WERELD & DENKEN
 
 

Haatzaaiers, moslims: Hassan Bahara

9 aug.2016

Hassan Bahara was bij deze redactie bekend als één van de haatzaaiers bij de weekbladen, voornamelijk De Groene Amstardammer. Hij schijnt ook een boek te hebben geschreven over hoe moeilijk het is om allochtoon te zijn.
    En een column te hebben bij NSB Handelsblad.
    Maar kennelijk kon de Volkskrant ondanks al jarenlang zoeken niet iemand vinden die het haatzaaien van Nadia "Fatima Dakmar" Ezzeroili uitleg of detail kon bijstaan, dus heeft ook zij, de Volkskrant, Hassan Bahara te hulp geroepen. Je moet tenslotte wat doen voor het bevorderen van de komende burgeroorlog ...
    Wat deze redactie niet was opgevallen, tot het volgende stuk onder ogen kwam (wie vergelijkt met de dagtekening van dit artikel: vanwege "voor de korte termijn onbehandelbare groteskheid" was het op de stapel voor later beland):


Uit: De Volkskrant, 17-06-2016, door Hassan Bahara

Zwart op wit

... de discriminerende mails die je soms onder ogen krijgt - van instanties van wie je het nooit zou verwachten. Eén voordeel: het bewijs is makkelijk te leveren.


Red.:   De werkwijze: je verzamelt incidenten van de afgelopen jaren:
  'Bij deze solliciteer ik als stagiair bij Lauteslager Makelaars Utrecht', schreef de Utrechter Ouassim Bouiche vorige maand. ...
    Eind vorig jaar vertelde RTL-presentatrice Diana Matroos in de Volkskrant ook over zo'n digitale miskleun: 'Ik heb een keer een mail gezien, die niet voor mijn ogen bestemd was, waarin stond dat mijn huidskleur te heftig was en dat ik daarom een programma niet mocht presenteren.'
    Nog eerder, in 2013, solliciteerde Jeffrey Koorndijk uit Deventer per mail bij een elektronicazaak. ...

Je constateert dat er meer dan één is:
  Racistisch getinte e-mails die voor pijnlijke misverstanden zorgen, lijken talrijker te worden.

En je artikel is geschreven ...
    De conclusies hieruit schrijven zichzelf, maar daar wachten we nog even mee om dit meteen maar tot op het puntje van de wortels onderuit te halen:


Uit: GeenStijl.nl, 08-08-2016, door Pritt Stift uitleg of detail

...

 

Red.:   En van die andere vorm van gekleurdheid:


Uit: GeenStijl.nl, 08-07-2016, door Spartacus uitleg of detail

Geen 4 mei-meisje tweet verbindende foto #Dallas


...


Red.:   Nee nee, geen links uit de "gewone" media. Daar worden dit soort uitingen van gekleurd rabiaat racisme met de mantel der liefde bedekt ... "Onschuldig vermaak van mensen die het goed bedoelen" ...
    Toch ... ?
    Dit natuurlijk geheel in tegenstelling tot wat er uit de witte hoek komt. Dat is:
  Achtergrond | Institutioneel racisme

En daarvan moet je ...:
  Ze zijn om te huilen, zulke mails.

Want ...:
  Zwart op wit

Ze zijn om te huilen, de discriminerende mails ... Eén voordeel: het bewijs is makkelijk te leveren.

... ze zijn zwart op wit en in het Nederlands, die racistische mails, terwijl het rabiate racisme van de gekleurde medemensn zich afspeelt in andere talen.
    En dat is hartstikke onschuldig ... Rabiaat racisme in andere talen ...
    Eigenlijk is het best wel onbegrijpelijk dat die Hassan Bahara, baardberber, ...:

... moet huilen om die incidentjes die hij over een paar jaar heeft moeten verzamelen om iets bij elkaar te krijgen.
    Je zou hem iets toewensen waar hij echt om moest huilen ...
    Zoiets als een trap voor zijn ballen ...
    Of gewoon een retourtje richting Rifgebergte. Een retourtje, ja ... Hij is er geboren.
    Nou, dan zouden de waterlanders rijkelijk vloeien!
    En oh ja: we gaan toch niets zeggen over "generaliseren", hè ...
    Vervolg. Voorlopig maar even hier maar misschien wordt het later een aparte verzameling. Aanleiding: Hassan krijgt vanwege een stukje Turken-propaganda meteen een promotie naar het mogen vullen van de prestige-column op pagina 2 - bij afwezigheid van topcolumnist Bert Wagendorp uitleg of detail . Die hij heel waardig invult:


Uit: De Volkskrant, 16-08-2016, column door Hassan Bahara 

Supremacisten

'Een Marokkaan die achter iedere kliko een witte supremacist vreest.' Zo noemde GeenStijl mij vorige week. ...


