaak". Oftewel: we hebben hier beide vormen van racisme. Naar één van de andere Angelsaksische rijken van de politieke-correctheid dus ook het racisme (de Volkskrant, 31-10-2012, van correspondent Patrick van IJzendoorn):
Een groep van gecertificeerde racisten heeft aangifte gedaan tegen...
Die dus niet mag wat ze zelf gereguleerd beoefenen. Er zijn ook mensen die ongestraft "Blacks only!" kunnen roepen (CNN.com, 19-01-2013. By Michael Martinez.
Dus voor corruptie wordt de man vervolgd. Voor het gewoonlijk als veel ergere misdaad gezien racisme niet. Hij hoefde alleen maar een beetje een deel van zijn woorden terug te nemen, namelijk datgene waarin hij zei dat God achter zijn racisme stond (zie het filmpje bij het origineel ). Stel je nu eens voor dat een blanke politicus soortgelijke woorden had gebruikt. Hij was meteen als "lid van de KuKlux Klan" achter de tralies gegooid, en bij vrijlating het land uitgezet. Negers komen er mee weg. Kennelijk is hun racisme gewoon. Een kleintje: president en golfer (de Volkskrant, 17-02-2013, HLN/Belga):
Black on black. Een speciale categorie in de bewijzen van creools racisme is hun eigen hanteren van de term "racisme". Zij gaan natuurlijk automatisch uit van de "blanke" definitie ervan, waarin het maken van onderscheid naar ras alleen door blanken gebeurt. Maar in de uitleg daarvan, begaan ze zelf de meest opvallende vormen van racisme. Hetgeen natuurlijk met name een verschijnsel is van naar het westen gemigreerde creolen, zoals de volgende (Joop.nl, 14-10-2012, door Quinsy Gario Dichter/kunstenaar ):
Oftewel: Quinsy Gario beweert dat het stereotype van de zwarte vrouw als zijnde dik onjuist is. Een leugen. Er is zelfs een term voor, die in neutrale zin gebruikt wordt (de Volkskrant, 11-10-2012, door Jaap Stam):
En iedereen kan bij die "big mama" zijn eigen voorbeelden invullen. Hier, slechts een paar dagen later, in beelden vervat (de Volkskrant, 19-10-2012, van correspondent Jean Mentens):
En deze exemplaren zijn nog jong ... Quinsy Gario liegt dus dat hij scheel ziet. Waarom? Gario doet er een artikel ter lengte van meerdere A4's over om eerst zijn gal te spuien, maar aan het einde ervan volgt het antwoord:
Het antwoord luidt, afgekort: "culturele gekwetstheid". Wat de film en het boek bewust laten zien, is dat er verschillen bestaan tussen de creools-Surinaamse cultuur en de dominante, Nederlandse, cultuur. En, zoals het commentaar van de creoolse actrice al aangeeft: dat doet het verhaal op een redelijk neutrale manier: "iedereen discrimineert". Het is Quinsy Gario, zelf van Curacao maar dat maakt in dit verband niets uit, die dit met een andere bril bekijkt, en het ten eerste vertaalt met racistische, en dan met ongelijkwaardigheid. Maar dat eerste, "racistische", is dus eigenlijk hetzelfde als het tweede: "ongelijkwaardigheid". Want als de getoonde verschillen alleen bestonden uit verschillende eetgewoonte en verschillende kleding, en de constatering dat Surinamers zoveel gastvrijer zijn dan Hollanders, had er geen haan naar gekraaid. Ook de haan Quinsy Gario niet. Het probleem doet zich dus alleen voor daar waar er negatieve eigenschappen om de hoek komen kijken. Bij die van Surinamers natuurlijk - niet die van de Hollanders. Bij negatieve eigenschappen van de Surinamers, is het tonen van het verschil ernstig. Dan is het racisme. En het is niet alleen racisme als je de eigenschappen expliciet benoemt als negatief, het is ook racisme als je de negatieve eigenschappen alleen maar toont. Zoals in dit boek wordt gedaan. Bij iedereen. Maar alleen als het creolen betreft, is het racisme, volgens Quinsy Gario. En dit is dus racisme. Bij Quinsy Gario is duidelijk sprake van gekwetstheid. De reden van die gekwetstheid hebben we al gezien bij het Braziliaanse geval : het is nodig speciale groepen te maken voor creolen, ten einde ze op hogere opleidingen te krijgen. Het gaat niet zo goed met creolen in de maatschappijen waarin ze terecht zijn gekomen, buiten Afrika. En Afrika zelf draait nog vele minder. Dat veroorzaakt gekwetstheid. Het is culturele pijn (de Volkskrant, 20-10-2012, rubriek Ombudsvrouw, door Margreet Vermeulen):
En de pijn zit niet in het woord, maar in de realiteit. De pijn van het besef van de culturele achterstand. De culturele nederlaag . Hetgeen dus overduidelijk en letterlijk uitgesproken geïllustreerd wordt door het geval van Quinsy Gario: het portretteren van slechte eigenschappen van álle culturen doet hem constateren dat er sprake is racisme, alleen omdat ook van zíjn cultuur een negatieve eigenschap is getoond. Met als kap op de vuurpijl dat het hier een objectief en voor iedereen waar te nemen en eigenlijk bijzonder onbelangrijk eigenschap betreft: de creoolse vrouwen (van de van origine West-Afrikaanse soort!) zijn dik - dat wil zeggen; gemiddeld dikker dan Aziaten, blanken, enzovoort). De strijd rond de term racisme is dus niets of minder dan dat: het ontkennen van de culturele achterstand van culturele die een culture achterstand hebben. Want als je die achterstand constateert, "kwets" je die groepen. Het zijn, volgens de meermaals gebruikte term, "kwetsbare groepen". "Kwetsbare groepen" is een eufemisme voor "groepen uit achterstandige culturen". Daar is dus heel dat gedoe rond "racisme" op gebaseerd. Want een van de achterstanden die dit soort groepen hebben, is dat ze zelf veel meer aan racisme doen. Zoals in het Suriname van Quinsy Gario discriminatie en racisme nog op het punt staan dat een inter-etnisch huwelijk, met name tussen creolen en hindoestanen, op ernstige bezwaren uit de eigen culturele gemeenschap stuit. Deze vormen van racisme tref je voornamelijk in de poltiek-correcte media, waarvan het Joop.nl waar het stuk van Quinsy Gario van stamt er een is. Hier nog een specimen uit die bron (Joop.nl, 21-10-2012, door Kno’Ledge Cesare - Dichter, Oprichter Soul Rebel Movement ):
De Crips is een goor-gewelddadige jeugdbende uit de zwarte gettowijken van Amerika. Dit soort gore geweld:
En natuurlijk was dat racistisch geweld van die agent. Net als de blanken schuldig zijn aan de moord op zijn zus, omdat ze het niet hebben tegengehouden:
En daarom sloot deze neger zich maar aan bij een goor-gewelddadige bende:
En waar komt dit idee vandaan? Van het zwarte racistische activisme:
Een volkomen onrealistische zwarte-activisten-eis die voor geen niemand en geen enkele groep geldt.
Niemand in Nederland zit te wachten op de zoveelste rappende neger. Waar Nederland behoefte aan heeft is aan mensen die werken. Ooit een zwarte bouwvakker gezien? Of een zwarte elektricien? Meteen inlijsten, die neger, en in de media rondparaderen. Maar dat volstrekt onredelijke eisen, volgens de negers:
Dit soort gore praat wisselen ze kennelijk onderling uit. Met als hoofddoel: het verhullen van het eigen onvermogen. Het verhullen van de eigen culturele nederlaag. De tweede hoofdbron van racisme die deze redactie volgt is die van de Volkskrant. Die zijn in de loop van 2012 van columnisten gewisseld, waarna de creools-Surinaamse Harriet Duurvoort haar intrede deed. Hier een selectie van haar bijdragen aan de huidige verzameling (de Volkskrant, 23-04-2012, column door Harriet Duurvoort, media-ondernemer):
De rest van het multiculturalisme slaan we hier even over - we gaan het hebben over kunst:
Heeeeelemaal niet. Kunstenaars hebben helemaal niets met groepsidentiteit . Dat zijn maniakale individualisten. Althans: de blanke:
Maar dus niet de creoolse: die hebben een eigen groepsbeweging - Black Arts Movement. Een racistisch beweging dus. Want maak er een White Arts Movement van ... Harriet Duurvoort zou onmiddellijk beschuldigingen à la "Ku Klux Klan!" uitrollen ... Nog zo'n bijdrage waarin racisme de hoofdrol speelt (de Volkskrant, 21-05-2012, column door Harriet Duurvoort, media-ondernemer):
Oké, laten we eens kijken naar de voorbeelden die Harriet geeft. Eerst van de blanke kant natuurlijk:
Het is ene is nog belachelijker dan het andere: dat bondscoach Bert van Marwijk die Clarence Seedorf niet selecteert, is iets dat op 22 man na alle voetballers in Nederland is overkomen. Wat Tofik Dibi als politicus is overkomen, is hetzelfde als een eindeloze reeks anderen. En Geert Wilders discrimineert evenzeer als Harriet Duurvoort als ze het heeft over het blanke kolonialisme. En als u wilt weten wat musicus Jan Rot allemaal aan discriminerende opmerkingen heeft gemaakt, moet u zelf maar luisteren - vermoedelijk was het feit dat hij een keer een reggae-ritme gebruikte al voldoende ... (Pauw & Witteman, 08-05-2012 ). Er is maar één conclusie mogelijk: er is in Nederland zo weinig discriminatie dat Harriet Duurvoort, rustig schrijvende achter haar bureau, geen goede voorbeelden kan vinden. Maar ze zocht dan ook in de verkeerde hoek. Hier is de goede (de Volkskrant, 25-02-2013, column door Harriet Duurvoort, media-ondernemer):
Dit is het onderwerp: vrouwen in de media. Maar dat andere, aangeboren, onderwerp trekt sterker:
Etnie.
