WERELD & DENKEN
 
 

Bronnen bij Vijfde colonne: woordvoerder Nadia Ezzeroili

14 aug.2016

Nadia Ezzeroili is een moslima die kan spellen en schrijven. Qua vaardigheden op het intellectuele vlak houdt het daarmee op, want iedere vaardigheid in de richting van zaken die vallen onder "redeneren", "denken", enzovoort zijn er natuurlijk grondig uitgewassen bij de indoctrinatie met de islam, in de eerste levensjaren.
    Vanwege deze hopeloze achterstand en de door de commandostructuur van de islam minstens even grote achterstand op sociaal-cultureel gebied, kan het niet anders dan dat moslims een onoverkomelijke achterstand hebben op Nederlanders, op iedere factor die je wenst te meten. En die achterstand is voor iedereen, moslim of Nederlander, zichtbaar. En globaal meetbaar .
    Iedere achterstand heeft natuurlijk gevolgen. Bij moslims wordt de uitingsvorm ervan bepaald door hun overige culturele kenmerken, met als belangrijkste het superioriteitsdenken uitleg of detail , leidende tot reacties op de sociaal-culturele achterstanden die allemaal liggen in het spectrum van afkeer uitleg of detail , rancune uitleg of detail en haat uitleg of detail . Elders zijn  al uitgebreide verzamelingen gemaakt van de groep der moslims in het algemeen op de gebieden van overlast uitleg of detail en criminalteit uitleg of detail die de praktische uitngsvormen ervan zijn, wat betreft de het overgrote mislukkende deel van de groep.
    Bij de maatschappelijk succesvolleren zijn die laatste uitingsvormen afwezig. Maar omdat ze maatschappelijk succesvol zijn, hebben ze ook meer kennis en dus besef van de enorme sociaal-culturele voorsprong van de Nederlandse en westerse cultuur. Het besef van  de "culturele nederlaag" . Hoewel ze zich dus alleen verbaal uiten, en nette woorden gebruiken, lijkt hun afkeer en haat soms wel groter dan die van de daadwerkelijk mislukten.
    Zo ook bij Nadia Ezzeroili.
    Het idee om deze verzameling te starten ontstond bij de introductie van Nadia Ezzeroili als "verslaggeefster" in de Volkskrant aangaande zaken betreffende immigranten, ergens in mei 2015 - op zich een idee als van het uitnodigen van Joseph Goebbels om de cultuur van de nazi's te beschouwen. Dit deel van de huidige verzameling bestaat uit stukken uit 2014 en 2015. Door tijdsgebrek is dit toen niet afgemaakt. Maar deze introductie was wel al geschreven. De gebuertenissen die zich daarna hebben afgespeeld, beginnende met de "Fatima Dakmar"-affaire (zie onder), bieden een keiharde bevestiging van die analyse. Tot in alle details.
    Volgens haar eigen presentatie, in ieder geval aanvankelijk, en die van politieke-correctheid die haar de ruimte gaf, is ze één van de meest gematigde moslims. Wat betreft deze redactie begon haar carriëre bij De Groene Amsterdammer, een rabiaat politiek-correct weekblad. Het item: de campagne van de zwarte activisten, de "negers", tegen Zwarte Piet en de blanke "kolonialen". Een fatsoenlijke reden om achter de zwarten te gaan staan als moslim is er niet - het enige dat ze gezamenlijk ondernemen is criminaliteit.
    Maar er is, zoals al beschreven een andere volstrekt doorslaggevende factor: de gedeelde rancune jegens de Nederlanders. Zoals al meteen zichtbaar:


Uit: De Groene Amsterdammer, 24-08-2014, door Nadia Ezzeroili

Praten over zwarte piet in Zwolle, Kaapstad aan de IJssel


Red.:
   Dat zijn, volgens het voorgaande, de enig noodzakelijke gegevens: de auteur is een moslim/allochtoon, en het gaat over Zwarte Piet, iets typisch Nederland. Je weet al wat er dan komen gaat

  Onlangs bezocht ik een stadsgesprek over de toekomst van zwarte piet in mijn geboortestad Zwolle. Ik weet niet hoe het me gelukt is, maar ik heb de avond uitgezeten.

Tja ... Het is niet leven met die Nederlanders. Volgens de rancunemoslims namens de rancunenegers die het gemunt hebben op Zwarte Piet. En let op dat 'In mijn gebooortestad': de kameel claimt in Artis geboren te zijn en daarom recht te hebben op een behandeling als koe.
  Ik hoop die avond vooral op een weerzien met oude bekenden: het stadsgesprek vindt plaats in het wijkcentrum van Holtenbroek, een zwarte wijk in Zwolle-Noord waar ik ben opgegroeid. Eenmaal in het zaaltje, kijk ik zoekend om me heen. Er zijn ruim 50 mensen op de bijeenkomst afgekomen, maar ik zie nauwelijks bekende gezichten. Het publiek is overwegend wit, man en boos.
    Ik ben deze mensen ook nooit eerder in de wijk tegengekomen ...

Tja, dat moet je geen stadsgesprek organiseren maar een wijkgesprek. Zwarten onder elkaar. Zijn we het snel eens: Wij haten ze allemaal, de blanken, omdat ze ons als vanzelfsprekende minderwaardig maken en dat zonder iets te doen of te zeggen. Doodgewoon omdat wij naar hun blanke land zijn gekomen uit onze eigen zwarte rotzooi om het beter te krijgen.
  Ik herken en groet Jeroen Weghs, een satirische columnist die hier vanavond een kleine voordracht gaat doen. ‘Waar zijn de zwarte en allochtone Nederlanders uit de wijk gebleven?’ vraag ik wat ontheemd. ‘Die zitten daar’, antwoordt Jeroen. Hij wijst naar een ander zaaltje in het wijkcentrum. ‘Ze hebben, geloof ik, al een eigen bijeenkomst.’
    ‘Ja? Waarover?’ vraag ik hem nieuwsgierig. Jeroen heeft geen idee. Ik vermoed een voorlichtingsavond over diabetes of mantelzorg, eventueel met een tolk erbij.

Een cursus allereerste besginselen van een normaal land.
    Verder met wat er wel gebeurt
  In het panel zit iemand van een organisatie die verantwoordelijk is voor de plaatselijke sinterklaasintocht en hier aanwezig is om ‘de meningen te inventariseren’. De voorzitter van de Zwolse participatieraad is ook aangeschoven om ‘genuanceerd en verbindend’ het onderwerp te verkennen. De Zwolse rapper Glenn de Randamie (Typhoon) gaat pleiten voor ‘hervorming van het uiterlijk van zwarte piet’. En Meine Boonstra, de bekendste Sinterklaas van Zwolle, gaat uitleggen waarom bij zo’n hervorming wat hem betreft ‘de jeu eraf is’.
    De eerste stelling:
    ‘De minderheid moet zich aanpassen aan de meerderheid.’
    Er staat iemand in het publiek op die wel iets te zeggen heeft over deze stelling: ‘Zwarte piet is niet racistisch!’
    Applaus vanuit de zaal.

Aha: het is een bijeenkomst van nazi's die de holocaust aan het plannen is: iets anders kan een aanpassen door de minderheid natuurlijk niet toe leiden. Met applaus vanuit de zaal.
  Een andere man staat op, armen stijf over elkaar gevouwen, gezichtsuitdrukking op passief-agressief. ‘Zeg Glenn, mag ik jou wat vragen?’ Ja, dat mag van Glenn. ‘Wat heb jij nou precies meegemaakt dat je zo tegen zwarte piet bent?’ De rij mannen naast hem, ook de armen stijf over elkaar gevouwen, knikken goedkeurend.
    De rapper legt uit dat zwarte piet een duidelijke verwijzing is naar de transatlantische slavernij....

Nee Glenn, dat was de vraag niet Glenn. De vraag was ‘Wat heb jij nou precies meegemaakt dat je zo tegen zwarte piet bent?’. En omdat Glenn eer niet op antwoordt, is dat antwoord dus "niets". Logisch, want Glenn is rapper. Dus leeft er goed van in Nederland. Zonder te werken voor Nederland. Glenn is paradijsvogel. Of parasiet. Hoe je dat maar ziet ... .
  Een aantal mensen in de zaal doet voorzichtig een poging om uit te leggen waarom zwarte piet toe is aan hervorming. Een docent vertelt over zijn ervaringen als Sinterklaas op een zwarte school: ‘Er zijn veel kinderen die verward op de zwarte pieten reageren. Dat kunnen we toch niet negeren?’
    Maar de Sinterklaas in het panel is niet onder de indruk. Hij vindt een andere kleur schmink ‘gewoon echt geen gezicht’. Ja, we moeten vooral niet twijfelen aan de goede smaak van deze Zwolse verpersoonlijking van Bad Santa met zijn rode stola, hysterische mijter en gouden pimpstaf.