Red.:   Sterk, sterk. De vijand aanhalen. Zo wek je altijd de indruk dat je de zaken genuanceerd, en juist, ziet. Goed zo, beste moslimberber (dat "Marokkaan" is zo onzorgvuldig - Marokko is zo groot en divers...).

  Best geestig, ...

Nog beter ... Ze prijzen! Want dan kan je emotioneel grondig onderbouwd stellen ...:
  ... maar feitelijk klopt er weinig van.

Maar goed, stel nu dat je als mens inmiddels immuun bent voor dit soort taalmanipulatie (dit is gewoon een variant van de retorische truc genaamd "Vriend van ..." ), en dat je gewoon verder gaat lezen. Dan tref je in de vierde alinea:
  Witte scholen, witte buurten - in mijn hoofd staat het garant voor hoge kwaliteit. Dat krijg ik mijn hele leven bevestigd in kranten. Ik kreeg het jaren geleden bevestigd van een leraar die vertelde hoe blij hij was dat hij mijn zwarte middelbare school voor een witte middelbare school kon verruilen, want daar kregen leerlingen van huis uit wél interesse voor literatuur mee.

Oftewel, nummer 1: "De (witte) leraar is een wit-supremacist", en, nummer 2: "De (witte) kranten zijn wit-supremacisten".
    Kijk, dat is nu het grote zwarte gat dat je absoluut niet gevuld krijgt. Het zwarte gat dat opgevoed worden in religie slaat in de rationele geest. Het totaal niet kunnen detecteren van contradicties.
    De contradictie tussen "Ik zoek niet achter iedere kliko een wit-supremacist", en "Ik zoek achter mijn leraar en alle kranten een wit-supremacist".
    Een logische contradictie. Zoiets als "Appel = peer". "Allah die in de Hemelen zij" ...
    Niet-religieuze ideologen en echte alfa's kunnen het ook niet, maar dat doet er hier niet toe. Religieus opgevoeden kunnen het niet. Zelfs niet als ze de religie niet meer praktizeren, want "niet meer religie praktizeren" is niet hetzelfde als het hebben van "een gevoel voor contradicties". Dat laatste moet je kennelijk in je formatieve jaren meegekregene hebben, anders is het hopeloos verloren. En dat "Allah die in de hemelen zij" schijnt nog erger te zijn als dat "God die in de hemelen zij".
    Ook dus bij mensen die de verbale trucjes geleerd hebben of zelfs in zich hebben zoals het "GeenStijl ... Best geestig" van Hassan. Zelfs als je dat kan, kan je niet de contradicties uit je eigen verhaal halen.
    En fin, daarop ging 'ie dus nog een tijdje door, met ook nog zo iets primitiefs et tussendoor:
  Met die blik - wit is top - brachten we een kenningsmakingsbezoek aan een ander kinderdagverblijf. Daar zaten wat meer zwartharige kindjes op. Ontzettend schattig, om op te vreten allemaal.

Tja ... Ïn Syrië hebben ze niets anders dan dit soort ultiem schattige kindertejs. Toch zit Hassan hier, en wil heel Syrië ook naar hier. Rara ...
    En omdat iedereen, IEDEREEN, die beelden op de televisie ziet, of ze nu door de NOS of door Al Jazeera worden uitgezonden, trekt iedereen in zijn onbewuste geest dezelfde conclusie:
  Ik had het hierover met een zusje dat ook recent een kind kreeg. Zij bekende ook met die licht racistische blik naar scholen en woonbuurten te kijken. Wit is goed, zwart moet vermeden worden. Pijnlijk dat we zo denken, stelden we vast.

En dan is er maar één keuze te maken:
  En toen deden we wat alle ouders in Amsterdam in zulke gevallen doen: we probeerden onze nare ideeën een schijn van redelijkheid mee te geven.

Die keuze zijnde: accepteer het als redelijk, of rot op.
    Dus accepteer het als redelijk, en accepter het niet als 'de schijn van redelijkheid'. Met dat laatste zeg je dat het niet redelijk is. En dan zal je je kinderen opvoeden met het idee dat ze op een onredelijke manier behandeld zijn en zo worden. En dus rancuneus en wrokkig worden. Die dan dit soort taal gaan uitslaan:
  We haalden opgelucht adem, mijn zusje en ik. We hadden ons racisme helemaal omgebogen naar een acceptabel verhaal. Maar toch wrong het. We waren de ouders geworden die we uit onze jeugd kenden, ouders van blanke kindjes, ouders die naar ons keken en dachten: tussen die zwartharige types wil ik mijn kinderen niet op school hebben.