Etnie.
Etnische eisen.
Etnische eisen.
Etnie.
Etnische eisen.
Etnische eisen. Zou je dit al niet kunnen kwalificeren als racisme? Nog wat aanwijzingen voor het Durvoort-racisme (de Volkskrant, 10-09-2012, column door Harriet Duurvoort, media-ondernemer):
Grappig is dat: de term "black vote" zou al vele wenkbrauwen doen rijzen, en blikken uitlokken waarin de beschuldiging van "Racisme!" steekt. En zeker als je zou stellen dat "Veel teleurgestelde zwarte gettobewoners helemaal nooit gaan stemmen". Maar we zijn er nog lang niet:
'Interessant' in de Chinese zin ... dat je je vijanden een interessant leven toewenst.
Oftewel: de etnische blokstem. Het dynamiet onder de democratie. Uitgewerkt
Met als resultaat:
Terwijl de blanke stem wel democratisch in plaats van qua etnie of stam verdeeld is:
Met als resultaat:
Oftewel: het etnische racisme bepaalt de uitslag. De ondergang van de democratie. Toegejuicht door de Nederlandse racist Harriet Duurvoort,. En wie twijfelt aan dat laatste, zie nog eens dit:
Het blanke equivalent van koelie, nikker, vuile vieze tyfus kut-Marokkaan, enzovoort. Dat zou je als blanke eens moeten neerschrijven in je column. Je werd onmiddellijk met pek en veren door het politiek-correcte dorp gejaagd. Kent u de term niggabitch nog? De blanke bladenmaakster die hem waagde over te nemen van de rappende negers overkwam het. De nikkerteef Duurvoort mag het veel racistischer white trash zonder één enkel erop volgend commentaar opschrijven. Het volgende stukje racisme van haar hand (de Volkskrant, 24-09-2012, column door Harriet Duurvoort, media-ondernemer):
Racistisch nieuws. Niet helemaal verwonderlijk, want de mevrouw Huffington die hier achter zit, heeft sterke joodse connecties, en haar compagnon in het Franse, mevrouw Anne Sinclair née Schwartz is zelf joods - en die laatsten zijn erkende racisten . Overigens zal dit beleid ook direct racistische slachtoffers eisen:
Dit is een voorstel om blanke journalisten te ontslaan en te vervangen door gekleurde. Keihard racisme, regelrecht leidende tot concentratiekampen (merk op: dat beweren zij ook bij iedere vorm van blank racisme). En trouwens: er is bij die Huffington Post dus al heel veel diversiteit: Joodse diversiteit. En wil Harriet Duurvoort nu beweren dat dat geen diversiteit is...? Maar dit zou je allemaal op politieke en maatschappelijke factoren kunnen schuiven. Het is niet persoonlijk. Daarom maar even in het familieverleden gedoken (de Volkskrant, 03-12-2012, column door Harriet Duurvoort, media-ondernemer):
Bij de beoordeling van dit soort verhalen is het altijd wenselijk om even wat termen te verwisselen. Vervang zwart, of de andere equivalenten, even door "blank". En beeld je dan in wat de reacties zouden zijn. In die reacties zouden het der Rijk en Anne Frank prominent voorkomen. Wat eerst nog een vraag was, kan nu volmondig bevestigt worden: Harriet Duurvoort is een racist. Als op haar de normen worden toegepast die voor blanken gelden. Waaruit nog een tweede, elders op deze website al bewezen conclusie getrokken kan worden: de gangbare of politiek-correct definitie van racisme luidt: "Racisme is iets dat blanken met niet-blanken doen alleen al door te bestaan, en wat niet-blanken nooit en te nimmer kunnen doen omdat ze geen blanken zijn". En zo blank hoeven die blanken niet eens te zijn. Als ze alleen maar blank lijken, is het al voldoende (de Volkskrant, 22-10-2012, column door Harriet Duurvoort, media-ondernemer):
Inleidende paragrafen hebben we even weggelaten om zo meteen te bespreken. Dit is de eerste zin die Duurvoort zelf aan het boek en de film wijdt. Waarin meteen de kern van de zaak boven water komt: de 'kwetsbaarheid' van de zwarte onderklasse. Hoe zo "kwetsbaar"'? Wat betekent dat? Dat ze snel op hun teentjes getrapt zijn? Vermoedelijk niet, want dat is een negatieve eigenschap. Dus maar even verder lezen:
Oftewel: zwarte meisjes in de onderst tweederde van de groep zien zichzelf als seksobject
En creoolse meisjes worden door de creoolse jongens als seksobject gezien. De volgorde is onduidelijk. Je kan dus net zo goed zeggen dal elkaar als seksobject zien deel uitmaakt van die cultuur. Dat klopt ook met de constatering dat de meiden vrijelijk ongehuwd zwanger worden, en de vaders er vrijelijk vandoor gaan - die tijd- en plaatsaanduidingen van Duurvoort zijn onjuist, want het blijkt overal te gelden voor creolen .
Ongetwijfeld zijn dit soort dingen ook in andere culturen te vinden - ter waarde van enkele procenten. In de creoolse cultuur is het een dominant zichtbare trek. De ontkenning dienaangaande van Duurvoort is, mede door het voorgaande, volkomen verbijsterend? Hoezo is die zwarte onderklasse anders anders 'kwetsbaar'? Vanwege een teer lichamelijk gestel? Onzin natuurlijk - het is vanwege een teer cultureel gestel. Zich uitend in dat "zichzelf als seksobject zien" - enzovoort. Een echt 'wild Surinaams cultuurtrekje' - pardon (de hindoestanen hebben er totaal geen last van): een 'wild creools cultuurtrekje'. Goed, je wordt geconfronteerd met de wat minder aangename trekken van je cultuur. Net als in de Nederlanders in de Familie Flodder. Wat doe je dan, als je creool bent? Stap 1:
Waarom is dit giftiger? Stap 2:
Pardon? De kwetsbaarheid van het zwarte onderklassemilieu? Hoe zit het met de kwetsbaarheid van het blanke onderklassemilieu dat beledigd wordt middels de serie Flodder? We zijn er dus al bijna. Nog een stap:
En dan is er nog een citaatje nodig ter presentatie van je eigen opinie:
En dat citaatje wordt erin gevoerd om jezelf te vrijwaren van wat je wilt doen: degenen die de minder aangename kanten van je cultuur laten zien, beschuldigen van racisme. Robert Vuijsje in principe als eerste. Maar het gaat om de blanken is het algemeen, gezien het citaat daarvoor. Het is allemaal van een diepgravend en hopeloos racisme. Bij Harriet Duurvoort. Het racisme van het 'zwarte' in 'de zwarte onderklasse'. Racisme met een saillant detail. Want Robert Vuijsje is geen blanke, maar van joodse afkomst. De overeenkomst is slechts schijn en oppervlakkig, als je over rassen gaat praten als in 'de zwarte onderklasse'. Joden zijn een semitisch volk, uit het Midden-Oosten. En de blanken zijn kaukasiërs, van het Europese continent. Die twee op één hoop vegen, en zichzelf afzonderen als 'zwart, deelt de wereld in twee categorieën: zwart en niet-zwart. Racisme. Als je het zou doen als blank en niet-blank. Volgens Harriet Duurvoort. Na welke column deze redactie meende nu wel de meest expliciete vorm van racisme gevonden te hebben die je ooit zou kunnen verwachten. Dus volgende liet de redactie in volkomen verbijstering achter (de Volkskrant, 11-02-2013, column door Harriet Duurvoort, media-ondernemer):
Je reinste nazi-racisme. Hier zouden Martin Bormann en Adolf Eichmann bijzonder trots op zijn geweest: het zit in het bloed, en een paar druppels zijn al voldoende. Niks geen gezeur - blauwe ogen en blonde haren. En een paar druppels gekleurd bloed zijn al voldoende om je in te delen bij de groep "anderen". En we zijn er nog niet. Net als Bormann en Eichmann heeft ook deze dame haar dromen:
De droom van een eigen Rijk. En het komt echt niet uit de lucht vallen:
Net zoals de nazi's teruggingen naar hun Arische voorouders. En gepaard gaande met dezelfde valse ressentimenten:
Waar bij de nazi's de joden "het"gedaan hadden, zijn het hier de blanken. De blanken die de slaven kochten van de Afrikaanse volken die de slaven hadden gemaakt, en naar de kust versleept. Vanwaar als kostbare vracht werden vervoerd naar plaatsen waar ze het beter kregen dan in Afrika (toon een afstammeling van de vervoerde slaven die teruggaat naar Afrika. Die vindt je niet. De reden volgt).
