Het is een term die is aan komen waaien uit de Verenigde Staten van Amerika, het land en imperium der migranten waar zo veel kwaads van afkomstig is, tot en met het bombarderen van alles wat je niet aanstaat, en daar over de hele wereld mee dreigende met een enorme vloot vol met vliegkampscherpen met bombardementsvliegtuigen. Eén van de dingen die ze daar ontwikkeld hebben als reactie op een eerdere periode van raciale onderdrukking van zwarten, is een beleid van de raciale onderdrukking van witten. Althans, op het ideologische vlak. Eén van de aspecten waarvan is "identity politics": een houding van zwarte Amerikanen om het eigene van het eigen ras te bewieroken. Gaande zo ver om mensen die niet behoren tot het zwarte ras het recht te ontzeggen om symbolen uit de cultuur van het zwarte ras te hanteren. Geen zwart rastahaar , geen zwarte danspasjes ("twerken") en geen schilderijen met zwarten door niet-zwarte mensen (ook al zijn ze niet wit maar Joods) . Wie dat wel doet, doet aan "cultural approriation". Culturele toe-eigening. Een halsmisdaad, is inmiddels duidelijk uit de berichten uit Amerika. Dit alles tezamen heet dus "identity politics", en is door mensen als Philomena Essed (een zwarte professor in fopwetenschappen met voeren in Amerika), Gloria Wekker (een andere zwarte professor in de fopwetenschappen met voeten in Amerika), Mitchell Esajas (een zwarte afgestudeerde in de fopwetenschappen) en wat lager voetvolk (Quinsy Gario , Jerry Afriyie, Sylvana Simons enzovoort) naar Nederland gebracht. En zoals alles afkomstig uit de zwarte gemeenschap ("POC" = "People of Color") en de meteen erbij ingesloten de anders-gekleurde gemeenschap ("NBPOC" = "Non-Black People of Color") wordt dit allemaal het dusdanig veel warmte in de armen gesloten door de politiek-correcte gemeenschap en met name de politiek-correcte media-gemeenschap, dat de vleugeltjes ervan als bij een Icarus dreigen los te smelten. Daarover later meer, maar eerst volop aandacht voor dat "in de armen sluiten". Nu zou je kunnen volstaan met het opsommen van een rijtje: de Volkskrant, NRC Handelsblad, Trouw, Vrij Nederland, De Groene Amsterdammer, Pauw, DWDD, Nieuwsuur, Buitenhof, NOS Journaal, enzovoort, en het als vanzelfprekend beschouwen dat hiermee het "warm in de armen sluiten" van alles dat een kleurtje heeft wel bewezen was. Gewoon door het noemen ervan. Wie hebben tenslotte de islam naar Nederland gebracht en de anti-Zwarte Piet-campagne gevoerd ... Enzovoort. Dat schijnt echter alleen te werken bij mensen die of een ingebouwde rationele blik op de wereld hebben, of mensen met voldoende gezond verstand, en beide populaties behoren tot de "bedreigde mensensoorten". Dus ter vervanging van de nog steeds niet gemaakt verzameling "Kijk eens hoe gewoon en lief en beschaafd en Verlicht de moslims zijn"-illustraties uit de Volkskrant (voor een uiterst minime deelverzameling, zie hier ), alhier een paar artikelen uit de afgelopen week die getuigen van "identiteitspolitiek". Uitsluitend uit de Volkskrant want meer valt niet bij te houden behalve dan met een team onderzoekers. Om de zaak te verluchtigen geven we er ook de plaatjes bij (de Volkskrant, 22-04-2017): We beginnen, ietwat willeurig lijkend, op een zaterdag, met een eerste bijdrage van Hassan Bahara , Marokkaanse berber, als columnist, die voorheen gewoon verslaggever was, en daarvoor werkte bij De Groene Amsterdammer (of was het Vrij Nederland?), als identiteits-correspondent vanuit de olijfkleurige NBPOC-hoek. En waar schrijft hij hier over (de Volkskrant, 22-04-2017, column door Hassan Bahara):
Grapje van Hassan ...