Ach jee... Het sneue moslimmeisje van de hoofddoeken, de dikke konten in zwarte wikkels, de snorren bij man en vrouw, de soepjurkerige djellaba's en de Mohammed teensandalen gaat lopen sneren ...
  Het stadsgesprek lijkt al na een kwartier al op een aflevering van Louis Theroux in een ongemakkelijke situatie. En we moeten nog twee uur.

Louis Theroux doet een reisprogramma en een reisprogramma is natuurlijk alleen leuk als je bezoek brengt aan de barbaren. Mag Nadia rustig zeggen. Wij vinden haar zeer barbaars, met haar eerwraak-, uithuwelijks- en besnijdenisclubje.
  Sint Narcist ...

Ja ja, ook allemaal narcisten, die Nederlanders, omdat ze niet onmiddellijk Zwarte Piet afschaffen, de kruizen van hun kerken halen en er minaretten naast zetten, enzovoort.
  Sint Narcist is gelukkig nog wel bereid om een kleine aanpassing toe te laten. Zo mag zwarte piet in de toekomst bijvoorbeeld ‘misschien af en toe even op zijn paard rijden’. Maar geen andere kleur schmink, want dat gaat hem echt te ver.
    Zo gaat het de hele avond door. Wanneer de vermoeide ogen van rapper Glenn ‘E.T. phone home’-boodschappen beginnen uit te zenden, komt het stadsgesprek langzaam ten einde. De boodschap van vanavond is duidelijk: de zwarte piet-verdedigers zijn hier in de meerderheid en die hebben besloten dat ze in de verre toekomst misschien wel een beetje open willen staan voor heel kleine aanpassingen aan zwarte piet, maar dan wel op hun eigen voorwaarden.
   En ik, een geboren en getogen Zwolse, heb besloten dat deze boodschap een dikke vinger mag krijgen.

Nee nee, moslim-meisje Nadia krijgt van ons absoluut geen dikke vinger. Wat verbeeldt ze zich wel ... Wat moslim-meisje Nadia krijgt, is een simpele schop onder haar dikke kont. Hop, zo het land uit, vanuit Kaapstad aan de IJssel richting Decapulandistan aan de Euphraat. De groeten aan de vrienden van ISIS. Doei.
    Vermoedelijk vanwege haar schitterende anti-Zwarte Piet-stuk in De Groene Amsterdammer mag Nadia Ezzeroili vier gastcolumns schrijven op de website van de Volkskrant. Er kan tenslotte niet genoeg gestookt worden tegen Zwarte Piet en de rest van Nederland. Het resultaat is qua betoog bedroevend (vonden ook vele reageerders):


Uit: Volkskrant.nl, 19-10-2014, door Nadia Ezzeroili, columnist en essayist uitleg of detail

Gastcolumn: Wat een verademing, het zwarte feminisme


Red:
   Dit lijkt dus het onderwerp te zijn: het zwarte feminisme. Hier wat er over dit onderwerp staat:

  Anno 2014 is Nederland verrijkt met een brede en groeiende progressieve beweging. ... Het geeft energie. Dankzij hen heb ik nu zwart feminisme ontdekt, een verademing na dat tandeloze hedendaags feminisme in het Westen en het Arabische concessie-feminisme.

Dat is alles over het 'zwarte feminisme'. Echt. We komen niet eens te weten wat het is. Waar gaat het dan wel over:
  Aanvankelijk was er niet zoveel aan de hand. Mijn goede vriendin - een knappe blondine met zo'n Fries schaatsblosje op de wangen - en ik waren het er hartstikke over eens: Zwarte Piet is toe aan verandering. Zwarte schmink eraf en gewoon roetvegen of bonte kleuren op dat pietenporem. Opgelost.

Juist ja ... Zwarte Piet. Aan te pakken volgens de zwarte methode: weg met de Nederlands cultuur en aanpassen maar.
  Maar het werd wat ingewikkelder toen dit vraagstuk zich ontvouwde tot een serieus debat over institutioneel racisme in Nederland.

Niks geen probleem natuurlijk ... Dat staat volkomen vast.
  Zij dacht dat ik haar, als witte Nederlandse, verweet racisme niet te willen zien; en ik vond dat ze mijn kritiek op de samenleving onnodig als een verwijt op zichzelf betrok.

Volstrekt onnodig, dat Nederlanders het verwijt van "institutioneel racisme' betrekken op zichzelf. Net als dat het volstrekt onzin is dat moslims kritiek op de islam op zichzelf hoeven te trekken. Uhhh ... Nou, dat laatste ligt toch even anders. Dat laatste is natuurlijk wel zo - speciaal daarvoor is de term "islamofobie" uitgevonden.
  In oktober ontstonden de eerste barstjes in onze vriendschap. Eind november barstte de bom na de zoveelste discussie over racisme en discriminatie. De radiostilte duurde twee maanden.

Tja ... Eenmaal opgevoed in de islam, weet je alles zeker.
  Ik heb het vaker gehoord het afgelopen jaar: vriendschappen en andere sociale relaties die onder druk kwamen te staan door de Zwarte Pietendiscussie. Erg onaangenaam, maar het dwingt wel tot verdieping. '...
    Anno 2014 is Nederland verrijkt met een brede en groeiende progressieve beweging. Tegen Zwarte Piet en racisme, en vóór gelijkwaardig Nederlanderschap. Burgers - zwart, getint en wit - komen bij elkaar om ervaringen uit te wisselen, ze gaan de straat op om te demonstreren, schrijven scherpe cultuurkritieken, bedenken ludieke acties. Het geeft energie.

Juist ja: Gelijkwaardig burgerschap is het afschaffen van de Nederlandse cultuur. Fijn om dat te weten. Te vervangen door de progressieve allochtone culturen natuurlijk. Uithuwelijken en dergelijke. Misschien nog een toefje eerwaak en steniging ...
  Het is een bewogen jaar geweest voor de emancipatie. De goede vriendin met wie ik vorig jaar nog een aanvaring had door het racismedebat, appte me onlangs dat ze dit jaar op haar werk - ze is docent - met een collega een plan gaat presenteren om het uiterlijk van hulppieten op basisscholen aan te passen. Als het haar lukt, dan gaan we weer proosten in de kroeg.

En ze boeken vooruitgang ... Hun eerste vrucht is er al: een brede stroom koppensnellende jihadi's richting Irak en Syrië.
    Oh ja, let nog even op deze combinatie:
  ... voorstanders van Zwarte Piet woedend en bang hun toevlucht zochten op het Malieveld en een Pietitie-Facebookpagina. ...
    .. een knappe blondine met zo'n Fries schaatsblosje op de wangen' ...

Conclusie: Hier is sprake van een combinatie van racisme en Nederlandhaat. Bekend van vrouwen met donker krulhaar en lichtgetinte wangen (Hassnae Bouazza, Meiden van Halal, Hasna El Maroudi, Samira Ahli, Laila Ezzeroili, Nazmiye Oral, Naima El Bezaz, Lamyae Aharouay, enzovoort).
    Daarna was het even stil. Merk op dat dit tevens de tijd is van de opkomst van de gezellige lieden van ISIS, die zich optypidsch islamitische wijze specialiserden in zaken als "koppensnellen". Dus tijd om het evenwicht wat te herstellen, vindt Nadia:


Uit: Volkskrant.nl, 17-12-2014, door Nadia Ezzeroili, columnist en essayist uitleg of detail

Vergoelijk moslimhaat niet

Politici en OM reageren laconiek op uitingen van haat tegen moslims. Dit moet anders, vindt Nadia Ezzeroili
...


Red.:   Ach, dat van die "hopelijke excuses" was natuurlijk ironie. Sarcasme. Cynisme. De laatste moslims-woordvoerder die een redelijker geluid liet horen, Nizar Mourabit, bleek een oer-Nederlandse kunstenaar-met-een-project te zijn uitleg of detail . De meest redelijke moslim in de ogen van velen, Ahmed Marcouch, loopt weer te schreeuwen om Marokkaanse politiemensen. Wat kan je dan verwachten van iemand die eerder al een heldere vertolkster van de meest zuivere Nederlandhaat was ... Inkeer? Berouw? Noch moslims, noch berbers kennen deze begrippen. De anderen hebben het per definitie gedaan. Alles. Altijd. Kijk maar:

  Geweld tegen islamitische instellingen ...
    ... vernielingen aan een moskee ... moslimhaat op internet ... een moskee in Enkhuizen gedeeltelijk in as ...
    ... incidenten (vernielingen, racistische leuzen en bedreigingen) tegen een Turkse moskee ... mishandeling door autochtone indringers ...
    Geweld of intimidatie ... in of rondom een moskee ... een hoofddoekdragende vriendin ... nazigroet ...
    ... moslimhaat ... agressie ...
    ...veel moslimhaters ... haat ... ziel ...

