Bronnen bij Allochtonenproblematiek: achterlijkheidTen behoeve van deze verzameling, gestart begin 2022, werd er gezocht naar een geschikte plaats te midden van de grote hoeveelheid overig materiaal aangaande allochtonen. Uiteindelijk viel het oog op de oudste delen, waarvan de top van de hiërarchie genaamd is Allochtonen, problematiek , geschreven in 2002, bevattende dit:Van dat laatste is in de tussentijd een schier oneindige hoeveelheid voobeelden, bewijsmateriaal, verzameld, met de voortgang van de tijd hoe langer hoe explicieter. Met als laatste fase datgene ingevoerd bij de onderbouwing van de term "barbaren" . Die laatste term is passend bij de extremistische vorm van benadering van dit onderwerp door globalisten, linksfascisten, islam-excuseerders en dergelijke. In ietwat meer open discussies zou je de term "achtergebleven" kunnen overwegen, maar ten eerste is dat een eufemisme, en eufemismes helpen zelden tot nooit, en zijn zelfs heel vaak contraproductief. En ten tweede is het onjuist, want het impliceert dat er ooit een gelijke stand is geweest, en dat is apert niet het geval. "Ja, maar een term als 'achterlijk' is beledigend", is een gebruikelijke tegenwerping. Het tegenargument luidt: "Maar wil je dat er iets aan die grote achterstand gedaan wordt?" En als het antwoord positief is, luidt is het vervolg: "Mooi, maar dat vergt grote inspanningen van de betrokkenen en daartoe zijn ze nooit toe bereid als ze er makkelijker vanaf kunnen komen". Dit alles volgens de regels van de bas/nale psychologie : als je een ander de schuld kan geven van je eigen falenm zal dat (bijna) altijd gebeuren. Neem het voorbeeld van het zwarte vaderloze gezin . Dat is al eeuwenlang zo, en daaraan zal niets veranderen tenzij je ze in hun gezicht zegt: "Dat is sociale achterlijkheid, die leidt tot onhanteerbare jeugd, vooral jongens, die opgevoed worden op straat waarna een groot deel opgroeit voor galg en rad". Of in de westerse grote steden: met messtekerij en schietpartijen . Het zwarte vaderloze gezin is een vorm van sociale achterlijkheid. Dat was dus al allemaal duidelijk bij het opstellen van dit eerste artikel, in 2002. In 2022 is de toestand niet merkbaar beter geworden. De globalistische en migratieverslaafde media proberen dit te verhullen met een vloed aan propaganda gevuld met positieve rolmodellen , dit zijnde de voorbeelden uit de Volkskrant maar die is in dit opzicht volkomen representatief. Die er natuurlijk zijn, want het betreft groepen in de ordegrootte van honderdduizenden en groter, en een paar procenten elite is er natuurlijk altijd , in dit geval beslaande minstens duizenden mensen. Maar dat zegt dus absoluut niets over de sociologische trends die gaan over de massa van de gehele groep. Wat dus allemaal nog eens een keer met weer wat andere woorden opgeschreven wordt, omdat min of meer speciale omstandigheden er toe hebben geleid dat ook in de globalistische media, hier zoals gewoonlijk de Volkskrant, die achterlijkheid beschreven is, zonder dat natuurlijk expliciet te benoemen. Eerst was beschrijving van de toestand op gekleurde scholen naar aanleiding van een series van berichten over de blanke vlucht weg van de gemengde scholen, gevolgd door twee over de sociale toestand in de gekleurde wijken naar aaneliding van de corona-epidemie en het verschijnsel van vaccinatie-weigering. Op gronden van sociologische systematiek wordt de volgorde omgekeerd. Het eerste geval waarin de werkelijkheid de politieke-correctheid gedwongen heeft een deel van haar taboe en censuur op de werkelijkheid op te geven is dat van corona. Men heeft het wel zeer naarstig geprobeerd en zeer lang volgehouden . Al bij de allereerste golf was duidelijk dat onder de ic-gevallen drie groepen aanzienlijk tot sterk oververtegenwoordigd waren: ouderen en met name 80-plussers, dikkeren en met name de obesitas-gevallen, en allochtonen. Dat laatste mede volgende uit de plaatsen waar de eerste capaciteitsproblemen zich voordeden: ziekenhuizen in de buurt van allochtone wijken. Op een enkele ic-leidinggevende na durfde niemand de eerste twee factoren te benoemen, en de derde was helemaal taboe. In de loop van de tijd ging die werkelijkheid onder de oppervlakte natuurlijk steeds harder broeien, en toen de nood te hoog werd, greep men teurg op aan aloude truc: het wijzen op de al dan niet orthodoxe christenen . Eerst was het Staphorst en daarna Urk en de rest van de bijbelgordel . Maandenlang, inclusief illustraties van waar ze als gebieden met de laagste vaccinatiegraad uitbundig opvielen. Terwijl op diezelfde kaartjes de allochtone wijken stipjes waren, waar desalniettemenin iets als tien keer zo veel ongevaccineerden huisden. Met als resultaat duizenden coronadoden extra in die gebieden. Waarop uiteindelijk vanuit de hoger-opgeleiden, de artsen, in eigen kring aan de bel werd getrokken. Geval nummer één (de Volkskrant, 08-01-2022): Wat we daar als beeld zien is het normale beeld: de hogeropgeleide moslim als representatief voor zijn groep (de Volkskrant, 08-01-2022, door Robert van de Griend):
Maar na twee jaar ellende in zijn culturele thuisgroep ...