Gevolgd door een column vol identiteitspolitiek. Meer over het specifieke onderwerp, dat boek, later - hier is genoeg om te zeggen dat een boek met de titel "Hallo zwarte mensen" naast Mein Kampf gezet zou worden. Maar hoe kan het ook anders ...? Hij is aangenomen vanwege zijn carrière als identiteits-correspondent ... Net als de volgende figuur, zie de foto rechtsonder, van de op zaterdag volgende maandag (de Volkskrant, 24-04-2017): Dat 'Moeders' als kop was in de webversie (de Volkskrant, 24-04-2017, verslaggeverscolumn door Nadia Ezzeroili):
Waarmee ook de hele inhoud is beschreven. Identiteitspolitiek. Nadia Ezzeroili heeft een soortgelijk toch ietwat ander pad afgelegd naar de verheven positie van het mogen vullen van de verslaggeverscolumn: eerst heeft ze in bijvoorbeeld De Groene Amsterdammer getuigt van haar Nederlandhaat zoals in "Zwarte Piet bij de racisten in Zwolle" . Vervolgens voor de Volkskrant zelve door een vlammend aanbevelingsstuk te pennen "Ik ben geen Nederlander!!!" , wat klopt want ze is net als Bahara een berber die ook wel publiceert onder de namen "Berberella" en "Fatima Dakmar". Welke vorm van zelfaanbeveling door de Volkskrant van harte werd aanvaard en sinds welke tijd ze dus vast bijdraagt aan de Volkskrant met identiteitsstukjes en ditjes als "Ik haat Geert Wilders". Maar die verslaggeverscolumn is een dagelijks gebeuren, en twee dagen later was ze, mede wegens gebleken succes, alweer aan de beurt (de Volkskrant, 24-04-2017): Waarbij de combinatie van kop en bovenste illustratie meteen wegggeeft waar dit over gaat: de nieuwste negerrolprent (neger = zwarte die blanken haat) genaamd Get out met als boodschap "Blanken haten negers". In dit geval zelfs: "Blanken martelen negers". En ook nog eens "Alle blanken martelen negers" want de blanken die de negers martelen in deze film zijn ook nog een van de heel nette soort. Ken je nagaan wat de minder nette blanken doen ... Die martelen niet alleen de negers, maar eten ze ook nog eens op ... Identiteitspolitiek. Van de meest zwarte soort. Letterlijk en figuurlijk. Fatima zwelgt erin (de Volkskrant, 26-04-2017, door Nadia Ezzeroili):
Geen twijfel natuurlijk dat het martel-verhaal van de haatneger hartstikke echt is...
Oftewel: Fatima is een enthousiaste medebestuurder van door Ku Klux Klan-achtige racisten aangedreven auto die de er achter aan vastgebonden blanke mens door de straten van de publiciteit sleept. Een visueel-verbale lynchpartij in het kader van de identiteitspolitiek. Door zwarten en politiek-correcten met brandende kruisen in hun handen. Waaraan Fatima de olijfkleurige variant toevoegt:
Onversneden blankenhaat. Van de mevrouw van de "Ik ben geen Nederlander"-verhalen. Dat waren de olijfkleurigen van deze week. Plus al een flink stuk zwart, zij het van de incidentele soort. De reguliere bijdrage aan de zwarte identiteitspolitiek ("Meer zwarte kunst in het Rijksmuseum") komt in de Volkskrant van Harriet Duurvoort Haar onderwerp dit keer:
Hé, dat herkennen we ... Weet u nog wel. Nogmaals Hassan:
Zo. Er is dus al volkomen objectief, want door de eigen aanhang, vastgesteld dat dit boek over identiteitspolitiek gaat.