Dit natuurlijk voorzien van de nodige bontgekleurde invulling van de soort geïntroduceerd bij de Volkskrant door Sabra Dahhan , medicijnenstudente en dochter van kinderarts Nordin Dahhan en PvdA-Kamerlid Khadija Arib, die Hollandse eettentjes frequenteerde waar ze stamppot met boter serveren en die op straat gevraagd werd naar haar studie door berberse jongetjes.
    En tevens is het stuk gevuld met het soort retoriek waarvan we er één staaltje uit lichten, dat ook een tussentitel was:
  Er zijn vast veel moslimhaters die eigenlijk best lief zijn, wiens haat wel uit hun ziel te lullen is

Wat je natuurlijk als eerste zo moet corrigeren:
  Er zijn vast veel moslim-haters die eigenlijk best lief zijn, wiens haat wel uit hun ziel te lullen is

Waarna deze uitspraak hopeloos optimistisch lijkt, en is, want zelfs de meest ontwikkelde moslim-haters, mensen als Nadia Ezzeroili, zijn met geen paarden van hun moslim-Nederlandhaat af te brengen. Zelfs niet door moslim-Nederlandhatende koppensnellers in Irak en Syrië.
   Oh, en als Nadia, of een andere moslim-Nederlandhater, zich geroepen voelt om te reageren dat zij als individu geen afstand hoeft te nemen van die andere moslim-Nederlandhaters, dan is het antwoord dat dit artikel, en de rest van haar geschrijf, niets anders is dan een oproep aan de overige Nederlanders om afstand te nemen van dat enkele exemplaar van Nederlandse komaf dat een nazigroet zou hebben gebracht aan een behoofddoekte vriendin van Nadia.
    De sociale media zijn de nieuwe "kanarie in de kolenmijn" van de smaneleving. Nederlanders kunnen er ongecensureerd door de politiek-correcten en multiculturalisten van de media hun mening geven, en de heethoofdige moslims kunnen er hun en haar rancune kwijt. En indien ooit opgezet, hun redelijke en gematigde maker laten vallen. Hier de reactie van Nadia op het intrekken van inreisvisa van drie haatimams die waren uitgenodig door de jonge moslimradicalen uit de regio Den Haag voor een zogenaamd "liefdadigheidssymposium", wat natuurlijk een Big Brother aanduiding is van een fundraiser voor ISIS. Omdat GeenStijl en De Telegraaf degenen waren die werkten als klokkenluider, ontstond er ophef vanwege: "Het hangen van de oren naar de krachten van het kwaad". En in die ophef twitteren mensen spontaan hun echte mening. Hier is die Nadia:

Het is natuurlijk precies andersom: gisteren als moslims strijden voor het verbieden van alles dat ze niet bevalt: boeken (Duivelverzen), toneelstukken (Aïsha), schilderijen (alles met naakt), symbolen (kruizen), films (Fitna), cartoons (alles waar islam in voorkomt), alle critici ("Zijn islamofoben"), en dus eigenlijk alles wat niet des islams is en een mening heeft of daar voor staat. En vandaag strijden voor de vrijheid van imams om haat jegens westerse waarden te verspreiden die leidt tot moord, oorlog, en koppensnellen.
    Oftewel: Nadia staat spontaan volkomen aan de kant van de haatimams en hun ISIS-streven: kalifaat en sharia.
    Een ander meesterwerk van Nadia op de sociale media - aanleiding is een voorstel van de VVD om de grenzen van Europa te sluiten voor asielzoekers:

De boodschap van Nadia: de klachten van de Nederlanders over Marokkanen hebben niets te maken met daden van de Marokkanen, maar zijn slechts het gevolg van het kwade karakter van de Nederlanders.
    De conclusie uit alleen al deze twee tweets: Nadia Ezzeroili is vanwege haar geslaagde poging tot het uitstralen van gematigdheid, een nog gevaarlijker lid van de vijfde colonne dan de rest van de moslims, die hun haat veel openlijker belijden.
     Maar op nauwelijks te overtreffen manier kwam het walgelijke van de moslim en allochtoon naar buiten in de "Fatima Dakmar"-affaire. Die begon in de Volkskrant met een ingezonden brief:


Uit: De Volkskrant, 06-06-2015, ingezonden brief van Fatima Dakmar, Amsterdam

Brief van de dag

U heeft geen gevoel voor humor


Maandag 25 mei ging ik naar het Radio 5 Nostalgia Oeuvre Concert in het DeLaMar Theater. ...


Red.:   Waarop de alarmbel onmiddellijk luid begon te rinkelen: dit is een aanhef van de soort:
  De Volkskrant, 06-06-2015, ingezonden brief van Piet van de Peeveevee, Volendam

Brief van de dag

U heeft geen gevoel voor wijsheid


Maandag 25 mei ging ik naar het "Allen eren Allah"-benefiet in de Mevlana moskee ...

Waarna Fatima vervolgde met:
  ... het DeLaMar Theater. Zanger-acteur Gerard Cox kreeg daar van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een oeuvre-award.

En de alarmbel werd nog luider werd, want dit is het equivalent van:
  Voor het benefiet was uitgenodigd imam Haitham al-Haddad, die zou gaan preken over de deugden van de afkeer van westerlingen.

Want "iedereen" weet dat in tegenstelling is tot (bijna) alle anderen in het entertainmentvak Gerard Cox geen allochtonenvriend is. Zeker iedereen die weet heeft van het bestaan van een DelaMar Theater en van een nostalgiefeest aldaar.
    Kortom: de aanhef doet sterk denken aan de verhalen van oud-columniste Sabra Dahhan uitleg of detail , die Hollandse eettentjes frequenteerde waar hutspot met boter werd geserveerd, en Marokkaanse jochies ontmoette die naar haar studie vroegen. De status van de rest van het verhaal is dus duister.
    Maar de bedoelingen beslist niet:
  Cox ... bracht zijn hits: 1948, Die goeie ouwe tijd en hij zong: 'Nou dan krijgt u mooi de zegen na, na, na, na, na, na.'
    Cox grapte dat hij deze tekst zo makkelijk had gemaakt voor de allochtonen. Hilariteit in de zaal. ...

Haat voor Nederlanders.
  De opmerking alsof ik en andere allochtonen dom zouden zijn, maar ook het ongegeneerde lachen snijden me door de keel.

Diepe haat voor Nederlanders.
    Die ondertussen nog dieper is geworden:
  Thuisgekomen kon ik niet direct de slaap vatten en vervolgens ben ik wat op het internet gaan kijken. ... Wat ik ook zag, was een filmpje van Cox in Raymann is Laat. De interviewer stelt de vraag: 'Waarom spelen er geen Marokkanen in Toen was geluk heel gewoon?' ...

De vraag van een "rashufter" - een uitdrukking nog in te voeren in de verzameling Termen naar aanleiding van deze tekst, met als uitleg: Rashufter: "Iemand zijn zijn eigen obsessie met ras geboren uit het hebben van een gekleurd huid botviert op Nederlanders onder stellen van vragen als: 'Waarom zijn de leden van de Tweede Kamer niet voor voor driekwart gekleurd want de driekwart van de wereld is toch gekleurd?'".
    Waarop Cox toch nog een antwoord wist te formuleren op deze "Wanneer bent u gestopt met het slaan van uw vrouw? "-vraag:
  Cox antwoordt: 'Ja, omdat het 'Toen was geluk heel gewoon' heet.'

Wat dus ook heel fout is volgens Fatima:
  Cox zei later ter verdediging dat het geheel gescript was.

En waarom is het fout want er staat niets fouts - het is een herhaling van de titel ... Omdat iedereen wel weet en dus ook Fatima, dat in die tijd Nederland een stuk gelukkiger was dan erna - door de allochtone instroom, en de komst van overlast, sociale achterlijkheid, religieus fanatisme, criminale overdaad, enzovoort.
    En Fatima moet geweten hebben van deze serie en haar titel, en dat deze langs zou komen op de betreffende avond, en dat slechts die titel al beledigend voor haar was, en dus moet ze wetende van die komende beledigingen naar die voorstelling zijn gegaan. Mogelijk zelfs met het idee om daar een lekker haatstukje van te kunnen maken.
    En dat Fatima van die titel en de rest van de voorgeschiedenis volstrekt op de hoogte was, levert ze ook nog zelf het bewijs van:
  Cox zong, of liever gezegd declameerde, zijn songs van de tekstvellen op zijn pupiter (ach ja we worden allemaal ouder)

Ook deze redactie, gezegend met een voortreffelijk geheugen, moest opzoeken wat een "pupiter" was.
    Als deze mevrouw Fatima echt bestaat, dan haat ze zo grondig, dat het zaak is haar onmiddellijk op te op te sporen, op te pakken, en uit te zetten naar het ISIS-kalifaat.
    Schreef deze redactie. maar ook GeenStijl was wakker, wat betreft een ander aspect van de zaak:


Uit: GeenStijl.nl,, 16-06-2015, door Pritt Stift uitleg of detail

Heeft de @volkskrant Fatima Dakmar verzonnen?