... gaat de mond eindelijk open:
Het laagste in heel Nederland. Waarna ook de smoezen volgen:
Bullshit. Letterlijk bestaat die groep niet alleen uit migranten, maar figuurlijk wel want ze vormen een (over)grote meerderheid. Deel 1 van de werkelijkheid:
Het zijn de mensen die de taal niet spreken. Deel 2:
Mensen met een zeer gebrekkige of afwezige algemene ontwikkeling. Deel 3: het probleem is niet de informatie die ze niet krijgen, maar de "informatie" hen wel bereikt:
Uit hun eigen sociale omgeving. En als klap op de vuurpijl ... :
... zijn het de mensen met een gebrekkige genetische samenstelling. Want daar hebben ze de gevoeligheid voor die ziektes vandaan, en niet uit de patat. Dat waren de moslims. En een paar dagen later (de Volkskrant, 10-01-2022): De zwarten. Met in de kop al de de facto erkenning dat zwarten achterlijk zijn. En racistisch. Wat dat is wat die kop allemaal al impliceert. Dat 'racistisch' is het makkelijkst: 'bakra' heeft precies dezelfde connotatie als "neger": minderwaardig persoon waar je beter niet om mee kunt gaan. Maar dat achterlijk is niet veel moeilijker. Want de suggestie dat blanken iets in vaccin's zouden doen, is natuurlijk van hetzelfde niveau als "OJ Simpson vermoordt ex-vrouw en vriend - OJ Simpson is zwart - Dus, ergo, q.e.d.: OJ Simpson is onschuldig". En aan het einde staat ook doodgewoon waar deze methode van "denken" vandaan komt (de Volkskrant, 10-01-2022, door Iris Koppe):
Winti. Tovenarij. Gevolgd door nog veel meer racisme wat natuurlijk ook een vorm van achterlijkheid is.
Oftewel: ze luisteren niet naar wat mensen zeggen, maar naar de kleur van hun huid. "They don't judge people by the content of their character, but by the color of their skin". Het omgekeerde van Martin Luther King. Een vorm van stupiditeit die ook in de "achterlijkheid"-mand valt. En ook nog dit:
Cultureel isolationisme. Culturele inteelt, met het bekende gevolg van inteelt:
En daar is echt het niveau van achterlijkheid. En dit:
Dat is onverdunde achterlijkheid. Bidden voor regen. Dat waren de corona-gerelateerde onthullingen. Nu het schoolgeval. De blanke schoolvlucht. Dat is natuurlijk een geleidelijk verschijnsel maar heeft het afgelopen jaar kennelijk een grens overschreden, want in die tijd is er steeds meer over gediscussieerd gaan worden. Eén van de gevolgen is een propagandaserie van de eveneens zeer globalistische publieke omroep , waarin een min of meer succesvolle school in een allochtone omgeving wordt geportreteerd. In de gebruikelijke serie interviews ter gelegenheid van de jaarafsluiting komen in de Volkskrant de onderwijzeressen van de betreffende school langs. Hier is de relevante informatie (de Volkskrant, 24-12-2021, door Irene de Zwaan):
Woorden boordevol gevuld met misverstanden. De betrokken juffen komen uit een blanke omgeving met sociale achterstanden. Uit tijden dat dat van belang was voor schoolkeuzes. Ter contrast: de huidige allochtone kinderen komen uit achterlijke niet-blanke culturen, maar de invloed daarvan op schoolkeuzes is oneindig veel kleiner. Een voorbeeld van de verschillen: de juffen werden opgevoed in het Nederlands, de allochtone kinderen voor een groot deel in half of geen Nederlands. De juffen waarin ingebed via radio en later televisie in de Nederlandse cultuur. De allochtone kinderen krijgen allochtone televisie voor hun snufferd. Kortom: er is zowel bij de juffen vroeger als bij de allochtone kinderen nu sprake van achterstand, maar die achterstanden verschillen dusdanig kwantitatief, dat er sprake is van kwalitatief. Ze zijn slecht- tot onvergelijkbaar. En dat staat nota bene ook doodgewoon allemaal in de tekst:
Q.e.d. Hier is geen woord verdere uitleg meer nodig. De éénwoordige samenvatting van de toestand waarin die kinderen zitten is "achterlijkheid". De reden om de op de website gebruikelijke volgorde als volgens publicatie om te keren, is dat de coronagevallen gaan over volwasenen, en het school-geval over kinderen. Een generatie later. Wat leidt tot de onmiddellijk conclusie: het wordt met op zijn minst deze generaties niet significant beter. Aansluitend op de eerdere constateringen aangaande dit aspect . Waarop de vraag van de nieuwsgierige luidt: maar waarom wordt het niet beter terwijl er zo'n goed voorbeeld niet alleen vlak voor de hand ligt, maar men er zelfs in rondzwemt? De gelegenheid voor een meer systematische, wetenschappelijke, blik, mede omdat de drie bronnen boven ook daarvoor waardevol materiaal leveren. Een wetenschappelijk sociologisch onderzoek begint (minimaal) met twee stappen van inventarisatie: als eerste de betrokken partijen, en dan de betrokken factoren. De betrokken partijen