Daar is Harriet het dus van harte mee eens. Het bestaan van wit privilege en het de maat nemen ervan. Waar Harriet het niet mee eens is, is het tot het cultureel onvervreemdbaar zwarte eigene verklaren van zaken als "twerken", door Harriet omschreven als:
Heel karakteristiek zwart, dus ... Waar Harriet meer waarde aan hecht is dit:
Hartstikke onverdunde identiteitspolitiek. Van de meer dan licht hysterische soort, want het werk deze vrouwen deden was niet veel meer dan bijvoorbeeld het uitrekenen vam banen vanm satellieten, dat wil zeggen: het toepassen van wiskunde. En baan die toen aangeduid werd als "computer", oftewel iemand die rekent - een taak overgenomen door machines die ook de naam hebben overgenomen. Vandaar ook dat er verder weinig van de vermeend geniale capaciteiten van de zwarte vrouwen is vernomen. We zijn nu in het zwarte vak beland, en dus nu even terug in de tijd, terug naar de zaterdag waarmee begonnen werd, en waarvan we expres overslagen hebben het door Harriet genoemde interview met auteur van Hallo witte mensen Anousha Nzume. Iemand met een hartstikke witte moeder en zwarte vader die de eerste twintig jaar door het leven ging, grotendeels in Amsterdam, als Anna Steijn. Een in het vervolg niet geheel onrelevant feit. Nog wat meer over haar carrière (wikipedia.org)
Oftewel: een kleinkunst-opleiding en -carrière als achtergrond bij verreikende maatschappelijke problemen. Met dit soort boek als resultaat (GeenStijl.nl, 23-04-2017, door Van Rossem ):
De inhoudopgave als in de vorm van een wetenschappelijke verhandeling. Met als inhoud die van een reeds bestaande wetenschappelijke verhandeling, namelijk die van de reeds genoemde Gloria Wekker, zwart en professor in de fopwetenschappen, en auteur van een boek met dus precies dezelfde inhoud als dat van mevrouw Nzume, zei het, zoals Anousha het zelf langs haar neus weg zei, in Jip-en-Janneke-taal gegoten. Ruim kans dus dat Anousha dat boek dus grotendeels niet zelf geschreven heeft. Waarna er dus wat meer aandacht besteed zou moeten worden aan die inhoud. Eerst wat er nou eigenlijk in staat, en dan de weerlegging. Het werk aan het eerste korten we af door gewoon de tussentitels van de versie op de website te reproduceren:
Dankuwel alstublieft ... Als u wit bent. Extra leuk die eerste kreet (Anousha was niet weg te slaan van de televisie) en de derde: "Wat jij ook zegt of doet of laat zien: ik heb altijd gelijk". De versie van Gloria Wekker luidt "Het is zo omdat ik voel dat het zo is". Oftewel: niet alleen de islam, maar ook de winti kent meerdere stromingen. Dit wat betreft de inhoud. Dan de weerlegging. ook daarin kunnen we het er makkelijk van afmaken, want gisteren, schijvende op de zaterdag 29-04-2017 dus een week later, is het voor ons gedaan. En, hoogst merkwaardig, in de Volkskrant - we laten de kop even weg om de spanning erin te houden (de Volkskrant, 28-04-2017, column door Elma Drayer):
Correctie: de meeste "witte auteurs". Nu zijn er inderdaad heel weinig diepzwarte auteurs - en de uitzondering krijgt meteen de P.C Hooftprijs. Maar ietwat meer van de olijfkleurige variant, en ook in die hoek is er geen kritische recensie te bewonderen geweest (voor zover bekend bij deze auteur). En sprekend (de televisie) ligt de situatie nog veel schever: nog nooit iets dat leek dat op een kritisch woord gehoord tenzij de ontvanger spierwit was. Verder met mevrouw Drayer:
En dat was tevens de kop van het artikel:
En dit heeft op de politieke-correctheid en naar we mogen aannemen ook de werknemers in dat fabriekje zelf, de impact van een atoombom. Zoals we zo meteen zullen zien. Maar dat was het nog lang niet. Mevrouw Drayer hanteert een drilhamer:
De contradictie. De kern van de ratio achter alle politiek-correcte gedachtengeod, en bijna alles dat behoort tot de islam van de olijfkleurige gemeente, en de winti, de zwarte. Driehonderd bewijzen dat OJ Simpson schuldig was ...? Eén blik op de kleur van zijn huid leert dat het precies andersom ligt ... Of in dit geval:
Zo. En Drayer neemt nog een stuk fundament afkomstig van Wekker onder handen:
Waarna er nog een zin volgt die we even bewaren omdat dit laatste wat nadere uitwerking behoeft. Wat mevrouw Drayer aanstipt, is dat mevrouw Nzume laat zien dat ze uitstekend in staat is een redenatie of gezichtpunt op zichzelf (en haar groep) toe te passen. Maar dat het kennelijk totaal niet in de geest van mevrouw Nzume (en haar groep) opkomt dat die redenatie of dat gezichtpunt ook op anderen van toepassing zou kunnen zijn. Het zich niet kunen indenken dat voor anderen iets dergelijk zou kunnen gelden als voor jezelf, heeft een naam. In de psychologie. Dat heet "een gebrek aan empathie". In dit herhaalde en tevens zo fundamentele geval: "De totale afwezigheid van empathie". Kijk ook eens naar deze plaatjes . De conclusie van mevrouw Drayer:
Hierin is dus één ding absoluut onjuist: dat 'goedbedoelde'. "Totaal gebrek aan empathie" is iets dat heel dicht komt bij kwaadaardigheid - of zelfs daar voorbij is. Want als je ietwat minder goedgezind bent richting de dader(s): dit riekt sterk naar psychopathie. Denk aan de neger van die film ... Middenstands blanke mensen houden negers als seksslaven ... Als symbool voor de huidige zwart-wit verhoudingen. Dan moeten er behoorlijk vele draden in je hoofd los zitten om dat te produceren. Dat neigt zeer sterk naar totale empathieloosheid en psychopathie. Deze conclusie slaat in eerste instantie op de progandisten van dit soort identiteitspolitiek. De werknemers in het giffabriekje. Maar er gaat natuurlijk ook schuld uit naar het "management" van dat febriekje. Dat management natuurlijk zijnde natuurlijk de politiek-correcten van de media. De lieden die Gloria Wekker meerdere keren uitnodigen in Buitenhof om haar gif te verspreiden en daarbij namens haar gaan uitleggen (Paul Witteman) "Wat mevrouw Wekker bedoelt, is dat ze het zo voelt". Met de boodschap: dus moeten jullie ernaar luisteren. Net als naar de bezwaren tegen Zwarte Piet ... Die lieden hebben de eerste sporen van het vergif verspreid, en de de terminologie "vergif" is in die zin ongelukkig dat het geen passieve stof blijkt te zijn, maar zich voortplant als de konijnen. Het gif van het fabriekje is dat van de zeer besmettelijk soort. Een uiterst giftige meme, minstens net zo giftig als die van het Judaïsme en de islam die al respectievelijk 8000 en 1200 jaar de geest van de mensheid vergiftigen. Van welke vergiftigde geestesgesteldheid ook gedurende deze week de bewijzen loskwamen. Want mevrouw Nzume mag dan in de uiterst politiek-correcte reguliere media als een heldin ontvangen zijn, ze verscheen kennelijk ook in allerlei randmedia. Daar had men om diverse redenen kennelijk wat minder remmingen, en stelde men vragen aan mevrouw Nzume. Het verslag daarvan vindt je natuurlijk ook niet in de reguliere media (GeenStijl.nl, 19-04-2017, door Van Rossem ):
Let nog even op de naam die GeenStijl aan het boekje geeft: "Huidskleur voor dummies"... Wel in de reguliere media stond het volgende weerwoord richting Anousha (de Volkskrant, 25-04-2017, ingezonden brief van Tom van Schendel, Rosmalen):
Boordevol wit privilege, zo'n reactie (Patty D. Gomes, historicus, Amsterdam):