Fatima Dakmar. U kende haar niet. En wij ook niet. Tot vorige week, toen Fatima Dakmar opeens in de Volkskrant stond als ingezonden brievenschrijfster. Fatima Dakmar uit Amsterdam was naar een show van Gerard Cox uit Rotterdam geweest en Fatima Dakmar had zich gestoord aan die boze blanke man met zijn flauwe grapjes over allochtonen. Fatima Dakmar schreef een boze brief naar de Volkskrant dat Gerard Cox een rassies was. Waarop Gerard Cox weer een stuk in de Volkskrant schreef waarin Fatima Dakmar een zeikwijf was. We zijn nu een paar dagen verder en niemand weet nog steeds niet wie Fatima Dakmar is. De naam Fatima Dakmar staat hoog in onze Google Stats. Wie Fatima Dakmar googlet komt bij GeenStijl/Volkskrant uit. Niet bij Fatima Dakmar. En dat is raarrrr. ...


Red.:   Dat was dus wat deze redactie was vergeten, van nature goedgelovig als ze is: te googlen op de auteur. GeenStijl herhaalt het heel pesterig tot in het oneindige. En gaat daarna op dezelfde manier redenren als deze redactie:
  Fatima Dakmar is blijkens haar ingezonden Volkskrant-stuk een welbespraakte Amsterdamse Marokkaanse. Fatima Dakmar is bovendien een theater-liefhebster van de zuiverste soort. Want duh wie gaat er nu voor zijn lol naar Gerard Cox. Kortom, die Fatima Dakmar moet wel zo'n moderne Reservaat-Mocro zijn. En toch is Fatima Dakmar niet terug te vinden op de internets. Het stikt op FB/Insta/Twitter van de mondige Mocro-dames. We noemen Waffie, Blaffie, Zahfie, die Bolle Jodenhaatster van de VPRO, Voluptueuze Friezin, Nadia Bertolli, Dinges van NRC en die Joop-hoofddoekjes. Maar Fatima Dakmar is NIET NAKKES terug te vinden op de online. Vandaar dat wij ons afvragen. Heeft de @volkskrant Fatima Dakmar verzonnen? Dit zaakje stinkt.

En zo vele kandidaten die aan deze criteria voldoen kunnen er niet zijn.
    En omdat Gerard Cox een bekende Nederland is, veroorzaakt dit toch wel enige ophef. De Volkskrant ziet zich genoodzaakt tot een taktische terugtocht:


Uit: GeenStijl.nl, 21-06-2015, door Pritt Stift uitleg of detail

De week van hoofdredacteur Pritt Stift

Een weblogredactie kan soms lang graven en weinig resultaat boeken. Maar op andere momenten dringt een verhaal dat verteld moet worden zich zomaar op. Zo verging het de GeenStijl met Ingezonden Brieven van de Volkskrant ...
    Onze internetmedewerker Umar Ebru benaderde ons vorige week zondag met de vraag of "Fatima Dakmar", de brievenschrijfster die Gerard Cox in de Volkskrant had aangevallen wegens 'racisme' wel bestond. ...
    La Umar klapte er in haar Metro-column van maandag bovenop, en stelde (nog) voorzichtig dat Fatima Dakmar mogelijk niet bestond. Want die brief van Dakmar was uitermate verdacht goed geschreven. Dat opzichzelf is niet raar. Zo'n eloquente Marokkaanse Amsterdamse dan niet terug kunnen vinden wel. GeenStijl vroeg zich diezelfde dag af Heeft de Volkskrant Fatima Dakmar Verzonnen? en gaf het topic de titel Heeft de Volkskrant Fatima Dakmar Verzonnen? mee. Nogal een beschuldiging, indeed.



De Volkskrant probeerde er zoals gebruikelijk met een poepsmoesje vanaf te komen. Fatima Dakmar bestaat wel maar kan haar achternaam niet gebruiken want ze wordt bedreigd en daarover had ze de Volkskrant niet goed ingelicht. De schuldbekentenis werd in de krant weggestopt op pagina 9 en voorzien van het kopje "Aanvullingen". Bla bla bla bla. Creativiteit: 0. Door de mand vallen: 10


Red.:   Maar GeenStijl kreeg nog een idee, en deed een oproep aan lezers om een tekst-analyse los te laten op de ingezonden brief versus mogelijke daders. De manier in Amerika de zogenaamde "Una-bomber" uitleg of detail werd gevonden. Hier de relevante reactie:


Uit: mathijskoenraadt.nl, 08-12-2015, uitleg of detail

Wie is Fatima Dakmar?

Zoektocht naar de auteur van een racistische Volkskranthoax

Op 6 juni 2015 plaatste de Volkskrant een ingezonden brief van mevrouw ‘Fatima Dakmar’, die klaagde over de ‘racistische’ grapjes van volkszanger Gerard Cox. ...


Red.:   Gevolgd door een uitvoerige analyse, waaruit slechts een paar dingen nodig zijn:
  Eerste alinea

„Maandag 25 mei ging ik naar het Radio 5 Nostalgia Oeuvre Concert in het DeLaMar Theater. Zanger-acteur Gerard Cox kreeg daar van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een oeuvre-award. Op zich een mooi initiatief om met publiek geld een artiest met een lange staat van dienst te huldigen.”

De eerste alinea bevat een professionele inleiding die tijd, plaats, personen en context duiden. Dat klinkt professioneel. De brievenschrijver is een ervaren schrijfster. Welke gewone sterveling denkt er nou aan om Gerard Cox voor de volledigheid een ‘zanger-acteur’ te noemen, of afkortingen voluit te schrijven met het acronym tussen haakjes erachter (NPO)?    ...

Profielschets 1: De schrijfster is een ervaren columniste o.i.d.

Dit moet verder gespecificeerd worden. Want dat aanhalen van feiten is éen dan de eerste dingen die een journalist geleerd wordt, onder het motto "Wie, wat, waar, wanneer, en waarom". Oftewel: de auteur is een ervaren schrijver met een journalistieke opleidng.
  Het pseudoniem

Het pseudoniem ‘Fatima Dakmar’ klinkt ongewoon. Fatima is de islamitische ‘Ingrid’, van Henk en Ingrid, maar Dakmar klinkt niet direct als Arabische of Afrikaanse achternaam. ...
    ...Dakmar kan op zijn Frans ook wel d’Akmar heten....In gelatijniseerd Arabisch schrijven we Akmar ook wel als Aqmar, met een ‘q’. Zowel l’Etole d’Akmar als Aqmar verwijzen namelijk naar de bedoelde grijze Al-Aqmar moskee in Caïro, ook wel de ‘maanverlichte’ moskee genoemd. De moskee werd voltooid in het jaar 1125 ten tijde van het (hoi Fatima!) Fatimid kalifaat (900-1171), waarin Berbers (voorouders van de huidige Berber-Marokkanen) een centrale rol speelden in militaire en politieke zaken. Op de hoofdinscriptie van de moskee staat onder meer:
    „… schenk overwinning aan het leger van … Imam Amir over … alle ongelovigen …”
    Hola, wat zullen we nou krijgen? Dikke poep aan de molenwieken! Deze brievenschrijfster zou wel eens een intelligent en erudiet mens kunnen zijn. Fatima Dakmar is de verbastering van Fatimah d’Aqmar, de briljante dochter van Al-Aqmar. De briefschrijfster ontmaskert zich door haar naamkeuze als een Noord-Afrikaanse moslima met mogelijk Berberse roots, en met dubieuze veroveringsbedoelingen. In ieder geval: ze is activiste. Haar onschuldig klinkend pseudoniem is een oorlogsverklaring aan ongelovigen, gemeend of niet.

Nou, dat is al eigenlijk al gnoeg beperkend. een vrouwelijke journalist die aciivissctisch berber is. Dat kan bijna niemand anderds zijn dan de journaliste die zich op twitter afficheert als:

... Nadia Berberella .(een samntrekking van 'berber" en "Barbarella", een vrouwelijke heldin uit de sciencefiction) Maar waarom die onoverzichtelijk google-pagina? Antwoord: Omdat ze haar twitter-accout heeft opgeheven - ongetwijfeld in opdracht haar nieuwe werkgever die ze te veel in opspraak bracht: de Volkskrant!
    Ten overvloede: de analyserende auteur heeft nog wat andere kenmerken uit de brief gehaald:
  Profielschets 4: De schrijfster is anti-discriminatie activiste.
Profielschets 5: De schrijfster hangt het slachtofferisme aan.
Profielschets 6: De schrijfster schrijft graag over zichzelf: ik, ik, ik, ik, ik en ik.
Profielschets 7: De schrijfster is van (Berber-)Marokkaanse afkomst.
Profielschets 8: De schrijfster is tendentieus anti-blank, maar weet dit goed te verhullen achter politiek-correcte formuleringen.
Profielschets 9: De schrijfster is zelfverzekerd en voelt zich thuis in het mediawereldje.