Die de blanke ouders die naar het schoolplein kijken en al dat Midden-Oosten- en Afrika-gedrag zien van kindjes die nu al het gedrag van het Midden-Oosten en Afrika vertonen en denken "Daar waag ik mijn kinderen niet aan" uitleg of detail , beschuldigen van racisme.
    En ...:
  Uiteindelijk bleek het allemaal mee te vallen met dat kinderdagverblijf. Het is er geweldig, en de mensen die er werken zijn ontzettend bekwaam. Maar toch steekt het mij nog elke keer dat ik mijn jongen niet naar dat andere kinderdagverblijf kan brengen.

... wrok en rancune koesteren.
    Hassan Bahara. Net Nadia Ezzeroili uitleg of detail .


Addendum aug. 2016:
En wiens schuld is het allemaal? Dat weet u toch ...:


Uit: De Volkskrant, 20-08-2016, column door Hassan Bahara

Erdogan


Red.:   Neeee, dat staat er alleen maar ter afleiding. De échte schuld ligt bij:

  ... in Nederland heerst een racistisch klimaat dat Turkse Nederlanders in de armen drijft van Turkije en Erdogan. Wilders en de zijnen zijn een dagelijkse herinnering dat Turkse Nederlanders echte acceptatie niet in Nederland zullen vinden maar in Turkije. ...
    Toch kan ik de redenering van die Turkse Nederlanders niet helemaal van tafel vegen. Een tijd geleden schreef journaliste Floor Rusman in NRC Handelsblad een mooie column over de gewenning die optreedt bij de steeds extremere uitspraken van Wilders. 'De rode lijn van gisteren is niet die vandaag.' Maar bij wie treedt die gewenning precies op? Ik vrees niet bij de minderheden die Wilders telkens op de korrel neemt. Lees er de SCP-rapporten maar op na waarin Turkse Nederlanders vertellen dat ze zich door Wilders c.s. in toenemende mate minder thuis voelen in Nederland en daarom hun blik sterker richten op Turkije.

Brullen van de lach!!! Die Turken zijn overal ter wereld even nationalistisch als in Nederland.
    Maar ja, het is waar het het hart ligt ...
  Laat wat meer ironie toe, abis en ablas, broeders en zusters.

Die racistische en fascistische Turken zijn zijn broeders en zusters ...
    "De kotszakken bevinden zich in het dashboardkastje" (van: Freek de Jonge uitleg of detail ).
    Helaas ...
    We moeten in de herhaling ...:


Uit: De Volkskrant, 25-08-2016, column door Hassan Bahara

Boerkini redux

Vorige week deed ik mijn best om met een grote boog om de 'boerkinidiscussie' heen te lopen. Gewoon een paar dagen wachten, dacht ik, dan richt de heilige verontwaardiging van het voor- en tegenkamp zich wel weer iets op anders. Wie weet vind ik dan zelfs de ruimte om net als een echte columnist iets over mijn huis-tuin-en-keukensores te schrijven, want altijd maar over die islam...
    Maar dan wordt dinsdag een foto gemaakt op een strand in Nice. De column die ik in de pen had over de o zo herkenbare Amsterdamse toeristenergernis kan weer in de la.    ...


Red.:   Verschrikkelijk, die foto. Hier is 'ie:

En dit is 'm echt hoor:
  De vrouw kijkt omhoog naar vier agenten die haar omsingelen. Op een andere foto van hetzelfde tafereel zie je hoe een agent kennelijk een boete uitschrijft. En op een derde foto zie je de vrouw in de lens van het fototoestel staren terwijl ze haar tuniek uittrekt. De agenten hangen boven haar en kijken toe.

Dus dit is een nog een keer, met het onderschrift dat tevens de tussentitel van het artikel is:
 
Een foto waardoor ik mij de ogen uit mijn kop kan schamen

En dan nu een bijpassende foto, met een evenens bijpassend onderschrift:
 

Een foto waardoor ik mij totaal niet hoef te schamen want wat kan ik eraan doen dat ik moslim ben net als de moslim die hier zojuist vanuit zijn moslim zijn 80 mensen onder zijn vrachtwagen heeft vermalen omdat ze geen moslim zijn


Voor we op de vloeken overgaan, nog wat stukjes tekst van dit stuk verdriet: - slaande op blanken:
  ... iemand die weet dat hij het strand op kan zonder gekleineerd en beboet te worden

En slaande op de terreursympathisanten:
  ... een foto waarin zijn achteloze vernedering voor iedereen te zien zal zijn.