zijn: niet-westerse immigranten, westerse blanke elite, en westerse blanke gewone bevolking, dat laatste af te korten tot het "volk". Bij meer gedetailleerde analyse moet "niet-westerse-immigranten" in eerste instantie opgesplitst worden in moslims, zwarten, en Joden, en eventueel verder tot Turken, Marokkanen (Algerijnen ... ), enzovoort. Het onderzoek naar de betrokken factoren is al gedaan voor de sociologie in het algemeen . In bovenstaande drie artikelen zijn herkenbaar de genoemde partijen en factoren. Als eerste partij voor analyse kiezen we die partij die het belangrijkst is voor de beeldvorming in de maatschappij al geheel en de eventueel daardoor optredende vervormingen van de werkelijkheid: de westerse blanke elite. De westerse blanke elite wordt volstrekt gedomineerd door de politieke-correctheid, in wetenschappelijk opzicht een neutrale term voor "het heersende wereldbeeld", in dit geval zijnde dat, in globale termen, van kosmopolitisme, globalisme, neoliberalisme, enzovoort. De praktische maatschappelijke uitwerking hiervan is, in termen van de blanke elite, steun aan "vluchtelingen", ontwikkelinghulp, diversiteit, inclusiviteit. En de censuur van de signalen van achterstanden bij de gekleurde immigrantengroepen. In termen van het volk is dit massa-immigratie, omvolking, omculturering. En dictatuur van de elite. Deze tegenstelling is in alle drie bovenstaande bronnen aanwezig in de vorm van de standpunten van de elite. Uit de eerste (de Volkskrant, 24-12-2021, door Irene de Zwaan):
Uit de tweede (de Volkskrant, 08-01-2022, door Robert van de Griend):
Uit de derde (de Volkskrant, 10-01-2022, door Iris Koppe):
Conclusie uit de drie: "Het is de schuld van de gewone blanke Nederlanders". Dit is het standpunt van de blanke elite: Nummer 1: Er is absoluut geen verschil in niveau tussen gekleurde immigranten en blanken, én: Daar waar je toch een verschil zie, is dat de schuld van de gewone blanke Nederlanders (die racistisch zijn). Bij verdere analyse kan je hier het "blanke elite" opsplitsen in "linkse" politiek-correcten die dit doen uit "deugmenserij", en christelijke of soortgelijke moraliseerders die het hebben over "naastenliefde" enzovoort, en neoliberale parasieten die zo veel mogelijk goedkope arbeidskrachten willen importeren ten einde de arbeidsmarkt te verpesten. De tweede betrokken partij in het meer globale overzicht zijn de niet-westerse immigranten, voor het gemak en de duidelijkheid (Aziaten en Hindoestanen, bijvoorbeeld, zijn ook niet-westerse immigranten) maar verder afgekort de "allochtonen". Ook de positie en standpunten van de allochtonen zijn natuurlijk aanwezig in bovenstaande drie artikelen, en in de eerste deel-samenvatting van de inhoud ervan: "Bestaande achterstanden van allochtonen zijn de schuld van de gewone blanke Nederlanders". Het proces hierachter is van sociaal-psychologische aard. Sociaal-psychologische processen zijn die waarbij psyschologische processen, gevonden bij of toepasbaar op individu, direct vertaald kunnen worden naar sociale door gewoon passend veel individuen bij elkaar te nemen (te onderscheiden van puur sociale zoals massa-hysterie). Het "Bestaande achterstanden van allochtonen zijn de schuld van de gewone blanke Nederlanders" is doodgewoon de toepassing op de sociologische groep van allochtonen van het individuele proces van schuldtoekenning , in de praktijk dus vrijwel altijd schuldafschuiving: - "Afwezige zwarte vaders is de schuld van de slavernij" (noot: in Afrika zijn vaders net zo afwezig). - "Terreur door moslims is de schuld van de islamofobie" (noot: in het Midden-Oosten is er minstens ze veel terreur). Dan de derde partij: de gewone blanke Nederlanders. Het "volk". Dat is simpel: die komen in bovenstaande drie artikelen niet voor. Als stem. Wel als schuldige aan iets. Niet met haar blik op de weergegeven sociale verschijnselen zoals dat allochtone kinderen zonder ontbijt, Nederlands en sociale vaardigheden op school afgeleverd worden op Nederlandse scholen. Hetgeen volkomen representatief is voor de maatschappelijke discussie als geheel. Om een hele simpel reden: het volume van de maatschappelijke stem wordt bepaald door de blanke elite. En met name die deelgroep die heet "de media". Bovenstaande artikelen komen uit de media en zijn volkomen representatief in dit opzicht - die "de media" bevatten, met zulke hoge percentages dat het in gewoon taalgebruik "alle" is, niet de stem van de gewone blanke Nederlanders . Sterker: het "Een stem geven aan de gewone blanke Nederlanders" is door de blanke elite zelfs een pejoratieve naam gegeven, "populisme", en populisme is volgens de blanke elite de eerste stap op een onstuitbare glijbaan langs racisme, fascisme, nazisme, antisemitisme, concentratiekampen en gaskamers, afhankelijk van de aanleiding en de staat van opwinding waarin men verkeert. Dit voor zover de inventarisatie van de partijen. Over op de inventarisatie van factoren. Dit was dus al gedaan voor de sociologie in het algemeen , dus kunnen we meteen over naar de keuze van de eerste hier te behandelen. Welke keuze voor de hand liggend is, want staand in letterlijk in één en impliciet in de koppen van alledrie de behandelde artikelen: het vertrouwen . Uit het tweede artikel:
Uit het derde artikel:
De enig overblijvende maar voor het geheel totaal onbelangrijke vraag: in welke allochtone groep is het wantrouwen tegenover de blanke Nederlanders het grootst? Het is een wedstrijd van 95 versus 98 op een schaal van 100. Vertrouwen is de motor van een goed-functionerende samenleving. Daarbuiten heerst barbarisme. In een samenleving beheerst door wantrouwen is er geen samenwerking. Wat je ziet in Afrika en het Midden-Oosten. In de factor "vertrouwen" is er een gigantische achterstand bij de allochtone groepen. De volgende factor uit de lijst die hier zichtbaar is, één keer expliciet in het tweede artikel:
De genetische factor. En wie denkt dat hier lichaam en geest volkomen gescheiden zijn, lijdt aan zelfbedrog. En/of aan geïnduceerd bedrog, want in de media krijg je alleen de succes-allochtonen te zien, de sociale-Einstein's, zoals hier de Turks-Rotterdamse dokter: En hier staat zijn volk, voor de Turks-Rotterdamse Mevlana moskee (anno 2018): Eén meter vijftig hoog, en één meter vijftig breed . En deze situatie ligt voor de zwarten vrijwel identiek: Voor beide groepen geldt: het soort dat je in de media ziet, lijkt in het geheel niet op dat van de massa, en dus dat van het gemiddelde: de media-allochtoon heeft vrijwel altijd westers-achtige trekken in zijn uiterlijk. Een moslim-rapper (vermoedelijk Salaheddine ) heeft het ooit expliciet opgemerkt. En de genetische factor is natuurlijk van het grootst mogelijke belang voor de vraag "Hoe bestendig zijn de verschillen?", of "Hoe snel wordt de achterstand ingehaald?". De genetische factor zelf is een kwestie van genetisch onderzoek. En dat is volstrekt onmogelijk. Althans: tot zich een dusdanig sterke medische noodzaak zich voordoet dat men het gaat doen uit hoofde van "bescherming". De factor sneuheid. De derde factor is er eentje die boven niet expliciet genoemd maar wel overduidelijk een belangrijke rol speelt: intelligentie. Wie ook maar enigszins intelligent is, snapt ook zonder de achterliggende wetenschap te kennen dat de blanke medici niet iets in de vaccins kunnen doen dat alleen schadelijk is voor zwarten. Wat expliciet gesteld is wat ze denken, en wat volgens het eerste artikel ook duidelijk een rol speelt bij de moslims. Nu is het bepalen van intelligentie als functie van etnie iets dat hartstikke taboe en verboden is, maar er zijn ook indirecte methoden om daarvan een goed idee te krijgen. Eén ervan is het eerder gedocumenteerde feit dat in Amerika het percentage Google-personeel dat zwart en latino (neem dit als substituut voor moslims) is, respectievelijk 2 en 3 procent is . Neem wat sociale factoren mee en verdubbel deze percentages. Dan kom je in de buurt van de 5 procent. Die 5 procent komt overeen met 2 standaarddeviaties in de statistiek van de normale verdeling . In de normale verdeling van intelligentie is 100 het gemiddelde, en de standaarddeviatie is dan 15. Oftewel: 2 standaarddeviaties naar onderen komt overeen met een iq van 70. Wat het getal is dat het meest opduikt bij alle lekken in het taboe op en de censuur van intelligentieverdeling op basis van de factor cultuur of etnie . Dit resultaat aangaande factor intelligentie komt volkomen overeen met de in de drie bronnen beschreven culturele verschijnselen. Populair geformuleerd: die verschijnselen beschrijven ratio versus sharia en winti. Met aan deze scherpe begrippen wat vloeiende grenzen toegevoegd. Dat is het in deze (beperkte) analyse ook wat betreft de betrokken factoren, omdat, qua inschatting, deze factoren al zo bepalend zijn dat verdere analyse en factoren vermoedelijk alleen nog maar details kunnen onthullen. De bepalendheid van de factor valt af te meten aan het gebruik binnen de organisatie die het grootste belang heeft bij de effectivitieit van haar medewerkers: het leger. Het Amerikaase leger was mede-ontwikkelaar en de eerste grootschalige gebruiker van de IQ-test, als eerste om haar officierenbestand te selecteren. En via deze link kwam deze redactie erachter hoe dat aan de onderkant werkt: het Amerikaanse leger hanteert bij de recrutering een ondergrens aan IQ van 83-85, om de simpele reden dat recruten daaronder (gemiddeld) niet voldoende getraind kunnen worden om nuttig te zijn voor het leger (wikipedia.org, opgeslagen 09-04-2022, ):