Allemaal te voorzien van dikke uitroeptekens. Voor het geval van Nadia Ezzeroili!
    Waarna de laatste conclusie van de auteur bijzonder relevant worden:
  De briefschrijfster ontmaskert zich door haar naamkeuze als een Noord-Afrikaanse moslima met mogelijk Berberse roots, en met dubieuze veroveringsbedoelingen. In ieder geval: ze is activiste. Haar onschuldig klinkend pseudoniem is een oorlogsverklaring aan ongelovigen, gemeend of niet.

En ook dat is midden in de roos, zoals we al gezien hebben, voor Nadia Ezzeroili En voor wie nog twijfelt ... Het verder lichten van de doopceel van deze Nederlandhater zal dit snel duidelijk maken.
    Waaraan ze zelf een reusachtige bijdrage leverde. Wat beslist niet spontaan gebeurde, want ondertussen was er iets gebeurd dat in de buurt kwma qua betekenis voor de verhouding tussen West-Euroeanen en moslim-immigranten bijna net zo betekenisvol was als de aanslagen van 9/11, dor de moslims altijd aangehaald als: "Daarna zijn ze ons anders gaan aankijken". Dat wil zeggen: na de moslim-vreugdeeuitingen over die aanslagen.
    Wat er recenter gebeurd is in vervolg daarop is de massaverkrachting door moslimimmigranten van blanke Duitse jonge vrouwen in Keulen.
    Honderden slachtoffers.
    Honderden daders.
    En geen moslim die de vrouwen te hulp schoot.
    Bij een belangrijk deel van de gewone burgers is toen, na een lange aanloop bestaande uit regelmstige moslimaanslagen, een knop omgegaan: het zijn geen enkelingen ... Ze zijn als hele groep niet te vertrouwen ... Is het niet op deze, dan op gene manier ...
    En ongetwijfeld zijn de Europese burgers net als na 9/11 ook nu weer massaal de moslimimmigrnate anders gaan bejegenen. Wat zij zelf nauwelijks merken, maar de moslims zelf des te beter.
    Ze worden nu door een groot deel van de Europese burgers met de nek aangekeken.
    En hier is de reactie van Berberella:


Uit: De Volkskrant, 30-01-2016, door Nadia Ezzeroili.

Nederland en ik, we gaan uit elkaar

Dit polderland, waar ik geboren ben, zou ook mijn laatste rustplaats worden, had ik mij voorgenomen. 'Ik ben Nederlander.' Maar ik krijg dat niet meer uit mijn strot.


Nederland, misschien wordt het eens tijd dat we in relatie-therapie gaan. Je naam draag ik al maanden niet. 'Ik ben Nederlands': ik krijg het niet meer uit mijn strot. ...


Red.:    Zoals hier allang gedocumenteerd: nooit geweest natuurlijk. Twitternaam Berberella, tegen Zwarte Piet ... Het spreekt allemaal voor zich.
    Hier de genoemde redenen:
  Ik ben zo naïef geweest te geloven dat mijn loyaliteit boven jouw twijfel was verheven

Het zijn de Nederlanders.
  Wie aan de geproblematiseerde kant van de samenleving opgroeit ... weet dat het niet zo vanzelfsprekend is om Nederland je thuis te noemen.

Het zijn de Nederlanders.
  ... een vrolijke groepsfoto van zwarte Oranjespelers is op sociale media besmeurd met racistische drek ...

Het zijn de Nederlanders.
  ...  er gaat geen maand voorbij of moskee-bezoekers wassen het varkensbloed van hun stoep ...

Het zijn de Nederlanders.
  ... politici storten zich als hyena's op de afkomst van Kamervoorzitter Khadija Arib. ...

Het zijn de Nederlanders.

  ... bloemetjesblousejournalist grijpt een familiedrama aan in de hoop eindelijk de onbetrouwbare Marokkanensmoel van Ahmed Aboutaleb te ontmaskeren. ...

Het zijn de Nederlanders.
  ... En als het aan de minister-president ligt, vecht Mohammed van 18 jaar zich een vijandige werkomgeving in die hem niet moet. Instructies voor dat invechten kreeg Mohammed overigens niet, maar het zal er ongetwijfeld op neerkomen dat hij zich klein zal moeten maken en zwijgzaam de stompen in zijn maag opvangt.

Allemaal niveau van: 'politici storten zich als hyena's op de afkomst van Kamervoorzitter Khadija Arib': alleen de PVV maakte bezwaar tegen de dubbele nationaliteit van Arib, wat terechte bezwaren zijn want een Marokkaans burger moet de Marokkaanse wet gehoorzamn. En die is strijdig met de Nederlandse. Maar dus alleen gedaan is één enkele partij die door de rest gehaat wordt.
  Vorige maand nog: een onderzoek wees uit dat er een breed gedragen gevoel van uitsluiting leeft onder migrantenjongeren. De jongeren wantrouwen instituties als media, politiek en het rechtssysteem. Ze voelen nauwelijks emotionele binding met je en zijn geneigd zich terug te trekken.

Een leugen: ze hebben nooit binding gehad. Ze zijn van begin af gemaakt tot Marokkaan en moslim door hun ouders.
  Ergens benijd ik de mensen die nog wel in je geloven. Mensen als Erasmus-promovendus Zihni Özdil. Die geduldig en eloquent je eigen verknipte geschiedenis uitlegt in zijn pamflet Nederland, mijn vaderland (2015).

Grapje: Zihni Özdil maakt ons allemaal uit voor racisten uitleg of detail .
     Dit dus het verschijnsel: alles wat er aan Nederland als fout wordt gezien, wordt tot in het oneindige uitvergroot. Met als oorzaak:
  Ook ik begeef me steeds vaker in de witte hogere middenklasse. Maar mijn oorspronkelijke stem begint zich juist te verzetten tegen het witwassen. Het put me uit. Ik merk het aan mijn haperende zinnen, aan de stiltes die vallen omdat ik niet meer op het juiste woord kan komen, aan het ontwijken van oogcontact. Ik kan die aangeleerde stem niet meer verdragen, ik haat haar.
    Ik heb niks te klagen, zeg jij nu geïrriteerd. Omdat ik vrouw ben, gaat etnisch profileren aan mij voorbij. Ik heb een droombaan bij een kwaliteitskrant. En dan ben ik ook nog ex-moslim, iets waarmee jij maar al te graag pronkt, als met een trofee. Waarom doe ik zo zuur?
    Omdat je in Nederland een hoge prijs betaalt voor maatschappelijke verheffing. Een prijs waarvan ik me steeds meer begin af te vragen of die het eigenlijk wel waard is te betalen.
    En omdat ik wil dat je ziet dat ik daar razend om ben.

Razend, omdat dit een deel van cultuur en bschaving is die de Marokkaanse cultuur mist: het is een grote onderklasse en de koning. Er is geen noemenswaardige middenklasse. Een middenklasse die essentieel is, en waarvoor Nadia zich ontzettend moet inspannen. En waarvan Nadia weet dat het een eeuwigheid duurt, of oneindigheid, voordat Marokkanen er aan toe zijn. Nadia wordt geconfronteerd met de culturele nederlaag.
   Aan het einde de bron van diepte van de emoties:
  Afgelopen zomer was ik in de Marokkaanse havenstad Tanger. Op de markt raakte ik in gesprek met een oude man. Ik excuseerde me voor mijn slechte beheersing van de Marokkaanse taal en vertelde dat mijn ouders een paar honderd kilometer verderop zijn geboren. 'Vandaag is een mooie dag', zei hij. 'Want je bent weer bij ons thuisgekomen.' In een land waar ik als vrouw veel slechter af ben dan hier in jouw huis ervoer ik meer warmte dan ik van jou heb gekregen.