De creoolse mentaliteit: er zijn slechts twee rangen: de koning of meester, en de rest zijn slaven . Daarom willen Afrikanen en creolen ook niet werken. Wat heeft werken voor zin, als de vruchten van je arbeid per definitie toevallen aan iemand anders: de koning/meester. En Harriet Duurvoort vindt het prachtig:
Over moslims schreef iemand kort geleden dat het onjuist de moslima's te zien als de willoze slachtoffers van de mannen: ze bestendigen mede het systeem. Voor de creoolse vrouwen geldt natuurlijk precies hetzelfde - zie . Dit is het hoogtepunt van het Harriet Duurvoort-verhaal. Er volgen nog wat zaken die op zich al verschrikkelijk zijn, maar het monsterlijke niveau van het voorgaande kan het natuurlijk niet halen. Maar ter ondersteuning van de piek en als demonstratie van wat er allemaal aan variatie mogelijk is, dus toch nog wat opmerkelijke opinies. Volgende maatschappelijke veld: kunst en cultuur (de Volkskrant, 25-03-2013, column door Harriet Duurvoort, media-ondernemer):
Onzin. Volgens de politiek-correcte opvattingen zijn dit allemaal Nederlanders, die gelijk behandeld moeten worden ten opzichte van andere Nederlanders.
Ook onzin. Die jeugd is geboren in Nederland, volgens de politeke-correctheid, en heeft dus een Nederlandse achtergrond. Die kunstenaars hebben dezelfde achtergrond.
Nog meer onzin. De kunst wordt steeds vaker een dialoog. Van de kunst met de Nederlanders.
Wat ...? Westers? Dan zijn die anderen dus niet-westers?! Dat kan niet aan de cultuur liggen want het zijn allemaal Nederlanders met dus de Nederlandse cultuur. Dan moet het dus wel liggen aan hun niet-westerse afkomst. Dus hun niet westerse ras. Dit is gewoon weer allemaal het botste racisme. En als je het sarcasme van de redactie over politieke-correctheid eruit haalt, staat dit hele stukje dus al vol met het botste racisme: over kunstenaars met een andere etnische achtergrond, en kunst met een andere etnische achtergrond En het gaat rustig verder daarmee:
Racisme.
Racisme.
"Mijn zwarte culturele erfgoed" dus. Racisme. Duurvoort legt ook nog even uit dat hier sprake is van misinterpretatie:
Oftewel: "kunstenaars met aan andere etnische achtergrond". Grappig hoe de racist hier het woordje "ander' weet te verdonkeremanen om haar bedoelingen niet al te duidelijk te maken. het is dus allemaal boze opzet. Nog een specimen daarvan:
Waar dus in het echt staat, of niet-eufemistisch: "Ik heb altijd een zwak gehad voor zwarte wijken". En weer:
Dus weer "anders-etnische kunst" dus weer "ander-ras kunst" dus weer keihard racisme. Hier nog even de laatste zin:
Eerder had Duurvoort al uitgelegd wat dat is: "de geglobaliseerde wereld".
Er is dus al een "museum" gewijd aan de hiphop ... Die heet "gevangenis". Hoe grofstoffelijk wil je het hebben: we moeten onze musea leegruimen en volhangen met Afrikaanse (en islamitische) kunst, omdat er hier creoolse en islamitische immigranten rondlopen. Hetzelfde argument: "We moeten maar gaan rondlopen in peniskokers want dan voelen de Papoea's zich meer thuis". Let ook op dat 'moet' in Kunst moet anno nu wat vaker een dialoog zijn''. De gewone Nederlander zou hier een simpele reactie op hebben: "Rot op!". En zowel figuurlijke als letterlijke zin uit te leggen. En het houdt maar niet op (de Volkskrant, 22-04-2013, column door Harriet Duurvoort, media-ondernemer):
"Door mijn blanke afkomst heb ik geleerd gelaagd te denken en me in anderen te verplaatsen". Zeg zoiets in het openbaar, en je wordt minimaal ingedeeld bij de ergste Zuid-Afrikaanse apartheid-denkers, maar vermoedelijk krijg je een proces wegens racisme aan je broek. De negers kunnen en mogen het allemaal ... Harriet heeft dus een uitgebreid repertoire aan racisme, maar het volgende was nieuw voor haar (tenzij de redactie iets gemist heeft) (de Volkskrant, 08-04-2013, column door Harriet Duurvoort, media-ondernemer):
En wat is de zwarte bladzijde? Drie keer raden. Hint: het wordt gezegd door een creools persoon. Goede zo: de slavernij. Nee, niet de Afrikaanse slavernij, maar de Europese. Welke Europese bestond uit het ophalen van door Afrikanen gemaakte Afrikaanse slaven. Afrikaanse handelswaar. Maar van dat aspect van de zaak willen creolen, hier misschien beter aan te duiden als negers want zo denken ze kennelijk, niets weten. Het gaat alleen over dat slaven handelen. Nooit over het slaven maken. Het gaat altijd over de Nederlandse slavernij. Nooit over de Afrikaanse slavernij:
Nou, als de Nederlandse houding die van "geen wroeging" is, dan zijn vergelijkenderwijs de Afrikanen kennelijk trots op de slavenmakerij. In Nederland wordt er ten minste over dat verleden gepraat. Over het Afrikaanse creools slavnernij-verleden zwijgen creolen, negers, als het graf. Als het massa-graf.
Je krijgt al heel vele aandacht, en je krijgt heel veel meer aandacht dan voor het erfgoed dat je werkelijk gemeenschappelijk hebt: je verleden van creolen als slavenmakers. Maar we krijgen nog even te zien waar de schoen wringt:
Culturele nederlaag. Het slavenmaken in Afrika is geen probleem, omdat een onderlinge zaak betrof. Het hoorde bij de normale Afrikaanse verhoudingen: de een is meester, en de rest is slaaf - nog steeds . Het gaat pas wringen, als de meester geen Afrikaan is - geen neger. Dat is het een probleem. Niet dat er een meester is. Nee, dat het niet "Onze meester" is. Zoals gezegd: "kolonialisme" is niet de favoriete aanpak van Harriet Duurvoort. Hier één van de echte propagandisten ervan. Het gaat over het Koningslied, geschreven ter inhuldiging van Willem-Alexander, "door "het ganse volk". Er zijn ook wat alternatieven gemaakt, waaronder eentje met Surinaamse kleur. De al eerder ontmoette Quinsy Gario gaat het recenseren. We laten de titel van het stuk even weg (Joop.nl, 29-04-2013, door Quinsy Gario - Dichter/kunstenaar ):
Oké, dat was het. Een liedje met een Surinaamse klank dat in het Nederlands volledig over de koning gaat, en in het Surinaams een liefdesdrama schildert. Nu wat dichter Quinsy er van maakt:
En die laatste opmerking slaat op een afbeelding van vermeende slaven op die Gouden Koets. Kortom: noch oude noch nieuwe versie van het liedje gaat over de slavernij. Maar de slavernij in onwrikbaar vast in Quinsy Gario's hoofd. Hoe kan dat als Quinsy nooit met de slavernij te maken heeft gehad. Niet in de verste verte, want de slavernij is van 150 jaar terug. Dus hoe komt de slavernij zo onwrikbaar vast in Quinsy's hoofd? Dat is via de lijn van afstamming. De bloedlijn. De rassenlijn. Quinsy Dario's hoofd zit boordevol met bloeddenken. met etniciteit. En met racisme. Er waren twee opmerkelijke reacties. Hier is de eerste:
Die laatste opmerking moet er natuurlijk bij om door de censuur van Joop.nl te komen. Maar nog opmerkelijker is degene die vrij wat later kwam:
Het zal de heer Quinsy Gario natuurlijk voor geen seconde weerhouden zijn campagne voort te zetten. Want die gaat niet over feiten, maar de "culturele nederlaag"-gevoelens. Quinsy Gario en consorten zijn nog lang niet de ergsten. Hier komen de echte extremisten (de Volkskrant, 17-05-2013, ANP):
Het enige dat de leden van dit collectief bindt aan de mensen waar ze op doelen, is een gezamenlijk ras. Racisme, dus. Quinsy Gario en het Broki-collectief zijn een serieus mensen. Natuurlijk nemen de komieken onder de creolen dit soort zaken veel luchtiger op. Hier is er eentje (de Volkskrant, 22-03-2013, door Bob Witman):
Er is geen negerdag, en dat is meteen oneerlijk. Een opmerking die al boekdelen spreekt. Die dag voor mensen met rood haar, is georganiseerd door mensen met rood haar. Ongetwijfeld is de warmetruiendag georganiseerd door mensen die warme truien breien. Dus als de neger een negerdag wil, moet hij er gewoon één organiseren. Maar in plaats van het organiseren van een negerdag, is reactie de neger die constateert dat er geen negerdag is, die van een klacht, in het luchtledige, dat er geen negerdag is. Maar dat luchtledige is natuurlijk schijnbaar. Want in werkelijkheid is die klacht natuurlijk gericht tegen zijn sociale omgeving: de blanke mens. Kennelijk is het zo dat de blanke mens, als hij bijvoorbeeld iemand met rood haar is, naast de dag voor mensen met rood haar, ook de dag voor negers moet organiseren. Waarna je kan gaan analyseren waarom de neger verwacht dat de blanke voor hem dingen organiseert: blanken hebben het altijd als gedaan, negers kunnen niet organiseren, negers willen niet organiseren, negers willen graag bediend worden, enzovoort. Geen daarvan geeft bijster positief beeld van de levenshouding van de neger. Een niet bijster positieve levenshouding die nog een paar keer meer naar voren komt:
Nou nee. Nederland is het land van mensen die geen negerdag organiseren. Mensen die er van uitgaan dat negerdagen voor hen georganiseerd worden, zijn geen Nederlanders. Dat zijn bewoners van Negerland. Suriname, in dit geval. Waar ze ook niet aan sinterklaas doen. Ook dat is Nederlands. En geen Negerlanders.