En:
  Dit is een van de angstaanjagendste foto's die ik dit jaar zag.

Dan hier het schelden:

Jij vuile typhus moslim, Bahara.

Moge je dood lang duren en pijnlijk zijn.

En moge al je steuners je volgen.

Maar naturlijk gaat hij niet weg en daar is Hassan weer. Hij heeft een jonge Nederlandse parel opgedoken (de Volkskrant, 27-03-2017, column door Hassan Bahara)
  Overwinnen

... is een jongen die je heel stevig tegen je aan wilt drukken om alle liefde en veiligheid in hem te persen die hij in zijn jeugd gemist heeft.    ...
    Vier jaar geleden sprak ik ... voor het eerst. ...
    Moeilijk te peilen jongen, vond ik ... toen. Harde blik in zijn ogen. Op mijn vragen reageerde hij kortaf. Hij had dat sinistere, dat doodse, dat jongens kunnen hebben die meer meegemaakt hebben dan goed voor ze is op die leeftijd.
    Nu biedt hij zijn excuses aan voor zijn stugge gedrag van destijds. 'Ik stond voor de ene na de andere cameraploeg. Steeds hetzelfde verhaal vertellen. Ik werd er gek van. Maar het moest. In dit land zijn we zo harteloos, mensen komen niet voor elkaar op.'
    Twee weken geleden zocht ... opeens contact met mij op. Hij wilde zijn verhaal kwijt over zijn verblijf in de inmiddels opgedoekte jeugdinstelling Glen Mills, waar ze moeilijke jongens met militaristische hand in het gareel probeerden te krijgen.
    'Dachten ze dat we Amerikaanse gangsters zijn ofzo?' zegt .... 'We waren kinderen. Maar we werden er mishandeld. Hoe dachten ze ons daarmee te helpen?'
    De biografie van ... is overvol aan ijzingwekkende verhalen. Het ontbreekt mij aan de ruimte om alles aan bod te laten komen. Er is het onvoorstelbare geweld thuis. Er is de uithuisplaatsing op zijn twaalfde. Er is de gang langs de jeugdinstellingen. Er is de agressie, het dealen, de zelfmoordgedachtes.    ...

Bij Hassan is dan ook sprake van ware liefde:
   Hij raakt me echt ontzettend, deze grappige, charmante en reteslimme jongen, die op miraculeuze wijze een manier heeft gevonden om met veel vergevingsgezindheid op zijn rottige jeugd terug te kunnen kijken. Zelfs over zijn vader spreekt hij wijs.

Dus tijd om te onthullen wie zo veel liefde bij berber Hassan weet op te roepen:
 R

Whatever ... In ieder geval geen blanke Nederlander. Logisch, want het artikel gaat eigenlijk over dit:
   Vier jaar geleden sprak ik Giasi voor het eerst. Het was rondom de tragische geschiedenis van Rishi Chandrikasing, de Haagse jongen die eind 2012 op Hollands Spoor door een politiekogel om het leven was gekomen. ...

Die schurken van een Nederlanders ...
   In dit land zijn we zo harteloos ...

... die die goeie jongen hebben vermoord. Kijk maar:
   Tot slot vraag ik Giasi of Rishi Chandrikasing - die ook in jeugdinstellingen verbleef - ook de weg terug naar een rustig bestaan had gevonden als hij niet was doodgeschoten.
'   'Dat weet ik wel zeker. De laatste keer dat ik Rishi sprak, vertelde hij dat hij zijn moeder trots wilde maken. ...

Die Hollanders zijn allemaal nazi's, die gekleurde parels vermoorden, en hun liefdevolle moeders:
 

... in het voor die totaal harteloze Hollanders in het peilloze verdriet storten ...
    En vindt u dit ...
   Twee weken geleden zocht Giasi opeens contact met mij op.

... nu ook niet zo'n onwaarschijnlijk verhaal ...? Type "Ik ging uit eten is een stamppottentje..." en "Marokkaanse jongens vroegen me naar mijn studie" van de dochter van Khadija Arib die ook al zo veel van Nederland houdt uitleg of detail .