Die bron zit zelfs in de genen.
     En ten overvloedige verdere bewijzen: in het hele stuk komt met geen enkel woord en op geen enkele andere manier een hint voor naar een betrokkkenheid van Marokkanen bij de verslechtering van de relatie tussen de twee bevolkingsgroepen. Hier is sprake van roodwazige haat voor Nederlanders. Wat bij de Volkskrant totaal niet zal opvallen - van eveneens roodwazige Nederlandhater Arnon Grunberg heeft ze de eerste steun al binnen uitleg of detail . En er volgde natuurlijk nog veel meer cultuur- en landverraders van de soort "Alles met een kleurtje is zielig".
    Maar, de grote vernieuwing van deze tijd is die van de neiwue communicatiekanalen. van de democratische communicaitekanelen. Van communicatiekanalen zonder censuur door de elite. En de waarheid heeft die hinderlijke eigenschap die al eeuwenlang bekend is en vervat is in het sprookje van "De kleren van de keizer": haar zeggingskracht overtreft zelfs die van de massaal verkondigde leugen oneindig vele malen. Hier wat van die waarheden van een plek op het internet waar deze redactie op stuitte, vermoedelijk na een zoekactie op de termen "nadia berberella" etn einde haar twitteraccount te vinden, een website genaamd batavirus.nl. Die hadden een "Nadia special" naar aanleidng van het voorgaande.
    De eerste haalt de myopie eruit waar deze redactie zich ook op had geconcentreerd::


Uit: batavirus.nl, 04-02-2016, door Amsterjan uitleg of detail

Briefje van Omejan aan: Nadia Ezzeroili

Lieve Nadia,
...
Vrijwel iedereen heeft al een plasje over jou en jouw hartenkreet van afgelopen zaterdag gedaan. ...
    Nu wil ik jouw bedoelingen en authenticiteit niet volledig in twijfel trekken, Nadia. Ik geloof zeker dat jij het als Nederlandse van Marokkaanse afkomst moeilijker hebt gehad dan jouw meeste leeftijdsgenoten. Desondanks heb je het goed voor elkaar gekregen met een ‘droombaan bij een “kwaliteitskrant”‘ (is dat zoiets als een droomkeuken met kookeiland?) en je nam afscheid van de islam. Nou daar kan geen droomkeuken tegen op, denk ik dan! Het leven lachte je anderhalf jaar geleden toe, maar toch kreeg Nederland je eronder en wel hierom:

De stand van zaken anderhalf jaar later: een vrolijke groepsfoto van zwarte Oranjespelers is op social media besmeurd met racistische drek, er gaat geen maand voorbij of moskee-bezoekers wassen het varkensbloed van hun stoep, politici storten zich als hyena’s op de afkomst van Kamervoorzitter Khadija Arib. Vluchtelingen, immigranten worden gezien als een Trojaans paard. Een bloemetjesblousejournalist grijpt een familiedrama aan in de hoop eindelijk de onbetrouwbare Marokkanensmoel van Ahmed Aboutaleb te ontmaskeren. En als het aan de minister-president ligt, vecht Mohammed van 18 jaar zich een vijandige werkomgeving in die hem niet moet.

Dat dit jouw Nederland is, spijt me zeer, maar het mijne is het niet, Nadia. Deze opsomming is één van de vele ‘Nederlanden’ uit de media. ...
     ... Desondanks vind ik jouw – ik ga er vanuit – oprechte gevoel dat jij jezelf als succesvolle Nederlandse van Marokkaanse afkomst niet geaccepteerd voelt in dit land – ook al is het abusievelijk gebaseerd op de hyperrealiteit van de media – toch ernstig. Maar ik raad je in alle goedheid aan dat beeld dat jij vanuit jouw werk in de media van Nederland hebt, niet op jouw persoonlijke omgeving te projecteren en vice versa.
    Je behoort namelijk tot de (hipster) media-elite, die nog steeds gedomineerd wordt door witte mensen. Je voelt je daar niet thuis? Ja, dank je de koekoek. 99% van de Nederlandse bevolking, ongeacht afkomst of kleur, zou zich daar niet thuis voelen bij die – uitzonderingen daargelaten – betweterige, zelfkritiekloze en arrogante club eigenheimers. ...


Red.:   Dankuwel alstublieft.
    De tweede haalt de andere kant in het gezichtveld:


Uit: batavirus.nl, 01-02-2016, door Verbraak uitleg of detail

Ik hou van je, Nadia

Volkskrant verslaggever en columnist Nadia Ezzerolli schreef zaterdag in Vonk – opiniebijlage van de Volkskrant op zaterdag – “ik ben geen Nederlander.” ...
    Toch wil ik een gedeelte van haar essay uitlichten.
  Maar jij ziet nog steeds niet in dat we uit elkaar groeien. Het Sociaal en Cultureel Planbureau kan honderd keer met een alarmerend rapport in je gezicht zwaaien. Vorige maand nog: een onderzoek wees uit dat er een breed gedragen gevoel van uitsluiting leeft onder migrantenjongeren. De jongeren wantrouwen instituties als media, politiek en het rechtssysteem. Ze voelen nauwelijks emotionele binding met je en zijn geneigd zich terug te trekken.

Het SCP-rapport waar Nadia aan refereert heet ‘Werelden van verschil’, over de sociaal-culturele afstand en positie van migrantengroepen in Nederland. Het rapport geeft inderdaad aan, dat verschillende migrantengroepen een afstand hebben tot de Nederlandse maatschappij. Eén van de conclusies van het rapport is dat jongeren met een migrantenachtergrond veelal een hybride identiteit hebben. Het rapport geeft echter niet aan of die hybride identiteit een gevolg of een oorzaak is van hun vaak moeilijke, ambigue positie binnen de samenleving. Jongeren die zich meer richten op hun land van afkomst, hebben vaak weinig met Nederland. Deze jongeren proberen alleen de vruchten te plukken en niet de lasten te dragen. Zij geloven de Westerse media niet en houden er allerlei complottheorieën op na over problemen – inclusief die van henzelf – die zich in de wereld voordoen.
    Neem bijvoorbeeld het etnisch profileren bij de politie. Dat bestaat zeer zeker. Maar wordt dit wel alleen veroorzaakt door racisme zoals veel jongeren die ermee te maken krijgen denken? Is het bijvoorbeeld gek dat wanneer 100% van de zakkenrollers Oost-Europeanen zijn, de politie bij een melding van zakkenrollerij op basis van fysieke kenmerken een Oost-Europeaan zoekt?
    Mijn tip aan deze jongeren is: accepteer eerst dat je onderdeel bent van dit land, voordat je naar anderen gaat wijzen en roepen dat je niet geaccepteerd wordt.


Red.:   Vooral dat laatste is natuurlijk extra FOUT!!!. "Identiteit is iets dat Nederlandrs niet hebben, en allochtonen mogen behouden", was eens vele jaren terug de bijdrage van een nuchter iemand op het Volkskrant-weblog.
    En de derde legt de focus op het principiële punt:


Uit: batavirus.nl, 01-02-2016, door Ewout Klei uitleg of detail

Gastcolumn: Aan Nadia Ezzeroili en alle andere navelstaarders: For fuck sake, hou op met die zielige identiteitspolitiek

Ewout Klei heeft het helemaal gehad met de modieuze obsessie van regressief links voor identiteit. Ook het gekerm van Nadia Ezzeroili die geen ‘Nederlander’ wil zijn hangt hem de keel uit.

Wat hebben Nadia Ezzeroili, Arzu Aslan, Lamyae Aharouay, Asha ten Broeke, Sunny Bergman, Linda Duits, Quinsy Gario, Sylvana Simons en last but not least Monique/Mounir Samuel met elkaar gemeen? Ze hebben van hun ‘identiteit’ hun verdienmodel gemaakt. Ze zijn feministische, zwarte en/of islamitische narcistische navelstaarders, die de godganse dag jeremiëren over hoe zielig ze zijn en dat dit alleen maar de schuld is van de boze blanke, pardon ‘witte’ man. Pas wanneer ze voor 100% hun zin krijgen en de witte man is gebroken (dus tot androgyne, GroenLinks-stemmende zitplasser met een lullige naam, zeg maar Wil Eikelboom, is getransformeerd) voelen ze zich schadeloos gesteld. Maar vermoedelijk vinden ze niet lang daarna een nieuwe cause célèbre om zich met hart en ziel voor in te zetten. Heel erg Carl Schmitt, maar identiteitspolitiek heeft een vijand nodig om zich tegen af te zetten.
    Het klinkt enigszins paradoxaal, maar bij dezen wil ik mij in dit stukje graag afzetten tegen de zielige identiteitspolitiek. De etnische achtergrond van mensen interesseert mij namelijk echt totaal niet. Ik behandel mensen, ongeacht hun ras, nationaliteit, geloof, seksuele voorkeur, genderidentiteit, etcetera etcetera in principe gelijk. Ik kijk alleen of mensen leuk en intelligent zijn, en bij vrouwen ook of ze knap zijn. Ik discrimineer dus wel een klein beetje. Maar toch kan ik het bij voorbaat niet goed doen in de ogen van de identiteitspolitici/politicae. Want ik ben een ‘witte’ man, dus een dominante kolonialistische en dus racistische onderdrukker, ook al ben ik dat volgens hen misschien alleen onbewust. En deze ‘antiracistische’ haat tegen ‘witten’ is geen racisme, want volgens de politiekcorrecte insane troll logic kunnen immers alleen ‘wij’, de vermaledijde ‘witten’, racistisch zijn.    ...