Welk laatste voor ons geval vertaald kan worden als volgt:
Dat alles voor groepen en gemiddeldes, natuurlijk. Maar vermoedelijk, door de invloed van factoren zoals cultuurverschillen, die het leger onmiddellijk eruit drillt, moet de algemeen maatschappelijke eis een stuk hoger liggen, vermoedelijk minimaal 5 maar mogelijk 10 of meer punten hoger. Het is volkomen duidelijk dat de "Er iets niets hoger dan Allah"- en "Ik weet niet wat die bakra's erin doen"-groepen die eis bij lange na niet gehaald wordt. Zoals op de globale schaal blijkt hier en hier . De fase in het onderzoek van inventarisatie en uitwerking van partijne en factoren kan dus afgesloten worden met dezlefde conlcusie als de meer intuïtieve aanpak: de achterstand van de allochtonen ligt op het niveau van achterlijkheid, binnen alle redelijke marges. De volgende fase in natuurwetenschappelijk onderzoek is die van de praktische toepassing, om te kijken of de conclusies kloppen. In de sociologie is dit wat lastiger dan in de natuurkunde, omdat groepen mensen zich nu eenmaal lastiger laten manipuleren dan groepen elektronen. Maar dat is een marginaal probleem vergeleken bij een ander, wat is: de wil om over deze zaken te praten. Als mogelijkheden. Die al nul is. Laat staan de wil om het te onderzoeken. De onwil om erover te praten is ook al boven gedocumenteerd. Uit het moslim-artikel:
Oftewel: "Ik wil niet praten over de sociaal-culturele achterstand van de moslims". De onwil om erover te praten is ook al boven gedocumenteerd. Uit het creolen-artikel:
Oftewel: "Ik wil niet praten over de sociaal-culturele achterstand van de creolen". De onwil om erover te praten is ook al boven gedocumenteerd. Uit het scholenartikel:
De kop in het zand. Een gore leugen. Kiest u uw woorden maar. De waarheid: aandacht heeft een beperkte hoeveelheid, namelijk een uur in een uur. Als Mohammed veel aandacht krijgt, krijgt Marietje minder. Punt. Weet deze redactie uit eigen ervaring met onderwijs op een gymnasium, waar je aan de goeien automatisch minder aandacht geeft om de zwakkere broeders beter te kunnen helpen en erdoor te slepen. De juffen willen niet toegeven dat aanwezigheid van allochtone leeerlingen ten koste gaatr van autiv-chtone, omdat ze dan over de acherstand van de allochtone moeten praten. En als ze dat doen, krijgen ze problemen met het volgende:
Namelijk: het afschuiven van de schuld van de schoolsegregatie op de autochtone ouders. Zonder de objectieve allochtone achterstand hebben de autochtone ouders schuld, met die achterstand hebben de autochtone ouders gewoon gelijk want ze willen terecht het beste voor hun kind. Met als derde mogelijkheid: de achterstand wordt toegegeven, maar er wordt voor gerepareerd, met als enige denkbare werkende optie: kleinere klassen, en gezien de ernst van het probleem als boven beschreven: veel kleinere klassen. Merk op: bij de huidige stand van zaken is dertig, 30, DERTIG!!!, kinderen normaal. Merk op: huidge combinatie van te moeilijke kinderen in te grote klassen leidt al decennialang tot een aanzienlijke uitstroom uit het onderiwjs, en niveauverlaging van de instroom, tot het punt dat er nu, 2022, daadwerkleijke tekroten zijn op met name de 'moeiwlijke' scholen. Volkomen volgens het boekje. Volkomen volgens het sociologische onderzoek. Net als deze opmerking:
Deze twee juffen zijn volstrekt niet representatief voor het juffenbestand. Zij komen zelf uit sociale achterstand, en weten dus hoe daar mee te werken. Voor het overgrote deel der onderwijzenden geldt dat ze niet vanuit een sociale achterstand komen, en die zijn dus volstrekt niet voorbereid is op een zo moeilijke taak als het opvoeden, vanaf psycho-sociale leeftijd nul tot vier, van dertig, 30, DERTIG!!!, kinderen. Oftewel: de juffen hier willen niet expliciet praten over de allochtone achterstand, met het "goede" doel om meer blanke ouders op de gemengde of zwarte school te krijgen, zodat de allochtone kinderen ietwat meekrijgen van de culturele bagage van de blanke kinderen. En gaan zo ver om de zaak om te keren:
Wat doet denken aan een grap van een oom uit de jeugd: man staat met een hamer te slaan op zijn duim. Vraagt zijn collega: "Waarom sla je op je duim?" Antwoord: "Het is zo'n prettig gevoel als ik ophou". Met goed opgevoede gekleurde kinderen maakt het niets uit of je al dan niet gemengd naar school gaat. Dat zijn drie artikelen die durven praten over de gevolgen van de sociaal-culturele achterstand en alle drie ontkennen dat er sprake is van een sociaal-culturele achterstand. En bovenstaande artikelen zijn een openbaring ten opzichte van de duizenden (tien- ?) voorgaande, omdat daar alle, ALLE problemen ontkend worden. In de eerste twee wordt een deel erkend, omdat er doden vallen door de ontkenning, in het derde doordat de sociologische krachten zorgen voor een onontkenbaar zichtbaar verschijnsel: segregatie. Blijkende uit de meest recente ophef: bijles en privéscholen voor blanke kinderen. Door de weigering het probleem te benoemen, is het dus zeker niet te onderzoeken op de gewenste manier: verander iets in het systeem, en kijk wat die verandering in de resultaten oplevert. Maar er is een simpelere methode die als een soort test kan worden gebruikt, en dat is gebruik maken van het verleden. In het verleden is dan wel geen in een test geformuleerd nieuw beleid toegepast, maar er is wel beleid toegepast. Je kan dus kijken naar hoe het bestaande beleid heeft uitgewerkt. Voor dat doel kunnen meerdere al op deze website staande verzamelingen worden gebruikt. Die genaamd Cultuur, integratie, toekomst, niets doen en Cultuur, integratie, toekomst, niets doen, tegen behandelen de sociale en sociaal-culturele aspecten. De verzameling Cultuurbedreiging behandelt de sociale overlast op buurt- en wijk-niveau, andere sociaal-contact overlast, en kleine en straat-criminaliteit. Grotere criminaliteit is te vinden hier . Vijfde colonne bevat de gevallen waarin de Nederlandse orde op één of andere manier direct wordt aangevallen. De onderverzameling Vijfde colonne, woordvoerders de bijpassende uitingen van hun "intellectuele" voorhoede, voor de oudste gevallen. Al deze verzamelingen beslaan een periode van ruwweg vijftien jaar, op de grens van het kunnen trekken van conclusies voor de langere termijn. Bij zo rond de twintig kan dat met voldoende zekerheid. Maar dat is allemaal veel werk. Het kan korter via de methode gebruikt in de inleiding: kijk naar wat er hier over geschreven is in 2002, en wat de toestand is in 2022. Aldaar zijn problemen geconstateerd die in 2022 zeer weinig zijn verbeterd. Het voortdurende gewijs op de gevallen die het wel goed doen ten spijt. Die gevallen betreffen een top (ruwweg) 2 tot 10 procent - afhankelijk van welke capaciteit je kiest. En die problemen dateren nog veel langer terug, waarvoor een helder punt is aan te wijzen: het opgroeien van de tweede generatie. Waarvoor deze simpele waarheid geldt: de eerste generatie vergelijkt zijn positie met die van "vroeger in het thuisland", en ziet (grote) vooruitgang, de tweede generatie vergelijkt zijn positie met de omliggende blanke, en ziet sterke achterstand - achteruitgang . En dat vergelijken wordt het meest gedaan niet door de massa die in haar eigen wijken leeft en daar rondloopt met hoofddoeken tot en met boerka's, maar door degenen die het meest contact hebben met de Nederlandse cultuur: de succesvollere top 10 tot 2 (afhankelijk van het veld) procent. Maar nog simpeler is dit af te leiden uit de drie bovenstaande bronnen. Want de eerste twee gaan over de volwassen generatie. En de derde, over lagere-schoolkinderen, over de generatie daaropvolgend. En eruit blijkt weinig verbetering. De conclusie in deze fase van het onderzoek luidt dus: er is een achterstand niveau "achterlijk", en er is een patroon van weinig verbetering. Addenda Zoals genoteerd in de introductie is deze verzameling gestart begin 2022, maar daarna is hij door diverse omstandigheden aan de aandacht ontsnapt. Eén van die factoren zijnde de vanzelfsprekendheid van het geval voor iedereen die ook maar enigszins zijn ogen en geest open heeft gehouden, en de hopeloosheid van diegenen voor wie dat niet het geval is:de politieke-correctheid en wokisme, of ook wel media en elite.Hier, begin 2024, dan toch de voltooiing naar aanleiding van een paar gevallen van erkenning van het probleem, meestal deels of geheel onbedoeld, uit eigen kring of die van media en elite. Geval één (elsevier.nl, Opinie, 12-01-2024, door Zihni Özdil, ):
De met enige regelmaat tussen realisme en broederisme heen en weer wapperende Turkse socioloog Özdil , die vandaag dus in de broederisme-modus is: de allochtone achterstanden zijn het gevolg van discriminatie. Terwijl hij zelf constateert
En tevens constateert dat:
Omdat datgene wat gesignaleerd wordt geen disciminatie is, maar, indien inderdaad een verschil, een verschil door selectie op grond van competentie. En dat geldt alleen voor banen waarbij er gesolliciteerd moet worden wat alleen geldt voor banen vanaf hoger-midden en niet daaronder wat het geval is voor het overgrote deel der allochtonen . Die worden gewoon aangenomen tenzij ze zich onaangepast gedragen wat geldt voor dat overgrote deel. Geen respect voor Nederlanders en hun gezag. Of dat ze gewoon te stom zijn en bijvoorbeeld onvoldoende of niet kunnen lezen en schrijven, wat volgens de krijsende berichten van de laatste tijd geldt voor een kwart van de schoolverlaters dus het overgrote deel der allochtonen. Maar tussen al dit krijsende geklaag door staat dit:
Flagrante onzin: Frankrijk, Engeland en Duitsland zijn veel gesegreeerder. Maar het is nodig voor dit:
Brullen van de lach!!! De allochtonen kwijnen weg in zwarte wijken ... Zo is het maar net. Maar niet vanwege iets wat de Nederlanders ('we') gedaan hebben ('laten'), maar vanwege eigen winkels, eigen cafés, eigen kerken, eigen wijken, eigen namen voor kinderen, eigen opvoeding, enzovoort. Eigenlijk eigen alles. En al dat eigen is eigen cultuur en eigen cultuur is achterlijke cultuur. Zie de landen van origine. Toedeledokie. De tweede uiterst betrouwbare bron van de allochtone achterlijkheid vanwege komende uit eigen kring is de Volkskrant. Met een grote reportage, na reeds ettelijke eerdere berichten, over: Wat natuurlijk is het bendegweld in Zweden ... (de Volkskrant, 12-01-2024, door Jeroen Visser):
... allochtoon bendegeweld. En bendegeweld is een, of misschien wel de, uiting van achterlijkheid. Dank u, Volkskrant. Of in beelden: Essalam-moskee, Rotterdam - vrouwen achter, mannen voor. Eén burger, vier barbaren. Twee belangrijke deelverklaringen (de Volkskrant, 13-02-2024, ingezonden brief van Huub Buijssen, psychogerontoloog, Tilburg):
De drie Joodse geloven in het algemeen maken niet erg optimisch, met een Almachtige zwevende boven je hoofd, die er bovendien in diverse mate wraakgierige gedachten op na houdt, het meest bij de Joden, dan de moslims en een stuk minder bij de christenen. Maar het gaat eigenlijk om de tweede verklaring:
Want dat is een heel belangrijke. Moslims lezen niet voor want je leest om er wat wijzer van te worden en wijs worden doen moslims door veel bidden, en als er een boek op tafel komt is dat de koran en dat leest lastig voor aan kinderen. Geen plaatjes van koeien en auto's om naar te wijzen en het woord nadrukkelijk te zeggen en te spellen. En de zwarten hebben geen vader in huis dus de moeder is te druk en werkt vaak en is 's avonds te moe voor voorlezen en de kinderen gaan liever buiten spelen, de jongens basketballen. Dus daar is je gebrekkige, over het gemiddelde genomen, intellectuele ontwikkeling . Dus dit:
... zou alleen met iets van dwang kunnen gaan werken. En dat mag absoluut niet. Een aloude (de Volkskrant, 20-02-2024, door Elsbeth Stoker):
Leugen 1 (van de Volkskrant): in het vervolg ... :
... blijkt het 100 procent over mbo'ers te gaan Reden voor dat 'Middelbare scholieren' erbij: bij alleen 'mbo' reageert "iedereen" onmiddellijk met "allochtonen".
Leugen nummer 2 (van de Volkskrant): in het vervolg blijkt dat "ze", de allochtonen, vinden dat ze te veel les krijgen over overschrijdende gedrag en seksualiteit.
Oftewel: er waait een allochtone wind.
Gevolgd door:
Met:
(Bijna) 100 procent allochtonen, dus, volgende de regels van het Informatiefilter : alles wat de politiek-correcte zaak ondersteunt moet je door tien delen, alles wat tegen de politiek-correcte zaak ingaat moet je met tien vermenigvuldigen. Zie bijvoorbeeld dat ...
Eén leugen, en het Informatiefilter treedt in werking. De leugen van F. Halsema is echter mogelijkerwijs de grootste:
Standaard politiek-corrrectheid: rechts de schuld geven van wat door "links" en allochtonen wordt bedreven. Omdat "iedereen" weet dat het de allochtonen zijn, moet nog eens een keer benadrukt worden dat het niet de allochtonen zijn (de Volkskrant, 29-02-2024, door Siep de Haan, docent wiskunde aan het St. Bonifatius-college in Utrecht.):
Zo, het beeld. En deze situatie komt door, direct aansluitend:
Omdat moslims gediscrimineerd worden. Ja, ook lhbti-personen maar dat komt dus pas als tweede. Minder belangrijk, dat. Waar het om gaat is de discriminatie die moslims ondervinden. Door wie dan wel staat er niet bij maar hier kan toch niet aan getwijfeld worden. En ...
Ja ja, ook al die Joodse mensen op scholen met veel kwetsbare kinderen worden gediscrimineerd. Ook hier totaal niet duidelijk door wie. En met de direct opvolgende alinea:
Wat ongetwijfeld gaat helpen, want die Grondwet is pas ingevoerd en reuze nieuw, dus. Net als dit, dat ook weer direct opvolgend is:
Ook net ingevoerd dit. Maar dit dan inderdaad heel net. Eén volle seconde geleden. Gevolgd door nog een stroom goede adviezen:
Hm, dat niet wegkijken of vergoeilijken klinkt toch wel wat radicaal ...