Hij is nu helemaal "los". Wat va het volgende waargebeurd is, is natuurlijk even zeker als de verhalen in de koran maarnet als daar gaat het om de boodschap. En die is ondubbelzinnig. Want meende deze redactie dat op de plaats van de verslaggeverscolumn met de giftge producten van met name Margriet Oostveen uitleg of detail het dieptepunt wel bereikt was, nu Bahara daar verschijnt, zinkt dat weer in het niet.
    De start is nog hetzelfde (de Volkskrant, 29-03-2017, column door Hassan Bahara):
  Therapie

Pijn opzoeken in een PVV-dorp om weerbaar te worden

Waarbij je nog zou kunnen dneken dat dat 'pijn' slaat op de inwoners van het PVV-dorp dat de overlast van Marokkanse joneren in het winkelcentrum, de overvallen op bejaarde vrouwen, en  de komst van een "Wij haten jullie"-moskee kadden moeten aanschouwen.
    Grapje, natuurlijk:
  Afgelopen zaterdag in de Amsterdamse Kinkerstraat: een uitgelaten drietal roept 'Minder! Minder!', net op het moment dat ik met mijn gezin en een goede vriendin langsloop.
    Goede vriendin: 'Dat was echt niet voor jou bedoeld.'
    Ik: 'Sure?'
    Goede vriendin: 'Ja echt.'

Oftewel: "Alle Nederlanders zijn haters".
  Pijn moet je opzoeken, leerde ik de afgelopen weken. Stel je er aan bloot en je wordt er weerbaarder door. Ik loop door Rucphen (22.288 inwoners), een Brabantse gemeente waar 38,9 procent van de stemmen bij de verkiezingen naar de PVV ging.

Oftewel; "Alle Nederlanders zijn haters".
    Gevolgd door de couleur locale verhalen zo bekend van Margtriet en ander collegaatje Toine uitleg of detail . Met daarin dit:
  'U heeft het schijnbaar goed', begin ik tegen meneer Ten Ouden. 'U woont mooi, hebt met niemand problemen - u heeft toch niets om tegen te protesteren?'
    'Maar een heleboel andere mensen wel', antwoordt hij. 'Uit solidariteit met hen stem ik op de PVV.'
    Ik vind het moeilijk te geloven en vermoed heel andere motieven. Maar meneer Ten Ouden houdt voet bij stuk.
    'U heeft niet vanwege hun islamstandpunt op de PVV gekozen?'    ...

Juist ja ... Het gaat dus in ieder geval mede om de islam. Wie tegen de islam is, is een fascist. Enzovoort. En wat vindt deze in zijn eigen ogen ongetwijfeld zeer gematigde moslim hier van:
  Ik ga op een bankje zitten bij het Rucphense gemeentehuis. Zes oudere mannen zijn er aan het jeu de boulen. Statistisch gezien moet ongeveer de helft van dit zestal op de PVV hebben gestemd.
    Dit heb ik ook geleerd in de afgelopen weken: heel lang naar iets kijken, dan gaan bepaalde pijnen vanzelf slijten. Daarom fixeer ik mijn blik op het zestal. Het idee dat hier PVV'ers tussen zitten, laat ik over mij heen komen. Bedoeling van dit trucje is dat ik op den duur geen gemene PVV'ers meer zie, maar gewoon een zestal vrolijke Brabanders, die vast heel lief zijn voor hun kleinkinderen.
    Het lukt mij maar matig. De scherpe wrokgevoelens laten zich moeilijk naar de achtergrond drukken.

Juist ja! Precies! Dat is wat ze voelen. Die terroristen. Wrok! En hebben ze ietwat minder te verliezen, dan is er een enorm risco dat ze "af" gaan. Dat ze een vrachtauto pakken, of hun eigen (het laatste exemplaar, in Londen), om over blanke mensen, "Ongelovigen!", heen te rijden.
    Natuurlijk is dát de verklaring en de enige verklaring.
    Wrok!
    Wraakzucht vanwege de culturele nederlaag.
    Het is dat Bahara een goed baantje heeft, anders zou het hem dus ook kunnen overkomen. En die Mohammed Atta en zijn vrienden (weet u nog wel, die van 9/11), hadden het ook best redelijk met hun geslaagde studie.
    Overigens: bemerkt u ook het volkomen en totale gebrek aan empathie? Het komt voor geen seconde in zijn gedachten op dat de symbolen van de islam, met zijn afkeer en dodelijke bedreigingen richting ongelovigen, zowel op schrift al daadwerkleijk uitgevoerd, niet alleen dezelfde symbolische waarde hebben als een stem op de PVV, maar ook nog eens staan op een oneindig veel slechtere zaak. Voor geen seconde.

Nog meer mooie mensen (de Volkskrant, 04-04-2017, verslaggeverscolumn door Hassan Bahara):
  Ukkie

Tussentitel: Hizir Cengir is een vwo-scholier die keelsnoerende zinnen kan schrijven over zijn leen in de Haagse Schilderswijk

Leestip: het essay 'De wereld is een bak vol modder' dat afgelopen week verscheen in De Groene Amsterdammer. Auteur is Hizir Cengiz (18), vwo-scholier uit Den Haag die in het essay een beklemmende schets geeft van zijn leven in de Haagse Schilderswijk. Een 'ukkie' noemt Cengiz zichzelf in het essay. Dat klopt. Maar wel een ukkie dat keelsnoerende zinnen kan schrijven.    ...