Red.:   Zeau. Zou GeenStijl schrijven. Dat staat. Natuurlijk hebben de racisten ook tegen dit weerwoord een antwoord: "Jouw ontkenning dat je naar identiteit oftewel ook ras kijkt, bewijst dat je een racist bent". Wat de auteur zelf al gekwälificeerd heeft: insane troll logic".
    Die lijst van "identiteits-racisten": Nadia Ezzeroili, Arzu Aslan, Lamyae Aharouay, Asha ten Broeke, Sunny Bergman, Linda Duits, Quinsy Gario, Sylvana Simons en Monique/Mounir Samuel, is ook zo sterk getroffen.
    Precies dat "Kijk eens, de keizer heeft geen kleren aan!"-gevoel.
    Grappig ook dat het bijna allemaal vrouwen zijn: in dat "identiteitsgevoel" zitten natuurlijk grote hoeveelheden "hysterische emotie", "totale ratioloosheid", "institutionele zielighouderij" en dergelijke. Typisch vrouwelijke zaken. En ook nog dit:
  Zoals de calvinist verlangt naar de heetgrimmige verbondswraak van zijn gramstorige God, zo hunkeren de blanke billen van Sunny Bergman naar de roe van Zwarte Piet.

Wat staat voor dit:
  Identiteitspolitiek zorgt voor een slavenmoraal. In plaats van te geloven in je eigen individualiteit, in de kracht van je eigen kunnen, gaat het om de moraal van de groep, de kleine kudde van ware gelovigen (hoe calvinistisch), en de heilige oorlog, de kruistocht, de jihad, tegen de boze buitenwereld. Identiteitspolitiek maakt mensen slaven van hun identiteit. Gelovigen blijven gelovig omdat ze elkaar geregeld ontmoeten om elkaar aan hun eigen zieligheid te herinneren, af te geven op andersdenkenden en elkaar zo te versterken in het geloof. Dat doen ze niet alleen in de kerk of in de moskee, maar ook op de opiniepagina’s van de zogenoemde kwaliteitskranten, aan tafel bij Pauw en op bijeenkomsten van politieke partijen en andere maatschappelijke organisaties. Gelovigen die een andere weg willen inslaan, buiten de pot pissen, zijn paria’s, afvalligen, kaffers. Ik weet er alles van. Ik ben namelijk zo’n afvallige. Het lijkt erop dat Nadia Ezzeroili de islam, waar ze zegt niet meer in te geloven, heeft ingeruild voor de politieke correctheid. Ik vraag mij oprecht af welk geloof dwingender is.
    Identiteitspolitiek is narcistisch en rancuneus. Navelstaren is regressief en reactionair.

En alweer een hevig "Kijk eens, de keizer heeft geen kleren aan!"-gevoel.
  Mijn grote held Arthur van Amerongen (ik bewonder hem om zijn schrijfstijl en vooral natuurlijk om zijn veroveringen) noemde het narcistische epistel van Nadia Ezzeroili een MAVO-werkstuk. Dat is niet helemaal correct. Nadia Ezzeroili studeerde journalistiek op het Windesheim in Zwolle, de beruchtste HBO-opleiding van Nederland. Dat Ezzeroili haar droombaan bij de Volkskrant heeft gekregen, heeft vermoedelijk niet zozeer met haar kwaliteiten als schrijfster te maken, maar alles met haar etnische achtergrond (en, toegegeven, haar niet onaardige looks). De ‘witte’ media-elite waar ze zo op afgeeft is voor een niet onaanzienlijk deel regressief links. Men smacht naar opiniemakers met een niet-westerse achtergrond, ‘nobele wilden’, die met hun hel-en-verdoemenis-preken tegen alles wat wit en westers is het algemeen onbetwijfelde politiekcorrecte geloof bevestigen. Net als calvinisten, de sekte waar ik oorspronkelijk vandaan kom, is de linkse kerk door en door moralistisch en masochistisch.

En nog eens een hevig "Kijk eens, de keizer heeft geen kleren aan!"-gevoel.
     Nu is hier al en antal keren dat woord "rancumeus" gevallen. War beiwjzen van de juistheid daarvan -auteur Amsterjan:
  Ik ken je persoonlijk alleen van het feit dat je mij blockte op twitter na één kritische opmerking zo’n anderhalf jaar geleden.    ...
    Doet die positieve aandacht je nog wat, Nadia? Want ook dat is Nederland hoor. Als je ergens goed in bent en je doet je best, dan kom je er echt wel. Zeker als vrouw, iets dat mij in Marokko een stuk moeilijker lijkt. Om je net dat zetje te geven, zodat je dat heerlijke warme oranjegevoel weer te pakken krijgt, nemen we je op in de orde der Batavirologen. En wel van de 4e orde in de 6e graad. Dat is een plekje voor Sywert van Lienden, omdat je hem op de voor jou bekende charmante en warme wijze van repliek diende op twitter toen hij kritiek had op jouw stuk. Met jouw charme en warmte zal de dialoog over Nederland een stuk verder komen. O wacht… Je hebt al je tweets weggehaald. Waarom? Nadia? Nadia?

Hier is het twitter-stukje met Sywert van Lienden erin:
  Ik ken je persoonlijk alleen van het feit dat je mij blockte op twitter na één kritische opmerking zo’n anderhalf jaar geleden.    ...
... voor Sywert van Lienden, omdat je hem op de voor jou bekende charmante en warme wijze van repliek diende op twitter toen hij kritiek had op jouw stuk. Met jouw charme en warmte zal de dialoog over Nederland een stuk verder komen. O wacht… Je hebt al je tweets weggehaald. Waarom? Nadia? Nadia?

Hier de tweet erover van Van Lienden:

 

Met de boodschap dat de oorspronkelijke discussie door Lieve Nadia is weggehaald. Hier een idee van wat Van Lienden had gezegd:

 

Oftewel: precies hetzelfde als deze redactie en Amsterjan.
    Hier een indruk van de Lieve Woordjes van Lieve Nadia als reactie:
 

Met natuurlijk ook dit uiterst kenmerkende:
 

En idem:
 

Of wat geserrerrder ("Nederlandser") geformuleerd:

 

Nou, is er ook maar een letter miszegd aan "rancuneus"...? Me dunkt, dat "racuneus" zelfs indien geformuleerd als "RANCUNEUS!!!" de lading bij lange na niet dekt.
    En let ook op dit:
  Ik ken je persoonlijk alleen van het feit dat je mij blockte op twitter na één kritische opmerking zo’n anderhalf jaar geleden.    ...

En dit:
 

Kenmerk één (uit een lange reeks, weliswaar) van de Ware Gelovige. In welke ideologie dan ook. Met als andere in die lijst:
  O wacht… Je hebt al je tweets weggehaald. Waarom? Nadia? Nadia?

De reactie van Ware Gelovige op het moment dat de werkelijkheid de innerlijke barriëres heeft weten te omzeilen: de vernietiging. Vandaar ook bij de moslims dat ultieme zelfmoordterrorisme.
    En bij Nadia, ook wel bekend als Fatima Dakmar, is dat ware geloof dus het Berberianisme. Vermoedt ook Ewout Klei:
  PS: Heel benieuwd of de veelgeprezen Fatima Dakmar over dit onderwerp binnenkort een ingezonden brief naar de Volkskrant zal schrijven.

Welk totaal aan ophef bij de Volkskrant uiteindelijk tot dezelfde conlsuie heeft geleid als één van de reageerders al constateerde, en waarna men dit besluit heeft genomen:
 

Maar natuurlijk zonder Lieve Nadia te ontslaan.
    Integendeel: ze hebben nog zo'n figuur aangenomen: Hassan Bahara.
    Het gaat bij dit verbod niet om de meningen, het gaat erom dat die meningen zonder ophef door het goedgelovige blanke volk geslikt worden, zodat de instroom van nog meer van dit soort lieden uit het Midden-Oosten, en die andere soorten zwarten, kan aanhouden.
    Want dat is en blijft het uiteindelijke doel: de sociaal-culturele en demografische atoombom op de West-Europese beschaving uitleg of detail uitleg of detail .
    Nadia wordt steeds drukker met haatzaaien in de Volkskrant, modus "Islam is Vrede" en "Berbers zijn beschaving", maar de tijd ontbreekt om dat allemaal bij te houden. Hier even snel nog wat meer directe Nederlandhaat:


Uit: De Volkskrant, 17-03-2017, rubriek Top & Flop, door Nadia Ezzeroli en ...

... en Wilders' nieuwe broertjesn
...
Flop
Behalve de PvdA kennen deze verkiezingen nog een verliezer: de persvrijheid. Als een wrokkige ex-minnaar ging PVV-leider Geert Wilders de afgelopen maanden al intensiever tekeer tegen de pers. ...