Dat zijn dus nog ergere Negerlanders dan Howard Komproe een Negerlander is. Overigens het bedenken van het woord Negerlander natuurlijk alleen maar een grap, en zijn klachten erover volkomen buiten de orde:
Dank Howard Komproe voor díe grap (de grap dat Negerlander gewoon een grap is). Maar Howard heeft nog meer grappen:
En natuurlijk zijn onze grappen nog meer bedoeld om aan het denken te zetten als die van Howard Komproe. Dat waren de grappen. Nu terug naar het racisme:
Mooi. Volgende zin. Direct op de plaats van die drie puntjes:
Goh, geen moralisme...? Hoe komt het dan dat uit het uitgebreide repertoire van de Zangers Zonder naam, het enige lied over negers ten gehore wordt gebracht? En niet bijvoorbeeld degene over drinkende vaders, huilende moeders, zielige kinderen, enzovoort, waarvan er vast wel meer dan honderd bestaan. Howard doet een greep uit de bingotrommel gevuld met liedjes van de Zangers Zonder naam, en "Bingo!!!", hij trekt het liedje over negers. En dat heeft absoluut helemaal niets met moraal te maken. Volgens Howard. Nu zou dat laatste best wel kunnen. Want als je racisme typeert als het totale ontbreken van moraal, is die moraal duidelijk totaal afwezig bij Howard Komproe. En ook bij Harriet Duurvoort. En ook bij Ray Nagin. En ook bij Dianne Abbott (google maar) Enzovoort. Er bestaat een grap-met serieuze-ondertoon die stelt dat mannen ieder zeven seconden aan seks denken. Het vermoeden bestaat dat negers iedere zeven-tiende of zevenhonderste seconde aan ras denken:
En ook dat is natuurlijk maar een grap, die niets met moraal te maken heeft ... Aan het einde van de verzameling, waarin het sterke creoolse racisme is gedocumenteerd, nog een extra stuk: herinnert u zich nog dat Braziliaanse geval van de voorkeursplaatsen aan universiteiten voor creolen, omdat er andere helemaal nauwelijks waren? Dat zegt iets over IQ. Maar dat mag je natuurlijk niet zeggen. Of beter: mocht, tot aan de volgende publicatie (DeMorgen.be, 02-02-2012, redactie, bron: belga.be ):
De nieuwswebsite The Huffington Post staat onder leiding van sterke Joodse invloeden, oftewel: een rabiaat kosmopolitisme en multiculturalisme. Vijanden van alles dat naar residente cultuur neigt . Dit bericht past in het kader van dit activisme. Wat ook nog eens onweersproken is gebleven, anders was het wel elders in de publiciteit opgedoken. Dit geheel in tegenstelling tot als je gekleurde zou associëren met racisme, of een laag IQ. En dat het gaat over blanken werd nog eens extra benadrukt:
Als je zoiets eerder had proberen te doen met een soortgelijk artikel over IQ en racisten en dan een portret van een neger ernaast, zou je worden gelyncht. Nu mag dat dus wel. En kunnen we zelf het verbad leggen. Hier gezien is dat het creoolse racisme sterker is dan in de westerse cultuur. En net even eerder is op deze site al het culturele niveauverschillen tussen de westerse en creoolse culturen geconstateerd aan volkomen objectieve beelden . Volgens deze gegevens is er dus inderdaad een duidelijke band tussen IQ en racisme. Als je kijkt bij creolen. Bij het onderhouden van racisme is essentieel dat je ervoor zorgt dat dit niet naar buiten komt. Hoe doe je dat? Dat hangt van je positie af. Maar als je creool bent, doe je dat door anderen ervan te beschuldigen (de Volkskrant, 18-07-2015, door Robert van Gijssel):
Dit nadat ze zichzelf net uitvoerig gepresenteerd heeft als een 'goed mens':
Alle creolen zijn fantastische mensen, die slechts één probleem hebben: ze moeten de remmende invloed van de Nederlanders van zich afschudden (in Amerika zijn dat de blanke Amerikanen, enzovoort). Oké, daar wist ook een briefschrijver wel raad mee (de Volkskrant, 25-07-2015, ingezonden brief van Dries Postma, Amsterdam
Amen. In het westen is het anti-blanke racisme al dusdanig endemisch, dat het zwarte racisme zonder enig oogknipperen onthuld wordt (dDe Volkskrant, 23-07-2015, van correspondent Kees Broere):
Regelrechte nazi-ideologie. Vervang de term "Luo" maar door "arisch". En tot in alle details:
Dit is kennelijk toegestaan, dus "negers zijn dom" kan nu niemand meer bezwaar tegen maken. De meest op de voorgrond tredende racist van Nederland is natuurlijk een neger en heet nog steeds Quinsy Gario. Hier weer een publicatie van zijn hand die aan deze verzameling deed denken (Joop.nl, 22-07-2015, door Quinsy Gario - Dichter/kunstenaar
Dat 'privilege' is een afkorting van "witte privilege", een begrip dat Quinsy heeft overgenomen van de zwarte verbale terroristen in Amerika. Wat volgens hen een afkorting is van "Zwarten doen het minder goed dan blanken dus zijn blanken racisten", maar wat in werkelijkheid een afkorting is van "Zwarten schrijven hun sociale disfunctioneren toe aan blanken en zijn dus racisten". Overigens: die onderkop maakt het racisme ook in één keer duidelijk, want die voorzitter van de Nationale Wetenschapsagenda is "terrorisme-expert" Beatrice de Graaf, en die is alom bekend bij betere waarnemers als een kip zonder kop, en net zo zeer "Nederland" als Quinsy Gario dat zelf is. Met deze toevoeging dat ze in dit geval strikt genomen ook gelijk heeft, geheel toevallig, omdat "Nederland" het soort geweld dat Gario het natuurlijk wil toeschrijven: "het afbeulen van creolen", altijd in gelijke mate heeft uitgedeeld aan alle rassen: creolen, javanen, hindoestanen, blanken enzovoort: allemaal moesten ze afgebeuld voor het "Nederland" dat de creolen heeft afgebeuld: de rijken. Zeg maar: de grachtengordel (die letterlijk gebouwd is met het geld verdient met het afbeulen van genoemde groepen, inclusief de blanke Nederlanders). Maar mogelijkerwijs door het tegenvuur dat hij al heeft gekregen, zoekt Quinsy dus zijn toevlucht in Amerika:
En tot leugens met betrekking tot andere groepen:
Molukkers werden gewone huizen aangeboden maar daar wilden ze niet in want dat zou betekenen dat ze bleven en ze wilden beslist teruggaan. Om vervolgens de eigen gratis van de Nederlanders gekregen huizen zonder ooit gewerkt te hebben in bek te kijken:
De Bijlmer werd net als alle andere wijken die eerder normaal bewoond werden door Nederlanders en fatsoenlijke wijken waren toen de Nederlanders er woonden, uitgewoond en tot getto gemaakt door de gekleurde immigranten. In de Bijlmer voornamelijk de creolen. Enzovoort. Van de eigen culturele achterlijkheid wordt Nederlands racisme gemaakt. En voor zover bekend denken alle creolen langs deze lijn. Hier een paar reacties bij dit artikel:
De taal van het verbale terrorisme, dat bij iedere kleine aanleiding kan uitbarsten in fysiek terrorisme, zoals in Londen en Engeland in 2011 en in Nederland in de Schilderswijk in 2015. En hier het mooiste voorbeeld tot nu toe (dbsuriname.com, 31-07-2015. ):