Afgekort: de heer Tom van Schendel houdt ook zwarten als seksslaven. Voor we overgaan op de leukere reacties, eerst even het grote misverstand uit de weg ruimen wat nog eens geïllustreerd wordt door de laatste twee communicaties: dit gaat absoluut en helemaal niet over het zwarte slaveverleden, noch over hedendaagse onderdrukking. Beide zaken kunnen opgelost worden. Het zwarte slavenverleden is dat al grotendeels door bijvoorbeeld erop te wijzen dat de tot slaaf gemaakten in fort El Mina tot slaaf waren gemaakt door zwarte Afrikanen. Die zaak afgehandeld. Het vermeende hedendaagse racisme is nog veel simpeler: wijs op die wetten of regels waar dat in staat. En van dagelijkse gebeurtenissen: overleg bewijs. De laatste kwestie, de zwarte juriste Chaka Laguerre "Shakira" mishandeld in Den Haag, bleek op beeld te staan en gelogen te zijn. Maar ook dat is dus allemaal onzin. Want het gaat helemaal niet over onderdrukking. Het gaat over wanpresteren. Het gaat over dit: De pikzwarte direct-uit-Afrika neger Kiza Magendane die voor zijn eigen ogen ziet dat zwarten zich niet wensen in te zetten voor de zeer zwartenvriendelijke politieke partij GroenLinks (de foto is van een leden- en aanhang-bijeenkomst, volledig open), en dat interpreteert als "Discriminatie van zwarten". (Kiza Magendane doet een studie in een fopwetenschap in Amsterdam) Nergens waar er iets vrijwillig gedaan of gepresteerd wordt op een ander maatschappelijk vlak anders dan sport of muziek vindt je substantiële hoeveelheden zwarten (of olijfkleurigen). Ze kunnen of willen niet meekomen. Dat is het probleem dat afwenteld wordt op witten met films met de boodschap "Blanken houden zwarten als seksslaven". En huilverhalen over door zwarten tot slaven gemaakte zwarten die door zwarten voor geld verhandeld werden aan blanken. Hopeloos en totaal onoplosbaar, tot men deze waarheid durft te verkondigen. Die van de culturele nederlaag . En tot die tijd zal je reacties krijgen als van mevrouw Patty D. Gomes. Van de kant van de negers. Waarvan de emotionele kern in een onvoorzichtig moment van eerlijkheid al erkend is door de olijfkleurige Bahara:
Wraak- en wrok-gevoelens. Vanwege die culturele nederlaag, antuurlijk. Racisme ben je woedend over - over zoiets als een culturele nederlaag koester je wrok en wraak. En de reacties van de kant van de politiek-correcten zijn van deze soort (GeenStijl.nl, 28-04-2017, door Van Rossem ):
Waarop Asha op haar twitter-aacount dusdanig veel "enthousiaste" reacties kreeg, dat ze haar account tijdelijk blokkeerde voor buitenstaanders. "Want ze schelden zo op me...". Dat waren allemaal zeer gefrusteerde mensen die allang en intensief hadden geprobeerd enig gezond verstand in Asha te pompen, en nu bevestigd zagen dat ze volkomen ongeneselijk en definitief van de politiek-correcte pot ("Baby's met blauwe sokjes worden jongetjes, met roze sokjes worden het meisjes") gerukt was. En haar dat om diverse wijze probeerden duidelijk te maken. Verklaring van Asha voor haar emotionele reacties: "Ik was ziek, dezer dagen". De werkelijkheid: ze is al heel lange tijd geestelijk ziek. Lijdend aan de geestelijke ziekte genaamd politieke-correctheid, die trouwens ook een ongeneselijke ziekte lijkt te zijn. Zoals deze, volstrekt kenmerkende, reactie laat zien. Dat de inbreng van Elma Drayer dan ook enigerlei blijvende invloed zal hebben, is bijna absoluut zeker NIET het geval. En bij gelijkblijvende trends gaat dit dus allemaal razendsnel richting etnische burgeroorlog . En de Volkskrant schuwt het niet om degenen die daar nu al op uit zijn, ruimte in hun medium te geven (Volkskrant.nl, 30-04-2017, door Izz Ad-Din Ruhulessin, publicist en deze maand gastcolumnist van de Volkskrant):
Hoezo 'lang niet' ... Het is oneindig er van wat Izz wil, want zich richtend op witte mensen. Daar wil Izz helemaal niets meer mee van doen hebben:
Wat Izz wel wil, ...:
... is "Het uitoefenen van macht". Middels ...
... "de hart van de straat", tezamen "Het uitoefenen van macht door het hart van de straat", bestaande uit ...