Net als dit.
Maar vooral de ...
En die, zoals iedereen weet, vindt je die in overdaad ...
... net als Joden. Nou, is dat toch mooi, dat het in ieder geval geen rol speelt bij de moslims, want natuurlijk is het voorgaande omtrent Joden en streng-christelijken op scholen met veel kwetsbare kinderen sarcasme. Want beide groepen vindt je daar zo weinig dat je rustig van "niet" kan spreken. Wat er dus inderdaad wel in overdaad vindt, is moslims. En daar is dus niets mee aan de hand. Oh nee, we hebben alweer een spelletje gespeeld (ga je automatisch doen als er al zo veel spelletjes gespeeld worden). Er stond in het eggie dit:
Ach jee ... Zou het, schat ... En hij weet het natuurlijk wel ... Van die spelletjes die hij aan het spelen is:
Maar dat mag echt niet, hoor ... Ongemakkelijke gevoeligheden over moslims benoemen. Dat is xenofobie. Vreemdelingenhaat. Islamofobie. Discriminatie. Racisme. Fasicsme. Nazisme. Antisemitisme. HOLOCAUST!!! Ongemakkelijke gevoeligheden benoemen over streng-christelijken is geen enkel probleem. Maar ongemakkelijke gevoeligheden benoemen over moslims is ten strengste taboe. Corona-vaccinaties werden geweigerd in de bijbelgordel en Urk. Corona-vaccinaties werden niet geweigerd in de allochtonenwijken van de grote steden.. Maar de docent heeft een oplossing:
Mooi. Maar wanneer? Hier praat je duidelijk over uren per dag, want het probleem is jarenlang ingeprent en dat al op zeer jonge leeftijd. En die docenten timmeren en lassen? Moeten die dat gaan doen? Waar vindt je de mensen die deze moeilijke en inspannende taak aankunnen? En waarvan betaal je die talentvolle en hogeropgeleide mensen? Kortom: er is geen enkel zicht op een oplossing in die richting. Er is ruim zicht op de natuurlijke oplossing: strijd , en zuivering. En dat laatste afhankelijk van de uitslag van het eerste. Tjonge ... (de Volkskrant, 16-09-2024, door Pieter Hotse Smit):
Het is volkomen duidelijk wat die cursus is, in werkelijkheid: dit is een cursus ontachterlijken. Let ook op dat
Het is de hele gemeenschap die achterlijk is.
Het is de hele gemeenschap die crimineel en gewleddadig is. En:
... het gaat nooit echt beter worden tenzij ze van de islam af gaan, en de kans daarop is nul. Nog een werkelijkheid
Oftewel: het gaat nooit (niet binnen afzienbare tijd oftewel twee generaties) goed komen. Bijna vergeten: hier is hoe het eruit ziet (de Volkskrant,16-09-2024): Het is allemaal van een verbijsterende openlijkheid. Ook nog even de aanpak van de andere kant, het thuisfront (de Volkskrant, 17-09-2024, door Michiel Servaes, directeur van Oxfam Novib):
Want ... :
... de mens die daar wonen kunnen echt niks zelf. Maar als ze hierheen komen, kunnen ze dat natuurlijk allemaal ineens wel. Maar nie heus ... En wie zijn de minst achterlijken? Maar natuurlijk: de hogeropgeleiden. Die dus het best inpassen. Maar nie heus (de Volkskrant, 02-10-2024, door Marjolein van de Water en Lamyae el Amrani):
We hebben niet geteld hoeveel keren hier staat "Wij zijn achterlijk", net zo min als "Wij voelen ons achterlijk", en "Jullie discrimineren ons door niet achterlijk te zijn". En de combinaties ervan. Deze redactie vond dit de mooiste:
Doen ze bij GroenLinks-PvdA nog zo hun best, door naast F. Timmermans Esmah "hoofddoek en begrafenisjurk" Lahlah als partijleider te zetten, is het nog niet goed genoeg. Want GroenLinks-PvdA staat niet achter achterlijkheid. Tja, dan is het volkomen logisch dat je je gediscrimineerd voelt ... Gewoon door hier te zijn. Overigens was dit allemaal zo helder, voor de niet totaal-politiek-correct verblinde , dat de Volkskrant een milde vorm van kritiek toeliet (de Volkskrant, 03-10-2024, ingezonden brief van Annelies de Vries, Wageningen):
Die eerste alinea heeft de waarde van De Pot Goud aan het Einde van de Regenboog. Het is altijd het afwegen van vrijheden. En dan vlat de weegschaal zo nadrukkelijk uit naar de Nederlandse kant dat er sprake is van een aardbeving. En dit gaat over het kleine groepje wat hoge opgeleiden ... De rest is niveau dit ... : ... en erger, en de plaatjes bij het voorgaande (de Volkskrant, 02-10-2024): ... : niveau woestijnbarbaren. Naar Allochtonen problematiek , site home .
|