Vernedering ... Ernstig, inderdaad. Wat was er namelijk aan de hand? Dat o zo leuke Surinamse negerbandje genaamd Hakuna Matata Gang dat naar Nederland kwam had in zijn optreedlijst ook een o zo leuk liedje over homo's. Die moesten "branden", of zo iets dergelijks. En in Nederlnd hadden een paar homo's aan een klein tingelend belletje getrokken, en daarop hadden diverse zalen diverse optreden van de o zo lieve homo-hatende Suri-boys afgezegd. Heel vernederend, want homo-haten is niks bijzonders en heel gewoon voor Suri-boys, vooral van de zwarte persuasie. Dat laatste zijnde een uitdrukking van GeenStijl, waar vandaan dit bericht natuurlijk kwam, want geen enkel ander Nederlands medium zal ook maar iets publiceren dat op deze manier de lieden van de zwarte persuasie in een wat minder dan volkomen gunstig daglicht stelt. Goed, dat die tingelbellende homo's op die manier zo een beetje gelijk kregen en het o zo lieve bandje van Suri-boys op die manier toch wel een beetje in een wat minder dan volkomen gunstig daglicht werden gesteld, schoot dus kennelijk bij een Suriname verblijvende artiesterige Suri-boy die kennelijk goede matties is met de Suri-boys van het Suri-bandje, een beetje in het verkeerde keelgat. Welk gevulde keelgat hij op zijn Facebook-pagin plempte, waar het Dagblad Suriname dus ook wel de gein van inzag, en het breeduit op haar voorpagina zette waarop iemand GeenStijl mailde. Dat daarop dit bericht plaatste (GeenStijl.nl, 31-07-2015, door Van Rossem ):
GeenStijl geeft naast de feiten ostentatief "Geen verder commentaar" door dat laatste zinnetje verwijzende naar een reclame op het blad. De leesbare koppen zeggen al genoeg, maar natuurlijk had GeenStijl ook de rest al vergenoegd tot zich genomen. Hier is die rest:
Goed, dat is de woede van een enkeling. Natuurlijk keren de goede en fatsoenlijke Surinmers zich massaal af van deze uitingen, zoals de goede en fatsoenlijke Nederlanders dat zouden doen. Denk maar aan dat akkefietje laatst met die gekleurde voetballers in het Nederlands elftal. Zelfs de premier sprak er zijn afschuw over uit. Hier de Surinaamse reactie:
Juist ja ... Die Panka vertollukt de gevoelens van het volluk. Niks verbazingwekkends, als je de werkelijke oorzaak van zijn uitbarsting leest, want dat van dat bandje was natuurlijk slechts een druppel:
En die emmer was dus vol, zeg ... Net als bij de rest van het Suri-volluk. Het is inderdaad ondoenlijk om te moeten leven met de gedachte dat je halve volk naar Nederland afreisde op het moment dat je je eigen bonen dreigt te moeten gaan doppen, en dat ondanks alles wat Nederland in die overgewaaide helft stort, ze desondanks toch nog lichtjaren achterlopen in sociale vooruitgang. Wat draagt het Suri-volk bij aan Nederland: Humberto Tan, Shirma Rouse, Sylvana Simons, en aan de intellectuele kant Quinsy Gario en John Leerdam. Oh, dat is nou sneu: racisme-roeper Quinsy is een Antilliaan ... Daar schieten de tranen wel van in je ogen ... Oh ja, GeenStijl gaf toch nog een commentaar, maar dat was zoals zo vaak verborgen. Dit keer was het de link naar het artikel. Hier is die:
Die "harriet-zeurtvoort" is het Suri-vrouwtje geachternaamd "Duurvoort" dat vanwege haar afro-kapsel voor de Volkskrant een column mag vullen met haatzaaierij van het type "Ik wil meer negerkunst in het Rijksmuseum", "Gezellig is het alleen in de zwarte wijken" en natuurlijk ook "Nederlanders zijn racisten". Met dit soort types wordt hier op een wel bijzonder hardhandige manier afgerekend ... Trouwens, wat lacht hij toch lief, hè, op zijn foto. Zoals ze dat allemaal doen, op hun foto ... Deze was even blijven liggen (de Volkskrant, 28-07-2015, door Robert Vuijsje):
Racisten. Van het zuiverste water. Raspuristen. Zwarte raspuristen die blanken haten. Harriet Duurvoort doet een manmoedige poging om Panka te overtreffen (de Volkskrant, 17-08-2015, column door Harriet Duurvoort, publicist):
Ahaaaa ... Harriet Duurvoort heeft weer eens op etnisch uiterlijk zitten letten. Harriet Duurvoort is een hardnekkige racist, want uiterlijk en etnie doen er niet toe! Hoewel ...:
Ahaaaaa Zwarten zijn ook mensen. Fijn om het te horen.
Wat ook al weer ...?
Oh. Oftewel, volgens Harriet Retteketet (haar Twitter-account): "Je kleur bepaalt wie je bent en je maatschappelijke positie". Een veel betere definitie van een racistische opvatting valt nauwelijks te geven. En als je dit soort racistische levenshouding hebt, is het vanzelfsprekend dat ... :
... je het tv-publiek opdeelt in zwart en wit.
En het kleurtje waar je niet toe behoort slechte eigenschappen toe te denken. En zelfs als het blanke publiek zijn best doet om niet in zwart en wit te denken:
... is het niet goed. Want:
Wat ook nog eens een flagrante leugen is - om precies: zwart is oververtegenwoordigd. En als je de zwarte maatschappelijke prestaties meerekent (zeer zwak): zwaar oververtegenwoordigd. Maar voor een zwarte racist is natuurlijk alleen een volledig zwart scherm goed genoeg. Overigens, nog even dit:
Een gore leugen: iedere Nederlandse serie of film heeft minstens één Marokkaaan die ook nog iets krijgt met het mooie Nederlandse meisje: Shouf shouf habibi in duizendvoud. Misselijkmakend in combinatie met de demonstraties ter herinnering van de doodgeschoten juwelierovervallers en de stroom arrogant uit hun ogen kijkende haathoofddoeken die Nederlanders vinden stinken. Maar alles om je haat voor Nederlanders te ventileren. Stel je bent rapper, en het radio-station heeft zo'n heel erge behoefte aan rap - af een toe een beetje is genoeg. En stel je bent een rapper, van de donker-gekleurde persuasie. Wat doe je dan? Nou, dit natuurlijk (Volkskrant.nl, 17-08-2015, door Charlotte Boudesteijn
Nog nooit een zwarte gehoord die in dit soort zaken zijn sympathie of zelfs maar enig begrip uitsprak voor de blanke positie . Andersom genoeg (bijvoorbeeld heel Joop.nl , de hele Volkskrant , heel de NPO , en de rest van de media ). Ondubbelzinnige conclusie: Iedere zwarte die je tegenkomt is een smerige racist tot het tegendeel bewezen is. Uit welk deel van Afrika ze ook stammen (de Volkskrant, 18-08-2015, door Robert Vuijsje):
En hoe groot is zijn begrip voor de Nederlandse cultuur:
Dit interview van Robert Vuisje, Joods dus met niet-Nederlandse sympathieën , met andere immigranten van allochtone afkomst, is er eentje uit een reeks beslaande iets van twee dozijn of meer, en nog slechts een enkeling is geslaagd voor dit examen van "Minimaal begrip voor de Hederlandse cultuur". Bijna allemaal kiezen ze voor de barbaarse religieuze cultuur. De eigen soort cultuur. Niemand komt op het idee om te zeggen: "Die moorden, ik begrijp dat mensen daar boos om worden. Je moet de cultuur waar naarheen je verhuist respecteren". Kijk kijk ... (de Volkskrant, 25-08-2015, door Mark van Driel
Wauw ... Wat een racistisch tyfusvolk ... En hier de racistische tyfuslijer met de grootste bek (de Volkskrant, 28-08-2015, door Willem Feenstra
Tja, racisten moeten bestreden worden vindt iedereen.