Enzovoort, enzovoort, enzovoort. En waarom kunnen de overige Schilderswijkers niet op deze manier ontsnappen en hun natuurlijke bloei bereiken? Nou simpel: omdat de blanken met knuppels klaarstaan om ze er weer in terug te slaan. Die Cengiz is er toevallig in geslaagd het kordon te doorbreken door tussen een paar lange poten van gore PVV-stemmende Nederlanders door te kruipen.

Marokannen heben weer eens homo's in elkaar gelsagen. Omdat het dit keer in Arnhem was, en het nog niet helemaal duidelijk was dat de barbaren ook al tot daar waren doorgedrongen, was er even wat ophef. Hassan gaat de zaken helpen rechtzetten:

Een moslim in dienst van de Volkskrant interviewt een andere moslim als deskundige om samen tot deze conclusie te komen ... (de Volkskrant, 07-04-2017, verslaggevers column door Hassan Bahara - onder de kop van de webversie)
   Speelt cultuur of religie een rol bij anti-homogeweld? 'Het ligt veel complexer'

Niemand weet wat de rol van religie of cultuur in anti-homogeweld is.

Tussentitel: Inmiddels kan Souad zlefs met haar vriendin bij haar ouders over de vleor komen

...    'Toen Tofik Dibi voor zijn seksuele geaardheid uitkwam, kreeg hij gigantisch veel steunbetuigingen vanuit de Marokkaanse gemeenschap. ...'    ...
    Binnen Souads familiekring is haar seksuele geaardheid geen probleem meer. Dat is stapje voor stapje gegaan. Inmiddels kan ze zelfs met haar vriendin bij haar ouders over de vloer komen.    ....

De conclusie dat het prima gaat bij de moslims.
    En waar gaat het mis:
   Er lijkt geen kalm publiek debat mogelijk over dit soort incidenten - het verzandt altijd in naargeestig gespeculeer over het religieuze en culturele gehalte van het gepleegde geweld. ...
     die voorzichtige vooruitgang wordt overschaduwd door het getetter van lieden die een islamofoob puntje proberen te scoren met sommige gevallen van anti-homogeweld. 'Het gaat ze niet om het anti-homogeweld. Anders zou je ze ook moeten horen over het gros van het anti-homogeweld dat gepleegd wordt door autochtone mannen.'    ...
    Souad ... ... neemt ze het op tegen de schreeuwers die anti-homogeweld als stok gebruiken om er de moslims mee te slaan. ...
    ...de oververhitte aandacht voor anti-homogeweldsincidenten ...

Ook het anti-homogeweld is weer allemaal de schuld van de Nederlanders.

Peter "Psycho" Middendorp is opgenomen in een kliniek, en Hassan mag zijn plaats vullen. En doet dat meteen goed (de Volkskrant, 22-04-2017, column door Hassan Bahara)
  Hallo!

... Ik las deze week in NRC Handelsblad een interview met actrice Anousha Nzume, die vandaag ook in de Volkskrant aan het woord komt. Nzume vertelde over haar boek Hallo witte mensen -

Deze redactie vername die titel het eerst in een kop bij GeenStijl, en zag dat als een geintje van GeenStijl.
    Zoals zo vaak: weer veel te naïef ...
    Hassan is er wel heel blij mee:
  ...  sindsdien hoor ik mijzelf de hele tijd 'Hallo witte mensen' zeggen. In bed. Tegen mijn vriendin, mijn zoontje.

Sindsdien hoort deze redactie zichzelf de hele tijd "Hallo, klagende neger of moslim in je luxebaatje dat betaald wordt door werkende blanken ... Wanneer rot je nou eens op?" zeggen. Meestal verweven met termen als "tering-", "tyfus-", "kanker-" en meer van dat soort luchtigheden. Meestal ook wat korter ...
    En, heel opvallend, Hassan geeft volmondig toe dat dat de enig passende reactie is:
  Ik zeg 'Hallo witte mensen' zoals je het in een wraakfantasie zou zeggen. 'Hallo witte mensen, herkennen jullie mij nog?' Uit die wraakgevoelens is dat boek van Nzume geboren - vertrouw me maar.
    ...Hallo witte mensen! Klinkt als een montere, zelfverzekerde titel. Maar kijk er nog eens goed naar. Er sijpelt van alle kanten wrok uit. ...