.. "een coalitie van gekleurden". Tezamen "Het uitoefenen van macht door het hart van de straat bestaande uit een coalitie van gekleurden". Dit alles is al eerder in de praktijk gebracht op diverse plekken in Europa, zoals te zien in bijvoorbeeld deze beelden (Den Haag, Schilderwijk, 2015): Er is geen enkele twijfel meer over wat Izz Ad-Din Ruhulessin, publicist en deze maand gastcolumnist van de Volkskrant, werkelijk wil: "Geweld". Zowel Izz Ad-Din Ruhulessin als de Volkskrant zijn doodgewoon strafbaar. Zoals te verwachten viel, deed dit nog meer stof opwaaien. Al eerder tekende Robert Vuijsje, auteur van de Nederlandhaat-interviews in de Volkskrant en nog veel meer moois, ergens (Trouw?) bezwaar aan tegen het feit dat hij volgens de strikte leer van Anousha niet over identiteitszaken mocht schrijven - ze noemde zijn geval met naam. Geheel vergetende of onbewust van het feit dat Robert Vuijsje helemaal geen blanke Nederlander is maar Joods. Van semitische origine. Dat hij dus doodgewoon tot de club der gekleurden behoort in de meest kenmerkende zin: niet-Europeaans. Niet afstammend van de kaukasische stamvader/moeder van alle blanke Europeanen die zo'n 8000 jaar geleden rondliep in de buurt van de Zwarte Zee . Terwijl de roots van Robert Vuijsje liggen in de woestijnen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika. En oh ja, wie ondertussen begint te sputteren over "racistische taal": "Rot op!". Daarvoor moet je bij de identiteitspropagandisten zijn. Die zijn ermee begonnen. De enige manier om dat te verhelpen is even hard dus even keihard terugslaan . En als om dit allemaal nog eens te bevestigen, werpt de volgende uit die groep zich in de modder-oorlog - eerst even voorstellen (eerste citaten niet in volgorde) (de Volkskrant, 01-05-2017, door Karin Junger):
Oké, een Joodse filmmaakster. De boodschap van haar films:
"Nederlanders zijn racisten". En welke Nederlanders zijn racisten ...? ...
"Alle Nederlanders zijn racisten", want zelfs onderwijzers en leraren, de behorende tot de meest fatsoenlijke Nederlanders, racisten zijn, is de rest dat nog veel erger. Oerigens is dit een gore verzonnen verdachtmaking van deze kwaadaardige Jodin : En voor wie dit nog niet overtuigend genoeg is:
Het is volkomen duidelijk: Nederland is het nieuwe Zuid-Afrika, maar dan erger. Nederland doet vermoedelijk in stilte wat die zwarte man van de film Get out zo treffend heeft laten zien: ze houden zwarten als seksslaven in de tuinhuisjes van hun vinexwijk-doorzonwoningen. Geen wonder, met zo'n carrière als deelnemer aan het identiteitsdebat, dat de Joodse mevrouw zich in de kuif gepikt voelt door de opmerkingen van Anousha:
Daarop heeft ook deze redactie geen specifiek antwoord. Behalve de meer generieke constatering dat domheid, fanatisme en kwaadaardigheid zich meestal niet beperken tot het deelterrein waarmee het ooit begon, maar zich verspreiden over de hele geest tot de hele boel verrot is en uit elkaar valt. Die VIVA-lijst met 10 redenen om een donkere man te daten waar men zo boos over was ...? Het was slechts een voortbouwen op bestaande trends om zwarten extra mooi af te schilderen. Een publiciteitsdood veroorzaakt door een gestaag groeiend kankergezwel dat uit zijn voegen barste. Dat boekje van Anousha ...? Het is slechst een voortbouwen op bestaande trends om blanken extra lelijk af te schilderen. Een publiciteitsdood veroorzaakt door een gestaag groeiend kankergezwel dat uit zijn voegen is gebarsten. Een kankergezwel dat meerdere stammen heeft, en waarvan de Joodse stam behoort tot de meest virulente. Zij is er met haar invloed in de media er de hoofdoorzaak van dat het gezwel zich zo heeft kunnen verspreiden. Door het tegengeluid tegen de valse beschuldigingen te onderdrukken met "De moslims van nu zijn als de Joden van toen" . "Immigranten van nu zijn als de Joden van toen". En met "Hitler!", "Holocaust!" en "Anne Frank!". En nu komen ze zelf in aanraking met het gif. Wat een poëtische rechtvaardigheid ... Naar Landverraad , of site home . |