'Tja ... Het ding dat de blanken zodanig konden samenwerken dat ze een maatschappij ontwikkelden die zeeschepen kon bouwen, terwijl de zwarten niet verder komen dan ruzie tijdens het Kwakoe-festival na afloop waarvan het geld alweer zoek is. En het zwarte besef daarvan. Wat ze op de blanken afreageren met leugens over racisme:
Zo diep zit de culturele nederlaag. Alles wat er in de wereld gebeurt, wordt op het zwart-witracisme geprojecteerd. En daarin is men volstrekt gewetenloos:
Gewetenloos.
Volstrekt gewetenloos.
En hij projecteert zijn eigen kwaadaardigheid en gewetenloosheid op anderen. Een hond met een dergelijk karakter zou je afschieten. Waarop sommigen zouden opmerken: "Maar die hond kan er niets aan doen - die is vals gemaakt". En dat geldt ook voor Gario: de valse trekken zaten er natuurlijk al sterk in, maar zo vals als hij nu is is hij gemaakt door de media en de PC-elite, die hem hebben opgestookt . Welke valsheid zelfs hier nog eens naar buiten komt:
Een tot-op-het bot-valse glimlach. Zenuwtrekje. Een nieuwe creool doet de mond open in de media, en onmiddellijk blijkt het weer een neger. Een racist, dus (Joop.nl, 14-09-2015, door Clarice Gargard - Journalist, presentator ):
Waarna iedereen weet wt er gaat volgen: er worden negers geteld, en er moeten meer negers komen. Nee, natuurlijk in de gevangenis of bij de psychiatrische jeugdhulp. En oh ja: en ook niet bij zang en dans en sport. Daar mag je ook geen negers tellen, want daar zíjn negers al oververtegenwoordigd.
Kijk, die media die willen dolgraag gezien de oververtegenwoordiging van negers in zang en dans in de media . Maar elders kunnen negers het kennelijk gewoon niet. Niets aan de hand dus. Volgend item. Maar dus niet als je neger bent. Dan ga je zitten tellen. Nee, niet als het gaat om zang, dans of sport, maar als het gaat om:
En dat is dus racisme: het tellen van ras. Maar ...:
... de neger voelt zich dus comfortabel in het zijn van een racist. Want als je dit kan aanpakken, en meer binnen kan halen dan je verdient, zijn er nog veel meer plaatsen waar je kan parasiteren:
Tja ... Daar kijken ze toch echt nog veel meer naar wat je presteert dan in de rest van de maatschappij. Naar inzet, enzovoort. En kijk maar naar negers in de muziek: in de klassieke muziek, waar veel meer inzet en discipline en studiezin vereist is, vindt je zo weinig negers dat je gerust van "niet" kan spreken . En die opleidbaarheid, hè ... . En natuurlijk doen negers hetzelfde als moslims: de blanke idioten napraten die lijden aan de vele gradaties en soorten van politieke-correctheid:
Oftewel: zet meer papoea's, pygmeeën, en hottentotten in je organisatie, en je bent nog diverser, dus nog succesvoller. En dat negers in dat groepje horen, zegt deze neger ook nog eens bijna expliciet:
Inderdaad: als je een hottentot bent die gelooft in communicatie via trommels of rooksignalen, of een Surinamer die gelooft in winti, moet je acteren om mee te kunnen komen in een omgeving die gelooft in communicatie via radiogolven of internet, en argumenten die gebruik maken van de ratio. En daarvoor verklaart deze neger dus zichzelf totaal ongeschikt:
Waarin trommelcommunicatie, winti, enzovoort staat voor het zwemmen van de vis, en het boomklimmen staat radiogolven en internet. Ze leren het nooit. Rationeel argumenteren. Het ingekankerde racisme zit hopeloos in de weg. Een neger vermoordt een blanke basisschoolleerling. Twee negers vermoorden een bejaard echtpaar. Er is een lange reeks van dit soort incidenten . Wat voor conclusies mag je daar uit trekken. De negers geven zelf het antwoord (de Volkskrant, 05-10-2015, van verslaggever Geerlof de Mooij):
Dus de conclusie omtrent de neger-incidenten: De racistische moorddadige gewelddadigheid van negers vormt een groot sociaal probleem. De Volkskrant heeft naar aanleiding van verkiezingen in Amerika een reportage uit South Carolina die de bedoeling heeft te laten zien hoe slecht de zwarten behandeld worden. Het resultaat is precies het tegenovergestelde (de Volkskrant, 27-02-2016, door Michael Persson
De boodschap: de zwarten worden onderdrukt door de witten. Het bewijs:
En natuurlijk heeft nog nooit ook maar een enkele zwarte een enkele witte doodgeschoten. Maar er is nog meer bewijs:
"Ik geloof dat OJ Simpson onschuldig is en wil een burgeroorlog". Maar er is nóg meer bewijs:
En nog prominenter bewijs:
Oftewel: "Alle witten zijn racistisch varkens". Het lijkt de koran wel ... Het kan ook in de muziek:
... die ze nu niet hebben, natuurlijk hebben vanwege het racisme van de witten, en die dus ook niet mochten meespelen . Oftewel: het zwarte racisme is virulenter dan het ooit geweest is - in het openbaar. Nog een bevestiging in een paar bio'tjes in een tussenstuk:
Leuk, zoals een persoonlijke ervaring tot maatschappelijk trend wordt uitvergroot. Die Coates is de diepstgewortelde zwarte racist van dit moment.
Gemeenschappelijk met Coates: haatogen.
Voor zekerheid toch maar even de beschrijving van de film ingekeken(wikipedia.org, opgeslagen 28-02-2016):
Het is verbijsterend: het staat er al gewoon! Zwarten komen met racistische eisen.
Ze krijgen het logische antwoord. En als ze toch hun zin niet krijgen:
...beginnen ze met protesteren ...
...en eindigen met plundering en brandstichting. Volkomen volgens het patroon in de realiteit, zie Londen 2011 : ze hebben racistische eisen, en het eindigt met plundering en brandstichting. Ook in Nederland hebben we echte toppertjes op dit gebied (Volkskrant.nl, 29-02-2016, door Stan Putman):
Feit 1: Acteur Cyriel Guds, zwart, zit heel erg op zwart en wit te letten en zit erbij zelfs hoeveelheid pigment te tellen.