Kijk, daar houden ze bij ons thuis nu van: eerlijkheid. Wat Anousha, Hassan zelf en al die andere allochtone klaag-negers en klaag-moslims eigenlijk allemaal roepen is dit "Wij haten jullie!". En wat daar bij hoort: "Wij haten jullie omdat jullie cultuur succesvoller en beter functionerend is".
   En dat "succesvoller zijn en beter functionerend zijn" noemen de klaagnegers en klaagmoslims:
  ... haar boek Hallo witte mensen - waarin ze wit privilege de maat neemt  ...

Inderdaad: het is een echt privilege om veel beter te presteren dan in religieuze en cultureel-etnische (kiest u maar) domheid verzonken negers en moslims.
    Tussen twee haakjes: dat over "wraak" en "wrok' schrijft Hassan natuurlijk uitsluitend en alleen omdat hij ervan overtuigd is dat de klachten van mensen als Anousha en hemzelf over het "witte racisme" volledig juist en gerechtvaardigd zijn ...

Zo, dat was de eeste column van Hassan. Gaande over zwarte identiteitspolitiek. Hier is de tweede - gaande over ... (de Volkskrant, 29-04-2017, column door Hassan Bahara):
  Verrader

Ik werd een tijdje terug min of meer uitgemaakt voor judas en verrader van de eigen soort. ...

... identiteitspolitiek. De olijfkleurige.
    Hoe verrassend ...
    De boodschap ... (laatste alinea)
  Dan denk ik weer aan de koppigheid van de judas-roepers. Nee, die zullen niet begrijpen wat ik bedoel. Bounty's zoals ik tot de orde roepen is hun idee van een fatsoenlijk leven leiden.

"Ik ben heus wel een beetje Nederlands, hoor ..." Oftewel: voorlopig heb ik geen zin om in een vrachtwagen te kruipen om blanken te gaan platwalsen.

En hier is de derde column van Hassan. Gaande over ... (de Volkskrant, 07-05-2017, column door Hassan Bahara):
  Broodje Döner

Tussentitel: Op mijn blote knietjes bid om een Nederlandse Zadie Smith of Teju Cole

Dit is dus het Nederlandse 'racismedebat':

... indentiteitspolitiek. Van de ergste soort, want die ...
  Tussentitel: Op mijn blote knietjes bid om een Nederlandse Zadie Smith of Teju Cole

... van de zwarte haatzaaiers, wier enige boodschap is: de blanken onderdrukken ons en maken ons minderwaardig. Waarvan dat laatste waar is, maar niet door actie maar door er te zijn: de  blanken zetten een maatstaf neer waar de zwarten hopeloos onder vallen.
    En waarom valt de olijfkleurige voor dit soort zwarten (wikipedia.org, opgeslagen 09-05-2017 uitleg of detail ):
  Teju Cole

Teju Cole (born June 27, 1975) is a Nigerian-American writer ...
... Writing in The New Yorker two days after the massacre of the Charlie Hebdo staff by Islamists in Paris, Cole claimed that the French publication was "racist and Islamophobic", ...

En we zijn weer thuis.
    Dit thuis:
  Ik heb net de documentaire ... gezien, over het leven en werk van de Afro-Amerikaanse schrijver en activist James Baldwin ... Baldwin vertelt in universele en begrijpelijke mensentaal dat racisme een fatale blindheid is voor het feit dat we allemaal in bloed met elkaar verbonden zijn. En daarmee schopt Baldwin zijn wit publiek heel effectief een geweten ...

Natuurlijk alleen het witte publiek. Het zwarte smaldeel heeft geen geweten, weet Baldwin kennelijk, dus kan je het ze ook niet schoppen.
    Net als meneer Bahara, maar die heeft wel een slap excuus: opgevoed in de islam. De islam, algemeen gekend, totaal gewetenloos. Ze rijden met vrachtwagens over mensen doodgewoon omdat die mensen geen moslim zijn.
    Maar het moet gezegd, dat heeft Hassan tot nu toe nog niet gedaan, en dat is al een reuze meevaller. Hij zit nog in het stadium van ...
  Terug naar Nederland. Ik heb een diepe, persoonlijke behoefte aan schrijvers en denkers van Nederlandse bodem die net als een Baldwin "...
    ... ik hoop toch echt wel dat jongere generaties met een kleurtje ... die met klasse en intelligentie kunnen spreken over onze plek in deze witte wereld.

... het verbale wrokken.
    Het is in in bange angst wachten tot het moment dat hij "afgaat".