Red.:   Direct aanleiding voor deze toevoeging aan de verzmaling Termen, kort => :

  Pers
Ouderwetse term, in de mond genomen in combinaties als "vrije pers" en "persvrijheid" door journaille of hoernalisten van de gedrukte media als er bezwaar wordt gemaakt tegen hun meningshoereren en journailleren. "Wij mogen jou uitmaken voor fascist maar jij mag ons niet de toegang weigeren".

Iets waar naast de moslims in Nederland ook de Joden in Amerika goed in zijn - nadat Trump er een praar had geweigerd voor een bijeenkomst.
    En ter illustratie ook nog even deze:
  ... nu heeft de PVV er twee kleine populistische broertjes bij: Forum voor Democratie en Denk.

Waarbij twee fatsoenlijke westerse partijen worden vergeleken met het Turk- en islam-nazisische schorriemorrie van DENK. Geen wonder dat
  ...  Kritische media die woensdagavond verslag wilden doen van hun verkiezingsbijeenkomsten werden zonder pardon de deur gewezen.

En dat "kritisch" was al eerder uitgelegd:
  Kritisch
Als in "kritische journalistiek" enzovoort: iedereen die politiek-correcte standpundpunten verkondigt of vertegenwoordigt wordt behandeld alsof het Moeder Theresa is, en iedereen die ook maar de geringste kritiek heeft op welk politiek-correct standpunt dan ook, wordt behandeld als of benoemd als "xenofoob", "racist", "fascist", "Hitler", "Holocaust", "moordenaar van Anne Frank" enzovoort. Of aanhanger van de PVV/Geert Wilders.

En het geldt voor de hele beroepsgroep, gezien dit:
  Tijd voor een lesje Nederlandse rechtsstaat, vond Thomas Bruning van de Nederlandse Vereniging van Journalisten. Elke partij mag bepalen waar en wanneer zij media te woord willen staan, liet hij donderdag weten. 'Maar in een goed functionerende democratie moeten onafhankelijke media de kans krijgen om te verslaan en te controleren.' En zo is het maar net.

Wat naadloos vertaald kan worden in:
  Tijd voor een lesje Nederlandse rechtsstaat: "In een goed functionerende democratie moeten onafhankelijke media de kans krijgen om te verslaan en te controleren. En moeten volkomen eenzijdig opiniërende media niet als zodanig gezien worden en geboycot".

En zo is het maar net.
    Moslims en journalistiek en democratie en rechtsstaat ... Ze snappen er echt helemaal niets van, opgegroeid zijnde met een Zekerhedengenerator in plaats van een brein ...

Het is voorjaarsvakantie 2017 en invallers mogen de verslaggeverscolumn vullen. het is de Volkskrant, dus met andere haatzaaiers naast de gebruikelijk zoals Heijmans =>  en Oostveen => . En aan wie kan het haatzaaien beter worden toevertrouwd dan aan moslims? (de Volkskrant, 24-04-2017, door Nadia Ezzeroili):
  Moeders

Onder de voeten van je moeder ligt het paradijs, zeggen moslims

... toen ik enkele weken geleden op sociale media de indrukwekkende trailer van Toen ma naar Mars vertrok voorbij zag komen. De ontroerende en geestige scènes in de nieuwe documentaire van filmmaker Abdelkarim El-Fassi suggereerden een mooie ode aan de eerste generatie Marokkaanse moeders. Een volstrekt legitieme ode ...
    Volgens een bekende islamitische overlevering vroeg een jonge man op een dag aan profeet Mohammed of hij mocht deelnemen aan een militaire expeditie. 'Heb je een moeder?' vroeg de profeet. De man bevestigde dat zijn moeder nog leefde. Met dat antwoord kon de man toestemming wel vergeten. Want, zo luidt de overleving, de man zou zijn moeder onvoorstelbaar leed aandoen als hij kwam te sneuvelen. 'Het paradijs ligt onder de voeten van je moeder', voegde Mohammed eraan toe.
    De uitspraak is tegenwoordig een bekend gezegde onder jonge Marokkaanse moslims. ...

De giftige producten van de haat- en gifbron genaamd "identity politics". Gevolgd door de jammerende haatzaaierij "We worden niet als Nederlanders gezien ..."

Maar dat was nog maar een warmlopertje. Denk aan die keer dat chèr Nadia naar Zwolle, Kaapstad aan de IJssel, ging om zich op de hoogte te stellen van de Zwarte Piet-discussie - eerst even het onderwerp (de Volkskrant, 26-04-2017, door Nadia Ezzeroili):
  Horror

...    De trailer van de film Get Out belooft veel humor ... Heel luchtig blijkt de film overigens niet te zijn: wie de subtiele verwijzingen naar onversneden racisme begrijpt, krijgt af en toe de rillingen. ...

Het is een film van een intens hatende neger uitleg of detail , die ...
  Af en toe is de film zelfs naargeestig, zoals de scène (spoileralert) waarin zwarte mannen als seksslaven worden opgekocht door witte mensen.

... de blanke mens achter zijn door Ku Klux Klan-racisten aangedreven auto door de straten van de publiciteit sleept.
    Een visueel-verbale lynchpartij.
    Door zwarten en politiek-correcten met brandende kruisen in hun handen.
    Waaraan Nadia de olijfkleurige variant toevoegt:
  Ik dacht: waar kun je nou beter een horrorfilm over racisme ... een dun strookje witte yuppenenclave ... witte mensen zijn die zichzelf 's ochtends niet meer in de spiegel durven aan te kijken ...
   En bovendien: waarom zou ik naar Deventer moeten afreizen om vooroordelen te begrijpen als ik ook gewoon op safari kan naar de witte gebieden van de meest gesegregeerde stad van Nederland?
    De trailer van de film ... witte mensen die ietwat geagiteerd zijn door het racismedebat ... vooral blonde hoofden boven de stoelen ...
    Aanvankelijk was het mijn intentie om na de film enkele witte bezoekers ...

Onversneden blankenhaat. Van de mevrouw van de "Geen Nederlander"-verhalen.
    Wie gaat aan deze mensen vertellen dat ze beter zelf hun koffers kunnen pakken voor vertrek uit deze "hel" waarin ze moeten leven?
    Dat ze beter dat kunnen doen, dan er later op al dan niet gewelddadige wijze uitgesmeten te worden ...

Oh ja, collega Bahara heeft in een onvoorzichtige bui onthuld wat Nadia dwars zit (de Volkskrant, 22-04-2017, column door Hassan Bahara)
  Hallo!

... Ik las deze week in NRC Handelsblad een interview met actrice Anousha Nzume, die vandaag ook in de Volkskrant aan het woord komt. Nzume vertelde over haar boek Hallo witte mensen -

Eentje uit de hausse van negers die als lid van de groep negers klagen over racisme. Hassan snapt dat wel:
  Ik zeg 'Hallo witte mensen' zoals je het in een wraakfantasie zou zeggen. 'Hallo witte mensen, herkennen jullie mij nog?' Uit die wraakgevoelens is dat boek van Nzume geboren - vertrouw me maar.
    ...Hallo witte mensen! Klinkt als een montere, zelfverzekerde titel. Maar kijk er nog eens goed naar. Er sijpelt van alle kanten wrok uit. ...

Kijk, daar houden ze bij ons thuis nu van: eerlijkheid. Wat Anousha, Hassan zelf en al die andere allochtone klaag-negers en klaag-moslims eigenlijk allemaal roepen is dit "Wij haten jullie!". En wat daar bij hoort: "Wij haten jullie omdat jullie cultuur succesvoller en beter functionerend is".

En waarom haten ze ons ...? Nadia legt het, onbedoeld weer natuurlijk, ook zlef nog eens glashelder uit (De Volkskrant, 19-06-2017, door Nadia Ezzeroili):
  Lekker lijden

Wat
Home Alone was voor westerse kinderen tijdens Kerst, was Risalah voor islamitische kinderen tijdens de ramadan. Nadia Ezzeroili blikt terug op dit heldenepos uit haar jeugd.

Tussentitel: Werd Risalah maar op de Nederlandse televisie vertoond, dacht ik als kind

En waarom dacht nadia dat ...? Hierom:
  ... dacht ik als kind, dan konden niet-moslims zelf zien hoe mooi en rechtvaardig onze religie is.

Tja... En eenmaal in het westen ervaren ze geheel vanzelf dat het precies andersom is ...
    Gevolgd door een satanische lach!!! (Gisteravond heeft er weer eentje een door ramadan-honger gedreven en daardoor ook mislukte poging gedaan om niet-moslims op te blazen - hier is Oussama:

Het zou zomaar Nadia's broertje kunnen wezen ... Of dat van Abdelkader Benali ...


Naar Haatzaaien, allochtoon , Allochtonen, vijfde colonne , of site home