Feit 2: Acteur Cyriel Guds, zwart, stelt dat er bij het kiezen van rollen niet op kleur gelet moet worden. Dat biedt ruimte voor de volgende mogelijke conclusies: 1: Acteur Cyriel Guds is racist 2: Acteur Cyriel Guds is hypocriet. 3: Acteur Cyriel Guds is dom. 4: 1, 2 én 3 zijn waar. Merk hierbij op dat acteur Cyriel Guds, zwart, bij zwarte acteurs niet op kleur van rol wil letten, maar bij witte acteurs ongetwijfeld wél op kleur van rol wil letten, want witten mogen absoluut geen zwarte rollen spelen - dat is namelijk "black face". Zelfs voor de hoogst goedmoedige rol van Zwarte Piet willen zwarte al dan niet acteurs het de witte acteurs verbieden. Berichtje van GeenStijl over zwarte blankenliefde in Amerika - gevolgd door een lijst van mensen en een link naar het Amerikaanse bericht (GeenStijl.nl, 05-01-2017, door Pritt Stift ):
Dat is de lijst van mensen die het hier allemaal NIET over hebben gehad, in tegenstelling tot wat er gebeurd zou zijn hadden vier blanken een zwakzinnige zwarte vastgebonden en gemarteld. Maar ja, deze lijst van mensen heeft het ook nooit gehad over het illustere drietal dat een blanke Australische atleet doodschoot alleen maar omdat ze zich verveelden, of die lieve zwarte jongen die zijn overval bekrachtigde door een blanke baby in zijn wagentje dood te schieten . Racisme is tenslotte uitsluitend iets blanks. (Noot: de sleutel: Quinsy Gario, Harriet Duurvoort, Sylvana Simons, Sunny Bergman, rapper Insayno, Lodewijk Asscher en rapper Appa, Frank van der Linde en Frénk van der Linden, Vrij Nederland, Nadia Bouras, Jesse Klaver, Asha ten Broeke, Simone Weimans, actrice Sarah, Hasna Bouazza/El Maroudi, Arnon Grunberg, Freek de Jonge, Eberhard van der Laan, actrice Anna Drijver, Peter R. de Vries, Femke Halsema, Han van der Horst, Twan Huys, Treitervlogger Ilgun en Tunahan Kuzu, Bert Wagendorp, Wil en Jan Eikelboom, Marcel Gelauff, Haro Kraak, Eva Jinek, Sanne Wallis de Vries, D66, PvdA. Allemaal nefaste racisten.) Daar is negerrappert Fresku nog een keer. Wabt wat doe je als beroemde negerrappert als je op televisie iets ziet dat je niet bevalt, zoals iemand die zegt dat negerTs kankeren over slavernij van vroeger omdat ze nu lui zijn en allemaal negerrappert willen worden in plaats van werken (daarvoor heb je tenslotte Polen - en andere blanken ): dan bel je de baas van de televisie en dan mag je al de volgende dag langskomen om de zaak recht te zetten (Joop.nl, 06-08-2017, ):
Geen enkel probleem, beroemde rappert Fresku: als je graag een blik wilt werpen op de beroemde Antillianse held Tula, dan ga je toch gewoon naar de Antillen ... Er gaat met enige regelmaat een tjoekie-tjoekieboot en met grotere regelmaat een woesj-woesj vliegtuig ... Ook de kunst is inmiddels grondig verziekt door de aanwezigheid van de zwarten (en moslims maardattelthiernatuurlijkniet) (de Volkskrant, 14-02-2018, door Kate Sinha):
Volkomen verziekt door de aanwezigheid van zwaar onderpresterende zwarten met hun "RACISME!!!"-gebrul. En het slaat op allemaal ...:
...tot het tegendeel expliciet is bewezen ('...als zwarte vrouw'... Je zou ze willen geselen ...) Hier nog een illustratie van "het gebeuren"... (foto van Zanele Muholi bij het artikel op de website): Arrogante rotkop met de kenmerkende totaal empathieloze ogen ... Nog maar eens eentje van een soort die zo gewoon is dat het niemand opvalt (de Volkskrant, 16-02-2018, door Nadia Ezzeroili):
Oftewel: de nieuwe cd viert het zwarte racisme. Een nieuw exorbitant en nog schreeuwender voorbeeld dat alle drie de vakjes aantikt: racisme, beschuldigingen van racisme, en culturele nederlaag (de Volkskrant, 18-06-2018, door Wieteke van Zeil):
Pardon ...? '... de scheve machtsverhoudingen van vroeger en nú.' ... Dat 'scheve machtsverhoudingen van vroeger' ... Staat dat voor "Blanke Europeanen kwamen aanvaren in houten zeeschepen en kochten slaven van de Ashanti" of bedoelen ze iets anders? Waarschijnlijk, maar dan hebben we dus te maken met verbale fraude en oplichting. De bekende fraude en oplichting dat "Zwarten presteren onder op alle mogelijke sociaal-culturele vlakken ten opzichte van blanke Europeanen behalve zang en dans" vertaalt in "Blanke Europeanen zijn racisten". Terwijl de bijbehorende illustratie ...: ... glashelder laat zien dat daar het racisme staat. Het racisme van het paar "Arrogant" en "Dom":
Waarbij dat macht natuurlijk staat voor "Blanken zijn racisten". Naast de directe is er ook een zeer veel gebruikte indirecte vorm van zwart racisme: de beschuldiging van racisme richting anderen. Die beschuldigingen gaan namelijk altijd richting blanken, terwijl de kans dat de blanken de enige racisten ter wereld zijn iets is dat zo ongelofelijk dicht bij o (nul, NUL) ligt dat het eraan gelijkgesteld kan worden. Er is al een aparte verzameling van die beschuldigingen , die dus ook zo hier geplakt zou kunnen worden (voor het zwarte deel). Maar hier een enkel (nieuw geval) dat zowel de indirecte als directe vorm van racisme betreft. Het begint met de indirecte - we gaan dit niet afkorten omdat de beschuldigingen te ernstig zijn (Joop.nl, 20-08-2018, ):
Een ernstige zaak, die vanwege die ernst zo veel aandacht rechtvaardigt. Twee dagen later komt ook GeenStijl met de zaak (GeenStijl.nl, 22-08-2018, door Van Rossem ):
Dit stuk wordt gereproduceerd om nog eens aan te geven hoe ernstig de zaak is. "In de hele media" zo ernstig. Maar op de puntjes stond een eerste vliegje in de soep:
Hier is de inhoud van die link: Juist ja ... Dus ten eerste waren de zwarten al bezig met naar voren dringen (bericht elders, zie hieronder), waarbij een woordenwisseling is ontstaan, met het vervolg als boven beschreven. Oftewel: het "racisme" was gewoon een scheldpartij in een ruzie waarbij "racistisch" gedrag (waarom zou je het voordringen door zwarten in een blank publiek niet RACISME!!! mogen noemen ...?) werd beantwoord met een racistisch liedje. Heel verstandig: tit-for-tat . Maar er was meer:
Juist ja ... De zwarte waren ronduit de aanstichters van het geheel, en verdienden eigenlijk ter plekke al een pak slaag. Maar ja, de zwarte wereld wordt beheerst door de zwarte magie der winti, volgens welke een zwarte moordenaar als OJ Simpson geen moordenaar kan zijn omdat hij een zwarte is (vond heel zwart Amerika). Dus liep de zwarte raciste naar de media om de blanken te beschuldigen van racisme en die media geloven zwarten onvoorwaardelijk, en dat leidde tot de toestand aan het begin van dit verhaal. Maar GeenStijl had nog meer info opgedoken:
En over naar de pagina van die link - eerst met wat detail over de voorstelling die de zwarten hebben gegeven(sceptr.be, 21-08-2018, door Jonas Naeyaert ):
Kortom: het was een hysterische voorstelling. Maar ook hier dus het "Maar toen ...":
Wat dus niet gold voor het gedrag dat de zwarten zelf tentoonspreidden. Dat kan je zo goed zien, bij zwarten: houden geen enkele rekening met anderen. Quinsy Gario en Zwarte Piet enzovoort, weet u nog wel ... Maar dit is nog maar het begin van het verhaal. Want toen: En met één reuzenstap zijn we beland midden tussen de rangen van zwarte Ku Klux Klan. Dit zijn regelrechte rassentheorieën. over zuiver bloed enzo. Zuiver zwart bloed. Maar daar hoort natuurlijk ook dit bij:
Die hadden meer mensen gevonden. Uit het GeenStijl-artikel: Nog niet genoeg bewijs... ? Verder met de Belgen dan maar:
Hier stond origineel een link naar één van deze tweets, maar het varken heeft haar Twitter-account schielijk opgeheven. Nadat dus anderen het werk hadden gedaan wat de media hadden moeten doen:
Net als in Nederland ook alle allochtone smerigheden naar buiten moeten komen via mensen die meteen als extreemrechtsen of rechts-extremisten en neonazi's worden neergezet. En GeenStijl maar dat haten ze nog meer . Maar terug naar deze dame. Die er zo uitziet: En dacht u dat dit erg was ...? Hier is Seada Nourhussen : En Clarice Gargard : En Sandra Salome : Die zijn allemaal nog veel erger. Lees hun stukken maar. En zij zijn echt volledig representatief voor de hele stam - zie de lijst die verschijnt als je één van de links naar hen aanklikt. Eigenlijk is er geen zwarte die in de openbaarheid komt waarvoor het niet geldt: ze haten allemaal blanken tot op het bot. Alleen de mate waarmee ze ermee naar buiten komen verschilt. Het is allemaal beschuldigingen van blank racisme afgewisseld met het ergste zwarte blankenhatende racisme. Weer zo'n heerlijk des-negers exemplaar (de Volkskrant, 28-11-2018, verslaggeverscolumn, door Marjon Bolwijn):
Oftewel: boordevol racisme, dit, en dus daarom des-negers. Als blanken zich niet met bruinen identificeren, zijn het gore racisten, en als bruinen zich niet met blanken identificeren, doen ze aan "zich niet herkennen": en "identiteit". Overigens zijn poppen niet eens blank, maar licht-oranje-roze. Gunst, de racist Jordan Peele bleek hier nog niet te staan. Eerst dus even copiëren van Racisme, beschuldigingen (de Volkskrant, 20-04-2017, door Bor Beekman):
En alle bijbehorende blanken zijn dus racisten. Net als alle overige blanken:
Natuurlijk weet je zeker dat dat racisme er is, want kijk maar:
Gunst, wat erg, hèèèèè ... Dat soort opmerkingen maken zwarten nou echt helemaal nooit als ze ergens in een groepje zitten en er komt een "a white honkey", pardon: een blanke, erbij ... En dat "racisme" geldt voor alle blanken:
Samengevat (uit het begin):
Natuurlijk was "racisme" toen niet voorbij. Want op hetzelfde moment dat "racisme" voorbij is. blijf je over met een zwaar onderpresterende zwarte etnie ... En dat moet je toch niet willen hè, een onderpresterende zwarte etnie ... Maar mensen als Obama en deze Peele doen het toch goed ...? Tja ... Die Obama is half-zwarte, en ...