De vierde column van altijd voor de volle 100 procent Nederlander geweest en nooit iets anders Hassan Bahara (de Volkskrant, 13-05-2017, column door Hassan Bahara):
  Vaderverering

Schrijver Alfred Birney deelde vorige week in een Volkskrant-interview een ervaring die - met wat geografische aanpassingen - zo uit de mond van een willekeurig migrantenkind opgetekend had kunnen worden ...

En het vierde artikel van altijd voor de volle 100 procent Nederlander geweest en nooit iets anders Hassan Bahara over identiteitspolitiek.
    Waarin ook nog even langskomt waarom ze Nederland zo haten:
  'Ik loop daar over het vliegveld, voorbij de douane, en ik zie mijn vader overal lopen', vertelt Birney over zijn eerste bezoek aan Indonesië, het geboorteland van zijn agressieve vader. 'En toen wist ik het, binnen een paar minuten: mijn vader hoort híér thuis. Ik begreep opeens een hoop. Natuurlijk voelde hij zich niet thuis in Nederland.'
    Tien tegen één dat een heleboel andere Volkskrant-lezers bij deze passage ook met kramp in de maag aan hun eigen vader dachten. Hij is zo op te halen, die herinnering aan je vader die tijdens een bezoek aan zijn geboorteland opbloeit: hij klopt het stof van zijn kleren, krijgt kleur op zijn wangen, recht zijn rug en steekt zijn kin naar voren. Eindelijk is hij een compleet mens.

Waarin een kunstig woord is geslopen: "compleet". Het is vaag. Wat er natuurlijk hoort te staan is dit: "gelijkwaardig". In Nederland zijn ze geen "gelijkwaardige mensen". Wie wat ook zegt. Want ze zien en voelen het zelf.

Zo..,. We hebben vier weken lang mogen genieten van de identiteitsgetreiter-column van Haatbaardje Bahara in de "Ilsam is Vrede"-treiterkrant. Eens kijken wat aflevering vijf ons brengt (de Volkskrant, 20-05-2017, column door Hassan Bahara):
  Vrijheidsuiting

... Ik was in een pittige discussie met een dierbare vriend verzeild geraakt over online getreiter. Geen aandacht aan die internetstakkers besteden, was het betoog van mijn vriend, don't feed the trolls.

Brullen van de lach!!! Haatbaardje heeft het "feeden" van de "trolls" als beroep.
  En: uit eerbied voor de vrijheid van meningsuiting moeten we sites die online getreiter faciliteren ongemoeid laten.

De natte droom van Haatbaardje: kalifaat en sharia.
  Ook deze week ben ik weer eens van slag, nu door de goednieuwe documentaire Get Me Roger Stone, over de gewetenloze politieke strateeg Roger Stone die eigenhandig Donald Trump het Witte Huis binnenloodste. Een volstrekt slecht mens, op een onwaarschijnlijk clowneske manier. Hij draagt idiote pakken, heeft een debiel kapsel, pocht heel kinderlijk over zijn immoraliteit, als een brugpieper die zijn flinkheid op het schoolplein probeert te bewijzen.

Kijk kijk, de gemiddelde moslim-voorman. maar dan een stuk minder gevaarlijk, die Roger Stone.
    Haatbaardje is van het Haatbaarden-geloof, dus ziet dat anders:
  Op sociale media wordt er met geamuseerde verwondering op Stone gereageerd. ...
    Ik zou willen dat ik er net zo geriefelijk op kan reageren. ... Lachen om zijn immoraliteit. Lachen om zijn kapsel. Lachen omdat hij zijn vrijheid van meningsuiting gebruikt om gevaarlijke troep te spuien.

Kijk kijk'er nogmaals: precies de positie van de pratende moslims in Nederland. En Europa.
    En daar is Haatbaardje hartstikke voor ... Het krijgen van de macht van de Haatbaarden.
    En hij is hartstikke tegen iedereen die daar een stokje voor wil steken:
  ... zoals men hier grinnikt om Kamerleden die stoute dingen durven roepen over de 'homeopathische verdunning' van het Nederlandse volk.

Hij is hartstikke tegen Thierry Baudet die de moslim-instroom wil stoppen. En ...:
  ik zie in Stone vooral een vertegenwoordiger van een politieke cultuur die ook hier voet aan de grond zal krijgen, met talloze treitersites in het kielzog, en ik zal er door vertrapt worden.

 ... hij is hartstikke tegen websites die de komst van kalifaat en sharia aan de kaakstellen.
    En bevestigt nog eens dat hij een soldaat is ...
  ... ik zal er door vertrapt worden.

... in dienst van de troepen van de Haatbaarden.


Naar Haatzaaien, allochtoon , Allochtonen, vijfde colonne , of site home .