... ook Peele, en ...:
Gevolgd door een brullende lach!!! Allebei opgevoed door blanken! Oh ja, die Peele noemde ook nog feiten:
Die Trayvon Martin is niet vermoord, maar omgekomen toen hij een latino-buurtwacht aanviel. Zwarten zijn levensgevaarlijk bij arrestatie, ze sproeien met kogels, dus ook de politie neemt geen enkel risico. Oké, dat was de introductie. Waarbij iedereen uit de stroom beschuldigingen van racisme, en vooral ook de manier waarop, al de conclusie kan trekken dat die Peele een racist is van de allerergste soort. Wat nu hier herhaald wordt, omdat iemand anders ook tot dezelfde conclusie is gekomen. En nog wel uit min-of-meer eigen kring ... (de Volkskrant, 15-08-2019, column door Stephan Sanders):
Daar staat het eigenlijk doodgewoon: die film is door en door racistisch. En die Peele erkent het ook doodgewoon:
Racistisch tot op het bot. Sanders heeft er een probleem mee - ook vanuit etnie:
Tja, voor de gemengden zoals Sanders die niet gedwongen willen worden om met het zwarte racisme mee te gaan, is dit soort mensen een dodelijk probleem. Een probleem dat eindeloos veel versterkt wordt doordat de zwarte racisten de steun hebben van de politieke-correctheid:
De film beschrijft de zwarten die blanke hersenen hebben gekregen als zombies. Zoals gewoonlijk bij de politieke-correctheid en natuurlijk vanzelfsprekend bij de zwarte racisten is de waarheid precies het omgekeerde van wat ze stellen: de zwarte racisten en de politieke-correcten zijn de zombies. Met hun door ideologie tot machine vermalen breinen . Het begint zo erg te worden, dat zelfs bij de Volkskrant een voorzichtig bezwaar klinkt (de Volkskrant, 25-10-2019, door Tim van den Hoff en Fred de Vries)
Racisme van het zuiverste water.
Een gore leugen, natuurlijk: wat ze dwars zit is dat ze de bewijzen van zwart onderpresteren niet kunnen weerleggen. Maar los daarvan: dit is zo overduidelijk fout dat zelfs de Volkskrant het ziet - na een aarzeling:
Neen. Want die 'oplopende politieke en raciale spanningen' worden veroorzaakt door de voortdurende ontkenning van de zwarten dat hun achterstanden door eigen gedrag komen. "Agressieve politie? Omdat zij zelf agressief zijn tegen de politie". Enzovoort.
Maar wat het is, is totaal onbelangrijk want het gaat toch niet gebeuren. De eerste voorwaarde is namelijk die erkenning van eigen falen. En die komt er niet, voor zover nu afzienbaar. Het volgende is weer een nieuwe escalatie, door een reeds bekend geval (de Volkskrant, 01-08-2020, door Robert van Gijssel):
Het beeld is volkomen duidelijk: dit is Triumph des Willens van het zwarte racisme, in navolging van de blanke versie van Leni Riefensthal. Gevierd door ... (de Volkskrant, 01-08-2020): ... de Völkischer Beobachter. De Völkischer Beobachter vond dat nog niet duidelijk genoeg was. Dus werd het een week later nog eens dunnetjes overgedaan (de Volkskrant, 08-08-2020): Een nobele wilde uit Nederland die een hulpje is van de beroemde nobele wilde uit Amerika. En om nog eens het racistische karakter van de onderneming te onderstrepen (de Volkskrant, 08-08-2020, door Pablo Cabenda):
Zo kwam Beyoncé bij Adjei uit ... En hoe kwam de Volkskrant bij auteur van dit stuk Pablo Cabenda uit: Zo kwam de Volkskrant bij auteur van dit stuk, Pablo Cabenda, uit. Eerst even de inleidende feiten (GeenStijl.nl, 12-10-2020 door Mosterd ):
De in- en uitleidende sarcastische opmerkingen van GeenStijl zijn weggelaten, want het gaat hier om dit commentaar:
Zo. Keihard racisme, dus. Weer twee klassieke gevalletjes goor zwart racisme achter elkaar (de Volkskrant, 26-10-2020):
Als die witten niet aan zijn eisen tegemoet komen, komt hij ze in november voor de kop schoppen . Waar we nu dus maar een grapje over maken, maar in feite is het natuurlijk ten hemel schreiend dat dit geweldsfiguur nog steeds een plaats krijgt in het Volkskrant-vod. En het tweede geval was een paar dagen eerder ontdekt, bij een internet rondgang, maar stamde van nog wat verder terug. Het komt ook via-via (briefjevanjan.nl, 27-07-2020, door Jan Dijkgraaf ):
Via Jan Dijkgraaf, dus ... Dat belooft veel goeds. En dat krijgen we ook, dus we citeren wat uitgebreider om te laten zien in wlek geestelijke context het gore zwarte racisme opereert:
Hoe.Is.Het.Mogelijk ...
En waar dat voor staat is inmiddels genoegzaam bekend. Dingen zoals dit:
Het meest nefaste racisme. En blankenhaat, natuurlijk.
Dat heeft deze redactie ook op haar programma staan: een applicatie die zoekt naar dit soort termen. Een andere:
Met voorspelbaar resultaat:
Daarvoor is deze website (mede) gemaakt: om dit soort leugens onderbouwd te kunnen weerleggen. "Wat had u gewild, mevrouw? Het pistool in de buik van de zwangere vrouw van George Floyd?" Niet erg genoeg? De baby-killer dan maar ... . Scroll een stukje terug en je komt de moordenaars-voor-de-lol ook wel tegen. En er is meer dan genoeg ander materiaal om van de genieten. Maar het hoofdgerecht van ook deze smakelijke zwarte maaltijd is natuurlijk:
"Ik ben een gore zwarte racist".
"Ik ben een gore zwarte racist".
"Ik ben een gore zwarte racist".
"Ik ben een gore zwarte racist". En tenslotte de mooiste:
"Ik ben een gore zwarte nefast ons eigen wanpresteren ontkennende racist" . En vriend Jan deed er nog een treffende illustratie bij: Wat natuurlijk ook meteen naar de snel groeiende verzameling Zwarte empathie gaat ... Al met al zelden duidelijker en opnelijker het racisme horen belijden dan hier. "Niveau Ku Klux Klan" doet het nog lang geen recht ... Een klassiekertje (Volkskrant.nl, 05-08-2021, door Kees Broere):
"Wan pipel" . Terug naar de standaardgevallen. De Volkskrant bestaat 100 jaar en viert dat met haar volk meteen reeks protretten uit haar volk. Natuurlijk met een overvetegwoordiging van zwarten. (over die 100 jaar gemiddeld minder dan 0,5 procent af te ronden naar nul). Hier is één van de zwarten (de Volkskrant, 01-10-2021, door Wieteke van Zeil, fotografie Eva Roefs):
Oftewel: "Ik wil meer negerkoppen in de krant", oftewel: "Ik ben een racist".
Oftewel: "ik ben het liefst in Suriname of anders in Afrika, maar beslist niet in Nederland".
Oftewel: "Ik haat blanke Nederlanders".
Oftewel; "... , want daar zie ik zo min mogelijk blnake Nederlanders".
Oftewel: "Ik ben een racist".
Gehad.
We worden dus al helemaal doodgegooid met goed nieuws over zwarten . Maar ...
... het moet nog veel meer en nog veel jubelender. Even voor de gein:
Gunst meid, je bent echt de enige zwarte vrouw die dat is overkomen ... Wat sneu ... En dat ziet er dan allemaal zo uit (Volkskrant.nl, 01-10-2021): Als je goed kijkt kan het ook zo naar de beeldverzameling "arrogantie" en "empathieloosheid" , maar daar zijn al meer opvallende exemplaren genoeg ... Crises zijn bijna altijd ook leerzaam. Ook de coronacrisis, die laat zien dat allochtonen achterlijk zijn, en zwarten racisten (de Volkskrant, 10-01-2022, door Iris Koppe):
Oftewel: ze luisteren niet naar wat mensen zeggen, maar naar de kleur van hun huid. "They don't judge people by the content of their character, but by the color of their skin". Het omgekeerde van Martin Luther King. Wat een gotspe. En ze kunnen dat hier zomaar zeggen en de Volkskrant kan dat ...
... zomaar opschrijven, omdat over het "niet herkennen in" hartstikke normaal wordt gevonden. Door de zwarten en de politiek-correcten. Verbijsterend.
Een gotspe. Deels als excuus voor dit:
Cultureel isolationisme. Culturele inteelt, met het bekende gevolg van inteelt:
Achterlijkheid. Racisme is er slechts een teken van. D'r doet 'r weer eens eentje z'n mond open (de Volkskrant, 02-08-2024, door Els de Grefte):
Tevens een aanleiding voor een verzameling "ongewassen stuk vreten" ... Zowel creolen als moslims ... Oh ja,'t ziet 'r zo uit (de Volkskrant, 02-08-2024): Die ogen ... Naar Cultuur, creolen , Cultuur, gelijkheid , of site home ·.
|